![]() 電動二輪車テレマティクス市場 - 第2版The Motor-Powered Two-Wheeler Telematics Market - 2nd Edition 概要 世界のコネクテッドバイク、スクーター、原付市場の最新動向は?2024年末時点で、世界で1,670万台のOEMテレマティクス・システムと1,720万台のアフターマーケット・テレマティクス・システムが使... もっと見る
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サマリー概要 世界のコネクテッドバイク、スクーター、原付市場の最新動向は?2024年末時点で、世界で1,670万台のOEMテレマティクス・システムと1,720万台のアフターマーケット・テレマティクス・システムが使用されていると推定される。2023年末時点の二輪車、スクーター、モペットの登録台数は約8億8800万台であり、対応可能な市場は大きい。この85ページの新レポートで最新の業界動向をご確認ください。
本レポートのハイライト
コネクテッド二輪車、スクーター、モペットの台数は2029年に世界で9,050万台に達する テレマティクスとは、幅広い車両接続ソリューションに適用される用語である。ベルグインサイトのテレマティクス・システムの定義は、何らかの形態のセルラー通信を組み込んだ二輪車用に設計された自動システムである。本レポートでは、二輪車、原付、スクーターを含む電動二輪車向けのアフターマーケットと OEM の組み込みテレマティクス・ソリューションの両方に焦点を当てている。OEM の組み込み型テレマティクス・ソリューションは工場レベルで設置され、OEM によって管理される。アフターマーケット・ソリューションは後付けで、通常はサードパーティ企業によって管理される。 二輪車業界におけるテレマティクスの採用は最近加速し始めたが、現在、組み込み型テレマティクス・サービスを提供しているのは、大手二輪車OEMのうちの数社に過ぎない。大手二輪車 OEM の大半は、組み込み型テレマティクス・システムの導入を検討し始めており、その多くは将来的にこのようなサービスを導入する可能性が高い。テレマティクスの重要な推進力には、緊急時や路上でのアシスタンス・サービス、盗難車追跡ソリューションなどの安全・セキュリティ・サービスが含まれる。電動二輪車への関心の高まりも、テレマティクス導入の大きなきっかけとなっている。2024年末時点で、世界全体で推定1,670万台の二輪車OEMテレマティクス・システムが利用されている。年平均成長率29.0%で成長するこの数は、2029年には5,970万台に達すると予想される。OEMテレマティクス・システムの年間出荷台数は、2024年の830万台から2029年には2,490万台に達すると予想される。これは年平均成長率24.4%に相当する。現在、組み込み型テレマティクス・サービスを提供している二輪車OEMの例としては、欧州のBMW Motorrad、米国のLiveWireとZero Motorcycles、インドのHero MotoCorp、TVS Motor、Chetak(Bajaj Auto)、Royal Enfield、中国のYadea、NIU Technologies、Segway-Ninebot、Sunraなどがある。 組み込み型OEMテレマティクス・ソリューションの普及率は今後数年で高まるだろうが、アフターマーケット・テレマティクス・サービス・プロバイダーにはまだ多くのチャンスがある。実際に使用されているアフターマーケットの二輪車テレマティクス・システムの数は、2024 年末 の 1,720 万台から 2029 年には 3,080 万台に達すると予測される。これは年平均成長率12.3%に相当する。アクティブなテレマティクス・システムの数が最も多いのはアジア太平洋地域で、次いでアフリカ、中東、中南米などの地域を含むRoW地域が続く。アフターマーケットの二輪車テレマティクス・システムの年間出荷台数は、2024 年の 580 万台から 2029 年には 1,020 万台へと CAGR 12.1%で成長する見込みである。 OEMテレマティクス・プログラムのサプライヤーには、ティア1自動車会社や専門TSPが含まれる。Actia、Bosch、Cerence AI、Continental、Harman、Panasonic、Sibrosなどの企業は、自動車関連の能力を活用して二輪車セグメントにもサービスを提供している。Ajjas、iTriangle Infotech、Trak N TellなどのTSPは、インド市場で二輪車OEMにハードウェアとソフトウェアのサービスを提供している。伝統的に自動車業界に特化してきたティア1サプライヤーは、徐々に二輪車OEMのテレマティクス分野に参入している。そのアプローチは比較的慎重で、初期段階での取り組みもある。多くのティア1サプライヤーは、スマートフォン統合ソリューションのようなコネクティビティが組み込まれていないインフォテインメント・クラスターに注力している。 二輪車アフターマーケット・テレマティックス分野は、様々な車種に大きなインストール・ベースを持つ大手企業や二輪車ソリューションに特化した企業など、様々な企業によって提供されている。二輪車テレマティクス・サービス・プロバイダーの例としては、欧州のMapit IoT、Trackting、GeoRide、Monimoto、Sizzapp、Scorpion Automotive、北米のSVR Tracking、Find it Now、南米のCarsystem、Strix、インドのAjjas、Fleettrack、iTriangle Infotech、Onelap Telematics、Trak N Tell、中国のWanWayTech、南アフリカのTracker Connectなどがある。また、ハードウェアのテレマティクス・デバイスの開発に注力している企業もある。例えば、ERM Advanced Telematics、Jimi IoT、Positioning Universal、Queclink Wireless Solutions、Teltonika、Tramigoなどである。 本レポートは以下の質問に答えている:
目次目次
目次 目次 目次 要約 1 モーター駆動二輪車市場
1.1 概要
1.1.1 モーター駆動二輪車市場データ
1.2 二輪車テレマティクスインフラ
1.2.1 車両セグメント
1.2.2 追跡セグメント
1.2.3 ネットワークセグメント
1.2.4 サービスセグメント
1.3 二輪車テレマティクスアプリケーション
1.3.1 車両診断とメンテナンス
1.3.2 車両管理
1.3.3 盗難車両追跡
1.3.4 eCallとロードサイドアシスタンス
1.3.5 車両ファイナンステレマティクス
1.3.6 無線アップデート
1.4 接続オプション
1.4.1 テザーデバイス
1.4.2 組み込みテレマティクスソリューション
1.4.3 アフターマーケットテレマティクスソリューション
1.5 モーター駆動二輪車の盗難 2 市場予測と動向
2.1 OEMテレマティクス市場
2.1.1 EU27+EFTA+英国におけるOEMテレマティクス市場
2.1.2 北米におけるOEMテレマティクス市場
2.1.3 アジア太平洋地域におけるOEMテレマティクス市場
2.1.4 その他の地域におけるOEMテレマティクス市場
2.2 電動二輪車向けアフターマーケットテレマティクス
2.2.1 EU27+EFTA+英国におけるアフターマーケットテレマティクス
2.2.2 北米におけるアフターマーケットテレマティクス
2.2.3 アジア太平洋地域におけるアフターマーケットテレマティクス
2.2.4 その他の地域におけるアフターマーケットテレマティクス
2.3 バリューチェーン分析
2.3.1 二輪車OEM
2.3.2 ティア1サプライヤー
2.3.3 テレマティクスサービスプロバイダー
2.3.4 通信業界の主要企業
2.4 市場動向
2.4.1 V2Xは二輪車の将来的なユースケースとして有望
2.4.2 電動二輪車がテレマティクスの普及を促進
2.4.3 その他OEM各社が組み込み型テレマティクスの導入を検討
2.4.4 テレマティクスとデジタルクラスターの統合は、OEMに戦略的な選択肢を提供する
2.4.5 テレマティクスソリューションは、新しいリースおよびファイナンスモデルを可能にする
2.4.6 二輪車OEM各社がコネクテッドサービスのビジネスモデルを実験 3 OEMテレマティクスへの取り組み
3.1 二輪車およびスクーターOEMテレマティクスへの取り組み
3.1.1 Ather Energy
3.1.2 Blueshark
3.1.3 BMW Motorrad
3.1.4 CFMoto
3.1.5 Chetak (Bajaj Auto)
3.1.6 Curtiss Motorcycles
3.1.7 Gogoro
3.1.8 Hero MotoCorp
3.1.9 LiveWire
3.1.10 沖縄オートテック
3.1.11 Ola Electric
3.1.12 Qianjiang Motorcycle
3.1.13 Royal Enfield
3.1.14 Silence
3.1.15 TVSモーター
3.1.16 Verge
3.1.17 Zero Motorcycles
3.2 モペッドOEMテレマティクスイニシアチブ
3.2.1 Askoll
3.2.2 GOVECS
3.2.3 NIU Technologies
3.2.4 Segway-Ninebot
3.2.5 Sunra
3.2.6 Torrot
3.2.7 Yadea 4 テクノロジーベンダー
4.1 OEMテレマティクスベンダー
4.1.1 Actia
4.1.2 Ajjas
4.1.3 Bosch
4.1.4 Cerence AI
4.1.5 Continental
4.1.6 Harman International
4.1.7 iTriangle Infotech
4.1.8 Panasonic
4.1.9 Sibros
4.1.10 Trak N Tell
4.2 アフターマーケットテレマティクスベンダー
4.2.1 Carsystem
4.2.2 DTC
4.2.3 ERM Advancedテレマティクス
4.2.4 Fleettrack
4.2.5 GeoRide
4.2.6 Jimi IoT
4.2.7 Mapit IoT
4.2.8 Monimoto
4.2.9 Onelap Telematics
4.2.10 Positioning Universal
4.2.11 Queclink Wireless Solutions
4.2.12 SeTrack GPS
4.2.13 Scorpion Automotive
4.2.14 Shanghai WanWay Digital Technology
4.2.15 Sizzapp
4.2.16 Strix
4.2.17 Teltonika
4.2.18 Tracker Connect
4.2.19 TrackNerd
4.2.20 Trackting
4.2.21 Tramigo 用語集
プレスリリース
2025-06-19 プレスリリース
Berg Insight社、2029年までに6000万台の二輪車に積極的なOEM組み込みテレマティクスシステムが搭載されると予想 IoTアナリスト企業Berg Insightの新しい市場調査報告書によると、アクティブな二輪車OEMテレマティクスシステムの数は、2024年の1,670万台から2029年には5,970万台に達する。これは年平均成長率29.0%に相当する。本レポートは二輪車、原付、スクーターを含む原動機付二輪車に焦点を当てている。現在、組み込み型テレマティクス・サービスを提供しているのは大手二輪車OEMの一部のみであるが、今後数年で他のOEMもこれに追随することが予想される。「テレマティクス採用の重要な推進力には、緊急時や路上でのアシスタンス・サービス、盗難車追跡ソリューションなどの安全・セキュリティ・サービスが含まれる。電気二輪車の普及が進んでいることも、普及を促進する大きな要因です」と、Berg Insight社のシニアアナリスト、Martin Cederqvist氏は述べている。 アフターマーケット・テレマティクス・ソリューションは、既に何年も前から市場で入手可能である。アフターマー ケット・テレマティクスの主なユースケースは、盗難車追跡と盗難防止である。OEM 組込型テレマティクス・ソリューションの普及率は今後数年で高まるだろうが、アフターマー ケット・テレマティクス・サービス・プロバイダーにはまだ多くのチャンスがある。実際に使用されているアフターマーケットの二輪車テレマティクス・システムの数は、2024 年末 の 1,720 万台から 2029 年には 3,080 万台に達すると予測される。これは年平均成長率12.3%に相当する。アフターマーケット・テレマティクス・システムの稼動台数が最も多いのはアジア太平洋地域で、次いでアフリカ、中東、中南米などのRoW地域が続く。 現在、コネクテッド・サービスを提供している二輪車OEMは数多い。例えば、欧州のBMW Motorrad、米国のLiveWireとZero Motorcycles、インドのHero MotoCorp、TVS Motor、Bajaj Auto(Chetak)、Royal Enfield、中国のYadea、NIU Technologies、Segway-Ninebot、Sunraなどである。BMW Motorrad はテレマティクスの採用においてパイオニアである。同社は2017年から欧州で、2023年から北米で緊急通報テレマティクスサービスを提供している。インドと中国のOEMは、テレマティクス・ソリューションの展開と機能の提供を主導している。「インドと中国のOEMは、安全サービスに加え、乗車体験全体を向上させるコネクテッドサービスにも注力している。コネクテッド・サービスの導入は、OEMが自社の製品を差別化するための手段となっている」とCederqvist氏は続けた。 OEMテレマティクス・プログラムのサプライヤーには、ティア1自動車会社や専門TSPが含まれる。Actia、Bosch、Cerence AI、Continental、Harman International、Panasonic、Sibrosなどの企業は、自動車関連の能力を活用して二輪車セグメントにもサービスを提供している。Ajjas、iTriangle Infotech、Trak N TellなどのTSPは、インド市場の二輪車OEMにハードウェアとソフトウェアのサービスを提供している。「伝統的に自動車業界に特化してきたTier1サプライヤーは、徐々に二輪車OEMのテレマティクス分野に参入している。これまでのところ、彼らのアプローチは比較的慎重で、その多くはスマートフォン統合ソリューションのようなコネクティビティを内蔵しないインフォテインメント・クラスターに注力しています」とCederqvist氏は語った。 二輪車アフターマーケット・テレマティクス分野は、幅広い企業によって提供されている。この市場のテレマティクス・サービス・プロバイダーは多様な経歴を持ち、二輪車に特化しているか、隣接分野から拡大している。二輪車テレマティクス・サービス・プロバイダーの例としては、欧州のMapit IoT、Trackting、GeoRide、Monimoto、Sizzapp、Scorpion Automotive、北米のSVR Tracking、Find it Now、南米のCarsystem、Strix、インドのAjjas、Fleettrack、iTriangle Infotech、Onelap Telematics、Trak N Tell、中国のWanWayTech、南アフリカのTracker Connectなどがある。また、ハードウェアのテレマティクス・デバイスの開発に注力している企業もある。例えば、ERM Advanced Telematics、Jimi IoT、Positioning Universal、Queclink Wireless Solutions、Teltonika、Tramigoなどである。
SummaryDescription What are the latest trends on the connected motorcycle, scooter and moped market worldwide? At the end of 2024, an estimated 16.7 million active motor-powered two-wheeler OEM telematics systems and 17.2 million aftermarket telematics systems were in use globally. The addressable market is large as there were about 888 million registered motorcycles, scooters and mopeds at the end of 2023. Get up to date with the latest industry trends in this new 85-page report.
Highlights from this report:
The number of connected motorcycles, scooters and mopeds to reach 90.5 million units worldwide in 2029
Telematics is a broad term that may be applied to a wide range of vehicle connectivity solutions. Berg Insight’s definition of a telematics system is an automatic system designed for any motor-powered two-wheeler that incorporates some form of cellular communications. This report focuses on both aftermarket and OEM embedded telematics solutions for motor-powered two-wheelers including motorcycles, mopeds and scooters. OEM embedded telematics solutions are installed at the factory-level and are managed by the OEMs. Aftermarket solutions are retro-fitted and usually managed by third-party companies.
The adoption of telematics in the two-wheeler industry has recently begun to pick up speed but only a few of the largest two-wheeler OEMs offer embedded telematics services today. Most major motorcycle OEMs have begun to consider including embedded telematics systems and many will likely introduce such offerings in the future. Important drivers for telematics include safety and security services such as emergency and roadside assistance services and stolen vehicle tracking solutions. The increasing interest in electric two-wheelers is also a major catalyst for telematics adoption. At the end of 2024, an estimated 16.7 million active two-wheeler OEM telematics systems were in use globally. Growing at a CAGR of 29.0 percent, this number is expected to reach 59.7 million in 2029. Annual shipments of OEM telematics systems are expected to reach 24.9 million by 2029, up from 8.3 million in 2024. This represents a CAGR of 24.4 percent. Examples of two-wheeler OEMs that offer embedded telematics services today include BMW Motorrad in Europe, LiveWire and Zero Motorcycles in the US, Hero MotoCorp, TVS Motor, Chetak (Bajaj Auto) and Royal Enfield in India as well as Yadea, NIU Technologies, Segway-Ninebot and Sunra in China.
The penetration rate of embedded OEM telematics solutions will increase in the coming years, but there will still be plenty of opportunities for aftermarket telematics service providers. The number of aftermarket two-wheeler telematics systems in active use is forecasted to grow from 17.2 million at the end of 2024 to reach 30.8 million in 2029. This represents a CAGR of 12.3 percent. The Asia-Pacific region accounts for the largest number of active telematics systems followed by RoW including regions such as Africa, the Middle East and Latin America. Annual shipments of aftermarket two-wheeler telematics systems are expected to grow at a CAGR of 12.1 percent from 5.8 million in 2024 to 10.2 million in 2029.
Suppliers to OEM telematics programs include tier 1 automotive firms and specialised TSPs. Companies like Actia, Bosch, Cerence AI, Continental, Harman, Panasonic and Sibros leverage their automotive capabilities to also serve the two-wheeler segment. TSPs such as Ajjas, iTriangle Infotech and Trak N Tell provide hardware and software services to two-wheeler OEMs in the Indian market. Tier 1 suppliers traditionally focused on the automotive industry are gradually entering the two-wheeler OEM telematics sector. Their approach has been relatively cautious, with some initial initiatives underway. Many tier 1 suppliers focus on infotainment clusters without embedded connectivity, such as smartphone integration solutions.
The two-wheeler aftermarket telematics segment is served by a variety of companies including large firms with significant installed bases across various vehicle types and those specialising in two-wheeler solutions. Examples of two-wheeler telematics service providers include Mapit IoT, Trackting, GeoRide, Monimoto, Sizzapp and Scorpion Automotive from Europe; SVR Tracking and Find it Now from North America; Carsystem and Strix from South America; Ajjas, Fleettrack, iTriangle Infotech, Onelap Telematics and Trak N Tell from India; WanWayTech from China as well as Tracker Connect from South Africa. There are also a range of companies focusing on developing hardware telematics devices. Examples of such companies include ERM Advanced Telematics, Jimi IoT, Positioning Universal, Queclink Wireless Solutions, Teltonika and Tramigo.
This report answers the following questions:
Table of ContentsTable of Contents
Table of Contents Executive summary 1 The Motor-Powered Two-Wheeler Market
1.1 Introduction
1.1.1 Motor-powered two-wheeler market data
1.2 Two-wheeler telematics infrastructure
1.2.1 Vehicle segment
1.2.2 Tracking segment
1.2.3 Network segment
1.2.4 Service segment
1.3 Two-wheeler telematics applications
1.3.1 Vehicle diagnostics and maintenance
1.3.2 Vehicle management
1.3.3 Stolen vehicle tracking
1.3.4 eCall and roadside assistance
1.3.5 Vehicle finance telematics
1.3.6 Over-the-air updates
1.4 Connectivity options
1.4.1 Tethered devices
1.4.2 Embedded telematics solutions
1.4.3 Aftermarket telematics solutions
1.5 Motor-powered two-wheeler thefts 2 Market Forecasts and Trends
2.1 The OEM telematics market
2.1.1 The OEM telematics market in EU27+EFTA+UK
2.1.2 The OEM telematics market in North America
2.1.3 The OEM telematics market in APAC
2.1.4 The OEM telematics market in RoW
2.2 Aftermarket motor-powered two-wheeler telematics
2.2.1 Aftermarket telematics in EU27+EFTA+UK
2.2.2 Aftermarket telematics in North America
2.2.3 Aftermarket telematics in Asia-Pacific
2.2.4 Aftermarket telematics in RoW
2.3 Value chain analysis
2.3.1 Two-wheeler OEMs
2.3.2 Tier 1 suppliers
2.3.3 Telematics service providers
2.3.4 Telecom industry players
2.4 Market trends
2.4.1 V2X is a promising future use case for two-wheelers
2.4.2 Electric two-wheelers drive telematics adoption
2.4.3 Additional OEMs consider introducing embedded telematics
2.4.4 Integration of telematics and digital clusters offers strategic options for OEMs
2.4.5 Telematics solutions enable new leasing and financing models
2.4.6 Two-wheeler OEMs experiment with business models for connected services 3 OEM Telematics Initiatives
3.1 Motorcycle and scooter OEM telematics initiatives
3.1.1 Ather Energy
3.1.2 Blueshark
3.1.3 BMW Motorrad
3.1.4 CFMoto
3.1.5 Chetak (Bajaj Auto)
3.1.6 Curtiss Motorcycles
3.1.7 Gogoro
3.1.8 Hero MotoCorp
3.1.9 LiveWire
3.1.10 Okinawa Autotech
3.1.11 Ola Electric
3.1.12 Qianjiang Motorcycle
3.1.13 Royal Enfield
3.1.14 Silence
3.1.15 TVS Motor
3.1.16 Verge
3.1.17 Zero Motorcycles
3.2 Moped OEM telematics initiatives
3.2.1 Askoll
3.2.2 GOVECS
3.2.3 NIU Technologies
3.2.4 Segway-Ninebot
3.2.5 Sunra
3.2.6 Torrot
3.2.7 Yadea 4 Technology Vendors
4.1 OEM telematics vendors
4.1.1 Actia
4.1.2 Ajjas
4.1.3 Bosch
4.1.4 Cerence AI
4.1.5 Continental
4.1.6 Harman International
4.1.7 iTriangle Infotech
4.1.8 Panasonic
4.1.9 Sibros
4.1.10 Trak N Tell
4.2 Aftermarket telematics vendors
4.2.1 Carsystem
4.2.2 DTC
4.2.3 ERM Advanced Telematics
4.2.4 Fleettrack
4.2.5 GeoRide
4.2.6 Jimi IoT
4.2.7 Mapit IoT
4.2.8 Monimoto
4.2.9 Onelap Telematics
4.2.10 Positioning Universal
4.2.11 Queclink Wireless Solutions
4.2.12 SeTrack GPS
4.2.13 Scorpion Automotive
4.2.14 Shanghai WanWay Digital Technology
4.2.15 Sizzapp
4.2.16 Strix
4.2.17 Teltonika
4.2.18 Tracker Connect
4.2.19 TrackNerd
4.2.20 Trackting
4.2.21 Tramigo Glossary Press Release
2025-06-19 Press releases
Berg Insight expects 60 million two-wheelers to have an active OEM embedded telematics system by 2029 According to a new market research report from the IoT analyst firm Berg Insight, the number of active two-wheeler OEM telematics systems will reach 59.7 million in 2029, up from 16.7 million in 2024. This represents a CAGR of 29.0 percent. The report focuses on motor-powered two-wheelers including motorcycles, mopeds and scooters. Only a proportion of the largest two-wheeler OEMs offer embedded telematics services today, but other OEMs are expected to follow in the coming years. “Important drivers for telematics adoption include safety and security services such as emergency and roadside assistance services and stolen vehicle tracking solutions. The increasing uptake of electric two-wheelers is also a major factor driving adoption”, said Martin Cederqvist, Senior Analyst at Berg Insight. Aftermarket telematics solutions have been available on the market for many years already. The main aftermarket telematics use cases are stolen vehicle tracking and theft prevention. The penetration rate of embedded OEM telematics solutions will increase in the coming years, but there will still be plenty of opportunities for aftermarket telematics service providers. The number of aftermarket two-wheeler telematics systems in active use is forecasted to grow from 17.2 million at the end of 2024 to reach 30.8 million in 2029. This represents a CAGR of 12.3 percent. The Asia-Pacific region accounts for the largest number of active aftermarket telematics systems followed by RoW including regions such as Africa, the Middle East and Latin America. There are numerous of two-wheeler OEMs that offer connected services today. Examples include BMW Motorrad in Europe; LiveWire and Zero Motorcycles in the US; Hero MotoCorp, TVS Motor, Bajaj Auto (Chetak) and Royal Enfield in India; as well as Yadea, NIU Technologies, Segway-Ninebot and Sunra in China. BMW Motorrad has been the pioneer in terms of telematics adoption. The company has offered emergency call telematics services in Europe since 2017 and in North America since 2023. OEMs in India and China are leading the rollout of telematics solutions and feature availability. “In addition to safety services, OEMs in India and China focus on connected services that can improve the overall riding experience. The introduction of connected services has become a way for OEMs to differentiate their offerings”, continued Mr Cederqvist. Suppliers to OEM telematics programs include tier 1 automotive firms and specialised TSPs. Companies like Actia, Bosch, Cerence AI, Continental, Harman International, Panasonic and Sibros leverage their automotive capabilities to also serve the two-wheeler segment. TSPs such as Ajjas, iTriangle Infotech and Trak N Tell provide hardware and software services to two-wheeler OEMs in the Indian market. “Tier 1 suppliers traditionally focused on the automotive industry are gradually entering the two-wheeler OEM telematics sector. Their approach has been relatively cautious so far and many of them focus on infotainment clusters without embedded connectivity, such as smartphone integration solutions”, said Mr Cederqvist. The two-wheeler aftermarket telematics segment is served by a wide range of companies. Telematics service providers in this market come from diverse backgrounds and are either specialising in two-wheelers or expanding from adjacent sectors. Examples of two-wheeler telematics service providers include Mapit IoT, Trackting, GeoRide, Monimoto, Sizzapp and Scorpion Automotive from Europe; SVR Tracking and Find it Now from North America; Carsystem and Strix from South America; Ajjas, Fleettrack, iTriangle Infotech, Onelap Telematics and Trak N Tell from India; WanWayTech from China as well as Tracker Connect from South Africa. There are also a range of companies focusing on developing hardware telematics devices. Examples of such companies include ERM Advanced Telematics, Jimi IoT, Positioning Universal, Queclink Wireless Solutions, Teltonika and Tramigo.
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