世界の自動車OEMテレマティクス市場 - 第10版
The Global Automotive OEM Telematics Market - 10th Edition
概要
世界の自動車OEMテレマティクス市場の最新動向は?Berg Insightは、2024年に世界で販売される全自動車の78%にOEM組み込みテレマティクスが搭載されると予測している。アプリケーションの例として... もっと見る
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サマリー
概要
世界の自動車OEMテレマティクス市場の最新動向は?Berg Insightは、2024年に世界で販売される全自動車の78%にOEM組み込みテレマティクスが搭載されると予測している。アプリケーションの例としては、eCallやロードサイドアシスタンス、盗難車追跡、車両診断、コネクテッドナビゲーションやインフォテインメント、Wi-Fiホットスポット、利便性アプリケーション、無線アップデート、車載決済、利用ベースの保険、リースやレンタル車両管理、電子ロードチャージなどがある。この270ページの最新レポートで、業界の最新動向をご確認ください。
世界の自動車OEMテレマティクス市場は、世界のコネクテッドカー市場の最新動向を分析したBerg Insightの10年連続レポートです。このBerg Insightの戦略的調査レポートは、5年間の業界予測や専門家による解説など、ビジネス上の意思決定に役立つ独自のビジネスインテリジェンスを270ページにわたって提供しています。
本レポートのハイライト
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市場をリードする30社のエグゼクティブ・インタビューからの洞察
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世界の自動車人口と新車登録台数に関する新データ
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自動車OEMテレマティクスのバリューチェーンと主要アプリケーションの包括的な概要
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市場動向と主要開発の詳細分析
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主要自動車メーカー25社の詳細プロフィールとテレマティクス提案
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2029年までの地域別市場予測を更新
OEM テレマティクスシステムを組み込んだコネクテッドカーの数は、2029 年までに 5 億台を超えると予想される
本レポートにおけるカーテレマティックスシステムの定義は、何らかの形態のセルラー通信を組み込んだ乗用車用の自動システムである。カーテレマティクスアプリケーションは現在、自動車メーカーによっていくつかのカテゴリーで提供されている。例えば、eCall やロードサイドアシスタンス、盗難車追跡(SVT)、車両診断、OTA(Over-the-Air)アップデート、コネクテッドナビゲーションやインフォテインメント、音楽やビデオストリーミングなどのエンターテインメントサービス、利便性サービス、Wi-Fi ホットスポット、AI パーソナルアシスタンスサービスなどである。利便性サービスには、ドアロック/アンロック、車両プリコンディショニング(走行前の客室の暖房または冷房)、EV充電管理、最終駐車位置の検索などの車両機能の遠隔操作が含まれる。
現在、世界の主要自動車メーカーのほぼすべてが、主要地域で大衆向けサービスを開始している。Berg Insightは、2024年に世界で販売される新車の79%にOEM内蔵テレマティクス・システムが搭載され、2023年の75%から増加すると予測している。EU27+EFTA+英国におけるeCallの義務化はテレマティクスの採用を加速させ、2024年には同地域で販売されるほぼすべての新車に標準装備されるようになる。2025年には、EU27+EFTA+UKの装着率は、2024年の97%から100%に達すると予想される。北米はプレミアムテレマティクス・サービスの先進市場であり、装着率は約93%である。中国では、2024年の装着率は84%に達する。その他の先進市場には、ロシアとCIS、日本、韓国が含まれる。その他の地域では、まだ30~40%程度である。
トヨタ、GM、ステランティス、フォード、フォルクスワーゲン、ヒュンダイ、ホンダ、日産といった多くの量販ブランドは現在、主要市場でコネクテッド・サービスを無料で提供しているため、今後数年間はコネクテッドカーサブスクリプションの成長の大部分を占めるだろう。BMW、メルセデス・ベンツ、アウディなどのプレミアム・ブランドは、10年以上前からモデルや地域を問わずテレマティクス・サービスを標準機能として提供しており、かなりの数の加入者を抱えている。組み込み型テレマティクスを広範に提供している他の主要自動車ブランドには、起亜、テスラ、ルノー、吉利、BYD、ボルボ・カーズ、マツダ、JLR、上海汽車、GWM、奇瑞、スバル、ポルシェ、レクサス、長安汽車などがある。また、Leapmotor、Li Auto、NIO など、中国で比較的新しく設立されたブランド も、組み込み型テレマティクス・サービスを提供している。
Berg Insight社は、組み込み型OEMテレマティクスシステムの総出荷台数が2024年に世界で6,450万台に達すると予測している。年平均成長率4.9%で成長し、2029年の出荷台数は8,210万台に達すると予想される。同時期に、組み込み型テレマティクス・ユニットの装着率は、2024年の約79%から2029年には93%に上昇すると予測される。組み込み型テレマティクスの契約数は、2024年の2億8,660万件から2029年には5億2,810万件へと年平均成長率13.0%で増加すると予測される。
自動車メーカーは、モバイル・ネットワーク・オペレーター、MVNO、コネクティビティ・マネジメント・プラットフォーム・プロバイダー、テレマティクス・サービス・プロバイダーが提供するサービスに依存している。AT&T、Vodafone、China Unicom、China Mobile、KDDI、Deutsche Telekom、Orange、Verizon、Cubic、NTTなどのモバイル通信事業者やMVNOは、自動車セグメントにおける主要な接続プロバイダーである。接続性管理プラットフォームもまた、プロビジョニング、サブスクリプション管理、コスト監視、イベント管理などの機能を可能にするコネクテッドカー・エコシステムの重要な一部である。自動車業界における主要なコネクティビティ・マネジメント・プラットフォーム・プレーヤーには、Cisco、Aeris、Airlinq、Lolo Companyなどがある。
OEM分野のテレマティクスサービスプロバイダーは、複数のテレマティクスシステムベンダーとパートナーシップを確立し、国際的なフットプリントで自動車メーカー向けのコネクテッド・カーサービスを実現している。自動車OEM分野に特化したテレマティクス・サービス・プロバイダーの例としては、Beijing Yesway Information Technology、Bosch、Cerence AI、Forvia、Harman International、Here Technologies、PATEO、Sibros、SiriusXM Connect、Sonatus、TomTom、Valtech Mobility、WirelessCarなどがある。コネクテッドカー・データを利用したコネクテッドカー・サービスやアプリケーションの構築を専門とする企業もある。例えば、Caruso、CCC Intelligent Solutions、High Mobility、LexisNexis Risk Solutions、Smartcarなどである。
本レポートは以下の質問に答えます
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自動車OEMテレマティクス産業の現状は?
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OEMテレマティクスの主なアプリケーションは?
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主要テレマティクス・サービス・プロバイダーは?
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移動体通信事業者やMVNOはテレマティクスのバリューチェーンの中でどのような位置づけにあるのか?
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現在、主要自動車OEMはどのようなテレマティクス製品を提供しているか?
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自動車OEMはどのようなビジネスモデルを採用しているのか?
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コネクテッドカーのデータ消費は今後どのように進化するのか?
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欧州、北米、中南米、アジア太平洋、MEAの各市場はどのように発展するか?
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目次
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図の一覧
エグゼクティブサマリー
1 世界の乗用車市場
1.1 概要
1.1.1 地域別乗用車普及台数
1.1.2 乗用車の新規登録動向
1.2 自動車メーカー
1.2.1 トヨタ自動車
1.2.2 フォルクスワーゲン・グループ
1.2.3 フォード
1.2.4 ゼネラルモーターズ
1.2.5 ステランティス
1.2.6 BMWグループ
1.2.7 メルセデスベンツグループ
1.2.8 現代自動車グループ
1.2.9 本田技研工業
1.2.10 ルノー・日産・三菱アライアンス
1.2.11 テスラ
1.3 自動車 OEM のテレマティクスサービスの概要
1.3.1 欧州における自動車 OEM のテレマティクスサービス
1.3.2 北米における自動車OEMテレマティクスサービス
1.3.3 アジア太平洋地域における自動車OEMテレマティクスサービス
1.3.4 中南米における自動車 OEM テレマティクスサービス
1.3.5 中東・アフリカにおける自動車 OEM テレマティクスサービス
1.3.6 ビジネスモデル
1.4 規制対応
1.4.1 車両のセキュリティ、安全性、緊急通報に関する規制
1.4.2 自動車の排出ガス
1.4.3 データ保護
1.5 市場動向
1.5.1 ハイブリッド電気自動車、プラグインハイブリッド電気自動車、全電気自動車
1.5.2 カーシェアリングとサービスとしての個人輸送
1.5.3 ADASと自律走行技術
1.5.4 車両間通信(V2X)
2 カーテレマティックスソリューション
2.1 カーテレマティクスのインフラ
2.1.1 車両セグメント
2.1.2 追跡セグメント
2.1.3 ネットワークセグメント
2.1.4 サービスセグメント
2.2 カーテレマティクスアプリケーション
2.2.1 eコールとロードサイドアシスタンス
2.2.2 盗難車追跡
2.2.3 自動車保険テレマティクス
2.2.4 車両診断とメンテナンス
2.2.5 無線アップデート
2.2.6 リースとレンタル車両管理
2.2.7 電子料金徴収と渋滞課金
2.2.8 遠隔操作と便利なサービス
2.2.9 コネクテッドナビゲーションとインフォテインメント
2.2.10 コネクテッド車載決済
2.2.11 Wi-Fiホットスポット
2.2.12 AI搭載の車載パーソナルアシスタント
2.3 コネクティビティオプション
2.3.1 テザリングデバイス
2.3.2 スマートフォン一体型ソリューション
2.3.3 組み込み型接続ソリューション
3 OEMテレマティクスの提案
3.1 BMWグループ
3.1.1 BMW乗用車モデルの概要
3.1.2 BMW ConnectedDriveテレマティクス・サービスの概要
3.1.3 BMWのインフォテイメント・システムとアプリ
3.1.4 BMWおよびMINI CarData
3.1.5 MINIのテレマティクス・サービス
3.2 BYD Auto
3.2.1 BYD乗用車モデルの概要
3.2.2 BYDコネクテッドカーサービス
3.3 長安汽車
3.3.1 長安汽車の乗用車モデルの概要
3.3.2 長安汽車コネクテッドカーサービスの概要
3.4 奇瑞集団
3.4.1 Chery乗用車モデルの概要
3.4.2 Cheryコネクテッドカー・サービスの概要
3.5 フォード
3.5.1 フォードの乗用車モデルの概要
3.5.2 フォードのソフトウェアプラットフォームとインフォテインメントシステム
3.5.3 フォードのコネクテッドカーサービスの概要
3.5.4 FordPass Connectとリンカーンのコネクテッドカーサービス
3.5.5 Ford Proの商用サービス
3.6 吉利汽車
3.6.1 Geely乗用車モデルの概要
3.6.2 吉利のコネクテッドカー・サービス
3.7 ゼネラル・モーターズ
3.7.1 GMの主要乗用車ブランドの概要
3.7.2 インフォテインメントシステムとアプリ
3.7.3 GMオンスターテレマティクスサービス
3.8 長城汽車
3.8.1 長城汽車の乗用車モデルの概要
3.8.2 GWMコネクテッドカーのプラットフォームとサービス
3.9 本田技研工業
3.9.1 ホンダとアキュラの乗用車モデルの概要
3.9.2 ホンダとアキュラのコネクテッドカー・サービスの概要
3.10 現代自動車グループ
3.10.1 現代自動車と起亜自動車の乗用車モデルの概要
3.10.2 現代自動車グループのコネクテッドカー・プラットフォームの概要
3.10.3 現代BlueLinkサービス
3.10.4 起亜コネクトサービス
3.11 ジャガー・ランドローバー
3.11.1 ジャガー・ランドローバーの乗用車モデルの概要
3.11.2 ジャガー・ランドローバーのテレマティクス・サービス
3.12 リープモーター
3.12.1 Leapmotorの乗用車モデルの概要
3.12.2 Leapmotorが提供するコネクテッドカー・サービス
3.13 Li Auto
3.13.1 Li Autoの乗用車モデルの概要
3.13.2 Li Autoが提供するコネクテッドカーサービス
3.14 マツダ株式会社
3.14.1 マツダ乗用車の概要
3.14.2 インフォテインメントシステム「マツダコネクト」とテレマティクスサービス
3.15 メルセデス・ベンツグループ
3.15.1 メルセデス・ベンツ乗用車の概要
3.15.2 メルセデス・ベンツのテレマティクスサービスの概要
3.15.3 MBUX-メルセデスベンツ ユーザー エクスペリエンス インフォテインメント システム
3.15.4 Mercedes Meサービス
3.16 NIO
3.16.1 NIO乗用車モデルの概要
3.16.2 NIOが提供するコネクテッドカーサービス
3.17 日産自動車
3.17.1 日産およびインフィニティの乗用車モデルの概要
3.17.2 日産およびインフィニティのインフォテインメントシステムとテレマティクスサービスの概要
3.17.3 NissanConnectサービス
3.17.4 インフィニティ北米コネクテッドカーサービス
3.18 ルノーグループ
3.18.1 ルノーとダチアの乗用車モデルの概要
3.18.2 ルノーのインフォテインメントシステムとサービスの概要
3.18.3 ルノーのコネクテッドカーサービス
3.19 上海汽車
3.19.1 上海汽車乗用車モデルの概要
3.19.2 上海汽車コネクテッドカーサービスの概要
3.20 ステランティス
3.20.1 ステランティスの乗用車モデルの概要
3.20.2 ステランティスの技術プラットフォームの概要
3.20.3 Uconnectインフォテインメントシステム
3.20.4 Uconnectサービス
3.20.5 プジョー、シトロエン、DS、ボクスホール、オペルのテレマティクスサービス
3.20.6 Mobilisights
3.21 スバル
3.21.1 スバル乗用車の概要
3.21.2 スバルSTARLINKインフォテイメントシステム
3.21.3 スバルSTARLINKコネクテッドサービス
3.22 テスラ
3.22.1 テスラ乗用車の概要
3.22.2 テスラのインフォテインメント・システムとコネクティッドカーサービス
3.23 トヨタ自動車
3.23.1 トヨタとレクサスの乗用車モデルの概要
3.23.2 トヨタとレクサスのテレマティクスサービスの概要
3.23.3 日本市場向けテレマティクスサービス「T-Connect」と「G-LINK」
3.23.5 中東におけるトヨタとレクサスのコネクテッドカーサービス
3.23.6 オーストラリアにおけるトヨタのコネクテッドカーサービス
3.23.7 欧州におけるトヨタとレクサスのコネクテッドカーサービス
3.23.8 トヨタKinto
3.24 フォルクスワーゲングループ
3.24.1 フォルクスワーゲングループの乗用車ブランドとモデルの概要
3.24.2 Cariad
3.24.3 フォルクスワーゲンのコネクテッドカーサービス
3.24.4 アウディコネクトのテレマティクスサービス
3.24.5 ポルシェのコネクテッドカーサービス
3.25 ボルボ・カーズ
3.25.1 ボルボの乗用車モデルの概要
3.25.2 ボルボのインフォテインメントシステム
3.25.3 ボルボ・デジタル・サービス
4 コネクテッドカーエコシステムプレーヤー
4.1 テレマティクスサービスプロバイダー
4.1.1 北京捷運信息技術有限公司
4.1.2 ボッシュ
4.1.3 セレンスAI
4.1.4 フォービア
4.1.5 ハーマンインターナショナル
4.1.6 HERE Technologies
4.1.7 PATEO
4.1.8 シブロス
4.1.9 シリウスXMコネクト
4.1.10 ソナタス
4.1.11 TomTom
4.1.12 ヴァルテック・モビリティ
4.1.13 ワイヤレスカー
4.2 Data-as-a-Serviceマーケットプレイスと開発者プラットフォーム
4.2.1 Caruso
4.2.2 CCCインテリジェントソリューションズ
4.2.3 ハイ・モビリティ
4.2.4 レクシスネクシスリスクソリューションズ
4.2.5 スマートカー
4.3 モバイル事業者
4.3.1 アメリカ・モービル
4.3.2 AT&T
4.3.3 チャイナ・モバイル
4.3.4 チャイナユニコム
4.3.5 ドイツテレコム
4.3.6 KDDI
4.3.7 オレンジ
4.3.8 シングテル
4.3.9 テレ2
4.3.10 テレフォニカ
4.3.11 テレノール
4.3.12 ベライゾン
4.3.13 ボーダフォン
4.4 IoTマネージド・サービス・プロバイダー
4.4.1 Airnity
4.4.2 キュービック
4.4.3 Lenovo Connect
4.4.4 NTT
4.4.5 タタ・コミュニケーションズ
4.5 コネクティビティ・マネジメント・プラットフォーム・プロバイダー
4.5.1 エアリス
4.5.2 エアリンク
4.5.3 シスコ
4.5.4 ロロ・カンパニー
5 市場予測と動向
5.1 自動車テレマティクスの予測
5.1.1 自動車販売台数予測
5.1.2 自動車テレマティクスの予測
5.1.3 EU27+EFTA+イギリスと東欧におけるカーテレマティックス予測
5.1.4 北米における自動車テレマティクス
5.1.5 中南米における自動車テレマティクス
5.1.6 中国におけるカーテレマティックス
5.1.7 その他のアジア太平洋地域のカーテレマティックス
5.1.8 中東・アフリカにおけるカーテレマティックス
5.1.9 ハードウェアとサービスの収益予測
5.1.10 技術別の組み込み型TCU出荷台数
5.1.11 コネクテッドカーのデータ消費分析
5.2 市場動向
5.2.1 Gen AIを搭載した車載パーソナルアシスタントによる運転体験の向上
5.2.2 Software-Defined Vehicleを実現するコネクティビティ
5.2.3 今や市場でユビキタス化したOTA(Over-the-Air)アップデート
5.2.4 各地域の義務化によって推進される大衆向け安全サービス
5.2.5 スマートフォン・ミラーリング・ソリューションは引き続き普及が見込まれる
5.2.6 OEMのSVTサービスは多くの国でアフターマーケットのサービスと競合する
5.2.7 コネクテッドナビゲーションは無料のスマートフォンアプリとの競争に直面
5.2.8 CRMソリューションと車両診断が顧客ケアの向上を可能にする
5.2.9 利用ベースの保険商品に関わるOEM
5.2.10 成熟市場では車載コマースプラットフォームが台頭しつつある
5.2.11 中国ブランドが欧州自動車市場に参入
5.2.12 欧米のOEMが中国市場向けに新戦略を採用
5.2.13 自動車産業における衛星IoT通信
5.3 バリューチェーン分析
5.3.1 自動車 OEM のテレマティクス・ハードウェア・サプライヤー
5.3.2 テレマティクスサービスプロバイダー
5.3.3 自動車メーカー
5.3.4 通信業界プレーヤー
5.3.5 ソフトウェア、アプリケーション、コンテンツサプライヤー
5.4 M&A
用語集
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プレスリリース
2025-07-19 プレスリリース
OEMのテレマティクスシステムが組み込まれたコネクテッドカーの台数は、2029年までに5億台を突破する見込み
IoTアナリスト企業Berg Insightの新しい調査レポートによると、組み込みシステムを利用したテレマティクスサービスの加入者数は、2024年末の2億8,660万加入から2029年末には5億2,810万加入へと年平均成長率(CAGR)13.0%で増加する。さらにBerg Insightは、組み込み型自動車OEMテレマティクスシステムの世界出荷台数が2024年の6,450万台から2029年には8,210万台に達し、装着率は93%に達すると予測している。2024年の組み込み型自動車OEMテレマティクスシステムの装着率は、世界全体で約79%であった。2024年の乗用車および小型トラックの新車登録台数は、世界で3.5%増の8,210万台となった。市場は4年連続で成長し、パンデミック前の水準に達した。Berg Insightは、コネクテッドカー・サービスがすべての主要自動車市場でユビキタスになるにつれて、OEMテレマティクス加入者が今後数年間で高成長すると予測している。
今日、OEMのテレマティクス・サービスのほとんどは、安全性、利便性、エンターテインメント・サービスなど、一連のコア・プロポジションに重点を置いており、これらは標準またはプレミアム・サブスクリプションとして提供されている。自動車メーカー各社は、コネクテッド・サービスのビジネス・モデルを試行錯誤しており、顧客の需要によりマッチさせるため、またコネクテッド・カー・データを社内で活用するために、試行錯誤を続けている。「自動車メーカー各社は、ブランド・ロイヤルティを高め、多くの自動車がアクティブに接続されるようにするため、主要なサービスを長期間無料でバンドルする傾向が強まっている。この戦略により、ビッグデータの収集が可能になり、製品開発プロセスが強化され、自動車の全ライフタイムにわたって優れた性能を発揮できるようになります」と、Berg Insightのシニアアナリスト、Martin Cederqvistは述べている。
自動車メーカーはさらに、サードパーティ製アプリをインフォテインメント・システムに組み込み、ドライバーがスマートフォンに入れているのと同じアプリにアクセスできるようにすることにますます力を入れている。Android AutoやApple Carplayのようなスマートフォンミラーリングソリューションは、サードパーティ製アプリを組み込むための手段だったが、自動車メーカーは、スマートフォンとの接続を必要とせず、車のインフォテインメントシステムから直接アプリにアクセスできるようにすることにますます注力している。一部の自動車メーカーは、コネクテッド・ドライビング・エクスペリエンスを自ら主導するために、Android AutoやApple Carplay、その他のスマートフォン向けミラーリング・ソリューションのサポートを終了することさえ検討している。
近年、AIを搭載したパーソナル・カー・アシスタントがますます一般的になってきている。このようなシステムは、当初は高級車メーカーが採用していたが、現在では幅広いブランドで一般的になっている。「ジェネレーティブAIの大幅な進歩は、AI搭載車載パーソナル・アシスタントの性能と知覚品質に変革をもたらすと期待されています」とCederqvist氏は言う。このようなシステムは、自然言語理解を向上させることで、より流動的な会話を可能にし、堅苦しく、あらかじめ定義されたコマンド構造に対するドライバーのフラストレーションを軽減する。また、生成的なAIを搭載した車載パーソナル・アシスタントは、長時間の対話にわたって文脈を維持することで、ドライバーの嗜好、習慣、緊急のニーズに適応できるため、よりパーソナルな体験を可能にする。
トヨタ自動車グループは、2024年末時点でコネクテッドカーを2900万台近く保有している。GMとBMWは同時期に2,000万台以上のコネクテッドカーを保有していた。フォードとフォルクスワーゲンは、組み込み型OEMテレマティクスの加入者数で残りの上位5社を占めている。2024年末時点でアクティブなコネクテッドカーが1,000万台を超える自動車OEMには、ステランティス、メルセデス・ベンツ、ヒュンダイ、アウディが含まれる。「多くの大手自動車ブランドは現在、主要市場でコネクテッド・サービスを無料で提供しており、これらのプレーヤーは今後数年間、コネクテッド・カー接続の成長の大部分を占めると予想される」とCederqvist氏は締めくくった。
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Summary
Description
What are the latest trends on the global car OEM telematics market? Berg Insight estimates that 78 percent of all cars sold worldwide in 2024 were equipped with OEM embedded telematics. Examples of applications include eCall and roadside assistance, stolen vehicle tracking, vehicle diagnostics, connected navigation and infotainment, Wi-Fi hotspot, convenience applications, over-the-air updates, in-vehicle payments, usage-based insurance, leasing and rental fleet management, as well as electronic road charging. Get up to date with the latest industry trends in this new 270-page report.
The Global Automotive OEM Telematics Market is the tenth consecutive report from Berg Insight analysing the latest developments on the connected car market worldwide. This strategic research report from Berg Insight provides you with 270 pages of unique business intelligence including 5-year industry forecasts and expert commentary on which to base your business decisions.
Highlights from this report:
-
Insights from 30 executive interviews with market leading companies.
-
New data on car populations and new car registrations worldwide.
-
Comprehensive overview of the car OEM telematics value chain and key applications.
-
In-depth analysis of market trends and key developments.
-
Detailed profiles of 25 major car OEMs and their telematics propositions.
-
Updated market forecasts by region lasting until 2029.
The number of connected cars with embedded OEM telematics systems is expected to surpass 500 million by 2029
Berg Insight’s definition of a car telematics system in this report is an automatic system designed for passenger cars that incorporates some form of cellular communications. Several categories of car telematics applications are now offered by carmakers. Examples include eCall and roadside assistance, stolen vehicle tracking (SVT), vehicle diagnostics, over-the-air (OTA) updates, connected navigation and infotainment, entertainment services such as music and video streaming, convenience services, Wi-Fi hotspots as well as AI personal assistance services. Convenience services include remote control of vehicle functions such as door lock/unlock, vehicle preconditioning (heating or cooling of the passenger compartment before a trip), EV charging management and finding the last parking position.
Virtually all of the world’s leading carmakers have launched mass-market services in key regions today. Berg Insight estimates that 79 percent of all new cars sold worldwide in 2024 were equipped with an OEM-embedded telematics system, up from 75 percent in 2023. The eCall mandate in EU27+EFTA+UK has accelerated the adoption of telematics, making it a standard feature in nearly all new cars sold in the region in 2024. By 2025, the attach rate in EU27+EFTA+UK is expected to reach 100 percent, up from 97 percent in 2024. North America is an advanced market in terms of premium telematics services with an attach rate of about 93 percent. In China, the attach rate reached 84 percent in 2024. Other developed markets include Russia and CIS, Japan and South Korea. In other regions, the attach rate is still around 30–40 percent.
Since many volume brands such as Toyota, GM, Stellantis, Ford, Volkswagen, Hyundai, Honda and Nissan now offer connected services for free in their main markets, they will constitute a large part of the growth of connected car subscriptions in the coming years. Premium brands such as BMW, Mercedes-Benz and Audi have offered telematics services as a standard feature across models and geographies for more than a decade and have a considerable number of subscribers. Other major car brands offering embedded telematics on a broad scale include Kia, Tesla, Renault, Geely, BYD, Volvo Cars, Mazda, JLR, SAIC, GWM, Chery, Subaru, Porsche, Lexus and Changan Motors. Relatively newly founded brands in China such as Leapmotor, Li Auto and NIO also offer embedded telematics services.
Berg Insight estimates that total shipments of embedded OEM telematics systems reached 64.5 million units worldwide in 2024. Growing at a compound annual growth rate of 4.9 percent, shipments are expected to reach 82.1 million units in 2029. During the same time, the attach rate of embedded telematics units is forecasted to increase from about 79 percent in 2024 to 93 percent in 2029. The number of embedded telematics subscriptions is forecasted to grow at a compound annual growth rate of 13.0 percent from 286.6 million in 2024 to 528.1 million in 2029.
Car manufacturers rely on services provided by mobile network operators, MVNOs, connectivity management platform providers and telematics service providers. Mobile operators and MVNOs such as AT&T, Vodafone, China Unicom, China Mobile, KDDI, Deutsche Telekom, Orange, Verizon, Cubic and NTT are leading connectivity providers in the automotive segment. Connectivity management platforms is also an important part of the connected car ecosystem enabling features such as provisioning, subscription management, cost monitoring and event management. Leading connectivity management platforms players in the automotive industry include Cisco, Aeris, Airlinq and Lolo Company.
Telematics service providers in the OEM segment have established partnerships with multiple telematics system vendors to enable connected car services for car manufacturers across an international footprint. Examples of telematics service providers focusing on the automotive OEM segment include Beijing Yesway Information Technology, Bosch, Cerence AI, Forvia, Harman International, Here Technologies, PATEO, Sibros, SiriusXM Connect, Sonatus, TomTom, Valtech Mobility and WirelessCar. There are also companies specialising in building connected car services and applications upon connected car data. Examples of such companies include Caruso, CCC Intelligent Solutions, High Mobility, LexisNexis Risk Solutions and Smartcar.
This report answers the following questions:
-
What is the current status of the car OEM telematics industry?
-
Which are the key OEM telematics applications?
-
Which are the leading telematics service providers?
-
How are mobile operators and MVNOs positioning themselves in the telematics value chain?
-
What telematics offerings are available from the leading car OEMs today?
-
What business models are used by car OEMs?
-
How will connected car data consumption evolve in the next years?
-
How will the market evolve in Europe, North America, Latin America, Asia-Pacific and MEA?
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Table of Contents
Table of Contents
Table of Contents
List of Figures
Executive summary
1 The Global Passenger Car Market
1.1 Introduction
1.1.1 Passenger cars in use by region
1.1.2 New passenger car registration trends
1.2 Car manufacturers
1.2.1 Toyota Motor Corporation
1.2.2 Volkswagen Group
1.2.3 Ford Motor Company
1.2.4 General Motors
1.2.5 Stellantis
1.2.6 BMW Group
1.2.7 Mercedes-Benz Group
1.2.8 Hyundai Motor Group
1.2.9 Honda Motor
1.2.10 Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance
1.2.11 Tesla
1.3 Overview of car OEM telematics services
1.3.1 Car OEM telematics services in Europe
1.3.2 Car OEM telematics services in North America
1.3.3 Car OEM telematics services in Asia-Pacific
1.3.4 Car OEM telematics services in Latin America
1.3.5 Car OEM telematics services in the Middle East and Africa
1.3.6 Business models
1.4 Regulatory compliance
1.4.1 Vehicle security, safety and emergency call regulations
1.4.2 Vehicle emissions
1.4.3 Data protection
1.5 Market trends
1.5.1 Hybrid electric, plug-in hybrid electric and all-electric vehicles
1.5.2 Carsharing and personal transportation as a service
1.5.3 ADAS and autonomous driving technologies
1.5.4 Vehicle-to-Everything (V2X) communications
2 Car Telematics Solutions
2.1 Car telematics infrastructure
2.1.1 Vehicle segment
2.1.2 Tracking segment
2.1.3 Network segment
2.1.4 Service segment
2.2 Car telematics applications
2.2.1 eCall and roadside assistance
2.2.2 Stolen vehicle tracking
2.2.3 Motor insurance telematics
2.2.4 Vehicle diagnostics and maintenance
2.2.5 Over-the-air updates
2.2.6 Leasing and rental fleet management
2.2.7 Electronic toll collection and congestion charging
2.2.8 Remote control and convenience services
2.2.9 Connected navigation and infotainment
2.2.10 Connected in-vehicle payments
2.2.11 Wi-Fi hotspots
2.2.12 AI-powered in-car personal assistants
2.3 Connectivity options
2.3.1 Tethered devices
2.3.2 Integrated smartphone solutions
2.3.3 Embedded connectivity solutions
3 OEM Telematics Propositions
3.1 BMW Group
3.1.1 Overview of BMW passenger car models
3.1.2 Overview of BMW ConnectedDrive telematics services
3.1.3 BMW infotainment systems and apps
3.1.4 BMW and MINI CarData
3.1.5 MINI telematics services
3.2 BYD Auto
3.2.1 Overview of BYD passenger car models
3.2.2 BYD connected car services
3.3 Changan Motors
3.3.1 Overview of Changan Motors passenger car models
3.3.2 Overview of Changan Motors connected car services
3.4 Chery Group
3.4.1 Overview of Chery passenger car models
3.4.2 Chery connected car service offerings
3.5 Ford Motor Company
3.5.1 Overview of Ford passenger car models
3.5.2 Ford software platforms and infotainment systems
3.5.3 Overview of Ford connected car services
3.5.4 FordPass Connect and Lincoln connected car services
3.5.5 Ford Pro commercial offerings
3.6 Geely
3.6.1 Overview of Geely passenger car models
3.6.2 Geely connected car services
3.7 General Motors
3.7.1 Overview of the main GM passenger car brands
3.7.2 Infotainment systems and apps
3.7.3 GM OnStar telematics services
3.8 Great Wall Motors
3.8.1 Overview of Great Wall Motors passenger car models
3.8.2 GWM connected car platforms and services
3.9 Honda Motor Company
3.9.1 Overview of Honda and Acura passenger car models
3.9.2 Overview of Honda and Acura connected car services
3.10 Hyundai Motor Group
3.10.1 Overview of Hyundai and Kia passenger car models
3.10.2 Overview of Hyundai Motor Group’s connected car platforms
3.10.3 Hyundai BlueLink services
3.10.4 Kia Connect Services
3.11 Jaguar Land Rover
3.11.1 Overview of Jaguar Land Rover passenger car models
3.11.2 Jaguar Land Rover telematics services
3.12 Leapmotor
3.12.1 Overview of Leapmotor passenger car models
3.12.2 Leapmotor connected car service offerings
3.13 Li Auto
3.13.1 Overview of Li Auto passenger car models
3.13.2 Li Auto connected car service offerings
3.14 Mazda Motor Corporation
3.14.1 Overview of Mazda passenger car models
3.14.2 The Mazda Connect infotainment system and telematics services
3.15 Mercedes-Benz Group
3.15.1 Overview of Mercedes-Benz passenger car models
3.15.2 Overview of Mercedes-Benz telematics services
3.15.3 MBUX – Mercedes-Benz User Experience infotainment system
3.15.4 Mercedes Me services
3.16 NIO
3.16.1 Overview of NIO passenger car models
3.16.2 NIO connected car service offerings
3.17 Nissan Motor Company
3.17.1 Overview of Nissan and Infiniti passenger car models
3.17.2 Overview of Nissan and Infiniti infotainment systems and telematics services
3.17.3 NissanConnect Services
3.17.4 Infiniti North America connected car services
3.18 Renault Group
3.18.1 Overview of Renault and Dacia passenger car models
3.18.2 Overview of Renault infotainment systems and services
3.18.3 Renault connected car services
3.19 SAIC Motor
3.19.1 Overview of SAIC Motor passenger car models
3.19.2 Overview of SAIC connected car services
3.20 Stellantis
3.20.1 Overview of Stellantis passenger car models
3.20.2 Overview of Stellantis’ technology platforms
3.20.3 The Uconnect infotainment system
3.20.4 Uconnect services
3.20.5 Peugeot, Citroën, DS, Vauxhall and Opel telematics services
3.20.6 Mobilisights
3.21 Subaru
3.21.1 Overview of Subaru passenger car models
3.21.2 The Subaru STARLINK infotainment system
3.21.3 Subaru STARLINK connected services
3.22 Tesla
3.22.1 Overview of Tesla passenger car models
3.22.2 Tesla infotainment systems and connected car services
3.23 Toyota Motor Corporation
3.23.1 Overview of Toyota and Lexus passenger car models
3.23.2 Overview of Toyota and Lexus telematics services
3.23.3 The T-Connect and G-LINK telematics services for the Japanese market
3.23.5 Toyota and Lexus connected car services in the Middle East
3.23.6 Toyota connected car services in Australia
3.23.7 Toyota and Lexus connected car services in Europe
3.23.8 Toyota Kinto
3.24 Volkswagen Group
3.24.1 Overview of Volkswagen Group passenger car brands and models
3.24.2 Cariad
3.24.3 Volkswagen connected car services
3.24.4 The Audi Connect telematics services
3.24.5 Porsche connected car services
3.25 Volvo Cars
3.25.1 Overview of Volvo passenger car models
3.25.2 Volvo infotainment systems
3.25.3 Volvo Digital Services
4 Connected Car Ecosystem Players
4.1 Telematics service providers
4.1.1 Beijing Yesway Information Technology
4.1.2 Bosch
4.1.3 Cerence AI
4.1.4 Forvia
4.1.5 Harman International
4.1.6 HERE Technologies
4.1.7 PATEO
4.1.8 Sibros
4.1.9 SiriusXM Connect
4.1.10 Sonatus
4.1.11 TomTom
4.1.12 Valtech Mobility
4.1.13 WirelessCar
4.2 Data-as-a-Service marketplaces and developer platforms
4.2.1 Caruso
4.2.2 CCC Intelligent Solutions
4.2.3 High Mobility
4.2.4 LexisNexis Risk Solutions
4.2.5 Smartcar
4.3 Mobile operators
4.3.1 América Móvil
4.3.2 AT&T
4.3.3 China Mobile
4.3.4 China Unicom
4.3.5 Deutsche Telekom
4.3.6 KDDI
4.3.7 Orange
4.3.8 Singtel
4.3.9 Tele2
4.3.10 Telefónica
4.3.11 Telenor
4.3.12 Verizon
4.3.13 Vodafone
4.4 IoT managed service providers
4.4.1 Airnity
4.4.2 Cubic
4.4.3 Lenovo Connect
4.4.4 NTT
4.4.5 Tata Communications
4.5 Connectivity management platform providers
4.5.1 Aeris
4.5.2 Airlinq
4.5.3 Cisco
4.5.4 Lolo Company
5 Market Forecasts and Trends
5.1 Car telematics forecasts
5.1.1 Car sales forecast
5.1.2 Car telematics forecast
5.1.3 Car telematics in the EU27+EFTA+UK and Eastern Europe
5.1.4 Car telematics in North America
5.1.5 Car telematics in Latin America
5.1.6 Car telematics in China
5.1.7 Car telematics in rest of Asia-Pacific
5.1.8 Car telematics in the Middle East and Africa
5.1.9 Hardware and service revenue forecast
5.1.10 Embedded TCU shipments by technology
5.1.11 Connected car data consumption analysis
5.2 Market trends
5.2.1 Gen AI-powered in-car personal assistants to improve driving experiences
5.2.2 Connectivity as an enabler for the software-defined vehicle
5.2.3 Over-the-air (OTA) updates now ubiquitous on the market
5.2.4 Mass market safety services driven by regional mandates
5.2.5 Smartphone-mirroring solutions expected to remain popular
5.2.6 OEM SVT services compete with aftermarket services in many countries
5.2.7 Connected navigation faces competition from free smartphone apps
5.2.8 CRM solutions and vehicle diagnostics enable improved customer care
5.2.9 OEMs involved in usage-based insurance products
5.2.10 In-vehicle commerce platforms are emerging in mature markets
5.2.11 Chinese brands enter the European car market
5.2.12 Western OEMs adopt new strategies for the Chinese market
5.2.13 Satellite IoT communications in the automotive industry
5.3 Value chain analysis
5.3.1 Automotive OEM telematics hardware suppliers
5.3.2 Telematics service providers
5.3.3 Car manufacturers
5.3.4 Telecom industry players
5.3.5 Software, application and content suppliers
5.4 Mergers and acquisitions
Glossary
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Press Release
2025-07-19 Press releases
The number of connected cars with embedded OEM telematics systems is expected to surpass 500 million units by 2029
According to a new research report from the IoT analyst firm Berg Insight, the number of telematics service subscribers using embedded systems will grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 13.0 percent from 286.6 million subscribers at the end of 2024 to 528.1 million subscribers at the end of 2029. Moreover, Berg Insight forecasts that shipments of embedded car OEM telematics systems worldwide will grow from 64.5 million units in 2024 to reach 82.1 million units in 2029, which represents an attach rate of 93 percent. The attach rate of embedded car OEM telematics systems in 2024 was about 79 percent globally. New passenger car and light truck registrations increased 3.5 percent to 82.1 million worldwide in 2024. The market grew for the fourth consecutive year and reached pre-pandemic levels. Berg Insight still anticipates high growth of OEM telematics subscribers in the next years as connected car services become ubiquitous in all major car markets.
Today, most OEM telematics services focus on a set of core propositions including safety, convenience and entertainment services that are made available as standard or premium subscriptions. Carmakers are still experimenting with business models for connected services to better match customer demands and to leverage connected car data for internal purposes. “Carmakers are increasingly bundling core services for free for extended periods to boost brand loyalty and ensure a large portion of cars have active connections. This strategy enables the collection of big data to enhance product development processes and to make sure that the car performs well over its whole lifetime.” said Martin Cederqvist, Senior Analyst at Berg Insight.
Carmakers are moreover increasingly focusing on incorporating third-party apps into infotainment systems, providing access to the same apps that drivers have in their smartphones. Smartphone-mirroring solutions such as Android Auto and Apple Carplay have been a way to incorporate third-party apps, but carmakers are more and more focused on providing access to the apps directly through the car infotainment system, without the need for smartphone connectivity. Some carmakers are even considering removing support for Android Auto and Apple Carplay and other smartphone mirroring solutions in order to take charge of the connected driving experience themselves.
In recent years, AI-powered personal in-car assistants have become increasingly common. Such systems were initially adopted by premium carmakers but are now common across a broad range of brands. “The significant advancements in generative AI is expected to have a transformative effect on the performance and perceived quality of AI-powered in-car personal assistants”, said Mr. Cederqvist. Such systems enable improved natural language understanding which enables more fluid conversations that also reduce driver’s frustration with rigid, predefined command structures. Generative AI-powered in-car personal assistants also enable more personal experiences as they can adapt to drivers’ preferences, habits and immediate needs by maintaining context over extended interactions.
Toyota Motor Group had close to 29 million connected cars at the end of 2024. GM and BMW had more than 20.0 million connected cars at the same time. Ford and Volkswagen make up the remaining top five carmakers in terms of embedded OEM telematics subscribers. Additional automotive OEMs with more than 10.0 million active connected cars at the end of 2024 include Stellantis, Mercedes-Benz, Hyundai and Audi. “Many volume car brands now offer connected services for free in their main markets and these players are expected to constitute a large part of the growth of connected car connections in the coming years”, concluded Mr Cederqvist.
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Berg Insight社の 自動車分野 での最新刊レポート
よくあるご質問
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