世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

車載コネクティビティSoC、NAD、TCU市場

車載コネクティビティSoC、NAD、TCU市場


The Automotive Connectivity SoC, NAD and TCU Markets

概要 本レポートは、コネクテッドカーのバリューチェーンのハードウェア部分、特に乗用車と商用車のOEMが搭載するデバイスに焦点を当てている。Berg Insightの予測によると、乗用車と商用車向けTCUの... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Berg Insight
ベルグインサイト社
2025年11月10日 Eur1,500
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
メール納品:通常2営業日以内 90 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

概要

本レポートは、コネクテッドカーのバリューチェーンのハードウェア部分、特に乗用車と商用車のOEMが搭載するデバイスに焦点を当てている。Berg Insightの予測によると、乗用車と商用車向けTCUの世界出荷台数は2024年に7,440万台に達する。CAGR(年平均成長率)5.0%で成長し、2029年の世界出荷台数は9,500万台に達する見込みである。Berg Insightが新たに発行した90ページの戦略レポートで、業界の最新動向をご覧ください。

 


 

この調査レポートは車載コネクティビティSoC、NAD、TCU市場を分析・予測したBerg Insightの市場調査報告書です。Berg Insightのこの戦略的調査レポートは、5年間の業界予測や専門家による解説など、90ページにわたる独自のビジネスインテリジェンスを提供し、ビジネス上の意思決定にお役立ていただけます。

本レポートのハイライト

  • 市場をリードする企業との数多くのインタビューから得た洞察。
  • TCUバリューチェーンの包括的な概要。
  • 市場動向と主要開発についての詳細な分析。
  • TCU、NAD、SoCベンダー26社の詳細プロファイル。
  • TCU、NAD、SoCの主要ベンダーを網羅した市場シェアデータ。
  • 世界の自動車保有台数と新車登録台数に関する新しいデータ。
  • 2029年までの地域別市場予測。

TCUの総市場価値は2024年に860万ユーロに達する。

現在、世界の大手自動車メーカー各社はほぼすべて、主要地域で大衆向けのコネクテッド・サービスを開始している。コネクテッド・カーは、車両と外部ネットワークおよびナビゲーション衛星システムとの通信を提供するテレマティクス・コントロール・ユニット(TCU)に依存している。提供されるコネクテッドカー・サービスの例としては、eCallやロードサイドアシスタンス、盗難車追跡(SVT)、車両診断、OTA(Over-the-Air)アップデート、コネクテッド・ナビゲーション、音楽やビデオストリーミングなどのエンターテインメント・サービス、コンビニエンス・サービス、Wi-Fiホットスポット、AIパーソナル・アシスタント・サービスなどがある。

Berg Insightの予測によると、乗用車および商用車向けTCUの世界出荷台数は2024年に7,440万台に達する。年平均成長率(CAGR)5.0%で成長し、2029年の世界出荷台数は9,500万台に達すると予測される。TCUの世界市場総額は、2024年の86億ユーロから2029年には115億ユーロに成長すると予測される。ベルグインサイトは、2024年に世界で販売される新車乗用車・商用車の78%がTCUを搭載し、2023年の74%から増加すると予測している。現在販売されているTCUの大半は4G LTE接続を搭載しているが、多くの自動車メーカーは今後数年間に発売される次世代自動車に5G TCUを採用する予定だ。ベルグインサイトは、2029年には5G TCUが総出荷台数の約70%を占めると予想している。

OEMのハードウェア・テレマティクスのエコシステムは、TCUベンダー、ネットワーク・アクセス・デバイス(NAD)ベンダー、システムオンチップ(SoC)サプライヤーにまたがっている。このバリューチェーンは、両端に強力なアクターが存在することが特徴である。自動車OEMはサプライヤーに対して大きな影響力を持ち、技術仕様と商取引条件の両方を決定する。反対に、SoCサプライヤーは、参入に対する高い技術的障壁と高度に集中した市場構造に支えられ、大きな交渉力を維持している。その結果、NADとTCUベンダーは、川上と川下の支配的なプレーヤーの中間に位置し、制約の中で活動している。これらのプレーヤーは、OEMとSoCサプライヤーの競合する要求のバランスを継続的に取り、これらの関係を維持するために設計と取引条件を適応させなければならない。このような環境での成功は、柔軟性、技術的な俊敏性、SoCサプライヤーの依存関係を効果的に管理しながらOEMの要求と密接に連携する能力によって大きく左右される。

TCUの設計と開発は、他の車両システムとの統合、厳しい品質基準への適合、車種の長いライフサイクルにおける性能の確保が求められるため複雑である。このため、TCUは一般的に、自動車メーカーと協力して定評のある自動車部品メーカーが開発している。ベルグインサイトは、LGエレクトロニクスを出荷台数でTCUベンダーのトップに位置づけている。次点はAumovioとHarmanで、いずれも大きな市場シェアを占めている。他の主なTCUベンダーには、アクティア、ボッシュ、デンソー、デザイSVオートモーティブ、Gosuncn WeLink、現代モービス、リア、Lan-You Technology、Marelli、Neusoft Corporation、Valeoなどがある。

TCUエコシステムにおける重要なプレーヤーには、SoCベンダーとNADモジュールベンダーが含まれる。車載用コネクティビティSoC分野は、クアルコムが大きなシェアを占めており、クアルコムはすべての大手NADモジュールベンダー、TCUサプライヤー、自動車OEMと長年にわたって関係を築いている。2位はMediaTekで、IoT事業を戦略的にハイエンド5Gアプリケーションに軸足を移しており、近年は自動車分野に力を入れている。その他の重要な車載コネクティビティSoCベンダーは、中国のUNISOCとASR Microelectronicsである。SoCはNADモジュールに統合される。NADモジュールの開発業者には、セルラーモジュール専門のプロバイダーと、社内にNADモジュールの設計能力を持つ垂直統合型TCUメーカーとして活動するTCUベンダーの両方が含まれる。Quectelは自動車業界向けNADモジュールの主要プロバイダーで、Rolling Wirelessがこれに続く。その他の主なNADモジュールベンダーには、TCUベンダーのLG ElectronicsやAumovio、専門モジュールベンダーのFavalon(Fibocom)、MeiG、Kontronなどがある。

本レポートは以下の質問に答えるものである:

  • TCU、SoC、NADの主要プロバイダーとその市場シェアは?
  • 今後数年間の4G LTEと5G TCUの出荷の割合は?
  • 5G RedCapや衛星IoTなどの新技術の見通しは?
  • 地政学的環境はTCU業界にどのような影響を与えているのでしょうか?
  • 世界の車両テレマティクス・ハードウェア市場の促進要因と障壁は?
  • 欧州、北米、中南米、アジア太平洋、MEAの市場はどのように発展していくのか?
  • この業界の今後の主なトレンドは?


ページTOPに戻る


目次

目次

目次
図表一覧

要旨

1 乗用車・商用車市場

1.1 乗用車・商用車市場データ
1.1.1 地域別使用車両台数
1.1.2 新車登録動向
1.2 自動車OEMテレマティクス市場
1.2.1 乗用車テレマティクスサービス
1.2.2 商用車テレマティクスサービス
1.3 テレマティクス・コントロール・ユニット(TCU)
1.3.1 ハードウェア・コンポーネント
1.3.2 ソフトウェアとファームウェア層
1.4 ネットワーク技術
1.4.1 セルラー技術
1.4.2 車両間通信(V2X)
1.4.3 全地球航法衛星システム(GNSS)

2 市場予測と動向

2.1 市場予測
2.1.1 TCUの地域別出荷台数と収益
2.1.2 ネットワーク技術別TCU出荷台数
2.2 市場分析とベンダー市場シェア
2.2.1 TCUベンダー市場シェア
2.2.2 NADモジュールベンダー市場シェア
2.2.3 SoCベンダーの市場シェア
2.3 市場動向
2.3.1 TCUの5G RedCapが視野に
2.3.2 TCUとインフォテインメントの統合が中国で進む
2.3.3 アンテナ内蔵TCUの普及が進む
2.3.4 ゾーナル・アーキテクチャとソフトウェア・デファインド・アーキテクチャがTCU設計戦略を再構築
2.3.5 複雑化するADAS機能がTCUの安全性の重要性を高める
2.3.6 衛星接続が新たなチャンスをもたらす
2.3.7 新車アセスメントプログラムがV2Xの需要を促進
2.3.8 規制環境がOEMテレマティクスの採用を促進

3   企業プロフィールと戦略

3.1   TCU vendors 
3.1.1    Actia
3.1.2    Aumovio (Continental)
3.1.3    Bosch
3.1.4    Denso
3.1.5    Desay SV Automotive
3.1.6    Gosuncn WeLink
3.1.7    Harman
3.1.8    Hyundai Mobis
3.1.9    Lear
3.1.10    LG Electronics
3.1.11    Lan-You Technology
3.1.12    Marelli
3.1.13    Neusoft Corporation
3.1.14    Valeo
3.1.15    Additional TCU vendors
3.2    NAD module Vendors
3.2.1    Cavli Wireless
3.2.2    Fibocom
3.2.3    Kontron
3.2.4    MeiG Smart Technology
3.2.5    Quectel
3.2.6    Rolling Wireless
3.2.7    Sunsea AIoT (SIMCom & Longsung)
3.2.8    Additional NAD module vendors
3.3    SoC vendors
3.3.1    ASR Microelectronics
3.3.2    MediaTek
3.3.3    Qualcomm
3.3.4    Samsung Electronics
3.3.5   UNISOC

用語集

 

ページTOPに戻る


プレスリリース

2025年11月10日 プレスリリース
Berg Insightが主要TCU、NAD、コネクティビティSoCサプライヤーをランク付け

世界有数のIoT市場調査会社Berg Insightはこの度は、テレマティクス・コントロール・ユニット(TCU)市場をカバーする新レポートを発表した。Berg Insightは、乗用車と商用車向けTCUの世界出荷台数が2024年に7,440万台に達すると推定している。年平均成長率(CAGR)5.0%で成長し、2029年の世界出荷台数は9,500万台に達すると予測される。TCUの世界市場総額は、2024年の86億ユーロから2029年には115億ユーロに成長すると予測される。現在販売されているTCUの大半は4G LTE接続を採用しているが、多くの自動車メーカーは今後数年間に発売される次世代自動車に5G TCUを採用する予定である。ベルグインサイトは、2029年には5G TCUが総出荷台数の約70%を占めると予想している。

OEMのハードウェア・テレマティクス・エコシステムは、TCUベンダー、ネットワーク・アクセス・デバイス(NAD)ベンダー、システムオンチップ(SoC)サプライヤーに及んでいる。「Berg InsightのシニアアナリストであるMartin Cederqvist氏は、「Berg Insightは、LG Electronicsを26%の市場シェアを持つ主要なTCUサプライヤーとしている。他の主要サプライヤーには、Aumovio、Harman、Denso、Valeo、Marelli、Actia、Bosch、Desay SV Automotive、Gosuncn WeLink、Hyundai Mobis、Lear、Lan-You Technology、Neusoft Corporationが含まれる。NADモジュール分野では、ベルグインサイトはQuectelを市場シェア23%のリーダーとしている。「同社は中国国内市場だけでなく、国際市場でも強力な地位を占めており、世界最大のセルラーモジュールベンダーとしての巨大なスケールから利益を得ている」とBerg Insightの主席アナリスト、Fredrik Stalbrand氏は付け加えた。他の主要なNADモジュールベンダーには、Rolling Wireless、Favalon(Fibocom)、MeiG、Kontronなどがある。また、LG ElectronicsとAumovioは、自社のTCU用にNADモジュールを自社開発している。コネクティビティSoC分野では、クアルコムが82%という驚異的な市場シェアでリードしている。クアルコムは、車載用接続SoCが依然として主力製品である一方で、デジタルコックピット向けSoCの主要プロバイダとしても台頭しており、自律走行領域の開発を推進する上で有利な立場にあります。クアルコムは、MediaTek社、中国のUNISOC社およびASR Microelectronics社に対抗している。

TCUのバリューチェーンは、両端に強力なアクターがいることが特徴である。「自動車OEMはサプライヤーに対して大きな影響力を持ち、技術仕様と商業条件の両方を決定する。反対に、SoCサプライヤーは、参入に対する高い技術的障壁と高度に集中した市場構造に支えられ、大きな交渉力を維持しています」と、Cederqvist氏は述べています。その結果、NADとTCUベンダーは、川上と川下の支配的なプレーヤーの中間に位置し、制約の中で活動している。これらのプレーヤーは、OEMとSoCサプライヤーの競合する要求のバランスを継続的に取り、これらの関係を維持するために設計とビジネス条件を適応させなければならない。このような環境での成功は、柔軟性、技術的な俊敏性、SoCサプライヤーの依存関係を効果的に管理しながらOEMの要求と密接に連携する能力によって大きく左右される。

今後数年間、市場に影響を与えるであろう新技術のトレンドがいくつかある。「OEMにとっての課題は、セルラーネットワークの世代に合わせると同時に、費用対効果の高いソリューションを提供することです。5G RedCapは、これらの課題を解決する有望なソリューションです。TCUと他のシステムとの統合は、性能向上とコスト削減という点でTCU供給が競争優位性を見いだせる分野である」と、Stalbrand氏は述べている。TCUとスマートコックピットの統合設計は中国で人気を集めており、いくつかのベンダーはTCUとアンテナの統合ソリューションを発表している。「V2X通信、Software-Defined Vehicle、自律走行、衛星通信などの新技術やユースケースも、今後数年間はTCU市場に影響を与えるだろう。

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Description

This report focuses on the hardware part of the connected vehicle value chain, and specifically the devices installed by the passenger car and commercial vehicle OEMs. Berg Insight estimates that global shipments of TCUs for both passenger cars and commercial vehicles reached 74.4 million units in 2024. Growing at a CAGR of 5.0 percent, global shipments are expected to reach 95.0 million units in 2029. Get up to date with the latest industry trends in this new 90-page strategy report from Berg Insight.

 


 

The Automotive Connectivity SoC, NAD and TCU Markets is a strategy report from Berg Insight covering the OEM segment for passenger cars and commercial vehicles. This strategic research report from Berg Insight provides you with 90 pages of unique business intelligence including 5-year industry forecasts and expert commentary on which to base your business decisions.

Highlights from this report:

  • Insights from numerous interviews with market leading companies.
  • Comprehensive overview of the TCU value chain.
  • In-depth analysis of market trends and key developments.
  • Detailed profiles of 26 TCU, NAD and SoC vendors.
  • Market share data covering the leading TCU, NAD and SoC vendors.
  • New data on vehicle populations and new vehicle registrations worldwide.
  • Market forecasts by region lasting until 2029.

The total TCU market value reached € 8.6 million in 2024

Virtually all of the world’s leading vehicle OEMs have launched mass-market connected services in key regions today. Connected vehicles rely on a telematics control unit (TCU), which provides communications between the vehicle and external networks and navigation satellite systems. Examples of connected car services offered include eCall and roadside assistance, stolen vehicle tracking (SVT), vehicle diagnostics, over-the-air (OTA) updates, connected navigation, entertainment services such as music and video streaming, convenience services, Wi-Fi hotspots as well as AI personal assistant services.

Berg Insight estimates that global shipments of TCUs for both passenger cars and commercial vehicles reached 74.4 million units in 2024. Growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 5.0 percent, global shipments are expected to reach 95.0 million units in 2029. The total global market value of TCUs is forecasted to grow from € 8.6 billion in 2024 to € 11.5 billion in 2029. Berg Insight estimates that 78 percent of all new passenger cars and commercial vehicles sold worldwide in 2024 were equipped with a TCU, up from 74 percent in 2023. The vast majority of all sold TCUs today feature 4G LTE connectivity, though many carmakers plan to use 5G TCUs for the next generation of cars that will be released in the upcoming years. Berg Insight expects that 5G TCUs will account for about 70 percent of total shipments in 2029.

The OEM hardware telematics ecosystem spans TCU vendors, network access device (NAD) vendors and system-on-chip (SoC) suppliers. The value chain is characterised by powerful actors at both ends. Vehicle OEMs hold substantial leverage over their suppliers and dictates both technical specifications and commercial terms. At the opposite end, SoC suppliers maintain significant bargaining power, underpinned by high technological barriers to entry and a highly concentrated market structure. Consequently, NAD and TCU vendors operate in a constrained middle ground between dominant upstream and downstream players. These players must continuously balance the competing demands of OEMs and SoC suppliers, adapting their designs and business terms to maintain these relationships. Success in this environment largely depends on flexibility, technical agility and the ability to align closely with OEM requirements while effectively managing SoC supplier dependencies.

The design and development of TCUs is complex as these have to integrate with other vehicle systems, fulfil strict quality standards and ensure performance during the long lifecycle of a vehicle model. For this reason, TCUs are generally developed by established automotive suppliers in cooperation with car manufacturers. Berg Insight ranks LG Electronics as the leading TCU vendor in terms of shipments. Aumovio and Harman were the runners-up, both holding significant market shares. Other major TCU vendors include Actia, Bosch, Denso, Desay SV Automotive, Gosuncn WeLink, Hyundai Mobis, Lear, Lan-You Technology, Marelli, Neusoft Corporation and Valeo.

Important players in the TCU ecosystem include SoC vendors and NAD module vendors. The automotive connectivity SoC segment is heavily dominated by Qualcomm, which has long-standing relationships with all of the largest NAD module vendors, TCU suppliers and automotive OEMs. MediaTek ranks second and has strategically pivoted its IoT business towards high-end 5G applications, with a strong focus on the automotive sector in recent years. Other important automotive connectivity SoC vendors are China-based UNISOC and ASR Microelectronics. The SoCs are in turn integrated into NAD modules. NAD module developers include both specialised cellular module providers, as well as TCU vendors that operate as vertically integrated TCU makers with in-house NAD module design capabilities. Quectel is the leading provider of NAD modules for the automotive industry, followed by Rolling Wireless. Other major NAD module vendors include the TCU vendors LG Electronics and Aumovio, as well as specialised module vendors like Favalon (Fibocom), MeiG and Kontron.

This report answers the following questions:

  • Which are the leading providers of TCUs, SoCs and NADs and what are their market shares?
  • What is the split between 4G LTE and 5G TCU shipments in the next years?
  • What is the outlook for emerging technologies such as 5G RedCap and satellite IoT?
  • How is the geopolitical environment impacting the TCU industry?
  • Which are the drivers and barriers on the global vehicle telematics hardware market?
  • How will the market evolve in Europe, North America, Latin America, Asia-Pacific and MEA?
  • Which are the key future trends in this industry?


ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

Table of Contents
List of Figures

Executive summary

1    The Passenger Car and Commercial Vehicle Market

1.1    Passenger car and commercial vehicle market data
1.1.1    Vehicles in use by region
1.1.2    New vehicle registration trends
1.2    The automotive OEM telematics market
1.2.1    Passenger car telematics services
1.2.2    Commercial vehicle telematics services
1.3    Telematics control units (TCUs)
1.3.1    Hardware components
1.3.2    Software and firmware layers
1.4    Network technologies
1.4.1    Cellular technologies
1.4.2    Vehicle-to-Everything (V2X) communications
1.4.3    Global navigation satellite systems (GNSS)

2    Market Forecasts and Trends

2.1    Market forecasts
2.1.1    TCU shipments and revenues by region
2.1.2    TCU shipments by network technology
2.2    Market analysis and vendor market shares
2.2.1    TCU vendor market shares
2.2.2    NAD module vendor market shares
2.2.3    SoC vendor market shares
2.3    Market trends
2.3.1    5G RedCap for TCUs on the horizon
2.3.2    TCU and infotainment integration gains traction in China
2.3.3    TCUs with integrated antennas gain traction
2.3.4    Zonal and software-defined architectures reshape TCU design strategies
2.3.5    Increasingly complex ADAS features drive the importance of safety for TCUs
2.3.6    Satellite connectivity offers new opportunities
2.3.7    New Car Assessment Programmes drive demand for V2X
2.3.8    The regulatory environment has driven the adoption of OEM telematics

3    Company Profiles and Strategies

3.1    TCU vendors
3.1.1    Actia
3.1.2    Aumovio (Continental)
3.1.3    Bosch
3.1.4    Denso
3.1.5    Desay SV Automotive
3.1.6    Gosuncn WeLink
3.1.7    Harman
3.1.8    Hyundai Mobis
3.1.9    Lear
3.1.10    LG Electronics
3.1.11    Lan-You Technology
3.1.12    Marelli
3.1.13    Neusoft Corporation
3.1.14    Valeo
3.1.15    Additional TCU vendors
3.2    NAD module Vendors
3.2.1    Cavli Wireless
3.2.2    Fibocom
3.2.3    Kontron
3.2.4    MeiG Smart Technology
3.2.5    Quectel
3.2.6    Rolling Wireless
3.2.7    Sunsea AIoT (SIMCom & Longsung)
3.2.8    Additional NAD module vendors
3.3    SoC vendors
3.3.1    ASR Microelectronics
3.3.2    MediaTek
3.3.3    Qualcomm
3.3.4    Samsung Electronics
3.3.5    UNISOC

Glossary

ページTOPに戻る


Press Release

2025-11-10 Press releases
Berg Insight ranks the leading TCU, NAD and connectivity SoC suppliers

Berg Insight, the world’s leading IoT market research provider, today released a new report covering the telematics control unit (TCU) market. Berg Insight estimates that global shipments of TCUs for both passenger cars and commercial vehicles reached 74.4 million units in 2024. Growing at compound annual growth rate (CAGR) of 5.0 percent, global shipments are expected to reach 95.0 million units in 2029. The total global market value of TCUs is forecasted to grow from € 8.6 billion in 2024 to € 11.5 billion in 2029. The vast majority of all TCUs sold today feature 4G LTE connectivity, though many carmakers plan to use 5G TCUs for the next generation of cars that will be released in the upcoming years. Berg Insight expects that 5G TCUs will account for about 70 percent of total shipments in 2029.

The OEM hardware telematics ecosystem spans TCU vendors, network access device (NAD) vendors and system-on-chip (SoC) suppliers. “Berg Insight ranks LG Electronics as the leading TCU supplier with a market share of 26 percent”, said Martin Cederqvist, Senior Analyst at Berg Insight. Other leading suppliers include Aumovio, Harman, Denso, Valeo, Marelli, Actia, Bosch, Desay SV Automotive, Gosuncn WeLink, Hyundai Mobis, Lear, Lan-You Technology and Neusoft Corporation. In the NAD module segment, Berg Insight has identified Quectel as the market leader with a market share of 23 percent. “The company holds a strong position in its domestic market in China, as well as internationally, and benefits from its massive scale as the world’s largest cellular module vendor”, added Fredrik Stalbrand, Principal Analyst at Berg Insight. Other major NAD module vendors include Rolling Wireless, Favalon (Fibocom), MeiG and Kontron. LG Electronics and Aumovio moreover develop NAD modules in-house for their own TCUs. Qualcomm leads the connectivity SoC segment with an impressive 82 percent market share. While automotive connectivity SoCs remain a core pillar of its offering, Qualcomm has also emerged as the leading provider of SoCs for digital cockpits and is well positioned to drive development in the autonomous driving domain. The company is challenged by MediaTek and China-based UNISOC and ASR Microelectronics.

The TCU value chain is characterised by powerful actors at both ends. “Vehicle OEMs hold substantial leverage over their suppliers and dictates both technical specifications and commercial terms. At the opposite end, SoC suppliers maintain significant bargaining power, underpinned by high technological barriers to entry and a highly concentrated market structure”, said Mr. Cederqvist. Consequently, NAD and TCU vendors operate in a constrained middle ground between dominant upstream and downstream players. These players must continuously balance the competing demands of OEMs and SoC suppliers, adapting their designs and business terms to maintain these relationships. Success in this environment largely depends on flexibility, technical agility and the ability to align closely with OEM requirements while effectively managing SoC supplier dependencies.

There are several new technology trends that will affect the market in the upcoming years. “A challenge for OEMs is to align with the cellular network generations while at the same time providing cost-effective solutions. 5G RedCap is a promising solution to handle these challenges going forward”, said Mr. Stalbrand. The integration of the TCUs with other systems is an area where TCU supplies can find competitive advantage in terms of improved performance and cost savings. Integrated TCU and smart cockpit designs are gaining traction in China, while several vendors have also launched integrated TCU-antenna solutions. “Emerging technologies and use cases such as V2X communications, software-defined vehicles, autonomous driving and satellite communications will also have an impact on the TCU market in the coming years”, concluded Mr. Cederqvist.

 

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(automotive)の最新刊レポート


よくあるご質問


Berg Insight社はどのような調査会社ですか?


スウェーデンの調査会社ベルグインサイト社(Berg Insight)は、モバイルM2Mや位置情報サービス(LBS)、モバイルVAS、次世代技術など、通信関連市場を専門に調査しています。特に、M2Mと位... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。


詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

 

2025/12/26 10:26

157.51 円

185.98 円

215.46 円

ページTOPに戻る