アフターマーケットカーテレマティクス - 第6版Aftermarket Car Telematics - 6th Edition 内容 アフターマーケットカーテレマティクスの最新動向とビジネスチャンスとは?Berg Insightの予測によると、アフターマーケットカーテレマティクスシステムの総出荷台数は2024年に世界で2,650万台... もっと見る
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サマリー内容 アフターマーケットカーテレマティクスの最新動向とビジネスチャンスとは?Berg Insightの予測によると、アフターマーケットカーテレマティクスシステムの総出荷台数は2024年に世界で2,650万台に達する。年平均成長率8.2%で成長し、2029年の出荷台数は3,930万台に達すると予想される。本レポートでカバーするアフターマーケットカーテレマティクスのアプリケーションには、盗難車追跡、ロードサイドアシスタンス、車両診断、Wi-Fiホットスポット、各種利便性アプリケーションが含まれる。ベルグインサイトが新たに発行した180ページの戦略レポートで、業界の最新動向をご覧ください。
アフターマーケットカーテレマティクスは、盗難車追跡(SVT)、車両診断、利用ベースの保険、Wi-Fiホットスポット、ロードサイドアシスタンス、消費者や企業をターゲットとした利便性アプリケーションなど、市場の最新動向を分析したベルグインサイトの6年連続レポートです。この調査レポートは、盗難車追跡(SVT)、車両診断、利用ベースの保険、Wi-Fiホットスポット、ロードサイドアシスタンス、消費者と企業をターゲットとした便利なアプリケーションなどの最新動向を分析し、5年間の業界予測や専門家による解説など、180ページにわたる独自のビジネスインテリジェンスを提供しています。 本レポートのハイライト
2024年、アフターマーケット向けカーテレマティクス機器の設置台数は9,000万台に到達 テレマティクスは、幅広い自動車接続ソリューションに適用される用語である。本レポートにおけるアフターマーケットカーテレマティクス・ソリューションの定義には、カーメーカー以外の企業によって作成され、主にOBD-IIを介して自動車に後付けされるテレマティクス・デバイスと、セルラー/GNSSとRF技術の両方をベースとするブラックボックス・デバイスが含まれる。コネクテッド・カーは自動車業界の大きなトレンドであり、世界の大手自動車メーカーのほぼすべてが主要地域で大衆向けサービスを開始している。OEM の取り組みはアフターマーケット・ソリューションの競争相手とも言えるが、様々な形態のアフターマーケット・カーテレマティクス・サービスに対する需要は依然として高まっている。アフターマー ケット・テレマティクスは、世界の多くの地域で依然として市場で支配的な地位を占めている。アフターマーケット・カーテレマティクス・アプリケーションには、ロードサイド・アシスタンス、盗難車追跡(SVT)、車両診断、利用ベースの保険、ディーラーと在庫管理、Wi-Fi ホットスポット、その他消費者をターゲットにした利便性の高いアプリケーションなど、いくつかのカテゴリーがある。 アフターマーケット・カーテレマティクス・ソリューションの市場規模は大きい。2024年末には、世界で14億台の乗用車と小型トラックが登録されると推定される。アフターマーケット・カーテレマティクス・サービスはスマートフォン専用ソリューションやOEMソリューションとの競争に直面しているが、アフターマーケット・カーテレマティクス市場はまだ成長段階にあるというのがベルグインサイトの見解である。ベルグインサイトは、アフターマーケット・カーテレマティクス・システムの総出荷台数は2024年に世界で2,650万台に達すると予測している。年平均成長率8.2%で成長し、2029年の出荷台数は3,930万台に達すると予想される。アフターマーケットカーテレマティクスの普及台数は、2024年の9,030万台から年平均成長率8.7%で増加し、2029年には世界で1億3,680万台になると予測される。同時に、普及率は2024年の6.3%から予測期間終了時には8.5%に拡大する。 この市場は、複数の業界にまたがる複雑なバリューチェーンで相互作用する多様なプレーヤーを特徴としている。アフターマーケットカーセクターを対象とするカーテレマティクス企業には、このアプリケーショ ン分野のみに特化した専門企業と、商用車のフリート管理など幅広いアプリケーションに対応する一般的なテレマティクス企業がある。アフターマーケットカーテレマティクスの主要ソリューションプロバイダーは、数百万台規模のインストールベースに達している。主要な自動車テレマティクス・ソリューション・ベンダーには、OCTO Telematics、Procon Analytics、StarLine、Spireon、Targa Telematics、Vodafone Automotive、Ituran、PassTime GPS、Tracker Connect Maxtrack、Carsystem、SVR Tracking、Cognososなどがある。最も一般的な市場参入戦略は、保険会社、ディーラー、OEM、MNO、自動車金融会社との提携である。アフターマーケットカーテレマティクス市場にテレマティクスハードウェアと関連サービスを提供している主要企業には、Teltonika、Jimi IoT、Queclink、ERM Advanced Telematics、Xirgo、BSJ Technology、Positioning Universal、Danlaw、ST SUNLAB、Gosuncn RichLink、Ruptela、Municなどがある。 盗難車回収とセキュリティ関連のテレマティクス・アプリケーションは、成熟したアフターマー ケット向けカー・テレマティクス・アプリケーションである。車両犯罪の多さなどの地域的な市場環境が盗難車追跡の需要に影響を与え、ブラジル、アルゼンチン、中国、イスラエル、ロシア、南アフリカなどの国々でSVTソリューションが普及している。車両の盗難は近年多くの国で増加している。例えば、全米保険犯罪局(NICB)によると、米国では2024年に約0.9百万台の自動車盗難が発生している。バーグ・インサイトは、2024年末時点で6,700万台だったアフターマーケット用SVTが、2029年には1億340万台に達すると予測している。 テレマティクスは、ディーラーや自動車金融会社のアフターセールス・プログラムの重要な一部となっており、遠隔診断やドライバーとの直接コミュニケーションを可能にしている。CRMソリューションを統合し、自動車からのデータをインテリジェントに利用することで、顧客管理のリアクティブな方法をプロアクティブなプロセスに変える絶好の機会がある。また、販売店にとっても、ロット上の車両からデータを収集することは、例えば、バッテリーの状態だけでなく、故障部品やソフトウェアのバグに関する情報を収集するためにも有益である。Verizon、Mojio、Varroc Connect、Tail Light (Bouncie)、Agnik (Vyncs)、Net4Things、Air、LandAirSea、Uffizio (Trakzee Mini)、Comodif、Protectus Technologies (CarLock)などの企業が、多くの地域で程度の差こそあれ、直接消費者向けの自動車テレマティクス製品を提供している。多くの消費者向け自動車テレマティクス・プロバイダーは、B2B2Cテレマティクス・サービスを提供するだけでなく、車両管理などのテレマティクス・アプリケーション分野を追加するために製品ポートフォリオを拡大している。 本レポートでは以下の質問に答える:
目次目次
目次 要旨 1 世界の乗用車市場
1.1 概要 2 カー・テレマティクス・ソリューション
2.1 アフターマーケットのテレマティクス・インフラストラクチャ 3 市場予測とトレンド
3.1 アフターマーケットカーテレマティクスの市場規模 4 アフターマーケット・カー・テレマティクス・ソリューション・プロバイダー
4.1 SVT/SVRソリューションプロバイダー 5 アフターマーケットのテレマティクス・ハードウェア・ベンダー
5.1 企業概要と戦略 用語集 プレスリリース
2025-12-19 プレスリリース IoTアナリスト企業ベルグインサイトの新しい調査レポートによると、世界のアフターマーケットカーテレマティクスの総出荷台数は2024年に2650万台に達し、2029年には3930万台に達すると予測されている。アクティブなアフターマーケットカーテレマティクスのインストールベースは、2024年末の9,030万台から年平均成長率(CAGR)8.7%で成長し、2029年末には世界で1億3,680万台に達する。本レポートにおけるアフターマーケットカーテレマティクスソリューションの定義は、セルラー/GNSSとRFベースのソリューションの両方を含んでいる。アフターマーケット・カーテレマティクス・ソリューションは、盗難車追跡・回収(SVT/SVR)、車両診断、Wi-Fi ホットスポット、利便性アプリケーション、利用ベースの保険など、多くのアプリケーション分野で有用である。遠隔車両診断により、ディーラーや整備工場などのサービス・プロバイダーは、自動車所有者へのサービス提供を改善することができる。 「ディーラーや金融会社は、社内の車両管理にテレマティクスを活用し、顧客生涯価値を管理することができます」と、Berg Insight社のシニア・アナリスト、Martin Cederqvist氏は述べている。コネクティビティを組み込んで販売される新車の数が増えているとはいえ、現在のOEMテレマティクス・サービスの市場での成功の程度はさまざまであるため、アフターマーケット・サービスは成熟したOEMテレマティクス市場でも有望な将来性を持っている。特定の顧客グループをターゲットにしたアフターマーケット・サービスは、主に幅広いユースケース向けに開発されたOEMテレマティクス・サービスと比較して、専門性においてさらに優位に立つことができる。ディーラーや整備工場は、テレマティクス・サービスを彼らのビジネス・ニーズに合わせて調整できるため、アフターマーケット・サービス・プロバイダーがうまくサービスを提供している顧客グループの一例である。 車両犯罪の多さといった地域的な市場環境は盗難車追跡の需要に影響を与え、SVTソリューションはブラジル、イスラエル、ロシア、南アフリカといった国々で人気を博している。「2024年末の6,700万台から、2029年には1億340万台に達すると予測されています。現在、アフターマーケット・カーテレマティクスには、専門家が設置するハードワイヤードのブラックボックスから、自分で設置するOBDドングルやバッテリー駆動のデバイスまで、さまざまなフォームファクターがあります。業界全体ではセルラー技術を活用したソリューションが最も一般的だが、RFベースのソリューションは多くの地域で見られ、特にSVT/SVRサービスに利用されている。 アフターマーケット・カーテレマティクス・サービスは、幅広いプレーヤーによって提供されている。サードパーティ経由または消費者に直接サービスを販売している大手テレマティクス企業の例 OCTO Telematics、Procon Analytics、StarLine、Spireon、Targa Telematics、Vodafone Automotive、Ituran、PassTime GPS、Tracker Connect Maxtrack、Carsystem、SVR Tracking、Cognosos、Verizon Hum、Varroc Connect、Mojio、Tail Light(Bouncie)、Agnik(Vyncs)。「サードパーティを通じてサービスや製品を販売することは、アフターマーケットカーテレマティクスソリューションベンダーにとって最も一般的な市場参入戦略である。重要な販売チャネルには、保険会社、ディーラー、輸入業者のほか、携帯電話事業者やオンライン小売業者などの消費者直販チャネルがあります」とCederqvist氏は締めくくった。
SummaryDescription What are the latest trends and business opportunities for aftermarket car telematics? Berg Insight estimates that total shipments of aftermarket car telematics systems reached 26.5 million units worldwide in 2024. Growing at a compound annual growth rate of 8.2 percent, shipments are expected to reach 39.3 million units in 2029. The aftermarket car telematics applications covered in the report include stolen vehicle tracking, roadside assistance, vehicle diagnostics, Wi-Fi hotspot and various convenience applications. Get up to date with the latest industry trends in this new 180-page strategy report from Berg Insight.
Aftermarket Car Telematics is the sixth consecutive report from Berg Insight analysing the latest developments on the market for applications such as stolen vehicle tracking (SVT), vehicle diagnostics, usage-based insurance, Wi-Fi hotspot, roadside assistance and convenience applications targeting consumers and businesses. This strategic research report from Berg Insight provides you with 180 pages of unique business intelligence including 5-year industry forecasts and expert commentary on which to base your business decisions. Highlights from this report:
The installed base of aftermarket car telematics devices reached 90 million in 2024 Telematics is a broad term that may be applied to a wide range of automotive connectivity solutions. Berg Insight’s definition of an aftermarket car telematics solution in this report includes telematics devices created by a company other than the carmakers and are retrofitted into cars mainly via OBD-II and blackbox devices based on both cellular/GNSS and RF technology. The connected car is a major trend in the automotive industry and virtually all of the world’s leading carmakers have launched mass-market services in key regions. The OEM initiatives can be seen as competition for the aftermarket solutions, but there is still a growing demand for different forms of aftermarket car telematics services. Aftermarket telematics still has a dominant position in the market in many parts of the world. Several categories of aftermarket car telematics applications have become popular including roadside assistance, stolen vehicle tracking (SVT), vehicle diagnostics, usage-based insurance, dealer and inventory management, Wi-Fi hotspot as well as other convenience applications targeting consumers. The addressable market for aftermarket car telematics solutions is significant. At the end of 2024, there were an estimated 1.4 billion passenger cars and light trucks registered worldwide. Even though aftermarket car telematics services face competition from smartphone-only solutions and OEM solutions, Berg Insight is of the opinion that the aftermarket car telematics market is still in a growth phase. Berg Insight estimates that total shipments of aftermarket car telematics systems reached 26.5 million units worldwide in 2024. Growing at a compound annual growth rate of 8.2 percent, shipments are expected to reach 39.3 million units in 2029. The number of aftermarket car telematics systems in active use is forecasted to grow at a compound annual growth rate of 8.7 percent from 90.3 million in 2024 to 136.8 million worldwide in 2029. The penetration rate will at the same time grow from 6.3 percent in 2024 to 8.5 percent at the end of the forecast period. The market is characterised by a great diversity of players interacting in a complex value chain that spans multiple industries. The car telematics companies targeting the aftermarket car sector include specialists focusing on this application area only as well as general telematics players that serve a broad range of applications including also for example fleet management for commercial vehicles. The leading aftermarket car telematics solution providers have reached installed bases in the millions. Leading car telematics solution vendors include OCTO Telematics, Procon Analytics, StarLine, Spireon, Targa Telematics, Vodafone Automotive, Ituran, PassTime GPS, Tracker Connect Maxtrack, Carsystem, SVR Tracking and Cognosos. The most common go-to-market strategy is to partner with insurance companies, dealers, OEMs, MNOs and vehicle finance companies. Leading companies delivering telematics hardware and related services to the aftermarket car telematics market include Teltonika, Jimi IoT, Queclink, ERM Advanced Telematics, Xirgo, BSJ Technology, Positioning Universal, Danlaw, ST SUNLAB, Gosuncn RichLink, Ruptela and Munic. Stolen vehicle recovery and security-related telematics applications are mature aftermarket car telematics applications. Regional market conditions such as a high level of vehicle crime influence the demand for stolen vehicle tracking and have made SVT solutions popular in countries such as Brazil, Argentina, China, Israel, Russia and South Africa. Vehicle theft has increased in recent years in many countries. For example, there were thefts of about 0.9 million motor vehicles in the US in 2024 according to the National Insurance Crime Bureau (NICB). Berg Insight forecasts that the number of active aftermarket SVT units in use worldwide will reach 103.4 million in 2029, up from 67.0 million at year-end 2024. Telematics has become an important part of the aftersales programmes of dealers and vehicle finance companies, enabling remote diagnostics and direct communication with drivers. There is a tremendous opportunity to turn a reactive way of managing customers into a proactive process by integrating CRM solutions, using data from cars intelligently. Collecting data from the fleet on the lot is also valuable for dealers in order to for example collect information about faulty components and software bugs as well as battery status. Direct-to-consumer car telematics offerings are available to varying degrees in many regions by companies such as Verizon, Mojio, Varroc Connect, Tail Light (Bouncie), Agnik (Vyncs), Net4Things, Air, LandAirSea, Uffizio (Trakzee Mini), Comodif and Protectus Technologies (CarLock). Many direct-to-consumer car telematics providers have broadened their product portfolios to include additional telematics application areas such as fleet management as well as powering B2B2C telematics services. This report answers the following questions:
Table of ContentsTable of Contents
Table of Contents Executive summary 1 The Global Passenger Car Market
1.1 Introduction 2 Car Telematics Solutions
2.1 Aftermarket telematics infrastructure 3 Market Forecasts and Trends
3.1 Aftermarket car telematics market sizing 4 Aftermarket Car Telematics Solution Providers
4.1 SVT/SVR solution providers 5 Aftermarket Telematics Hardware Vendors
5.1 Company profiles and strategies Glossary Press Release
2025-12-19 Press releases According to a new research report from the IoT analyst firm Berg Insight, the total number of aftermarket car telematics shipments worldwide reached 26.5 million in 2024 and is forecasted to reach 39.3 million units in 2029. The installed base of active aftermarket car telematics units will grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 8.7 percent from 90.3 million at the end of 2024 to 136.8 million worldwide at the end of 2029. Berg Insight’s definition of an aftermarket car telematics solution in this report comprises both cellular/GNSS and RF-based solutions. Aftermarket car telematics solutions are useful in a number of application areas including stolen vehicle tracking and recovery (SVT/SVR), vehicle diagnostics, Wi-Fi hotspot, convenience applications and usage-based insurance. Remote vehicle diagnostics allow service providers such as dealers and workshops to improve service offerings to car owners. “Dealers and finance companies can moreover leverage telematics for internal fleet management and manage the customer lifetime value“, said Martin Cederqvist, Senior Analyst at Berg Insight. Even though an increasing number of new cars are sold with embedded connectivity, a varying degree of market success for current OEM telematics services enables aftermarket services to have a promising future even in mature OEM telematics markets. Aftermarket services targeting a specific customer group can furthermore gain an advantage in specialisation compared to OEM telematics services that are mainly developed for a wide range of use cases. Dealerships and workshops are examples of customer groups that aftermarket service providers serve successfully as the telematics offering can be adjusted to fit their business needs. Regional market conditions such as a high level of vehicle crime influence the demand for stolen vehicle tracking and have made SVT solutions popular in countries such as Brazil, Israel, Russia and South Africa. “The number of active aftermarket SVT units in use is forecasted to reach 103.4 million in 2029, up from 67.0 million at year-end 2024”, said Mr. Cederqvist. Today, there are many different form factors applicable for aftermarket car telematics ranging from professionally installed hardwired blackboxes to self-installed OBD dongles and battery-powered devices. Solutions leveraging cellular technologies are most common across the industry, but RF-based solutions can be found in many geographical markets and are particularly used for SVT/SVR services. Aftermarket car telematics services are offered by a wide range of players. Examples of leading telematics companies selling services via third parties or directly to consumers OCTO Telematics, Procon Analytics, StarLine, Spireon, Targa Telematics, Vodafone Automotive, Ituran, PassTime GPS, Tracker Connect Maxtrack, Carsystem, SVR Tracking, Cognosos, Verizon Hum, Varroc Connect, Mojio, Tail Light (Bouncie) and Agnik (Vyncs). “Distributing services and products through third parties is the most common go-to-market strategy for aftermarket car telematics solution vendors. Important sales channels include insurance companies, dealers and importers as well as direct-to-consumer channels such as mobile operators and online retailers”, concluded Mr. Cederqvist.
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(テレマティクス・高度交通システム)の最新刊レポートBerg Insight社の 自動車分野 での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(aftermarket)の最新刊レポートよくあるご質問Berg Insight社はどのような調査会社ですか?スウェーデンの調査会社ベルグインサイト社(Berg Insight)は、モバイルM2Mや位置情報サービス(LBS)、モバイルVAS、次世代技術など、通信関連市場を専門に調査しています。特に、M2Mと位... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
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