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欧州と北米のテレマティクス保険 - 第9版

欧州と北米のテレマティクス保険 - 第9版


Insurance Telematics in Europe and North America - 9th Edition

概要 保険テレマティクス市場の最新動向は?Berg Insightの予測によると、欧州市場で有効な保険テレマティクス契約数は2024年末時点で1,380万件に達する。年平均成長率7.8%で成長する欧州の保険テレマ... もっと見る

 

 

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Berg Insight
ベルグインサイト社
2025年12月4日 Eur1,500
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サマリー

概要

保険テレマティクス市場の最新動向は?Berg Insightの予測によると、欧州市場で有効な保険テレマティクス契約数は2024年末時点で1,380万件に達する。年平均成長率7.8%で成長する欧州の保険テレマティクス契約数は、2029年までに2,010万件に達すると推定される。北米では、保険テレマティクスの有効契約数は2024年末の推定2,020万契約から増加し、2029年には3,180万契約に達すると予測される。ベルグインサイトが新たに発行した220ページの戦略レポートで、業界の最新動向をご覧ください。

 


 

欧州と北米の保険テレマティクスは保険テレマティクス市場の最新動向を分析したBerg Insightの9冊目の戦略レポートです。本レポートは、5年間の業界予測や専門家による解説など、220ページにわたる独自のビジネスインテリジェンスを提供します。

本レポートのハイライト

  • 市場をリードする企業30社への新規エグゼクティブインタビューによる洞察。
  • 保険テレマティクスのバリューチェーンと主要アプリケーションの包括的な概要。
  • 市場動向と主要開発の詳細分析。
  • 58の保険テレマティクス・イニシアチブのケーススタディ。
  • 自動車OEMと移動体通信事業者の関与の概要。
  • 欧州と北米の自動車台数に関する新データ。
  • 2029年までの国別市場予測。
欧州と北米の保険テレマティクス契約数は2024年に3,400万件に達する
 
自動車保険におけるテレマティクス技術の導入は、一般に利用ベース保険(UBI)または保険テレマティクスと呼ばれる。この種のソリューションは一般に、自動車保険会社が実際の走行データに基づいて価格設定メカニズムを改善し、クレームをより適切に管理し、現在および将来の契約者に提供する商品を差別化することを可能にする。保険テレマティクスのバリエーションとしては、Pay-As-You-Drive(PAYD)、Pay-How-You-Drive(PHYD)、Manage-How-You-Drive(MHYD)などの行動ベースの価格設定モデルがある。
 
保険テレマティクスの市場規模は大きい。2023年にEU27+EFTA+英国で使用された自動車は合計約3億3,900万台で、そのうち乗用車は2億9,400万台以上であった。北米では、2024年に合計約3億2,800万台の自動車が使用されたと推定され、そのうち乗用車と小型トラックは約3億1,100万台である。ほとんどの先進国では、何らかの基本的な自動車保険への加入が義務付けられており、さらに、自動車に関わるさまざまな種類の不測の事態を補償する保険のサブカテゴリーが数多く存在する。EU22+3の自動車総保険料は2023年に1,527億ユーロに達する。北米のこれに相当する数字は、2024年に4,567億米ドル(4,220億ユーロ)であった。
 
欧州と北米はともに、2024年から2029年にかけて保険テレマティクス導入の成長市場になると予測されている。多くの市場における不透明な経済情勢と生活費危機、およびそれらが世界経済に及ぼす影響が、保険テレマティクスを含むデジタル保険ビジネスモデルの需要を促進すると考えられる。保険テレマティクス・プログラムとアクティブ保険に関しては、欧州と北米が2大市場であり、先行する各国市場には米国、イタリア、ドイツ、カナダ、英国が含まれる。Berg Insightは、欧州市場で有効な保険テレマティクスの総契約数は2024年末に1,380万件に達すると推定している。年平均成長率7.8%で成長する欧州の保険テレマティクス契約数は、2029年までに2,010万件に達すると推定される。北米では、保険テレマティクスの保有契約数は2024年末の推定2,020万契約から増加し、2029年には3,180万契約に達すると予測され、年平均成長率は9.5%である。
 
米国では、UBIの契約件数が最も多い保険会社のほとんどが、これまで使用されていたOBD-IIドングルを補完または置き換えるために、スマートフォン・ベースのソリューションを導入している。米国とカナダの保険会社数社は近年、テレマティクス・プログラムの再評価と再発売を行っている。北米の保険会社はクレーム関連の保険テレマティクスも模索しており、その多くがUBIに漫然運転パラメータを追加している。欧州の保険テレマティクス市場はイタリア、ドイツ、英国の保険会社が独占しており、それぞれ1,000万件、150万件、130万件と推定される。その他の市場での普及率はかなり低く、北欧、イベリア半島、フランスとベネルクス、中・東欧では5万~32万件である。
 
保険テレマティクスのバリューチェーンは複数の業界にまたがっている。保険テレマティクス市場で顕著な存在感を示している保険会社には、プログレッシブ、ユニポール、ステートファーム、オールステート、ジェネラリ、アリアンツ、HUK-コバーグ、リバティミューチュアル、ネイションワイド、アクサ、グルーパマ、インタクト、デジャルダン、アドミラル、ダイレクトライン・グループ(アビバが買収)などがある。保険会社は、テレマティクス・プログラムを独自に開発することも、程度の差こそあれパートナーに依存することもできる。スマートフォンベースのテレマティクス・プログラムはここ数年で大きな市場シェアを占めるようになり、これまでハードウェアのテレマティクス・ソリューションに注力してきた保険会社も、スマートフォンベースのソリューションへの注力を強めたり、アプリベースのソリューションへの移行を始めたりしている。
 
ハードウェア・テレマティクス・デバイスに基づくUBIの主要プロバイダーには、Octo Telematics、Targa Telematics、Vodafone Automotive、FairConnectなどがある。スマートフォン向けテレマティクスの主要ベンダーには、Cambridge Mobile Telematics、Arity、IMS、The Floowなどがある。保険テレマティクス・ソリューションの他の主要ベンダーには、Agero、CCC Intelligent Solutions、ClearScore、Dolphin Technologies、DriveQuant、Earnix、Greater Than、Howen Driving Data、LexisNexis Risk Solutions、MOTER Technologies、OSeven Telematics、Redtail Telematics、Scope Technology、Sentiance、Smith System、Sycada、Telematics Technologies、Valtech Mobilityなどがある。Azuga、Radius Telematics、Trakm8、Valtech Mobility、Webfleet などの伝統的なフリートテレマティクス企業も保険テレマティクス分野で活躍している。ハードウェアのテレマティクス機器を市場に提供している企業の例としては、Danlaw、Munic、Xirgo などがある。自動車メーカーもエコシステムに積極的に参加するようになっている。例えば、BMW、ゼネラルモーターズ、フォード、ホンダ、ヒュンダイ、メルセデス・ベンツ、ステランティス、テスラ、トヨタなどである。
 
本レポートは以下の質問に答えている:
  • 市場で提供されている保険テレマティクス製品にはどのような種類があるか?
  • 保険テレマティクス技術の主要プロバイダーはどこか?
  • 各市場で支配的なテクノロジー・フォーム・ファクターは何か?
  • TSPは保険テレマティクス市場にどのようにアプローチしているか?
  • 自動車OEMはエコシステムにどのように関与しているか?
  • 現在最も成功している保険テレマティクス・プログラムは?
  • 保険テレマティクス導入の主な推進要因と障壁は何か?
  • この業界における将来の主要トレンドは何か?


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目次

目次

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図表一覧

要約

1 自動車市場
 
1.1 欧州の自動車市場
1.1.1 使用車両と自動車密度
1.1.2 新車登録台数と主要メーカー
1.2 北米の自動車市場
1.2.1 自動車保有台数と駐車場密度
1.2.2 新車登録台数と主要メーカー
1.3 自動車保険
1.3.1 基本的な保険用語と分類
1.3.2 自動車保険の基本
1.3.3 従来の自動車保険のリスク格付けとプライシング基準
1.3.4 自動車保険数理ツールボックスの発展
1.4 欧州の自動車保険市場
1.5 北米の自動車保険市場
 
2 保険テレマティクス・ソリューション
 
2.1 保険テレマティクスの紹介
2.1.1 テレマティクスに基づく保険契約の価格設定の根拠
2.1.2 保険テレマティクスの簡単な歴史
2.2 利用ベースの保険と関連する概念とアプリケーション
2.2.1 手動報告
2.2.2 利用ベースの保険テレマティクス - PAYD、PHYD、MHYD、TBYB
2.2.3 テレマティクスの継続的データ記録と時間限定データ記録
2.2.4 利用ベースの価格設定とクレーム関連の保険テレマティクス
2.2.5 個人保険と企業保険のテレマティクス
2.2.6 保険テレマティクスに関する付加価値サービス
2.3 保険テレマティクスのインフラ
2.3.1 自動車セグメント
2.3.2 保険会社セグメント
2.3.3 エンドユーザー部門
2.3.4 ネットワークセグメント
2.3.5 GNSS セグメント
2.4 ビジネスモデル
2.4.1 自社開発
2.4.2 テレマティクス・パートナーの活用
2.4.3 顧客との直接的なやり取りを伴わないアンダーライティング
 
3 欧州の保険テレマティクス市場
 
3.1 地域市場の特徴
3.1.1 イタリア
3.1.2 ドイツ
3.1.3 イギリス
3.1.4 フランス
3.1.5 ベネルクス
3.1.6 中央ヨーロッパおよび東ヨーロッパ
3.1.7 オーストリアおよびスイス
3.1.8 イベリア半島
3.1.9 北欧諸国
3.2 保険テレマティクスの事例研究
3.2.1 Unipolが保険契約している400万台の車両にブラックボックスが搭載されている
3.2.2 Generaliは幅広い保険テレマティクス製品を提供している
3.2.3 スマートフォン専用ソリューション - Allianzのテレマティクス製品の成長エンジン
3.2.4 AXAはヨーロッパにおける保険テレマティクスのポートフォリオを再構築した
3.2.5 Admiral Groupはヨーロッパで複数の保険テレマティクスプログラムを展開している
3.2.6 Insure The Boxは2024年にUBI市場から撤退した
3.2.7 Avivaは7月にDirect Line Groupの買収を完了した2025
3.2.8 Zego、UBIポートフォリオの戦略重点をB2BからB2Cへ移行
3.2.9 Howden Group、ブローカー事業を単一ブランドに統合
3.2.10 Acorn Insurance、CarrotおよびAcornブランドを通じてUBIを提供
3.2.11 Markerstudy Group、Atlanta Groupを買収
3.2.12 RSA、123.ieを通じてアイルランドでUBIを提供
3.2.13 AbbeyAutoline (Prestige)、Howden Driving Dataと提携しUBIを提供
3.2.14 Hastings DirectとCMT、YouDriveの提携更新を発表
3.2.15 Stellantis、欧州市場でUBIの長年の実績
3.2.16 Mercedes-Benz、ドイツ、ベルギー、フランスでUBIを提供
3.2.17 HUK-Coburg、2019年からスマートフォンベースのテレマティクスを提供
3.2.18 VHVのTelematik Garant、モバイルベースのテレマティクスソリューション
3.2.19 Neodigital、2025年にHUK-COBURGに完全買収される
3.2.20 Groupama、複数の国で保険テレマティクスを提供
3.2.21 MAPFRE、スペインで保険テレマティクス製品を提供
3.2.22 ÖSAとSparkassen Versicherung、ドイツでeCallサービスを提供
3.2.23 GDV、ドイツの保険会社と提携しeCallサービスを開始
3.2.24 Zavarovalnica Triglav、スロベニアでUBIを提供
3.2.25 Warta、ポーランドでアプリベースのUBIを提供
3.2.26 HDI Global、英国、ドイツ、イタリアでテレマティクスソリューションを提供
3.2.27 Zurich、英国でMGA Freedom Servicesと提携
3.2.28 Paydrive、スウェーデンでUBIを提供
3.2.29 VIS、アイスランドでテレマティクス保険のパイオニアとなる
3.2.30 ABAX、商用UBIを提供保険
3.2.31 KIAとLexisNexis Risk Solutionsが提携し、OEMテレマティクスベースのUBIを提供
 
4 北米の保険テレマティクス市場
 
4.1 地域市場の特徴
4.1.1 アメリカ合衆国
4.1.2 カナダ
4.2 保険テレマティクスの事例研究
4.2.1 Progressiveは米国におけるUBIテレマティクスのパイオニアです
4.2.2 State FarmはCMTと提携し、Drive Safe & Saveプログラムを強化
4.2.3 Allstateは米国でDrivewiseとMilewiseを提供
4.2.4 Liberty Mutualは幅広いテレマティクス製品ポートフォリオを保有
4.2.5 Desjardinsはカナダで保険テレマティクス用のスマートフォンアプリを提供
4.2.6 NationwideはOBD-II、スマートフォン、OEMテレマティクスデータに基づくUBIを提供
4.2.7 Farmersはモバイルベースの保険テレマティクスを提供
4.2.8 TravelersはCambridge Mobile Telematicsを活用したUBIを提供
4.2.9 GEICOは米国の一部州でスマートフォンベースのテレマティクスプログラムを提供
4.2.10 Toyota Insurance Management Solutionsは米国でUBIを提供
4.2.11 CAAはMyPaceを提供OCTOテレマティクス搭載のConnect
4.2.12 Root Insurance、スマートフォンベースのテレマティクスを活用してUBIを提供
4.2.13 USAA、UBIサービスをリニューアル
4.2.14 Progressive、2つの商用UBI商品を提供
4.2.15 Nationwide、商用ライン向け保険テレマティクスソリューションを提供
4.2.16 Philadelphia Insurance Companies、フリート保険テレマティクスを提供
4.2.17 Ohio Mutual Insurance Group、7州でアプリベースのUBIを提供
4.2.18 Liberty Mutual、State Auto買収によりUBIサービスを強化
4.2.19 CMT、米国で複数の安全運転コンテストを支援
4.2.20 Intact、スマートフォンベースのテレマティクスソリューションに賭ける
4.2.21 Lemonade、走行距離に応じた保険サービスとしてMetromileを完全統合
4.2.22 American Family Insurance、2つのUBIプログラムを提供
4.2.23 HDVI、フリート向けテレマティクスUBIのパイオニアセミトレーラートラック
4.2.24 テスラ、自社のテレマティクス保険契約の引受を開始
4.2.25 PouchとMojioが提携し、中小企業向けフリート保険を提供
4.2.26 TD保険、次世代UBIにIMSを採用
4.2.27 Wawanesa保険、The Floowを活用したアプリベースのUBIを提供
 
5 市場予測とトレンド
 
5.1 市場分析
5.1.1 欧州と北米における保険テレマティクスのポリシーと普及率
5.1.2 欧州と北米におけるフォームファクタの発展
5.2 バリューチェーン分析
5.2.1 保険業界の主要プレーヤー
5.2.2 テレマティクス業界の主要プレーヤー
5.2.3 自動車業界の主要プレーヤー
5.2.4 保険テレマティクス分野における合併と買収
5.3 市場の推進要因と障壁
5.3.1 マクロ経済環境
5.3.2 規制環境
5.3.3 競争環境
5.3.4 技術環境
5.4 業界動向
5.4.1 AIが保険業界におけるデータニーズを促進
5.4.2 UBIにとって顧客エンゲージメントがますます重要に
5.4.3 保険会社はUBIと保険金請求関連保険テレマティクスの両方を採用
5.4.4 UBIスタンドアロンアプリが保険会社の主要アプリに統合されつつある
5.4.5 EUデータ法の影響はまだ不明5.4.6 TSPは、コネクテッドカーデータに関してOEMと保険会社の仲介役を務める
5.4.7 スマートフォンは業界で最も好まれるフォームファクターである
5.4.8 保険会社は、アプリベースのUBIソリューションにおいて、より幅広い機能を提供し始めている
5.4.9 スマートフォンとコネクテッドカーデータを組み合わせたソリューションは有望である
5.4.10 フリート保険テレマティクスは、フリートのリスクとコストを削減する機会である
5.4.11 顧客セグメント全体でプライバシーへの懸念が和らぎつつある
5.4.12 保険テレマティクスは、脇見運転の削減を目指す
5.4.13 運転習慣の変化に伴い、走行距離に応じた課金型保険プログラムが人気を集める
5.4.14 保険テレマティクスのコンセプトは、今後も拡大すると予想される
5.4.15 自動運転車は自動車保険の競争環境を変える
5.4.16 新しいモビリティ形態は、テレマティクスベースの保険に新たな機会をもたらす
5.4.17 保険テレマティクスのコンセプトは、より多くの車種に適用可能になる
5.4.18 展望:保険テレマティクスは他の地域でも急速に成長している
 
6 会社プロファイルと戦略
 
6.1 Agero
6.2 Arity
6.3 Azuga (Bridgestone)
6.4 Cambridge Mobile Telematics
6.5 CCC Intelligent Solutions
6.6 ClearScore
6.7 Danlaw
6.8 Dolphin Technologies
6.9 DriveQuant
6.10 Earnix
6.11 FairConnect Group
6.12 Greater Than
6.13 Howden Driving Data (Howden Group)
6.14 IMS
6.15 LexisNexis Risk Solutions
6.16 MOTER Technologies
6.17 Munic
6.18 OCTO Telematics
6.19 OSeven Telematics
6.20 Radius Telematics
6.21 Redtail Telematics
6.22 Sentiance
6.23 Smith System
6.24 Scope Technology
6.25 Sycada
6.26 Targa Telematics
6.27 Telematics Technologies
6.28 The Floow
6.29 Trakm8
6.30 Valtech Mobility
6.31 Vodafone Automotive
6.32 Webfleet
6.33 Xirgo
 
用語集

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プレスリリース

2025年12月4日 プレスリリース
欧州と北米では、2024年にテレマティクス保険契約数が3,400万件に達する見込み
 
IoTアナリスト企業ベルグインサイトの新しい調査報告書によると、欧州市場における保険テレマティクスの保有契約数は2024年末時点で1,380万件に達した。年平均成長率7.8%で成長する欧州の保険テレマティクス契約数は、2029年までに2,010万件に達すると推定される。北米では、保険テレマティクスの保有契約数は2024年末の推定2,020万契約から増加し、2029年には3,180万契約に達すると予測され、年平均成長率は9.5%である。
 
「米国、イタリア、ドイツ、カナダ、英国が保険テレマティクスの最大市場である。ドイツ市場は近年成長し、2024年には英国を抜いて保険テレマティクス契約で欧州第2位の市場になる」とBerg Insightのシニア・アナリスト、Martin Cederqvistは述べた。イタリアの保険会社UnipolSaiとGeneraliは、合わせてヨーロッパにおけるテレマティクス対応契約の40%以上を占めている。英国では、アドミラル・グループ、ダイレクト・ライン、アビバなどが積極的に導入している。アヴィバは2025年7月にダイレクト・ラインの買収を完了した。ドイツのUBI市場では現在、HUK-CoburgとAllianzが支配的な地位を占めており、同国で有効なテレマティクス保険の90%近くを占めている。
 
北米では、米国のProgressive、Allstate、State Farm、Nationwide、Liberty Mutual、カナダのIntact Financial CorporationとDesjardinsが市場を独占している。欧州の保険テレマティクス市場はアフターマーケットのブラックボックスが大半を占め、北米ではスマートフォンアプリケーションとセルフインストールOBD-IIデバイスが契約件数の大半を占めている。Berg Insightは、すべての市場でスマートフォンベースのソリューションの導入が引き続き増加し、保険テレマティクス・プログラムにおけるOEMテレマティクス・データの利用も増加すると予想している。
 
保険市場をターゲットとするテレマティクス企業には、特にUBIのようなテレマティクス・アプリケーションに特化した保険専門企業や、他の業種にもサービスを提供する一般的なテレマティクス・プレイヤーが含まれる。自動車メーカーもエコシステムに積極的に参加するようになってきており、車両に搭載されたテレマティクス・システムからのデータ・ストリームを保険目的に利用することができる。BMW、ゼネラル・モーターズ、フォード、ホンダ、ヒュンダイ、メルセデス・ベンツ、ステランティス、テスラ、トヨタなどの自動車OEMはすべて、顧客のために利用ベースの保険を可能にするソリューションを立ち上げている。「2025年9月に施行されたEUデータ法は、コネクテッド製品から生成されるデータへの公正なアクセスと利用を確保するためのルールを定めている。EUデータ法は、保険会社が組み込み型テレマティクス・システムからのデータを活用しやすくする可能性を秘めていますが、この法律の完全な効果はまだわかりません」とCederqvist氏は続けた。
 
アフターマーケット・テレマティクスは依然として利用型保険の重要な一部であり、多くのサービス・プロバイダーが保険テレマティクス・ソリューションに注力している。ハードウェア・テレマティクス・デバイスに基づくUBIの主要プロバイダーには、Octo Telematics、Targa Telematics、Vodafone Automotive、FairConnectなどがある。スマートフォン・ソリューションを重視する他のプロバイダーには、Cambridge Mobile Telematics、Arity、IMS、Floowなどがある。スマートフォンベースの保険テレマティクス・ソリューションは成熟したソリューションになりつつあり、多くの保険会社がクレームやマーケティング・ツールとしての可能性を活用している。「スマートフォンベースの保険テレマティクスの導入は、導入コストが低く、ユーザー1人当たりの限界コストがさらに低いことが動機となっている。スマートフォンベースのテレマティクス商品を提供する保険会社は、よく練られたマーケティング・ソリューションやゲーミフィケーション機能によって、顧客エンゲージメントとロイヤルティを高めることもできます」とCederqvist氏は締めくくった。

 

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Summary

Description

What are the latest trends on the Insurance telematics market? Berg Insight estimates that the total number of insurance telematics policies in force on the European market reached 13.8 million at the end of 2024. Growing at a compound annual growth rate of 7.8 percent, the number of active insurance telematics policies in Europe is estimated to reach 20.1 million by 2029. In North America, the total number of insurance telematics policies in force is forecasted to increase from an estimated 20.2 million policies at the end of 2024 to reach 31.8 million policies by 2029. Get up to date with the latest industry trends in this new 220-page strategy report from Berg Insight.

 


 

Insurance Telematics in Europe and North America is the ninth strategy report from Berg Insight analysing the latest developments on the insurance telematics market. This strategic research report from Berg Insight provides you with 220 pages of unique business intelligence including 5-year industry forecasts and expert commentary on which to base your business decisions.

Highlights from this report:

  • Insights from 30 new executive interviews with market leading companies.
  • Comprehensive overview of the insurance telematics value chain and key applications.
  • In-depth analysis of market trends and key developments.
  • Case studies of 58 insurance telematics initiatives.
  • Summary of the involvement of vehicle OEMs and mobile operators.
  • New data on vehicle populations in Europe and North America.
  • Market forecasts by country lasting until 2029.
Europe and North America reached 34 million insurance telematics policies in 2024
 
The introduction of telematics technology in the context of automotive insurance is commonly referred to as usage-based insurance (UBI) or insurance telematics. Solutions of this type generally enable automotive insurers to improve pricing mechanisms based on actual driving data, gain better control of claims and differentiate their offerings to current and prospective policyholders. Variants of insurance telematics which have been popularised over the years include behaviour-based pricing models such as Pay-As-You-Drive (PAYD), Pay-How-You-Drive (PHYD) and Manage-How-You-Drive (MHYD).
 
The addressable market for insurance telematics is significant. A total of around 339 million vehicles were in use in the EU27+EFTA+UK in 2023, including over 294 million passenger cars. In North America, an estimated total of around 328 million vehicles were in use in 2024, out of which passenger cars and light trucks represent around 311 million vehicles. Some kind of basic automotive insurance is mandatory in most developed countries and there are in addition a number of subcategories of insurance that provide coverage for different types of unforeseen events involving motor vehicles. Motor gross written premiums in EU22+3 reached a total of € 152.7 billion in 2023. The equivalent number for North America was US$ 456.7 billion (€ 422.0 billion) in 2024.
 
Both Europe and North America are forecasted to be growth markets for insurance telematics adoption in 2024–2029. Uncertain economic conditions and the cost-of-living crisis in many markets and their effects on the world economy are believed to drive demand for digital insurance business models, including insurance telematics. Europe and North America represent two major markets when it comes to insurance telematics programs and active policies, and the front-running national markets include the US, Italy, Germany, Canada and the UK. Berg Insight estimates that the total number of insurance telematics policies in force on the European market reached 13.8 million at the end of 2024. Growing at a compound annual growth rate of 7.8 percent, the number of insurance telematics policies in force in Europe is estimated to reach 20.1 million by 2029. In North America, the total number of insurance telematics policies in force is forecasted to increase from an estimated 20.2 million policies at the end of 2024 to reach 31.8 million policies by 2029, representing a compound annual growth rate of 9.5 percent.
 
In the US, most of the largest insurers in terms of UBI policies have all introduced smartphone-based solutions to supplement or replace the previously used OBD-II dongles. Several US and Canadian insurers have during recent years reassessed and re-launched their telematics programs. The North American insurance carriers are also exploring claims-related insurance telematics and many are adding distracted driving parameters in their UBI. The European insurance telematics market is dominated by insurers in Italy, Germany and the UK, with an estimated 10.0 million, 1.5 million and 1.3 million policies respectively. Uptake on all other markets is considerably lower, with between 50,000 and 320,000 policies in the Nordics, Iberian Peninsula, France and Benelux, and Central and Eastern Europe.
 
The insurance telematics value chain spans multiple industries. Insurers with notable presence in the insurance telematics market include Progressive, Unipol, State Farm, Allstate, Generali, Allianz, HUK-Coburg, Liberty Mutual, Nationwide, AXA, Groupama, Intact, Desjardins, Admiral, and Direct Line Group (acquired by Aviva). Insurance players can either develop telematics programs independently or rely on partners to varying degrees. Smartphone-based telematics programs have grown to significant market shares in the past years and insurers that have historically focused on hardware telematics solutions have also increased their focus on smartphone-based solutions or started to migrate to app-based solutions.
 
Leading providers of UBI based on hardware telematics devices include Octo Telematics, Targa Telematics, Vodafone Automotive and FairConnect. Leading smartphone telematics vendors include Cambridge Mobile Telematics, Arity, IMS and The Floow. Other leading vendors of insurance telematics solutions include Agero, CCC Intelligent Solutions, ClearScore, Dolphin Technologies, DriveQuant, Earnix, Greater Than, Howen Driving Data, LexisNexis Risk Solutions, MOTER Technologies, OSeven Telematics, Redtail Telematics, Scope Technology, Sentiance, Smith System, Sycada, Telematics Technologies and Valtech Mobility. Several traditional fleet telematics players including Azuga, Radius Telematics, Trakm8, Valtech Mobility and Webfleet are also active in the insurance telematics field. Examples of companies that provide hardware telematics devices to the market include Danlaw, Munic and Xirgo. Automotive OEMs are furthermore increasingly taking an active part in the ecosystem. Examples include BMW, General Motors, Ford, Honda, Hyundai, Mercedes-Benz, Stellantis, Tesla and Toyota.
 
This report answers the following questions:
  • What types of insurance telematics products are offered on the market?
  • Which are the leading providers of insurance telematics technology?
  • Which are the dominant technology form factors on each market?
  • How are the TSPs approaching the insurance telematics market?
  • How are the vehicle OEMs involved in the ecosystem?
  • Which are the most successful insurance telematics programs today?
  • Which are the major drivers and barriers for insurance telematics adoption?
  • Which are the key future trends in this industry?


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Table of Contents

Table of Contents

Table of Contents
List of Figures

Executive summary

1 The Automotive Market
 
1.1 The automotive market in Europe
1.1.1 Vehicles in use and car density
1.1.2 New car registrations and leading manufacturers
1.2 The automotive market in North America
1.2.1 Vehicles in use and car parc density
1.2.2 New car registrations and leading manufacturers
1.3 Automotive insurance
1.3.1 Basic insurance terminology and categorisations
1.3.2 The fundamentals of automotive insurance
1.3.3 Traditional automotive insurance risk rating and pricing criteria
1.3.4 Developments of the actuarial toolbox for motor insurers
1.4 The European automotive insurance market
1.5 The North American automotive insurance market
 
2 Insurance Telematics Solutions
 
2.1 Introduction to insurance telematics
2.1.1 The rationale for telematics-based insurance policy pricing
2.1.2 Brief history of insurance telematics offerings
2.2 Usage-based insurance and related concepts and applications
2.2.1 Manual reporting
2.2.2 Usage-based insurance telematics – PAYD, PHYD, MHYD and TBYB
2.2.3 Continuous and time-limited telematics data recording
2.2.4 Usage-based pricing vs claims-related insurance telematics
2.2.5 Personal lines and commercial lines insurance telematics
2.2.6 Value-added services related to insurance telematics
2.3 Insurance telematics infrastructure
2.3.1 Vehicle segment
2.3.2 Insurer segment
2.3.3 End-user segment
2.3.4 Network segment
2.3.5 GNSS segment
2.4 Business models
2.4.1 In-house development
2.4.2 Leveraging telematics partners
2.4.3 Underwriting without direct client interaction
 
3 The European Insurance Telematics Market
 
3.1 Regional market characteristics
3.1.1 Italy
3.1.2 Germany
3.1.3 United Kingdom
3.1.4 France
3.1.5 Benelux
3.1.6 Central and Eastern Europe
3.1.7 Austria and Switzerland
3.1.8 Iberia
3.1.9 The Nordics
3.2 Insurance telematics case studies
3.2.1 Four million vehicles insured by Unipol feature a black box
3.2.2 Generali offers a wide portfolio of insurance telematics products
3.2.3 Smartphone-only solutions – a growth engine for Allianz’s telematics offerings
3.2.4 AXA has refocused its insurance telematics portfolio in Europe
3.2.5 Admiral Group has multiple insurance telematics programs in Europe
3.2.6 Insure The Box exited the UBI market in 2024
3.2.7 Aviva completed the acquisition of Direct Line Group in July 2025
3.2.8 Zego shifts strategic focus from B2B to B2C for its UBI portfolio
3.2.9 Howden Group consolidates broking businesses under a single brand
3.2.10 Acorn Insurance offers UBI through the Carrot and Acorn brands
3.2.11 Markerstudy Group acquires Atlanta Group
3.2.12 RSA offers UBI in Ireland via 123.ie
3.2.13 AbbeyAutoline (Prestige) offers UBI in partnership with Howden Driving Data
3.2.14 Hastings Direct and CMT announce partnership renewal for YouDrive
3.2.15 Stellantis has a long experience in UBI on the European market
3.2.16 Mercedes-Benz offers UBI in Germany, Belgium and France
3.2.17 HUK-Coburg offers smartphone-based telematics since 2019
3.2.18 VHV’s Telematik Garant has switched to a mobile-based telematics solution
3.2.19 Neodigital fully acquired by HUK-COBURG in 2025
3.2.20 Groupama offers insurance telematics in multiple countries
3.2.21 MAPFRE provides insurance telematics products in Spain
3.2.22 ÖSA and Sparkassen Versicherung offer eCall services in Germany
3.2.23 GDV launches eCall service with participating German insurers
3.2.24 Zavarovalnica Triglav offers UBI in Slovenia
3.2.25 Warta offers app-based UBI in Poland
3.2.26 HDI Global offers telematics solutions in the UK, Germany and Italy
3.2.27 Zurich partners with MGA Freedom Services in the UK
3.2.28 Paydrive offers UBI in Sweden
3.2.29 VIS pioneers telematics insurance in Iceland
3.2.30 ABAX launches commercial UBI insurance
3.2.31 KIA and LexisNexis Risk Solutions partner to offer OEM telematics-based UBI
 
4 The North American Insurance Telematics Market
 
4.1 Regional market characteristics
4.1.1 United States
4.1.2 Canada
4.2 Insurance telematics case studies
4.2.1 Progressive is the UBI telematics pioneer in the US
4.2.2 State Farm works with CMT to enhance the Drive Safe & Save program
4.2.3 Allstate offers Drivewise and Milewise in the US
4.2.4 Liberty Mutual has a broad portfolio of telematics products
4.2.5 Desjardins offers a smartphone app for insurance telematics in Canada
4.2.6 Nationwide offers UBI based on OBD-II, smartphone and OEM telematics data
4.2.7 Farmers offers mobile-based insurance telematics
4.2.8 Travelers offers UBI powered by Cambridge Mobile Telematics
4.2.9 GEICO offers a smartphone-based telematics program in select US states
4.2.10 Toyota Insurance Management Solutions offers UBI in the US
4.2.11 CAA offers MyPace and Connect powered by OCTO Telematics
4.2.12 Root Insurance leverages smartphone-based telematics to offer UBI
4.2.13 USAA relaunches its UBI offerings
4.2.14 Progressive offers two commercial UBI products
4.2.15 Nationwide offers commercial lines insurance telematics solutions
4.2.16 Philadelphia Insurance Companies offers fleet insurance telematics
4.2.17 Ohio Mutual Insurance Group offers app-based UBI in seven states
4.2.18 Liberty Mutual strengthened its UBI offering with the State Auto acquisition
4.2.19 CMT powers multiple safe driving contests in the US
4.2.20 Intact bets on smartphone-based telematics solutions
4.2.21 Lemonade fully integrates Metromile as its pay-per-mile insurance offering
4.2.22 American Family Insurance offers two UBI programs
4.2.23 HDVI pioneers telematics UBI for fleets of semi-trailer trucks
4.2.24 Tesla to underwrite its own telematics insurance policies
4.2.25 Pouch and Mojio partner to offer fleet insurance to small businesses
4.2.26 TD Insurance chooses IMS to power its next-generation UBI
4.2.27 Wawanesa Insurance offers app-based UBI powered by The Floow
 
5 Market Forecasts and Trends
 
5.1 Market analysis
5.1.1 Insurance telematics policies and penetration in Europe and North America
5.1.2 Form factor developments in Europe and North America
5.2 Value chain analysis
5.2.1 Insurance industry players
5.2.2 Telematics industry players
5.2.3 Automotive industry players
5.2.4 Mergers and acquisitions in the insurance telematics space
5.3 Market drivers and barriers
5.3.1 Macroeconomic environment
5.3.2 Regulatory environment
5.3.3 Competitive environment
5.3.4 Technology environment
5.4 Industry trends
5.4.1 AI to drive the need for data in the insurance industry
5.4.2 Customer engagement becomes increasingly important for UBI
5.4.3 Insurers embrace both UBI and claims-related insurance telematics
5.4.4 UBI standalone apps are being integrated into insurers’ main apps
5.4.5 The impact of the EU Data Act remains to be seen
5.4.6 TSPs as intermediaries between OEMs and insurers for connected car data
5.4.7 The smartphone is the most favoured form factor in the industry
5.4.8 Insurers begin to offer wider functionality in their app-based UBI solutions
5.4.9 Combined smartphone and connected car data solutions show promise
5.4.10 Fleet insurance telematics is an opportunity to reduce fleet risks and costs
5.4.11 Privacy concerns are softening across customer segments
5.4.12 Insurance telematics aims to reduce distracted driving
5.4.13 Pay-per-mile insurance programs gain popularity as driving habits shift
5.4.14 Continued broadening of the insurance telematics concept is expected
5.4.15 Autonomous cars alter the playing field for motor insurance
5.4.16 New mobility forms provide new opportunities for telematics-based insurance
5.4.17 The insurance telematics concept to be applicable for more vehicle types
5.4.18 Outlook: Insurance telematics is growing rapidly in other regions
 
6 Company Profiles and Strategies
 
6.1 Agero
6.2 Arity
6.3 Azuga (Bridgestone)
6.4 Cambridge Mobile Telematics
6.5 CCC Intelligent Solutions
6.6 ClearScore
6.7 Danlaw
6.8 Dolphin Technologies
6.9 DriveQuant
6.10 Earnix
6.11 FairConnect Group
6.12 Greater Than
6.13 Howden Driving Data (Howden Group)
6.14 IMS
6.15 LexisNexis Risk Solutions
6.16 MOTER Technologies
6.17 Munic
6.18 OCTO Telematics
6.19 OSeven Telematics
6.20 Radius Telematics
6.21 Redtail Telematics
6.22 Sentiance
6.23 Smith System
6.24 Scope Technology
6.25 Sycada
6.26 Targa Telematics
6.27 Telematics Technologies
6.28 The Floow
6.29 Trakm8
6.30 Valtech Mobility
6.31 Vodafone Automotive
6.32 Webfleet
6.33 Xirgo
 
Glossary

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Press Release

2025-12-04 Press releases
Europe and North America reached 34 million insurance telematics policies in 2024
 
According to a new research report from the IoT analyst firm Berg Insight, the number of insurance telematics policies in force on the European market reached 13.8 million at the end of 2024. Growing at a compound annual growth rate of 7.8 percent, the number of insurance telematics policies in force in Europe is estimated to reach 20.1 million by 2029. In North America, the total number of insurance telematics policies in force is forecasted to increase from an estimated 20.2 million policies at the end of 2024 to reach 31.8 million policies by 2029, representing a compound annual growth rate of 9.5 percent.
 
“The US, Italy, Germany, Canada and the UK are the largest markets in terms of insurance telematics policies. The German market has grown in recent years and surpassed the UK to become the second largest market in Europe in 2024 in terms of insurance telematics policies”, said Martin Cederqvist, Senior Analyst at Berg Insight. The Italian insurers UnipolSai and Generali together accounted for more than 40 percent of the telematics-enabled policies in Europe. Insurers with a strong adoption in the UK moreover include Admiral Group, Direct Line and Aviva. Aviva moreover completed the acquisition of Direct Line in July 2025. HUK-Coburg and Allianz are currently dominant actors in the German UBI market, accounting for close to 90 percent of the active telematics policies in the country.
 
In North America, the market is dominated by US-based Progressive, Allstate, State Farm, Nationwide and Liberty Mutual as well as Intact Financial Corporation and Desjardins in Canada. Aftermarket black boxes largely dominate the European insurance telematics market while smartphone applications followed by self-install OBD-II devices represent the vast majority of the active policies in North America. Berg Insight expects a continued increase in the uptake of smartphone-based solutions in all markets as well as an increase in the use of OEM telematics data in insurance telematics programs.
 
The telematics companies targeting the insurance market include insurance-focused specialists dedicated particularly to telematics applications such as UBI, as well as general telematics players that serve other verticals as well. Automotive OEMs are also increasingly taking an active part in the ecosystem and the data streams from line-fitted telematics systems can be used for insurance purposes. Automotive OEMs like BMW, General Motors, Ford, Honda, Hyundai, Mercedes-Benz, Stellantis, Tesla and Toyota have all launched solutions to enable usage-based insurance for their customers. “The EU Data Act that was implemented in September 2025 sets out rules to ensure fair access to and use of data generated by connected products. While it has potential to make it easier for insurers to leverage data from embedded telematics systems, the full effect of the act remains to be seen”, continued Mr. Cederqvist.
 
Aftermarket telematics are still an important part of usage-based insurance, and many service providers focus on insurance telematics solutions. Leading providers of UBI based on hardware telematics devices include Octo Telematics, Targa Telematics, Vodafone Automotive and FairConnect. Other providers that to a large degree focus on smartphone solutions include Cambridge Mobile Telematics, Arity, IMS and the Floow. Smartphone-based insurance telematics solutions are becoming mature solutions now and many insurers have taken advantage of the potential in claims and marketing tools. “The uptake of smartphone-based insurance telematics policies is motivated by the low cost for implementation and even lower marginal costs per user. Insurers with smartphone-based telematics products can also increase their customer engagement and loyalty with well-thought-out marketing solutions and gamification features”, concluded Mr. Cederqvist.

 

 

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