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オペレーターによるテレビ放映機会の最適化:ケーススタディと分析(第2巻)

オペレーターによるテレビ放映機会の最適化:ケーススタディと分析(第2巻)


Optimising the operator TV opportunity: case studies and analysis (volume II)

「競争の激しい有料テレビ市場で顧客を維持するには、柔軟性と手頃な価格がカギとなる。」   本レポートは、有料放送プロバイダーとオペレーターのためのベストプラクティスを包括的に分析するた... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2025年4月15日 US$5,499
シングルユーザーライセンス
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2営業日程度 27 英語

 

サマリー

「競争の激しい有料テレビ市場で顧客を維持するには、柔軟性と手頃な価格がカギとなる。」
 
本レポートは、有料放送プロバイダーとオペレーターのためのベストプラクティスを包括的に分析するためにケーススタディを使用しています。本レポートでは、有料テレビ市場において事業者が直面している課題と、事業者が自社の中核的なブロードバンドユーザー基盤を疎外することなく、テレビやビデオサービスのリスクを軽減するために導入している潜在的な解決策を探っている。本レポートでは、事業者をそのアプローチに基づいて3つの主なグループに分類している:マルチプレイ投資家、ペイTV再評価者、パートナーシッププレーヤー。
 
また、通信事業者と有料テレビ事業者が、テレビとビデオサービスを強化するためのアプローチも探っている。フレキシブルなバンドル、手頃な料金体系、ストリーミング・サービス・プロバイダーとの戦略的パートナーシップに関する洞察も含まれている。
 
本レポートの第1巻はこちらからご覧いただけます:オペレーターのテレビ視聴機会の最適化:ケーススタディと分析
 
本レポートで答えている質問
  • オペレーターは、ブロードバンドのコアユーザー層を疎外することなく、どのようにTVおよびビデオサービスのリスクを軽減しているのか?
  • ストリーミング・ビデオ・プロバイダーとの広範な提携なしに、有料テレビの提案を継続できるか?
  • 有料テレビサービスの市場シェア拡大について、現実的に期待できることは何か?
  • 有料テレビサービスへの様々なアプローチの長所と短所は何か?
 
以下の企業がケーススタディとして含まれている。
  • Cox
  • Digi
  • EE (BT)
  • eir
  • Frontier
  • KT
  • Sky
  • Telekom Deutschland
  • Virgin Media O2
  • Vodafone UK


 

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Summary

"Flexibility and affordability are key to retaining customers in the competitive pay-TV market."
 
This report uses case studies to provide a comprehensive analysis of best practices for pay-TV providers and operators. It explores the challenges faced by operators in the pay-TV market and the potential solutions that operators have deployed so as to de-risk their TV and video services without alienating their core broadband user bases. The report categorises operators into three main groups based on their approach: multi-play investors, pay-TV re-evaluators and partnership players.
 
It also explores approaches for how telecoms operators and pay-TV providers can enhance their TV and video services. It includes insights into flexible bundles, affordable tariffs and strategic partnerships with streaming service providers.
 
Volume I of this report can be found here: Optimising the operator TV opportunity: case studies and analysis. 
 
Questions answered in this report
  • How are operators de-risking their TV and video services without alienating their core broadband user bases?
  • Can pay-TV propositions continue to exist without extensive partnerships with streaming video providers?
  • What is realistic to expect in terms of market share growth for pay-TV services?
  • What are the pros and cons of the various approaches to pay-TV services?
 
The following companies are included as case studies
  • Cox
  • Digi
  • EE (BT)
  • eir
  • Frontier
  • KT
  • Sky
  • Telekom Deutschland
  • Virgin Media O2
  • Vodafone UK


 

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