![]() ビデオゲーム分野の多様化 - 視聴覚ゲーム、シリアスゲーム、3DシミュレーションDiversification of the video game sector - Audiovisual, serious gaming and 3D simulation 本レポートでは、ビデオゲームが伝統的な領域を超えて拡大する影響力を調査している。 ゲームIPライセンス の活用 や、 同分野の技術や機能の他産業への段階的な統合 に焦点を当てている... もっと見る
![]()
サマリー本レポートでは、ビデオゲームが伝統的な領域を超えて拡大する影響力を調査している。 ゲームIPライセンスの活用や、 同分野の技術や機能の他産業への段階的な統合に焦点を当てている。 まずビデオゲーム業界の主要プレーヤーが利用できる多角化の機会について分析、続いてゲームとオーディオビジュアルコンテンツの融合に焦点を当て、この2つの世界間のクロスアダプテーションの台頭を検証する。また、マーチャンダイジングやe-スポーツといった従来のバリエーションについても論じている。 続けて マルチサービス・エンターテインメント・プレイヤー(ストリーミング・プラットフォーム、通信事業者、コネクテッドTV) によるビデオゲームの統合について分析する。 特にシリアスゲームに焦点を当て、教育や職業訓練の分野における役割の拡大を分析している。 最後に3D環境や拡張現実(XR)の設計におけるゲームエンジンの戦略的重要性を検証し、エンターテインメント、没入型シミュレーション、教育用途の両分野におけるこの分野の進化の見通しについて結論づける。 対象地域: 世界 アクター
著者
SummaryThis study explores the growing impact of video games beyond their traditional sphere. It highlights the exploitation of gaming IP licenses and the gradual integration of the sector's technologies and features into other industries. The report begins with an analysis of the diversification opportunities available to major players in the video game industry. It then focuses on the convergence between gaming and audiovisual content, examining the rise of cross-adaptations between these two worlds. Traditional variations, such as merchandising and esports, are also discussed. The study continues with the analysis of the integration of video games by multi-service entertainment players (streaming platforms, telecom operators, connected TV), who use it to enrich and differentiate their offers, thus improving the user experience. A particular focus is devoted to serious gaming, through an analysis of its growing role in the fields of education and professional training. Finally, the report examines the strategic importance of game engines in the design of 3D environments and extended realities (XR), before concluding on the prospects for the evolution of the sector , both in entertainment and in immersive simulation and educational uses. Geographic area: World Actor:
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(放送・ビデオ)の最新刊レポート
IDATE社の Future TV & Digital Content分野 での最新刊レポート
よくあるご質問IDATE社はどのような調査会社ですか?フランスの調査会社イダテ社(IDATE)は、40年以上にわたり、ヨーロッパをリードするデジタル経済のシンクタンクとして、デジタル技術が社... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|