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イタリア:有料テレビとストリーミングビデオの予測 2024-2030

イタリア:有料テレビとストリーミングビデオの予測 2024-2030


Italy: pay-TV and streaming video forecast 20242030

「従来の有料テレビサービスは、2030年までにイタリアにおける有料テレビとビデオ料金のわずか4%を占めるようになるだろう」   イタリアでは、シェアを失いつつあるSkyの衛星サービスを除き、ほ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2025年8月6日 US$2,199
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2営業日程度 4 英語

 

サマリー

「従来の有料テレビサービスは、2030年までにイタリアにおける有料テレビとビデオ料金のわずか4%を占めるようになるだろう」
 
イタリアでは、シェアを失いつつあるSkyの衛星サービスを除き、ほとんどの有料TVサービスがIP経由で配信されている。 
 
本レポートでは、イタリアにおける有料テレビサービスとストリーミングビデオサービスの普及について、5年間の詳細な予測を示している。主要指標のデータ、主要な市場動向、事業者の戦略分析も含まれている。
 
地理的カバー率と主要指標
  • 地理的カバー率
    • モデル国
      • イタリア
  • 本レポートで取り上げている企業:
    • Amazon
    • DAZN
    • Disney+
    • Mediaset
    • Netflix
    • Paramount+
    • Sky
    • TIM
    • Tivù
    • Vodafone
  • 主要指標
    • 収益発生ユニット(RGU)
    • 小売収益(支出)
    • RGUあたりの平均小売収益(ARPU)
    • 有料テレビは以下のアクセス技術によって分けられる:
      • ケーブルテレビ(CATV)
      • 有料デジタル地上波テレビ(DTT)
      • 衛星放送(DTH)
      • 事業者によるストリーミング・ビデオ
      • サードパーティによるストリーミング
    • ストリーミング・ビデオは以下のように分割される
      • RGUと世帯数
      • 小売売上
        • 事業者による消費者への直接販売(D2C)
        • 事業者の販売チャネルを介したサードパーティ
        • サードパーティD2C
      • 広告ティアとフルプライスティアの比較


 

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Summary

"Traditional pay-TV services will account for just 4% of pay-TV and video spend in Italy by 2030."
 
Most pay-TV services in Italy are delivered over IP, with the exception of Sky’s satellite service, which is losing market share. 
 
This report provides detailed 5-year forecasts for the adoption of pay-TV and streaming video services in Italy. It includes data on key metrics, describes key market developments and analyses operators’ strategies.
 
Geographical coverage and key metrics
  • Geographical coverage
    • Country modelled:
      • Italy
    • Companies discussed in this report
      • Amazon
      • DAZN
      • Disney+
      • Mediaset
      • Netflix
      • Paramount+
      • Sky
      • TIM
      • Tivù
      • Vodafone
  • Metrics
    • Revenue generating units (RGUs)
    • Retail revenue (spend)
    • Average retail revenue per RGU (ARPU)
    • Pay TV is split by the following access technologies:
      • cable (CATV)
      • pay digital terrestrial TV (DTT)
      • satellite (DTH)
      • operator streaming video
      • third-party streaming
    • Streaming video is split as follows
      • RGU and households
      • Retail revenue
        • operator direct-to-consumer (D2C)
        • third-party via operator sales channels
        • third-party D2C
      • Ad-tier versus full-price tier


 

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