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ニュージーランド:有料テレビとストリーミングビデオの予測 2024-2030

ニュージーランド:有料テレビとストリーミングビデオの予測 2024-2030


New Zealand: pay-TV and streaming video forecast 20242030

「ニュージーランドのSkyは、他の多くの国の衛星放送事業者とは異なり、放送技術として衛星放送にコミットし続けている。」   ニュージーランドの伝統的な有料テレビ市場は、現在独占状態である... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2025年6月11日 US$2,199
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2営業日程度 4 英語

 

サマリー

「ニュージーランドのSkyは、他の多くの国の衛星放送事業者とは異なり、放送技術として衛星放送にコミットし続けている。」
 
ニュージーランドの伝統的な有料テレビ市場は、現在独占状態である。スカイは、ワンNZのIPTVサービスが閉鎖された後、唯一のプロバイダーであるが、それ自体は主にスカイのサービスの再販業者であった。Skyは放送技術として衛星にこだわり続けているが、これはIPベースのサービスに移行する競争圧力にほとんど直面していないからである。
 
本レポートでは、ニュージーランドにおける有料テレビサービスとストリーミングビデオサービスの普及について、5年間の詳細な予測を示している。主要指標に関するデータ、主要な市場動向、事業者の戦略分析も含まれている。
 
地理的カバー率と主要指標
  • 地理的カバー率
    • モデル国
      • ニュージーランド
    • 本レポートで取り上げている企業
      • Amazon
      • Disney+
      • Netflix
      • One NZ
      • Sky
      • Spark
  • 主要指標
    • 収益発生単位(RGU)
    • 小売収益(支出)
    • RGUあたりの平均小売収益(ARPU)
    • 有料テレビは以下のアクセス技術で分割されている:
      • ケーブル(CATV)
      • 有料地上デジタルテレビ(DTT)
      • 衛星放送(DTH)
      • 事業者 ストリーミングビデオ
      • サードパーティ
    • ストリーミングビデオは以下のように分割されている:
      • RGU および世帯
      • 小売収入
        • 事業者による消費者への直接販売(D2C)
        • 事業者の販売チャネルを介した第三者
        • サードパーティD2C
      • 広告ティアまたはフルプライスティア


 

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Summary

"Sky in New Zealand continues to commit to satellite as a broadcast technology, unlike satellite players in many other countries."
 
The traditional pay-TV market in New Zealand is now a monopoly; Sky is the only provider following the closure of One NZ’s IPTV service, which was itself primarily a reseller of Sky’s services. Sky continues to commit to satellite as a broadcast technology because it faces little competitive pressure to migrate to IP-based services.
 
This report provides detailed 5-year forecasts for the adoption of pay-TV and streaming video services in New Zealand. It includes data on key metrics, describes key market developments and analyses operators’ strategies.
 
Geographical coverage and key metrics
  • Geographical coverage
    • Country modelled:
      • New Zealand
    • Companies discussed in this report
      • Amazon
      • Disney+
      • Netflix
      • One NZ
      • Sky
      • Spark
  • Key metrics
    • Revenue generating units (RGUs)
    • Retail revenue (spend)
    • Average retail revenue per RGU (ARPU)
    • Pay TV is split by the following access technologies:
      • cable (CATV)
      • pay digital terrestrial TV (DTT)
      • satellite (DTH)
      • operator streaming video
      • third-party 
    • Streaming video is split as follows:
      • RGU and households
      • retail revenue
        • operator direct-to-consumer (D2C)
        • third-party via operator sales channels
        • third-party D2C
      • ad tier or full-price tier


 

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