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米国:有料テレビとストリーミングビデオの予測 2024-2030

米国:有料テレビとストリーミングビデオの予測 2024-2030


USA: pay-TV and streaming video forecast 20242030

「米国におけるストリーミング・ビデオへの支出は、2030年までに従来の有料テレビの5倍以上になる。」   米国市場は、オールIPベースの有料TV経済への移行が特に進んでおり、2031年までにすべて... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2025年5月14日 US$2,199
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2営業日程度 4 英語

 

サマリー

「米国におけるストリーミング・ビデオへの支出は、2030年までに従来の有料テレビの5倍以上になる。」
 
米国市場は、オールIPベースの有料TV経済への移行が特に進んでおり、2031年までにすべての有料TVサービスがIPベースになる可能性が高い。ストリーミング・ビデオ・サービスのスタッキングは2027年にピークを迎えるが、ストリーミング・ビデオ・サービスへの総支出は2030年まで伸び続ける。
 
本レポートでは、米国における有料テレビサービスとストリーミングビデオサービスの普及について、5年間の詳細な予測を示している。主要指標に関するデータ、主要市場動向、事業者の戦略分析も掲載しています。
 
地理的カバー率と主要指標
  • 地理的カバー率
    • モデル国
      • 米国
    • 本レポートで取り上げた企業
      • Amazon
      • Apple
      • Comcast (Xfinity)
      • Cox Communications
      • DIRECTV (AT&T)
      • DISH
      • Disney
      • Google (YouTube)
      • Hulu
      • Max
      • Netflix
      • Optimum (Altice USA)
      • Peacock
      • Spectrum (Charter Comms.)
      • Verizon
  • 主な指標
    • 収入創出単位(RGU)
    • 小売収入(支出)
    • RGU当たりの平均小売収入(ARPU)
    • 有料テレビは以下のアクセス技術別に分けられる:
      • ケーブルテレビ(CATV)
      • 有料地上デジタルテレビ(DTT)
      • 衛星放送(DTH)
      • 事業者 ストリーミング・ビデオ
      • サードパーティ
    • ストリーミング・ビデオは以下のように分けられる:
      • RGU および世帯
      • 小売収入
        • 事業者 D2C(Direct to Consumer)
        • 事業者の販売チャネル経由のサードパーティ
        • D2C のサードパーティ
      • 広告ティアまたはフルプライスティア


 

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Summary

"Streaming video spend in the USA will be over five times that of traditional pay TV by 2030."
 
The US market is particularly advanced in its migration to an all-IP-based pay-TV economy; all pay-TV services are likely to be IP-based by 2031. Streaming video service stacking will peak in 2027, but total spend on streaming video services will continue to grow to 2030.
 
This report provides detailed 5-year forecasts for the adoption of pay-TV and streaming video services in the USA. It includes data on key metrics, describes key market developments and analyses operators’ strategies.
 
Geographical coverage and key metrics
  • Geographical coverage
    • Country modelled:
      • USA
    • Companies discussed in this report
      • Amazon
      • Apple
      • Comcast (Xfinity)
      • Cox Communications
      • DIRECTV (AT&T)
      • DISH
      • Disney
      • Google (YouTube)
      • Hulu
      • Max
      • Netflix
      • Optimum (Altice USA)
      • Peacock
      • Spectrum (Charter Comms.)
      • Verizon
  • Key metrics
    • Revenue generating units (RGUs)
    • Retail revenue (spend)
    • Average retail revenue per RGU (ARPU)
    • Pay TV is split by the following access technologies:
      • cable (CATV)
      • pay digital terrestrial TV (DTT)
      • satellite (DTH)
      • operator streaming video
      • third-party 
    • Streaming video is split as follows:
      • RGU and households
      • retail revenue
        • operator direct-to-consumer (D2C)
        • third-party via operator sales channels
        • third-party D2C
      • ad tier or full-price tier


 

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2025/07/01 10:26

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