世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

マイクロインシュランス市場:タイプ別(健康マイクロインシュランス、生命・傷害マイクロインシュランス、財産・収入マイクロインシュランス、農業マイクロインシュランス、その他)、流通チャネル別(代理店・ブローカー、金融機関、MNO、その他)、支払形態別(口座振替・常備注文、デジタル支払、現金、その他):2025-2034年の世界市場機会分析と産業予測

マイクロインシュランス市場:タイプ別(健康マイクロインシュランス、生命・傷害マイクロインシュランス、財産・収入マイクロインシュランス、農業マイクロインシュランス、その他)、流通チャネル別(代理店・ブローカー、金融機関、MNO、その他)、支払形態別(口座振替・常備注文、デジタル支払、現金、その他):2025-2034年の世界市場機会分析と産業予測


Microinsurance Market By Type (Health Microinsurance, Life and Accident Microinsurance, Property and Income Microinsurance, Agriculture Micro Insuramce, Others), By Distribution Channel (Agents and Brokers, Financial Institutes, MNO, Others), By Payment Mode (Direct Debit and standing order, Digital Payment, Cash, Others): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2025-2034

世界のマイクロインシュランス市場規模は、2024年には67億470万ドルと評価され、2034年には115億7,050万ドルに達し、2025年から2034年までの年平均成長率は6.3%と予測されている。 低所得の個人や家族向けに設... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2025年4月30日 US$4,335
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
2-3営業日以内 250 英語

※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
最新版の価格やページ数などの情報についてはお問合せください。

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

世界のマイクロインシュランス市場規模は、2024年には67億470万ドルと評価され、2034年には115億7,050万ドルに達し、2025年から2034年までの年平均成長率は6.3%と予測されている。
低所得の個人や家族向けに設計され、手頃な価格の商品とニーズに合わせた補償を提供することで、経済的リスクの管理に役立てる保険の一種がマイクロインシュランス(小規模保険)である。これは、経済的損失からの回復を支援する目的で、手頃な保険商品を提供することを目的としている。保障を提供し、契約者が死亡した場合に受取人が経済的支援を受けられるようにするもう一つのタイプの保険は、生命マイクロ保険と呼ばれる。
保険の利点に対する意識の高まりと金融包摂に対する需要の急増は、手頃な保険商品に対する需要の増加につながる。マイクロインシュランスは、低所得者層に手ごろな保障を提供し、健康上の緊急事態や自然災害などによる経済的リスクを軽減することで、低所得者層を支援することを意図している。また、経済の安定を促進し、いざというときのための貯蓄や投資を促すことにもつながる。これにより、金融包摂に対する意識が高まり、マイクロインシュランス市場の成長が促進されている。
しかし、可処分所得が少ない人にとっては、経済的な不安定さから、保険料に長期的にコミットすることは難しい。加えて、マイクロインシュランスは伝統的な保険に比べ、保障が少なかったり、給付が少なかったりする商品だと思われている。そのため、顧客はマイクロインシュランスの価値を疑っている。こうした要因がマイクロインシュランス市場の成長を制限している。
とはいえ、オンライン登録や簡単な支払い方法などの機能を提供するデジタル化の進展により、顧客は待ち時間なく簡単にマイクロインシュランス商品にアクセスできるようになった。また、保険会社は農家向けの農作物保険やマイクロ健康保険など、ニーズに合わせた商品を提供することができるため、予測期間中にマイクロ保険市場の成長が促進されると予想される。
セグメント概要
マイクロインシュランス市場は、流通チャネル、タイプ、支払い方法、地域に区分される。流通チャネル別では、代理店・ブローカー、金融機関、モバイル・ネットワーク・オペレーター(MNO)、その他に分類される。タイプ別では、健康マイクロインシュランス、生命・傷害マイクロインシュランス、財産・収入マイクロインシュランス、農業マイクロインシュランスに分類される。支払形態別では、口座振替・立替、デジタル決済、現金、その他に分類される。地域別では、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカで分析されている。
競合分析
本レポートでは、マイクロインシュランス市場で事業を展開する主要企業のプロフィールを分析している。Hollard Insurance、Safaricom、MicroEnsure、HDFC ERGO General Insurance Company Limited、HelloPe Financial Services Pvt Ltd、BIMA MILVIK、Metlife inc (American Life Insurance Company - Nepal)、Ahotopa Teledokta、Star Health and Allied Insurance Co Ltd.などである、National Insurance VimoSEWA Cooperative Ltd.、Milliman, Inc.、Blue Marble Micro Limited、Microserfin、Howden Group Holdings Ltd.、Crest Micro Life Insurance。これらのプレーヤーは、市場への浸透を高め、マイクロ保険業界での地位を強化するために様々な戦略を採用している。

マイクロインシュランス市場における最近の動き
2024年9月、Howden Group Holdings Ltd.はMicroinsurance Catastrophe Risk Organisation (MiCRO)を買収し、グアテマラやその他のラテンアメリカ諸国の十分なサービスを受けていない人々への支援を強化した。
2025年3月、Blue Marble Micro Limited は、ラテンアメリカ、アフリカ、アジアの十分なサービスを受けていないコミュニティに対するパラメトリック気候保険の適用を拡大することを目的としたグローバルなイニシアチブであるBlue Marble Impact Reinsurance Facilityを立ち上げた。
2024年8月、ミリマン・インクは、団体保険会社や事業所保険会社のデータとシステムを一元化するための新しいプラットフォーム「ミリマン・コネクト」を立ち上げた。

ミリマン・コネクトをご購入いただくと、次のような特典があります:
四半期ごとのアップデートと*(コーポレート・ライセンスの場合のみ、表示価格でのご提供となります。)
無料アップデートとして、購入前または購入後に5つの会社プロファイルを追加できます。
5ユーザー・ライセンスおよびエンタープライズ・ユーザー・ライセンスのご購入の場合、次期バージョンを無料でご提供します。
アナリストによる16時間のサポート* (購入後、レポートのレビューで追加のデータ要件が見つかった場合、質問や販売後の問い合わせを解決するためにアナリストによる16時間のサポートを受けることができます)
15% の無料カスタマイズ* (レポートの範囲またはセグメントがお客様の要件と一致しない場合、15% は 3 営業日の無料作業に相当します。)
ファイブおよびエンタープライズ・ユーザー・ライセンスの無料データ・パック。(エクセル版レポート)
レポートが6~12ヶ月以上前の場合、無料で更新。
24時間優先対応
業界の最新情報とホワイトペーパーを無料で提供

本レポートで可能なカスタマイズ(別途費用とスケジュールが必要です。)
技術動向分析
規制ガイドライン
クライアントの関心に応じた企業プロファイルの追加
国または地域の追加分析-市場規模と予測
企業プロファイルの拡張リスト
過去の市場データ
世界/地域/国レベルでのプレーヤーの市場シェア分析
主要市場セグメント
タイプ別
健康マイクロインシュランス
生命・傷害マイクロ保険
財産・収入マイクロ保険
農業マイクロ保険
その他
販売チャネル別
代理店・ブローカー
金融機関
MNO
その他
支払方法別
口座振替・常任注文
デジタル決済
現金
その他
地域別
アジア太平洋地域
インド
中国
インドネシア
フィリピン
ベトナム
その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
ブラジル
アルゼンチン
エクアドル
メキシコ
ペルー
その他のラテンアメリカ
中東・アフリカ
ナイジェリア
コンゴ
エチオピア
南アフリカ
タンザニア
その他の中東・アフリカ
主な市場プレイヤー
ホラード保険
サファリコムPLC
BIMA MILVIK
ナショナル・インシュアランス・ヴィモセワ協同組合(National Insurance VimoSEWA Cooperative Ltd.
HelloPe Financial Services Pvt Ltd ○ ミリマン・インク
ミリマン社
ブルー・マーブル・マイクロ・リミテッド
マイクロサーフィン
クレスト・マイクロ生命保険
マイクロ・エンシュア
スター健康保険
アホトパ・テレドクタ
メットライフ・インク(アメリカン・ライフ・インシュアランス・カンパニー・ネパール)
ハウデン・グループ・ホールディングス・リミテッド
HDFC ERGO損害保険会社

ページTOPに戻る


目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:要旨
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5つの力分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力は中程度
3.3.2.新規参入の脅威は中程度から高い
3.3.3.代替品の脅威は中程度
3.3.4.ライバルの激しさは中程度
3.3.5.買い手の交渉力が高い~中程度
3.4.市場力学
3.4.1.原動力
3.4.1.1.金融包摂に対する需要の高まり
3.4.1.2.保険に対する意識の高まり
3.4.1.3.政府の取り組みと規制
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.限定的な長期的コミットメント
3.4.2.2.保険業者に対する信頼の低さ
3.4.3.機会
3.4.3.1.デジタル化とテクノロジーの統合
第4章: マイクロインシュランス市場、タイプ別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.医療マイクロインシュランス
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.生命・傷害マイクロ保険
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
4.4.財産および所得のマイクロインシュランス
4.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.4.2.地域別の市場規模と予測
4.4.3.国別市場シェア分析
4.5.農業マイクロ保険
4.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
4.5.2.地域別の市場規模と予測
4.5.3.国別市場シェア分析
4.6.その他
4.6.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.6.2.地域別の市場規模と予測
4.6.3.国別市場シェア分析
第5章 マイクロインシュランス市場:流通チャネル別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.代理店とブローカー
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.金融機関
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
5.4.MNO
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.地域別の市場規模と予測
5.4.3.国別市場シェア分析
5.5.その他
5.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.5.2.地域別の市場規模と予測
5.5.3.国別市場シェア分析
第6章: マイクロインシュランス市場、支払いモード別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.口座振替と常任注文
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.デジタル決済
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
6.4.現金
6.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.4.2.地域別の市場規模と予測
6.4.3.国別市場シェア分析
6.5.その他
6.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.5.2.地域別の市場規模と予測
6.5.3.国別市場シェア分析
第7章: マイクロインシュランス市場、地域別
7.1.概要
7.1.1.市場規模および予測 地域別
7.2.アジア太平洋
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.市場規模および予測、タイプ別
7.2.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.2.4.市場規模・予測:決済モード別
7.2.5.市場規模・予測:国別
7.2.5.1.インド
7.2.5.1.1.市場規模・予測:タイプ別
7.2.5.1.2.市場規模・予測:流通チャネル別
7.2.5.1.3.市場規模・予測:決済モード別
7.2.5.2.中国
7.2.5.2.1.市場規模・予測:タイプ別
7.2.5.2.2.市場規模・予測:流通チャネル別
7.2.5.2.3.市場規模・予測:決済モード別
7.2.5.3.インドネシア
7.2.5.3.1.市場規模・予測:タイプ別
7.2.5.3.2.市場規模・予測:流通チャネル別
7.2.5.3.3.市場規模・予測:決済モード別
7.2.5.4.フィリピン
7.2.5.4.1.市場規模・予測:タイプ別
7.2.5.4.2.市場規模・予測:流通チャネル別
7.2.5.4.3.市場規模・予測:決済モード別
7.2.5.5.ベトナム
7.2.5.5.1.市場規模・予測:タイプ別
7.2.5.5.2.市場規模・予測:流通チャネル別
7.2.5.5.3.市場規模・予測:決済モード別
7.2.5.6.その他のアジア太平洋地域
7.2.5.6.1.市場規模および予測:タイプ別
7.2.5.6.2.市場規模・予測:流通チャネル別
7.2.5.6.3.市場規模・予測:決済モード別
7.3.中南米
7.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.3.2.市場規模および予測(タイプ別
7.3.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.4.市場規模・予測:決済モード別
7.3.5.市場規模・予測:国別
7.3.5.1.ブラジル
7.3.5.1.1.市場規模・予測:タイプ別
7.3.5.1.2.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.1.3.市場規模・予測:決済モード別
7.3.5.2.アルゼンチン
7.3.5.2.1.市場規模・予測:タイプ別
7.3.5.2.2.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.2.3.市場規模・予測:決済モード別
7.3.5.3.エクアドル
7.3.5.3.1.市場規模・予測:タイプ別
7.3.5.3.2.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.3.3.市場規模・予測:決済モード別
7.3.5.4.メキシコ
7.3.5.4.1.市場規模・予測:タイプ別
7.3.5.4.2.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.4.3.市場規模・予測:決済モード別
7.3.5.5.ペルー
7.3.5.5.1.市場規模・予測:タイプ別
7.3.5.5.2.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.5.3.市場規模・予測:決済モード別
7.3.5.6.その他のラテンアメリカ
7.3.5.6.1.市場規模および予測:タイプ別
7.3.5.6.2.市場規模および予測:流通チャネル別
7.3.5.6.3.市場規模・予測:決済モード別
7.4.中東・アフリカ
7.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.4.2.市場規模および予測(タイプ別
7.4.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.4.市場規模・予測:決済モード別
7.4.5.市場規模・予測:国別
7.4.5.1.ナイジェリア
7.4.5.1.1.市場規模・予測:タイプ別
7.4.5.1.2.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.1.3.市場規模・予測:決済モード別
7.4.5.2.コンゴ
7.4.5.2.1.市場規模および予測:タイプ別
7.4.5.2.2.市場規模および予測:流通チャネル別
7.4.5.2.3.市場規模・予測:決済モード別
7.4.5.3.エチオピア
7.4.5.3.1.市場規模・予測:タイプ別
7.4.5.3.2.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.3.3.市場規模・予測:決済モード別
7.4.5.4.南アフリカ
7.4.5.4.1.市場規模・予測:タイプ別
7.4.5.4.2.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.4.3.市場規模・予測:決済モード別
7.4.5.5.タンザニア
7.4.5.5.1.市場規模・予測:タイプ別
7.4.5.5.2.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.5.3.市場規模・予測:決済モード別
7.4.5.6.その他の中東・アフリカ
7.4.5.6.1.市場規模・予測:タイプ別
7.4.5.6.2.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.6.3.市場規模・予測:決済モード別
第8章 競争環境
8.1.はじめに
8.2.上位の勝利戦略
8.3.トップ10選手の製品マッピング
8.4.競合ダッシュボード
8.5.競合ヒートマップ
8.6.トッププレーヤーのポジショニング、2024年
第9章 企業プロフィール
9.1.ホラード保険
9.1.1.会社概要
9.1.2.主要役員
9.1.3.スナップショット
9.1.4.事業セグメント
9.1.5.製品ポートフォリオ
9.1.6.主な戦略的動きと展開
9.2.サファリコムPLC
9.2.1.会社概要
9.2.2.主要役員
9.2.3.スナップショット
9.2.4.事業セグメント
9.2.5.製品ポートフォリオ
9.2.6.業績
9.2.7.主な戦略的動きと展開
9.3.マイクロエンシュア
9.3.1.会社概要
9.3.2.主要役員
9.3.3.スナップショット
9.3.4.事業セグメント
9.3.5.製品ポートフォリオ
9.4.HDFC エルゴ損害保険株式会社
9.4.1.会社概要
9.4.2.主要役員
9.4.3.スナップショット
9.4.4.事業セグメント
9.4.5.製品ポートフォリオ
9.4.6.業績
9.4.7.主な戦略的動きと展開
9.5.ハローペ・ファイナンシャル・サービス
9.5.1.会社概要
9.5.2.主要役員
9.5.3.スナップショット
9.5.4.事業セグメント
9.5.5.製品ポートフォリオ
9.6.BIMA MILVIK
9.6.1.会社概要
9.6.2.主要役員
9.6.3.スナップショット
9.6.4.事業セグメント
9.6.5.製品ポートフォリオ
9.6.6.主な戦略的動きと展開
9.7.メットライフ・インク(アメリカン・ライフ・インシュアランス・カンパニー - ネパール)
9.7.1.会社概要
9.7.2.主要役員
9.7.3.スナップショット
9.7.4.事業セグメント
9.7.5.製品ポートフォリオ
9.7.6.業績
9.8.アホトパ・テレドクタ
9.8.1.会社概要
9.8.2.主要役員
9.8.3.スナップショット
9.8.4.事業セグメント
9.8.5.製品ポートフォリオ
9.9.スター保険株式会社
9.9.1.会社概要
9.9.2.主要役員
9.9.3.スナップショット
9.9.4.事業セグメント
9.9.5.製品ポートフォリオ
9.9.6.業績
9.9.7.主な戦略的動きと展開
9.10.国保ビモセワ協同組合
9.10.1.会社概要
9.10.2.主要役員
9.10.3.スナップショット
9.10.4.事業セグメント
9.10.5.製品ポートフォリオ
9.10.6.主な戦略的動きと展開
9.11.ミリマン社
9.11.1.会社概要
9.11.2.主要役員
9.11.3.スナップショット
9.11.4.事業セグメント
9.11.5.製品ポートフォリオ
9.11.6.主な戦略的動きと展開
9.12.ブルー・マーブル・マイクロ社
9.12.1.会社概要
9.12.2.主要役員
9.12.3.スナップショット
9.12.4.事業セグメント
9.12.5.製品ポートフォリオ
9.12.6.主な戦略的動きと展開
9.13.マイクロセルフィン
9.13.1.会社概要
9.13.2.主要役員
9.13.3.スナップショット
9.13.4.事業セグメント
9.13.5.製品ポートフォリオ
9.13.6.主な戦略的動きと展開
9.14.ハウデングループホールディングス
9.14.1.会社概要
9.14.2.主要役員
9.14.3.スナップショット
9.14.4.事業セグメント
9.14.5.製品ポートフォリオ
9.14.6.主な戦略的動きと展開
9.15.クレストマイクロ生命保険
9.15.1.会社概要
9.15.2.主要役員
9.15.3.スナップショット
9.15.4.事業セグメント
9.15.5.製品ポートフォリオ
9.15.6.主な戦略的動きと展開

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global microinsurance market size was valued at $6,704.7 million in 2024, and is projected to reach $11.570.5 million by 2034, growing at a CAGR of 6.3% from 2025 to 2034.
A type of insurance designed for low-income individuals and families to offer affordable products and tailored coverage, which can help them manage financial risks is referred to microinsurance. It is intended to provide affordable insurance products, with an intent to help them recover from financial loss. Another type of insurance that helps provide coverage and ensures that beneficiaries receive financial support in the event of the policyholder's death is called life microinsurance.
Rise in awareness of insurance benefits and surge in demand for financial inclusion leads to increase in demand for affordable insurance products. Microinsurance intents to help low-income group by offering affordable coverage, reducing their financial risks from events like health emergencies or natural disasters. It also helps boost economic stability and encourage savings and investment for emergencies. This has increased the awareness of financial inclusion, which fosters the growth of the microinsurance market.
However, long-term commitment toward any insurance premium is difficult for a person with low disposable income due to financial instability. In addition, microinsurance products are perceived as products that offer less coverage or fewer benefits as compared with traditional insurance. This makes customers doubt the value of microinsurance. These factors limit the growth of the microinsurance market.
Nevertheless, increase in digitalization which offers features like online registration, easy payment methods, and more allow customers to access microinsurance products easily without wait times. Insurers can also offer tailored products like crop insurance for farmers, micro-health insurance and more, which is expected to foster the growth of the microinsurance market during the forecast period.
Segment Overview
The microinsurance market is segmented into distribution channel, type, payment mode, and region. On the basis of distribution channel, the market is divided into agents and brokers, financial institutes, mobile network operator (MNO), and others. By type, it is classified into health microinsurance, life and accident microinsurance, property and income microinsurance, and agriculture microinsurance. As per payment mode, it is segregated into direct debit and standing order, digital payment, cash, and others. Region-wise, it is analyzed across Asia-Pacific, Latin America, and Middle East and Africa.
Competition Analysis
The report analyzes the profiles of key players operating in the microinsurance market, are Hollard Insurance, Safaricom, MicroEnsure, HDFC ERGO General Insurance Company Limited, HelloPe Financial Services Pvt Ltd, BIMA MILVIK, Metlife inc (American Life Insurance Company - Nepal), Ahotopa Teledokta, Star Health and Allied Insurance Co Ltd., National Insurance VimoSEWA Cooperative Ltd., Milliman, Inc., Blue Marble Micro Limited, Microserfin, Howden Group Holdings Ltd., and Crest Micro Life Insurance. These players have adopted various strategies to increase their market penetration and strengthen their position in the microinsurance industry.

Recent Developments in the Microinsurance Market
In September 2024, Howden Group Holdings Ltd. acquired the Microinsurance Catastrophe Risk Organisation (MiCRO) to enhance their support for underserved populations in Guatemala and other Latin American countries.
In March 2025, Blue Marble Micro Limited launched the Blue Marble Impact Reinsurance Facility, a global initiative designed to expand parametric climate insurance coverage for underserved communities across Latin America, Africa, and Asia.
In August 2024, Milliman, Inc. launched a new platform called Milliman Connect, designed to unify data and systems for group and worksite insurers.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Technology Trend Analysis
● Regulatory Guidelines
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Additional country or region analysis- market size and forecast
● Expanded list for Company Profiles
● Historic market data
● Market share analysis of players at global/region/country level
Key Market Segments
By Type
● Health Microinsurance
● Life and Accident Microinsurance
● Property and Income Microinsurance
● Agriculture Micro Insuramce
● Others
By Distribution Channel
● Agents and Brokers
● Financial Institutes
● MNO
● Others
By Payment Mode
● Direct Debit and standing order
● Digital Payment
● Cash
● Others
By Region
● Asia-Pacific
○ India
○ China
○ Indonesia
○ Philippines
○ Vietnam
○ Rest of Asia-Pacific
● Latin America
○ Brazil
○ Argentina
○ Ecuador
○ Mexico
○ Peru
○ Rest of Latin America
● Middle East and Africa
○ Nigeria
○ Congo
○ Ethiopia
○ South Africa
○ Tanzania
○ Rest of Middle East And Africa
● Key Market Players
○ Hollard Insurance
○ Safaricom PLC
○ BIMA MILVIK
○ National Insurance VimoSEWA Cooperative Ltd.
○ HelloPe Financial Services Pvt Ltd
○ Milliman, Inc.
○ Blue Marble Micro Limited
○ Microserfin
○ Crest Micro Life Insurance
○ MicroEnsure
○ Star Health and Allied Insurance Co Ltd
○ Ahotopa Teledokta
○ Metlife Inc (American Life Insurance Company - Nepal)
○ Howden Group Holdings Ltd.
○ HDFC ERGO General Insurance Company Limited



ページTOPに戻る


Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Moderate bargaining power of suppliers
3.3.2. Moderate to high threat of new entrants
3.3.3. Moderate threat of substitutes
3.3.4. Moderate intensity of rivalry
3.3.5. High to moderate bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Increasing demand for financial inclusion
3.4.1.2. Increasing awareness of insurance benefits
3.4.1.3. Government initiatives and regulations
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. Limited long-term commitment
3.4.2.2. Low trust in insurance providers
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Digitalization and technology integration
CHAPTER 4: MICROINSURANCE MARKET, BY TYPE
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Health Microinsurance
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Life and Accident Microinsurance
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.4. Property and Income Microinsurance
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
4.5. Agriculture Micro Insuramce
4.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.5.2. Market size and forecast, by region
4.5.3. Market share analysis by country
4.6. Others
4.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.6.2. Market size and forecast, by region
4.6.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: MICROINSURANCE MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Agents and Brokers
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Financial Institutes
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. MNO
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
5.5. Others
5.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.5.2. Market size and forecast, by region
5.5.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: MICROINSURANCE MARKET, BY PAYMENT MODE
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Direct Debit and standing order
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Digital Payment
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
6.4. Cash
6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by region
6.4.3. Market share analysis by country
6.5. Others
6.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.2. Market size and forecast, by region
6.5.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: MICROINSURANCE MARKET, BY REGION
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast By Region
7.2. Asia-Pacific
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by Type
7.2.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.2.4. Market size and forecast, by Payment Mode
7.2.5. Market size and forecast, by country
7.2.5.1. India
7.2.5.1.1. Market size and forecast, by Type
7.2.5.1.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.2.5.1.3. Market size and forecast, by Payment Mode
7.2.5.2. China
7.2.5.2.1. Market size and forecast, by Type
7.2.5.2.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.2.5.2.3. Market size and forecast, by Payment Mode
7.2.5.3. Indonesia
7.2.5.3.1. Market size and forecast, by Type
7.2.5.3.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.2.5.3.3. Market size and forecast, by Payment Mode
7.2.5.4. Philippines
7.2.5.4.1. Market size and forecast, by Type
7.2.5.4.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.2.5.4.3. Market size and forecast, by Payment Mode
7.2.5.5. Vietnam
7.2.5.5.1. Market size and forecast, by Type
7.2.5.5.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.2.5.5.3. Market size and forecast, by Payment Mode
7.2.5.6. Rest of Asia-Pacific
7.2.5.6.1. Market size and forecast, by Type
7.2.5.6.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.2.5.6.3. Market size and forecast, by Payment Mode
7.3. Latin America
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by Type
7.3.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.4. Market size and forecast, by Payment Mode
7.3.5. Market size and forecast, by country
7.3.5.1. Brazil
7.3.5.1.1. Market size and forecast, by Type
7.3.5.1.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.1.3. Market size and forecast, by Payment Mode
7.3.5.2. Argentina
7.3.5.2.1. Market size and forecast, by Type
7.3.5.2.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.2.3. Market size and forecast, by Payment Mode
7.3.5.3. Ecuador
7.3.5.3.1. Market size and forecast, by Type
7.3.5.3.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.3.3. Market size and forecast, by Payment Mode
7.3.5.4. Mexico
7.3.5.4.1. Market size and forecast, by Type
7.3.5.4.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.4.3. Market size and forecast, by Payment Mode
7.3.5.5. Peru
7.3.5.5.1. Market size and forecast, by Type
7.3.5.5.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.5.3. Market size and forecast, by Payment Mode
7.3.5.6. Rest of Latin America
7.3.5.6.1. Market size and forecast, by Type
7.3.5.6.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.6.3. Market size and forecast, by Payment Mode
7.4. Middle East and Africa
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by Type
7.4.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.4. Market size and forecast, by Payment Mode
7.4.5. Market size and forecast, by country
7.4.5.1. Nigeria
7.4.5.1.1. Market size and forecast, by Type
7.4.5.1.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.1.3. Market size and forecast, by Payment Mode
7.4.5.2. Congo
7.4.5.2.1. Market size and forecast, by Type
7.4.5.2.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.2.3. Market size and forecast, by Payment Mode
7.4.5.3. Ethiopia
7.4.5.3.1. Market size and forecast, by Type
7.4.5.3.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.3.3. Market size and forecast, by Payment Mode
7.4.5.4. South Africa
7.4.5.4.1. Market size and forecast, by Type
7.4.5.4.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.4.3. Market size and forecast, by Payment Mode
7.4.5.5. Tanzania
7.4.5.5.1. Market size and forecast, by Type
7.4.5.5.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.5.3. Market size and forecast, by Payment Mode
7.4.5.6. Rest of Middle East And Africa
7.4.5.6.1. Market size and forecast, by Type
7.4.5.6.2. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.6.3. Market size and forecast, by Payment Mode
CHAPTER 8: COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. Introduction
8.2. Top winning strategies
8.3. Product mapping of top 10 player
8.4. Competitive dashboard
8.5. Competitive heatmap
8.6. Top player positioning, 2024
CHAPTER 9: COMPANY PROFILES
9.1. Hollard Insurance
9.1.1. Company overview
9.1.2. Key executives
9.1.3. Company snapshot
9.1.4. Operating business segments
9.1.5. Product portfolio
9.1.6. Key strategic moves and developments
9.2. Safaricom PLC
9.2.1. Company overview
9.2.2. Key executives
9.2.3. Company snapshot
9.2.4. Operating business segments
9.2.5. Product portfolio
9.2.6. Business performance
9.2.7. Key strategic moves and developments
9.3. MicroEnsure
9.3.1. Company overview
9.3.2. Key executives
9.3.3. Company snapshot
9.3.4. Operating business segments
9.3.5. Product portfolio
9.4. HDFC ERGO General Insurance Company Limited
9.4.1. Company overview
9.4.2. Key executives
9.4.3. Company snapshot
9.4.4. Operating business segments
9.4.5. Product portfolio
9.4.6. Business performance
9.4.7. Key strategic moves and developments
9.5. HelloPe Financial Services Pvt Ltd
9.5.1. Company overview
9.5.2. Key executives
9.5.3. Company snapshot
9.5.4. Operating business segments
9.5.5. Product portfolio
9.6. BIMA MILVIK
9.6.1. Company overview
9.6.2. Key executives
9.6.3. Company snapshot
9.6.4. Operating business segments
9.6.5. Product portfolio
9.6.6. Key strategic moves and developments
9.7. Metlife Inc (American Life Insurance Company - Nepal)
9.7.1. Company overview
9.7.2. Key executives
9.7.3. Company snapshot
9.7.4. Operating business segments
9.7.5. Product portfolio
9.7.6. Business performance
9.8. Ahotopa Teledokta
9.8.1. Company overview
9.8.2. Key executives
9.8.3. Company snapshot
9.8.4. Operating business segments
9.8.5. Product portfolio
9.9. Star Health and Allied Insurance Co Ltd
9.9.1. Company overview
9.9.2. Key executives
9.9.3. Company snapshot
9.9.4. Operating business segments
9.9.5. Product portfolio
9.9.6. Business performance
9.9.7. Key strategic moves and developments
9.10. National Insurance VimoSEWA Cooperative Ltd.
9.10.1. Company overview
9.10.2. Key executives
9.10.3. Company snapshot
9.10.4. Operating business segments
9.10.5. Product portfolio
9.10.6. Key strategic moves and developments
9.11. Milliman, Inc.
9.11.1. Company overview
9.11.2. Key executives
9.11.3. Company snapshot
9.11.4. Operating business segments
9.11.5. Product portfolio
9.11.6. Key strategic moves and developments
9.12. Blue Marble Micro Limited
9.12.1. Company overview
9.12.2. Key executives
9.12.3. Company snapshot
9.12.4. Operating business segments
9.12.5. Product portfolio
9.12.6. Key strategic moves and developments
9.13. Microserfin
9.13.1. Company overview
9.13.2. Key executives
9.13.3. Company snapshot
9.13.4. Operating business segments
9.13.5. Product portfolio
9.13.6. Key strategic moves and developments
9.14. Howden Group Holdings Ltd.
9.14.1. Company overview
9.14.2. Key executives
9.14.3. Company snapshot
9.14.4. Operating business segments
9.14.5. Product portfolio
9.14.6. Key strategic moves and developments
9.15. Crest Micro Life Insurance
9.15.1. Company overview
9.15.2. Key executives
9.15.3. Company snapshot
9.15.4. Operating business segments
9.15.5. Product portfolio
9.15.6. Key strategic moves and developments

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(金融・保険)の最新刊レポート

Allied Market Research社の BFSI分野 での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(life)の最新刊レポート


よくあるご質問


Allied Market Research社はどのような調査会社ですか?


アライドマーケットリサーチ(Allied Market Research)は世界の多様な市場に関する戦略や将来推計、成長/衰退予測、機会分析、消費者調査などを行い、市場調査レポートを積極的に出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

 

2025/10/10 10:27

154.09 円

178.61 円

207.69 円

ページTOPに戻る