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変額保険市場:タイプ別(定額変額保険、変額ユニバーサル保険)、用途別(直販、ブローカー/代理店、銀行、その他):2024年~2034年の世界の機会分析と産業予測

変額保険市場:タイプ別(定額変額保険、変額ユニバーサル保険)、用途別(直販、ブローカー/代理店、銀行、その他):2024年~2034年の世界の機会分析と産業予測


Variable life Insurance Market By Type (Fixed Premium Variable Insurance, Variable Universal Life Insurance), By Application (Direct Sales, Broker/Agent, Bank, Others): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024 - 2034

生命保険と異なる投資オプションの組み合わせは、変額保険と呼ばれる。契約者は、保険料の一部をさまざまな債券、投資信託、株式に振り向けることで、保険の現金価値は変額保険のパフォーマンスに応じて変動する... もっと見る

 

 

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Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2025年5月30日 US$4,335
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サマリー

生命保険と異なる投資オプションの組み合わせは、変額保険と呼ばれる。契約者は、保険料の一部をさまざまな債券、投資信託、株式に振り向けることで、保険の現金価値は変額保険のパフォーマンスに応じて変動する。したがって、変額保険は、死亡保険金だけでなく、より高いリターンの可能性も提供する。
金融リテラシー、長期的な資金計画のための柔軟なユニットリンク型生命保険商品に対する消費者の関心の高まり、規制の枠組みなどが変額保険市場の成長を後押しする要因である。しかし、変額保険に伴う投資リスクや市場のボラティリティが市場の成長を制限している。保険分野でのデジタル浸透の高まり、アドバイザリーツールやオンライン保険契約管理プラットフォームへのAIの搭載は、予測期間中の市場成長を促進すると予想される。
セグメント別レビュー
変額保険市場は、タイプ、用途、地域に区分される。タイプ別では、変額保険市場は定額保険料変額保険と変額ユニバーサル保険に二分される。用途別では、変額保険市場はダイレクト販売、ブローカー/代理店、銀行、その他に分類される。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋地域、ラメア地域で分析される。
競合分析
本レポートでは、変額保険市場で事業を展開する主要企業(MetLife Inc.、Chubb Limited、Protective Life Corporation、Transamerica Corporation、Lincoln Financial Group、New York Life Insurance Company、Northwestern Mutual Life Insurance Company、Nationwide Mutual Insurance Company、Allstate Insurance Company、Aditya Birla Capital Ltd、Prudential plc、Guardian Life Insurance Company of America、Pacific Life Insurance Company、Manulife Financial Corporation、Securian Financial Group, Inc、ステート・ファーム・ライフ・インシュアランス・カンパニー、フューチャー・ジェネライ・インディア・インシュアランス・カンパニーLTD、タタ・アイア・ライフ・インシュアランス・カンパニー・リミテッド、ザ・ワンライフ・カンパニーS.A.、クァンタム・レーベン。
主な要点
タイプ別では、定額保険料変額保険セグメントが2024年の変額保険市場規模の最大を占めた。
用途別では、ブローカー/代理店セグメントが2024年の変額保険市場で最大のシェアを占めた。
地域別では、アジア太平洋地域が2024年に最大の変額保険市場シェアを占めた。しかし、LAMEAは最も高い変額保険市場の成長を目撃することが予想される。
利害関係者にとっての主なメリット
当レポートでは、2024年から2034年にかけての変額保険市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、変額保険市場の実勢機会を明らかにします。
市場調査は、主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに提供されます。
ポーターのファイブフォース分析では、利害関係者が利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるよう、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにします。
変額保険市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができる。
各地域の主要国は、世界市場への収益貢献度に応じてマッピングされている。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
本レポートには、地域別および世界の変額保険市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析が含まれています。

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本レポートのカスタマイズの可能性(別途費用とスケジュールが必要です。)
投資機会
製品ライフサイクル
技術トレンド分析
規制ガイドライン
戦略的推奨事項
クライアントの関心に特化した追加的な企業プロファイル
国や地域の追加分析-市場規模と予測
企業プロファイルの拡張リスト
過去の市場データ
主要プレーヤーの詳細(所在地、連絡先、サプライヤー/ベンダーネットワークなどを含む、エクセル形式)
世界/地域/国レベルでのプレーヤーの市場シェア分析
SWOT分析
市場規模および予測
主要市場セグメント
タイプ別
定額保険料変額保険
変額ユニバーサル保険
用途別
ダイレクト販売
ブローカー・代理店
銀行
その他
地域別
北米
アメリカ
カナダ
ヨーロッパ
イギリス
ドイツ
フランス
イタリア
スペイン
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
オーストラリア
韓国
その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
ラテンアメリカ
中東
アフリカ
主要市場プレイヤー
メットライフ生命
プロテクティブ・ライフ・コーポレーション
トランスアメリカ・コーポレーション
ニューヨーク生命
ノースウェスタン生命保険会社
Nationwide Mutual Insurance Company
オールステート保険会社
プルデンシャル
ガーディアン・ライフ・インシュアランス・カンパニー・オブ・アメリカ
マニュライフ・ファイナンシャル・コーポレーション
セキュリアン・ファイナンシャル・グループ
ワンライフ・カンパニーS.A.
クオンタム・レーベン
チャブ・リミテッド
リンカーン・ファイナンシャル・グループ
アディティヤ・ビルラ・キャピタル・リミテッド
パシフィック生命
ステートファーム生命保険会社
フューチャー・ゼネラリ・インディア保険会社
フューチャー・ゼネラリ・インディア・インシュアランス・カンパニー・リミテッド ○ タタAIAライフ・インシュアランス・カンパニー・リミテッド

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目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5フォース分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力の低さ
3.3.2.新規参入の脅威は中程度に低い
3.3.3.代替品の脅威は中~高
3.3.4.ライバルの激しさが高い
3.3.5.買い手の交渉力が中程度
3.4.市場力学
3.4.1.原動力
3.4.1.1.投資連動型保険商品に対する需要の高まり
3.4.1.2.金融リテラシーの向上と意識の高まり
3.4.1.3.一部の市場における有利な規制枠組み
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.市場のボラティリティと投資リスク
3.4.2.2.流通の課題と熟練アドバイザーの必要性
3.4.3.機会
3.4.3.1.ウェルス・マネジメント・プラットフォームとの統合
第4章 変額保険市場、タイプ別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.定額変額保険
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.変額ユニバーサル生命保険
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
第5章 変額保険市場:用途別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.直接販売
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.ブローカー/エージェント
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
5.4.銀行
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.市場規模および予測、地域別
5.4.3.国別市場シェア分析
5.5.その他
5.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.5.2.地域別の市場規模と予測
5.5.3.国別市場シェア分析
第6章 変額保険市場:地域別
6.1.概要
6.1.1.市場規模および予測 地域別
6.2.北米
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.市場規模および予測(タイプ別
6.2.3.市場規模・予測:用途別
6.2.4.市場規模・予測:国別
6.2.4.1.米国
6.2.4.1.1.市場規模・予測:タイプ別
6.2.4.1.2.市場規模・予測:用途別
6.2.4.2.カナダ
6.2.4.2.1.市場規模・予測:タイプ別
6.2.4.2.2.市場規模・予測:用途別
6.3.欧州
6.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
6.3.2.市場規模および予測(タイプ別
6.3.3.市場規模・予測:用途別
6.3.4.市場規模・予測:国別
6.3.4.1.英国
6.3.4.1.1.市場規模・予測:タイプ別
6.3.4.1.2.市場規模・予測:用途別
6.3.4.2.ドイツ
6.3.4.2.1.市場規模・予測、タイプ別
6.3.4.2.2.市場規模・予測:用途別
6.3.4.3.フランス
6.3.4.3.1.市場規模・予測:タイプ別
6.3.4.3.2.市場規模・予測:用途別
6.3.4.4.イタリア
6.3.4.4.1.市場規模・予測:タイプ別
6.3.4.4.2.市場規模・予測:用途別
6.3.4.5.スペイン
6.3.4.5.1.市場規模・予測:タイプ別
6.3.4.5.2.市場規模・予測:用途別
6.3.4.6.その他のヨーロッパ
6.3.4.6.1.市場規模・予測:タイプ別
6.3.4.6.2.市場規模・予測:用途別
6.4.アジア太平洋
6.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
6.4.2.市場規模および予測、タイプ別
6.4.3.市場規模・予測:用途別
6.4.4.市場規模・予測:国別
6.4.4.1.中国
6.4.4.1.1.市場規模・予測:タイプ別
6.4.4.1.2.市場規模・予測:用途別
6.4.4.2.日本
6.4.4.2.1.市場規模・予測、タイプ別
6.4.4.2.2.市場規模・予測:用途別
6.4.4.3.インド
6.4.4.3.1.市場規模・予測:タイプ別
6.4.4.3.2.市場規模・予測:用途別
6.4.4.4.オーストラリア
6.4.4.4.1.市場規模・予測:タイプ別
6.4.4.4.2.市場規模・予測:用途別
6.4.4.5.韓国
6.4.4.5.1.市場規模・予測:タイプ別
6.4.4.5.2.市場規模・予測:用途別
6.4.4.6.その他のアジア太平洋地域
6.4.4.6.1.市場規模および予測、タイプ別
6.4.4.6.2.市場規模・予測:用途別
6.5.ラメア
6.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
6.5.2.市場規模および予測(タイプ別
6.5.3.市場規模・予測:用途別
6.5.4.市場規模・予測:国別
6.5.4.1.ラテンアメリカ
6.5.4.1.1.市場規模・予測、タイプ別
6.5.4.1.2.市場規模・予測:用途別
6.5.4.2.中東
6.5.4.2.1.市場規模・予測:タイプ別
6.5.4.2.2.市場規模・予測:用途別
6.5.4.3.アフリカ
6.5.4.3.1.市場規模・予測:タイプ別
6.5.4.3.2.市場規模・予測:用途別
第7章 競争環境
7.1.はじめに
7.2.上位の勝利戦略
7.3.トップ10選手の製品マッピング
7.4.競合ダッシュボード
7.5.競合ヒートマップ
7.6.トッププレーヤーのポジショニング、2024年
第8章 企業プロフィール
8.1.プルデンシャル・ピーエルシー
8.1.1.会社概要
8.1.2.主要役員
8.1.3.スナップショット
8.1.4.事業セグメント
8.1.5.製品ポートフォリオ
8.1.6.業績
8.2.メットライフ生命
8.2.1.会社概要
8.2.2.主要役員
8.2.3.スナップショット
8.2.4.事業セグメント
8.2.5.製品ポートフォリオ
8.2.6.業績
8.2.7.主な戦略的動きと展開
8.3.チャブ・リミテッド
8.3.1.会社概要
8.3.2.主要役員
8.3.3.スナップショット
8.3.4.事業セグメント
8.3.5.製品ポートフォリオ
8.3.6.業績
8.3.7.主な戦略的動きと展開
8.4.プロテクティブ・ライフ・コーポレーション
8.4.1.会社概要
8.4.2.主要役員
8.4.3.スナップショット
8.4.4.事業セグメント
8.4.5.製品ポートフォリオ
8.4.6.業績
8.4.7.主な戦略的動きと展開
8.5.リンカーン・ファイナンシャル・グループ
8.5.1.会社概要
8.5.2.主要役員
8.5.3.スナップショット
8.5.4.事業セグメント
8.5.5.製品ポートフォリオ
8.5.6.業績
8.5.7.主な戦略的動きと展開
8.6.トランスアメリカ・コーポレーション
8.6.1.会社概要
8.6.2.主要役員
8.6.3.スナップショット
8.6.4.事業セグメント
8.6.5.製品ポートフォリオ
8.7.ガーディアン・ライフ・インシュアランス・カンパニー・オブ・アメリカ
8.7.1.会社概要
8.7.2.主要役員
8.7.3.スナップショット
8.7.4.事業セグメント
8.7.5.製品ポートフォリオ
8.7.6.主な戦略的動きと展開
8.8.ニューヨーク生命保険会社
8.8.1.会社概要
8.8.2.主要役員
8.8.3.スナップショット
8.8.4.事業セグメント
8.8.5.製品ポートフォリオ
8.8.6.主な戦略的動きと展開
8.9.ノースウェスタン・ミューチュアル生命保険会社
8.9.1.会社概要
8.9.2.主要役員
8.9.3.スナップショット
8.9.4.事業セグメント
8.9.5.製品ポートフォリオ
8.10.パシフィック生命保険会社
8.10.1.会社概要
8.10.2.主要役員
8.10.3.スナップショット
8.10.4.事業セグメント
8.10.5.製品ポートフォリオ
8.10.6.主な戦略的動きと展開
8.11.ネーションワイド相互保険会社
8.11.1.会社概要
8.11.2.主要役員
8.11.3.スナップショット
8.11.4.事業セグメント
8.11.5.製品ポートフォリオ
8.11.6.主な戦略的動きと展開
8.12.オールステート・インシュアランス・カンパニー
8.12.1.会社概要
8.12.2.主要役員
8.12.3.スナップショット
8.12.4.事業セグメント
8.12.5.製品ポートフォリオ
8.12.6.業績
8.12.7.主な戦略的動きと展開
8.13.マニュライフ・ファイナンシャル・コーポレーション
8.13.1.会社概要
8.13.2.主要役員
8.13.3.スナップショット
8.13.4.事業セグメント
8.13.5.製品ポートフォリオ
8.13.6.業績
8.13.7.主な戦略的動きと展開
8.14.セキュリアン・ファイナンシャル・グループ
8.14.1.会社概要
8.14.2.主要役員
8.14.3.スナップショット
8.14.4.事業セグメント
8.14.5.製品ポートフォリオ
8.14.6.主な戦略的動きと展開
8.15.ステートファーム生命保険会社
8.15.1.会社概要
8.15.2.主要役員
8.15.3.スナップショット
8.15.4.事業セグメント
8.15.5.製品ポートフォリオ
8.16.アディティヤ・ビルラ・キャピタル
8.16.1.会社概要
8.16.2.主要役員
8.16.3.スナップショット
8.16.4.事業セグメント
8.16.5.製品ポートフォリオ
8.16.6.業績
8.17.タタAIA生命保険会社
8.17.1.会社概要
8.17.2.主要役員
8.17.3.スナップショット
8.17.4.事業セグメント
8.17.5.製品ポートフォリオ
8.17.6.主な戦略的動きと展開
8.18.量子レーベン
8.18.1.会社概要
8.18.2.主要役員
8.18.3.スナップショット
8.18.4.事業セグメント
8.18.5.製品ポートフォリオ
8.19.将来のゼネラリ・インディア保険会社
8.19.1.会社概要
8.19.2.主要役員
8.19.3.スナップショット
8.19.4.事業セグメント
8.19.5.製品ポートフォリオ
8.19.6.主な戦略的動きと展開
8.20.ワンライフ・カンパニーS.A.
8.20.1.会社概要
8.20.2.主要役員
8.20.3.スナップショット
8.20.4.事業セグメント
8.20.5.製品ポートフォリオ

 

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Summary

A combination of life coverage with different investment options is termed as variable life insurance. Policyholders allocate a part of their premiums to different bonds, mutual funds, and equities, which allow the cash value of the policy to fluctuate with variable life insurance performance. Thus, variable life insurance offers both potential for higher returns as well as death benefits.
Financial literacy, rise in consumer interest in flexible, unit-linked life insurance products for long-term financial planning, regulatory frameworks, and more are the factors that boost the growth of the variable life insurance market. However, investment risk associated with variable life insurance and market volatility limit the growth of the market. Rise in digital penetration in the insurance sector, inclusion of AI in advisory tools and online policy management platforms are expected to foster the growth of the market during the forecast period.
Segment Review
The variable life insurance market is segmented into type, application, and region. On the basis of type, the variable life insurance market is bifurcated into fixed premium variable insurance and variable universal life insurance. By application, the variable life insurance market is classified into direct sales, brokers/agents, banks, and others. Region-wise, it is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.
Competition Analysis
The report analyzes the profiles of key players operating in the Variable life Insurance market outlook are MetLife Inc., Chubb Limited, Protective Life Corporation, Transamerica Corporation, Lincoln Financial Group, New York Life Insurance Company, Northwestern Mutual Life Insurance Company, Nationwide Mutual Insurance Company, Allstate Insurance Company, Aditya Birla Capital Ltd, Prudential plc, Guardian Life Insurance Company of America, Pacific Life Insurance Company, Manulife Financial Corporation, Securian Financial Group, Inc., State Farm Life Insurance Company, FUTURE GENERALI INDIA INSURANCE COMPANY LTD, Tata AIA Life Insurance Company Limited, The OneLife Company S.A., and Quantum Leben.
Key Takeaways
By type, the fixed premium variable insurance segment held the largest Variable life Insurance market size for 2024.
By application, the broker/agent segment held the largest share in the Variable life Insurance market for 2024.
Region-wise, Asia-Pacific held the largest variable life insurance market share in 2024. However, LAMEA is expected to witness the highest variable life insurance market growth.
Key Benefits For Stakeholders
This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the variable life insurance market analysis from 2024 to 2034 to identify the prevailing variable life insurance market opportunities.
The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
In-depth analysis of the variable life insurance market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
The report includes the analysis of the regional as well as global variable life insurance market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Investment Opportunities
● Product Life Cycles
● Technology Trend Analysis
● Regulatory Guidelines
● Strategic Recommedations
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Additional country or region analysis- market size and forecast
● Expanded list for Company Profiles
● Historic market data
● Key player details (including location, contact details, supplier/vendor network etc. in excel format)
● Market share analysis of players at global/region/country level
● SWOT Analysis
● Volume Market Size and Forecast
Key Market Segments
By Type
● Fixed Premium Variable Insurance
● Variable Universal Life Insurance
By Application
● Direct Sales
● Broker/Agent
● Bank
● Others
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
● Europe
○ UK
○ Germany
○ France
○ Italy
○ Spain
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ Australia
○ South Korea
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Latin America
○ Middle East
○ Africa
● Key Market Players
○ MetLife Inc.
○ Protective Life Corporation
○ Transamerica Corporation
○ New York Life Insurance Company
○ Northwestern Mutual Life Insurance Company
○ Nationwide Mutual Insurance Company
○ Allstate Insurance Company
○ Prudential plc
○ Guardian Life Insurance Company of America
○ Manulife Financial Corporation
○ Securian Financial Group, Inc.
○ The OneLife Company S.A.
○ Quantum Leben
○ Chubb Limited
○ Lincoln Financial Group
○ Aditya Birla Capital Ltd
○ Pacific Life Insurance Company
○ State Farm Life Insurance Company
○ FUTURE GENERALI INDIA INSURANCE COMPANY LTD.
○ Tata AIA Life Insurance Company Limited



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Low bargaining power of suppliers
3.3.2. Moderate low threat of new entrants
3.3.3. Moderate to high threat of substitutes
3.3.4. High intensity of rivalry
3.3.5. Moderate bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Rising demand for investment-linked insurance products
3.4.1.2. Increasing financial literacy and awareness
3.4.1.3. Favorable regulatory framework in some markets
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. Market volatility and investment risk
3.4.2.2. Distribution challenges and need for skilled advisors
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Integration with Wealth Management Platforms
CHAPTER 4: VARIABLE LIFE INSURANCE MARKET, BY TYPE
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Fixed Premium Variable Insurance
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Variable Universal Life Insurance
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: VARIABLE LIFE INSURANCE MARKET, BY APPLICATION
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Direct Sales
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Broker/Agent
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. Bank
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
5.5. Others
5.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.5.2. Market size and forecast, by region
5.5.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: VARIABLE LIFE INSURANCE MARKET, BY REGION
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast By Region
6.2. North America
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by Type
6.2.3. Market size and forecast, by Application
6.2.4. Market size and forecast, by country
6.2.4.1. U.S.
6.2.4.1.1. Market size and forecast, by Type
6.2.4.1.2. Market size and forecast, by Application
6.2.4.2. Canada
6.2.4.2.1. Market size and forecast, by Type
6.2.4.2.2. Market size and forecast, by Application
6.3. Europe
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by Type
6.3.3. Market size and forecast, by Application
6.3.4. Market size and forecast, by country
6.3.4.1. UK
6.3.4.1.1. Market size and forecast, by Type
6.3.4.1.2. Market size and forecast, by Application
6.3.4.2. Germany
6.3.4.2.1. Market size and forecast, by Type
6.3.4.2.2. Market size and forecast, by Application
6.3.4.3. France
6.3.4.3.1. Market size and forecast, by Type
6.3.4.3.2. Market size and forecast, by Application
6.3.4.4. Italy
6.3.4.4.1. Market size and forecast, by Type
6.3.4.4.2. Market size and forecast, by Application
6.3.4.5. Spain
6.3.4.5.1. Market size and forecast, by Type
6.3.4.5.2. Market size and forecast, by Application
6.3.4.6. Rest of Europe
6.3.4.6.1. Market size and forecast, by Type
6.3.4.6.2. Market size and forecast, by Application
6.4. Asia-Pacific
6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by Type
6.4.3. Market size and forecast, by Application
6.4.4. Market size and forecast, by country
6.4.4.1. China
6.4.4.1.1. Market size and forecast, by Type
6.4.4.1.2. Market size and forecast, by Application
6.4.4.2. Japan
6.4.4.2.1. Market size and forecast, by Type
6.4.4.2.2. Market size and forecast, by Application
6.4.4.3. India
6.4.4.3.1. Market size and forecast, by Type
6.4.4.3.2. Market size and forecast, by Application
6.4.4.4. Australia
6.4.4.4.1. Market size and forecast, by Type
6.4.4.4.2. Market size and forecast, by Application
6.4.4.5. South Korea
6.4.4.5.1. Market size and forecast, by Type
6.4.4.5.2. Market size and forecast, by Application
6.4.4.6. Rest of Asia-Pacific
6.4.4.6.1. Market size and forecast, by Type
6.4.4.6.2. Market size and forecast, by Application
6.5. LAMEA
6.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.2. Market size and forecast, by Type
6.5.3. Market size and forecast, by Application
6.5.4. Market size and forecast, by country
6.5.4.1. Latin America
6.5.4.1.1. Market size and forecast, by Type
6.5.4.1.2. Market size and forecast, by Application
6.5.4.2. Middle East
6.5.4.2.1. Market size and forecast, by Type
6.5.4.2.2. Market size and forecast, by Application
6.5.4.3. Africa
6.5.4.3.1. Market size and forecast, by Type
6.5.4.3.2. Market size and forecast, by Application
CHAPTER 7: COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1. Introduction
7.2. Top winning strategies
7.3. Product mapping of top 10 player
7.4. Competitive dashboard
7.5. Competitive heatmap
7.6. Top player positioning, 2024
CHAPTER 8: COMPANY PROFILES
8.1. Prudential plc
8.1.1. Company overview
8.1.2. Key executives
8.1.3. Company snapshot
8.1.4. Operating business segments
8.1.5. Product portfolio
8.1.6. Business performance
8.2. MetLife Inc.
8.2.1. Company overview
8.2.2. Key executives
8.2.3. Company snapshot
8.2.4. Operating business segments
8.2.5. Product portfolio
8.2.6. Business performance
8.2.7. Key strategic moves and developments
8.3. Chubb Limited
8.3.1. Company overview
8.3.2. Key executives
8.3.3. Company snapshot
8.3.4. Operating business segments
8.3.5. Product portfolio
8.3.6. Business performance
8.3.7. Key strategic moves and developments
8.4. Protective Life Corporation
8.4.1. Company overview
8.4.2. Key executives
8.4.3. Company snapshot
8.4.4. Operating business segments
8.4.5. Product portfolio
8.4.6. Business performance
8.4.7. Key strategic moves and developments
8.5. Lincoln Financial Group
8.5.1. Company overview
8.5.2. Key executives
8.5.3. Company snapshot
8.5.4. Operating business segments
8.5.5. Product portfolio
8.5.6. Business performance
8.5.7. Key strategic moves and developments
8.6. Transamerica Corporation
8.6.1. Company overview
8.6.2. Key executives
8.6.3. Company snapshot
8.6.4. Operating business segments
8.6.5. Product portfolio
8.7. Guardian Life Insurance Company of America
8.7.1. Company overview
8.7.2. Key executives
8.7.3. Company snapshot
8.7.4. Operating business segments
8.7.5. Product portfolio
8.7.6. Key strategic moves and developments
8.8. New York Life Insurance Company
8.8.1. Company overview
8.8.2. Key executives
8.8.3. Company snapshot
8.8.4. Operating business segments
8.8.5. Product portfolio
8.8.6. Key strategic moves and developments
8.9. Northwestern Mutual Life Insurance Company
8.9.1. Company overview
8.9.2. Key executives
8.9.3. Company snapshot
8.9.4. Operating business segments
8.9.5. Product portfolio
8.10. Pacific Life Insurance Company
8.10.1. Company overview
8.10.2. Key executives
8.10.3. Company snapshot
8.10.4. Operating business segments
8.10.5. Product portfolio
8.10.6. Key strategic moves and developments
8.11. Nationwide Mutual Insurance Company
8.11.1. Company overview
8.11.2. Key executives
8.11.3. Company snapshot
8.11.4. Operating business segments
8.11.5. Product portfolio
8.11.6. Key strategic moves and developments
8.12. Allstate Insurance Company
8.12.1. Company overview
8.12.2. Key executives
8.12.3. Company snapshot
8.12.4. Operating business segments
8.12.5. Product portfolio
8.12.6. Business performance
8.12.7. Key strategic moves and developments
8.13. Manulife Financial Corporation
8.13.1. Company overview
8.13.2. Key executives
8.13.3. Company snapshot
8.13.4. Operating business segments
8.13.5. Product portfolio
8.13.6. Business performance
8.13.7. Key strategic moves and developments
8.14. Securian Financial Group, Inc.
8.14.1. Company overview
8.14.2. Key executives
8.14.3. Company snapshot
8.14.4. Operating business segments
8.14.5. Product portfolio
8.14.6. Key strategic moves and developments
8.15. State Farm Life Insurance Company
8.15.1. Company overview
8.15.2. Key executives
8.15.3. Company snapshot
8.15.4. Operating business segments
8.15.5. Product portfolio
8.16. Aditya Birla Capital Ltd
8.16.1. Company overview
8.16.2. Key executives
8.16.3. Company snapshot
8.16.4. Operating business segments
8.16.5. Product portfolio
8.16.6. Business performance
8.17. Tata AIA Life Insurance Company Limited
8.17.1. Company overview
8.17.2. Key executives
8.17.3. Company snapshot
8.17.4. Operating business segments
8.17.5. Product portfolio
8.17.6. Key strategic moves and developments
8.18. Quantum Leben
8.18.1. Company overview
8.18.2. Key executives
8.18.3. Company snapshot
8.18.4. Operating business segments
8.18.5. Product portfolio
8.19. FUTURE GENERALI INDIA INSURANCE COMPANY LTD.
8.19.1. Company overview
8.19.2. Key executives
8.19.3. Company snapshot
8.19.4. Operating business segments
8.19.5. Product portfolio
8.19.6. Key strategic moves and developments
8.20. The OneLife Company S.A.
8.20.1. Company overview
8.20.2. Key executives
8.20.3. Company snapshot
8.20.4. Operating business segments
8.20.5. Product portfolio

 

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