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宇宙サービス市場:サービスタイプ別(打上げサービス、衛星サービス、宇宙探査サービス、地上セグメントサービス)、衛星タイプ別(通信衛星、地球観測衛星、航法衛星、科学衛星)、ペイロード別(小型ペイロード、大型ペイロード)、ロケットタイプ別(再使用ロケット、エクスペンダブルロケット)、用途別(衛星通信サービス、地球観測・リモートセンシング、航法・測位サービス、科学研究・宇宙探査、宇宙観光、商業宇宙飛行):世界のビジネスチャンス分析と産業予測、2024-2033年

宇宙サービス市場:サービスタイプ別(打上げサービス、衛星サービス、宇宙探査サービス、地上セグメントサービス)、衛星タイプ別(通信衛星、地球観測衛星、航法衛星、科学衛星)、ペイロード別(小型ペイロード、大型ペイロード)、ロケットタイプ別(再使用ロケット、エクスペンダブルロケット)、用途別(衛星通信サービス、地球観測・リモートセンシング、航法・測位サービス、科学研究・宇宙探査、宇宙観光、商業宇宙飛行):世界のビジネスチャンス分析と産業予測、2024-2033年


Space Service Market By Service Type (Launch Services, Satellite Services, Space Exploration Services, Ground Segment Services), By Satellite Type (Communication Satellites, Earth Observation Satellites, Navigation Satellites, Scientific Satellites), By Payload (Small Payloads, Large Payloads), By Launch Vehicle Type (Reusable Launch Vehicles, Expendable Launch Vehicles), By Application (Satellite Communication Services, Earth Observation and Remote Sensing, Navigation and Positioning Services, Scientific Research and Space Exploration, Space Tourism and Commercial Spaceflight): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024-2033

宇宙サービスとは、地球周回低軌道(LEO)や静止軌道(GEO)での活動を含め、宇宙を基盤としたインフラ、技術、運用を利用して、地球上および宇宙空間でのサービスを提供する商業、政府、防衛関連の幅広い活動を... もっと見る

 

 

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Allied Market Research
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2025年3月28日 US$5,370
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サマリー

宇宙サービスとは、地球周回低軌道(LEO)や静止軌道(GEO)での活動を含め、宇宙を基盤としたインフラ、技術、運用を利用して、地球上および宇宙空間でのサービスを提供する商業、政府、防衛関連の幅広い活動を指す。これらのサービスには、衛星通信、地球観測、航法、宇宙探査、宇宙旅行、軌道上運用などが含まれ、電気通信、防衛、科学研究、営利企業などさまざまな産業を支えている。
さらに政府は、民間企業の宇宙サービス産業への参入も奨励している。例えば、2024年5月、EUの閣僚は、宇宙分野におけるイノベーションを支援し、欧州の国際競争力を強化するため、公共投資と民間投資の拡大を求めた。彼らは共同決議の中で、産業界に技術的優位性を提供し、気候保護を支援し、エネルギーシステムを含む重要なインフラを保護する上で、宇宙サービスが果たす役割を強調した。
ドイツの連邦航空宇宙コーディネーターでESA閣僚理事会議長のアンナ・クリストマン氏は、民間投資、特に新興企業や中小企業への投資の重要性を強調した。彼女は、宇宙産業における世界的なトレンドに従い、欧州は民間投資を奨励しなければならないと強調した。
また、衛星を利用したインターネットサービスは、民間投資の主要な焦点となっている。スターリンク(スペースX社)、ワンウェブ、アマゾンのプロジェクト・カイパーなどの企業は、地球低軌道(LEO)衛星の大規模なコンステレーションを展開し、高速インターネットアクセスを全世界に提供している。これらの衛星コンステレーションは、インターネットにアクセスできる人々とそうでない人々、特に地方や電波の届きにくい地域の人々の間の格差を縮めることを目的としている。精密ナビゲーションとリアルタイムの地理空間分析の拡大が、市場の成長をさらに促進している。産業界が宇宙ベースのソリューションを採用し続けるにつれて、衛星サービス市場は飛躍的に成長すると予想され、より広範な宇宙サービス産業の中で最も支配的なセグメントのひとつとなっている。
さらに、再使用可能な打ち上げ技術の開発は、宇宙サービス市場の成長の重要な原動力となっている。従来の宇宙ミッションは、一度しか使用できない使い捨てロケットに依存していたため、宇宙へのアクセスが非常に高価なものとなっていた。しかし、再使用型ロケット(RLV)の導入により、衛星、貨物、さらには有人ミッションの打ち上げコストは大幅に低下した。
この分野における最大の進歩のひとつは、再使用可能な第1段ブースターを備えたファルコン9とファルコンヘビーロケットのパイオニアであるスペースX社によるものだ。これらのロケットは地球に戻って垂直に着陸するように設計されており、何度も改修して飛ばすことができる。この技術によって打ち上げコストが劇的に削減され、企業、政府、研究機関が宇宙へペイロードを送るための費用がより手頃になった。
宇宙サービス市場は、サービスタイプ、衛星タイプ、ペイロード、ロケットタイプ、用途、地域に区分される。サービスタイプ別では、市場は打上げサービス、衛星サービス、宇宙探査サービス、地上セグメントサービスに分けられる。衛星タイプ別では、通信衛星、地球観測衛星、航法衛星、科学衛星に分けられる。ペイロード別では、市場は小型ペイロードと大型ペイロードに二分される。ロケットタイプ別では、再使用型ロケットと消費型ロケットに分類される。用途別では、衛星通信サービス、地球観測・リモートセンシング、航法・測位サービス、科学研究・宇宙探査、宇宙旅行・商業宇宙飛行に分類される。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されている。
本レポートでは、市場の競争力を把握するために、主要企業とその主要事業戦略を分析しています。本レポートでは、SpaceX社、Blue Origin社、Airbus社、Lockheed Martin社、Northrop Grumman社、Eutelsat社、Viasat社、SES社、Maxar Technologies社、Rocket Lab社などの主要企業を取り上げている。
ステークホルダーにとっての主なメリット
本レポートは、2023年から2033年までの宇宙サービス市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、宇宙サービス市場の有力な機会を特定します。
主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を行い、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
宇宙サービス市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
地域および世界の宇宙サービス市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

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クライアントの関心に応じた企業プロファイルの追加
国または地域の追加分析-市場規模と予測
SWOT分析
主要市場セグメント
サービスタイプ別
打上げサービス
衛星サービス
宇宙探査サービス
地上セグメントサービス
衛星タイプ別
通信衛星
地球観測衛星
航法衛星
科学衛星
ペイロード別
小型ペイロード
大型ペイロード
ロケットタイプ別
再使用型ロケット
大型ロケット
用途別
衛星通信サービス
地球観測・リモートセンシング
航法・測位サービス
科学研究・宇宙探査
宇宙観光・民間宇宙飛行
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
インド
日本
韓国
その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
ラテンアメリカ
中東
アフリカ
主な市場プレイヤー
スペースX
エアバス
ロッキード・マーチン
ユーテルサット
ヴィアサット
マキサー・テクノロジーズ
ブルーオリジン
ノースロップ・グラマン
SES S.A.
ロケットラボUSA

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目次

第1章:序論
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5フォース分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力は中程度から高い
3.3.2.新規参入の脅威は中程度から高い
3.3.3.代替品の脅威は中程度
3.3.4.ライバルの激しさは中~高
3.3.5.買い手の交渉力は中程度から高い
3.4.市場力学
3.4.1.原動力
3.4.1.1.衛星ベースのサービスに対する需要の高まり
3.4.1.2.民間企業の投資と商業化の増加
3.4.1.3.再使用打上げ技術の進歩
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.宇宙ミッションと衛星配備に伴う高コスト
3.4.2.2.宇宙事業における規制や法的課題
3.4.3.機会
3.4.3.1.宇宙観光と商業宇宙飛行への需要の高まり
3.4.3.2.軌道上サービスの拡大
第4章 宇宙サービス市場(サービスタイプ別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.打ち上げサービス
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.衛星サービス
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
4.4.宇宙探査サービス
4.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.4.2.地域別の市場規模と予測
4.4.3.国別市場シェア分析
4.5.地上セグメントサービス
4.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.5.2.地域別の市場規模と予測
4.5.3.国別市場シェア分析
第5章 宇宙サービス市場:衛星タイプ別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.通信衛星
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.地球観測衛星
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
5.4.ナビゲーション衛星
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.地域別の市場規模と予測
5.4.3.国別市場シェア分析
5.5.科学衛星
5.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.5.2.地域別の市場規模と予測
5.5.3.国別市場シェア分析
第6章 宇宙サービス市場:ペイロード別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.小型ペイロード
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.大型ペイロード
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
第7章 宇宙サービス市場:ロケットタイプ別
7.1.概要
7.1.1.市場規模と予測
7.2.再使用ロケット
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.地域別の市場規模と予測
7.2.3.国別市場シェア分析
7.3.打上げロケット
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.地域別の市場規模と予測
7.3.3.国別市場シェア分析
第8章 宇宙サービス市場:用途別
8.1.概要
8.1.1.市場規模と予測
8.2.衛星通信サービス
8.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.2.2.地域別の市場規模と予測
8.2.3.国別市場シェア分析
8.3.地球観測とリモートセンシング
8.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.3.2.地域別の市場規模と予測
8.3.3.国別市場シェア分析
8.4.ナビゲーションとポジショニングサービス
8.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.4.2.地域別の市場規模と予測
8.4.3.国別市場シェア分析
8.5.科学研究・宇宙探査
8.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.5.2.地域別の市場規模と予測
8.5.3.国別市場シェア分析
8.6.宇宙観光と民間宇宙飛行
8.6.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.6.2.地域別の市場規模と予測
8.6.3.国別市場シェア分析
第9章 宇宙サービス市場:地域別
9.1.概要
9.1.1.市場規模および予測 地域別
9.2.北米
9.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
9.2.2.市場規模および予測(サービスタイプ別
9.2.3.市場規模・予測:衛星タイプ別
9.2.4.市場規模・予測:ペイロード別
9.2.5.市場規模・予測:ロケットタイプ別
9.2.6.市場規模・予測:用途別
9.2.7.市場規模・予測:国別
9.2.7.1.米国
9.2.7.1.1.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.2.7.1.2.市場規模・予測:衛星タイプ別
9.2.7.1.3.市場規模・予測:ペイロード別
9.2.7.1.4.市場規模・予測:ロケットタイプ別
9.2.7.1.5.市場規模・予測:用途別
9.2.7.2.カナダ
9.2.7.2.1.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.2.7.2.2.市場規模・予測:衛星タイプ別
9.2.7.2.3.市場規模・予測:ペイロード別
9.2.7.2.4.市場規模・予測:ロケットタイプ別
9.2.7.2.5.市場規模・予測:用途別
9.2.7.3.メキシコ
9.2.7.3.1.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.2.7.3.2.市場規模・予測:衛星タイプ別
9.2.7.3.3.市場規模・予測:ペイロード別
9.2.7.3.4.市場規模・予測:ロケットタイプ別
9.2.7.3.5.市場規模・予測:用途別
9.3.欧州
9.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
9.3.2.市場規模および予測(サービスタイプ別
9.3.3.市場規模・予測:衛星タイプ別
9.3.4.市場規模・予測:ペイロード別
9.3.5.市場規模・予測:ロケットタイプ別
9.3.6.市場規模・予測:用途別
9.3.7.市場規模・予測:国別
9.3.7.1.ドイツ
9.3.7.1.1.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.3.7.1.2.市場規模・予測:衛星タイプ別
9.3.7.1.3.市場規模・予測:ペイロード別
9.3.7.1.4.市場規模・予測:ロケットタイプ別
9.3.7.1.5.市場規模・予測:用途別
9.3.7.2.フランス
9.3.7.2.1.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.3.7.2.2.市場規模・予測:衛星タイプ別
9.3.7.2.3.市場規模・予測:ペイロード別
9.3.7.2.4.市場規模・予測:ロケットタイプ別
9.3.7.2.5.市場規模・予測:用途別
9.3.7.3.イギリス
9.3.7.3.1.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.3.7.3.2.市場規模・予測:衛星タイプ別
9.3.7.3.3.市場規模・予測:ペイロード別
9.3.7.3.4.市場規模・予測:打上げロケットタイプ別
9.3.7.3.5.市場規模・予測:用途別
9.3.7.4.イタリア
9.3.7.4.1.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.3.7.4.2.市場規模・予測:衛星タイプ別
9.3.7.4.3.市場規模・予測:ペイロード別
9.3.7.4.4.市場規模・予測:打上げロケットタイプ別
9.3.7.4.5.市場規模・予測:用途別
9.3.7.5.その他の欧州
9.3.7.5.1.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.3.7.5.2.市場規模および予測:衛星タイプ別
9.3.7.5.3.市場規模・予測:ペイロード別
9.3.7.5.4.市場規模・予測:打上げロケットタイプ別
9.3.7.5.5.市場規模・予測:用途別
9.4.アジア太平洋地域
9.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
9.4.2.市場規模および予測(サービスタイプ別
9.4.3.市場規模・予測:衛星タイプ別
9.4.4.市場規模・予測:ペイロード別
9.4.5.市場規模・予測:ロケットタイプ別
9.4.6.市場規模・予測:用途別
9.4.7.市場規模・予測:国別
9.4.7.1.中国
9.4.7.1.1.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.4.7.1.2.市場規模・予測:衛星タイプ別
9.4.7.1.3.市場規模・予測:ペイロード別
9.4.7.1.4.市場規模・予測:打上げロケットタイプ別
9.4.7.1.5.市場規模・予測:用途別
9.4.7.2.インド
9.4.7.2.1.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.4.7.2.2.市場規模・予測:衛星タイプ別
9.4.7.2.3.市場規模・予測:ペイロード別
9.4.7.2.4.市場規模・予測:打上げロケットタイプ別
9.4.7.2.5.市場規模・予測:用途別
9.4.7.3.日本
9.4.7.3.1.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.4.7.3.2.市場規模・予測:衛星タイプ別
9.4.7.3.3.市場規模・予測:ペイロード別
9.4.7.3.4.市場規模・予測:打上げロケットタイプ別
9.4.7.3.5.市場規模・予測:用途別
9.4.7.4.韓国
9.4.7.4.1.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.4.7.4.2.市場規模および予測:衛星タイプ別
9.4.7.4.3.市場規模・予測:ペイロード別
9.4.7.4.4.市場規模・予測:打上げロケットタイプ別
9.4.7.4.5.市場規模・予測:用途別
9.4.7.5.その他のアジア太平洋地域
9.4.7.5.1.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.4.7.5.2.市場規模および予測:衛星タイプ別
9.4.7.5.3.市場規模・予測:ペイロード別
9.4.7.5.4.市場規模・予測:打上げロケットタイプ別
9.4.7.5.5.市場規模・予測:用途別
9.5.ラメア
9.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
9.5.2.市場規模および予測(サービスタイプ別
9.5.3.市場規模・予測:衛星タイプ別
9.5.4.ペイロード別市場規模・予測
9.5.5.市場規模・予測:打上げロケットタイプ別
9.5.6.市場規模・予測:用途別
9.5.7.市場規模・予測:国別
9.5.7.1.ラテンアメリカ
9.5.7.1.1.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.5.7.1.2.市場規模および予測:衛星タイプ別
9.5.7.1.3.市場規模・予測:ペイロード別
9.5.7.1.4.市場規模・予測:ロケットタイプ別
9.5.7.1.5.市場規模・予測:用途別
9.5.7.2.中東
9.5.7.2.1.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.5.7.2.2.市場規模および予測:衛星タイプ別
9.5.7.2.3.市場規模・予測:ペイロード別
9.5.7.2.4.市場規模・予測:打上げロケットタイプ別
9.5.7.2.5.市場規模・予測:用途別
9.5.7.3.アフリカ
9.5.7.3.1.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.5.7.3.2.市場規模・予測:衛星タイプ別
9.5.7.3.3.市場規模・予測:ペイロード別
9.5.7.3.4.市場規模・予測:打上げロケットタイプ別
9.5.7.3.5.市場規模・予測:用途別
第10章 競争環境
10.1.はじめに
10.2.上位の勝利戦略
10.3.トップ10選手の製品マッピング
10.4.競合ダッシュボード
10.5.競合ヒートマップ
10.6.トッププレーヤーのポジショニング(2023年
第11章 企業プロフィール
11.1.スペースX
11.1.1.会社概要
11.1.2.主要役員
11.1.3.スナップショット
11.1.4.事業セグメント
11.1.5.製品ポートフォリオ
11.1.6.主な戦略的動きと展開
11.2.ブルーオリジン
11.2.1.会社概要
11.2.2.主要役員
11.2.3.スナップショット
11.2.4.事業セグメント
11.2.5.製品ポートフォリオ
11.3.エアバス
11.3.1.会社概要
11.3.2.主要役員
11.3.3.スナップショット
11.3.4.事業セグメント
11.3.5.製品ポートフォリオ
11.3.6.業績
11.4.ロッキード・マーチン・コーポレーション
11.4.1.会社概要
11.4.2.主要役員
11.4.3.スナップショット
11.4.4.事業セグメント
11.4.5.製品ポートフォリオ
11.4.6.業績
11.5.ノースロップ・グラマン
11.5.1.会社概要
11.5.2.主要役員
11.5.3.スナップショット
11.5.4.事業セグメント
11.5.5.製品ポートフォリオ
11.5.6.業績
11.6.ユーテルサット
11.6.1.会社概要
11.6.2.主要役員
11.6.3.スナップショット
11.6.4.事業セグメント
11.6.5.製品ポートフォリオ
11.6.6.業績
11.7.バイアサット
11.7.1.会社概要
11.7.2.主要役員
11.7.3.スナップショット
11.7.4.事業セグメント
11.7.5.製品ポートフォリオ
11.7.6.業績
11.8.SES S.A.
11.8.1.会社概要
11.8.2.主要役員
11.8.3.スナップショット
11.8.4.事業セグメント
11.8.5.製品ポートフォリオ
11.8.6.業績
11.9.マクサーテクノロジーズ
11.9.1.会社概要
11.9.2.主要役員
11.9.3.スナップショット
11.9.4.事業セグメント
11.9.5.製品ポートフォリオ
11.10.ロケットラボUSA
11.10.1.会社概要
11.10.2.主要役員
11.10.3.スナップショット
11.10.4.事業セグメント
11.10.5.製品ポートフォリオ
11.10.6.業績

 

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Summary

Space service refers to a broad range of commercial, governmental, and defense-related activities that utilize space-based infrastructure, technologies, and operations to provide services on Earth and beyond, including activities in low Earth orbit (LEO), and geostationary orbit (GEO). These services include satellite communication, Earth observation, navigation, space exploration, space tourism, and in-orbit operations, supporting various industries, including telecommunications, defense, scientific research, and commercial enterprises.
Moreover, the government also encourages the private sector to participate in space service industry. For instance, in May 2024, EU ministers called for increased public and private investment to support innovation in the space sector and strengthen Europe’s global competitiveness. In a joint resolution, they emphasized the role of space services in providing a technological edge to industries, supporting climate protection, and safeguarding critical infrastructure, including energy systems.
Anna Christmann, Germany’s federal aerospace coordinator and ESA ministerial council chair, highlighted the importance of private investments, particularly in start-ups and SMEs. She stressed that Europe must encourage private investment, following global trends in the space industry.
In addition, satellite-based internet services have become a major focus for private investment. Companies such as Starlink (by SpaceX), OneWeb, and Amazon’s Project Kuiper are deploying large constellations of low Earth orbit (LEO) satellites to provide high-speed internet access globally. These satellite constellations are meant to close the gap between people with internet access and those without, especially in rural and hard-to-reach areas. The expansion of precision navigation and real-time geospatial analytics is further driving the market growth. As industries continue to embrace space-based solutions, the market for satellite services is expected to grow exponentially, making it one of the most dominant segments within the broader space service industry.
In addition, the development of reusable launch technology is a significant driver of the growth in the space service market. Traditional space missions relied on expendable rockets, which could only be used once, making space access extremely expensive. However, with the introduction of reusable launch vehicles (RLVs), the cost of launching satellites, cargo, and even crewed missions has significantly decreased.
One of the biggest advancements in this area has been made by SpaceX, which pioneered the Falcon 9 and Falcon Heavy rockets with reusable first-stage boosters. These rockets are designed to return to Earth and land vertically, allowing them to be refurbished and flown multiple times. This technology has dramatically reduced launch costs, making it more affordable for businesses, governments, and research institutions to send payloads into space.
The space service market is segmented into service type, satellite type, payload, launch vehicle type, application, and region. On the basis of service type, the market is divided into launch services, satellite services, space exploration services, and ground segment services. As per satellite type, the market is segregated into communication satellites, Earth observation satellites, navigation satellites, and scientific satellites. On the basis of payload, the market is bifurcated into small payloads and large payloads. By launch vehicle type, the market is classified into reusable launch vehicles and expendable launch vehicles. As per application, the market is categorized into satellite communication services, Earth observation & remote sensing, navigation & positioning services, scientific research & space exploration, and space tourism & commercial spaceflight. Region-wise, the market is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.
Leading players and their key business strategies have been analyzed in the report to gain a competitive insight into the market. Key players covered in the report include SpaceX, Blue Origin, Airbus, Lockheed Martin, Northrop Grumman, Eutelsat, Viasat, Inc., SES, Maxar Technologies, and Rocket Lab.
Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the space service market analysis from 2023 to 2033 to identify the prevailing space service market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the space service market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global space service market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

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● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
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Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Additional country or region analysis- market size and forecast
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Service Type
● Launch Services
● Satellite Services
● Space Exploration Services
● Ground Segment Services
By Satellite Type
● Communication Satellites
● Earth Observation Satellites
● Navigation Satellites
● Scientific Satellites
By Payload
● Small Payloads
● Large Payloads
By Launch Vehicle Type
● Reusable Launch Vehicles
● Expendable Launch Vehicles
By Application
● Satellite Communication Services
● Earth Observation and Remote Sensing
● Navigation and Positioning Services
● Scientific Research and Space Exploration
● Space Tourism and Commercial Spaceflight
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ Germany
○ France
○ UK
○ Italy
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ India
○ Japan
○ South Korea
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Latin America
○ Middle East
○ Africa
● Key Market Players
○ SpaceX
○ AIRBUS
○ Lockheed Martin Corporation.
○ Eutelsat
○ Viasat, Inc.
○ Maxar Technologies
○ BLUE ORIGIN LLC
○ Northrop Grumman
○ SES S.A.
○ Rocket Lab USA, Inc.



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Moderate to high bargaining power of suppliers
3.3.2. Moderate to high threat of new entrants
3.3.3. Moderate threat of substitutes
3.3.4. Moderate to high intensity of rivalry
3.3.5. Moderate to high bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Rise in demand for satellite-based services
3.4.1.2. Increase in private sector investment and commercialization
3.4.1.3. Advancements in reusable launch technology
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. High costs associated with space missions and satellite deployments
3.4.2.2. Regulatory and legal challenges in space operations
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Growing demand for space tourism and commercial spaceflight
3.4.3.2. Expansion of in-orbit services
CHAPTER 4: SPACE SERVICE MARKET, BY SERVICE TYPE
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Launch Services
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Satellite Services
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.4. Space Exploration Services
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
4.5. Ground Segment Services
4.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.5.2. Market size and forecast, by region
4.5.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: SPACE SERVICE MARKET, BY SATELLITE TYPE
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Communication Satellites
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Earth Observation Satellites
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. Navigation Satellites
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
5.5. Scientific Satellites
5.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.5.2. Market size and forecast, by region
5.5.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: SPACE SERVICE MARKET, BY PAYLOAD
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Small Payloads
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Large Payloads
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: SPACE SERVICE MARKET, BY LAUNCH VEHICLE TYPE
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast
7.2. Reusable Launch Vehicles
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by region
7.2.3. Market share analysis by country
7.3. Expendable Launch Vehicles
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by region
7.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 8: SPACE SERVICE MARKET, BY APPLICATION
8.1. Overview
8.1.1. Market size and forecast
8.2. Satellite Communication Services
8.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.2.2. Market size and forecast, by region
8.2.3. Market share analysis by country
8.3. Earth Observation and Remote Sensing
8.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.2. Market size and forecast, by region
8.3.3. Market share analysis by country
8.4. Navigation and Positioning Services
8.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.2. Market size and forecast, by region
8.4.3. Market share analysis by country
8.5. Scientific Research and Space Exploration
8.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.5.2. Market size and forecast, by region
8.5.3. Market share analysis by country
8.6. Space Tourism and Commercial Spaceflight
8.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.6.2. Market size and forecast, by region
8.6.3. Market share analysis by country
CHAPTER 9: SPACE SERVICE MARKET, BY REGION
9.1. Overview
9.1.1. Market size and forecast By Region
9.2. North America
9.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
9.2.2. Market size and forecast, by Service Type
9.2.3. Market size and forecast, by Satellite Type
9.2.4. Market size and forecast, by Payload
9.2.5. Market size and forecast, by Launch Vehicle Type
9.2.6. Market size and forecast, by Application
9.2.7. Market size and forecast, by country
9.2.7.1. U.S.
9.2.7.1.1. Market size and forecast, by Service Type
9.2.7.1.2. Market size and forecast, by Satellite Type
9.2.7.1.3. Market size and forecast, by Payload
9.2.7.1.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle Type
9.2.7.1.5. Market size and forecast, by Application
9.2.7.2. Canada
9.2.7.2.1. Market size and forecast, by Service Type
9.2.7.2.2. Market size and forecast, by Satellite Type
9.2.7.2.3. Market size and forecast, by Payload
9.2.7.2.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle Type
9.2.7.2.5. Market size and forecast, by Application
9.2.7.3. Mexico
9.2.7.3.1. Market size and forecast, by Service Type
9.2.7.3.2. Market size and forecast, by Satellite Type
9.2.7.3.3. Market size and forecast, by Payload
9.2.7.3.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle Type
9.2.7.3.5. Market size and forecast, by Application
9.3. Europe
9.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
9.3.2. Market size and forecast, by Service Type
9.3.3. Market size and forecast, by Satellite Type
9.3.4. Market size and forecast, by Payload
9.3.5. Market size and forecast, by Launch Vehicle Type
9.3.6. Market size and forecast, by Application
9.3.7. Market size and forecast, by country
9.3.7.1. Germany
9.3.7.1.1. Market size and forecast, by Service Type
9.3.7.1.2. Market size and forecast, by Satellite Type
9.3.7.1.3. Market size and forecast, by Payload
9.3.7.1.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle Type
9.3.7.1.5. Market size and forecast, by Application
9.3.7.2. France
9.3.7.2.1. Market size and forecast, by Service Type
9.3.7.2.2. Market size and forecast, by Satellite Type
9.3.7.2.3. Market size and forecast, by Payload
9.3.7.2.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle Type
9.3.7.2.5. Market size and forecast, by Application
9.3.7.3. UK
9.3.7.3.1. Market size and forecast, by Service Type
9.3.7.3.2. Market size and forecast, by Satellite Type
9.3.7.3.3. Market size and forecast, by Payload
9.3.7.3.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle Type
9.3.7.3.5. Market size and forecast, by Application
9.3.7.4. Italy
9.3.7.4.1. Market size and forecast, by Service Type
9.3.7.4.2. Market size and forecast, by Satellite Type
9.3.7.4.3. Market size and forecast, by Payload
9.3.7.4.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle Type
9.3.7.4.5. Market size and forecast, by Application
9.3.7.5. Rest of Europe
9.3.7.5.1. Market size and forecast, by Service Type
9.3.7.5.2. Market size and forecast, by Satellite Type
9.3.7.5.3. Market size and forecast, by Payload
9.3.7.5.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle Type
9.3.7.5.5. Market size and forecast, by Application
9.4. Asia-Pacific
9.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
9.4.2. Market size and forecast, by Service Type
9.4.3. Market size and forecast, by Satellite Type
9.4.4. Market size and forecast, by Payload
9.4.5. Market size and forecast, by Launch Vehicle Type
9.4.6. Market size and forecast, by Application
9.4.7. Market size and forecast, by country
9.4.7.1. China
9.4.7.1.1. Market size and forecast, by Service Type
9.4.7.1.2. Market size and forecast, by Satellite Type
9.4.7.1.3. Market size and forecast, by Payload
9.4.7.1.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle Type
9.4.7.1.5. Market size and forecast, by Application
9.4.7.2. India
9.4.7.2.1. Market size and forecast, by Service Type
9.4.7.2.2. Market size and forecast, by Satellite Type
9.4.7.2.3. Market size and forecast, by Payload
9.4.7.2.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle Type
9.4.7.2.5. Market size and forecast, by Application
9.4.7.3. Japan
9.4.7.3.1. Market size and forecast, by Service Type
9.4.7.3.2. Market size and forecast, by Satellite Type
9.4.7.3.3. Market size and forecast, by Payload
9.4.7.3.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle Type
9.4.7.3.5. Market size and forecast, by Application
9.4.7.4. South Korea
9.4.7.4.1. Market size and forecast, by Service Type
9.4.7.4.2. Market size and forecast, by Satellite Type
9.4.7.4.3. Market size and forecast, by Payload
9.4.7.4.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle Type
9.4.7.4.5. Market size and forecast, by Application
9.4.7.5. Rest of Asia-Pacific
9.4.7.5.1. Market size and forecast, by Service Type
9.4.7.5.2. Market size and forecast, by Satellite Type
9.4.7.5.3. Market size and forecast, by Payload
9.4.7.5.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle Type
9.4.7.5.5. Market size and forecast, by Application
9.5. LAMEA
9.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
9.5.2. Market size and forecast, by Service Type
9.5.3. Market size and forecast, by Satellite Type
9.5.4. Market size and forecast, by Payload
9.5.5. Market size and forecast, by Launch Vehicle Type
9.5.6. Market size and forecast, by Application
9.5.7. Market size and forecast, by country
9.5.7.1. Latin America
9.5.7.1.1. Market size and forecast, by Service Type
9.5.7.1.2. Market size and forecast, by Satellite Type
9.5.7.1.3. Market size and forecast, by Payload
9.5.7.1.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle Type
9.5.7.1.5. Market size and forecast, by Application
9.5.7.2. Middle East
9.5.7.2.1. Market size and forecast, by Service Type
9.5.7.2.2. Market size and forecast, by Satellite Type
9.5.7.2.3. Market size and forecast, by Payload
9.5.7.2.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle Type
9.5.7.2.5. Market size and forecast, by Application
9.5.7.3. Africa
9.5.7.3.1. Market size and forecast, by Service Type
9.5.7.3.2. Market size and forecast, by Satellite Type
9.5.7.3.3. Market size and forecast, by Payload
9.5.7.3.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle Type
9.5.7.3.5. Market size and forecast, by Application
CHAPTER 10: COMPETITIVE LANDSCAPE
10.1. Introduction
10.2. Top winning strategies
10.3. Product mapping of top 10 player
10.4. Competitive dashboard
10.5. Competitive heatmap
10.6. Top player positioning, 2023
CHAPTER 11: COMPANY PROFILES
11.1. SpaceX
11.1.1. Company overview
11.1.2. Key executives
11.1.3. Company snapshot
11.1.4. Operating business segments
11.1.5. Product portfolio
11.1.6. Key strategic moves and developments
11.2. BLUE ORIGIN LLC
11.2.1. Company overview
11.2.2. Key executives
11.2.3. Company snapshot
11.2.4. Operating business segments
11.2.5. Product portfolio
11.3. AIRBUS
11.3.1. Company overview
11.3.2. Key executives
11.3.3. Company snapshot
11.3.4. Operating business segments
11.3.5. Product portfolio
11.3.6. Business performance
11.4. Lockheed Martin Corporation.
11.4.1. Company overview
11.4.2. Key executives
11.4.3. Company snapshot
11.4.4. Operating business segments
11.4.5. Product portfolio
11.4.6. Business performance
11.5. Northrop Grumman
11.5.1. Company overview
11.5.2. Key executives
11.5.3. Company snapshot
11.5.4. Operating business segments
11.5.5. Product portfolio
11.5.6. Business performance
11.6. Eutelsat
11.6.1. Company overview
11.6.2. Key executives
11.6.3. Company snapshot
11.6.4. Operating business segments
11.6.5. Product portfolio
11.6.6. Business performance
11.7. Viasat, Inc.
11.7.1. Company overview
11.7.2. Key executives
11.7.3. Company snapshot
11.7.4. Operating business segments
11.7.5. Product portfolio
11.7.6. Business performance
11.8. SES S.A.
11.8.1. Company overview
11.8.2. Key executives
11.8.3. Company snapshot
11.8.4. Operating business segments
11.8.5. Product portfolio
11.8.6. Business performance
11.9. Maxar Technologies
11.9.1. Company overview
11.9.2. Key executives
11.9.3. Company snapshot
11.9.4. Operating business segments
11.9.5. Product portfolio
11.10. Rocket Lab USA, Inc.
11.10.1. Company overview
11.10.2. Key executives
11.10.3. Company snapshot
11.10.4. Operating business segments
11.10.5. Product portfolio
11.10.6. Business performance

 

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2025/10/10 10:27

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