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ラグジュアリー旅行市場:ツアータイプ別(オーダーメイド・プライベートバケーション、アドベンチャー・サファリ、クルーズ・船旅、少人数グループ旅行、セレブレーション・特別イベント、料理旅行、ショッピング)、年齢層別(ミレニアル世代、ジェネレーションX、ベビーブーマー、シルバーヘア)、旅行者タイプ別(絶対的ラグジュアリー、ラグジュアリー志向、アクセス可能なラグジュアリー):2024-2035年、世界のビジネスチャンス分析と産業予測

ラグジュアリー旅行市場:ツアータイプ別(オーダーメイド・プライベートバケーション、アドベンチャー・サファリ、クルーズ・船旅、少人数グループ旅行、セレブレーション・特別イベント、料理旅行、ショッピング)、年齢層別(ミレニアル世代、ジェネレーションX、ベビーブーマー、シルバーヘア)、旅行者タイプ別(絶対的ラグジュアリー、ラグジュアリー志向、アクセス可能なラグジュアリー):2024-2035年、世界のビジネスチャンス分析と産業予測


Luxury Travel Market By Types of Tour (Customized and private vacations, Adventure and safari, Cruise/ship expedition, Small group journey, Celebration and special events, Culinary travel and shopping), By Age Group (Millennial, Generation X, Baby Boomer, Silver hair), By Types of Traveler (Absolute luxury, Aspiring luxury, Accessible luxury): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024-2035

高級旅行市場は、2023年には8,908億3,910万ドルと評価され、2035年には2兆1,496億8,340万ドルに達すると推定され、2024年から2035年までの年平均成長率は7.4%を示す。 ラグジュアリー・トラベルとは、顧客のため... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2025年1月30日 US$4,065
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サマリー

高級旅行市場は、2023年には8,908億3,910万ドルと評価され、2035年には2兆1,496億8,340万ドルに達すると推定され、2024年から2035年までの年平均成長率は7.4%を示す。
ラグジュアリー・トラベルとは、顧客のための卓越したサービス、個別対応、極上の宿泊施設を特徴とする高級ツアー体験である。この旅行形態は、旅行者の快適さとくつろぎを優先する。ラグジュアリー・トラベルの主な特徴には、ガイド、運転手付きの車、直前のリクエストへの対応など、カスタマイズされた旅程と豪華な宿泊施設での滞在が含まれる。
富裕層の急激な増加と中流家庭の可処分所得の増加が、高級旅行市場の主要な牽引役となっている。加えて、体験型旅行やパーソナライズされた体験の人気が急上昇していることも、市場の発展を顕著に後押ししている。最近では、ラグジュアリーな旅行とウェルネス体験を組み合わせる傾向が顕著になっている。旅行中にストレスから逃れ、心を癒す機会を求める人が増えているため、複数のホテル・オーナーがウェルネス・プログラムやスピリチュアルな旅を顧客に提供しようと努力している。
しかし、手ごろな価格と地域体験からバックパッカーや一人旅の人気が高まっており、高級旅行市場に顕著な課題をもたらしている。さらに、貿易戦争や地域紛争といった地政学的な不安定さが、富裕層の旅行者に高額な旅行をためらわせ、市場の発展を抑制している。逆に、現地の文化体験や地域の伝統行事への参加に対する需要の高まりは、高級旅行市場に新たな道を開くと期待されている。例えば、旅行先での体験を提供するアライバル社は、ある記事の中で、プライベートツアーや文化体験ツアーは2023年に前年比200%の成長を遂げると述べている。このことは、個人向けで文化的に豊かな旅程を提供することで、差別化を図り、プレミアム価格を実現する好機である。
セグメント別レビュー
高級旅行市場は、ツアーのタイプ、年齢層、旅行者のタイプ、地域に区分される。ツアーのタイプ別では、オーダーメイド&プライベートバケーション、アドベンチャー&サファリ、クルーズ/船旅、少人数グループ旅行、祝賀&特別イベント、グルメ旅行&ショッピングに分けられる。年齢層別では、ミレニアル世代、X世代、ベビーブーマー、シルバーヘアーに分類される。旅行者のタイプ別では、絶対的ラグジュアリー、ラグジュアリー志向、アクセス・ラグジュアリーに分類される。地域別では、北米(米国、カナダ、メキシコ)、欧州(ドイツ、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州)、アジア太平洋(中国、シンガポール、インド、その他アジア太平洋)、LAMEA(中東、中南米、アフリカ)で分析されている。
主な調査結果
ツアーの種類別では、アドベンチャー&サファリ分野が2023年に最も高い市場シェアを占めた。
年齢層別では、X世代セグメントが2023年の市場を支配した。
旅行者のタイプ別では、高級志向セグメントが2023年の市場で注目すべき地位を獲得した。
地域別では、ヨーロッパが2023年に最も高い収益を上げた。
競争分析
高級旅行市場の主要プレーヤーには、Abercrombie & Kent Ltd.、Cox and Kings Ltd.、TUI Group、Micato Safaris、Ker and Downey、Tauck、Thomas Cook Group、Scott Dunn Ltd.、Kensington Tours、Butterfield & Robinson Inc.などがいる。これらの大手企業は、競争市場における足場を固めるために、買収、契約、提携、製品発売、事業拡大など、さまざまな主要開発戦略を採用している。
ステークホルダーにとっての主なメリット
本レポートは、2023年から2035年までの高級旅行市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、高級旅行市場の有力な機会を特定します。
主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を浮き彫りにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
高級旅行市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を、世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
市場プレイヤーのポジショニングにより、ベンチマークを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。

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クライアントの関心に応じた企業プロファイルの追加
国または地域の追加分析-市場規模と予測
平均販売価格分析/価格帯分析
ブランドシェア分析
クリスクロスセグメント分析-市場規模と予測
企業プロファイルの拡張リスト
過去の市場データ
輸入輸出分析/データ
主要プレーヤーの詳細(所在地、連絡先、サプライヤー/ベンダーネットワークなどを含む、エクセル形式)
顧客/消費者/原材料サプライヤーのリスト-バリューチェーン分析
世界/地域/国レベルでのプレーヤーの市場シェア分析
一人当たりの消費動向
製品消費分析
償還シナリオ
SWOT分析
市場規模および予測
主要市場セグメント
ツアータイプ別
少人数グループ旅行
セレブレーション、特別イベント
料理旅行とショッピング
カスタマイズ・プライベート・バケーション
アドベンチャーとサファリ
クルーズ・船旅
年齢層別
ミレニアル世代
ジェネレーションX
ベビーブーマー
シルバーヘア
旅行者のタイプ別
絶対的高級志向
ラグジュアリー志向
手の届きやすいラグジュアリー
地域別
北米
アメリカ
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
インド
シンガポール
その他のアジア太平洋地域
ラメア
中東
ラテンアメリカ
アフリカ
主な市場プレイヤー
ミカト・サファリ
トーマス・クック・インディア社
ジカソ社
ケンジントン・ツアーズ・リミテッド
スコット・ダン社
タック社
TUIグループ
アバクロンビー&ケントUSA, LLC
トラヴェピア・ホールディングス・リミテッド
バターフィールド&ロビンソン社

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目次

第1章:序論
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5フォース分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力は中程度
3.3.2.新規参入の脅威は中程度
3.3.3.代替品の脅威は中程度
3.3.4.ライバルの激しさは中程度
3.3.5.買い手の交渉力は中程度
3.4.市場力学
3.4.1.原動力
3.4.1.1.ユニークでエキゾチックな休暇体験に対する人々の傾向の高まり
3.4.1.2.中流・上流階級の消費の伸び
3.4.1.3.オンライン予約の増加
3.4.1.4.ソーシャルメディアの台頭と旅行業界への影響
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.社会経済状況の変化
3.4.2.2.経済的不安定
3.4.3.機会
3.4.3.1.デジタルトランスフォーメーションとバーチャルラグジュアリートラベルの台頭
第4章:高級旅行市場、ツアータイプ別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.カスタマイズ・プライベート・バケーション
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.アドベンチャーとサファリ
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
4.4.クルーズ/船舶探検
4.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.4.2.地域別の市場規模と予測
4.4.3.国別市場シェア分析
4.5.小グループ旅行
4.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.5.2.地域別の市場規模と予測
4.5.3.国別市場シェア分析
4.6.セレブレーション、特別イベント
4.6.1.主要市場動向、成長要因、機会
4.6.2.市場規模および予測、地域別
4.6.3.国別市場シェア分析
4.7.料理旅行とショッピング
4.7.1.主要市場動向、成長要因、機会
4.7.2.市場規模および予測、地域別
4.7.3.国別市場シェア分析
第5章:高級旅行市場、年齢層別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.ミレニアル世代
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.ジェネレーションX
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
5.4.ベビーブーマー
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.地域別市場規模および予測
5.4.3.国別市場シェア分析
5.5.銀髪
5.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.5.2.市場規模および予測、地域別
5.5.3.国別市場シェア分析
第6章:高級旅行市場、旅行者のタイプ別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.絶対的高級品
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.高級志向
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
6.4.アクセシブル・ラグジュアリー
6.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.4.2.地域別の市場規模と予測
6.4.3.国別市場シェア分析
第7章 高級旅行市場、地域別
7.1.概要
7.1.1.市場規模および予測 地域別
7.2.北米
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.ツアータイプ別市場規模および予測
7.2.3.市場規模・予測:年齢層別
7.2.4.市場規模・予測:旅行者タイプ別
7.2.5.市場規模・予測:国別
7.2.5.1.米国
7.2.5.1.1.市場規模・予測:ツアータイプ別
7.2.5.1.2.市場規模および予測:年齢層別
7.2.5.1.3.市場規模・予測:旅行者タイプ別
7.2.5.2.カナダ
7.2.5.2.1.市場規模および予測:ツアータイプ別
7.2.5.2.2.市場規模および予測:年齢層別
7.2.5.2.3.市場規模・予測:旅行者タイプ別
7.2.5.3.メキシコ
7.2.5.3.1.市場規模・予測:ツアータイプ別
7.2.5.3.2.市場規模および予測:年齢層別
7.2.5.3.3.市場規模・予測:旅行者タイプ別
7.3.ヨーロッパ
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.市場規模および予測(ツアータイプ別
7.3.3.市場規模・予測:年齢層別
7.3.4.市場規模・予測:旅行者タイプ別
7.3.5.市場規模・予測:国別
7.3.5.1.ドイツ
7.3.5.1.1.市場規模・予測:ツアータイプ別
7.3.5.1.2.市場規模および予測:年齢層別
7.3.5.1.3.市場規模・予測:旅行者タイプ別
7.3.5.2.フランス
7.3.5.2.1.市場規模および予測:ツアータイプ別
7.3.5.2.2.市場規模および予測:年齢層別
7.3.5.2.3.市場規模・予測:旅行者タイプ別
7.3.5.3.スペイン
7.3.5.3.1.市場規模および予測:ツアータイプ別
7.3.5.3.2.市場規模および予測:年齢層別
7.3.5.3.3.市場規模・予測:旅行者タイプ別
7.3.5.4.イタリア
7.3.5.4.1.市場規模および予測:ツアータイプ別
7.3.5.4.2.市場規模および予測:年齢層別
7.3.5.4.3.市場規模・予測:旅行者タイプ別
7.3.5.5.その他のヨーロッパ
7.3.5.5.1.市場規模および予測:ツアータイプ別
7.3.5.5.2.市場規模および予測:年齢層別
7.3.5.5.3.市場規模・予測:旅行者タイプ別
7.4.アジア太平洋地域
7.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.4.2.市場規模および予測(ツアータイプ別
7.4.3.市場規模・予測:年齢層別
7.4.4.市場規模・予測:旅行者タイプ別
7.4.5.市場規模・予測:国別
7.4.5.1.中国
7.4.5.1.1.市場規模・予測:ツアータイプ別
7.4.5.1.2.市場規模および予測:年齢層別
7.4.5.1.3.市場規模・予測:旅行者タイプ別
7.4.5.2.インド
7.4.5.2.1.市場規模・予測:ツアータイプ別
7.4.5.2.2.市場規模・予測:年齢層別
7.4.5.2.3.市場規模・予測:旅行者タイプ別
7.4.5.3.シンガポール
7.4.5.3.1.市場規模・予測:ツアータイプ別
7.4.5.3.2.市場規模・予測:年齢層別
7.4.5.3.3.市場規模・予測:旅行者タイプ別
7.4.5.4.その他のアジア太平洋地域
7.4.5.4.1.市場規模・予測:ツアータイプ別
7.4.5.4.2.市場規模および予測:年齢層別
7.4.5.4.3.市場規模・予測:旅行者タイプ別
7.5.ラメア
7.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.5.2.市場規模および予測(ツアータイプ別
7.5.3.市場規模・予測:年齢層別
7.5.4.市場規模・予測:旅行者タイプ別
7.5.5.市場規模・予測:国別
7.5.5.1.中東
7.5.5.1.1.市場規模・予測:ツアータイプ別
7.5.5.1.2.市場規模および予測:年齢層別
7.5.5.1.3.市場規模・予測:旅行者タイプ別
7.5.5.2.ラテンアメリカ
7.5.5.2.1.市場規模および予測:ツアータイプ別
7.5.5.2.2.市場規模および予測:年齢層別
7.5.5.2.3.市場規模・予測:旅行者タイプ別
7.5.5.3.アフリカ
7.5.5.3.1.市場規模・予測:ツアータイプ別
7.5.5.3.2.市場規模および予測:年齢層別
7.5.5.3.3.市場規模・予測:旅行者タイプ別
第8章 競争環境
8.1.はじめに
8.2.上位の勝利戦略
8.3.トップ10選手の製品マッピング
8.4.競合ダッシュボード
8.5.競合ヒートマップ
8.6.トッププレーヤーのポジショニング(2023年
第9章 企業プロフィール
9.1.TUIグループ
9.1.1.会社概要
9.1.2.主要役員
9.1.3.スナップショット
9.1.4.事業セグメント
9.1.5.製品ポートフォリオ
9.1.6.業績
9.2.ジカソ株式会社
9.2.1.会社概要
9.2.2.主要役員
9.2.3.スナップショット
9.2.4.事業セグメント
9.2.5.製品ポートフォリオ
9.3.トーマス・クック・インディア
9.3.1.会社概要
9.3.2.主要役員
9.3.3.スナップショット
9.3.4.事業セグメント
9.3.5.製品ポートフォリオ
9.3.6.業績
9.3.7.主な戦略的動きと展開
9.4.スコット・ダン
9.4.1.会社概要
9.4.2.主要役員
9.4.3.スナップショット
9.4.4.事業セグメント
9.4.5.製品ポートフォリオ
9.5.ミカト・サファリ
9.5.1.会社概要
9.5.2.主要役員
9.5.3.スナップショット
9.5.4.事業セグメント
9.5.5.製品ポートフォリオ
9.6.ケンジントン・ツアーズ
9.6.1.会社概要
9.6.2.主要役員
9.6.3.スナップショット
9.6.4.事業セグメント
9.6.5.製品ポートフォリオ
9.6.6.主な戦略的動きと展開
9.7.バターフィールド&ロビンソン社
9.7.1.会社概要
9.7.2.主要役員
9.7.3.スナップショット
9.7.4.事業セグメント
9.7.5.製品ポートフォリオ
9.7.6.主な戦略的動きと展開
9.8.タック社
9.8.1.会社概要
9.8.2.主要役員
9.8.3.スナップショット
9.8.4.事業セグメント
9.8.5.製品ポートフォリオ
9.8.6.主な戦略的動きと展開
9.9.トラヴェロビア・ホールディングス・リミテッド
9.9.1.会社概要
9.9.2.主要役員
9.9.3.スナップショット
9.9.4.事業セグメント
9.9.5.製品ポートフォリオ
9.9.6.主な戦略的動きと展開
9.10.アバクロンビー&ケントUSA社
9.10.1.会社概要
9.10.2.主要役員
9.10.3.スナップショット
9.10.4.事業セグメント
9.10.5.製品ポートフォリオ
9.10.6.主な戦略的動きと展開

 

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Summary

The luxury travel market was valued at $890,839.10 million in 2023 and is estimated to reach $2,149,683.40 million by 2035, exhibiting a CAGR of 7.4% from 2024 to 2035.
Luxury travel is a high-end tour experience characterized by remarkable services, individualized attention, and exquisite accommodations for customers. This form of travel prioritizes the comfort and relaxation of travelers. The key attributes of luxury travel include staying at lavish accommodations with curated itineraries and customized services such as guides, chauffeur-driven vehicles, & catering to last-minute requests.
Exponential increase in the affluent population and rise in disposable income of middle-class families are the key drivers of the luxury travel market. In addition, surge in the popularity of experiential travel and personalized experiences has propelled the development of the market notably. In recent times, the trend of combining luxury travel with wellness experiences has gained significant traction. Several individuals now seek opportunities to escape stress and soothe their souls during traveling; therefore, several property owners are striving to offer wellness programs and spiritual getaways to their customers.
However, increase in the popularity of backpacking & solo traveling due to their affordability and regional experiences is presenting notable challenges to the luxury travel market. Moreover, geopolitical instability such as trade wars and regional conflicts make affluent travelers hesitant to spend expensive trips, thereby restraining the development of the market. On the contrary, rise in demand for local cultural experiences and participation in regional traditions is expected to open new avenues for the luxury travel market. For instance, Arival—an in-destination experiences providing firm—stated in one of its articles that private and cultural tours have experienced 200% year-on-year growth in 2023. This offers a remunerative opportunity to stakeholders to differentiate offerings and garner premium pricing through personalized, culturally rich itineraries.
Segment Review
The luxury travel market is segmented into type of tour, age group, type of traveler, and region. By type of tour, the market is divided into customized & private vacations, adventure & safari, cruise/ship expedition, small group journey, celebration & special event, and culinary travel & shopping. Depending on age group, it is classified into millennial, generation X, baby boomers, and silver hair. According to type of traveler, it is categorized into absolute luxury, aspiring luxury, and accessible luxury. Region wise, it is analyzed across North America (U.S., Canada, and Mexico), Europe (Germany, France, Spain, Italy, and rest of Europe), Asia-Pacific (China, Singapore, India, and rest of Asia-Pacific), and LAMEA (Middle East, Latin America, and Africa).
Key Findings
By type of tour, the adventure & safari segment held the highest market share in 2023.
Depending on age group, the generation X segment dominated the market in 2023.
According to type of traveler, the aspiring luxury segment acquired a notable stake in the market in 2023.
Region wise, Europe was the highest revenue generator in 2023.
Competition Analysis
The key players in the luxury travel market include Abercrombie & Kent Ltd., Cox and Kings Ltd., TUI Group, Micato Safaris, Ker and Downey, Tauck, Thomas Cook Group, Scott Dunn Ltd., Kensington Tours, and Butterfield & Robinson Inc. These major players have adopted various key development strategies such as acquisition, agreement, partnership, product launch, and expansion to strengthen their foothold in the competitive market.
Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the luxury travel market analysis from 2023 to 2035 to identify the prevailing luxury travel market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the luxury travel market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global luxury travel market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Additional country or region analysis- market size and forecast
● Average Selling Price Analysis / Price Point Analysis
● Brands Share Analysis
● Criss-cross segment analysis- market size and forecast
● Expanded list for Company Profiles
● Historic market data
● Import Export Analysis/Data
● Key player details (including location, contact details, supplier/vendor network etc. in excel format)
● List of customers/consumers/raw material suppliers- value chain analysis
● Market share analysis of players at global/region/country level
● Per Capita Consumption Trends
● Product Consumption Analysis
● Reimbursement Scenario
● SWOT Analysis
● Volume Market Size and Forecast
Key Market Segments
By Types of Tour
● Small group journey
● Celebration and special events
● Culinary travel and shopping
● Customized and private vacations
● Adventure and safari
● Cruise/ship expedition
By Age Group
● Millennial
● Generation X
● Baby Boomer
● Silver hair
By Types of Traveler
● Absolute luxury
● Aspiring luxury
● Accessible luxury
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ Germany
○ France
○ Spain
○ Italy
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ India
○ Singapore
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Middle East
○ Latin America
○ Africa
● Key Market Players
○ Micato Safaris
○ Thomas Cook India Ltd.
○ Zicasso, Inc.
○ Kensington Tours Ltd.
○ Scott Dunn Ltd.
○ Tauck, Inc.
○ TUI GROUP
○ Abercrombie & Kent USA, LLC
○ Travelopia Holdings Limited
○ Butterfield & Robinson Inc.



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Moderate bargaining power of suppliers
3.3.2. Moderate threat of new entrants
3.3.3. Moderate threat of substitutes
3.3.4. Moderate intensity of rivalry
3.3.5. Moderate bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Growth in inclination of people towards unique and exotic holiday experiences
3.4.1.2. Growth in middle and upper middle class spending
3.4.1.3. Growth in trend of online bookings
3.4.1.4. The rise of social media and its impact on travel industry
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. Varying socio-economic conditions
3.4.2.2. Economic instability
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Rise in Digital Transformation and Virtual Luxury Travel
CHAPTER 4: LUXURY TRAVEL MARKET, BY TYPES OF TOUR
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Customized and private vacations
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Adventure and safari
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.4. Cruise/ship expedition
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
4.5. Small group journey
4.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.5.2. Market size and forecast, by region
4.5.3. Market share analysis by country
4.6. Celebration and special events
4.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.6.2. Market size and forecast, by region
4.6.3. Market share analysis by country
4.7. Culinary travel and shopping
4.7.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.7.2. Market size and forecast, by region
4.7.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: LUXURY TRAVEL MARKET, BY AGE GROUP
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Millennial
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Generation X
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. Baby Boomer
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
5.5. Silver hair
5.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.5.2. Market size and forecast, by region
5.5.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: LUXURY TRAVEL MARKET, BY TYPES OF TRAVELER
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Absolute luxury
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Aspiring luxury
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
6.4. Accessible luxury
6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by region
6.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: LUXURY TRAVEL MARKET, BY REGION
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast By Region
7.2. North America
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by Types of Tour
7.2.3. Market size and forecast, by Age Group
7.2.4. Market size and forecast, by Types of Traveler
7.2.5. Market size and forecast, by country
7.2.5.1. U.S.
7.2.5.1.1. Market size and forecast, by Types of Tour
7.2.5.1.2. Market size and forecast, by Age Group
7.2.5.1.3. Market size and forecast, by Types of Traveler
7.2.5.2. Canada
7.2.5.2.1. Market size and forecast, by Types of Tour
7.2.5.2.2. Market size and forecast, by Age Group
7.2.5.2.3. Market size and forecast, by Types of Traveler
7.2.5.3. Mexico
7.2.5.3.1. Market size and forecast, by Types of Tour
7.2.5.3.2. Market size and forecast, by Age Group
7.2.5.3.3. Market size and forecast, by Types of Traveler
7.3. Europe
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by Types of Tour
7.3.3. Market size and forecast, by Age Group
7.3.4. Market size and forecast, by Types of Traveler
7.3.5. Market size and forecast, by country
7.3.5.1. Germany
7.3.5.1.1. Market size and forecast, by Types of Tour
7.3.5.1.2. Market size and forecast, by Age Group
7.3.5.1.3. Market size and forecast, by Types of Traveler
7.3.5.2. France
7.3.5.2.1. Market size and forecast, by Types of Tour
7.3.5.2.2. Market size and forecast, by Age Group
7.3.5.2.3. Market size and forecast, by Types of Traveler
7.3.5.3. Spain
7.3.5.3.1. Market size and forecast, by Types of Tour
7.3.5.3.2. Market size and forecast, by Age Group
7.3.5.3.3. Market size and forecast, by Types of Traveler
7.3.5.4. Italy
7.3.5.4.1. Market size and forecast, by Types of Tour
7.3.5.4.2. Market size and forecast, by Age Group
7.3.5.4.3. Market size and forecast, by Types of Traveler
7.3.5.5. Rest of Europe
7.3.5.5.1. Market size and forecast, by Types of Tour
7.3.5.5.2. Market size and forecast, by Age Group
7.3.5.5.3. Market size and forecast, by Types of Traveler
7.4. Asia-Pacific
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by Types of Tour
7.4.3. Market size and forecast, by Age Group
7.4.4. Market size and forecast, by Types of Traveler
7.4.5. Market size and forecast, by country
7.4.5.1. China
7.4.5.1.1. Market size and forecast, by Types of Tour
7.4.5.1.2. Market size and forecast, by Age Group
7.4.5.1.3. Market size and forecast, by Types of Traveler
7.4.5.2. India
7.4.5.2.1. Market size and forecast, by Types of Tour
7.4.5.2.2. Market size and forecast, by Age Group
7.4.5.2.3. Market size and forecast, by Types of Traveler
7.4.5.3. Singapore
7.4.5.3.1. Market size and forecast, by Types of Tour
7.4.5.3.2. Market size and forecast, by Age Group
7.4.5.3.3. Market size and forecast, by Types of Traveler
7.4.5.4. Rest of Asia-Pacific
7.4.5.4.1. Market size and forecast, by Types of Tour
7.4.5.4.2. Market size and forecast, by Age Group
7.4.5.4.3. Market size and forecast, by Types of Traveler
7.5. LAMEA
7.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.2. Market size and forecast, by Types of Tour
7.5.3. Market size and forecast, by Age Group
7.5.4. Market size and forecast, by Types of Traveler
7.5.5. Market size and forecast, by country
7.5.5.1. Middle East
7.5.5.1.1. Market size and forecast, by Types of Tour
7.5.5.1.2. Market size and forecast, by Age Group
7.5.5.1.3. Market size and forecast, by Types of Traveler
7.5.5.2. Latin America
7.5.5.2.1. Market size and forecast, by Types of Tour
7.5.5.2.2. Market size and forecast, by Age Group
7.5.5.2.3. Market size and forecast, by Types of Traveler
7.5.5.3. Africa
7.5.5.3.1. Market size and forecast, by Types of Tour
7.5.5.3.2. Market size and forecast, by Age Group
7.5.5.3.3. Market size and forecast, by Types of Traveler
CHAPTER 8: COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. Introduction
8.2. Top winning strategies
8.3. Product mapping of top 10 player
8.4. Competitive dashboard
8.5. Competitive heatmap
8.6. Top player positioning, 2023
CHAPTER 9: COMPANY PROFILES
9.1. TUI GROUP
9.1.1. Company overview
9.1.2. Key executives
9.1.3. Company snapshot
9.1.4. Operating business segments
9.1.5. Product portfolio
9.1.6. Business performance
9.2. Zicasso, Inc.
9.2.1. Company overview
9.2.2. Key executives
9.2.3. Company snapshot
9.2.4. Operating business segments
9.2.5. Product portfolio
9.3. Thomas Cook India Ltd.
9.3.1. Company overview
9.3.2. Key executives
9.3.3. Company snapshot
9.3.4. Operating business segments
9.3.5. Product portfolio
9.3.6. Business performance
9.3.7. Key strategic moves and developments
9.4. Scott Dunn Ltd.
9.4.1. Company overview
9.4.2. Key executives
9.4.3. Company snapshot
9.4.4. Operating business segments
9.4.5. Product portfolio
9.5. Micato Safaris
9.5.1. Company overview
9.5.2. Key executives
9.5.3. Company snapshot
9.5.4. Operating business segments
9.5.5. Product portfolio
9.6. Kensington Tours Ltd.
9.6.1. Company overview
9.6.2. Key executives
9.6.3. Company snapshot
9.6.4. Operating business segments
9.6.5. Product portfolio
9.6.6. Key strategic moves and developments
9.7. Butterfield & Robinson Inc.
9.7.1. Company overview
9.7.2. Key executives
9.7.3. Company snapshot
9.7.4. Operating business segments
9.7.5. Product portfolio
9.7.6. Key strategic moves and developments
9.8. Tauck, Inc.
9.8.1. Company overview
9.8.2. Key executives
9.8.3. Company snapshot
9.8.4. Operating business segments
9.8.5. Product portfolio
9.8.6. Key strategic moves and developments
9.9. Travelopia Holdings Limited
9.9.1. Company overview
9.9.2. Key executives
9.9.3. Company snapshot
9.9.4. Operating business segments
9.9.5. Product portfolio
9.9.6. Key strategic moves and developments
9.10. Abercrombie & Kent USA, LLC
9.10.1. Company overview
9.10.2. Key executives
9.10.3. Company snapshot
9.10.4. Operating business segments
9.10.5. Product portfolio
9.10.6. Key strategic moves and developments

 

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