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インドのノンアルコール飲料市場:製品タイプ別(炭酸飲料、非炭酸飲料)、包装タイプ別(ボトル、缶、その他(テトラパックなど))、パッケージサイズ別(250ml未満、250ml1リットル、1リットル以上)、流通チャネル別(百貨店、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン、その他(薬局など))、地域別、競争、予測、機会、2029年


India Non-Alcoholic Beverages Market By Product Type (Carbonated Beverage, Non-Carbonated Beverage), By Packaging Type (Bottles, Cans, Others (Tetra packs, etc.)), By Package Size (Below 250ml, 250ml1Liters, and Above 1Liters), By Distribution Channel (Departmental Stores, Supermarket/Hypermarket, Convenience stores, Online, and Others (Pharmacies, etc.), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2029

インドのノンアルコール飲料市場は、オンライン・プラットフォームを通じた販売の急増、非発泡飲料の需要増、幅広い品揃えのおかげで堅調な成長率を示している。さらに、様々なブランドによる広範なマーケティン... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年10月3日 US$3,500
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90 英語

 

サマリー

インドのノンアルコール飲料市場は、オンライン・プラットフォームを通じた販売の急増、非発泡飲料の需要増、幅広い品揃えのおかげで堅調な成長率を示している。さらに、様々なブランドによる広範なマーケティング戦略や映画スターによる強力な推薦が、インドにおける清涼飲料の主な原動力となっている。さらに、消費者の嗜好や好みの変化、水分補給意識の高まりが、ノンアルコール飲料の消費量増加につながっている。
インドのノンアルコール飲料市場のスコープ
インドのノンアルコール飲料市場は、インドにおけるより健康的で機能的な飲料オプションへのシフトにより、急成長している。14億人を超える人口を抱えるインドでは、ノンアルコール飲料市場には大規模な消費者層が存在し、市場浸透と拡大の機会が数多くある。インドのノンアルコール飲料市場には、炭酸飲料、果汁飲料、パック入り飲料水、エネルギー飲料、紅茶、コーヒー、機能性飲料など幅広い飲料が含まれる。
インドは、原材料の入手のしやすさ、労働力、国内食品加工を促進する政治的支援により、ノンアルコール飲料市場のハブになる可能性を秘めている。ボトル入り飲料水と炭酸飲料が依然としてノンアルコール飲料市場を支配しているが、ジュース、エナジードリンク、紅茶、ミルク、コーヒー飲料、オーガニック飲料の市場が伸びている。
インドのノンアルコール飲料市場概要
ノンアルコール飲料市場はここ数十年で大きく発展した。1970年代から1980年代にかけては、市場に参入するインド企業はわずかであったが、1990年代にはコカ・コーラやペプシなど多くの多国籍企業が市場に再参入した。それ以来、様々なインド企業や外資系多国籍企業が、急速に拡大する市場への足掛かりを得ようとしている。
インドのノンアルコール飲料市場の大手市場関係者は、強力な飲料ブランドを創出するためのさまざまな方法を模索している。インドは、強い飲料ブランドの構築を目指す多くのプレーヤーにとって重要な市場である。インドの食品・飲料業界では、外国からの投資や提携が急増している。これは、多国籍企業と国内企業の両方が提供する製品が大きく成長することを示している。
インドのノンアルコール飲料市場の牽引役
インドではノンアルコール飲料市場の成長が加速している。良好な人口統計、低い一人当たり消費量、長い夏、パッケージ商品への支出増がこの市場を魅力的なものにしている。ノンアルコール飲料の需要は、この分野での需要拡大により、今後数年間で拡大すると予想される。インドは、世界で最も大きく急速に成長している中間層のひとつである。インドの総消費支出は2010年の1兆1,000億米ドルから2021年には2兆2,500億米ドルに増加し、富裕層と新興世帯の数は4,800万世帯から1億世帯以上に増加すると予想されている。このことは、製品のパッケージやサイズの継続的な革新と相まって、製品の値ごろ感を向上させ、ノンアルコール飲料市場の成長率を押し上げている。このように、消費支出の増加と製品の革新が、インドのノンアルコール飲料市場の成長を促進するだろう。
インドのノンアルコール飲料市場の動向
非炭酸飲料は過去10年間、インドのノンアルコール飲料市場で最も急成長しているセグメントの一つとして浮上している。インドのボトル入りミネラルウォーター市場は、2018~21年の期間に年間27%成長した。非炭酸飲料セグメントの市場の大部分は、Bisreli社、PepsiCo社、Coca-Cola社、Pearl社、Dhaliwal社などの上位5社によって占められている。ペットボトル入りや包装済みの水は、かつては贅沢品とみなされ、旅行中にしか手に入らなかったが、今では全国で広く手に入るようになった。ミネラルウォーターの消費量の増加は、主に健康意識の高まり、観光客の増加、ミネラルウォーターの入手のしやすさによるものだ。ペットボトル入りミネラルウォーターの贅沢さを引き継ぐ、フレーバーウォーターと呼ばれる新しいバリエーションがある。ターゲットとなるのは、健康的なライフスタイルを好み、バジル、レモン、ミント、オレンジ、ハイビスカス、またはあらゆる果物のビタミンや天然フレーバー、エキスが溶け込んだ水を好む人々だ。O'cean、Blue、Quaなどがこのカテゴリーを提供するブランドである。このように、健康的なライフスタイルへの嗜好は、予測期間中のノンアルコール飲料市場を活性化させるだろう。
インドのノンアルコール飲料市場の課題
インドのノンアルコール飲料市場は、国内外の様々なプレーヤーが存在するため競争が激しい。インドでは模倣品が出回っているため、企業は様々な課題に直面している。これらの模倣品は、製品名、パッケージ、グラフィック、配色、さらには名前と住所までもが元のメーカーと同じである。これらの製品は、本物の製品やブランドの正当な所有者を除けば、本物の製品に似ている。
さらに、炭酸飲料市場は、健康的な飲料に対する消費者の意識の高まりによって減速している。飲料に含まれる糖分の過剰摂取は、ノンアルコール飲料の過剰摂取によって引き起こされる糖尿病などの健康被害に対する消費者の意識を高めており、これがインドのノンアルコール飲料市場を抑制する要因となっている。
市場機会
インドの食品・飲料業界における海外からの投資や協力の増加は、多国籍企業と国内企業の両方からの食品・飲料の供給が大幅に増加していることを示している。インドの消費者は、新しい味やグローバルな飲料の選択肢にますます寛容になっている。インドの伝統的な風味と国際的な風味を組み合わせたフュージョン飲料は、幅広い新規消費者を取り込むことができる。フルーツ入りの紅茶、ハーブティー/コーヒー、フュージョン風のモクテル、フレーバーソーダなどは、ノンアルコール飲料のカテゴリーにおける革新的な製品の一例である。このように、既存参入企業も新規参入企業も、インドのノンアルコール飲料市場には十分なチャンスがあると見ている。
さらに、インターネット・ユーザーの増加に伴い、オンライン・ショッピング・チャンネルの人気も急速に高まっている。各社はインドのターゲット市場の主要セグメントにリーチするため、ポートフォリオを拡大している。成長し、製品ポートフォリオを拡大している企業は、最も好まれる購入方法の1つであるため、オンライン販売チャネルを通じて製品を販売することを検討することができます。このように、様々なマーケティング戦略やブランドポジショニングを通じてオンラインプレゼンスを構築することは、インドのノンアルコール飲料市場の企業にとって様々な機会を創出することになる。
市場セグメンテーション
インドのノンアルコール飲料市場は、製品タイプ、包装タイプ、パッケージサイズ、流通チャネル、地域によって区分される。製品タイプに基づき、市場は炭酸飲料と非炭酸飲料に区分される。包装に基づくと、市場はボトル、缶、その他になる。パッケージサイズに基づき、市場は250ml未満、250ml~1リットル、1リットル以上に区分される。流通チャネル別では、市場は百貨店、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン、その他に区分される。地域によって、市場は北、南、東、西に分けられる。
企業プロフィール
Dabur India Limited、ITC Limited、Manpasand Beverages Limited、Nestle India Limited、Bisleri International Private Limited、Coca-Cola India Private Limited、Hector Beverages Private Limited、Parle Agro Pvt. Ltd、PepsiCo Holdings India Private Limited、Red Bull India Private Limitedなどがインドのノンアルコール飲料市場における主要企業である。
レポートの範囲
本レポートでは、インドのノンアルコール飲料市場を、以下に詳述する業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています:
- インドのノンアルコール飲料市場:製品タイプ別
炭酸飲料
o 非炭酸飲料
- インドのノンアルコール飲料市場:包装タイプ別
o ボトル
o 缶
o その他(テトラパックなど)
- インドのノンアルコール飲料市場:パッケージサイズ別
o 250ml未満
o 250ml〜1リットル
o 1リットル以上
- インドのノンアルコール飲料市場:流通チャネル別
o 百貨店
o スーパーマーケット/ハイパーマーケット
o コンビニエンスストア
o オンライン
o その他(薬局など)
- インドのノンアルコール飲料市場:地域別
o 北部
o 西
o 南部

競合状況
企業プロフィール:インドのノンアルコール飲料市場に存在する主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ
TechSci Research社は、所定の市場データを用いて、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer Analysis
4.1. Brand Awareness
4.2. Factors Influencing Purchase Decision
4.3. Frequency of Purchase
4.4. Source of Information
5. India Non-Alcoholic Beverages Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value & Volume
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Carbonated Beverage & Non-Carbonated Beverage)
5.2.2. By Packaging Type Market Share Analysis (Bottles, Cans and Others (Tetra packs, etc.))
5.2.3. By Package Size Market Share Analysis (Below 250ml, 250ml–1Liters and Above 1Liters)
5.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis (Departmental Stores, Supermarket/Hypermarket, Convenience stores, Online and Others (Pharmacies etc.))
5.2.5. By Regional Market Share Analysis
5.2.5.1. North India Market Share Analysis
5.2.5.2. West India Market Share Analysis
5.2.5.3. South India Market Share Analysis
5.2.5.4. East India Market Share Analysis
5.2.6. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2023)
5.3. India Non-Alcoholic Beverages Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Packaging Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Packet Size Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.4. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.5. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
6. India Carbonated Non-Alcoholic Beverages Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Category Market Share Analysis (Carbonated Soft drinks, Functional/Energy & Sports Drinks and Others (Iced Tea-Lemon, Soda, etc.))
6.2.2. By Packaging Type Market Share Analysis
6.2.3. By Package Size Market Share Analysis
6.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
7. India Non-Carbonated Non-Alcoholic Beverages Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Category Market Share Analysis (Bottled Water, Fruit Juices & Flavored Drinks and Others (Dairy-based Drinks, Lipton Iced Tea, etc.))
7.2.2. By Packaging Type Market Share Analysis
7.2.3. By Package Size Market Share Analysis
7.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
8. Market Dynamics
8.1. Drivers
8.1.1. Increasing health consciousness
8.1.2. Convenience of Ready-to-Drink (RTD) Products
8.1.3. Availability of wide range of products
8.2. Challenges
8.2.1. Excessive use of sugar in beverages
8.2.2. High Competition
9. Impact of COVID-19 on India Non-Alcoholic Beverages Market
9.1. Impact Assessment Model
9.1.1. Key Segments Impacted
9.1.2. Key Regions Impacted
10. Market Trends & Developments
10.1. Launch of various products
10.2. Increasing demand for organic products
10.3. Expansion of e-commerce channel
10.4. Marketing Strategies
10.5. Fusion of International Flavors
11. Porter’s Five Forces Model
11.1. Competitive Rivalry
11.2. Bargaining Power of Buyers
11.3. Bargaining Power of Suppliers
11.4. Threat of New Entrants
11.5. Threat of Substitutes
12. SWOT Analysis
12.1. Strengths
12.2. Weaknesses
12.3. Opportunities
12.4. Threats
13. Policy & Regulatory Landscape
14. India Economic Profile
15. Competitive Landscape
15.1. Company Profiles
15.1.1. Dabur India Limited
15.1.1.1. Company Details
15.1.1.2. Product & Services
15.1.1.3. Financials (As Per Availability)
15.1.1.4. Key market Focus & Geographical Presence
15.1.1.5. Recent Developments
15.1.1.6. Key Management Personnel
15.1.2. ITC Limited
15.1.2.1. Company Details
15.1.2.2. Product & Services
15.1.2.3. Financials (As Per Availability)
15.1.2.4. Key market Focus & Geographical Presence
15.1.2.5. Recent Developments
15.1.2.6. Key Management Personnel
15.1.3. Manpasand Beverages Limited
15.1.3.1. Company Details
15.1.3.2. Product & Services
15.1.3.3. Financials (As Per Availability)
15.1.3.4. Key market Focus & Geographical Presence
15.1.3.5. Recent Developments
15.1.3.6. Key Management Personnel
15.1.4. Nestle India Limited
15.1.4.1. Company Details
15.1.4.2. Product & Services
15.1.4.3. Financials (As Per Availability)
15.1.4.4. Key market Focus & Geographical Presence
15.1.4.5. Recent Developments
15.1.4.6. Key Management Personnel
15.1.5. Bisleri International Private Limited
15.1.5.1. Company Details
15.1.5.2. Product & Services
15.1.5.3. Financials (As Per Availability)
15.1.5.4. Key market Focus & Geographical Presence
15.1.5.5. Recent Developments
15.1.5.6. Key Management Personnel
15.1.6. Coca-Cola India Private Limited
15.1.6.1. Company Details
15.1.6.2. Product & Services
15.1.6.3. Financials (As Per Availability)
15.1.6.4. Key market Focus & Geographical Presence
15.1.6.5. Recent Developments
15.1.6.6. Key Management Personnel
15.1.7. Hector Beverages Private Limited
15.1.7.1. Company Details
15.1.7.2. Product & Services
15.1.7.3. Financials (As Per Availability)
15.1.7.4. Key market Focus & Geographical Presence
15.1.7.5. Recent Developments
15.1.7.6. Key Management Personnel
15.1.8. Parle Agro Pvt. Ltd
15.1.8.1. Company Details
15.1.8.2. Product & Services
15.1.8.3. Financials (As Per Availability)
15.1.8.4. Key market Focus & Geographical Presence
15.1.8.5. Recent Developments
15.1.8.6. Key Management Personnel
15.1.9. PepsiCo Holdings India Private Limited
15.1.9.1. Company Details
15.1.9.2. Product & Services
15.1.9.3. Financials (As Per Availability)
15.1.9.4. Key market Focus & Geographical Presence
15.1.9.5. Recent Developments
15.1.9.6. Key Management Personnel
15.1.10. Red Bull India Private Limited
15.1.10.1. Company Details
15.1.10.2. Product & Services
15.1.10.3. Financials (As Per Availability)
15.1.10.4. Key market Focus & Geographical Presence
15.1.10.5. Recent Developments
15.1.10.6. Key Management Personnel
16. Strategic Recommendations/Action Plan
16.1. Key Focus Areas
16.2. Target Regions
16.3. Target Product Type
17. About Us & Disclaimer

 

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Summary

India non-alcoholic beverages market is growing at a robust growth rate owing to surge in sales through online platforms, increasing demand for non-fizzy drinks, and availability of wide range of products. Furthermore, there are extensive marketing strategies used by various brands and strong endorsements from movie stars that are the main driving force for soft drinks in India. In addition, the changing taste and preferences of consumers as well as increasing hydration awareness has led to an increase in the consumption of non-alcoholic beverages.
India Non-Alcoholic Beverages Market Scope
The India non-alcoholic beverages market is growing at a faster rate due to shift towards healthier and functional beverage options in India. With a population of over 1.4 billion, non-alcoholic beverages market has a large consumer base and numerous opportunities for market penetration and expansion in India. The Indian non-alcoholic beverages market includes a wide range of beverages such as carbonated soft drinks, fruit juices, packaged water, energy drinks, teas, coffees, and functional beverages.
India has the potential to become a hub for non-alcoholic beverage market due to easy availability of raw materials, labor force, and political support to facilitate domestic food processing. Bottled water and carbonated soft drinks still dominate the non-alcoholic beverages market, with growing markets for juices, energy drinks, tea, milk, coffee drinks and organic drinks.
India Non-Alcoholic Beverages Market Overview
The non-alcoholic beverages market has made lot of progress in last few decades. In the 1970s and his 1980s, only few Indian companies entered the market, but in the 1990s many multinationals such as Coca-Cola and Pepsi reentered the market. Since then, various Indian companies and foreign multinationals have tried to gain a foothold in the rapidly expanding market.
The leading market players in the non-alcoholic beverages market in India are looking for different ways to create strong beverage brands. India is a crucial market for many players who want to build strong beverage brands. There has been a surge in foreign investments and partnerships in the food and beverage industry in India. This indicates that the product offerings of both multinational companies and domestic companies are going to grow significantly.
India Non-Alcoholic Beverages Market Drivers
The non-alcoholic beverage market is growing at a faster rate in India. The favorable demographics, low per capita consumption, long summers, and increased spending on packaged goods make this market attractive. The demand for non-alcoholic beverages is expected to grow in the years, due to the growing demand in this sector. India has one of the largest and fastest growing middle class populations in the world. India's total consumption expenditure increased from USD 1.1 trillion in 2010 to 2.25 trillion in 2021, while the number of wealthy and emerging households is expected to grow from 48 million to over 100 million. This coupled with continued innovation in product packaging and sizes to improve product affordability, drive the growth rate of non-alcoholic beverages market. Thus, increased consumption expenditure and product innovation will fuel the market growth of India non-alcoholic beverages.
India Non-Alcoholic Beverages Market Trends
The non-carbonated beverages have emerged as one of the fastest growing segments of the non-alcoholic beverage market in India over the past decade. India’s bottled mineral water market grew 27% per year during 2018-21 period. Majority of the market of non-carbonated beverages segment is dominated by top five companies such as Bisreli, PepsiCo, Coca-Cola, Pearl, and Dhaliwal. Bottled and prepackaged water was once considered a luxury and was available only while traveling, but is now widely available across the country. The increase in mineral water consumption is mainly due to increasing health awareness, increasing number of tourists, and easy availability of mineral water. There is a new variation called flavored water that takes over the luxury of bottled mineral water. The target group is people who prefer a healthy lifestyle and prefer to drink water infused with vitamins or natural flavors and extracts of basil, lemon, mint, orange, hibiscus or any fruit. O'cean, Blue, Qua, etc. are brands that offer this category. Thus, preference for healthy lifestyle will fuel the non-alcoholic beverage market during forecasted period.
India Non-Alcoholic Beverages Market Challenges
Non-alcoholic beverages market is highly competitive in India due to presence of various domestic and international market players. The companies face various challenges due to availability of counterfeit products in India. These counterfeit products share the same product name, packaging, graphics, color scheme, and even the same name and address as the original manufacturer. These products look similar to the real products, except for the rightful owner of the real product or brand.
Furthermore, the carbonated drink market is witnessing slowdown due to increasing consumer awareness about healthy drinks. The excessive use of sugar in beverages is increasing consumer awareness regarding health effects such as diabetes that are caused due to excessive consumption of non-alcoholic beverages, which is a factor that is restraining the India non-alcoholic beverages market.
Market Opportunities
The increase in foreign investment and collaboration in the Indian food and beverage industry indicates a significant increase in the supply of food and beverages from both multinational and domestic companies. The consumers in India are becoming increasingly open to new flavors and global beverage options. The fusion drinks that combine traditional Indian flavors with international flavors can engage wide range of new consumers. The fruit-infused teas, herbal tea/coffee, fusion-inspired mocktails, and flavored sodas are examples of innovative products in the category of non-alcoholic beverages. Thus, both established and new entrants to the industry see ample opportunity in India's non-alcoholic beverage market.
Moreover, with the increasing number of internet users, the popularity of online shopping channels is growing rapidly. The companies are expanding their portfolios to reach key segments of their target market in India. The companies that are growing and expanding their product portfolio can consider selling their products through online sales channels as they are one of the most preferred purchasing methods. Thus, building online presence through various marketing strategies and brand positioning will create various opportunities for companies of India non-alcoholic beverages market.
Market Segmentation
The India Non-Alcoholic Beverages market is segmented based on product type, packaging type, package size, distribution channel and region. Based on product type the market is segmented into carbonated beverage and non-carbonated beverage. Based on packaging, the market is bottles, cans and others. Based on package size the market is segmented into below 250ml, 250ml–1liters and above 1liters. Based on distribution channel the market is segmented into departmental stores, supermarket/hypermarket, convenience stores, online and others. Based on region, the market is divided into North, South, East, West.
Company Profiles
Dabur India Limited, ITC Limited, Manpasand Beverages Limited, Nestle India Limited, Bisleri International Private Limited, Coca-Cola India Private Limited, Hector Beverages Private Limited, Parle Agro Pvt. Ltd, PepsiCo Holdings India Private Limited, Red Bull India Private Limited are some of the major players in the India non-alcoholic beverages market.
Report Scope:
In this report, India Non-Alcoholic Beverages market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Non-Alcoholic Beverages Market, By Product Type:
o Carbonated Beverage
o Non-Carbonated Beverage
• India Non-Alcoholic Beverages Market, By Packaging Type:
o Bottles
o Cans
o Others (Tetra packs, etc.)
• India Non-Alcoholic Beverages Market, By Package Size:
o Below 250ml
o 250ml–1Liters
o Above 1Liters
• India Non-Alcoholic Beverages Market, By Distribution Channel:
o Departmental Stores
o Supermarket/Hypermarket
o Convenience stores
o Online
o Others (Pharmacies etc.)
• India Non-Alcoholic Beverages Market, By Region:
o North
o West
o South
o East
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in India non-alcoholic beverages market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer Analysis
4.1. Brand Awareness
4.2. Factors Influencing Purchase Decision
4.3. Frequency of Purchase
4.4. Source of Information
5. India Non-Alcoholic Beverages Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value & Volume
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Carbonated Beverage & Non-Carbonated Beverage)
5.2.2. By Packaging Type Market Share Analysis (Bottles, Cans and Others (Tetra packs, etc.))
5.2.3. By Package Size Market Share Analysis (Below 250ml, 250ml–1Liters and Above 1Liters)
5.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis (Departmental Stores, Supermarket/Hypermarket, Convenience stores, Online and Others (Pharmacies etc.))
5.2.5. By Regional Market Share Analysis
5.2.5.1. North India Market Share Analysis
5.2.5.2. West India Market Share Analysis
5.2.5.3. South India Market Share Analysis
5.2.5.4. East India Market Share Analysis
5.2.6. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2023)
5.3. India Non-Alcoholic Beverages Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Packaging Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Packet Size Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.4. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.5. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
6. India Carbonated Non-Alcoholic Beverages Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Category Market Share Analysis (Carbonated Soft drinks, Functional/Energy & Sports Drinks and Others (Iced Tea-Lemon, Soda, etc.))
6.2.2. By Packaging Type Market Share Analysis
6.2.3. By Package Size Market Share Analysis
6.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
7. India Non-Carbonated Non-Alcoholic Beverages Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Category Market Share Analysis (Bottled Water, Fruit Juices & Flavored Drinks and Others (Dairy-based Drinks, Lipton Iced Tea, etc.))
7.2.2. By Packaging Type Market Share Analysis
7.2.3. By Package Size Market Share Analysis
7.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
8. Market Dynamics
8.1. Drivers
8.1.1. Increasing health consciousness
8.1.2. Convenience of Ready-to-Drink (RTD) Products
8.1.3. Availability of wide range of products
8.2. Challenges
8.2.1. Excessive use of sugar in beverages
8.2.2. High Competition
9. Impact of COVID-19 on India Non-Alcoholic Beverages Market
9.1. Impact Assessment Model
9.1.1. Key Segments Impacted
9.1.2. Key Regions Impacted
10. Market Trends & Developments
10.1. Launch of various products
10.2. Increasing demand for organic products
10.3. Expansion of e-commerce channel
10.4. Marketing Strategies
10.5. Fusion of International Flavors
11. Porter’s Five Forces Model
11.1. Competitive Rivalry
11.2. Bargaining Power of Buyers
11.3. Bargaining Power of Suppliers
11.4. Threat of New Entrants
11.5. Threat of Substitutes
12. SWOT Analysis
12.1. Strengths
12.2. Weaknesses
12.3. Opportunities
12.4. Threats
13. Policy & Regulatory Landscape
14. India Economic Profile
15. Competitive Landscape
15.1. Company Profiles
15.1.1. Dabur India Limited
15.1.1.1. Company Details
15.1.1.2. Product & Services
15.1.1.3. Financials (As Per Availability)
15.1.1.4. Key market Focus & Geographical Presence
15.1.1.5. Recent Developments
15.1.1.6. Key Management Personnel
15.1.2. ITC Limited
15.1.2.1. Company Details
15.1.2.2. Product & Services
15.1.2.3. Financials (As Per Availability)
15.1.2.4. Key market Focus & Geographical Presence
15.1.2.5. Recent Developments
15.1.2.6. Key Management Personnel
15.1.3. Manpasand Beverages Limited
15.1.3.1. Company Details
15.1.3.2. Product & Services
15.1.3.3. Financials (As Per Availability)
15.1.3.4. Key market Focus & Geographical Presence
15.1.3.5. Recent Developments
15.1.3.6. Key Management Personnel
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