![]() インド有機食品市場:製品タイプ別(有機果物・野菜、有機紅茶・コーヒー、有機飲料、有機シリアル・豆類、有機乳製品、有機ハーブ・スパイス・調味料、有機小麦粉、その他(有機ナッツ・種子、有機食用油、有機肉・鶏肉、シーフード)、流通チャネル別(近代的小売チャネル、伝統的小売チャネル、卸売、オンライン、その他(ディストリビューター・ディーラー販売、直販など)、地域別、企業別、予測・機会、2018-2028FIndia Organic Food Market By Product Type (Organic Fruits and Vegetables, Organic Tea and Coffee, Organic Beverages, Organic Cereal & Pulses, Organic Dairy Products, Organic Herbs, Spices and Condiments, Organic Flour, and Others (Organic Nuts and Seeds, Organic Cooking Oil, Organic Meat and Poultry, Seafood), By Distribution Channel (Modern Retail Channel, Traditional Retail Channel, Wholesales, Online, Others (Distributor & Dealer Sales, Direct Sales, etc.), By Region, By Company, Forecast & Opportunities, 2018-2028F インドの有機食品市場は、予測期間を通じて驚異的な複合年間成長率(CAGR)で力強い成長を遂げる。インドのオーガニック食品市場は、主に健康志向への消費者意識の変化が原動力となって急拡大している。市場の成... もっと見る
サマリーインドの有機食品市場は、予測期間を通じて驚異的な複合年間成長率(CAGR)で力強い成長を遂げる。インドのオーガニック食品市場は、主に健康志向への消費者意識の変化が原動力となって急拡大している。市場の成長は、所得水準の上昇、生活水準の向上、政府の支援政策によってさらに後押しされている。現代の消費者は、その安全性と健康上の利点から、従来の代替品よりも有機製品をますます好むようになっており、その結果、社会的認知度が高まり、需要が急増している。こうした製品がさまざまな小売店やスーパーマーケットで入手可能であることがその人気を際立たせており、特に健康への関心の高まりを受けて、インドにおける有機食品市場の拡大を後押ししている。有機食品には生鮮食品と加工食品の両方が含まれ、農薬や肥料のような化学合成物質を避けた有機農法によって生産される。オーガニックの肉、鶏肉、卵、乳製品は、抗生物質や成長ホルモンにさらされていない動物から作られている。政府公認の認証機関は、製品に「有機」と表示する前に農場を入念に検査し、米国農務省の厳格な有機基準の遵守を保証している。同様に、有機食品の取り扱いや加工に携わる企業も、認証を取得しなければならない。 FiBL (The Research Institute of Organic Agriculture) & IFOAM (International Federation of Organic Agriculture Movements) Organics International Report 2021によると、インドはアジアでトップ、世界でも5位にランクされ、230万ヘクタールという広大な有機農業が行われている。APEDA、商工業省、インド政府の報告書によると、2021年から2022年にかけて、インドでは約3,430,735.65MTのオーガニック認証製品が生産され、オーガニックコットン繊維や機能性食品のような非食用品目とともに、多様な食品が含まれている。この期間の輸出量は460,320.40 MTで、オーガニック製品は米国、欧州連合、カナダ、英国、スイスなどの国際市場に出回っている。このように、インドのオーガニック食品市場は、予測期間中に成長する位置にある。 有機食品市場の成長を後押しする政府の取り組み 協力省は、農家の生産物の価値を高め、インドの有機製品の世界進出を促進するため、有機農業イニシアチブを推進している。Paramparagat Krishi Vikas Yojana(PKVY)やMission Organic Value Chain Development in North East Region(MOVCDNER)などのプログラムは、奨励金や支援金を通じて有機農業を支援している。これらのイニシアティブは、有機投入資材、グループ形成、農民生産者組織(FPO)認定、付加価値、有機農産物のマーケティングに対する資金援助を行っている。PKVYはガンガー川の両岸での有機農業にも適用され、有機肥料やバイオ肥料を使った有機栽培の拡大を目指している。こうした政府の取り組みが、予測期間中のインドの有機食品市場を後押ししている。 利点が有機食品の需要を牽引 有機食品は消費者にとって多くの利点があるため、需要は持続的に増加すると予想される。高い栄養価、従来栽培の同種の食品に比べた抗酸化物質の含有量の向上、有害な化学物質や毒素の不使用が、有機食品の需要を支える原動力となっている。消費者は、有機食品の摂取がエネルギー・レベルや全体的な体力にプラスの影響を与えることを認識しつつある。アレルギーのある人は、オーガニック食品のみを摂取することで症状が緩和されることが多い。有機食品は、長期間保存しても生物学的品質を維持する。こうした利点に対する消費者の認識が高まるにつれて、インドにおける有機食品の需要は予測期間中に大幅な伸びを示すものと思われる。 有機食品の種類の拡大 有機食品の需要の拡大は、その高い栄養価に支えられている。研究によると、有機食品は従来型の代替品と比較して高い抗酸化レベルを含 んでいる可能性があり、それによってがん予防をはじめとする潜在的な健康利益がもたらされる。有機食品は、有害な化学物質や毒素を含まないという点で際立っており、好まれる選択肢となっている。消費者は、有機食品がエネルギーを高め、フィットネス・レベルを向上させる可能性を認識している。さらに、オーガニック食品の摂取は、特定の物質に対するアレルギーを持つ人の症状を緩和することができる。有機食品は長期間保存した後でも、生物学的な高い品質を維持する。こうした利点に対する認識が広まるにつれて、有機食品の需要は予測期間中にインドで大幅に拡大すると予想される。 市場の細分化 インドの有機食品市場は、製品タイプと流通チャネルに区分される。製品タイプ別では、市場は有機果物・野菜、有機紅茶・コーヒー、有機飲料、有機シリアル・豆類、有機乳製品、有機ハーブ、スパイス・調味料、有機小麦粉、その他(有機ナッツ・種子、有機食用油、有機肉・鶏肉、シーフード)に区分される。)流通チャネルに基づき、市場は近代的小売チャネル、伝統的小売チャネル、卸売、オンライン、その他(代理店&ディーラー販売、直接販売)に区分される。市場はまた、西、南、北、東を含む地域セグメントを研究している。 市場プレイヤー Suminter India Organics Private Limited、Nature Bio-Foods Limited、Organic India Private Limited、Sresta Natural Bioproducts Pvt. Ltd、Phalada Agro Research Foundations Pvt. Ltd、Elworld Agro & Organic Foods Pvt. Ltd、Nature Pearls Pvt Ltd、Conscious Food Private Limited、Nourish Organics Foods Pvt. Ltd、EcoFarms (India) Ltdがインド有機食品市場の主要市場プレイヤーである。 レポートの範囲 本レポートでは、インドのオーガニック食品市場を、以下に詳述した業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています: - インドの有機食品市場:製品タイプ別 o 有機果物・野菜 o 有機紅茶とコーヒー o 有機飲料 o 有機シリアル・豆類 o 有機乳製品 o 有機ハーブ、スパイス、調味料 o 有機小麦粉 o その他(有機ナッツ・種子、有機食用油、有機肉・鶏肉、シーフード) - インドの有機食品市場:流通チャネル別 o 近代的小売チャネル o 伝統的小売チャネル o 卸売 o オンライン o その他(ディストリビューター・ディーラー販売、直販など) - インドのオーガニック食品市場:地域別 o 西部 南 北 東 競合状況 企業プロフィール:インドの有機食品市場に存在する主要企業の詳細分析。 利用可能なカスタマイズ: TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。本レポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Brand Awareness 4.4. Sources of Awareness 4.5. Factors Influencing Purchase Decision 4.6. Challenges Faced Post Purchase 5. India Organic Food Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Organic Fruits and Vegetables, Organic Tea and Coffee, Organic Beverages, Organic Cereal & Pulses, Organic Dairy Products, Organic Herbs, Spices and Condiments, Organic Flour, Others (Organic Nuts and Seeds, Organic Cooking Oil, Organic Meat and Poultry, Seafood) 5.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis (Modern Retail Channel, Traditional Retail Channel, Wholesales, Online, Others (Distributor & Dealer Sales, Direct Sales) 5.2.3. By Regional Market Share Analysis 5.2.3.1. West Market Share Analysis 5.2.3.2. South Market Share Analysis 5.2.3.3. North Market Share Analysis 5.2.3.4. East Market Share Analysis 5.2.4. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. India Organic Food Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. India Organic Fruits and Vegetables Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Type Market Share Analysis 6.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.3. Best Selling SKUs 7. India Organic Tea and Coffee Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type Market Share Analysis 7.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.3. Best Selling SKUs 8. India Organic Beverages Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Type Market Share Analysis 8.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.3. Best Selling SKUs 9. India Organic Cereal & Pulses Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Type Market Share Analysis 9.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.3. Best Selling SKUs 10. India Organic Dairy Products Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Type Market Share Analysis 10.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 10.3. Best Selling SKUs 11. India Organic Herbs, Spices and Condiments Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Type Market Share Analysis 11.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 11.3. Best Selling SKUs 12. India Organic Flour Market Outlook 12.1. Market Size & Forecast 12.1.1. By Value 12.2. Market Share & Forecast 12.2.1. By Demography Market Share Analysis 12.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 12.3. Best Selling SKU’s 13. Market Dynamics 13.1. Drivers 13.1.1. Various Benefits associated with Organic Food 13.1.2. Owing to the Growing Incidences of Food Adulteration 13.1.3. Rising Health Consciousness Among Consumers 13.2. Challenges 13.2.1. Lack of Awareness 13.2.2. High Cost of Organic Food 14. Impact of COVID-19 on India Organic Food Market 14.1. Impact Assessment Model 14.1.1. Key Segments Impacted 14.1.2. Key Regions Impacted 15. Market Trends & Developments 15.1. Explosion in E-Commerce Sales 15.2. Adoption of Healthy Lifestyle by Consumers 15.3. Rising Consumer Spending on Health & Wellness Products 15.4. Boosting Certified Organic Food Exports from India 15.5. Financial Assistance Offered by Government is Encouraging Organic Farming 16. Porter’s Five Forces Model 16.1. Competitive Rivalry 16.2. Bargaining Power of Buyers 16.3. Bargaining Power of Suppliers 16.4. Threat of New Entrants 16.5. Threat of Substitutes 17. SWOT Analysis 17.1. Strengths 17.2. Weaknesses 17.3. Opportunities 17.4. Threats 18. Policy & Regulatory Landscape 19. India Economic Profile 20. Competitive Landscape 20.1. Company Profiles 20.1.1. Suminter India Organics Private Limited 20.1.1.1. Company Details 20.1.1.2. Products & Services 20.1.1.3. Financials (As Per Availability) 20.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.1.5. Recent Developments 20.1.1.6. Key Management Personnel 20.1.2. Nature Bio-Foods Limited 20.1.2.1. Company Details 20.1.2.2. Products & Services 20.1.2.3. Financials (As Per Availability) 20.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.2.5. Recent Developments 20.1.2.6. Key Management Personnel 20.1.3. Organic India Private Limited 20.1.3.1. Company Details 20.1.3.2. Products & Services 20.1.3.3. Financials (As Per Availability) 20.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.3.5. Recent Developments 20.1.3.6. Key Management Personnel 20.1.4. Sresta Natural Bioproducts Pvt. Ltd 20.1.4.1. Company Details 20.1.4.2. Products & Services 20.1.4.3. Financials (As Per Availability) 20.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.4.5. Recent Developments 20.1.4.6. Key Management Personnel 20.1.5. Phalada Agro Research Foundations Pvt. Ltd 20.1.5.1. Company Details 20.1.5.2. Products & Services 20.1.5.3. Financials (As Per Availability) 20.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.5.5. Recent Developments 20.1.5.6. Key Management Personnel 20.1.6. Elworld Agro & Organic Foods Pvt. Ltd. 20.1.6.1. Company Details 20.1.6.2. Products & Services 20.1.6.3. Financials (As Per Availability) 20.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.6.5. Recent Developments 20.1.6.6. Key Management Personnel 20.1.7. Nature Pearls Pvt Ltd 20.1.7.1. Company Details 20.1.7.2. Products & Services 20.1.7.3. Financials (As Per Availability) 20.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.7.5. Recent Developments 20.1.7.6. Key Management Personnel 20.1.8. Conscious Food Private Limited 20.1.8.1. Company Details 20.1.8.2. Products & Services 20.1.8.3. Financials (As Per Availability) 20.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.8.5. Recent Developments 20.1.8.6. Key Management Personnel 20.1.9. Nourish Organics Foods Pvt. Ltd. 20.1.9.1. Company Details 20.1.9.2. Products & Services 20.1.9.3. Financials (As Per Availability) 20.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.9.5. Recent Developments 20.1.9.6. Key Management Personnel 20.1.10. EcoFarms (India) Ltd 20.1.10.1. Business Overview 20.1.10.2. Company Details 20.1.10.3. Products & Services 20.1.10.4. Financials (As Per Availability) 20.1.10.5. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.10.6. Recent Developments 20.1.10.7. Key Management Personnel 21. Strategic Recommendations/Action Plan 21.1. Key Focus Areas 21.2. Target Product Type 21.3. Target Distribution Channel 22. About & Disclaimers
SummaryThe organic food market in India is set to experience robust growth with an impressive compound annual growth rate (CAGR) throughout the forecast period. India's organic food market is witnessing rapid expansion, primarily driven by shifting consumer perceptions towards health consciousness. The market's growth is further propelled by rising income levels, elevated living standards, and supportive governmental policies. Modern consumers are increasingly favoring organic products over conventional alternatives due to their safety and health benefits, resulting in heightened public awareness and surging demand. The availability of these products in various retail outlets and supermarkets underscores their popularity, driving the organic food market's expansion in India, particularly in the wake of heightened health concerns. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Brand Awareness 4.4. Sources of Awareness 4.5. Factors Influencing Purchase Decision 4.6. Challenges Faced Post Purchase 5. India Organic Food Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Organic Fruits and Vegetables, Organic Tea and Coffee, Organic Beverages, Organic Cereal & Pulses, Organic Dairy Products, Organic Herbs, Spices and Condiments, Organic Flour, Others (Organic Nuts and Seeds, Organic Cooking Oil, Organic Meat and Poultry, Seafood) 5.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis (Modern Retail Channel, Traditional Retail Channel, Wholesales, Online, Others (Distributor & Dealer Sales, Direct Sales) 5.2.3. By Regional Market Share Analysis 5.2.3.1. West Market Share Analysis 5.2.3.2. South Market Share Analysis 5.2.3.3. North Market Share Analysis 5.2.3.4. East Market Share Analysis 5.2.4. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. India Organic Food Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. India Organic Fruits and Vegetables Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Type Market Share Analysis 6.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.3. Best Selling SKUs 7. India Organic Tea and Coffee Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type Market Share Analysis 7.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.3. Best Selling SKUs 8. India Organic Beverages Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Type Market Share Analysis 8.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.3. Best Selling SKUs 9. India Organic Cereal & Pulses Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Type Market Share Analysis 9.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.3. Best Selling SKUs 10. India Organic Dairy Products Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Type Market Share Analysis 10.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 10.3. Best Selling SKUs 11. India Organic Herbs, Spices and Condiments Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Type Market Share Analysis 11.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 11.3. Best Selling SKUs 12. India Organic Flour Market Outlook 12.1. Market Size & Forecast 12.1.1. By Value 12.2. Market Share & Forecast 12.2.1. By Demography Market Share Analysis 12.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 12.3. Best Selling SKU’s 13. Market Dynamics 13.1. Drivers 13.1.1. Various Benefits associated with Organic Food 13.1.2. Owing to the Growing Incidences of Food Adulteration 13.1.3. Rising Health Consciousness Among Consumers 13.2. Challenges 13.2.1. Lack of Awareness 13.2.2. High Cost of Organic Food 14. Impact of COVID-19 on India Organic Food Market 14.1. Impact Assessment Model 14.1.1. Key Segments Impacted 14.1.2. Key Regions Impacted 15. Market Trends & Developments 15.1. Explosion in E-Commerce Sales 15.2. Adoption of Healthy Lifestyle by Consumers 15.3. Rising Consumer Spending on Health & Wellness Products 15.4. Boosting Certified Organic Food Exports from India 15.5. Financial Assistance Offered by Government is Encouraging Organic Farming 16. Porter’s Five Forces Model 16.1. Competitive Rivalry 16.2. Bargaining Power of Buyers 16.3. Bargaining Power of Suppliers 16.4. Threat of New Entrants 16.5. Threat of Substitutes 17. SWOT Analysis 17.1. Strengths 17.2. Weaknesses 17.3. Opportunities 17.4. Threats 18. Policy & Regulatory Landscape 19. India Economic Profile 20. Competitive Landscape 20.1. Company Profiles 20.1.1. Suminter India Organics Private Limited 20.1.1.1. Company Details 20.1.1.2. Products & Services 20.1.1.3. Financials (As Per Availability) 20.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.1.5. Recent Developments 20.1.1.6. Key Management Personnel 20.1.2. Nature Bio-Foods Limited 20.1.2.1. Company Details 20.1.2.2. Products & Services 20.1.2.3. Financials (As Per Availability) 20.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.2.5. Recent Developments 20.1.2.6. Key Management Personnel 20.1.3. Organic India Private Limited 20.1.3.1. Company Details 20.1.3.2. Products & Services 20.1.3.3. Financials (As Per Availability) 20.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.3.5. Recent Developments 20.1.3.6. Key Management Personnel 20.1.4. Sresta Natural Bioproducts Pvt. Ltd 20.1.4.1. Company Details 20.1.4.2. Products & Services 20.1.4.3. Financials (As Per Availability) 20.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.4.5. Recent Developments 20.1.4.6. Key Management Personnel 20.1.5. Phalada Agro Research Foundations Pvt. Ltd 20.1.5.1. Company Details 20.1.5.2. Products & Services 20.1.5.3. Financials (As Per Availability) 20.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.5.5. Recent Developments 20.1.5.6. Key Management Personnel 20.1.6. Elworld Agro & Organic Foods Pvt. Ltd. 20.1.6.1. Company Details 20.1.6.2. Products & Services 20.1.6.3. Financials (As Per Availability) 20.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.6.5. Recent Developments 20.1.6.6. Key Management Personnel 20.1.7. Nature Pearls Pvt Ltd 20.1.7.1. Company Details 20.1.7.2. Products & Services 20.1.7.3. Financials (As Per Availability) 20.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.7.5. Recent Developments 20.1.7.6. Key Management Personnel 20.1.8. Conscious Food Private Limited 20.1.8.1. Company Details 20.1.8.2. Products & Services 20.1.8.3. Financials (As Per Availability) 20.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.8.5. Recent Developments 20.1.8.6. Key Management Personnel 20.1.9. Nourish Organics Foods Pvt. Ltd. 20.1.9.1. Company Details 20.1.9.2. Products & Services 20.1.9.3. Financials (As Per Availability) 20.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.9.5. Recent Developments 20.1.9.6. Key Management Personnel 20.1.10. EcoFarms (India) Ltd 20.1.10.1. Business Overview 20.1.10.2. Company Details 20.1.10.3. Products & Services 20.1.10.4. Financials (As Per Availability) 20.1.10.5. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.10.6. Recent Developments 20.1.10.7. Key Management Personnel 21. Strategic Recommendations/Action Plan 21.1. Key Focus Areas 21.2. Target Product Type 21.3. Target Distribution Channel 22. About & Disclaimers
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