世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

サウジアラビアのファミリーエンターテインメントセンター市場 来場者層別(19~25歳の若者、25歳以上の大人、0~9歳の子供のいる家族、9~12歳の子供のいる家族、ティーンエイジャー)、施設規模別(1万~2万、4万平方フィート以上、5000平方フィート未満、5000~1万平方フィート、2万1001~4万平方フィート)、収益源別(入場料&チケット販売、広告、飲食、マーチャンダイジング), タイプ別(子供向けエンタテインメントセンター(CECs)、子供向けエデュテインメントセンター(CEDCs)、大人向けエンタテインメントセンター(AECs)、位置情報VRエンタテインメントセンター(LBECs)), 地域別, 競争, 予測&機会, 2020-2030F

サウジアラビアのファミリーエンターテインメントセンター市場 来場者層別(19~25歳の若者、25歳以上の大人、0~9歳の子供のいる家族、9~12歳の子供のいる家族、ティーンエイジャー)、施設規模別(1万~2万、4万平方フィート以上、5000平方フィート未満、5000~1万平方フィート、2万1001~4万平方フィート)、収益源別(入場料&チケット販売、広告、飲食、マーチャンダイジング), タイプ別(子供向けエンタテインメントセンター(CECs)、子供向けエデュテインメントセンター(CEDCs)、大人向けエンタテインメントセンター(AECs)、位置情報VRエンタテインメントセンター(LBECs)), 地域別, 競争, 予測&機会, 2020-2030F


Saudi Arabia Family Entertainment Centers Market By Visitor Demographic (Young adults 19-25, Adults >25, Families with Children 0-9, Families with Children 9-12, Teenagers), By Facility Size (10,000-20,000, >40,000 Sq Feet, <5000 Sq Feet, 5,000-10,000 Sq Feet, 20,001-40,000 Sq Feet), By Revenue Source (Entry Fees & Ticket Sales, Advertising, Food & Beverages, Merchandising), By Type (Childrens Entertainment Centers (CECs), Childrens Edutainment Centers (CEDCs), Adult Entertainment Centers (AECs), Location-based VR Entertainment Centers (LBECs)), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2020-2030F

市場概観サウジアラビアのファミリー・エンターテインメント・センター(FECs)市場は、2024年に23億4,000万米ドルと評価され、2030年には42億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中の年平均成長率は10.63... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2025年5月16日 US$3,500
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
PDF:2営業日程度 82 英語

 

サマリー

市場概観サウジアラビアのファミリー・エンターテインメント・センター(FECs)市場は、2024年に23億4,000万米ドルと評価され、2030年には42億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中の年平均成長率は10.63%である。この成長を支えているのは、特に若者の可処分所得の増加と、レクリエーションやレジャー体験に対する欲求の高まりである。リヤドやジッダなどの主要都市では、都市化とショッピングモールや複合施設の開発が進み、娯楽施設へのアクセスが拡大している。ビジョン2030」構想に沿って、サウジ政府は経済の多角化と娯楽・観光への投資を推進しており、家族中心の娯楽施設の開発を強化している。国内観光の振興と生活の質の向上に重点を置く中、アーケードやVRゾーンから教育・体験型アトラクションまで、さまざまな体験を提供するFECの需要が高まっている。主な市場要因観光産業の成長サウジアラビアの観光産業の拡大は、FEC市場の成長を後押しする主な要因だ。2022年現在、サウジアラビアは約1,800万人の国際観光客を記録しており、パンデミック後の大幅な回復を反映している。この急成長は、大規模なインフラ投資を通じて観光・娯楽部門の発展を優先する「ビジョン2030」によって支えられている。新しいテーマパーク、小売複合施設、複合施設は、住民と観光客の両方に対応するために立ち上げられつつある。FECは、幅広い層に適したさまざまなアクティビティを提供し、家族向けのエンターテインメントを楽しめる場所として人気を集めている。観光客の増加と若く豊かな人口がエンターテインメントの盛況に貢献しており、FECはサウジアラビアのレジャーに欠かせない存在となっている。主な市場課題高額な設備投資サウジアラビアでFECを開発・拡大するには、多額の設備投資が必要であることが大きな課題となっている。近代的なエンタテインメント・センターの設立には、土地の取得、インフラ整備、VRやモーション・シミュレーションなどの先端技術の統合に高いコストがかかる。こうしたコストは、小規模なプレーヤーにとって参入障壁となり、既存のオペレーターの拡張性を制限する。さらに、消費者の関心を維持するための定期的なアップグレードの必要性が、財務上の圧力をさらに高める。石油収入の変動や広範な景気変動といった市場の不確実性は、消費者の消費パターンに影響を与え、FECの収益性に影響を与える可能性がある。急速な技術革新が特徴的な市場で競争力を維持しながら事業を継続することは、業界プレーヤーの投資負担に拍車をかける。主な市場動向若者中心サウジアラビアのFEC市場を形成する顕著な傾向は、若者向けのエンターテインメントに注目が集まっていることだ。人口の60%以上が35歳未満で、インタラクティブでハイテク、没入型のエンターテインメント体験に対する需要が急増している。FECは、ハイテクに精通したティーンエイジャーや若年層に対応するため、VR、AR、esportsのアトラクションを取り入れる傾向を強めている。このような人口動態の変化は、エンタテインメントセンターの設計やレイアウトにも影響を及ぼしており、対戦型ゲーム、デジタル体験、テーマ別の環境に特化したゾーンが設けられている。映画館やコンサートに対する規制の撤廃など、エンターテインメント分野の自由化に対する政府の支援と、General Entertainment Authority(GEA)の役割が、王国全体でダイナミックで若者中心の娯楽インフラの成長を可能にしている。- Great Wolf Resorts, Inc.- Round1 Entertainment IncReport Scope:本レポートでは、サウジアラビアのファミリー向け娯楽施設市場を、以下に詳述する業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています:- サウジアラビアのファミリー向け娯楽施設市場(訪問者人口層別):o 19~25歳の若年成人o 25歳を超える成人o 0~9歳の子供を持つ家族o 9~12歳の子供を持つ家族o 10代の子供o サウジアラビアのファミリー向け娯楽施設市場(施設規模別):o<5,000 Sq Feeto 5,000–10,000 Sq Feeto 10,000–20,000 Sq Feeto 20,001–40,000 Sq Feeto >40,000 Sq Feet●サウジアラビアのファミリー向け娯楽施設市場:収益源別 o 入場料・チケット販売 o 広告 o 食品・飲料 o 商品化●サウジアラビアのファミリー向け娯楽施設市場:タイプ別 o 子供向け娯楽施設(CEC) o 子供向けエデュテインメントセンター(CEDC) o 大人向け娯楽施設(AEC) o ロケーション型VR娯楽施設(LBECo 子供向けエンターテインメントセンター(CECs)o 子供向けエデュテインメントセンター(CEDCs)o 大人向けエンターテインメントセンター(AECs)o ロケーション型VRエンターテインメントセンター(LBECs)●サウジアラビアのファミリー向けエンターテインメントセンター市場:地域別o 東部o 西部o 北部・中部o 南部競合環境企業プロフィール:サウジアラビアの家族向け娯楽施設市場に関する主要企業の詳細分析:TechSci Research社のサウジアラビア家族向け娯楽施設市場レポートでは、市場データを基に、企業固有のニーズに合わせたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:企業情報-追加市場プレイヤーの詳細分析とプロファイリング(最大5社)。

ページTOPに戻る


目次

1.はじめに1.1.製品概要1.2.レポートの主なハイライト1.3.市場カバレッジ1.4.対象市場セグメント1.5.調査期間2.調査方法2.1.調査方法2.2.調査目的2.3.ベースライン手法2.4.スコープの設定2.5.前提条件と限界2.6.調査ソース2.7.市場調査のアプローチ2.8.市場規模と市場シェアの算出方法2.9.予測方法3.エグゼクティブサマリー3.1.市場の概要3.2.主要市場セグメントの概要3.3.主要市場プレーヤーの概要3.4.主要地域の概要3.5.市場促進要因、課題、トレンドの概要4.顧客の声4.1.ブランド認知度4.2.購入決定に影響を与える要因5.サウジアラビアのファミリー向け娯楽施設市場展望5.1.市場規模&予測5.1.1.金額別5.2.市場シェアと予測5.2.1.来場者層別(19~25歳の若年層、25歳以上の成人、0~9歳の子供のいる家族、9~12歳の子供のいる家族、ティーンエイジャー)5.2.2.施設規模別(10,000~20,000、40,000平方フィート以上、5000平方フィート未満、5,000~10,000平方フィート、20,001~40,000平方フィート)5.2.3.収入源別(入場料・チケット販売、広告、飲食、マーチャンダイジング)5.2.4.タイプ別(子ども向けエンターテインメントセンター(CEC)、子ども向けエデュテインメントセンター(CEDC)、大人向けエンターテインメントセンター(AEC)、位置情報VRエンターテインメントセンター(LBEC))5.2.5.地域別5.2.6.企業別(2024年)5.3.市場地図6.サウジアラビアの子供向け娯楽施設(CECs)市場展望6.1.市場規模・予測6.1.1.金額ベース6.2.市場シェアと予測6.2.1.来場者層別6.2.2.施設規模別6.2.3.収入源別7.サウジアラビアの子供向け娯楽施設(CEDC)市場展望7.1.市場規模&予測7.1.1.金額ベース7.2.市場シェアと予測7.2.1.来場者層別7.2.2.施設規模別7.2.3.収益源別8.サウジアラビアの成人向け娯楽施設(AECs)市場展望8.1.市場規模&予測8.1.1.金額別8.2.市場シェアと予測8.2.1.来場者人口統計別8.2.2.施設規模別8.2.3.収益源別9.サウジアラビアのロケーションベースVRエンターテインメントセンター(LBECs)市場展望9.1.市場規模&予測9.1.1.金額別9.2.市場シェアと予測9.2.1.来場者層別9.2.2.施設規模別9.2.3.収入源別10.市場ダイナミクス10.1.促進要因10.2.課題11.市場動向と発展11.1.合併・買収(ある場合)11.2.製品上市(もしあれば)11.3.最近の動向12.ポーターズファイブフォース分析12.1.業界の競争12.2.新規参入の可能性12.3.サプライヤーの力12.4.顧客の力12.5.代替製品の脅威13.サウジアラビアの経済プロフィール14.政策と規制の状況15.競争環境15.1.企業プロフィール15.1.1.デイブ・アンド・バスターズ社15.1.1.1.事業概要15.1.1.2.会社概要15.1.1.2.製品とサービス15.1.1.4.財務(入手可能な情報による)15.1.1.5.主要市場の焦点と地理的プレゼンス15.1.1.6.最近の動向15.1.1.7.主要経営陣15.1.2.Smaaash Entertainment Private Limited15.1.3.キッザニア・オペレーションズS.A.R.L.15.1.4.Landmark Leisure LLC15.1.5.Merlin Entertainments Limited15.1.6.ディズニーDTC LLC15.1.7.シックス・フラッグス・エンターテインメント15.1.8.シーワールド・パークス&エンターテイメント社15.1.9.グレートウルフリゾーツ社15.1.10.ラウンドワン・エンターテイメント社16.戦略的提言17.会社概要と免責事項

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Market Overview The Saudi Arabia Family Entertainment Centers (FECs) Market was valued at USD 2.34 Billion in 2024 and is projected to reach USD 4.29 Billion by 2030, growing at a CAGR of 10.63% during the forecast period. This growth is underpinned by rising disposable incomes, particularly among the youth, and a growing appetite for recreational and leisure experiences. Urbanization and the development of shopping malls and mixed-use complexes in key cities like Riyadh and Jeddah are expanding access to entertainment venues. In line with the Vision 2030 initiative, the Saudi government’s push to diversify the economy and invest in entertainment and tourism is reinforcing the development of family-centric recreational facilities. With the emphasis on boosting domestic tourism and enhancing quality of life, FECs that offer a range of experiences—from arcades and VR zones to educational and interactive attractions—are increasingly in demand. Key Market Drivers Rising Tourism Industry The expansion of Saudi Arabia’s tourism industry is a key driver propelling growth in the FEC market. As of 2022, the Kingdom recorded approximately 18 million international tourist arrivals, reflecting a significant post-pandemic rebound. This surge is supported by Vision 2030, which prioritizes the development of the tourism and entertainment sectors through substantial infrastructure investments. New theme parks, retail complexes, and mixed-use developments are being launched to cater to both residents and tourists. FECs are gaining popularity as preferred destinations for family-friendly entertainment, offering a variety of activities suited for a wide demographic. The growing number of tourists and a young, affluent population are contributing to a thriving entertainment landscape, with FECs becoming an integral part of leisure offerings in the Kingdom. Key Market Challenges High Capital Investment The requirement for significant capital investment poses a major challenge in the development and expansion of FECs in Saudi Arabia. Establishing modern entertainment centers involves high costs for land acquisition, infrastructure development, and the integration of advanced technologies such as VR and motion simulation. These costs create barriers to entry for smaller players and limit the scalability of existing operators. Additionally, the need for regular upgrades to maintain consumer interest further increases financial pressure. Market uncertainties, such as fluctuating oil revenues and broader economic shifts, can impact consumer spending patterns, influencing the profitability of FECs. Sustaining operations while remaining competitive in a market characterized by rapid innovation adds to the investment burden for industry players. Key Market Trends Youth-Centric Focus A prominent trend shaping the Saudi Arabia FEC market is the growing focus on youth-oriented entertainment. With over 60% of the population under the age of 35, demand is surging for interactive, high-tech, and immersive entertainment experiences. FECs are increasingly incorporating VR, AR, and esports attractions to cater to tech-savvy teenagers and young adults. This demographic shift is also influencing the design and layout of entertainment centers, with zones dedicated to competitive gaming, digital experiences, and themed environments. The government’s support for liberalizing the entertainment sector, such as lifting restrictions on cinemas and concerts, along with the role of the General Entertainment Authority (GEA), is enabling the growth of dynamic and youth-centric recreational infrastructure across the Kingdom. Key Market Players • Dave and Buster’s, Inc. • Smaaash Entertainment Private Limited • KidZania Operations S.A.R.L. • Landmark Leisure LLC • Merlin Entertainments Limited • Disney DTC LLC • Six Flags Entertainment Corporation • SeaWorld Parks & Entertainment, Inc. • Great Wolf Resorts, Inc. • Round1 Entertainment Inc Report Scope: In this report, the Saudi Arabia Family Entertainment Centers Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below: • Saudi Arabia Family Entertainment Centers Market, By Visitor Demographic: o Young adults 19–25 o Adults >25 o Families with Children 0–9 o Families with Children 9–12 o Teenagers • Saudi Arabia Family Entertainment Centers Market, By Facility Size: o <5,000 Sq Feet o 5,000–10,000 Sq Feet o 10,000–20,000 Sq Feet o 20,001–40,000 Sq Feet o >40,000 Sq Feet • Saudi Arabia Family Entertainment Centers Market, By Revenue Source: o Entry Fees & Ticket Sales o Advertising o Food & Beverages o Merchandising • Saudi Arabia Family Entertainment Centers Market, By Type: o Children’s Entertainment Centers (CECs) o Children’s Edutainment Centers (CEDCs) o Adult Entertainment Centers (AECs) o Location-Based VR Entertainment Centers (LBECs) • Saudi Arabia Family Entertainment Centers Market, By Region: o Eastern o Western o Northern & Central o Southern Competitive Landscape Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Saudi Arabia Family Entertainment Centers Market. Available Customizations: Saudi Arabia Family Entertainment Centers Market report with the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report: Company Information • Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).

ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Introduction1.1. Product Overview1.2. Key Highlights of the Report1.3. Market Coverage1.4. Market Segments Covered1.5. Research Tenure Considered2. Research Methodology2.1. Methodology Landscape2.2. Objective of the Study2.3. Baseline Methodology2.4. Formulation of the Scope2.5. Assumptions and Limitations2.6. Sources of Research2.7. Approach for the Market Study2.8. Methodology Followed for Calculation of Market Size & Market Shares2.9. Forecasting Methodology3. Executive Summary3.1. Overview of the Market3.2. Overview of Key Market Segmentations3.3. Overview of Key Market Players3.4. Overview of Key Regions3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, and Trends4. Voice of Customer4.1. Brand Awareness4.2. Factor Influencing Availing Decision5. Saudi Arabia Family Entertainment Centers Market Outlook5.1. Market Size & Forecast5.1.1. By Value5.2. Market Share & Forecast5.2.1. By Visitor Demographic (Young adults 19-25, Adults >25, Families with Children 0-9, Families with Children 9-12, Teenagers)5.2.2. By Facility Size (10,000-20,000, >40,000 Sq Feet, <5000 Sq Feet, 5,000-10,000 Sq Feet, 20,001-40,000 Sq Feet)5.2.3. By Revenue Source (Entry Fees & Ticket Sales, Advertising, Food & Beverages, Merchandising)5.2.4. By Type (Children’s Entertainment Centers (CECs), Children’s Edutainment Centers (CEDCs), Adult Entertainment Centers (AECs), Location-based VR Entertainment Centers (LBECs))5.2.5. By Region5.2.6. By Company (2024)5.3. Market Map6. Saudi Arabia Children’s Entertainment Centers (CECs) Market Outlook6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value6.2. Market Share & Forecast6.2.1. By Visitor Demographic6.2.2. By Facility Size6.2.3. By Revenue Source7. Saudi Arabia Children’s Edutainment Centers (CEDCs) Market Outlook7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value7.2. Market Share & Forecast7.2.1. By Visitor Demographic7.2.2. By Facility Size7.2.3. By Revenue Source8. Saudi Arabia Adult Entertainment Centers (AECs) Market Outlook8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value8.2. Market Share & Forecast8.2.1. By Visitor Demographic8.2.2. By Facility Size8.2.3. By Revenue Source9. Saudi Arabia Location-based VR Entertainment Centers (LBECs) Market Outlook9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value9.2. Market Share & Forecast9.2.1. By Visitor Demographic9.2.2. By Facility Size9.2.3. By Revenue Source10. Market Dynamics10.1. Drivers10.2. Challenges11. Market Trends & Developments11.1. Merger & Acquisition (If Any)11.2. Product Launches (If Any)11.3. Recent Developments12. Porters Five Forces Analysis12.1. Competition in the Industry12.2. Potential of New Entrants12.3. Power of Suppliers12.4. Power of Customers12.5. Threat of Substitute Products13. Saudi Arabia Economic Profile14. Policy & Regulatory Landscape15. Competitive Landscape15.1. Company Profiles15.1.1. Dave and Buster’s, Inc.15.1.1.1. Business Overview15.1.1.2. Company Snapshot15.1.1.3. Products & Services15.1.1.4. Financials (As Per Availability)15.1.1.5. Key Market Focus & Geographical Presence15.1.1.6. Recent Developments15.1.1.7. Key Management Personnel15.1.2. Smaaash Entertainment Private Limited15.1.3. KidZania Operations S.A.R.L.15.1.4. Landmark Leisure LLC15.1.5. Merlin Entertainments Limited15.1.6. Disney DTC LLC15.1.7. Six Flags Entertainment Corporation15.1.8. SeaWorld Parks & Entertainment, Inc.15.1.9. Great Wolf Resorts, Inc.15.1.10. Round1 Entertainment Inc16. Strategic Recommendations17. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート

TechSci Research社の消費財・小売り分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(entertainment)の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2025/05/22 10:26

144.36 円

163.90 円

196.50 円

ページTOPに戻る