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自動車用赤外線(IR)カメラ 2025-2035年:技術、ビジネスチャンス、予測


Infrared (IR) Cameras for Automotive 2025-2035: Technologies, Opportunities, Forecasts

この調査レポートは、車載用赤外線カメラ(NIRカメラ、SWIRカメラ、LWIRカメラ)技術の技術分析を行い、市場を地域別とSAEレベルでセグメント化し、販売台数と年間市場規模(US$)で予測しています。自動車の... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IDTechEx
アイディーテックエックス
2024年8月21日 US$7,000
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244 英語

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サマリー

この調査レポートは、車載用赤外線カメラ(NIRカメラ、SWIRカメラ、LWIRカメラ)技術の技術分析を行い、市場を地域別とSAEレベルでセグメント化し、販売台数と年間市場規模(US$)で予測しています。自動車の安全性、地域規制、車内センシング、ADASの動向を評価し、過去のデータと組み合わせて赤外線カメラ市場の規模を算出。性能、センサー、光学系、単価の将来動向も考慮。
 
はじめに
赤外線スペクトルは、近赤外線(NIR、0.75~1µm)、短波長赤外線(SWIR、1~2.5µm)、中波長赤外線(MWIR、3~5µm)、長波長赤外線(LWIR、8~14µm)に区分できる。車内センシング技術、SAEの自律走行レベル、NHTSAの自律緊急ブレーキ(AEB)などの規制が進む中、IDTechExでは自動車におけるNIR、SWIR、LWIR技術の市場を調査している。
 
IDTechExのレポート 2025-2035年の自動車向け赤外線イメージングでは、DMS(ドライバーモニタリングシステム)、ADAS(先進運転支援システム)、自律走行向けの赤外線技術を欧州、中国、米国、日本、その他の地域別に詳細に分析しています。2次元NIRカメラ、飛行時間型(ToF)カメラ、SWIRカメラ、LWIRカメラについて、過去のデータ、技術分析、一次インタビューに基づき、これらの地域における販売台数と年間市場規模の予測を示しています。
 
2次元NIRカメラとToFカメラ
近赤外線カメラはこれまで暗視技術に使用されてきたが、近赤外線カメラと飛行時間型(ToF)カメラ(NIRイルミネーターを使用して3次元画像をマッピングする)の主な市場はキャビン内センシング、特にDMS向けである。DMS用NIRカメラの強みは、人間の目には見えないアクティブセンシングモードであること(したがってドライバーの注意をそらすことを避ける)、ドライバーの目を正確にモニターし、注意散漫や疲労、その他交通安全に影響を及ぼす可能性のある要因の兆候を検出できることである。
 
IDTechExは、NIRカメラ採用の主な原動力は、2024年半ばからすべての新車に高度運転注意散漫警告(ADDW)システムの搭載を義務付けるEU一般安全規則などの規制であると考えている。この規制ではドライバーの頭部と目を能動的に監視する必要があるため、NIR技術にとって最適なユースケースとなる。この規制やその他の地域規制の結果、IDTechExはNIRカメラ市場が2020年から2035年の間に約70倍に成長し、NIRカメラが乗用車市場の標準的なDMS技術になると予測している。
 
LWIRカメラ
道路利用者の安全性向上は、先進運転支援システム(ADAS)技術の採用増加の主な原動力である。これらの技術は、可視光カメラ、レーダー、超音波センサー、LiDARなど、さまざまなセンサーを通じて高度なセンシング能力を使用し、車両が周囲の環境に自律的に反応できるようにするものである。NHTSAなどの規制機関に後押しされ、米国の新型軽自動車の99%以上に低速(40km/h)AEBが搭載されるに至った。この機能は、先導車や歩行者、その他の障害物との衝突を避けるために、人間の介入なしに車両にブレーキをかける。
 
NHTSAはこれに続いて2023年にも裁定を下し、2029年9月までに米国のすべての新車に先進AEB、歩行者AEB(PAEB)、前方衝突警報(FCW)を搭載することになった。ここでいう「先進的」とは、テストにおいて車両が衝突を回避しなければならない最高走行速度(静止した障害物に対して最高時速73km)と、低照度下での性能(0.2ルクス、最低アクティブ照度)を指す。NHTSAは、歩行者の死因の75%以上が非日照条件下で発生しているとし、ドライバー、同乗者、交通弱者(VRU)の安全性を高めるために低照度試験が必要だと考えている。
 
これは車載用LWIRカメラ市場にチャンスをもたらす。LWIRカメラはこれまで、主に高級車に搭載されるオプションの暗視システムに限られていたが、夜間や悪天候時にVRUを検知する能力は、道路上の既存技術よりも優れている。パッシブ・システムであるため、外光のレベルに関係なく、歩行者特有の熱信号を検出できる。さらに、マイクロボロメーターとLWIR光学系技術の進歩により、センサーフュージョンオプション、優れた深度認識、コストダウンの可能性が可能になり、LWIRカメラがAEBのオプションになる。また、LWIRカメラは、歩行者を検知する際の信頼性や、視界の悪い状況でも安定した性能を発揮することから、SAE自律走行レベル4以上のほぼすべての車両や、ロボタキシスの主力となる可能性が高い。2024年現在、SAEレベル3が道路を走ることはほとんどないが、IDTechExは、SAEレベル4の車両が次の10年の初めに中国、米国、欧州の市場に参入すると考えている。
 
長期的には、AEB要件、自律走行、一般的な安全性の組み合わせにより、LWIRカメラは、可視光カメラ、レーダー、LiDAR、潜在的にはSWIRカメラなどの既存技術と共存しながら、2035年までに自動車の強力なセンサー融合オプションとして確固たる地位を築くだろう。
 
SWIRカメラ
InGaAsセンサーを使用する従来のSWIRカメラは1万米ドル以上するため、車載用としては法外に高価である。しかし、IDTechExは、CMOSとコロイド量子ドットベースのSWIRセンサーを活用した革新的な新技術により、2029年までにSWIRカメラが車載イメージング市場に参入すると予想している。これらのセンサーはInGaAsセンサーの約100分の1のコストで、SWIRカメラを大衆市場に開放する可能性を秘めている。
 
しかし、OEMは、高い堅牢性と性能が要求される余分なハードウェアを設置する代わりに、SWIRカメラをADASに統合する潜在的な課題を検討するだろう。NIRと比較して、SWIRは人間の目にとってより安全であり、LWIRカメラと同様のレベルで対向する障害物を検出することができる。IDTechExでは、2035年までに車載用SWIRカメラは比較的ニッチな存在にとどまり、AEBや自律走行車の選択肢として確立するためには、ユニット当たりのさらなるコスト削減、プレーヤー数の増加、技術の成熟が必要になると予測している。
 
赤外線カメラ市場は2024年から2035年の間に約7倍に成長する。SWIRカメラはニッチ市場になる一方、LWIRは定着して普及し、市場規模はSWIRの9倍になる。NIRカメラ市場は2035年までに飽和状態に達し、LWIRカメラ市場の約7倍となる。出典 車載用赤外線(IR)カメラ 2025-2035, IDTechEx.
 
市場展望
IDTechExのレポート「Infrared Imaging for Automotive 2025-2035」は、車載用赤外線カメラ市場(NIR、SWIR、LWIRを含む)が2020-2035年に50倍成長すると予測しており、今後の市場成長を促進する各技術の主要な促進要因や動向(EU一般安全規制、NHTSA、代替IRセンサー技術など)について詳述している。また、自動車市場の全体像とその要件を把握するため、カメラサプライヤー、自動車部品サプライヤー、自動車OEMを対象としています。


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目次

1. 要旨
1.1. 赤外線スペクトルとその応用
1.2. 自動運転のためのIR
1.3. SWOT - 赤外線カメラ/センサー
1.4. 車載用NIRイメージング車内センシング
1.5. 市場規模予測:NIRカメラ(百万米ドル):2020-2035
1.6. 車載用インキャビン・センシングToFイメージング・センサ - Summary
1.7. 部品表 - ToFカメラ
1.8. 車載ToFカメラの年間市場規模予測:2020-2035年
1.9. 重要なポイント自動車用SWIR
1.10. SWIRテクノロジーの特徴
1.11. 車載用SWIRセンサー
1.12. ADASと自律走行車のためのSWIRイメージング
1.13. SWIRの主要プレーヤー
1.14. SWIRの今後の展望
1.15. SWIRカメラの年間市場規模 2020-2035
1.16. 自動車におけるLWIR
1.17. NHTSA裁定概要
1.18. 一部のAEBシステムはすでに十分かもしれない
1.19. 熱性能と画素数
1.20. マイクロボロメーター 供給者と材料
1.21. LWIRカメラに必要な光学系
1.22. カルコゲナイドガラス 供給者
1.23. 一般的なサーマルカメラのコスト分析
1.24. ADAS用LWIR
1.25. DMSにおけるLWIRイメージング:利点と欠点
1.26. フリアーシステムズの概要
1.27. マイクロボロメーター、カメラ、ティアワン・サプライヤーの概要
1.28. サーマルカメラの配置
1.29. 2020-2035年 自動車用LWIRの年間世界市場規模
1.30. 2020-2035年 自動車向けIR技術の世界市場規模(年間
2. キャビン内モニタリングのためのNIRイメージング
2.1. NIRカメラの紹介
2.1.1. 電磁スペクトルの分割
2.1.2. SWOT - 赤外線カメラ/センサー
2.1.3. DMSにおける赤外(IR) - 概要
2.1.4. IR VS VCSEL光源 (1)
2.1.5. IR VS.VCSEL光源 (2)
2.1.6. 統合の可能性
2.1.7. VCSELの概要
2.1.8. LEDとVCSELの比較
2.1.9. 赤外線イメージングの応用 - 2Dと3D
2.1.10. ストラクチャード・ライト
2.1.11. パフォーマンス指標
2.1.12. 2D RGBカメラからIR LEDイメージングへ
2.1.13. DMSおよびOMS用赤外LEDとVCSELの要件
2.1.14. NIR + サーマルカメラ - Next2U
2.1.15. VCSELの主要プレーヤーの概要
2.1.16. 買収
2.1.17. ケーススタディシーイング・マシーン (1)
2.1.18. ケーススタディ機械を見る (2)
2.1.19. ケーススタディ機械を見る (3)
2.1.20. NIRセンサー
2.1.21. NIR LED ドライバー
2.1.22. Average NIR Camera Per Passenger Car:2020-2035
2.1.23. 予測DMS用赤外線カメラ1台あたりのコスト:2020-2035
2.2. ToFカメラ
2.2.1. ToFカメラのティアダウン
2.2.2. マグナ - DMSをバックミラーに内蔵
2.2.3. Melexis - 3D ToFカメラ
2.2.4. ヴァレオ
2.2.5. AMSオスラム
2.2.6. 車載用インキャビン・センシングToFイメージング・センサ - Summary
2.2.7. 乗員モニターシステム(OMS):カメラ
2.2.8. PreAct - OMS用フラッシュLiDAR
2.2.9. LG Innotek - DMS用ToFカメラ
2.2.10. テラビー
2.2.11. 3Dイメージング・システムの概要
2.2.12. 部品表 - ToFカメラ
2.3. 近赤外線予報
2.3.1. Yearly Volume Forecast by ToF and IR Cameras:2020-2035
2.3.2. 市場規模予測:NIRカメラ(百万米ドル):2020-2035
2.3.3. 車載ToFカメラの年間市場規模予測:2020-2035年
2.3.4. Average Number of ToF Camera per Vehicle - Forecast2020-2034
3. 車載用短波長赤外線(スワー
3.1. SWIR技術分析
3.1.1. 電磁スペクトル
3.1.2. 短波赤外線スペクトル
3.1.3. SWIRイメージングの価値提案
3.1.4. SWIRと他のIR技術との比較
3.1.5. SWIR検出技術の紹介
3.1.6. SWIRセンサーの製造比較
3.1.7. SWIRテクノロジーの特徴
3.1.8. 赤外線センサーの材料選択
3.1.9. 現存するイメージセンサー用InGaAs
3.1.10. ソニーのSenSWIRテクノロジー
3.1.11. 現行赤外線イメージセンサーの問題点
3.1.12. TriEyeのSEDARプラットフォーム
3.1.13. 有機光検出器(OPD)
3.1.14. ハイブリッドQD-on-CMOSイメージセンサー
3.1.15. 主要SWIRイメージセンサー技術比較
3.1.16. SWIRイメージングの価値提案自動車
3.1.17. 車載用SWIRセンサー
3.1.18. ADASと自律走行車のためのSWIRイメージング
3.1.19. 道路状況センシングのためのSWIRイメージング
3.1.20. SWIRイメージャのアプリケーション概要
3.1.21. 温度差計測のためのSWIRイメージング
3.1.22. SWIRの主要プレーヤー
3.1.23. 課題と解決策
3.1.24. 重要なポイント自動車用SWIR
3.1.25. SWIRの今後の展望
3.2. SWIRの見通し
3.2.1. SWIR Camera Unit Forecast2020-2035
3.2.2. SWIRカメラの年間市場規模 2020-2035
4. 車載用長波長赤外線(LWIR)
4.1. 地域規制
4.1.1. NHTSA Announcement: May2024
4.1.2. NHTSA裁定概要
4.1.3. 一部のAEBシステムはすでに十分かもしれない
4.1.4. 0.2ルクスとはどのくらい暗いのか?
4.1.5. 低視認性試験基準
4.1.6. 企業の反応 - OEM
4.1.7. 潜在的な解決策としてのライダー
4.1.8. ナイトビジョンの分類
4.1.9. 比較
4.1.10. EUビジョン・ゼロ
4.1.11. セーフアップ
4.1.12. セーフアップ(2)
4.1.13. 中国:C-NCAP
4.2. LWIRの動作原理
4.2.1. さまざまなタイプの熱探知器
4.2.2. LWIR一般プロセス
4.2.3. サーマルカメラの主要コンポーネント
4.2.4. マイクロボロメーターの構造と形状
4.2.5. LWIR ROIC
4.2.6. ピクセルピッチ
4.2.7. 画質の依存性ピクセルピッチ
4.2.8. 熱性能と画素数
4.2.9. ピクセルピッチとフレームレート
4.2.10. 画像処理
4.3. VOx、&α;-Si、BST、その他の比較
4.3.1. 非冷却検出器のセンサー材料と技術
4.3.2. 非冷却センサー材料選択のまとめ
4.3.3. 冷却量子検出器
4.3.4. LWIR用II型スーパーラティス
4.3.5. サーモグラフィの冷却要件
4.4. LWIRオプティクスの選択
4.4.1. IR透明材料
4.4.2. 光学素材に求められるもの
4.4.3. ゲルマニウムの代替品
4.4.4. 熱画像レンズ材料
4.4.5. LWIRカメラに必要な光学系
4.5. キャビン内センシング用LWIR
4.5.1. ドライバー・モニタリング・システム
4.5.2. NIR + サーマルカメラ - Next2U
4.5.3. アイリス
4.5.4. LWIR用ドライバー・モニタリング・システム
4.5.5. DMSにおけるLWIRイメージング:利点と欠点
4.6. ADAS用LWIR自動運転
4.6.1. 自動運転のためのIR
4.6.2. ADAS用スペクトルバンド
4.6.3. ADAS用LWIR
4.6.4. ADAS用LWIR:利点と欠点
4.6.5. ADASシステムのレンジと解像度の比較
4.6.6. フレームレートの重要性
4.6.7. 人間の停止距離とADASの停止距離
4.6.8. 単眼、双眼、ToF
4.6.9. 単眼、双眼、TOF(2)
4.7. その他のLWIRベースの熱感知技術と使用例自動車
4.7.1. はじめに
4.7.2. カーエアコン制御用温度センサー
4.7.3. 電気自動車用バッテリーの温度モニタリングがプリント温度センシングの関心を集め続けている
4.7.4. ハイブリッド印刷温度・力センサーを用いた電気自動車用バッテリーの膨張現象のモニタリング
4.7.5. Other Applications and Market Outlook for Printed Temperature Sensors自動車s
4.8. 現在の市場と技術
4.8.1. マイクロボロメーター 供給者と材料
4.8.2. サーマルカメラ市場は?
4.8.3. 日本のナイトビジョン
4.8.4. ナイトビジョン
4.8.5. 車内
4.8.6. サーマルカメラの主要コンポーネント
4.8.7. Cadillac DeVille2000: Chopper Wheel
4.8.8. Cadillac DeVille2000: Camera Casing
4.8.9. Cadillac DeVille2000: FPA and interior
4.8.10. チタン酸バリウム・ストロンチウムのハロー効果
4.8.11. Honda Legend2004
4.8.12. Honda Legend2004:距離測定のためのステレオビジョン
4.8.13. Audi2008:はじめに and Camera Exterior
4.8.14. Audi2008: Lens Back
4.8.15. Audi2008: Back Circuit Board
4.8.16. Audi2008: Shutter and Sensor
4.8.17. Cadillac Escalade2021:はじめに
4.8.18. キャデラック・ナイトビジョン全モデル
4.8.19. オートリブ、ヴェオニール、マグナ・ナイトビジョン・ジェネレーションズ
4.9. 車載用LWIR技術の新展開
4.9.1. センサーフュージョンにおけるサーマルカメラ
4.9.2. サーマルカメラの配置
4.9.3. シャッターレスサーマルカメラ
4.9.4. AGC: LWIR透明フロントガラス
4.9.5. AGC:フロントグリルに対する利点
4.9.6. サンゴバン セキュリットFIR透明フロントガラス
4.9.7. ステレオビジョン
4.9.8. 先見の明
4.9.9. 先見の明
4.9.10. 日立アステモ特許
4.9.11. 一般的なサーマルカメラのコスト分析
4.9.12. カルコゲナイドガラスAMTIRとGASIR
4.9.13. カルコゲナイドガラス 供給者
4.10. 赤外線カメラの使用例
4.10.1. ノプティック
4.10.2. テレダイン・フリアーとADASTEC
4.10.3. テレダイン・フリアーとプラス
4.10.4. テレダイン・フリアー:その他のパートナーシップ
4.10.5. ヴァレオおよびテレダイン・フリアー
4.10.6. フリアーシステムズの概要
4.10.7. レイトロンテクノロジー:iRayとInfiRay
4.10.8. エイダスカイ
4.10.9. エイダスカイおよびジェンテックス
4.10.10. リンツ
4.10.11. OWL自律型イメージング
4.10.12. OWL自律型イメージング(2)
4.10.13. マイクロボロメーター、カメラ、ティアワン・サプライヤーの概要
4.11. LWIRの予測
4.11.1. Units Sales Forecast of Thermal Cameras in the US2020-2035
4.11.2. Units Sales Forecast of Thermal Cameras in Europe (EU + UK + EFTA)2020-2035
4.11.3. Units Sales Forecast of Thermal Cameras in China2020-2035
4.11.4. Units Sales Forecast of Thermal Cameras in Japan2020-2035
4.11.5. Units Sales Forecast of Thermal Cameras in the Rest of the World2020-2035
4.11.6. 2020-2035年 自動車用LWIRの年間世界市場規模
4.11.7. 2020-2035年 自動車向けIR技術の世界市場規模(年間
5. 予測と市場
5.1. 予測方法
5.2. Average NIR Camera Per Passenger Car:2020-2035
5.3. 予測DMS用赤外線カメラ1台あたりのコスト
5.4. 市場規模予測:NIRカメラ(百万米ドル):2020-2035
5.5. 部品表 - ToFカメラ
5.6. 車載ToFカメラの年間市場規模予測:2020-2035年
5.7. SWIR Camera Unit Forecast2020-2035
5.8. SWIRカメラの年間市場規模 2020-2035
5.9. 一般的なサーマルカメラのコスト分析
5.10. 2020-2035年 自動車用LWIRの年間世界市場規模
5.11. Unit Sales of IR Technologies自動車 Forecast2020-2035
5.12. 2020-2035年 自動車向けIR技術の世界市場規模(年間
6. プロフィール
6.1. ATT(アドバンスド・サーマル・テクノロジーズ)(2023年)
6.2. ATT(アドバンスド・サーマル・テクノロジーズ)(2024年)
6.3. アイリス
6.4. 先見の明自動車
6.5. フラウンホーファーFEP
6.6. ユンゴ・コネクティビティ
6.7. モービルアイ
6.8. モービルアイ:ADAS&オートノミー・コンピューティング
6.9. モービルアイ:自動車 Radar
6.10. モービルアイ:REMによるADASの改善
6.11. ネクストツーユー
6.12. ノダーLiDARのような性能を持つテザーなしのステレオカメラ
6.13. オムニビジョン・テクノロジーズ
6.14. Owl AI: Long-Wave Infrared for自動車 Markets
6.15. フクロウの自律映像
6.16. 機械を見る
6.17. センスラッド
6.18. STマイクロエレクトロニクス
6.19. スバル
6.20. SWIRビジョンシステム
6.21. フリアーシステムズ
6.22. TriEye:ADAS向けSWIR(2022年)
6.23. トライアイ:SEDARプラットフォーム(2023年)
6.24. ヴァレオ:ADASとLiDAR
6.25. ヴァレオ:ヘッドアップディスプレイ(HUD)
6.26. ヴェオニール(クアルコム)

 

 

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Summary

この調査レポートは、車載用赤外線カメラ(NIRカメラ、SWIRカメラ、LWIRカメラ)技術の技術分析を行い、市場を地域別とSAEレベルでセグメント化し、販売台数と年間市場規模(US$)で予測しています。
 
主な掲載内容(目次より抜粋)
  • キャビン内モニタリングのためのNIRイメージング
  • 車載用短波長赤外線(SWIR)
  • 車載用長波長赤外線 (LWIR)
 
Report Summary
This report provides a technical analysis of infrared (NIR camera, SWIR camera, and LWIR camera) technologies for automotive, segmenting the market by region and SAE level, forecasting in unit sales and yearly market size (US$). Trends in vehicle safety, regional regulations, in-cabin sensing, and ADAS are evaluated and combined with historical data to size the infrared camera market. Future trends in performance, sensors, optics, and unit costs are considered.
 
Introduction
The infrared spectrum can be segmented into near-infrared (NIR, 0.75-1µm), short-wave infrared (SWIR, 1-2.5µm), mid-wave infrared (MWIR, 3-5µm), and long-wave infrared (LWIR, 8-14µm). With the advancing of in-cabin sensing technologies, SAE autonomous driving levels, and regulations such as NHTSA's on autonomous emergency braking (AEB), IDTechEx examines the market for NIR, SWIR, and LWIR technologies in automotive.
 
IDTechEx's report: Infrared Imaging for Automotive 2025-2035 provides a detailed analysis of infrared technologies for DMS (driver monitoring systems), ADAS (advanced driver assistance systems), and autonomous driving, segmented by the regions of Europe, China, the US, Japan, and rest of the world. Forecasts of unit sales and yearly market size are presented for 2-dimensional NIR, time-of-flight (ToF), SWIR, and LWIR cameras across these regions, based on historical data, technical analysis, and primary interviews.
 
2D NIR and ToF Cameras
While near-infrared cameras have previously been used in night vision technologies, the primary market for near-infrared cameras and time-of-flight (ToF) cameras (which use NIR illuminators to map a 3-dimensional image) is for in-cabin sensing, specifically DMS. The strength of NIR cameras for DMS is that it is an active sensing mode that is invisible to the human eye (therefore avoiding distracting drivers), allowing accurate monitoring of the driver's eyes, to detect signs of distraction, fatigue, and other factors that may affect road safety.
 
IDTechEx believes that the main driver for the adoption of NIR cameras will be regulations such as the EU General Safety Regulation, which mandates all new vehicles to have advanced driver distraction warning (ADDW) systems from mid-2024. Since this requires active monitoring of the driver's head and eyes, it is the perfect use case for NIR technologies. As a result of this and other regional regulations, IDTechEx forecasts the NIR camera market to grow by approximately 70 times between 2020 and 2035, with NIR cameras becoming a standard DMS technology for the passenger vehicle market.
 
LWIR Cameras
Increased safety of road users is a key driver for increased adoption of advanced driver assistance systems (ADAS) technologies. These technologies use advanced sensing capabilities through various sensors, such as visible light cameras, radar, ultrasonic sensors, and LiDAR, to allow the vehicle to react autonomously to its surrounding environment. Pushed by regulatory bodies such as NHTSA, this led to over 99% of new light vehicles in the US having low-speed (40km/h) AEB. This feature brakes the vehicle without human intervention to avoid collisions with lead vehicles, pedestrians, and other obstructive situations.
 
NHTSA followed this up with another ruling in 2023, that by September 2029 all new vehicles in the US will have advanced AEB, pedestrian AEB (PAEB), and forward collision warning (FCW). 'Advanced' in this context refers to the maximum speed of travel at which vehicles must avoid a collision in testing (up to 73km/h against stationary obstacles) and their performance in low light (0.2 lux, minimum active illumination). NHTSA states that over 75% of pedestrian deaths occur in non-daylight conditions, and deems the low-light tests necessary to increase the safety for drivers, passengers, and vulnerable road users (VRUs).
 
This presents an opportunity for the automotive LWIR camera market. While LWIR cameras have previously been limited to optional night vision systems, primarily on high-end vehicles, their ability to detect VRUs at night or in adverse weather is superior to the existing technologies on the roads. As a passive system, it can detect the unique heat signature of a pedestrian, regardless of external light levels. In addition, advances in microbolometer and LWIR optics technologies will allow sensor fusion options, superior depth perception, and cost-down potential to make LWIR cameras an option for AEB. LWIR cameras will also likely be a mainstay in almost all vehicles with SAE autonomous driving level 4 and upwards, as well as robotaxis, due to their reliability when detecting pedestrians, and consistent performance in low-visibility conditions. While SAE level 3 is rarely on roads as of 2024, IDTechEx believes that SAE level 4 vehicles will enter the Chinese, US, and European markets at the start of the next decade.
 
In the long-term, the combination of AEB requirements, autonomous driving, and general safety will cement LWIR cameras as a strong sensor-fusion option in vehicles by 2035, co-existing with incumbent technologies, such as visible light cameras, radar, LiDAR, and potentially SWIR cameras.
 
SWIR Cameras
IDTechEx is not aware of any current market for automotive SWIR cameras, as a result of traditional SWIR cameras using InGaAs sensors which cost upwards of US$10,000, prohibitively expensive for automotive. However, IDTechEx does expect SWIR cameras to enter the automotive imaging market by 2029, as a result of innovative new technologies leveraging CMOS and colloidal quantum dot-based SWIR sensors. These sensors have the potential to cost approximately 100 times less than InGaAs sensors, opening up SWIR cameras to the mass market.
 
This is not without its challenges, however, as OEMs will consider alternatives to installing extra hardware, with high robustness and performance required, and potential challenges integrating SWIR cameras into ADAS. Compared to NIR, SWIR is safer for human eyes, and can detect oncoming obstacles at a similar level to LWIR cameras. By 2035, IDTechEx expects automotive SWIR cameras to remain relatively niche, requiring further cost reductions per unit, an increased number of players, and greater technology maturity to establish itself as an option for AEB and autonomous vehicles.
 
The infrared camera market will grow by almost 7 times between 2024 and 2035. SWIR cameras will be a niche market, while LWIR will be established and more prevalent, with a market size 9 times greater than SWIR. The NIR camera market will reach saturation by 2035 and will be approximately 7 times greater than the LWIR camera market. Source: Infrared (IR) Cameras for Automotive 2025-2035, IDTechEx.
 
Market Outlook
IDTechEx's report, Infrared Imaging for Automotive 2025-2035 forecasts the automotive infrared camera market (including NIR, SWIR, and LWIR) to grow by 50 times from 2020-2035, and details the key drivers and developments (e.g. the EU General Safety Regulation, NHTSA, alternative IR sensor technologies, etc) for each technology that will fuel future market growth. This involves the considerations from camera suppliers, tier-one automotive suppliers, and automotive OEMs, to gain a holistic view of the automotive market landscape and its requirements.


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Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY
1.1. The IR Spectrum and Applications
1.2. IR for Autonomous Driving
1.3. SWOT - IR Cameras/Sensors
1.4. NIR Imaging for Automotive: In-Cabin Sensing
1.5. Market Size Forecast: NIR Cameras (US$ Millions): 2020-2035
1.6. Automotive In-Cabin Sensing ToF Imaging Sensors - Summary
1.7. Bill of Materials - ToF Camera
1.8. Yearly Market Size Forecast for In-Cabin ToF Cameras: 2020-2035
1.9. Key Takeaways: SWIR for Automotive
1.10. SWIR Technology Feature Summary
1.11. SWIR Sensors for Automotive Applications
1.12. SWIR Imaging for ADAS and Autonomous Vehicles
1.13. Key Players in SWIR
1.14. Future Outlook for SWIR
1.15. SWIR Camera Yearly Market Size 2020-2035
1.16. LWIR in Automotive
1.17. Summary of NHTSA Ruling
1.18. Some AEB Systems Might be Good Enough Already
1.19. Thermal Performance and Pixels
1.20. Microbolometer Suppliers and Materials
1.21. The Optics Required for a LWIR Camera
1.22. Chalcogenide Glass Suppliers
1.23. Cost Analysis of a Typical Thermal Camera
1.24. LWIR for ADAS
1.25. LWIR Imaging in DMS: Advantages and Disadvantages
1.26. Teledyne FLIR Summary
1.27. Summary of Microbolometer, Camera, and Tier-One Suppliers
1.28. Thermal Camera Placement
1.29. Yearly Global Market Size for Automotive LWIR 2020-2035
1.30. Yearly Global Market Size of IR Technologies in Automotive 2020-2035
2. NIR IMAGING FOR IN-CABIN MONITORING
2.1. Introduction and NIR Cameras
2.1.1. Segmenting the Electromagnetic Spectrum
2.1.2. SWOT - IR Cameras/Sensors
2.1.3. Infrared (IR) in DMS - Overview
2.1.4. IR VS VCSEL Light Sources (1)
2.1.5. IR VS. VCSEL Light Sources (2)
2.1.6. Potential Integration Areas
2.1.7. VCSEL Summary
2.1.8. LEDs Versus VCSEL
2.1.9. Applications of IR Imaging - 2D and 3D
2.1.10. Structured Light
2.1.11. Performance Indicators
2.1.12. 2D RGB Cameras to IR LED Imaging
2.1.13. Requirements of IR LEDs and VCSELs for DMS and OMS
2.1.14. NIR + Thermal Camera - Next2U
2.1.15. Overview of Leading Players in VCSEL
2.1.16. Acquisitions
2.1.17. Case Study: Seeing Machines (1)
2.1.18. Case Study: Seeing Machines (2)
2.1.19. Case Study: Seeing Machines (3)
2.1.20. NIR Sensors
2.1.21. NIR LED Drivers
2.1.22. Average NIR Camera Per Passenger Car: 2020-2035
2.1.23. Forecast: Cost per IR Camera for DMS: 2020-2035
2.2. ToF Cameras
2.2.1. ToF Camera Teardowns
2.2.2. Magna - DMS Integrated in Rear-View Mirror
2.2.3. Melexis - 3D ToF Camera
2.2.4. Valeo
2.2.5. AMS Osram
2.2.6. Automotive In-Cabin Sensing ToF Imaging Sensors - Summary
2.2.7. Occupant Monitoring System (OMS): Cameras
2.2.8. PreAct - Flash LiDAR for OMS
2.2.9. LG Innotek - ToF Camera for DMS
2.2.10. Terabee
2.2.11. Summary of 3D Imaging Systems
2.2.12. Bill of Materials - ToF Camera
2.3. Forecast for NIR
2.3.1. Yearly Volume Forecast by ToF and IR Cameras: 2020-2035
2.3.2. Market Size Forecast: NIR Cameras (US$ Millions): 2020-2035
2.3.3. Yearly Market Size Forecast for In-Cabin ToF Cameras: 2020-2035
2.3.4. Average Number of ToF Camera per Vehicle - Forecast 2020-2034
3. SHORT WAVELENGTH INFRARED (SWIR) FOR AUTOMOTIVE
3.1. SWIR Technology Analysis
3.1.1. Electromagnetic Spectrum
3.1.2. Short-wave Infrared Spectrum
3.1.3. Value Propositions of SWIR Imaging
3.1.4. SWIR Comparison with Other IR Technologies
3.1.5. Introduction to SWIR Detection Technologies
3.1.6. Manufacturing Comparison of SWIR Sensors
3.1.7. SWIR Technology Feature Summary
3.1.8. Material Choices For Infrared Sensors
3.1.9. InGaAs for Incumbent Image Sensors
3.1.10. Sony's SenSWIR Technology
3.1.11. Issue with Current Infrared Image Sensors
3.1.12. TriEye's SEDAR platform
3.1.13. Organic Photodetectors (OPDs)
3.1.14. Hybrid QD-on-CMOS Image Sensor
3.1.15. Technology Comparison of Carious SWIR Image Sensor Technologies
3.1.16. Value Propositions of SWIR Imaging in Automotive
3.1.17. SWIR Sensors for Automotive Applications
3.1.18. SWIR Imaging for ADAS and Autonomous Vehicles
3.1.19. SWIR Imaging for Road Condition Sensing
3.1.20. SWIR Imager Application Summary
3.1.21. SWIR Imaging for Temperature Difference Measurement
3.1.22. Key Players in SWIR
3.1.23. Challenges and Solutions
3.1.24. Key Takeaways: SWIR for Automotive
3.1.25. Future Outlook for SWIR
3.2. Forecast for SWIR
3.2.1. SWIR Camera Unit Forecast 2020-2035
3.2.2. SWIR Camera Yearly Market Size 2020-2035
4. LONG WAVE INFRARED (LWIR) FOR AUTOMOTIVE
4.1. Regional Regulations
4.1.1. NHTSA Announcement: May 2024
4.1.2. Summary of NHTSA Ruling
4.1.3. Some AEB Systems Might be Good Enough Already
4.1.4. How Dark is 0.2 lux?
4.1.5. Low Visibility Testing Standards
4.1.6. Response of Companies - OEMs
4.1.7. Lidar as a Potential Solution
4.1.8. Classifications of Night Vision?
4.1.9. Comparison
4.1.10. EU Vision Zero
4.1.11. SAFE-UP
4.1.12. SAFE-UP (2)
4.1.13. China: C-NCAP
4.2. Working Principles of LWIR
4.2.1. Different Types of Thermal Detectors
4.2.2. LWIR General Process
4.2.3. Key Components of a Thermal Camera
4.2.4. Microbolometer Structure and Geometry
4.2.5. LWIR ROIC
4.2.6. Pixel Pitch
4.2.7. Image Quality Dependency on Pixel Pitch
4.2.8. Thermal Performance and Pixels
4.2.9. Pixel Pitch and Frame Rate
4.2.10. Image Processing
4.3. Comparing VOx, α-Si, BST, and others
4.3.1. Sensor Materials and Technologies for Uncooled Detectors
4.3.2. Uncooled Sensor Material Choice Summary
4.3.3. Cooled Quantum Detectors
4.3.4. Type II Super Lattice for LWIR Detectors
4.3.5. Cooling Requirements of Thermal Cameras
4.4. LWIR Optics Choices
4.4.1. IR Transparent Materials
4.4.2. What to Look For in Optical Material
4.4.3. Germanium Alternatives
4.4.4. Thermal Imaging Lens Materials
4.4.5. The Optics Required for a LWIR Camera
4.5. LWIR for In-Cabin Sensing
4.5.1. Driver Monitoring Systems
4.5.2. NIR + Thermal Camera - Next2U
4.5.3. Eyeris
4.5.4. LWIR for Driver Monitoring Systems
4.5.5. LWIR Imaging in DMS: Advantages and Disadvantages
4.6. LWIR for ADAS and Autonomous Driving
4.6.1. IR for Autonomous Driving
4.6.2. Spectral Bands for ADAS
4.6.3. LWIR for ADAS
4.6.4. LWIR for ADAS: Advantages and Disadvantages
4.6.5. Comparing ADAS System Ranges and Resolution
4.6.6. How Important is Frame Rate?
4.6.7. Human vs ADAS Stopping Distance
4.6.8. Monocular, Binocular, ToF
4.6.9. Monocular, Binocular, TOF (2)
4.7. Other LWIR-based Thermal Sensing Technologies and Use Cases in Automotive
4.7.1. Introduction
4.7.2. Thermal Sensors for Automotive Air Conditioning Control
4.7.3. Temperature monitoring for electric vehicles batteries continues to command interest in printed temperature sensing
4.7.4. Monitoring Swelling Events in Electric Vehicle Batteries using Hybrid Printed Temperature and Force Sensors
4.7.5. Other Applications and Market Outlook for Printed Temperature Sensors in Automotives
4.8. Current Market and Technology
4.8.1. Microbolometer Suppliers and Materials
4.8.2. Where is the Thermal Camera Market?
4.8.3. Night Vision in Japan
4.8.4. Night Vision Global Adoption
4.8.5. Inside a Vehicle
4.8.6. Key Components of a Thermal Camera
4.8.7. Cadillac DeVille 2000: Chopper Wheel
4.8.8. Cadillac DeVille 2000: Camera Casing
4.8.9. Cadillac DeVille 2000: FPA and interior
4.8.10. The Halo Effect of Barium Strontium Titanate
4.8.11. Honda Legend 2004
4.8.12. Honda Legend 2004: Stereovision for Distance Measurement
4.8.13. Audi 2008: Introduction and Camera Exterior
4.8.14. Audi 2008: Lens Back
4.8.15. Audi 2008: Back Circuit Board
4.8.16. Audi 2008: Shutter and Sensor
4.8.17. Cadillac Escalade 2021: Introduction
4.8.18. All Cadillac Night Vision Models
4.8.19. Autoliv, Veoneer and Magna Night Vision Generations
4.9. New LWIR Technology Developments for Automotive
4.9.1. Thermal Cameras in Sensor Fusion
4.9.2. Thermal Camera Placement
4.9.3. Shutterless Thermal Cameras
4.9.4. AGC: LWIR Transparent Windshield
4.9.5. AGC: Advantages Over the Front Grille
4.9.6. Saint-Gobain Sekurit: FIR Transparent Windshield
4.9.7. Teledyne FLIR Stereo Vision
4.9.8. Foresight
4.9.9. Foresight
4.9.10. Hitachi Astemo Patent
4.9.11. Cost Analysis of a Typical Thermal Camera
4.9.12. Chalcogenide Glasses: AMTIR and GASIR
4.9.13. Chalcogenide Glass Suppliers
4.10. Thermal Camera Use Cases
4.10.1. NOPTIC
4.10.2. Teledyne FLIR and ADASTEC
4.10.3. Teledyne FLIR and Plus
4.10.4. Teledyne FLIR: Other Partnerships
4.10.5. Valeo and Teledyne FLIR
4.10.6. Teledyne FLIR Summary
4.10.7. Raytron Technology: iRay and InfiRay
4.10.8. AdaSky
4.10.9. AdaSky and Gentex
4.10.10. Lynred
4.10.11. OWL Autonomous Imaging
4.10.12. OWL Autonomous Imaging (2)
4.10.13. Summary of Microbolometer, Camera, and Tier-One Suppliers
4.11. Forecasts for LWIR
4.11.1. Units Sales Forecast of Thermal Cameras in the US 2020-2035
4.11.2. Units Sales Forecast of Thermal Cameras in Europe (EU + UK + EFTA) 2020-2035
4.11.3. Units Sales Forecast of Thermal Cameras in China 2020-2035
4.11.4. Units Sales Forecast of Thermal Cameras in Japan 2020-2035
4.11.5. Units Sales Forecast of Thermal Cameras in the Rest of the World 2020-2035
4.11.6. Yearly Global Market Size for Automotive LWIR 2020-2035
4.11.7. Yearly Global Market Size of IR Technologies in Automotive 2020-2035
5. FORECASTS AND MARKETS
5.1. Forecast Methodology
5.2. Average NIR Camera Per Passenger Car: 2020-2035
5.3. Forecast: Cost per IR Camera for DMS
5.4. Market Size Forecast: NIR Cameras (US$ Millions): 2020-2035
5.5. Bill of Materials - ToF Camera
5.6. Yearly Market Size Forecast for In-Cabin ToF Cameras: 2020-2035
5.7. SWIR Camera Unit Forecast 2020-2035
5.8. SWIR Camera Yearly Market Size 2020-2035
5.9. Cost Analysis of a Typical Thermal Camera
5.10. Yearly Global Market Size for Automotive LWIR 2020-2035
5.11. Unit Sales of IR Technologies in Automotive Forecast 2020-2035
5.12. Yearly Global Market Size of IR Technologies in Automotive 2020-2035
6. PROFILES
6.1. ATT (Advanced Thermal Technologies) (2023)
6.2. ATT (Advanced Thermal Technologies) (2024)
6.3. Eyeris
6.4. Foresight Automotive
6.5. Fraunhofer FEP
6.6. Jungo Connectivity
6.7. Mobileye
6.8. Mobileye: ADAS & Autonomy Computation
6.9. Mobileye: Automotive Radar
6.10. Mobileye: Improving ADAS with REM
6.11. Next2U
6.12. Nodar: Untethered Stereo Camera With LiDAR-Like Performance
6.13. OmniVision Technologies
6.14. Owl AI: Long-Wave Infrared for Automotive Markets
6.15. Owl Autonomous Imaging
6.16. Seeing Machines
6.17. Sensrad
6.18. ST Microelectronics
6.19. Subaru
6.20. SWIR Vision Systems
6.21. Teledyne FLIR
6.22. TriEye: SWIR for ADAS (2022)
6.23. TriEye: SEDAR Platform (2023)
6.24. Valeo: ADAS and LiDAR
6.25. Valeo: Heads-Up Display (HUD)
6.26. Veoneer (Qualcomm)

 

 

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