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世界のオフハイウェイ車両のテレマティクス市場 - 第7版

世界のオフハイウェイ車両のテレマティクス市場 - 第7版


The Global Off-Highway Vehicle Telematics Market - 7th Edition

内容 建設、鉱業、農業、林業分野のオフハイウェイ車テレマティクス市場は2026年以降どのように進化するのか?本レポートでは、ダイナミックなテレマティクス業界の最新動向と発展につ... もっと見る

 

 

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Berg Insight
ベルグインサイト社
2025年12月23日 Eur1,800
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サマリー

内容

建設、鉱業、農業、林業分野のオフハイウェイ車テレマティクス市場は2026年以降どのように進化するのか?本レポートでは、ダイナミックなテレマティクス業界の最新動向と発展について取り上げています。世界のオフハイウェイ車両のテレマティクスの設置台数は、2024年末の1,000万台から2029年には1,760万台へと年平均成長率12.0%で成長するとBerg Insightは予測しています。ベンダー、製品、市場に関する最新情報をお届けします。

 


 

世界のオフハイウェイ車両のテレマティクス市場は、建設、鉱業、農業、林業分野で使用されるテレマティクスソリューション市場の最新動向を分析したベルグインサイトの7年連続レポートです。Berg Insight社のこの戦略的調査レポートは、5年間の業界予測、専門家による解説、実際のケーススタディなど、ビジネス上の意思決定に役立つ独自のビジネスインテリジェンスを260ページにわたって提供しています。。

本レポートのハイライト

  • 市場をリードする企業30社の経営幹部へのインタビューから得られた知見。
  • 建設、鉱業、農業、林業セクターの概要。
  • 48社の機器OEMとそのテレマティクス製品の概要。
  • オフハイウェイ車両テレマティクスのバリューチェーンと主要アプリケーションの包括的な概要。
  • 最新の業界動向と開発の概要。
  • 2029年までの市場予測。

オフハイウェイ車両テレマティクスシステムのインストールベースは、2029年までに世界で1,760万ユニットに達する

Berg Insightのオフハイウェイ車市場の定義には、建設、鉱業、農業、林業分野で使用される特殊重機、軽量機器、その他の車両など様々な機器が含まれる。オフハイウェイ車両テレマティクスとは、これらのセクターで使用される機械や設備のフリートを遠隔監視・管理するために導入されるテレマティクス・ハードウェアと関連ソフトウェア・ソリューションを指す。重機OEMの間では、すでに1990年代から初期の取り組みが始まり、2000年代には多くのメーカーがこれに追随した。現在では、ほとんどの重機メーカーが、自社開発の結果、あるいはOEMのブランドで一般的なテレマティクス・ソリューションを提供するサードパーティの技術パートナーを巻き込んだ共同作業を通じて、顧客向けに何らかのテレマティクス製品を導入している。幅広いアフターマーケット・ソリューション・プロバイダーがオフハイウェイ車両テレマティクスの分野に参入し、複数ブランドの機器フリートや、一般的に他のタイプの移動・固定機器や車両を含む様々な資産向けのソリューションを提供している。市場で入手可能なソリューションは、オフハイウェイ機械と企業ITシステムをつなぐ車両管理、オペレーター管理、安全管理アプリケーションの提供を可能にする。

Berg Insightは、世界のオフハイウェイ車両のテレマティクスシステムの設置台数は2024年に1,000万台に達すると予測している。これには、建設、鉱業、農業、林業セクターの様々なオフハイウェイ車両に配備された接続ユニットが含まれる。建設セクターが最大のシェアを占めており、これは重機メーカーが提供するOEMテレマティクス・システムが牽引している。農業と鉱業は、それぞれ農業と鉱業で使用される機械と車両に配備された接続ユニットの数から見て、第2位と第3位のオフハイウェイ部門である。残りは、様々な林業機械に装備されたテレマティクス・システムを含む林業セクターである。年平均成長率(CAGR)12.0%で成長するオフハイウェイ車両テレマティクス・システムのアクティブ・インストール・ベースは、全セクターを通じて2029年には世界で1,760万ユニットに達すると予測される。北米市場は欧州市場よりやや大きいと推定される。また、世界のオフハイウェイ車両のテレマティクスシステムの設置台数の半分以上は、その他の地域の市場になると推定される。

テレマティクスを提供している上位10社の機器メーカーを合わせると、世界の建設、採掘、農業、林業セクターで使用されているオフハイウェイ車両のテレマティクスシステム総数の約70%を占めています。Berg Insightは、オフハイウェイ車両テレマティクスの主要プロバイダーとしてキャタピラーを位置づけている。Caterpillarは、すべてのセグメントで100万台の接続資産というマイルストーンを最初に突破し、現在では150万台を超えている。次点はSANY、コマツ、Deere & Company。数十万台のアクティブユニットを持つ他の主要メーカーには、ボルボ建機、XCMG、ズームライオン、日立建機、JCBが含まれる。ヤンマー、HDヒュンダイ(HDヒュンダイ建設機械とHDヒュンダイインフラコア)、CNHインダストリアル、ドゥーザン・ボブキャット、コベルコ、クボタ、JLGインダストリーズも、接続機器の大規模な設置ベースを持っている。数万台のオフハイウェイ車両テレマティクスの推定設置ベースを持っているその他のプレーヤーには、AGCO、Terex、Liebherr、LiuGong、CLAAS Group、Tadano、Epiroc、BOMAG が含まれる。

オフハイウェイ車用テレマティクスのアフターマーケットは、機器メーカーが追加機種に標準装備を導入し続けると同時に、無料ソフトウェアサブスクリプションの期間を延長しているため、縮小が予想される。OEMの弱点は、複数のブランドが混在するフリートのニーズに適切に対応できないことである、といった議論は、異なるブランドからデータを収集し、選択したソフトウェア・インターフェースからすべてを管理することを可能にするAEMPテレマティクス標準のようなイニシアチブのおかげで、有効ではなくなりつつある。しかし、OEMと提携し、エンドツーエンドのフルサービスプロバイダーとして、あるいは多くの場合より現実的かもしれないが、OEMの担当者とともにテレマティクス機能を最適化するテレマティクス事業者には、有望な機会がある。テレマティクス・プレーヤーは、標準装備のシステムや期間限定のサブスクリプションを無料で提供するのが一般的だが、それに加えて、より高度な機能をアップセルすることで利益を得ることもできる。機器 OEM のテレマティクス分野では、パートナーが提供する製品や共同開発された製品の注目すべき例がいくつかある。商用車のフリートマネジメントのような隣接市場の傾向と同様に、パートナー戦略は機器メー カーの間で人気が高まり、自社でのテレマティクス開発努力が犠牲になる可能性がある。これは特に、現在OEMテレマティクスを顧客に提供していない機器メーカーに当てはまる。しかし、OEM が近年、パートナーによるテレマティクス提供から自社開発によるテレマティクス提供に移行している例も多数あるため、将来の発展の道筋は確実とは言い難い。とはいえ、オンロード商用車のフリート管理に注力するベンダーのようなプレーヤーの増加は、様々なオフハイウェイ車両や静止物体のテレマティクスに多角化すると予想される。これにより、フリートは使い慣れたアプリケーションやレポーティング・ツールを使い、同じバックオフィス・インターフェースを通じて、ビジネスに不可欠なすべての資産を監視・管理できるようになる。アセット・トラッキングは、特に小規模で価値の低いものについては、テレマティクス・プロバイダーが提供する製品を多様化する準備が整っていれば、かなりの可能性を秘めた未開拓の市場である。特に、アタッチメント、インプルメント、ハンドヘルド・ツールなどの付属機器も追跡できるソリューションの成長が期待されている。

 

本レポートは以下の質問に答えている:

  • オフハイウェイ車メーカーが提供する主なテレマティクスシステムは?
  • オフハイウェイ車テレマティクスの主なアプリケーションは何か?
  • テレマティクスを提供するOEMはどのようなビジネスモデルを採用しているか?
  • OEMが提供するテレマティクスのうち、テレマティクス・パートナーの力を借りているものは?
  • アフターマーケットプロバイダーはオフハイウェイ車テレマティックス市場にどのようにアプローチしているか?
  • どの機器メーカーがテレマティクス製品を自社開発しているか?
  • オフハイウェイ車テレマティクス市場は他の関連市場と比較してどうか?
  • オフハイウェイ車テレマティクス市場は今後どのように発展するか?


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目次

目次

目次
図表一覧

要旨

1   オフハイウェイ車の世界市場

1.1 概要
1.1.1 オフハイウェイ車メーカー
1.2 建設部門
1.2.1 建設機械
1.3 鉱業部門
1.3.1 鉱業機械
1.4 農業部門
1.4.1 農業機械
1.5 林業セクター
1.5.1 林業機械

2   オフハイウェイ車のテレマティクス技術とソリューション

2.1 概要
2.2 オフハイウェイ車両テレマティクス基盤
2.2.1 車両セグメント
2.2.2 測位セグメント
2.2.3 ネットワークセグメント
2.2.4 バックオフィスセグメント
2.2.5 OEM/ディーラーセグメント
2.3 オフハイウェイ車両管理
2.3.1 機械の位置追跡と状態監視
2.3.2 セキュリティ追跡と介入
2.3.3 遠隔診断、予防保守、機械の健全性予測
2.3.4 精密農業
2.4 機器オペレータ管理
2.4.1 オペレータ関連データの収集
2.4.2 現場オペレータとのインタラクション
2.5 安全管理
2.5.1 近接検知および衝突回避システム
2.5.2 ビデオベースの監視ソリューション
2.5.3 疲労と注意散漫の監視
2.6 ビジネスモデル

3   市場予測とトレンド

3.1 市場分析
3.1.1 設置ベースと予測
3.1.2 地域市場
3.1.3 ベンダーの市場シェア
3.2 市場促進要因と障壁
3.2.1 マクロ経済環境
3.2.2 規制環境
3.2.3 競争環境
3.2.4 技術環境
3.3 バリューチェーン分析
3.3.1 機器業界のプレーヤー
3.3.2 テレマティクス業界のプレーヤー
3.3.3 通信業界プレーヤー
3.3.4 ITおよびその他の業界プレーヤー
3.4 今後の業界動向

4   建設・鉱山機械メーカー

4.1 Caterpillar
4.2 CNH Industrial
4.3 Deere & Company
4.4 Doosan Bobcat
4.5 Epiroc
4.6 HD Hyundai Construction Equipment
4.7 HD Hyundai Infracore
4.8 Hitachi Construction Machinery
4.9 JCB
4.10 Komatsu
4.11 Liebherr
4.12 Sandvik
4.13 Volvo Construction Equipment
4.14 Other manufacturers
4.14.1 Bell Equipment
4.14.2 BOMAG
4.14.3 JLG Industries
4.14.4 Kobelco
4.14.5 Kubota
4.14.6 Link-Belt Cranes and LBX (Sumitomo)
4.14.7 LiuGong
4.14.8 Mahindra & Mahindra
4.14.9 Manitowoc
4.14.10 Mecalac
4.14.11 SANY
4.14.12 Tadano
4.14.13 Takeuchi
4.14.14 Terex
4.14.15 Wacker Neuson
4.14.16 XCMG
4.14.17 Yanmar
4.14.18 Zoomlion

5   農林機器メーカー

5.1 AGCO
5.2 Amazone
5.3 ARGO Tractors
5.4 CLAAS Group
5.5 CNH Industrial
5.6 Deere & Company
5.7 JCB
5.8 Komatsu
5.9 Krone
5.10 Kubota
5.11 Mahindra & Mahindra
5.12 Ponsse
5.13 Rottne
5.14 SDF
5.15 Stara
5.16 Tigercat
5.17 Vermeer

用語集

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プレスリリース

2025年12月23日 プレスリリース
オフハイウェイ車両向けテレマティクスシステムの設置台数は、2029年までに全世界で1,760万台に達する見込み

Berg Insightの推計によると、2024年の世界の稼働中オフハイウェイ車両テレマティクスシステムの設置台数は1,000万台に達した。これには建設、鉱業、農業、林業の各分野で使用される様々なオフハイウェイ車両に導入された接続ユニットが含まれる。建設部門が最大のシェアを占めており、これは重機メーカーが提供するOEMテレマティクスシステムに牽引されている。農業および鉱業は、それぞれ農業作業および鉱業作業で使用される機械・車両に導入された接続ユニット数において、オフハイウェイ部門で第2位および第3位の規模である。残りは林業部門が占めており、各種林業機械に搭載されたテレマティクスシステムが含まれる。全セクターにおけるオフハイウェイ車両テレマティクスシステムの稼働設置台数は、年平均成長率(CAGR)12.0%で成長し、2029年には全世界で1,760万台に達すると予測されている。

「テレマティクスを提供する上位 10 社の機器メーカーは、建設、鉱業、農業、林業の各分野において、世界中で使用されているオフハイウェイ車両用テレマティクスシステムの総数の約 70% を占めています」と、Berg Insight の主席アナリスト、Rickard Andersson 氏は述べています。同氏は、Berg Insight が、オフハイウェイ車両用テレマティクスのトッププロバイダーとして Caterpillar を、その次として SANY、コマツ、Deere & Company をランク付けしていると付け加えています。「キャタピラーは、全セグメントで 100 万台の接続資産というマイルストーンを最初に突破し、現在では 150 万台以上を擁しています」と、Andersson氏は続けます。当然のことながら、市場シェアでトップの機器メーカーは、オフハイウェイ車両テレマティクスの加入者数においても、他を圧倒するトッププレーヤーです。「これは、テレマティクスが機械購入の標準装備としてますます普及し、徐々に多くのモデルや機器カテゴリーをカバーするようになった業界では当然の展開です」とAndersson氏は述べています。数十万台の稼働ユニットを持つその他の主要メーカーとしては、ボルボ・コンストラクション・エクイップメント、XCMG、Zoomlion、日立建機、JCB が挙げられます。 ヤンマー、HD現代(HD現代建設機械およびHD現代インフラコア)、CNHインダストリアル、斗山ボブキャット、コベルコ、クボタ、JLGインダストリーズも、接続機器の設置ベースが相当規模に及んでいる。「オフハイウェイ車両テレマティクスユニットの推定設置台数が数万台規模のその他の企業としては、AGCO、テレックス、リープヘル、柳工、CLAAS グループ、タダノ、エピロック、ボマグなどが挙げられます」と、Andersson氏は締めくくりました。

 

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Summary

Description

How will off-highway vehicle telematics market in the construction, mining, agriculture and forestry segments evolve in 2026 and beyond? This report covers the latest trends and developments in the dynamic telematics industry. Berg Insight forecasts that the global installed base of active off-highway vehicle telematics systems will grow at a CAGR of 12.0 percent from 10.0 million units at the end of 2024 to 17.6 million units by 2029. Get up to date with the latest information about vendors, products and markets.

 


 

The Global Off-Highway Vehicle Telematics Market is the seventh consecutive report from Berg Insight analysing the latest developments on the market for telematics solutions used in the construction, mining, agriculture and forestry sectors. This strategic research report from Berg Insight provides you with 260 pages of unique business intelligence, including 5-year industry forecasts, expert commentary and real-life case studies on which to base your business decisions.

Highlights from this report:

  • Insights from 30 executive interviews with market-leading companies.
  • Overview of the construction, mining, agriculture and forestry sectors.
  • Profiles of 48 equipment OEMs and their telematics offerings.
  • Comprehensive overview of the off-highway vehicle telematics value chain and key applications.
  • Summary of the latest industry trends and developments.
  • Market forecasts lasting until 2029.

The installed base of off-highway vehicle telematics systems to reach 17.6 million units worldwide by 2029

Berg Insight’s definition of the off-highway vehicle market includes various equipment such as specialised heavy machinery, lighter equipment and other vehicles used in the construction, mining, agriculture and forestry sectors. Off-highway vehicle telematics refers to telematics hardware and associated software solutions deployed for remote monitoring and management of fleets of machinery and equipment used in these sectors. Early initiatives among the heavy equipment OEMs started to emerge already in the 1990s and many manufacturers followed suit in the 2000s. Today, most equipment manufacturers have introduced some type of telematics offerings for their customers, either as a result of in-house development or through collaborative efforts involving third-party technology partners powering telematics solutions commonly under the OEMs’ brands. A wide range of aftermarket solution providers have entered the off-highway vehicle telematics space, offering solutions for various assets including multi-brand equipment fleets and commonly also other types of mobile and stationary equipment and vehicles. Solutions available on the market enable the delivery of vehicle management, operator management and safety management applications linking off-highway machines and enterprise IT systems.

Berg Insight estimates that the global installed base of active off-highway vehicle telematics systems reached 10.0 million units in 2024. This includes connected units deployed on various off-highway vehicles across the construction, mining, agriculture and forestry sectors. The construction sector accounts for the largest share, driven by OEM telematics systems offered by heavy equipment manufacturers. Agriculture and mining are the second and third largest off-highway sectors in terms of the number of connected units deployed on machines and vehicles used in agricultural and mining operations respectively. The remainder is represented by the forestry sector including telematics systems fitted to various forestry equipment. Growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 12.0 percent, the active installed base of off-highway vehicle telematics systems across all sectors is forecasted to reach 17.6 million units worldwide in 2029. The North American market is estimated to be somewhat larger than the European. The Rest of World market is moreover estimated to represent more than half of the global installed base of off-highway vehicle telematics systems.

The top ten equipment manufacturers offering telematics together account for around 70 percent of the total number of off-highway vehicle telematics systems in use across the construction, mining, agriculture and forestry sectors globally. Berg Insight ranks Caterpillar as the leading off-highway vehicle telematics provider. Caterpillar was the first to surpass the milestone of 1.0 million connected assets across all segments and the company now has more than 1.5 million units. The runners-up are SANY, Komatsu and Deere & Company. Other major manufacturers with several hundred thousand active units include Volvo Construction Equipment, XCMG, Zoomlion, Hitachi Construction Machinery and JCB. Yanmar, HD Hyundai (HD Hyundai Construction Equipment and HD Hyundai Infracore), CNH Industrial, Doosan Bobcat, Kobelco, Kubota and JLG Industries also have sizeable installed bases of connected equipment. Additional players having estimated installed bases of off-highway vehicle telematics units in the tens of thousands include AGCO, Terex, Liebherr, LiuGong, CLAAS Group, Tadano, Epiroc and BOMAG.

The aftermarket for off-highway vehicle telematics is expected to shrink as the equipment manufacturers continue to introduce standard fitment on additional machine models and simultaneously increase the length of free software subscriptions. Arguments such as the OEMs’ weak spot being the inability to adequately serve the needs of mixed multi-brand fleets are becoming less valid thanks to initiatives such as the AEMP telematics standard which makes it possible to collect data from different brands and manage it all from a software interface of choice. There are however promising opportunities for telematics players that partner with the OEMs, either as end-to-end full-service providers or – in many cases maybe more realistically – working alongside OEM personnel to optimise the telematics functionality. In addition to the standard-fitted systems and time-limited subscriptions commonly included for free, the telematics players can also benefit from the upselling of more advanced functionality. There are several notable examples of partner-powered and co-developed offerings in the equipment OEM telematics space. In line with trends in adjacent markets such as fleet management for commercial vehicles, the partner strategy may grow in popularity among the equipment manufacturers at the expense of in-house telematics development efforts. This can especially be the case for equipment manufacturers that do not currently offer OEM telematics to their customers. The future development path is however far from certain as there are also numerous examples of OEMs moving from partner-powered to in-house developed telematics offerings in recent years. An increasing number of players such as vendors focused on on-road commercial vehicle fleet management are nevertheless expected to diversify into telematics for various off-highway vehicles and stationary objects. This enables fleets to monitor and manage all of their business-critical assets through the same backoffice interface, using familiar applications and reporting tools. Asset tracking, especially for smaller and lower-value items, represents a heavily underpenetrated market with considerable potential for telematics providers that are ready to diversify their product offering. Particularly strong growth is expected for solutions that also enable tracking of ancillary equipment such as attachments, implements, handheld tools and similar items.

This report answers the following questions:

  • Which are the main telematics systems offered by off-highway vehicle manufacturers?
  • Which are the key off-highway vehicle telematics applications?
  • What business models are used by OEMs offering telematics?
  • Which OEM telematics offerings are powered by telematics partners?
  • How are aftermarket providers approaching the off-highway vehicle telematics market?
  • Which equipment manufacturers have developed their telematics offerings in-house?
  • How does the off-highway telematics market compare with other related markets?
  • How will the off-highway vehicle telematics market evolve in the future?


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Table of Contents

Table of Contents

Table of Contents
List of Figures

Executive summary

1    The Global Off-Highway Vehicle Market

1.1    Introduction
1.1.1    Off-highway vehicle manufacturers
1.2    The construction sector
1.2.1    Construction equipment
1.3    The mining sector
1.3.1    Mining equipment
1.4    The agricultural sector
1.4.1    Agricultural equipment
1.5    The forestry sector
1.5.1    Forestry equipment

2    Off-Highway Vehicle Telematics Technologies and Solutions

2.1    Introduction
2.2    Off-highway vehicle telematics infrastructure
2.2.1    Vehicle segment
2.2.2    Positioning segment
2.2.3    Network segment
2.2.4    Backoffice segment
2.2.5    OEM/dealer segment
2.3    Off-highway vehicle management
2.3.1    Machine location tracking and status monitoring
2.3.2    Security tracking and intervention
2.3.3    Remote diagnostics, preventive maintenance and machine health prognostics
2.3.4    Precision agriculture
2.4    Equipment operator management
2.4.1    Collection of operator-related data
2.4.2    Interaction with operators in the field
2.5    Safety management
2.5.1    Proximity detection and collision avoidance systems
2.5.2    Video-based monitoring solutions
2.5.3    Fatigue and distraction monitoring
2.6    Business models

3    Market Forecasts and Trends

3.1    Market analysis
3.1.1    Installed base and forecast
3.1.2    Regional markets
3.1.3    Vendor market shares
3.2    Market drivers and barriers
3.2.1    Macroeconomic environment
3.2.2    Regulatory environment
3.2.3    Competitive environment
3.2.4    Technology environment
3.3    Value chain analysis
3.3.1    Equipment industry players
3.3.2    Telematics industry players
3.3.3    Telecom industry players
3.3.4    IT and other industry players
3.4    Future industry trends

4    Construction and Mining Equipment Manufacturers

4.1    Caterpillar
4.2    CNH Industrial
4.3    Deere & Company
4.4    Doosan Bobcat
4.5    Epiroc
4.6    HD Hyundai Construction Equipment
4.7    HD Hyundai Infracore
4.8    Hitachi Construction Machinery
4.9    JCB
4.10    Komatsu
4.11    Liebherr
4.12    Sandvik
4.13    Volvo Construction Equipment
4.14    Other manufacturers
4.14.1    Bell Equipment
4.14.2    BOMAG
4.14.3    JLG Industries
4.14.4    Kobelco
4.14.5    Kubota
4.14.6    Link-Belt Cranes and LBX (Sumitomo)
4.14.7    LiuGong
4.14.8    Mahindra & Mahindra
4.14.9    Manitowoc
4.14.10    Mecalac
4.14.11    SANY
4.14.12    Tadano
4.14.13    Takeuchi
4.14.14    Terex
4.14.15    Wacker Neuson
4.14.16    XCMG
4.14.17    Yanmar
4.14.18    Zoomlion

5    Agriculture and Forestry Equipment Manufacturers

5.1    AGCO
5.2    Amazone
5.3    ARGO Tractors
5.4    CLAAS Group
5.5    CNH Industrial
5.6    Deere & Company
5.7    JCB
5.8    Komatsu
5.9    Krone
5.10    Kubota
5.11    Mahindra & Mahindra
5.12    Ponsse
5.13    Rottne
5.14    SDF
5.15    Stara
5.16    Tigercat
5.17    Vermeer

Glossary

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Press Release

2025-12-23 Press releases
The installed base of off-highway vehicle telematics systems to reach 17.6 million units worldwide by 2029

Berg Insight estimates that the global installed base of active off-highway vehicle telematics systems reached 10.0 million units in 2024. This includes connected units deployed on various off-highway vehicles across the construction, mining, agriculture and forestry sectors. The construction sector accounts for the largest share, driven by OEM telematics systems offered by heavy equipment manufacturers. Agriculture and mining are the second and third largest off-highway sectors in terms of the number of connected units deployed on machines and vehicles used in agricultural and mining operations respectively. The remainder is represented by the forestry sector including telematics systems fitted to various forestry equipment. Growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 12.0 percent, the active installed base of off-highway vehicle telematics systems across all sectors is forecasted to reach 17.6 million units worldwide in 2029.

 

“The top ten equipment manufacturers offering telematics together account for around 70 percent of the total number of off-highway vehicle telematics systems in use across the construction, mining, agriculture and forestry sectors globally”, said Rickard Andersson, Principal Analyst, Berg Insight. He adds that Berg Insight ranks Caterpillar as the leading off-highway vehicle telematics provider and the runners-up are SANY, Komatsu and Deere & Company. “Caterpillar was the first to surpass the milestone of 1 million connected assets across all segments and the company now has more than 1.5 million units”, continued Mr. Andersson. Far from surprising, the leading equipment manufacturer by market share is also by far the top player when it comes to the number of off-highway vehicle telematics subscribers. “This is a natural development in an industry where telematics has increasingly been included as standard with the machine purchase, gradually covering more models and equipment categories”, said Mr. Andersson. Other major manufacturers with several hundred thousand active units include Volvo Construction Equipment, XCMG, Zoomlion, Hitachi Construction Machinery and JCB. Yanmar, HD Hyundai (HD Hyundai Construction Equipment and HD Hyundai Infracore), CNH Industrial, Doosan Bobcat, Kobelco, Kubota and JLG Industries also have sizeable installed bases of connected equipment. “Additional players having estimated installed bases of off-highway vehicle telematics units in the tens of thousands include AGCO, Terex, Liebherr, LiuGong, CLAAS Group, Tadano, Epiroc and BOMAG”, concluded Mr. Andersson.

 

 

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