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ラテンアメリカのフリートマネジメント

ラテンアメリカのフリートマネジメント


Fleet Management in Latin America

内容 ラテンアメリカの商用車向けフリートマネジメントシステム市場は2025年以降どのように進化するのか?Berg Insightのこの戦略的調査レポートは、ダイナミックなテレマティクス業界の最新動向と... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Berg Insight
ベルグインサイト社
2025年7月11日 Eur1,800
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サマリー

内容

ラテンアメリカの商用車向けフリートマネジメントシステム市場は2025年以降どのように進化するのか?Berg Insightのこの戦略的調査レポートは、ダイナミックなテレマティクス業界の最新動向と発展をカバーしています。本レポートでは、OEMとアフターマーケットのプレイヤーを詳細に取り上げ、最新の市場データをすべて収録しています。ラテンアメリカで実際に使用されているシステムの数は、2024年の830万台から2029年には1,660万台へと、年平均成長率(CAGR)15.0%で増加すると予測されています。ベンダー、製品、市場に関する最新情報をご覧ください。

 


 

この調査レポートは、ラテンアメリカにおける商用車テレマティクス市場の最新動向を分析したBerg Insightの総合レポートです。本レポートはOEMとアフターマーケットのプレイヤーを詳細にカバーし、最新の市場データをすべて含んでいます。Berg Insightのこの戦略的調査レポートは、5年間の業界予測、専門家による解説、ビジネス上の意思決定に役立つ実際のケーススタディなど、210ページにわたる独自のビジネスインテリジェンスを提供します。

本レポートのハイライト

  • 市場をリードする企業30社への新たなエグゼクティブインタビューからの洞察。
  • ラテンアメリカの自動車保有台数と商用フリートに関する新データ。
  • フリートマネジメントのバリューチェーンと主要アプリケーションの包括的な概要。
  • 市場動向と主要開発の詳細分析。
  • アフターマーケットのフリート管理ソリューションプロバイダー80社のプロファイル
  • 商用車ブランドによるOEM提案の概要。
  • 2029年までの市場予測

ラテンアメリカの車両管理システムの設置台数は2029年までに1,700万台に達する

ラテンアメリカのフリートマネジメントソリューション市場は、長年にわたり成長期にある。さまざまな地元や地域のソリューションプロバイダーに加え、成熟した自国市場が普及のピークに近づく中、対応可能な市場を拡大し、加入者数の増加を維持しようとする国際的なプレーヤー、特に北米のソリューション・プロバイダーによるサービスが増加している。ベルグインサイトは、フリートマネジメントの普及率は2025年から2029年にかけてラテンアメリカ全域で上昇を続けると予測している。この地域で実際に使用されているフリートマネジメントシステムの総数は、2024年の約830万台から年平均成長率(CAGR)15.0%で増加し、2029年には1,660万台に達すると予測される。同時に、企業が使用する車両総数における普及率は、2024年の20.9%から2029年には40.0%に増加すると予測される。

ラテンアメリカのフリートマネジメント市場には、規模も出自もさまざまなベンダーが参入している。ひとつのカテゴリーは、アメリカ大陸とEMEAを拠点とする専門FMプロバイダーや一般的なテレマティクス大手を含む国際的なアフターマーケットプレーヤーである。また、ラテンアメリカ諸国に本社を置くローカル・アフターマーケット・ソリューション・プロバイダーも幅広く、それぞれの国内市場やサブリージョンに特化した小規模プレーヤーから、場合によってはラテンアメリカの海外市場やそれ以外にまで事業を展開する大規模プレーヤーまでいる。この地域はさらに、ラテンアメリカ、特にメキシコに進出している比較的多くの北米のソリューション・プロバイダーがサービスを提供している。

Berg Insightは、Gurtam、MICHELIN Connected Fleet (MCF)、Geotabを、ラテンアメリカにおけるフリートマネジメントソリューションの最大手プロバイダーとして位置づけており、いずれも同地域で数十万台の有効なインストールベースを有している。2000年代後半から同地域で活動しているグルタム社は、今日、ラテンアメリカ各国でワイアロンフリートマネジメント・プラットフォームを提供する多数のパートナーと提携している。ミシュランは10年以上前にブラジルのSascarを買収し、MCFは今日、同地域の他の国でも一定の存在感を示している。カナダを拠点とするGeotabは、15年以上にわたってラテンアメリカに投資しており、同社は現在、同地域のすべての国で30万件のアクティブ契約を突破している。ラテンアメリカのソリューションプロバイダー上位5社の残りは、イスラエルを拠点とするIturan社と米国を拠点とするPowerfleet社である。その他の注目すべきベンダーには、ホワイトラベル・プラットフォーム・プロバイダーのRedGPSやNavixy(SquareGPS)、大手レンタカー会社Localizaが所有するブラジルのフリートマネジメント・ソリューション・プロバイダーMobi7などがある。メキシコの衛星追跡会社Encontrackもトップ10入りしている。また、ブラジルのPósitron社(Stoneridge)、Autotrac社、Omnilink社、米国のCalAmp社、スウェーデンの商用車OEMであるScania社などのソリューション・ベンダーがトップ10圏外にランクインしている。3Dtracking、Trucks Control、Wisetrack、Satrack、Sitrack、Digital Communications Technologies (DCT)、Cobli、3S Tecnologia、Location World、Numaris、Maxtrackも重要なソリューション・プロバイダーの一例で、いずれもラテンアメリカでのインストールベースは10万台以上と推定される。

ラテンアメリカの商用車市場に参入している自動車メーカーには、北米、欧州、アジアのOEMメーカーや一部の現地メーカーが含まれる。現在、ほとんどの主要商用車メーカーは、自社車両にテレマティクス・デバイスと様々な程度のフリートマネジメント機能を、単独で、あるいは定評あるFMソリューション・プロバイダーと提携して、工場装着型で提供している。例えば、フォルクスワーゲン、スカニア、インターナショナル、ダイムラー・トラック、ボルボ・グループ、イヴェコ、PACCAR、そしてフォードやGMは、それぞれの本国市場やラテンアメリカでOEMフリート・テレマティクス・システムを導入している。

本レポートは以下の質問に答えている:

  • アフターマーケットのフリート管理ソリューションの現地大手プロバイダーはどこか?
  • ラテンアメリカをターゲットにしている国際的なフリート管理ソリューションプロバイダーは?
  • 北米のベンダーはラテンアメリカ市場にどのようにアプローチしているか?
  • 商用車OEMはどのような製品を提供しているか?
  • この地域のフリートテレマティクスソリューションの価格水準は?
  • 海外のソリューションベンダーにはどのようなハードルがあるのか?
  • 2025年、2026年の間にFM業界の統合は進むか?
  • 商用車テレマティクス業界は今後どのように進化するか?


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目次

目次

目次
図表一覧

要旨

1   フリートマネジメントソリューション

1.1 フリートマネジメントのインフラストラクチャー
1.1.1 車両セグメント
1.1.2 GNSSセグメント
1.1.3 ネットワークセグメント
1.1.4 バックオフィス部門
1.2 車両管理
1.2.1 車両診断とメンテナンス計画
1.2.2 セキュリティトラッキング
1.2.3 タイヤ空気圧監視システム
1.3 ドライバー管理
1.3.1 運転データの登録と分析
1.3.2 ビデオベースのドライバーモニタリング
1.3.3 エコドライブ計画
1.3.4 保険リスク管理
1.4 運行管理
1.4.1 ルーティングとナビゲーション
1.4.2 輸送管理
1.4.3 モバイルワークフォース管理
1.5 規制遵守と報告
1.5.1 ドライバーの労働時間、日誌、タコグラフ
1.5.2 マイレージ報告
1.5.3 特殊輸送
1.5.4 その他のローカルアプリケーション
1.6 ビジネスモデル

2   市場予測とトレンド

2.1.1 ラテンアメリカの商用車市場
2.1.2 フリートマネジメント市場予測
2.1.3 フリートマネジメントベンダーの市場シェア
2.1.4 ラテンアメリカ地域の市場特性
2.2 市場促進要因と障壁
2.2.1 マクロ経済環境
2.2.2 規制環境
2.2.3 競争環境
2.2.4 技術環境
2.3 バリューチェーン分析
2.3.1 テレマティクス業界のプレーヤー
2.3.2 自動車業界プレーヤー
2.3.3 通信業界プレーヤー
2.3.4 IT業界プレーヤー
2.4 今後の業界動向

3   国際アフターマーケットソリューションプロバイダー

3.1 3Dtracking
3.2  Geotab
3.3  Gurtam
3.4  Ituran
3.5  Linqo
3.6  Mapon
3.7  MICHELIN Connected Fleet
3.8  Powerfleet
3.9  Questar Auto
3.10 Webfleet (Bridgestone)

4   ラテンアメリカのアフターマーケットソリューションプロバイダー

4.1 3S Tecnologia
4.2  Autotrac
4.3  Blac
4.4  Círculo Corp
4.5  Cobli
4.6  Encontrack
4.7  FleTrack
4.8  Ful-Mar
4.9  Gepesat
4.10  Global Track
4.11  GM Transport
4.12  Golfleet
4.13  Gowit (Blackay)
4.14  GPS7000
4.15  GPS Chile
4.16  Grupo UDA
4.17  Grupo Ultra
4.18  Hawk GPS
4.19  Hunter
4.20  IQUO
4.21  Location World
4.22  Maxtrack
4.23  Mobi7 (Localiza)
4.24  Numaris
4.25  Omnilink (Show Tecnologia)
4.26  Optimus Fleet
4.27  Pósitron (Stoneridge)
4.28  Rastreosat (Vela)
4.29  Rastreo Satelital
4.30  Ravex
4.31  RedGPS
4.32  Resser
4.33  Samtech (Vela)
4.34  Satrack
4.35  Siga Sul
4.36  SIGhRA
4.37  Sitrack
4.38  Soltrack and Troncalnet (Vigia)
4.39  SS Telemática
4.40  Strix
4.41  Tecnologistik
4.42  Tecnomotum
4.43  Tracklog
4.44  TrackTec (Vela)
4.45  Trucks Control
4.46  Ubicamóvil
4.47  Ubicar
4.48  Webmaps
4.49  WideTech
4.50 Wisetrack

5   北米アフターマーケットソリューションプロバイダー

5.1  Azuga (Bridgestone)
5.2  CalAmp
5.3  CarrierWeb
5.4  Digital Communications Technologies
5.5  FleetMovil (Guidepoint Systems)
5.6  FleetUp
5.7  GPS Trackit (Zonar Systems)
5.8  KORE Position Logic
5.9  Lytx
5.10  Motive
5.11  Navixy (SquareGPS)
5.12  Positioning Universal
5.13  PosiTrace
5.14  Prometheus
5.15  Rastrac
5.16  Samsara
5.17  Solera Fleet Solutions
5.18  Teletrac Navman
5.19  Trimble Mobility (Platform Science)
5.20  Verizon Connect

用語集

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プレスリリース

2025年7月11日 プレスリリース
ラテンアメリカのフリートマネジメントシステムの設置台数は2029年までに1,660万台に達する

大手IoTアナリスト企業Berg Insightの新しい調査報告書によると、ラテンアメリカの商用車フリートで展開されているアクティブフリートマネジメントシステムの総数は、2024年第4四半期で約830万ユニットであった。年平均成長率(CAGR)15.0%で成長するこの数字は、2029年までに1,660万ユニットに達すると予想される。ラテンアメリカのフリートマネジメント市場は比較的細分化されている。同地域の上位5社で市場の稼働台数の5分の1強を占め、上位10社でラテンアメリカの総設置台数の3分の1を超えることはない。この地域では、地元や地域のソリューション・プロバイダーに加え、国際的なプレーヤー、特に北米のソリューション・プロバイダーが、対応可能な市場を拡大し、自国市場が成熟するにつれて加入者数の伸びを維持しようとしている。

「Berg Insight社は、Gurtam社、MICHELIN Connected Fleet社、Geotab社をラテンアメリカ最大のフリートマネジメント・ソリューション・プロバイダーとして位置づけており、いずれも同地域で数十万台の有効なインストールベースを有している」とBerg Insight社の主席アナリストであるRickard Andersson氏は述べた。2000年代後半から同地域で活動しているグルタム社は、現在、ラテンアメリカの多くの国でWialonフリートマネジメントプラットフォームを提供する多数のパートナーと提携している。ミシュランは10年以上前にブラジルを拠点とするSascar社を買収し、MICHELIN Connected Fleetは今日、同地域の他の国でも一定の存在感を示している。「カナダを拠点とするGeotabは、15年以上にわたってラテンアメリカに投資しており、同社は現在、ラテンアメリカのすべての国で30万を超えるアクティブな契約を獲得しています」とAndersson氏は続けた。また、ラテンアメリカのソリューション・プロバイダー上位5社のうち、残る1社はイスラエルを拠点とするIturan社と米国を拠点とするPowerfleet社であると付け加えた。コロンビアを拠点とするWideTechもまた、ラテンアメリカの多くの市場で幅広い存在感を示す重要なプレーヤーである。

「その他の注目すべきベンダーには、ホワイトラベル・プラットフォーム・プロバイダーのRedGPSやNavixy、大手レンタカー会社Localizaが所有するブラジルのフリートマネジメント・ソリューション・プロバイダーMobi7などが含まれます」とAndersson氏は述べた。メキシコの衛星追跡会社Encontrackもトップ10にランクインしている。また、ブラジルのPósitron社(Stoneridge)、Autotrac社、Omnilink社、米国のCalAmp社、スウェーデンの商用車OEMであるScania社などのソリューション・ベンダーがトップ10圏外にランクインしている。「3Dtracking、Trucks Control、Wisetrack、Satrack、Sitrack、Digital Communications Technologies、Cobli、3S Tecnologia、Location World、Numaris、Maxtrackも重要なソリューション・プロバイダーの一例であり、いずれもラテンアメリカでのインストール・ベースは10万台以上と推定される」とAndersson氏は締めくくった。

 

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Summary

Description

How will the market for fleet management systems for commercial vehicles in Latin America evolve in 2025 and beyond? This strategic research report from Berg Insight covers the latest trends and developments in the dynamic telematics industry. This report covers in-depth both OEM and aftermarket players and includes all the latest market data. The number of systems in active use in Latin America is forecasted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 15.0 percent from 8.3 million units in 2024 to 16.6 million units by 2029. Get up to date with the latest information about vendors, products and markets.

 


 

Fleet Management in Latin America is a comprehensive report from Berg Insight analysing the latest developments on the commercial vehicle telematics market in this region. The report covers in-depth both OEM and aftermarket players and includes all the latest market data. This strategic research report from Berg Insight provides you with 210 pages of unique business intelligence, including 5-year industry forecasts, expert commentary and real-life case studies on which to base your business decisions.

Highlights from this report:

  • Insights from 30 new executive interviews with market-leading companies.
  • New data on vehicle populations and commercial fleets in Latin America.
  • Comprehensive overview of the fleet management value chain and key applications.
  • In-depth analysis of market trends and key developments.
  • Profiles of 80 aftermarket fleet management solution providers.
  • Summary of OEM propositions from commercial vehicle brands.
  • Market forecasts lasting until 2029.

The installed base of fleet management systems in Latin America will reach 17 million units by 2029

The fleet management solution market in Latin America has been in a growth period for many years. In addition to various local and regional solution providers, the region is increasingly served by international players – especially North American solution providers – seeking to expand the addressable market and maintain subscriber growth as the mature home markets inevitably approach peak penetration. Berg Insight expects that the penetration rate for fleet management will continue to increase in 2025–2029 across all parts of the Latin American region. The total number of fleet management systems in active use in the region is forecasted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 15.0 percent from about 8.3 million units in 2024 to reach 16.6 million units by 2029. The penetration rate in the total population of fleet vehicles used by businesses is at the same time estimated to increase from 20.9 percent in 2024 to 40.0 percent in 2029.

The fleet management market in Latin America is served by a range of vendors of varying sizes and origins. One category is international aftermarket players including specialised FM providers and general telematics giants based in the Americas and EMEA. There are also a wide range of local aftermarket solution providers headquartered in Latin American countries, ranging from small players focusing exclusively on the respective domestic markets or even sub-regions to larger players with operations spanning foreign markets in Latin America and beyond in some cases. The region is further served by a relatively large number of North American solution providers that have expanded to Latin America, especially Mexico.

Berg Insight ranks Gurtam, MICHELIN Connected Fleet (MCF) and Geotab as the largest providers of fleet management solutions in Latin America, all having installed bases of several hundred thousand active units in the region. Active in the region since the late 2000s, Gurtam today works with a large number of partners offering its Wialon fleet management platform in various Latin American countries. Michelin acquired Brazil-based Sascar more than a decade ago and MCF today also has some presence in other countries in the region. Canada-based Geotab has been investing in Latin America for more than 15 years and the company has now surpassed 300,000 active subscriptions across all countries in the region. The remaining top-5 solution providers in Latin America are Israel-based Ituran and US-based Powerfleet. Colombia-based WideTech is also a key player with a broad presence across many markets in Latin America. Other notable vendors include the white-label platform providers RedGPS and Navixy (SquareGPS) as well as the Brazilian fleet management solution provider Mobi7 owned by the leading car rental company Localiza. The Mexican satellite tracking company Encontrack is also a top-10 player. Solution vendors just outside of the top list moreover include the Brazilian players Pósitron (Stoneridge), Autotrac and Omnilink as well as US-based CalAmp and the Swedish commercial vehicle OEM Scania. 3Dtracking, Trucks Control, Wisetrack, Satrack, Sitrack, Digital Communications Technologies (DCT), Cobli, 3S Tecnologia, Location World, Numaris and Maxtrack are additional examples of significant solution providers, all having estimated installed bases in Latin America around the 100,000 range or above.

Automotive players serving the Latin American commercial vehicle market include OEMs from North America, Europe and Asia as well as some local manufacturers. Most major commercial vehicle manufacturers now offer factory-installed telematics devices and various degrees of fleet management functionality for their vehicles – either independently or in partnership with established FM solution providers. Examples include Volkswagen, Scania, International, Daimler Truck, Volvo Group, Iveco and PACCAR as well as Ford and GM which have all introduced OEM fleet telematics systems in their respective home markets as well as Latin America to varying extents.

This report answers the following questions:

  • Which are the leading local providers of aftermarket fleet management solutions?
  • Which international fleet management solution providers target Latin America?
  • How are North American vendors approaching the Latin American market?
  • What offerings are available from commercial vehicle OEMs?
  • What is the price level of fleet telematics solutions in the region?
  • What hurdles are there for foreign solution vendors?
  • Will the FM industry consolidate further during 2025–2026?
  • How will the commercial vehicle telematics industry evolve in the future?


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Table of Contents

Table of Contents

Table of Contents
List of Figures

Executive summary

1    Fleet Management Solutions

1.1    Fleet management infrastructure
1.1.1    Vehicle segment
1.1.2    GNSS segment
1.1.3    Network segment
1.1.4    Backoffice segment
1.2    Vehicle management
1.2.1    Vehicle diagnostics and maintenance planning
1.2.2    Security tracking
1.2.3    Tire pressure monitoring systems
1.3    Driver management
1.3.1    Driving data registration and analysis
1.3.2    Video-based driver monitoring
1.3.3    Eco-driving schemes
1.3.4    Insurance risk management
1.4    Operations management
1.4.1    Routing and navigation
1.4.2    Transport management
1.4.3    Mobile workforce management
1.5    Regulatory compliance and reporting
1.5.1    Driver working hours, logbooks and tachographs
1.5.2    Private mileage reporting
1.5.3    Special transports
1.5.4    Other local applications
1.6    Business models

2    Market Forecasts and Trends

2.1    Market analysis
2.1.1    The Latin American commercial vehicle market
2.1.2    Fleet management market forecast
2.1.3    Fleet management vendor market shares
2.1.4    Local market characteristics in Latin America
2.2    Market drivers and barriers
2.2.1    Macroeconomic environment
2.2.2    Regulatory environment
2.2.3    Competitive environment
2.2.4    Technology environment
2.3    Value chain analysis
2.3.1    Telematics industry players
2.3.2    Automotive industry players
2.3.3    Telecom industry players
2.3.4    IT industry players
2.4    Future industry trends

3    International Aftermarket Solution Providers

3.1    3Dtracking
3.2    Geotab
3.3    Gurtam
3.4    Ituran
3.5    Linqo
3.6    Mapon
3.7    MICHELIN Connected Fleet
3.8    Powerfleet
3.9    Questar Auto
3.10    Webfleet (Bridgestone)

4    Latin American Aftermarket Solution Providers

4.1    3S Tecnologia
4.2    Autotrac
4.3    Blac
4.4    Círculo Corp
4.5    Cobli
4.6    Encontrack
4.7    FleTrack
4.8    Ful-Mar
4.9    Gepesat
4.10    Global Track
4.11    GM Transport
4.12    Golfleet
4.13    Gowit (Blackay)
4.14    GPS7000
4.15    GPS Chile
4.16    Grupo UDA
4.17    Grupo Ultra
4.18    Hawk GPS
4.19    Hunter
4.20    IQUO
4.21    Location World
4.22    Maxtrack
4.23    Mobi7 (Localiza)
4.24    Numaris
4.25    Omnilink (Show Tecnologia)
4.26    Optimus Fleet
4.27    Pósitron (Stoneridge)
4.28    Rastreosat (Vela)
4.29    Rastreo Satelital
4.30    Ravex
4.31    RedGPS
4.32    Resser
4.33    Samtech (Vela)
4.34    Satrack
4.35    Siga Sul
4.36    SIGhRA
4.37    Sitrack
4.38    Soltrack and Troncalnet (Vigia)
4.39    SS Telemática
4.40    Strix
4.41    Tecnologistik
4.42    Tecnomotum
4.43    Tracklog
4.44    TrackTec (Vela)
4.45    Trucks Control
4.46    Ubicamóvil
4.47    Ubicar
4.48    Webmaps
4.49    WideTech
4.50    Wisetrack

5    North American Aftermarket Solution Providers

5.1    Azuga (Bridgestone)
5.2    CalAmp
5.3    CarrierWeb
5.4    Digital Communications Technologies
5.5    FleetMovil (Guidepoint Systems)
5.6    FleetUp
5.7    GPS Trackit (Zonar Systems)
5.8    KORE Position Logic
5.9    Lytx
5.10    Motive
5.11    Navixy (SquareGPS)
5.12    Positioning Universal
5.13    PosiTrace
5.14    Prometheus
5.15    Rastrac
5.16    Samsara
5.17    Solera Fleet Solutions
5.18    Teletrac Navman
5.19    Trimble Mobility (Platform Science)
5.20    Verizon Connect

Glossary

 

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Press Release

2025-07-11 Press releases
The installed base of fleet management systems in Latin America will reach 16.6 million units by 2029

According to a new research report from the leading IoT analyst firm Berg Insight, the total number of active fleet management systems deployed in commercial vehicle fleets in Latin America was around 8.3 million units in Q4-2024. Growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 15.0 percent, this number is expected to reach 16.6 million units by 2029. The Latin American fleet management market is relatively fragmented. The top-5 players in the region account for just over a fifth of the active units in the market, and the top-10 represent no more than a third of the total installed base in Latin America. In addition to local and regional solution providers, the region is increasingly served by international players – especially North American solution providers – seeking to expand the addressable market and maintain subscriber growth as the home markets become more mature.

“Berg Insight ranks Gurtam, MICHELIN Connected Fleet and Geotab as the largest providers of fleet management solutions in Latin America, all having installed bases of several hundred thousand active units in the region”, said Rickard Andersson, Principal Analyst, Berg Insight. Active in the region since the late 2000s, Gurtam today works with a large number of partners offering its Wialon fleet management platform in a number of Latin American countries. Michelin acquired Brazil-based Sascar more than a decade ago and MICHELIN Connected Fleet today also has some presence in other countries in the region. “Canada-based Geotab has been investing in Latin America for more than 15 years and the company has now surpassed 300,000 active subscriptions across all countries in the region”, continued Mr. Andersson. He adds that the remaining top-5 solution providers in Latin America are Israel-based Ituran and US-based Powerfleet. Colombia-based WideTech is also a key player with a broad presence across many markets in Latin America.

“Other notable vendors include the white-label platform providers RedGPS and Navixy as well as the Brazilian fleet management solution provider Mobi7 owned by the leading car rental company Localiza”, said Mr. Andersson. The Mexican satellite tracking company Encontrack is also ranked as a top-10 player. Solution vendors just outside of the top list moreover include the Brazilian players Pósitron (Stoneridge), Autotrac and Omnilink as well as US-based CalAmp and the Swedish commercial vehicle OEM Scania. “3Dtracking, Trucks Control, Wisetrack, Satrack, Sitrack, Digital Communications Technologies,  Cobli, 3S Tecnologia, Location World, Numaris and Maxtrack are additional examples of significant solution providers, all having estimated installed bases in Latin America around the 100,000 range or above”, concluded Mr. Andersson.

 

 

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2025/07/14 10:26

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