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北米のフリートマネジメント - 第15版

北米のフリートマネジメント - 第15版


Fleet Management in North America - 15th Edition

概要 北米の商用車向けフリートマネジメントシステム市場は2026年以降どのように進化するのか?今回で15版目となるBerg Insightの戦略的調査レポートは、ダイナミックなテレマティクス... もっと見る

 

 

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Berg Insight
ベルグインサイト社
2025年11月6日 Eur1,800
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サマリー

概要

北米の商用車向けフリートマネジメントシステム市場は2026年以降どのように進化するのか?今回で15版目となるBerg Insightの戦略的調査レポートは、ダイナミックなテレマティクス業界の最新動向と発展をカバーしています。本レポートでは、OEMとアフターマーケットのプレイヤーを詳細にカバーし、すべての最新市場データを掲載しています。北米で実際に使用されているシステム数は、2024年の1,920万台から2029年には3,320万台まで、年平均成長率(CAGR)11.9%で成長すると予測しています。ベンダー、製品、市場に関する最新情報をご覧ください。

 


 

北米のフリートマネジメントは、この地域の商用車テレマティクス市場の最新動向を分析したBerg Insightの15年連続レポートである。本レポートはOEMとアフターマーケットのプレイヤーを詳細にカバーし、すべての最新市場データを含んでいます。ベルグインサイトのこの戦略的調査レポートは、5年間の業界予測、専門家による解説、ビジネス上の意思決定に役立つ実際のケーススタディなど、280ページにわたる独自のビジネスインテリジェンスを提供します。

本レポートのハイライト

  • 市場をリードする企業30社との新たなエグゼクティブ・インタビューからの洞察。
  • 北米の自動車保有台数と商用フリートに関する新データ。
  • フリートマネジメントのバリューチェーンと主要アプリケーションの包括的な概要。
  • 市場動向と主要開発の詳細分析。
  • アフターマーケットのフリートマネジメントソリューションプロバイダー57社のプロフィールを更新。
  • 商用車ブランドによるOEM提案の概要。
  • 2029年までの市場予測を改訂。
北米のFMソリューションプロバイダー上位15社合計のアクティブユニット数は1,400万台

フリートマネジメント(FM)は、車両関連のさまざまなアプリケーションのための幅広いソリューションに関連して使用される曖昧な用語です。Berg Insightのフリートマネジメントソリューションの定義は、データロギング、衛星測位、バックオフィスアプリケーションへのデータ通信を組み込んだ車両ベースのシステムである。フリートマネジメントソリューションの歴史は数十年前にさかのぼる。車載コンピューターは1980年代に初めて登場し、すぐにさまざまな衛星や地上の無線ネットワークに接続された。今日、モバイルネットワークは多くの地域でユビキタスなオンライン接続をリーズナブルなコストで提供し、モバイルコンピューティング技術は非常に高いパフォーマンスと優れたユーザビリティを実現しています。これらすべてのコンポーネントを組み合わせることで、車両と企業ITシステムをつなぐ車両管理、輸送管理、ドライバー管理、モバイル労働力管理アプリケーションの提供が可能になる。さらに、同じテクノロジー・プラットフォームは、規制遵守や報告にも使用することができます。

商用車フリートは北米経済において不可欠な役割を果たしている。他の輸送手段と比較して、道路輸送は多くの点で比類のない柔軟性を提供している。北米市場で使用されている車両数は約3,400万台である。北米のフリートマネジメント・ソリューション市場は、長年にわたって成長期にある。Berg Insighは、フリートマネジメント市場は2026年から2029年にかけても健全な成長を見せ続けると予測している。北米市場で実際に使用されているフリートマネジメントシステムの総台数は、2024年末の約1,920万台から年平均成長率(CAGR)11.6%で増加し、2029年には3,320万台に達すると予測される。同時に、非個人所有の商用車の総人口における普及率は、2024年の56.8%から2029年には84.7%に上昇すると推定される。

北米のフリートマネジメント市場では、一握りのソリューション・プロバイダーがフロントランナーとして台頭しており、上位5社のインストールベースはいずれも100万台に達していると推定される。カナダを拠点とするGeotabは明らかにリードしており、北米だけで数百万のアクティブなフリートマネジメント加入者を抱えている。Samsaraは、Verizon Connect、CalAmp、Lytx(いずれも米国)を抑えて次点につけている。北米で少なくとも50万台のインストールベースを持つと推定されるその他のソリューション・プロバイダーには、Motive、Platform Science、Powerfleetが含まれる。Platform ScienceはTrimbleのグローバル輸送テレマティクス事業部門を買収し、PowerfleetはMiX TelematicsとFleet Completeの買収を通じてそのプレゼンスを大幅に拡大した。Zonar Systemsは現在Zonarブランドに移行しているGPS Trackitによって買収された。少なくとも数十万台のインストールベースと推定される残りのトップ15プレーヤーは、ブリヂストンモビリティソリューションズ、GPSインサイト、ワンステップGPS、GurtamとTeletrac Navmanが含まれています。ブリヂストンは、北米のフリートテレマティクス市場において、主にAzugaとある程度Webfleetが代表を務めている。また、上位からわずかに外れたソリューション・ベンダーには、Linxup、IntelliShift、Forward Thinking Systems、Rastrac、MICHELIN Connected Fleet、FleetMovil(Guidepoint Systems)、Rand McNally、J. J. Keller、Raven Connectedなどがある。フォワード・シンキング・システムズは最近、KOREからPosition Logicプラットフォームを買収した。北米で活躍するフリートマネジメント・プレーヤーとしては、Positioning Universal、Radius、EROAD、ISAAC Instrumentsなどが挙げられる。

現在、ほとんどの自動車メーカーは、自社車両にテレマティクスデバイスと様々な程度のフリートマネジメント機能を、単独で、または定評のあるFMソリューションプロバイダーと提携して、工場装着で提供している。OEMテレマティクスの取り組みは年々強化されており、北米市場では、特にアフターマーケットのフリートマネジメント・ソリューション・プロバイダーが提供するシステムに、大規模なインストールベースが見られるようになっている。北米でOEMフリート・テレマティクス・システムを導入したメーカーの例としては、ボルボ・グループ、PACCAR、ダイムラー・トラック、インターナショナル、日野、メルセデス・ベンツ、ステランティス、フォード、GMなどがある。遠隔診断などの基本的なテレマティクス・サービスは、車両購入後最初の数年間は無料で提供されるようになってきている。商用車OEMのいくつかは、時間をかけてパートナーシップ戦略を拡大し、さらにアフターマーケット・テレマティクス・パートナーとの提携を開始し、フリート顧客が特定のニーズに最も適したシステムを選択できるようになった。フォードやGMのようないくつかのOEMは、近年、増加するパートナー提供の選択肢とともに、代替品として提供される新しい独自のフリート・テレマティクス・ソリューションを導入している。様々な形でOEM分野で活躍している注目すべきフリート・テレマティクス・プロバイダーには、Platform Science、Geotab、Verizon Connect、Samsara、Radius、Zonar Systems、Powerfleetなどがある。Platform ScienceのVirtual Vehicleプラットフォームは、最近最も注目すべき開発のひとつである。Virtual VehicleオープンOEMプラットフォームは、北米の大型トラック輸送で最も重要なブランド数社に採用され、支持されている。商用車メーカーとフリートマネジメント・ソリューション・プロバイダーとのパートナーシップは、近いうちにさらに発表される予定である。

本レポートは以下の質問に答えている:

  • 北米の商用車フリート構造は?
  • 北米におけるアフターマーケットのフリート管理ソリューションの主要プロバイダーはどこか?
  • 商用車OEMはどのような製品を提供しているか?
  • 標準ハードウェアへの移行は北米のFM市場にどのような影響を与えているか?
  • 北米の規制動向はFM業界にどのような影響を与えているか?
  • この地域におけるフリートテレマティクスソリューションの価格水準は?
  • 2026年以降、FM業界はさらに統合が進むのか?
  • 商用車テレマティクス産業は今後どのように進化するか?


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目次

目次

目次
図表一覧

要旨

1 北米の商用車フリート

1.1 稼働車両数
1.1.1 米国
1.1.2 カナダ
1.2 新規登録台数とメーカーの市場シェア
1.3 トレーラー
1.4 所有構造と主要フリート

2 フリート管理ソリューション

2.1 フリート管理インフラ
2.1.1 車両セグメント
2.1.2 GNSSセグメント
2.1.3 ネットワークセグメント
2.1.4 バックオフィスセグメント
2.2 車両管理
2.2.1 車両診断とメンテナンス計画
2.2.2 セキュリティ追跡
2.2.3 タイヤ空気圧監視システム
2.2.4 燃料カード統合とレポート
2.3 ドライバー管理
2.3.1 運転データ登録と分析
2.3.2 ビデオベースのドライバーモニタリング
2.3.3 エコドライブスキーム
2.3.4 保険リスク管理
2.4 運用管理
2.4.1 ルーティングとナビゲーション
2.4.2 輸送管理
2.4.3 モバイルワークフォースマネジメント
2.5 規制遵守と報告
2.5.1 CSA – コンプライアンス、安全性、説明責任
2.5.2 勤務時間記録と電子ログデバイス
2.5.3 燃料税報告
2.5.4 脇見運転
2.5.5 その他のアプリケーション
2.6 ビジネスモデル

3 市場予測と動向

3.1 市場分析
3.1.1 フリートマネジメント市場予測
3.1.2 フリートマネジメントベンダーの市場シェア
3.1.3 北米の地域市場特性
3.1.4 トレーラーテレマティクス
3.2 市場の推進要因と障壁
3.2.1 マクロ経済環境
3.2.2 規制環境
3.2.3 競争環境
3.2.4 技術環境
3.3 バリューチェーン分析
3.3.1 テレマティクス業界の主要プレーヤー
3.3.2 自動車業界の主要プレーヤー
3.3.3 通信業界の主要プレーヤー
3.3.4 IT業界の主要プレーヤー
3.4 将来の業界動向
3.4.1 フリートテレマティクスは、複数のトレンドに後押しされ、依然として急成長を遂げているIoT市場である
3.4.2 自動車OEMとアフターマーケットプロバイダーが工場出荷時のテレマティクスで提携
3.4.3 フリートテレマティクス分野のオープン化の進展は、共同事業を促進するソリューション
3.4.4 業界統合により、世界をリードするテレマティクス大手が台頭
3.4.5 アプリケーションのアンバンドル化により、専門プロバイダーが成長する可能性
3.4.6 統合型計量所バイパスサービスにより、時間と燃料を節約
3.4.7 燃料カードの統合により、フリートテレマティクスの機能が拡張
3.4.8 大手タイヤメーカーがフリートテレマティクス分野に深く関与
3.4.9 有線、モバイル、ハイブリッドのテレマティクスシステムが共存
3.4.10 米国とカナダでは、それぞれ1,000台と100台を超える認定ELDが販売されている
3.4.11 付加価値サービスのアップセルにより、ELDの基本機能を超えた普及を促進
3.4.12 ビデオテレマティクスは、FMソリューションのアドオンとして依然として高い人気
3.4.13 フリート保険テレマティクスは、フリートのリスクとコストを削減する機会
3.4.14 輸送モノのインターネット(IoT)により、対象市場が拡大
3.4.15 FMプロバイダーはEVとフリート電動化プロセスの管理をサポート
3.4.16 フリート管理分野にはAIイノベーションが浸透している

4   OEM製品と戦略

4.1    Daimler Truck Group
4.2    Ford
4.3    General Motors
4.4    Hino Trucks
4.5    International
4.6    Mercedes-Benz Group
4.7    PACCAR
4.8   Volvo Group

5   国際アフターマーケットソリューションプロバイダー

5.1    CalAmp
5.2    EROAD
5.3    Geotab
5.4    Gurtam
5.5    MICHELIN Connected Fleet
5.6    Platform Science
5.7    Powerfleet
5.8    Radius
5.9    Samsara
5.10    Teletrac Navman
5.11   Webfleet (Bridgestone)

6   アフターマーケットソリューションプロバイダー

6.1    Azuga (Bridgestone)
6.2    BlackBerry
6.3    CameraMatics
6.4    Certified Tracking Solutions (GPS Insight)
6.5    Digital Communications Technologies
6.6    Digital Matter
6.7    FieldLogix
6.8    Fleet Freedom
6.9    Fleeteye
6.10    FleetHunt
6.11    FleetMovil (Guidepoint Systems)
6.12    FleetPulse
6.13    FleetUp
6.14    Forward Thinking Systems
6.15    GPS Insight
6.16    GPS Trackit (Zonar Systems)
6.17    GreenRoad
6.18    IntelliShift
6.19    ISAAC Instruments
6.20    J. J. Keller
6.21    KORE
6.22    Linxup
6.23    Lytx
6.24    Mapon
6.25    Mojio
6.26    Motive
6.27    Navixy (SquareGPS)
6.28    One Step GPS
6.29    ORBCOMM
6.30    Pedigree Technologies
6.31    Phillips Connect (Phillips Industries)
6.32    Positioning Universal
6.33    PosiTrace
6.34    Prometheus
6.35    Quartix
6.36    Questar Auto
6.37    RAM Tracking
6.38    Rand McNally
6.39    Rastrac
6.40    Raven Connected
6.41    SkyBitz (AMETEK)
6.42    Solera Fleet Solutions
6.43    Vecima Networks
6.44    Verizon Connect
6.45    WideTech
6.46   Zonar Systems

用語集

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プレスリリース

2025年11月6日 プレスリリース
北米におけるフリートマネジメントシステムの導入台数は、2029年までに3,300万台に達する見込み

大手IoTアナリスト企業Berg Insightの新しい調査報告書によると、北米の商用車フリートで展開されているアクティブフリートマネジメントシステムの総数は、2024年第4四半期に約1,920万台であった。年平均成長率(CAGR)11.6%で成長し、この数は2029年までに3,320万ユニットに達すると予想される。北米のフリートマネジメント市場は比較的統合されている。同地域には、少なくとも50万台のインストールベースを持つと推定されるプレーヤーが10社あり、上位5社だけで北米の稼動ユニットの50%を占めている。しかし、同市場には多くの企業が参入しており、同地域での事業拡大を目指す世界各地のテレマティクス・ベンダーから注目を集め続けている。

北米のフリートマネジメント市場では、一握りのソリューションプロバイダーがフロントランナーとして台頭しており、上位5社はいずれもインストールベースで100万人の大台に乗ったと推定されている。「カナダを拠点とするGeotabは明らかにリードしており、北米だけで数百万のアクティブなフリートマネジメント加入者を抱えている」と、Berg Insightの主席アナリスト、Rickard Anderssonは述べた。また、SamsaraはVerizon Connect、CalAmp、Lytx(いずれも米国)を抑えて次点につけている。北米で少なくとも50万台のインストールベースを持つと推定されるソリューション・プロバイダーには、Motive、Platform Science、Powerfleetがいる。「Platform ScienceはTrimbleのグローバル輸送テレマティクス事業部門を買収し、PowerfleetはMiX TelematicsとFleet Completeの買収を通じてそのプレゼンスを大幅に拡大しました」とAndersson氏は続けた。北米のフリートマネジメント分野で数十年の経験を持つ他の大手企業は、Zonar SystemsとSolera Fleet Solutionsが含まれています。Zonar SystemsはGPS Trackitに買収され、現在はZonarブランドに移行している。「少なくとも数十万台のインストールベースと推定される残りのトップ15プレーヤーは、ブリヂストン-モビリティ-ソリューションズ、GPSインサイト、ワンステップGPS、GurtamとTeletrac Navmanが含まれています "とAndersson氏は述べています。ブリヂストンは、北米のフリート・テレマティクス市場において、主にAzugaと、ある程度Webfleetに代表されている。また、上位にランクインしていないソリューション・ベンダーには、Linxup、IntelliShift、Forward Thinking Systems、Rastrac、MICHELIN Connected Fleet、FleetMovil(Guidepoint Systems)、Rand McNally、J. J. Keller、Raven Connectedなどがある。フォワード・シンキング・システムズは最近、KOREからPosition Logicプラットフォームを買収した。「北米で活躍するフリートマネジメント・プレーヤーには、ポジショニング・ユニバーサル、ラディウス、エロード、ISAACインストゥルメンツなどがいる。

Berg Insightは、世界のフリートマネジメント市場が、数百万のインストールベースを持つ一握りのプロバイダーによって支配されるという将来のシナリオを予測している。M&Aや有機的成長に基づく成長戦略により、世界で100万契約というマイルストーンは、10社以上のソリューション・プロバイダーによって突破された。このうち6社が200万件に達し、2社が400万件を突破した。「Geotabは前四半期に世界で500万契約を突破しましたが、これは先月ベライゾン・コネクトの国際商業事業を買収する前のことです」とAndersson氏は締めくくった。

 

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Summary

Description

How will the market for fleet management systems for commercial vehicles in North America evolve in 2026 and beyond? Now in its fifteenth edition this strategic research report from Berg Insight covers the latest trends and developments in the dynamic telematics industry. This report covers in-depth both OEM and aftermarket players and includes all the latest market data. The number of systems in active use in North America is forecasted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 11.9 percent from 19.2 million units in 2024 to 33.2 million units by 2029. Get up to date with the latest information about vendors, products and markets.

 


 

Fleet Management in North America is the fifteenth consecutive report from Berg Insight analysing the latest developments on the commercial vehicle telematics market in this region. The report covers in-depth both OEM and aftermarket players and includes all the latest market data. This strategic research report from Berg Insight provides you with 280 pages of unique business intelligence, including 5-year industry forecasts, expert commentary and real-life case studies on which to base your business decisions.

Highlights from the report:

  • Insights from 30 new executive interviews with market-leading companies.
  • New data on vehicle populations and commercial fleets in North America.
  • Comprehensive overview of the fleet management value chain and key applications.
  • In-depth analysis of market trends and key developments.
  • Updated profiles of 57 aftermarket fleet management solution providers.
  • Summary of OEM propositions from commercial vehicle brands.
  • Revised market forecasts lasting until 2029.
The top-15 FM solution providers in North America together have 14 million active units

Fleet management (FM) is an ambiguous term used in reference to a wide range of solutions for different vehicle-related applications. Berg Insight’s definition of a fleet management solution is a vehicle-based system that incorporates data logging, satellite positioning and data communications to a backoffice application. The history of fleet management solutions goes back several decades. On-board vehicle computers first emerged in the 1980s and were soon connected to various satellite and terrestrial wireless networks. Today, mobile networks can provide ubiquitous online connectivity in many regions at a reasonable cost and mobile computing technology delivers very high performance, as well as excellent usability. All of these components combined enable the delivery of vehicle management, transport management, driver management and mobile workforce management applications that link vehicles and enterprise IT systems. The same technology platform can furthermore also be used for regulatory compliance and reporting.

Commercial vehicle fleets play an essential role in the economy in North America. Compared with other transport modes, road transport offers unparalleled flexibility in many regards, not the least due to the extensive set of vehicle types available for various purposes. There are approximately 34 million vehicles in fleet use on the North American market. The fleet management solution market in North America has been in a growth period for many years. Berg Insight expects the fleet management market to continue to show healthy growth in 2026–2029. The total number of fleet management systems in active use on the North American market is forecasted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 11.6 percent from about 19.2 million units at the end of 2024 to reach 33.2 million units by 2029. The penetration rate in the total population of non-privately owned vehicles in commercial use is at the same time estimated to increase from 56.8 percent in 2024 to 84.7 percent in 2029.

A handful of solution providers have emerged as frontrunners on the fleet management market in North America and the top-5 players are all estimated to have reached the million mark in terms of installed base. Canada-based Geotab is clearly in the lead, having several million active fleet management subscribers in North America alone. Samsara is the runner-up ahead of Verizon Connect, CalAmp and Lytx, all based in the US. Additional solution providers with estimated installed bases of at least half a million units in North America include Motive, Platform Science and Powerfleet. Platform Science has notably acquired Trimble’s global transportation telematics business units while Powerfleet expanded its presence considerably through the acquisitions of both MiX Telematics and Fleet Complete. Other major players with decades of experience in the North American fleet management space include Zonar Systems and Solera Fleet Solutions. Zonar Systems was acquired by GPS Trackit which is now transitioning to the Zonar brand. The remaining top-15 players with estimated installed bases of at least a couple of hundred thousand units include Bridgestone Mobility Solutions, GPS Insight, One Step GPS, Gurtam and Teletrac Navman. Bridgestone is mainly represented by Azuga and to some extent Webfleet in the North American fleet telematics market. Solution vendors just outside of the top list moreover include Linxup, IntelliShift, Forward Thinking Systems, Rastrac, MICHELIN Connected Fleet, FleetMovil (Guidepoint Systems), Rand McNally, J. J. Keller and Raven Connected. Forward Thinking Systems has recently acquired the Position Logic platform from KORE. Other notable fleet management players active in North America include Positioning Universal, Radius, EROAD and ISAAC Instruments.

Most vehicle manufacturers now offer factory-installed telematics devices and various degrees of fleet management functionality for their vehicles – either independently or in partnership with established FM solution providers. The OEM telematics initiatives have intensified over the years, and large installed bases can now be found on the North American market, not the least for systems powered by established aftermarket fleet management solution providers. Examples of manufacturers which have introduced OEM fleet telematics systems in North America include Volvo Group, PACCAR, Daimler Truck, International, Hino, Mercedes-Benz, Stellantis, Ford and GM. Basic telematics services such as remote diagnostics are increasingly included for free for the first years after purchasing a vehicle. Extended coverage and additional fleet management services are commonly offered as subscriptions. Several of the commercial vehicle OEMs have over time extended their partnership strategies and started working with additional aftermarket telematics partners, enabling fleet customers to 

This report answers the following questions:

  • What is the structure of commercial vehicle fleets in North America?
  • Which are the leading providers of aftermarket fleet management solutions in North America?
  • What offerings are available from commercial vehicle OEMs?
  • How is the shift towards standard hardware affecting the FM market in North America?
  • How are the regulatory developments in North America affecting the FM industry?
  • What is the price level of fleet telematics solutions in the region?
  • Will the FM industry consolidate further in 2026 and beyond?
  • How will the commercial vehicle telematics industry evolve in the future?


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Table of Contents

Table of Contents

Table of Contents
List of Figures

Executive summary

1    Commercial Vehicle Fleets in North America

1.1    Vehicles in operation
1.1.1    The US
1.1.2    Canada
1.2    New registrations and manufacturer market shares
1.3    Trailers
1.4    Ownership structure and major fleets

2    Fleet Management Solutions

2.1    Fleet management infrastructure
2.1.1    Vehicle segment
2.1.2    GNSS segment
2.1.3    Network segment
2.1.4    Backoffice segment
2.2    Vehicle management
2.2.1    Vehicle diagnostics and maintenance planning
2.2.2    Security tracking
2.2.3    Tire pressure monitoring systems
2.2.4    Fuel card integration and reporting
2.3    Driver management
2.3.1    Driving data registration and analysis
2.3.2    Video-based driver monitoring
2.3.3    Eco-driving schemes
2.3.4    Insurance risk management
2.4    Operations management
2.4.1    Routing and navigation
2.4.2    Transport management
2.4.3    Mobile workforce management
2.5    Regulatory compliance and reporting
2.5.1    CSA – Compliance, Safety, Accountability
2.5.2    Hours-of-Service and electronic logging devices
2.5.3    Fuel tax reporting
2.5.4    Distracted driving
2.5.5    Other applications
2.6    Business models

3    Market Forecasts and Trends

3.1    Market analysis
3.1.1    Fleet management market forecast
3.1.2    Fleet management vendor market shares
3.1.3    Local market characteristics in North America
3.1.4    Trailer telematics
3.2    Market drivers and barriers
3.2.1    Macroeconomic environment
3.2.2    Regulatory environment
3.2.3    Competitive environment
3.2.4    Technology environment
3.3    Value chain analysis
3.3.1    Telematics industry players
3.3.2    Automotive industry players
3.3.3    Telecom industry players
3.3.4    IT industry players
3.4    Future industry trends
3.4.1    Fleet telematics remains a high-pace IoT market favoured by multiple trends
3.4.2    Vehicle OEMs and aftermarket providers partner for factory-installed telematic
3.4.3    Increasing openness in the fleet telematics space favours joint solutions
3.4.4    Industry consolidation fosters emergence of leading global telematics giants
3.4.5    Specialised providers may thrive as applications are unbundled
3.4.6    Integrated weigh station bypass services save time and fuel
3.4.7    Fuel card integration extends the capabilities of fleet telematics
3.4.8    Leading tire manufacturers heavily involved in the fleet telematics space
3.4.9    Hardwired, mobile and hybrid telematics systems to co-exist
3.4.10    The US and Canada have surpassed 1,000 and 100 certified ELDs respectively
3.4.11    Upselling of value-added services to drive uptake beyond the ELD basics
3.4.12    Video telematics remains a highly popular FM solution add-on
3.4.13    Fleet insurance telematics is an opportunity to reduce fleet risks and costs
3.4.14    The Internet of Transportation Things expands the addressable market
3.4.15    FM providers support management of EVs and fleet electrification processes
3.4.16    The fleet management space is permeated by AI innovations

4    OEM Products and Strategies

4.1    Daimler Truck Group
4.2    Ford
4.3    General Motors
4.4    Hino Trucks
4.5    International
4.6    Mercedes-Benz Group
4.7    PACCAR
4.8    Volvo Group

5    International Aftermarket Solution Providers

5.1    CalAmp
5.2    EROAD
5.3    Geotab
5.4    Gurtam
5.5    MICHELIN Connected Fleet
5.6    Platform Science
5.7    Powerfleet
5.8    Radius
5.9    Samsara
5.10    Teletrac Navman
5.11    Webfleet (Bridgestone)

6    Local Aftermarket Solution Providers

6.1    Azuga (Bridgestone)
6.2    BlackBerry
6.3    CameraMatics
6.4    Certified Tracking Solutions (GPS Insight)
6.5    Digital Communications Technologies
6.6    Digital Matter
6.7    FieldLogix
6.8    Fleet Freedom
6.9    Fleeteye
6.10    FleetHunt
6.11    FleetMovil (Guidepoint Systems)
6.12    FleetPulse
6.13    FleetUp
6.14    Forward Thinking Systems
6.15    GPS Insight
6.16    GPS Trackit (Zonar Systems)
6.17    GreenRoad
6.18    IntelliShift
6.19    ISAAC Instruments
6.20    J. J. Keller
6.21    KORE
6.22    Linxup
6.23    Lytx
6.24    Mapon
6.25    Mojio
6.26    Motive
6.27    Navixy (SquareGPS)
6.28    One Step GPS
6.29    ORBCOMM
6.30    Pedigree Technologies
6.31    Phillips Connect (Phillips Industries)
6.32    Positioning Universal
6.33    PosiTrace
6.34    Prometheus
6.35    Quartix
6.36    Questar Auto
6.37    RAM Tracking
6.38    Rand McNally
6.39    Rastrac
6.40    Raven Connected
6.41    SkyBitz (AMETEK)
6.42    Solera Fleet Solutions
6.43    Vecima Networks
6.44    Verizon Connect
6.45    WideTech
6.46    Zonar Systems

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Press Release

2025-11-06 Press releases
The installed base of fleet management systems in North America to reach 33 million units by 2029

According to a new research report from the leading IoT analyst firm Berg Insight, the total number of active fleet management systems deployed in commercial vehicle fleets in North America was around 19.2 million in Q4-2024. Growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 11.6 percent, this number is expected to reach 33.2 million units by 2029. The North American fleet management market is relatively consolidated. There are 10 players with estimated installed bases of at least half a million units in the region, and the top-5 players alone account for 50 percent of the active units in North America. The market is however served by an abundance of companies and continues to attract attention from telematics vendors from all parts of the world that seek to expand in the region.

A handful of solution providers have emerged as frontrunners on the fleet management market in North America and the top-5 players are all estimated to have reached the million mark in terms of installed base. “Canada-based Geotab is clearly in the lead, having several million active fleet management subscribers in North America alone”, said Rickard Andersson, Principal Analyst, Berg Insight. He adds that Samsara is the runner-up ahead of Verizon Connect, CalAmp and Lytx, all based in the US. Additional solution providers with estimated installed bases of at least half a million units in North America include Motive, Platform Science and Powerfleet. “Platform Science has notably acquired Trimble’s global transportation telematics business units while Powerfleet expanded its presence considerably through the acquisitions of both MiX Telematics and Fleet Complete”, continued Mr. Andersson. Other major players with decades of experience in the North American fleet management space include Zonar Systems and Solera Fleet Solutions. Zonar Systems was acquired by GPS Trackit which is now transitioning to the Zonar brand. “The remaining top-15 players with estimated installed bases of at least a couple of hundred thousand units include Bridgestone Mobility Solutions, GPS Insight, One Step GPS, Gurtam and Teletrac Navman”, said Mr. Andersson. Bridgestone is mainly represented by Azuga and to some extent Webfleet in the North American fleet telematics market. Solution vendors just outside of the top list moreover include Linxup, IntelliShift, Forward Thinking Systems, Rastrac, MICHELIN Connected Fleet, FleetMovil (Guidepoint Systems), Rand McNally, J. J. Keller and Raven Connected. Forward Thinking Systems has recently acquired the Position Logic platform from KORE. “Other notable fleet management players active in North America include Positioning Universal, Radius, EROAD and ISAAC Instruments”, said Mr. Andersson.

Berg Insight anticipates a future scenario where the global fleet management market is dominated by a handful of providers with installed bases measured in the millions. The milestone of one million subscribers worldwide has been surpassed by more than a dozen solution providers, driven by growth strategies based on M&A activity and high-pace organic growth. Six of the vendors have reached the two million range and two players have exceeded four million connected units. “Geotab has in the last quarter even surpassed five million subscriptions globally – and that was before acquiring Verizon Connect’s international commercial operations last month”, concluded Mr. Andersson.

 

 

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