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米国女性用グルーミング市場:製品タイプ別(スキンケア、ヘアケア、フレグランス、その他)、価格帯別(マス、プレミアム)、販売チャネル別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、専門店、複数ブランド店、オンライン、その他)、地域別、競争、予測、機会、2020-2030F

米国女性用グルーミング市場:製品タイプ別(スキンケア、ヘアケア、フレグランス、その他)、価格帯別(マス、プレミアム)、販売チャネル別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、専門店、複数ブランド店、オンライン、その他)、地域別、競争、予測、機会、2020-2030F


United States Women Grooming Market, By Product Type (Skin Care, Hair Care, Fragrances, Others), By Price Range (Mass, Premium), By Sales Channel (Supermarkets/Hypermarkets, Specialty Stores, Multi-Branded Stores, Online, Others), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2020-2030F

市場概要 米国の女性用グルーミング市場は、2024年に554億3,000万米ドルと評価され、2030年には822億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中の年平均成長率は6.85%である。市場は、清潔な美しさ、パーソナ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2025年5月16日 US$3,500
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PDF:2営業日程度 81 英語

 

サマリー

市場概要
米国の女性用グルーミング市場は、2024年に554億3,000万米ドルと評価され、2030年には822億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中の年平均成長率は6.85%である。市場は、清潔な美しさ、パーソナライゼーション、持続可能性に対する需要の高まりに影響され、急速に進化している。消費者は天然成分、ミニマルなルーティン、環境に配慮したパッケージに惹かれている。AIを活用した診断やARを活用したショッピングツールなどの技術革新は、女性がグルーミング製品を発見し購入する方法を再構築している。TikTokやInstagramのようなソーシャルプラットフォームは強力なトレンドセッターであり、包括的でホリスティックな美容への好みを増幅させている。小売業者は、倫理的で、カスタマイズされた、ウェルネス中心のグルーミング・ソリューションへの期待の高まりに応えるため、商品の多様化を進めている。
主な市場牽引要因
美容とセルフケア意識の高まり
セルフケアとウェルネス重視の高まりは、米国の女性グルーミング市場を推進する大きな要因である。グルーミングはますます、日々の健康と幸福のルーチンに欠かせないものとなり、虚栄心を超えて、エンパワーメントと自信を体現するものとなっている。その結果、女性は長期的な肌と髪の健康をサポートするために設計されたスキンケア、衛生、美容製品により多くの投資を行っている。
セルフケアが文化的に広く受け入れられるようになったことで、美容液、エクスフォリエーター、フェイスマスク、テクノロジーと一体化した美容ツールの一貫した使用が奨励されるようになった。さらに、仕事や社交の場での知名度が高まるにつれて、あらゆる年齢層の女性が身だしなみを整えることに意欲的になり、プレミアム市場と大衆市場の各セグメントで需要をさらに押し上げている。
主な市場課題
市場の飽和と激しい競争
米国の女性用グルーミング市場における主要な課題は、ほぼすべての製品カテゴリーにおいて飽和度が高く、競争が激しいことである。既存グローバル企業、地域ブランド、機敏なインディーズ新興企業の流入により、製品の重複やブランド差別化の希薄化が生じている。消費者は、ハイエンドからお手頃価格まで、さまざまな選択肢に溢れ、ロイヤリティの維持が難しくなっている。
市場参入が容易なため(特に清潔志向やDIY志向のグルーミング・カテゴリー)、大企業が巨額のマーケティング予算やインフルエンサーとの提携を活用して注目を集める一方で、細分化が進んでいる。小規模ブランドにとって、このようなノイズを切り抜け、実店舗とデジタルストアの両方で棚スペースを確保することはますます難しくなっており、特に、持続可能性、包括性、革新性といった価値観で際立った存在でなければならないというプレッシャーが高まっている。
主な市場トレンド
ハイパー・パーソナライゼーションとAI主導のビューティ
AIと機械学習技術により、個人の肌プロファイル、生活習慣、嗜好に基づいたオーダーメイドの製品推奨が可能になり、グルーミングのハイパー・パーソナライゼーションのトレンドが牽引力を増している。消費者は今、画一的なアプローチを超えた美容ソリューションを期待している。
オンライン診断ツールやバーチャル肌相談から、ARを活用したメイクアップ試着まで、ブランドは顧客体験を強化し、製品のフィット感を向上させるために技術を統合している。Proven SkincareやFunction of Beautyのような企業は、アルゴリズム主導のカスタマイズで先頭を走っており、主流ブランドはエンゲージメントとコンバージョン率を高めるために、こうしたイノベーションをますます採用している。
主要市場プレイヤー
- ザ・プロクター・アンド・ギャンブル・カンパニー
- ユニリーバ
- バイヤスドルフ
- ロレアルUSA
- ザ・エステローダー・カンパニーズInc.
- 資生堂アメリカズコーポレーション
- エッジウェル・パーソナルケア・カンパニー
- コティ
- ジョンソン・エンド・ジョンソン コンシューマー
- ガルデルマ・ラボラトリーズL.P.(セタフィル)
報告書の範囲
本レポートでは、米国の女性用グルーミング市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- 米国の女性用グルーミング市場:製品タイプ別
o スキンケア
o ヘアケア
o フレグランス
o その他
- 米国の女性用グルーミング市場:価格帯別
大衆
o プレミアム
- 米国の女性用グルーミング市場:販売チャネル別
o スーパーマーケット/ハイパーマーケット
o 専門店
o マルチブランド店
o オンライン
o その他
- 米国の女性用グルーミング市場、地域別
o 南部
o 西部
o 中西部
o 北東部
競合状況
企業プロフィール:米国の女性用グルーミング市場に参入している主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
TechSci Research社は、所定の市場データを使用した米国の女性用グルーミング市場レポートにより、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1.はじめに
1.1.製品概要
1.2.レポートの主なハイライト
1.3.市場範囲
1.4.対象市場セグメント
1.5.調査対象期間
2.調査方法
2.1.方法論の風景
2.2.研究の目的
2.3.ベースライン手法
2.4.調査範囲の設定
2.5.仮定と限界
2.6.調査の情報源
2.7.市場調査のアプローチ
2.8.市場規模・市場シェアの算出方法
2.9.予測方法
3.エグゼクティブサマリー
3.1.市場の概要
3.2.主要市場セグメントの概要
3.3.主要市場プレーヤーの概要
3.4.主要地域の概要
3.5.市場促進要因、課題、トレンドの概要
4.顧客の声分析
4.1.ブランド認知度
4.2.購買決定要因
5.米国の女性用グルーミング市場の展望
5.1.市場規模と予測
5.1.1.金額ベース
5.2.市場シェアと予測
5.2.1.製品タイプ別(スキンケア、ヘアケア、フレグランス、その他)
5.2.2.価格帯別(マス、プレミアム)
5.2.3.販売チャネル別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、専門店、多ブランド店、オンライン、その他)
5.2.4.地域別
5.2.5.企業別(2024年)
5.3.市場マップ
6.米国スキンケア市場展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額ベース
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.タイプ別(フェイスクリーム&モイスチャライザー、クレンジング&洗顔料、日焼け止め、その他)
6.2.2.価格帯別
6.2.3.販売チャネル別
7.米国ヘアケア市場展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.金額ベース
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.タイプ別(ヘアオイル、シャンプー、コンディショナー、その他)
7.2.2.価格帯別
7.2.3.販売チャネル別
8.米国フレグランス市場展望
8.1.市場規模と予測
8.1.1.金額ベース
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.価格帯別
8.2.2.販売チャネル別
9.市場ダイナミクス
9.1.促進要因
9.2.課題
10.市場動向
10.1.合併と買収(もしあれば)
10.2.製品上市(もしあれば)
10.3.最近の動向
11.米国経済プロフィール
12.政策と規制
13.競争環境
13.1.企業プロフィール
13.1.1.ザ・プロクター・アンド・ギャンブル・カンパニー
13.1.1.1.事業概要
13.1.1.2.会社概要
13.1.1.3.製品とサービス
13.1.1.4.財務(入手可能な情報による)
13.1.1.5.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
13.1.1.6.最近の動向
13.1.1.7.主要経営陣
13.1.2.ユニリーバ・ユナイテッドステーツ
13.1.3.バイヤスドルフ社
13.1.4.ロレアルUSA
13.1.5.ザ・エステローダー・カンパニーズInc.
13.1.6.資生堂アメリカズコーポレーション
13.1.7.エッジウェルパーソナルケアカンパニー
13.1.8.コティ
13.1.9.ジョンソン・エンド・ジョンソン コンシューマー インク
13.1.10.ガルデルマ・ラボラトリーズL.P.(セタフィル)
14.戦略的提言
15.会社概要と免責事項

 

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Summary

Market Overview
The United States Women Grooming Market was valued at USD 55.43 billion in 2024 and is projected to reach USD 82.21 billion by 2030, growing at a CAGR of 6.85% during the forecast period. The market is evolving rapidly, influenced by rising demand for clean beauty, personalization, and sustainability. Consumers are gravitating toward natural ingredients, minimalistic routines, and eco-conscious packaging. Technological innovation—such as AI-driven diagnostics and AR-enhanced shopping tools—is reshaping how women discover and purchase grooming products. Social platforms like TikTok and Instagram are powerful trendsetters, amplifying preferences for inclusive, holistic beauty. Retailers are diversifying their offerings to meet growing expectations for ethical, customized, and wellness-centric grooming solutions.
Key Market Drivers
Rising Beauty and Self-Care Consciousness
Growing emphasis on self-care and wellness is a major factor propelling the U.S. women grooming market. Grooming has increasingly become an essential part of daily health and well-being routines, moving beyond vanity to embody empowerment and self-confidence. As a result, women are investing more in skincare, hygiene, and beauty products designed to support long-term skin and hair health.
The widespread cultural acceptance of self-care has encouraged consistent usage of serums, exfoliators, face masks, and tech-integrated beauty tools. Furthermore, with heightened visibility in professional and social spaces, women across all age groups are motivated to maintain a well-groomed appearance—further driving demand across premium and mass-market segments.
Key Market Challenges
Market Saturation and Intense Competition
A major challenge in the U.S. women grooming market is the high level of saturation and intense competition across nearly all product categories. The influx of established global players, regional brands, and agile indie startups has resulted in product overlap and diluted brand differentiation. Consumers are bombarded with options, ranging from high-end to budget-friendly, making loyalty hard to retain.
The ease of market entry—especially in clean and DIY grooming categories—has led to fragmentation, while large corporations leverage massive marketing budgets and influencer partnerships to capture attention. For smaller brands, cutting through this noise and securing shelf space in both physical and digital stores is increasingly difficult, especially with mounting pressure to stand out on values like sustainability, inclusivity, and innovation.
Key Market Trends
Hyper-Personalization and AI-Driven Beauty
The trend toward hyper-personalized grooming is gaining traction, with AI and machine learning technologies enabling tailored product recommendations based on individual skin profiles, lifestyle habits, and preferences. Consumers now expect beauty solutions that go beyond one-size-fits-all approaches.
From online diagnostic tools and virtual skin consultations to AR-powered makeup try-ons, brands are integrating tech to enhance customer experience and improve product fit. Companies like Proven Skincare and Function of Beauty are leading the way with algorithm-driven customization, while mainstream brands are increasingly adopting these innovations to boost engagement and conversion rates.
Key Market Players
• The Procter & Gamble Company
• Unilever United States, Inc.
• Beiersdorf, Inc.
• L’Oréal USA, Inc.
• The Estée Lauder Companies Inc.
• Shiseido Americas Corporation
• Edgewell Personal Care Company
• Coty Inc.
• Johnson & Johnson Consumer Inc.
• Galderma Laboratories, L.P. (Cetaphil)
Report Scope:
In this report, the United States Women Grooming Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• United States Women Grooming Market, By Product Type:
o Skin Care
o Hair Care
o Fragrances
o Others
• United States Women Grooming Market, By Price Range:
o Mass
o Premium
• United States Women Grooming Market, By Sales Channel:
o Supermarkets/Hypermarkets
o Specialty Stores
o Multi-Branded Stores
o Online
o Others
• United States Women Grooming Market, By Region:
o South
o West
o Midwest
o Northeast
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the United States Women Grooming Market.
Available Customizations:
United States Women Grooming Market report with the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Methodology Landscape
2.2. Objective of the Study
2.3. Baseline Methodology
2.4. Formulation of the Scope
2.5. Assumptions and Limitations
2.6. Sources of Research
2.7. Approach for the Market Study
2.8. Methodology Followed for Calculation of Market Size & Market Shares
2.9. Forecasting Methodology
3. Executive Summary
3.1. Overview of the Market
3.2. Overview of Key Market Segmentations
3.3. Overview of Key Market Players
3.4. Overview of Key Regions
3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, and Trends
4. Voice of Customer Analysis
4.1. Brand Awareness
4.2. Factor Influencing Purchase Decision
5. United States Women Grooming Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Product Type (Skin Care, Hair Care, Fragrances, Others)
5.2.2. By Price Range (Mass, Premium)
5.2.3. By Sales Channel (Supermarkets/Hypermarkets, Specialty Stores, Multi-Branded Stores, Online, Others)
5.2.4. By Regional
5.2.5. By Company (2024)
5.3. Market Map
6. United States Skin Care Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type (Face Creams & Moisturizers, Cleansers & Face Washes, Sunscreens, Others)
6.2.2. By Price Range
6.2.3. By Sales Channel
7. United States Hair Care Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Type (Hair Oils, Shampoos, Conditioners, Others)
7.2.2. By Price Range
7.2.3. By Sales Channel
8. United States Fragrances Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Price Range
8.2.2. By Sales Channel
9. Market Dynamics
9.1. Drivers
9.2. Challenges
10. Market Trends & Developments
10.1. Merger & Acquisition (If Any)
10.2. Product Launches (If Any)
10.3. Recent Developments
11. United States Economic Profile
12. Policy & Regulatory Landscape
13. Competitive Landscape
13.1. Company Profiles
13.1.1. The Procter & Gamble Company
13.1.1.1. Business Overview
13.1.1.2. Company Snapshot
13.1.1.3. Products & Services
13.1.1.4. Financials (As Per Availability)
13.1.1.5. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.1.6. Recent Developments
13.1.1.7. Key Management Personnel
13.1.2. Unilever United States, Inc.
13.1.3. Beiersdorf, Inc.
13.1.4. L’Oréal USA, Inc.
13.1.5. The Estée Lauder Companies Inc.
13.1.6. Shiseido Americas Corporation
13.1.7. Edgewell Personal Care Company
13.1.8. Coty Inc.
13.1.9. Johnson & Johnson Consumer Inc.
13.1.10. Galderma Laboratories, L.P. (Cetaphil)
14. Strategic Recommendations
15. About Us & Disclaimer

 

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