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米国ペットグルーミング製品市場:ペットタイプ別(犬、猫、馬、その他)、製品タイプ別(シャンプー&コンディショナー、バリカン&ハサミ、ブラシ&櫛刃、その他)、販売チャネル別(グルーミングサービスプロバイダー、スーパーマーケット、オンライン、ペット専門小売店、その他)、地域別、市場競争率、予測&機会、2020-2030F

米国ペットグルーミング製品市場:ペットタイプ別(犬、猫、馬、その他)、製品タイプ別(シャンプー&コンディショナー、バリカン&ハサミ、ブラシ&櫛刃、その他)、販売チャネル別(グルーミングサービスプロバイダー、スーパーマーケット、オンライン、ペット専門小売店、その他)、地域別、市場競争率、予測&機会、2020-2030F


United States Pet Grooming Products Market, By Pet Type (Dogs, Cats, Horses, Others), By Product Type (Shampoo & Conditioners, Clippers & Scissors, Brushes & Combs Blades, Others), By Sales Channel (Grooming Service Providers, Supermarkets, Online, Pet Specialty Retailers, Others), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2020-2030F

市場概要 米国のペットグルーミング製品市場は、2024年に51億1,000万米ドルと評価され、2030年には70億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中の年平均成長率は5.47%である。市場成長の原動力となっている... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2025年5月16日 US$3,500
シングルユーザライセンス
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PDF:2営業日程度 70 英語

 

サマリー

市場概要
米国のペットグルーミング製品市場は、2024年に51億1,000万米ドルと評価され、2030年には70億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中の年平均成長率は5.47%である。市場成長の原動力となっているのは、ペット飼育数の増加、ペットの人間化の進展、ペットの健康と衛生に対する関心の高まりである。消費者は、アロエベラ、オートミール、ハーブエキスなどの成分を配合したプレミアム、ナチュラル、オーガニックのグルーミング製品にますます惹かれている。これらの処方は、その優しさと敏感なペットの皮膚に適していることから人気を集めている。さらに、センサー付きの自動ブラシやスマートバリカンなど、グルーミング技術の革新は、便利で効率的なグルーミングソリューションの需要に応え続けている。また、ペットを不可欠な家族として扱い、その健康と快適さを優先する傾向の高まりを反映して、犬種に特化した製品や定期購入ボックスなど、パーソナライズされた製品も増加傾向にある。
主な市場牽引要因
ナチュラル・オーガニック製品の台頭
天然素材やオーガニックのペット用グルーミング製品に対する需要の高まりは、米国市場を大きく牽引している。ペットの飼い主は、合成化学物質を使用しないグルーミング・ソリューションを選ぶようになっており、ニーム、アロエベラ、オートミールのような、鎮静作用があり無害な成分を好むようになっている。これらの製品は、アレルギーや敏感肌のペットにとって特に魅力的だ。グローブ・コラボレイティブの「グッド・ファー」のようなブランドは、持続可能性を重視する消費者の共感を得られるような、環境に優しく残酷な扱いを受けないグルーミング製品を提供することで、このトレンドに応えている。これらの製品は、ペットの健康をサポートするだけでなく、多くの場合、生分解性パッケージで提供され、パラベンや硫酸塩のような成分を排除し、環境的・倫理的価値観に合致している。ペットの健康やクリーンラベル製品に対する意識が高まるにつれて、天然処方へのシフトが加速し、この分野に参入または拡大する企業が増えると予想される。
主な市場課題
厳しい規制環境と製品の安全性への懸念
米国におけるペット用グルーミング製品の規制環境は、メーカーにとって大きな課題となっている。人間の化粧品ほど規制は厳しくないが、薬用シャンプーやノミ取り剤などの製品はFDAやEPAといった機関の管轄下にある。これらの規制は、特に治療効果を謳う製品については、農薬基準や安全基準の遵守を義務付けている。さらに、消費者の監視の目が厳しくなるにつれ、成分の透明性、低刺激性処方、無害の謳い文句に対する期待も高まっている。企業は、ペットとブランドの評判を守るため、硫酸塩や人工香料などの有害な添加物を避けるよう迫られている。その結果、特に臨床試験や品質管理などの分野で、製品開発やコンプライアンスにかかるコストが上昇している。製品のリコールや副作用のリスクは、ブランドの信頼や市場競争力にさらに影響を与える可能性があり、業界各社にとって安全性は最優先事項であり、経営上の継続的な課題となっている。
主要市場プレイヤー
- カンパニー・オブ・アニマルズ・リミテッド
- ハーツマウンテン・コーポレーション
- アースワイルズ・エンデバーズ・インク
- メンドータペット
- Spectrum Brands Inc.
- コースト・ペット・プロダクツ社
- ペットコ・アニマル・サプライズ
- ワールクリッパーコーポレーション
- ニューウェルブランズ社
- Petkin Inc.
レポートの範囲
本レポートでは、米国のペットグルーミング製品市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- 米国のペットグルーミング製品市場:ペットタイプ別
o 犬
o 猫
o 馬
o その他
- 米国のペットグルーミング製品市場:製品タイプ別
o シャンプー&コンディショナー
o バリカン&はさみ
o ブラシと櫛の刃
o その他
- 米国のペットグルーミング製品市場:販売チャネル別
o グルーミングサービスプロバイダー
o スーパーマーケット
o オンライン
o ペット専門小売店
o その他
- 米国のペットグルーミング製品市場、地域別
o 南部
o 西部
o 中西部
o 北東部
競合状況
企業プロフィール:米国ペットグルーミング製品市場に参入している主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
TechSci Research社の米国ペットグルーミング製品市場レポートは、所定の市場データを使用して、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1.はじめに
1.1.製品概要
1.2.レポートの主なハイライト
1.3.市場範囲
1.4.対象市場セグメント
1.5.調査対象期間
2.調査方法
2.1.方法論の風景
2.2.研究の目的
2.3.ベースライン手法
2.4.調査範囲の設定
2.5.仮定と限界
2.6.調査の情報源
2.7.市場調査のアプローチ
2.8.市場規模・市場シェアの算出方法
2.9.予測方法
3.エグゼクティブサマリー
3.1.市場の概要
3.2.主要市場セグメントの概要
3.3.主要市場プレーヤーの概要
3.4.主要地域の概要
3.5.市場促進要因、課題、トレンドの概要
4.顧客の声分析
4.1.ブランド認知度
4.2.購買決定要因
5.米国ペットグルーミング製品市場展望
5.1.市場規模と予測
5.1.1.金額ベース
5.2.市場シェアと予測
5.2.1.ペットタイプ別(犬、猫、馬、その他)
5.2.2.製品タイプ別(シャンプー&コンディショナー、バリカン&ハサミ、ブラシ&クシ刃、その他)
5.2.3.販売チャネル別(グルーミングサービスプロバイダー、スーパーマーケット、オンライン、ペット専門小売店、その他)
5.2.4.地域別
5.2.5.企業別(2024年)
5.3.市場マップ
6.米国犬用ペットグルーミング用品市場展望
6.1.市場規模・予測
6.1.1.金額ベース
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.製品タイプ別
6.2.2.販売チャネル別
7.米国猫用ペットグルーミング製品の市場展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.金額ベース
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.製品タイプ別
7.2.2.販売チャネル別
8.米国の馬用ペットグルーミング製品の市場展望
8.1.市場規模と予測
8.1.1.金額ベース
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.製品タイプ別
8.2.2.販売チャネル別
9.市場ダイナミクス
9.1.促進要因
9.2.課題
10.市場動向
10.1.合併と買収(もしあれば)
10.2.製品上市(もしあれば)
10.3.最近の動向
11.米国経済プロフィール
12.政策と規制
13.競争環境
13.1.企業プロフィール
13.1.1.アニマルズ社
13.1.1.1.事業概要
13.1.1.2.会社概要
13.1.1.3.製品とサービス
13.1.1.4.財務(入手可能な情報による)
13.1.1.5.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
13.1.1.6.最近の動向
13.1.1.7.主要経営陣
13.1.2.ハーツマウンテン・コーポレーション
13.1.3.アースワイル・エンデバーズ・インク
13.1.4.メンドータペット
13.1.5.スペクトラム・ブランズ社(ファーミネーター)
13.1.6.コースト・ペット・プロダクツ社
13.1.7.ペットコ・アニマル・サプライズ社
13.1.8.ワールクリッパー社
13.1.9.ニューウェル・ブランズ社
13.1.10.ペトキン
14.戦略的提言
15.会社概要・免責事項

 

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Summary

Market Overview
The United States Pet Grooming Products Market was valued at USD 5.11 billion in 2024 and is projected to reach USD 7.01 billion by 2030, growing at a CAGR of 5.47% during the forecast period. Market growth is being driven by rising pet ownership, the increasing humanization of pets, and a growing emphasis on pet health and hygiene. Consumers are increasingly drawn to premium, natural, and organic grooming products formulated with ingredients like aloe vera, oatmeal, and herbal extracts. These formulations are gaining popularity for their gentleness and suitability for sensitive pet skin. Additionally, innovation in grooming technology—such as sensor-enabled automated brushes and smart clippers—continues to meet the demand for convenient, efficient grooming solutions. Personalized offerings, including breed-specific products and curated subscription boxes, are also on the rise, reflecting a growing trend of treating pets as integral family members and prioritizing their wellness and comfort.
Key Market Drivers
Rise of Natural and Organic Products
The growing demand for natural and organic pet grooming products is a significant driver of the U.S. market. Pet owners are increasingly choosing grooming solutions free from synthetic chemicals, favoring ingredients like neem, aloe vera, and oatmeal for their soothing and non-toxic properties. These products are particularly appealing for pets with allergies or sensitive skin. Brands such as Grove Collaborative’s “Good Fur” have responded to this trend by offering eco-friendly, cruelty-free grooming products that resonate with sustainability-minded consumers. In addition to supporting pet health, these products often come in biodegradable packaging and exclude ingredients like parabens and sulfates, aligning with environmental and ethical values. As awareness of pet wellness and clean-label products grows, the shift toward natural formulations is expected to accelerate, prompting more companies to enter or expand within this segment.
Key Market Challenges
Stringent Regulatory Environment and Product Safety Concerns
The regulatory landscape for pet grooming products in the U.S. poses a significant challenge to manufacturers. While not as tightly regulated as human cosmetics, products like medicated shampoos or flea treatments fall under the jurisdiction of agencies such as the FDA and EPA. These regulations require compliance with pesticide and safety standards, especially for products claiming therapeutic benefits. Additionally, increasing consumer scrutiny has elevated expectations for ingredient transparency, hypoallergenic formulations, and non-toxic claims. Companies are under pressure to avoid harmful additives, such as sulfates and artificial fragrances, to protect both pets and brand reputation. As a result, product development and compliance costs have risen, particularly in areas like clinical testing and quality control. The risk of product recalls or adverse reactions can further impact brand trust and market competitiveness, making safety a top priority—and an ongoing operational challenge—for industry players.
Key Market Players
• Company of Animals Ltd
• The Hartz Mountain Corporation
• Earthwhile Endeavors Inc
• Mendota Pet
• Spectrum Brands Inc. (FURminator)
• Coastal Pet Products, Inc.
• Petco Animal Supplies, Inc.
• Wahl Clipper Corporation
• Newell Brands, Inc.
• Petkin Inc.
Report Scope:
In this report, the United States Pet Grooming Products Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• United States Pet Grooming Products Market, By Pet Type:
o Dogs
o Cats
o Horses
o Others
• United States Pet Grooming Products Market, By Product Type:
o Shampoo & Conditioners
o Clippers & Scissors
o Brushes & Combs Blades
o Others
• United States Pet Grooming Products Market, By Sales Channel:
o Grooming Service Providers
o Supermarkets
o Online
o Pet Specialty Retailers
o Others
• United States Pet Grooming Products Market, By Region:
o South
o West
o Midwest
o Northeast
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the United States Pet Grooming Products Market.
Available Customizations:
United States Pet Grooming Products Market report with the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Methodology Landscape
2.2. Objective of the Study
2.3. Baseline Methodology
2.4. Formulation of the Scope
2.5. Assumptions and Limitations
2.6. Sources of Research
2.7. Approach for the Market Study
2.8. Methodology Followed for Calculation of Market Size & Market Shares
2.9. Forecasting Methodology
3. Executive Summary
3.1. Overview of the Market
3.2. Overview of Key Market Segmentations
3.3. Overview of Key Market Players
3.4. Overview of Key Regions
3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, and Trends
4. Voice of Customer Analysis
4.1. Brand Awareness
4.2. Factor Influencing Purchase Decision
5. United States Pet Grooming Products Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Pet Type (Dogs, Cats, Horses, Others)
5.2.2. By Product Type (Shampoo & Conditioners, Clippers & Scissors, Brushes & Combs Blades, Others)
5.2.3. By Sales Channel (Grooming Service Providers, Supermarkets, Online, Pet Specialty Retailers, Others)
5.2.4. By Regional
5.2.5. By Company (2024)
5.3. Market Map
6. United States Dog Pet Grooming Products Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Product Type
6.2.2. By Sales Channel
7. United States Cat Pet Grooming Products Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Product Type
7.2.2. By Sales Channel
8. United States Horse Pet Grooming Products Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Product Type
8.2.2. By Sales Channel
9. Market Dynamics
9.1. Drivers
9.2. Challenges
10. Market Trends & Developments
10.1. Merger & Acquisition (If Any)
10.2. Product Launches (If Any)
10.3. Recent Developments
11. United States Economic Profile
12. Policy & Regulatory Landscape
13. Competitive Landscape
13.1. Company Profiles
13.1.1. Company of Animals Ltd
13.1.1.1. Business Overview
13.1.1.2. Company Snapshot
13.1.1.3. Products & Services
13.1.1.4. Financials (As Per Availability)
13.1.1.5. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.1.6. Recent Developments
13.1.1.7. Key Management Personnel
13.1.2. The Hartz Mountain Corporation
13.1.3. Earthwhile Endeavors Inc
13.1.4. Mendota Pet
13.1.5. Spectrum Brands Inc. (FURminator)
13.1.6. Coastal Pet Products, Inc.
13.1.7. Petco Animal Supplies, Inc.
13.1.8. Wahl Clipper Corporation
13.1.9. Newell Brands, Inc.
13.1.10. Petkin Inc.
14. Strategic Recommendations
15. About Us & Disclaimer

 

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