世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

UAEのチョコレート市場:種類別(ソフトライン/セルフライン、箱詰めアソートメント、カウントライン、成型チョコレート、その他)、販売チャネル別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、専門店、オンライン、その他)、地域別、市場競争予測&機会:2018~2028F


UAE Chocolate Market By Type (Softlines/Selflines, Boxed Assortments, Countlines, Molded Chocolates, and Others), By Sales Channel (Supermarkets/Hypermarkets, Convenience Stores, Specialty Stores, Online, and Others), By Region, By Competition Forecast & Opportunities, 2018-2028F

アラブ首長国連邦(UAE)のチョコレート市場は2022年に5億2,000万米ドルと評価され、2028年までのCAGRは6.06%で、予測期間中に力強い成長が予測されている。アラブ首長国連邦(UAE)は近年、チョコレートの急成長... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年11月7日 US$3,500
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
77 英語

 

サマリー

アラブ首長国連邦(UAE)のチョコレート市場は2022年に5億2,000万米ドルと評価され、2028年までのCAGRは6.06%で、予測期間中に力強い成長が予測されている。アラブ首長国連邦(UAE)は近年、チョコレートの急成長市場として台頭してきており、これは同国の甘い嗜好品に対する欲求の高まりとダイナミックな経済状況を反映している。この中東の国は、その豪華さと多様な消費者層で知られ、チョコレートメーカーや小売業者にとってユニークな景観を呈している。
UAEのチョコレート市場は、いくつかの重要な要因によって力強い成長を遂げている。まず第一に、この国の人口が急速に拡大していることである。この多様な人口層は、豊かな味覚と嗜好のタペストリーをもたらし、伝統的なアラビックスイーツからグローバルブランドまで、幅広いチョコレート製品の需要を牽引している。
さらに、UAEの盛んな観光産業は、チョコレート市場を強化する上で極めて重要な役割を果たしている。世界有数の観光地であるUAEには、毎年何百万人もの観光客が訪れる。これらの観光客は、お土産や贈り物、自分へのご褒美として、国内外のチョコレートブランドを求めることが多く、市場の成長に大きく貢献している。
UAEの小売事情も、チョコレート製品の需要増に対応するために発展してきた。ショッピングモール、ハイパーマーケット、チョコレート専門ブティックが国中に豊富にあり、消費者に幅広い選択肢を提供している。Eコマースも大きな支持を得ており、チョコレートの購入に便利なプラットフォームを提供している。特にCOVID-19の大流行時には、オンラインショッピングが急増した。
近年、健康志向の消費者動向がUAEのチョコレート市場に影響を与えている。消費者は現在、カカオ含有量の高いプレミアム・チョコレートや職人技を駆使したチョコレートを、より健康的な選択肢と認識する傾向にある。この変化により、チョコレート・メーカーは、こうした進化する嗜好に対応した製品を革新的に投入するようになった。
アラブ首長国連邦の暑い気候は、特に夏の間、チョコレートの小売業者にとって課題となっている。これに対抗するため、多くの小売業者は、製品の品質を確保し、溶けるのを防ぐために、革新的なパッケージングと保管ソリューションに投資している。
結論として、アラブ首長国連邦のチョコレート市場は、人口の増加、観光業の盛況、消費者の嗜好の進化、ダイナミックな小売状況によって、上昇基調にある。同国が世界的な注目を集め続ける中、チョコレート市場はさらなる拡大と多様化が見込まれており、国内外のチョコレート企業にとって魅力的な機会となっている。
主な市場牽引要因
可処分所得の増加と豊かな消費者層
UAEチョコレート市場の主な促進要因のひとつは、可処分所得の増加と豊かな消費者層の存在である。UAEは一人当たりの所得が世界的に最も高い国のひとつであり、これが消費者の消費パターンに大きな影響を与えている。経済が堅調で観光産業も盛んなため、高級で贅沢なチョコレートを嗜好する富裕層や観光客が着実に流入している。
ショコラティエはこの機会を認識し、富裕層の目の肥えた嗜好に応えるため、幅広い種類の高級チョコレートや職人技を駆使したチョコレートを発売している。高品質の輸入チョコレートやユニークな風味のチョコレートに対する需要の高まりは、チョコレート製造業界への投資の増加につながった。アラブ首長国連邦の経済が安定して繁栄しているため、この傾向は今後も続くと予想される。
健康志向の高まりとプレミアム・ダーク・チョコレートの需要
健康とウェルネスに対する世界的な意識が高まるにつれ、UAEのチョコレート市場でもプレミアム・ダーク・チョコレートへの消費者の嗜好の変化が見られる。ダークチョコレートは糖分が少なく、抗酸化物質などの健康効果が期待できるため、ミルクチョコレートに代わる健康的な選択肢として認識されることが多い。UAEの消費者は健康志向を強めており、食生活に合った製品を積極的に求めている。
この需要に応えるため、多くのチョコレート・メーカーは、マイルド・ダークからエクストラ・ダークまで、カカオ含有量の異なるさまざまなダーク・チョコレート製品を発売している。これらのチョコレートは、美味しいだけでなく健康にも良いとして販売されている。プレミアム・ダーク・チョコレートの需要により、チョコレート・メーカーと栄養士が味と健康効果の両方を提供する製品を共同開発し、UAEのチョコレート市場の成長をさらに促進している。
贈答文化と季節のお祝い
UAEには豊かな贈答文化があり、チョコレートはさまざまな機会やお祝いによく選ばれている。イード、ディワリ、クリスマス、誕生日、結婚式など、チョコレートは甘さと愛情を象徴する理想的な贈り物と考えられている。アラブ首長国連邦(UAE)の多文化な人々は、一年を通して様々なお祭りやイベントを祝っており、このような贈答文化がチョコレート市場を盛り上げ続けている。
チョコレート・ブランドは、祝祭シーズンには特別なパッケージや限定コレクションを発売することが多く、ユニークなギフトを求める消費者を惹きつけている。また、UAEでは企業へのギフトの人気が高まっており、企業が取引先や従業員に親善の意味を込めてチョコレートを贈ることが頻繁に行われている。この伝統は売上を伸ばすだけでなく、ブランド・ロイヤルティを促進する。

主な市場課題
健康とウェルネスのトレンド
UAEのチョコレート市場が直面している主な課題のひとつは、消費者の間で健康とウェルネスへの関心が高まっていることである。健康的なライフスタイルと栄養の重要性に対する世界的な認識が高まるにつれ、消費者は食品の選択においてより健康志向を強めている。この傾向は、嗜好性が高く糖分や脂肪分が多いと思われがちな伝統的なチョコレートからのシフトにつながっている。
意味合いUAEのチョコレートメーカーは、消費者の嗜好の変化に対応する必要に迫られている。減糖、低脂肪、機能性成分への需要に応える、より健康的な代替品の開発を迫られている。そのためには、多額の研究開発投資と製品処方の変更が必要になるかもしれない。
市場の飽和と競争
アラブ首長国連邦のチョコレート市場は、国内ブランドと国際ブランドの両方が成長する消費者層のシェアを求め、競争が激化している。数多くの企業が消費者の関心とロイヤリティを奪い合うため、市場の飽和が大きな課題となっている。この激しい競争は、価格競争や積極的なマーケティング戦略につながり、小規模な地元ブランドが生き残ることを困難にしている。
意味合いUAEのチョコレートメーカーが競争力を維持するには、革新的なマーケティング、製品の差別化、強力なブランドプレゼンスが必要である。市場シェアと収益性を維持するためには、顧客ロイヤルティの構築と独自の価値提案の確立が不可欠である。
サプライチェーンの混乱
世界のチョコレート産業は、主に気候変動や政情不安に脆弱な地域で栽培されるカカオ豆の入手可能性に大きく依存している。異常気象や政治的紛争などのサプライチェーンの混乱は、カカオの価格や入手可能性の変動につながります。こうした混乱は、UAE市場におけるチョコレートの生産と価格設定に影響を与える可能性がある。
意味合いサプライチェーンの混乱リスクを軽減するために、UAEのチョコレートメーカーは多様な調達戦略に投資し、カカオサプライヤーと強固な関係を築き、持続可能な調達方法を検討する必要がある。さらに、突発的な混乱に対処し、生産と価格への影響を最小化するための危機管理計画を策定する必要がある。
主な市場動向
プレミアム化と職人チョコレート
アラブ首長国連邦のチョコレート市場で最も顕著なトレンドのひとつは、高級チョコレートや職人技を駆使したチョコレートへの需要の高まりである。従来、UAEではチョコレートは甘いお菓子と考えられていたが、消費者はより高品質でユニークなチョコレート体験を求めるようになっている。この変化の背景には、さまざまな要因がある。
まず、UAEには多様な嗜好を持ち、国際的な味を求める外国人が急増している。そのため、さまざまなカカオ比率のダークチョコレート、単一原産地のチョコレート、サフラン、カルダモン、デーツなどのエキゾチックな素材を使ったチョコレートなど、さまざまな味覚に対応するチョコレートの需要が高まっている。
第二に、UAEでは健康志向の消費者が増えており、よりクリーンな原材料を使用し、砂糖の含有量を減らしたチョコレートの需要が高まっている。多くの消費者は現在、オーガニック、グルテンフリー、人工添加物不使用のチョコレートを求めている。
このような嗜好の変化に対応するため、いくつかの職人的チョコレート・ブランドがUAE市場に参入し、ユニークでプレミアムなチョコレート製品を幅広く提供している。これらのブランドは、職人技、持続可能性、原材料の倫理的調達に重点を置き、味と社会的責任の両方を重視する消費者にアピールしている。
健康とウェルネス重視
アラブ首長国連邦のチョコレート市場を形成している2つ目のトレンドは、健康とウェルネス重視の高まりである。チョコレートは伝統的に嗜好品と結びついてきたが、消費者は現在、機能的な利点を提供し、より健康的なライフスタイルに沿ったチョコレート製品を求めている。
特にダークチョコレートは、その健康上の利点が認識され、人気を博している。ダーク・チョコレートには抗酸化物質が豊富に含まれており、ミルク・チョコレートの代替品としてより健康的だと考えられている。メーカー各社は、心臓の健康増進、気分の高揚、認知機能の強化など、ダーク・チョコレートの健康上の利点を宣伝することで、この傾向に乗じている。
さらに、ナッツ、種子、キヌアやチアシードなどのスーパーフードなどの成分を強化したチョコレート製品も登場している。こうした添加物は、消費者に栄養価を高め、罪悪感のない間食の選択肢を提供する。
砂糖の削減は、UAEのチョコレート市場における健康とウェルネスのトレンドのもう一つの重要な側面である。メーカーは、ステビアやモンクフルーツのような天然甘味料を使用することで、製品の甘さを維持しながら砂糖の含有量を減らす傾向にある。これは、砂糖の摂取を意識し、より健康的な代替品を求める消費者に対応している。
持続可能性と倫理的調達
持続可能性と倫理的調達は、アラブ首長国連邦のチョコレート市場における消費者選択の主要な原動力となっている。消費者の環境意識が高まるにつれ、生産プロセスにおいて持続可能性を優先するチョコレートブランドを求めるようになっている。
持続可能性の一つの側面は、倫理的に調達されたカカオ豆の使用である。消費者は、児童労働や森林伐採など、カカオ栽培の倫理的な意味合いについてますます関心を寄せている。こうした懸念に対処するため、アラブ首長国連邦の多くのチョコレート・メーカーは、持続可能なフェア・トレードの認証を受けた供給源からカカオ豆を調達することに取り組んでいる。これは、倫理的慣行に対する消費者の要求を満たすだけでなく、カカオのサプライチェーンを改善する世界的な取り組みとも一致している。
さらに、持続可能なパッケージングも重要性を増している。消費者は、リサイクル可能な包装や生分解性包装など、環境に優しい素材で包装されたチョコレートを求めている。持続可能なパッケージングを採用するブランドは、市場で競争力を獲得する可能性が高い。
セグメント別インサイト
タイプ別インサイト
成型チョコレートはアラブ首長国連邦のチョコレート市場で大きなシェアを占め、地元住民と外国人の両方の味覚と嗜好を魅了している。この美味しいお菓子は、お祝いや贈り物、日常的な嗜好品の定番となっており、アラブ首長国連邦のチョコレート産業の繁栄に貢献している。
アラブ首長国連邦でモールド・チョコレートが人気を博している主な理由のひとつは、そのデザインと風味の多様性にある。アラブ首長国連邦のショコラティエたちは、さまざまな機会や文化的伝統に対応した、複雑で視覚に訴えるチョコレート型を作る技術を習得しています。イードのお祝いに贈る複雑なデザインのラクダ型チョコレートから、バレンタインデーに贈るエレガントなハート型チョコレートまで、これらのお菓子は美しさと風味を完璧に融合させている。
UAEのモールドチョコレートに使用される原材料の品質も、市場の優位性において重要な役割を果たしている。地元のショコラティエの多くは、高級カカオ豆の調達と高品質のココアバターの使用に誇りを持っており、その結果、リッチでクリーミーなテクスチャーとバランスの取れた味わいのチョコレートが生み出されている。こうした品質へのこだわりは、最高のチョコレート体験を求める消費者の信頼を得ている。
さらに、モールドチョコレートは極上のギフトとして人気を博している。UAEには贈り物をする文化が深く根付いており、美しいパッケージとカスタマイズ可能なデザインのチョコレートは、理想的なプレゼントになります。企業へのギフト、感謝のしるし、愛の表現など、さまざまな場面でチョコレートが選ばれています。
近年、UAEではブティック・ショコラティエや職人気質のチョコレート・ショップが急増しており、ユニークで斬新なモールド・チョコレートの数々を提供しています。これらの店は味だけでなく、美学や芸術性も重視している。伝統的なダークチョコレートやミルクチョコレートから、サフラン入りチョコレートやキャメルミルクチョコレートのような型破りな組み合わせまで、あらゆる味覚に合うものがあります。
さらに、UAEは世界的な旅行ハブとして戦略的な位置にあるため、免税店での成型チョコレートの需要が高まっており、UAEのチョコレート文化の一部を持ち帰りたい観光客や旅行者が入手しやすくなっている。
結論として、モールドチョコレートは、その汎用性、高級品質、ギフトの可能性、地元のチョコレート職人の献身的な努力により、UAEのチョコレート市場で重要な存在感を確立している。チョコレート産業が進化と革新を続ける中、モールドチョコレートはその牙城を維持し、多様な人々の甘い欲求を満たし、UAEの食の風景に永続的な足跡を残していくだろう。
販売チャネルの洞察
UAEのチョコレート市場は近年大きな変貌を遂げており、その中でも特筆すべき変化は、オンライン販売チャネルが有力なプレーヤーとして台頭してきたことである。このデジタル革命は、消費者がお気に入りのチョコレート製品を購入する方法を再構築し、今やUAEのチョコレート市場でかなりのシェアを占めている。
UAEチョコレート市場におけるオンライン販売チャネルの台頭の主な要因の1つは、この地域の急速なデジタル化である。UAEは常に技術進歩の最先端を走っており、インターネットの普及率も高く、テクノロジーに精通する人口が増えている。このため、オンライン・ショッピング・プラットフォームが成長する土壌ができ、チョコレート・メーカーや小売業者はこの傾向に乗じている。
利便性は軽視できない。オンライン・ショッピングでは、消費者は自宅にいながら、あるいはモバイル・デバイスを使って外出先から、多種多様なチョコレート・ブランドや製品を閲覧することができる。数回クリックするだけで、消費者は価格を比較し、レビューを読み、情報に基づいた決定を下すことができる。このアクセスのしやすさと利便性により、オンライン販売チャネルは、多忙な専門家、家族、個人にとっても魅力的な選択肢となっている。
さらに、COVID-19の大流行は、オンライン・ショッピングへのシフトを加速させた。社会的距離を置く措置や閉鎖措置は、消費者がオンラインでチョコレートを購入するなど、eコマースの選択肢を模索することを促した。この行動の変化は一時的なものではなく、多くのアラブ首長国連邦の住民にとって長期的な習慣となり、チョコレート市場におけるオンライン販売チャネルの地位をさらに強固なものにしている。
オンライン小売業者やチョコレート・ブランドも、消費者を魅了する革新的なマーケティング戦略を導入している。パーソナライズされたお薦め商品、定期購入サービス、限定発売は、顧客を引き付け、ブランド・ロイヤルティを構築するための一般的な戦術となっている。このようなパーソナライズされたアプローチは、オーダーメイドのショッピング体験を高く評価するアラブ首長国連邦の消費者の共感を呼んでいる。
UAEでは物流や配送のインフラも大幅に改善され、チョコレート製品が迅速かつ良好な状態で顧客に届くようになっている。チョコレートの品質を維持するためには適切な温度で保存する必要があるため、温度管理された配送サービスはチョコレートにとって特に重要である。
地域に関する洞察
アラブ首長国連邦(UAE)で輝く宝石、ドバイは、UAEのチョコレート市場で著名なプレーヤーとしての地位を確立している。その豪華さと多様な経済活動で知られるドバイのチョコレート産業への貢献は、伝統的な遺産と近代的な起業家精神の両方へのコミットメントを反映している。
ドバイがUAEのチョコレート市場で大きなシェアを占めている重要な要因のひとつは、世界貿易のハブとしての戦略的立地です。ドバイは、ヨーロッパ、アジア、アフリカをつなぐ重要な役割を果たしており、カカオ豆やチョコレート製造に必要なその他の原材料の理想的な入口となっている。ドバイのロジスティクスとインフラは世界トップクラスであり、UAE内および国際的なチョコレート製品のスムーズな輸送と流通を保証している。この有利な立地条件により、数多くの国際的なチョコレートメーカーや小売業者がドバイに進出し、市場での存在感をさらに高めている。
ドバイの多文化的でコスモポリタンな人口も、その一因となっている。世界中から多様な住民や観光客が集まるドバイは、さまざまな味やスタイルのチョコレートを提供するユニークな市場であり、幅広い嗜好に対応している。この多様性により、職人技を駆使したエキゾチックなチョコレートや、砂糖不使用やビーガン対応といったニッチな商品への需要が急増している。ドバイのショコラティエたちはいち早く順応し、顧客の舌の肥えた嗜好に応えるべく常に革新を続けている。
さらに、ドバイは世界クラスのイベントや展示会の開催に力を注いでおり、チョコレート企業が自社製品をアピールするための理想的なプラットフォームを提供している。毎年開催されるドバイ・インターナショナル・チョコレート・フェスティバル(Dubai International Chocolate Festival)のようなイベントは、国内外のチョコレート愛好家を魅了し、ドバイで盛んなチョコレート文化を育んでいます。さらに、ドバイの免税ショッピングゾーンや高級小売店は、高級チョコレートブランドが繁栄するための特別な環境を提供しています。
ドバイ政府もまた、チョコレート産業の育成に重要な役割を果たしている。税制優遇措置やビジネス・フレンドリーな規制など、支援的な政策がチョコレート起業家のドバイへの投資を後押ししている。中小規模のチョコレート企業を促進する取り組みは、地元市場に大きく貢献する国産ブランドの出現につながっている。
主要市場プレイヤー
ネスレSA
モンデリーズ・インターナショナル
マース・インコーポレイテッド
フェレロ・グループ
リンツ&シュプルングリ社(Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG
ノーションズグループ
IFFCOグループ
アル・ナスマ
パッチ
バリー・カレボー
レポートの範囲
本レポートでは、UAEのチョコレート市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- UAEのチョコレート市場:タイプ別
o ソフトライン/セルフライン
o 箱詰めアソートメント
o カウントライン
o モールドチョコレート
o その他
- UAEのチョコレート市場:販売チャネル別
o スーパーマーケット/ハイパーマーケット
o コンビニエンスストア
o 専門店
o オンライン
o その他
- UAEのチョコレート市場:地域別
o ドバイ
o アブダビ
o シャルジャ
o アジュマーン
o その他の地域
競合他社の状況
企業プロフィール:UAEのチョコレート市場における主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ
Tech Sci Research社は、所定の市場データを使用したUAEのチョコレート市場レポートにおいて、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

ページTOPに戻る


目次

1.はじめに
1.1.製品概要
1.2.レポートの主なハイライト
1.3.市場範囲
1.4.対象市場セグメント
1.5.調査対象期間
2.調査方法
2.1.研究の目的
2.2.ベースラインの方法
2.3.主要産業パートナー
2.4.主な協会と二次情報源
2.5.予測方法
2.6.データの三角測量と検証
2.7.仮定と限界
3.要旨
3.1.市場概要
3.2.市場予測
3.3.主要地域
3.4.主要セグメント
4.お客様の声
4.1.購買決定要因
4.2.購入後に直面した課題
4.3.ブランド認知度
5.UAEチョコレート市場の展望
5.1.市場規模と予測
5.1.1.金額・数量別
5.2.市場シェアと予測
5.2.1.タイプ別市場シェア分析(ソフトライン/セルフライン、ボックス入りアソートメント、カウントライン、成型チョコレート、その他)
5.2.2.販売チャネル別市場シェア分析(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、専門店、オンライン、その他)
5.2.3.地域別市場シェア分析
5.2.3.1.ドバイ市場シェア分析
5.2.3.2.アブダビ市場シェア分析
5.2.3.3.シャルジャ市場シェア分析
5.2.3.4.アジュマーン市場シェア分析
5.2.3.5.その他のUAE市場シェア分析
5.2.4.上位5社別市場シェア分析、その他(2022年)
5.3.UAEのチョコレート市場マッピングと機会評価
5.3.1.製品タイプ別市場マッピングと機会評価
5.3.2.販売チャネル別市場マッピングと機会評価
5.3.3.地域別市場マッピングと機会評価
6.アラブ首長国連邦のソフトライン/セルフラインチョコレート市場展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額・数量別
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.販売チャネル別市場シェア分析
6.2.2.地域別市場シェア分析
7.UAEボックス入りアソートメントチョコレートの市場展望
7.1.市場規模・予測
7.1.1.金額・数量別
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.販売チャネル別市場シェア分析
7.2.2.地域別市場シェア分析
8.UAEカウントラインチョコレートの市場展望
8.1.市場規模と予測
8.1.1.金額・数量別
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.販売チャネル別市場シェア分析
8.2.2.地域別市場シェア分析
9.UAE成型チョコレート市場展望
9.1.市場規模・予測
9.1.1.金額・数量別
9.2.市場シェアと予測
9.2.1.販売チャネル別市場シェア分析
9.2.2.地域別市場シェア分析
10.市場ダイナミクス
10.1.促進要因
10.2.課題
11.COVID-19のUAEチョコレート市場への影響
11.1.影響評価モデル
11.1.1.影響を受ける主要セグメント
11.1.2.影響を受ける主要地域
12.市場動向
13.ポーターの5つの力モデル
13.1.競争力
13.2.買い手の交渉力
13.3.供給者の交渉力
13.4.新規参入の脅威
13.5.代替品の脅威
14.SWOT分析
14.1.強み
14.2.弱み
14.3.機会
14.4.脅威
15.政策と規制
16.UAE経済プロフィール
17.競争環境
17.1.企業プロフィール
17.1.1.ネスレSA
17.1.1.1.会社概要
17.1.1.2.製品とサービス
17.1.1.3.財務(入手可能な限り)
17.1.1.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
17.1.1.5.最近の動向
17.1.1.6.主要経営陣
17.1.2.モンデリーズ・インターナショナル
17.1.2.1.会社概要
17.1.2.2.製品とサービス
17.1.2.3.財務(入手可能な限り)
17.1.2.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
17.1.2.5.最近の動向
17.1.2.6.主要経営陣
17.1.3.マース・インコーポレイテッド
17.1.3.1.会社概要
17.1.3.2.製品とサービス
17.1.3.3.財務(入手可能な限り)
17.1.3.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
17.1.3.5.最近の動向
17.1.3.6.主要経営陣
17.1.4.フェレログループ
17.1.4.1.会社概要
17.1.4.2.製品とサービス
17.1.4.3.財務(入手可能な限り)
17.1.4.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
17.1.4.5.最近の動向
17.1.4.6.主要経営陣
17.1.5.リンツ&シュプルングリ社
17.1.5.1.会社概要
17.1.5.2.製品とサービス
17.1.5.3.財務(入手可能な限り)
17.1.5.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
17.1.5.5.最近の動向
17.1.5.6.主要経営陣
17.1.6.ノーションズ・グループ
17.1.6.1.会社の詳細
17.1.6.2.製品とサービス
17.1.6.3.財務(入手可能な限り)
17.1.6.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
17.1.6.5.最近の動向
17.1.6.6.主要経営陣
17.1.7.IFFCOグループ
17.1.7.1.会社の詳細
17.1.7.2.製品とサービス
17.1.7.3.財務(入手可能な限り)
17.1.7.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
17.1.7.5.最近の動向
17.1.7.6.主要経営陣
17.1.8.アル・ナスマ
17.1.8.1.会社概要
17.1.8.2.製品とサービス
17.1.8.3.財務(入手可能な限り)
17.1.8.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
17.1.8.5.最近の動向
17.1.8.6.主要経営陣
17.1.9.パッチ
17.1.9.1.会社概要
17.1.9.2.製品とサービス
17.1.9.3.財務(入手可能な限り)
17.1.9.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
17.1.9.5.最近の動向
17.1.9.6.主要経営陣
17.1.10.バリー・カレボー
17.1.10.1.会社概要
17.1.10.2.製品とサービス
17.1.10.3.財務(入手可能な限り)
17.1.10.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
17.1.10.5.最近の動向
17.1.10.6.主要経営陣
18.戦略的提言
18.1.重点分野
18.2.ターゲット・タイプ
18.3.販売チャネル
19.会社概要・免責事項

 

ページTOPに戻る


 

Summary

UAE Chocolate Market has valued at USD 520 million in 2022 and is anticipated to project robust growth in the forecast period with a CAGR of 6.06% through 2028. The United Arab Emirates (UAE) has emerged as a burgeoning market for chocolate in recent years, reflecting the country's growing appetite for sweet indulgences and its dynamic economic landscape. This Middle Eastern nation, known for its opulence and diverse consumer base, presents a unique landscape for chocolate manufacturers and retailers.
The UAE chocolate market has witnessed robust growth due to several key factors. First and foremost is the country's rapidly expanding population, which includes a significant number of expatriates from around the world. This diverse demographic brings with it a rich tapestry of tastes and preferences, driving the demand for a wide range of chocolate products, from traditional Arabic sweets to global brands.
Furthermore, the UAE's thriving tourism industry plays a pivotal role in bolstering the chocolate market. As one of the top tourist destinations globally, the country attracts millions of visitors each year. These tourists often seek out local and international chocolate brands as souvenirs, gifts, or personal treats, contributing significantly to the market's growth.
The retail landscape in the UAE has also evolved to cater to the increasing demand for chocolate products. Shopping malls, hypermarkets, and specialized chocolate boutiques are abundant across the country, offering a vast array of choices to consumers. E-commerce has gained substantial traction as well, providing a convenient platform for purchasing chocolates, especially during the COVID-19 pandemic when online shopping surged.
In recent years, health-conscious consumer trends have influenced the UAE chocolate market. Consumers are now more inclined towards premium and artisanal chocolates with higher cocoa content, perceiving them as healthier options. This shift has prompted chocolate manufacturers to innovate and introduce products that cater to these evolving preferences.
The UAE's hot climate has posed a challenge for chocolate retailers, particularly during the summer months. To counter this, many have invested in innovative packaging and storage solutions to ensure product quality and prevent melting.
In conclusion, the UAE chocolate market is on an upward trajectory, driven by a growing population, a thriving tourism sector, evolving consumer preferences, and a dynamic retail landscape. As the country continues to attract global attention, the chocolate market is poised for further expansion and diversification, making it an enticing opportunity for both local and international chocolate companies.
Key Market Drivers
Rising Disposable Income and Affluent Consumer Base
One of the primary drivers of the UAE chocolate market is the rising disposable income and the presence of an affluent consumer base. The UAE has one of the highest per capita incomes globally, and this has significantly influenced consumer spending patterns. With a robust economy and a thriving tourism industry, there is a steady influx of high-net-worth individuals and tourists who are willing to indulge in premium and luxury chocolates.
Chocolatiers have recognized this opportunity and are introducing a wide range of premium and artisanal chocolates to cater to the discerning tastes of the affluent population. The growing demand for high-quality, imported chocolates and unique flavor profiles has led to increased investments in the chocolate manufacturing industry. This trend is expected to continue as the UAE's economy remains stable and prosperous.
Growing Health Consciousness and Demand for Premium Dark Chocolates
As global awareness of health and wellness increases, the UAE chocolate market has also seen a shift in consumer preferences towards premium dark chocolates. Dark chocolate is often perceived as a healthier alternative to milk chocolate due to its lower sugar content and potential health benefits, such as antioxidants. Consumers in the UAE are becoming more health-conscious and are actively seeking products that align with their dietary choices.
To cater to this demand, many chocolate manufacturers are introducing a variety of dark chocolate products with varying cocoa content, from mildly dark to extra dark. These chocolates are marketed as not only delicious but also beneficial for health. The demand for premium dark chocolates has led to collaborations between chocolate makers and nutritionists to create products that offer both taste and health benefits, further driving growth in the UAE chocolate market.
Gifting Culture and Seasonal Celebrations
The UAE has a rich gifting culture, and chocolates are a popular choice for various occasions and celebrations. Whether it's for Eid, Diwali, Christmas, birthdays, or weddings, chocolates are considered an ideal gift, symbolizing sweetness and affection. The UAE's multicultural population celebrates a diverse range of festivals and events throughout the year, and this culture of gift-giving continues to boost the chocolate market.
Chocolate brands often launch special packaging and limited-edition collections during festive seasons, attracting consumers seeking unique gifts. Additionally, corporate gifting has become increasingly popular in the UAE, with businesses frequently gifting chocolates to clients and employees as a gesture of goodwill. This tradition not only drives sales but also promotes brand loyalty.

Key Market Challenges
Health and Wellness Trends
One of the primary challenges confronting the UAE chocolate market is the increasing focus on health and wellness among consumers. As global awareness about the importance of a healthy lifestyle and nutrition grows, consumers are becoming more health-conscious in their food choices. This trend has resulted in a shift away from traditional chocolates that are often perceived as indulgent and high in sugar and fat.
Implications: Chocolate manufacturers in the UAE are compelled to adapt to changing consumer preferences. They are under pressure to develop healthier alternatives that cater to the demand for reduced sugar, lower fat, and functional ingredients. This may require significant research and development investments and changes in product formulation.
Market Saturation and Competition
The UAE chocolate market has become increasingly competitive as both domestic and international brands seek a share of the growing consumer base. Market saturation is becoming a significant challenge, as numerous players vie for consumer attention and loyalty. This intense competition has led to price wars and aggressive marketing strategies, making it challenging for smaller, local brands to survive.
Implications: For chocolate manufacturers in the UAE, staying competitive requires innovative marketing, product differentiation, and a strong brand presence. Building customer loyalty and establishing a unique value proposition are critical to maintaining market share and profitability.
Supply Chain Disruptions
The global chocolate industry heavily relies on the availability of cocoa beans, which are primarily grown in regions vulnerable to climate change and political instability. Supply chain disruptions, such as extreme weather events and political conflicts, can lead to fluctuations in cocoa prices and availability. These disruptions can impact the production and pricing of chocolates in the UAE market.
Implications: To mitigate the risk of supply chain disruptions, chocolate manufacturers in the UAE must invest in diversified sourcing strategies, establish strong relationships with cocoa suppliers, and consider sustainable sourcing practices. Additionally, they should have contingency plans in place to address sudden disruptions and minimize their impact on production and pricing.
Key Market Trends
Premiumization and Artisanal Chocolates
One of the most prominent trends in the UAE chocolate market is the increasing demand for premium and artisanal chocolates. Traditionally, chocolate in the UAE was considered a sweet treat, but consumers are now seeking higher quality and unique chocolate experiences. This shift is driven by a combination of factors.
Firstly, the UAE has a rapidly growing expatriate population with diverse tastes and a desire for international flavors. This has led to a demand for chocolates that cater to different palates, including dark chocolates with various percentages of cocoa, single-origin chocolates, and chocolates infused with exotic ingredients like saffron, cardamom, and dates.
Secondly, the rise of health-conscious consumers in the UAE has led to a demand for chocolates with cleaner ingredients and reduced sugar content. Many consumers are now looking for chocolates that are organic, gluten-free, and free from artificial additives.
To cater to these changing preferences, several artisanal chocolate brands have entered the UAE market, offering a wide range of unique and premium chocolate products. These brands focus on craftsmanship, sustainability, and ethical sourcing of ingredients, appealing to consumers who value both taste and social responsibility.
Health and Wellness Focus
The second trend reshaping the UAE chocolate market is a growing emphasis on health and wellness. While chocolate has traditionally been associated with indulgence, consumers are now seeking chocolate products that offer functional benefits and align with their healthier lifestyles.
Dark chocolate, in particular, has gained popularity due to its perceived health benefits. Dark chocolate is rich in antioxidants, and it's often considered a healthier alternative to milk chocolate. Manufacturers are capitalizing on this trend by promoting the health benefits of dark chocolate, including its potential to improve heart health, boost mood, and enhance cognitive function.
Additionally, the market has seen the emergence of chocolate products fortified with ingredients like nuts, seeds, and superfoods such as quinoa and chia seeds. These additions provide consumers with added nutritional value and a guilt-free snacking option.
Sugar reduction is another key aspect of the health and wellness trend in the UAE chocolate market. Manufacturers are increasingly using natural sweeteners like stevia and monk fruit to reduce sugar content while maintaining the sweetness of their products. This caters to consumers who are conscious of their sugar intake and seek healthier alternatives.
Sustainability and Ethical Sourcing
Sustainability and ethical sourcing have become major drivers of consumer choices in the UAE chocolate market. As consumers become more environmentally conscious, they are looking for chocolate brands that prioritize sustainability in their production processes.
One aspect of sustainability is the use of ethically sourced cocoa beans. Consumers are increasingly concerned about the ethical implications of cocoa farming, such as child labor and deforestation. To address these concerns, many chocolate manufacturers in the UAE are committed to sourcing cocoa beans from certified sustainable and fair trade sources. This not only satisfies consumer demands for ethical practices but also aligns with global efforts to improve the cocoa supply chain.
Moreover, sustainable packaging is gaining importance. Consumers are seeking chocolates that are packaged in eco-friendly materials, such as recyclable or biodegradable packaging. Brands that adopt sustainable packaging practices are likely to gain a competitive edge in the market.
Segmental Insights
Type Insights
Molded chocolates have carved out a significant share in the UAE chocolate market, captivating the taste buds and preferences of both locals and expatriates alike. This delectable confectionery has become a staple for celebrations, gifts, and everyday indulgence, contributing to the thriving chocolate industry in the United Arab Emirates.
One of the key reasons behind the popularity of molded chocolates in the UAE is their versatility in design and flavor. Chocolatiers in the region have mastered the art of crafting intricate and visually appealing chocolate molds that cater to various occasions and cultural traditions. From intricately designed camel-shaped chocolates for Eid celebrations to elegantly crafted heart-shaped chocolates for Valentine's Day, these treats provide a perfect blend of aesthetics and flavor.
The quality of ingredients used in UAE's molded chocolates also plays a crucial role in their market dominance. Many local chocolatiers take pride in sourcing premium cocoa beans and using high-quality cocoa butter, resulting in chocolates with a rich, creamy texture and a balanced taste. This commitment to quality has earned the trust of consumers who seek the finest chocolate experiences.
Furthermore, molded chocolates have gained popularity as exquisite gifts. The culture of gift-giving is deeply ingrained in the UAE, and chocolates, with their beautiful packaging and customizable designs, make for ideal presents. Whether it's a corporate gift, a token of appreciation, or a gesture of love, molded chocolates are often the go-to choice.
In recent years, the UAE has also witnessed a surge in boutique chocolatiers and artisanal chocolate shops, offering a wide range of unique and innovative molded chocolate creations. These establishments not only focus on taste but also prioritize aesthetics and artistry. With flavors ranging from traditional dark and milk chocolates to unconventional combinations like saffron-infused chocolate or camel milk chocolate, there is something for every palate.
Moreover, the UAE's strategic location as a global travel hub has led to a growing demand for molded chocolates in duty-free shops, making them accessible to tourists and travelers who want to take a piece of the UAE's chocolate culture back home.
In conclusion, molded chocolates have established a significant presence in the UAE chocolate market due to their versatility, premium quality, gifting potential, and the dedication of local chocolatiers. As the chocolate industry continues to evolve and innovate, molded chocolates are poised to maintain their stronghold, satisfying the sweet cravings of the diverse population and leaving an enduring mark on the UAE's culinary landscape.
Sales Channel Insights
The UAE chocolate market has undergone a significant transformation in recent years, with one of the most notable shifts being the emergence of online sales channels as a dominant player. This digital revolution has reshaped the way consumers purchase their favorite chocolate products, and it now holds a substantial share in the UAE chocolate market.
One of the key factors contributing to the rise of online sales channels in the UAE chocolate market is the rapid digitalization of the region. The UAE has consistently been at the forefront of technological advancements, with a high internet penetration rate and a population that is increasingly tech-savvy. This has created a fertile ground for the growth of online shopping platforms, and chocolate manufacturers and retailers have capitalized on this trend.
The convenience factor cannot be underestimated. Online shopping allows consumers to browse a wide variety of chocolate brands and products from the comfort of their homes or on the go through mobile devices. With a few clicks, customers can compare prices, read reviews, and make informed decisions. This ease of access and convenience has made online sales channels an attractive option for busy professionals, families, and individuals alike.
Furthermore, the COVID-19 pandemic accelerated the shift towards online shopping. Social distancing measures and lockdowns encouraged consumers to explore e-commerce options, including buying chocolates online. This change in behavior was not just a temporary shift; it has become a long-term habit for many UAE residents, further cementing the position of online sales channels in the chocolate market.
Online retailers and chocolate brands have also introduced innovative marketing strategies to entice consumers. Personalized recommendations, subscription services, and limited-edition releases have become common tactics to engage customers and build brand loyalty. This personalized approach has resonated well with UAE consumers, who appreciate the tailored shopping experience.
Logistics and delivery infrastructure have also improved significantly in the UAE, ensuring that chocolate products reach customers quickly and in excellent condition. Temperature-controlled delivery services are particularly crucial for chocolates, as they must be preserved at the right temperature to maintain their quality.
Regional Insights
Dubai, a shining gem in the United Arab Emirates (UAE), has established itself as a prominent player in the UAE's chocolate market. Known for its opulence and diverse economic activities, Dubai's contribution to the chocolate industry reflects its commitment to both traditional heritage and modern entrepreneurship.
One of the key factors behind Dubai's significant share in the UAE chocolate market is its strategic location as a global trading hub. The city serves as a vital link between Europe, Asia, and Africa, making it an ideal entry point for cocoa beans and other raw materials required for chocolate production. The logistics and infrastructure in Dubai are world-class, ensuring smooth transportation and distribution of chocolate products both within the UAE and internationally. This advantageous location has attracted numerous international chocolate manufacturers and retailers to set up shop in Dubai, further bolstering its presence in the market.
Dubai's multicultural and cosmopolitan population is another contributing factor. With a diverse blend of residents and tourists from around the world, the city offers a unique market for various chocolate flavors and styles, catering to a wide range of tastes and preferences. This diversity has led to a surge in demand for artisanal and exotic chocolates, as well as niche products like sugar-free and vegan options. Dubai's chocolatiers have been quick to adapt, constantly innovating to meet the discerning tastes of their customers.
Furthermore, Dubai's commitment to hosting world-class events and exhibitions has provided an ideal platform for chocolate businesses to showcase their products. Events like the annual Dubai International Chocolate Festival attract both local and international chocolate connoisseurs, fostering a thriving chocolate culture in the city. Additionally, Dubai's duty-free shopping zones and luxury retail outlets offer an exclusive environment for premium chocolate brands to thrive.
The government of Dubai has also played a crucial role in nurturing the growth of the chocolate industry. Supportive policies, such as tax incentives and business-friendly regulations, have encouraged chocolate entrepreneurs to invest in the city. Initiatives to promote small and medium-sized chocolate enterprises have led to the emergence of homegrown brands that contribute significantly to the local market.
Key Market Players
Nestle SA
Mondelez International
Mars Incorporated
Ferrero Group
Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG
Notions Group
IFFCO Group
Al Nassma
Patchi
Barry Callebaut
Report Scope:
In this report, the UAE Chocolate market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• UAE Chocolate Market, By Type:
o Softlines/Selflines
o Boxed Assortments
o Countlines
o Molded Chocolates
o Others
• UAE Chocolate Market, By Sales Channel:
o Supermarkets/Hypermarkets
o Convenience Stores
o Specialty Stores
o Online
o Others
• UAE Chocolate Market, By Region:
o Dubai
o Abu Dhabi
o Sharjah
o Ajman
o Rest of UAE
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the UAE chocolate market.
Available Customizations:
UAE Chocolate Market report with the given market data, Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer
4.1. Factors Influencing Purchase Decision
4.2. Challenges Faced Post Purchase
4.3. Brand Awareness
5. UAE Chocolate Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value & Volume
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Type Market Share Analysis (Softlines/Selflines, Boxed Assortments, Countlines, Molded Chocolates, and Others)
5.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis (Supermarkets/Hypermarkets, Convenience Stores, Specialty Stores, Online, and Others)
5.2.3. By Regional Market Share Analysis
5.2.3.1. Dubai Market Share Analysis
5.2.3.2. Abu Dhabi Market Share Analysis
5.2.3.3. Sharjah Market Share Analysis
5.2.3.4. Ajman Market Share Analysis
5.2.3.5. Rest of UAE Market Share Analysis
5.2.4. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022)
5.3. UAE Chocolate Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Sales Channel Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
6. UAE Softlines/Selflines Chocolate Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Sales Channel Market Share Analysis
6.2.2. By Region Market Share Analysis
7. UAE Boxed Assortments Chocolate Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Sales Channel Market Share Analysis
7.2.2. By Region Market Share Analysis
8. UAE Countlines Chocolate Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Sales Channel Market Share Analysis
8.2.2. By Region Market Share Analysis
9. UAE Molded Chocolates Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value & Volume
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Sales Channel Market Share Analysis
9.2.2. By Region Market Share Analysis
10. Market Dynamics
10.1. Drivers
10.2. Challenges
11. Impact of COVID-19 on UAE Chocolate Market
11.1. Impact Assessment Model
11.1.1. Key Segments Impacted
11.1.2. Key Regions Impacted
12. Market Trends & Developments
13. Porter’s Five Forces Model
13.1. Competitive Rivalry
13.2. Bargaining Power of Buyers
13.3. Bargaining Power of Suppliers
13.4. Threat of New Entrants
13.5. Threat of Substitutes
14. SWOT Analysis
14.1. Strengths
14.2. Weaknesses
14.3. Opportunities
14.4. Threats
15. Policy and Regulatory Landscape
16. UAE Economic Profile
17. Competitive Landscape
17.1. Company Profiles
17.1.1. Nestle SA
17.1.1.1. Company Details
17.1.1.2. Product & Services
17.1.1.3. Financials (As Per Availability)
17.1.1.4. Key market Focus & Geographical Presence
17.1.1.5. Recent Developments
17.1.1.6. Key Management Personnel
17.1.2. Mondelez International
17.1.2.1. Company Details
17.1.2.2. Product & Services
17.1.2.3. Financials (As Per Availability)
17.1.2.4. Key market Focus & Geographical Presence
17.1.2.5. Recent Developments
17.1.2.6. Key Management Personnel
17.1.3. Mars Incorporated
17.1.3.1. Company Details
17.1.3.2. Product & Services
17.1.3.3. Financials (As Per Availability)
17.1.3.4. Key market Focus & Geographical Presence
17.1.3.5. Recent Developments
17.1.3.6. Key Management Personnel
17.1.4. Ferrero Group
17.1.4.1. Company Details
17.1.4.2. Product & Services
17.1.4.3. Financials (As Per Availability)
17.1.4.4. Key market Focus & Geographical Presence
17.1.4.5. Recent Developments
17.1.4.6. Key Management Personnel
17.1.5. Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG
17.1.5.1. Company Details
17.1.5.2. Product & Services
17.1.5.3. Financials (As Per Availability)
17.1.5.4. Key market Focus & Geographical Presence
17.1.5.5. Recent Developments
17.1.5.6. Key Management Personnel
17.1.6. Notions Group
17.1.6.1. Company Details
17.1.6.2. Product & Services
17.1.6.3. Financials (As Per Availability)
17.1.6.4. Key market Focus & Geographical Presence
17.1.6.5. Recent Developments
17.1.6.6. Key Management Personnel
17.1.7. IFFCO Group
17.1.7.1. Company Details
17.1.7.2. Product & Services
17.1.7.3. Financials (As Per Availability)
17.1.7.4. Key market Focus & Geographical Presence
17.1.7.5. Recent Developments
17.1.7.6. Key Management Personnel
17.1.8. Al Nassma
17.1.8.1. Company Details
17.1.8.2. Product & Services
17.1.8.3. Financials (As Per Availability)
17.1.8.4. Key market Focus & Geographical Presence
17.1.8.5. Recent Developments
17.1.8.6. Key Management Personnel
17.1.9. Patchi
17.1.9.1. Company Details
17.1.9.2. Product & Services
17.1.9.3. Financials (As Per Availability)
17.1.9.4. Key market Focus & Geographical Presence
17.1.9.5. Recent Developments
17.1.9.6. Key Management Personnel
17.1.10. Barry Callebaut
17.1.10.1. Company Details
17.1.10.2. Product & Services
17.1.10.3. Financials (As Per Availability)
17.1.10.4. Key market Focus & Geographical Presence
17.1.10.5. Recent Developments
17.1.10.6. Key Management Personnel
18. Strategic Recommendations
18.1. Key Focus Areas
18.2. Target Type
18.3. Target Sales Channel
19. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

TechSci Research 社の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/19 10:26

158.49 円

173.02 円

207.86 円

ページTOPに戻る