世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

UAEのコーヒーマシン市場:タイプ別(フィルター/ドリップコーヒーマシン、エスプレッソコーヒーマシン、ポッドコーヒーマシン)、エンドユーザー別(フードサービス、住宅、オフィス、施設、その他(病院、ホテル、自動車ショールームなど))、技術別(半自動、全自動)、販売チャネル別(ディストリビューター/ディーラー、マルチブランドストア、直販、オンライン)、地域別、市場競争予測&機会:2018-2028F


UAE Coffee Machine Market By Type (Filter/Drip Coffee Machine, Espresso Coffee Machine and Pod Coffee Machine), By End User (Food Service, Residential, Offices, Institutional, and Others (Hospitals, Hotels, Automotive Showrooms, etc.)), By Technology (Semi-Automatic and Fully Automatic), By Sales Channel (Distributors/Dealers, Multi-Brand Stores, Direct Sales and Online), By Region, By Competition Forecast & Opportunities, 2018-2028F

アラブ首長国連邦(UAE)のコーヒーマシン市場は2022年に5,012万米ドルと評価され、予測期間では2028年まで年平均成長率1.75%で力強い成長が予測されている。コーヒー文化が盛んなアラブ首長国連邦(UAE)は、近... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年11月7日 US$3,500
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
90 英語

 

サマリー

アラブ首長国連邦(UAE)のコーヒーマシン市場は2022年に5,012万米ドルと評価され、予測期間では2028年まで年平均成長率1.75%で力強い成長が予測されている。コーヒー文化が盛んなアラブ首長国連邦(UAE)は、近年コーヒーマシン市場の著しい急成長を目の当たりにしている。
コーヒーは長い間、首長国の文化の中心で特別な位置を占めてきた。伝統的に「ガフワ」として知られるアラビックコーヒーは、もてなしと社会的絆の象徴である。しかし、駐在員や観光客の流入に伴い、UAEではエスプレッソ、カプチーノ、スペシャルティコーヒーなど、多様なコーヒースタイルが受け入れられている。コーヒー文化は単なる飲み物ではなく、社会的な儀式であり、住民や観光客に受け入れられているライフスタイルなのだ。
アラブ首長国連邦(UAE)には、地元住民、駐在員、世界各国からの観光客など、国際色豊かな人々が暮らしており、それがコーヒーメーカー市場の活気につながっている。コーヒーの好みは、伝統的なアラビックコーヒーから、ラテやフラットホワイトのような世界的に人気のあるものまで、さまざまです。こうした多様な消費者層が、伝統的なアラビックダーラーからハイテクなエスプレッソメーカーまで、多種多様なコーヒーメーカーの需要を後押ししている。
アラブ首長国連邦(UAE)のコーヒー消費量の増加は、コーヒーメーカー市場の主な原動力となっている。カフェやコーヒー専門店の急増、自家焙煎の流行などが、コーヒーメーカーの需要増につながっている。多くの住民が淹れたてのコーヒーに舌鼓を打ち、コーヒーメーカーが提供する利便性とカスタマイズ性を自宅に求めている。
UAEのコーヒーメーカー市場は、あらゆるライフスタイルや嗜好に対応している。小さなアパートに最適なコンパクトなシングルサーブ・エスプレッソ・マシンから、ビジネス向けのプロ仕様のコーヒーメーカーまで、市場は幅広い選択肢を提供している。消費者は手動、半自動、全自動のマシンから選ぶことができ、それぞれがユニークなコーヒー抽出体験を提供している。
スペシャルティコーヒーのトレンドはUAEを席巻している。消費者はますます目が肥え、高品質のコーヒー豆と洗練された抽出方法を求めるようになっている。この傾向を受けて、コーヒーメーカー各社は、完璧なスペシャルティコーヒーを味わうために、挽き具合、水温、抽出時間などをユーザーがコントロールできるような機能を革新的に提供している。
アラブ首長国連邦のコーヒーメーカー市場には大きなチャンスがある一方で、課題がないわけではない。国内外のブランド間で激しい競争が繰り広げられているため、価格競争が起こり、目立つためには継続的な技術革新が必要となる。さらに、この地域の気温が高いことから、サプライチェーンのロジスティクスは、コーヒーメーカーにとって、特に輸送や保管の際に物流上の課題となる。
UAEがコーヒーの世界的なハブとして進化を続ける中、コーヒーメーカー市場はさらなる拡大が見込まれている。スペシャルティコーヒーへの嗜好の高まりと自家焙煎の利便性が相まって、将来は有望である。さらに、アラブ首長国連邦の社会構造に深く根付いたコーヒー文化は、コーヒーマシンの需要を引き続き牽引し、この産業を国民のライフスタイルに不可欠なものとして繁栄させるだろう。
主な市場牽引要因
コーヒー文化と消費の拡大
アラブ首長国連邦(UAE)のコーヒーメーカー市場を牽引する主な要因の一つは、同国におけるコーヒー文化の急成長である。コーヒーは多くのUAE市民や観光客にとって日常生活に欠かせないものとなっている。伝統的なアラビックコーヒーも国際的なコーヒーも絶大な人気を誇っており、コーヒーは文化の垣根を越えて親しまれている。
UAEでは、コーヒーは単なる飲み物ではなく、社会的・文化的な体験なのだ。ドバイやアブダビなどの都市にはカフェやコーヒーショップがいたるところにあり、伝統的なアラビアコーヒー(ガフワ)やトルココーヒーから、エスプレッソベースのスペシャルティドリンクやコールドブリューまで、幅広いスタイルのコーヒーを提供している。また、利便性への欲求やカフェでの体験を再現したいという願望に後押しされ、家庭での高品質コーヒーの需要も急増している。
このような文化的変化によって、コーヒーの消費量が大幅に増加し、コーヒーマシンの需要が高まっている。消費者は、伝統的なアラビックコーヒーメーカーであれ、ハイテクを駆使したエスプレッソマシンであれ、自宅やオフィスでバリスタ品質のコーヒーを提供できるマシンを求めている。その結果、コーヒーメーカー各社はこの成長市場に積極的に対応し、さまざまなコーヒーの好みに応える多様なマシンを提供している。
活況を呈するホスピタリティと観光産業
UAEの盛んなホスピタリティ・観光産業も、コーヒーメーカー市場の大きな原動力となっている。同国には毎年数百万人の観光客が訪れ、その多くが熱心なコーヒー愛好家である。ホスピタリティが最重要視されるこの地域では、高品質のコーヒーを提供することが顧客満足の重要な要素となっている。
UAEのホテル、レストラン、カフェは、顧客に一流のコーヒー体験を提供することに熱心だ。その結果、これらの施設では業務用コーヒーマシンの需要が高まっています。これらのマシンは、競争の激しいUAEのホスピタリティ部門で期待される高い基準を満たすために、信頼性が高く、効率的で、安定した品質のコーヒーを生産できる必要があります。
さらに、UAEの活気あるイベントや展示会シーンもコーヒーマシンの需要に貢献している。会議、見本市、文化的なイベントでのコーヒーステーションやリフレッシュメントエリアでは、大量のコーヒーを素早く効率的に提供できるコーヒーメーカーが必要とされています。
家庭やオフィスでのコーヒーの利便性
利便性はUAEのコーヒーメーカー市場を牽引する重要な要素である。忙しいライフスタイルが当たり前になるにつれ、消費者はカフェに行く手間をかけずにお気に入りのコーヒーを楽しむ方法を求めている。そのため、家庭用やオフィス用のコーヒーメーカーの需要が急増している。
家庭用コーヒーメーカーは、好みに合わせていつでも新鮮なコーヒーを淹れられる利便性を提供する。素早くエスプレッソを抽出できるカプセルマシンから、ボタンを押すだけで様々なコーヒー飲料を作れる全自動マシンまで、どの家庭にも適したコーヒーマシンがある。
オフィスでは、コーヒーマシンは休憩室の定番となっており、従業員が仕事中に素早く効率的に充電できる方法を提供している。アラブ首長国連邦(UAE)の多くの企業は、高品質のコーヒーを従業員に提供することを優先しており、生産性と従業員の満足度を高める役割を認識している。そのため、オフィス環境に合わせた業務用コーヒーマシンの市場が活況を呈している。

主な市場課題
競争環境と市場の飽和
アラブ首長国連邦(UAE)のコーヒーメーカー市場における最大の課題は、競争が激しいことである。市場には、国際的な大手から地元企業まで多数のブランドがひしめいており、消費者のコーヒーカップのシェアを争っている。この競争の原動力となっているのは、UAEの強いコーヒー文化であり、住民も観光客も質の高いコーヒーに深い理解を示している。
ネスプレッソ、デロンギ、ジュラといった国際的なコーヒーメーカーがUAEで大きな存在感を示しており、さまざまな嗜好に応える幅広い種類のコーヒーメーカーを提供している。同時に、本格的なアラビックコーヒーと革新的なコーヒーマシンの需要を開拓する地元ブランドも台頭してきた。
このような激しい競争は、新規参入企業と既存企業の双方に課題を突きつけている。新規参入企業は、すでに混雑している市場で差別化を図り、ニッチを切り開くことに熱心に取り組まなければならない。一方、既存ブランドは、市場シェアを維持し、進化する消費者トレンドに適応するために、絶えず革新を続けなければならない。
消費者の嗜好と文化の違い
UAEの多文化人口は、コーヒーメーカー市場に複雑さをもたらしている。アラビックコーヒーの伝統を重んじる一方で、エスプレッソ、カプチーノ、スペシャルティコーヒーなど、西洋スタイルのコーヒーへの需要も高まっている。このような嗜好の二面性は、コーヒーメーカーや小売業者が多様な嗜好や文化的ニュアンスに対応しなければならないことを意味する。
伝統的なアラビックコーヒーは、カルダモンと一緒に淹れられ、小さなカップで提供されることが多く、アラビックコーヒーメーカー(ダラー)やセゼブといった特殊な器具が必要である。こうした伝統的な方法は首長国の文化に深く根付いており、社交の場やもてなしの儀式には欠かせない。
逆に、コーヒーショップの普及や世界的なコーヒーチェーン店の影響により、欧米式のコーヒー飲用が一般化している。そのため、エスプレッソマシン、カップコーヒーメーカー、シングルサーブコーヒーマシンなどの需要が高まっている。
このような文化的嗜好の入り組んだ状況を乗り切るには、入念な市場調査、製品開発、伝統的なコーヒー愛好家と現代的なコーヒー愛好家の両方に響くマーケティング戦略が必要である。さらに、さまざまなタイプのコーヒーメーカーや抽出方法について消費者を教育することも、市場拡大には欠かせない。
持続可能性と環境への懸念
UAEのコーヒーメーカー市場は、持続可能性と環境への配慮という世界的な課題に直面している。環境問題への意識が高まるにつれ、消費者はコーヒーの消費によるエコロジカルフットプリントをより意識するようになっている。この関心はコーヒーメーカー、特に使い捨てのコーヒーポッドやカプセルの使用にも及んでいる。
ネスプレッソのようなポッドに対応したシングルサーブコーヒーマシンは、その利便性から人気を博している。しかし、使い捨てのプラスチックやアルミニウムのコーヒーカプセルが環境に与える影響は、大きな懸念を呼んでいる。こうした懸念は生態学的なものであるだけでなく、持続可能性と環境責任に対するUAEのコミットメントにも共鳴するものである。
こうした懸念に対処するため、コーヒーメーカーや小売業者は、再利用可能なカプセルや持続可能なパッケージなど、より環境に優しい選択肢を模索している。また、コーヒーポッド消費におけるリサイクルと廃棄物削減の重要性も強調されている。
主な市場動向
スペシャルティコーヒーマシン需要の高まり
アラブ首長国連邦(UAE)のコーヒーマシン市場で最も顕著なトレンドの1つは、スペシャルティコーヒーマシンに対する需要の高まりである。UAEではコーヒー文化が発展しており、消費者はコーヒーの品質や種類を選ぶ目が肥えてきている。そのため、職人的な抽出方法、単一原産豆、独特の風味を持つスペシャルティコーヒーへの関心が高まっている。
スペシャルティ コーヒー マシンは、ユーザーが正確さとカスタマイズのコーヒーを醸造することができます高度な機能を提供することによってこの需要に応える。これらのマシンは、多くの場合、挽くサイズ、水温、および抽出時間の調整可能な設定を付属しており、コーヒー愛好家は完璧なカップを達成するためにさまざまな醸造技術を試すことができます。伝統的なエスプレッソマシンに加え、UAEの消費者はポアオーバー、コールドブリュー、フレンチプレスといった別の抽出方法を模索している。
さらに、スペシャルティコーヒーショップの台頭やUAEにおける国際的なコーヒーチェーンの存在により、消費者は幅広い種類のプレミアムコーヒーに触れている。このため、コーヒー愛好家の間では、こうした体験を家庭でも再現したいという欲求が生まれ、スペシャルティコーヒーマシンの需要がさらに高まっている。その結果、メーカーはこのニッチセグメントに対応する革新的な高級コーヒーマシンを投入し、UAEのコーヒーマシン市場全体の成長に貢献している。
スマート&コネクテッドコーヒーマシン
UAEコーヒーマシン市場におけるもう一つの注目すべきトレンドは、スマート&コネクテッドコーヒーマシンの採用である。同国がモノのインターネット(IoT)やスマートホーム技術を取り入れる中、コーヒーメーカー各社はWi-Fi接続やモバイルアプリの統合を製品に取り入れている。この接続性により、ユーザーはコーヒーマシンを遠隔で制御・監視することができ、利便性とパーソナライゼーションを提供することができる。
スマートコーヒーマシンを使えば、ユーザーはモバイルアプリを使ってコーヒーの好みを事前に設定し、コーヒーの濃さ、抽出時間、ミルクの泡立ちなどのパラメーターを調整できる。スマートフォンからコーヒーの抽出を開始したり、特定の時間にコーヒーが出来上がるようにスケジュールを設定することもでき、目覚めるとすぐに淹れたての一杯を味わうことができる。さらに、一部のスマート・コーヒーメーカーは、アマゾンのアレクサやグーグル・アシスタントのようなバーチャル・アシスタントと接続することができ、ユーザーは音声コマンドで抽出を開始することができる。
多くの住民がペースの速い生活を送るアラブ首長国連邦では、スマートコーヒーマシンが提供する利便性が強く響いている。これらのマシンは、ホームオートメーションやスマートライフの幅広いトレンドに合致しており、コーヒーの準備を毎日のルーチンの一部としてシームレスで楽しいものにする。その結果、アラブ首長国連邦のスマートコーヒーマシン市場は着実に成長しており、消費者はこうした技術的に先進的な家電製品への投資を望んでいる。
持続可能性と環境に優しいコーヒーメーカー
アラブ首長国連邦の消費者にとって、持続可能性と環境への配慮はますます重要になってきており、この傾向はコーヒーメーカー市場にも及んでいる。生産から使用、廃棄に至るまで、あらゆる段階で持続可能性を優先した環境に優しいコーヒーメーカーへの需要が高まっている。
メーカー各社はこの傾向に対応し、自動節電モードや未使用時に電源が切れるタイマーなど、エネルギー効率の高い機能を備えたコーヒーマシンを設計している。さらに、コーヒーメーカーの中には、リサイクル可能で持続可能な素材を製品に使用することで、製造と廃棄にかかる環境フットプリントの削減に取り組んでいるブランドもある。
持続可能性のもう一つの側面は、再利用可能なコーヒーカプセルやポッドに対応したコーヒーマシンが好まれることである。これらのマシンは、使い捨てカプセルから発生する使い捨てプラスチック廃棄物を削減し、プラスチック汚染を削減し、持続可能な慣行を促進するUAEの取り組みと一致している。
さらに、消費者はコーヒーの生産と調達が環境に与える影響をますます意識するようになっている。消費者は、フェアトレードや倫理的に調達されたコーヒー豆をサポートし、コーヒー農家の幸福と持続可能な農業の実践に貢献するコーヒーマシンを求めている。
セグメント別インサイト
タイプ別インサイト
エスプレッソ・コーヒーメーカーは、アラブ首長国連邦(UAE)のコーヒーメーカー市場で大きな足場を築いており、高級コーヒーと高級キッチン用品を好む国民性を裏付けている。この優位性は、エスプレッソコーヒーマシンがUAEのコーヒー愛好家や消費者の間で人気のある選択肢となっているいくつかの重要な要因に起因している。
UAEではコーヒー文化が大きく発展し、毎日のカフェイン補給にコーヒーショップや自家焙煎を利用する人が増えている。特にエスプレッソは、その濃厚でしっかりとした味わいで脚光を浴びている。このような高品質なコーヒーを好む文化的な変化が、住宅と商業施設の両方でエスプレッソコーヒーマシーンの需要を押し上げている。
アラブ首長国連邦(UAE)の住民や観光客は、プレミアムなコーヒー体験を味わうようになった。エスプレッソコーヒーマシンは、コーヒー通が好む豊かなクレマと濃厚な風味を特徴とする、高品質のバリスタスタイルのコーヒーを抽出できることで有名です。このようなコーヒーの品質の追求は、高級で贅沢な国という評判と一致している。
UAEの人々の多文化的な性質も、エスプレッソコーヒーマシン人気の原動力となっている。コーヒーを愛する様々な文化圏の住民や駐在員が混在しているため、エスプレッソ、カプチーノ、ラテなど、様々なスタイルのコーヒーに対する需要は大きい。エスプレッソマシンは多様性があり、さまざまな好みに合わせてさまざまなコーヒー飲料を作ることができる。
アラブ首長国連邦(UAE)では、利便性、カスタマイズ性、費用対効果への欲求に後押しされ、自家焙煎が大きなトレンドとなっている。エスプレッソコーヒーマシンは、自宅でカフェ体験を再現する手段を提供し、好きな時に好きなコーヒー飲料を楽しむことを可能にする。このような傾向から、個人用のエスプレッソマシンの販売台数は増加し、市場での存在感をさらに高めている。
ドバイをはじめとするアラブ首長国連邦の都市は、活気あるホスピタリティと観光業で有名である。エスプレッソを含むコーヒーは、ゲストを迎え、特別なダイニング体験を提供する上で極めて重要な役割を果たしている。UAEのホテル、レストラン、カフェは、顧客の舌の肥えた嗜好に応えるため、高品質のエスプレッソマシンに投資することが多く、エスプレッソコーヒーマシン市場全体に大きく貢献している。
UAE政府は起業家精神とビジネスの成長を積極的に奨励し、コーヒー産業にとって有益な環境を育成してきた。政策やイニシアティブにより、コーヒーメーカー、流通業者、小売業者が同国で事業を展開しやすくなっている。盛んなコーヒー文化は、中小企業(SME)や食品・飲料分野の技術革新を促進する政府の取り組みと一致している。
結論として、アラブ首長国連邦のコーヒーマシン市場におけるエスプレッソコーヒーマシンの大きなシェアは、高品質なコーヒーに対する国民の愛情の高まりと、プレミアムなコーヒー体験の追求を反映している。UAEがコーヒー文化と自家焙煎のトレンドを受け入れ続けているため、エスプレッソコーヒーマシンは国中の家庭や企業の定番であり続けるだろう。これらのマシンは、進化するUAEのコーヒー事情を定義する、利便性、品質、高級感の融合を体現している。
販売チャネルの洞察
UAEのコーヒーメーカー市場は近年著しい変貌を遂げており、オンライン販売チャネルが主要プレーヤーとして台頭している。この変化は、消費者の嗜好の変化、eコマースの利便性、アラブ首長国連邦における小売のデジタル化を反映している。オンライン販売チャネルがアラブ首長国連邦のコーヒーメーカー市場で大きなシェアを獲得しているのには、いくつかの説得力のある理由がある。
アラブ首長国連邦のコーヒーメーカー市場におけるオンラインチャネルの成功の主な要因の1つは、消費者に利便性を提供することである。オンライン・プラットフォームは幅広い種類のコーヒーメーカーに簡単にアクセスできるため、買い物客は自宅や外出先からモバイル機器を使って閲覧、比較、購入することができる。この利便性は、時間の節約を重視するアラブ首長国連邦の多くの居住者や駐在員の多忙なライフスタイルに見事に合致している。
オンライン小売業者は、多くの場合、豊富な在庫を誇り、消費者にコーヒーマシンのブランド、モデル、仕様の印象的な配列を提供している。伝統的なエスプレッソマシン、汎用性の高いポッド式システム、全自動のコーヒーメーカーなど、オンラインでは多様な品揃えを見つけることができる。この多様性は、さまざまなコーヒーの好みと予算に対応し、消費者が自分のニーズに合った完璧なコーヒーメーカーを見つけられることを保証する。
アラブ首長国連邦のオンライン市場は、競争力のある価格設定と頻繁なキャンペーンで知られている。オンライン小売業者は、コーヒーメーカーの購入をより費用対効果の高いものにするため、割引やバンドルパッケージ、オンライン限定のキャンペーンを頻繁に提供している。アラブ首長国連邦の買い物上手な人々は、こうしたお得なキャンペーンを利用するためにオンラインプラットフォームを利用することが多く、従来の実店舗ではなくオンラインでコーヒーメーカーを購入するという決断に大きな影響を与えることがある。
オンラインショッピングプラットフォームは、カスタマーレビューやおすすめ商品を通じて豊富な情報を提供している。潜在的な購入者は、製品の性能、耐久性、使いやすさの洞察を得る、同じコーヒー マシンを購入した他のユーザーからのレビューを読むことができます。こうしたレビューや推奨は、消費者が十分な情報を得た上で意思決定を行い、オンライン購入に対する信頼を築く上で重要な役割を果たしている。
アラブ首長国連邦(UAE)の効率的な物流・配送システムにより、コーヒーメーカーを含むオンライン購入商品は、迅速かつ確実に顧客の手元に届けられる。さらに、オンライン小売業者は、設置指導やメンテナンスサポートなど、包括的なアフターサービスを提供している場合が多い。このようなサービスの充実は、コーヒーメーカーのオンラインショッピングの魅力をさらに高めている。
UAEは急速なデジタル変革を経験しており、技術に精通した人々が日常生活の一部として電子商取引を受け入れている。この技術主導の文化が、コーヒーメーカーやその他の製品のオンラインショッピングの導入を加速させている。UAEの消費者は、デジタル決済方法の使用やオンライン・マーケットプレイスの操作に慣れているため、オンライン購入への移行がスムーズです。

地域別インサイト
ドバイは、活気にあふれ、急速に進化する消費者環境で知られ、UAEのコーヒーメーカー市場で圧倒的な存在感を示している。ドバイの賑やかなコーヒー文化、起業家精神、イノベーションへのコミットメントが、このダイナミックな市場でのシェアに大きく貢献している。
ドバイのコーヒー文化は近年目覚ましい変貌を遂げ、伝統的なアラビックコーヒーの儀式からスペシャルティコーヒーへの世界的な憧れへと移行している。ドバイの住民や観光客は高品質のコーヒーに深い理解を示すようになり、この文化的変化が、家庭やオフィスでカフェ品質のコーヒーを再現できるコーヒーマシンの需要を牽引している。
多様な背景を持つ居住者や駐在員で構成されるドバイの国際的な人口が、コーヒーメーカー市場をさらに活性化させている。コーヒーは世界共通の飲み物であり、ドバイの多文化環境は、様々な嗜好や抽出方法に合わせたコーヒーメーカーに対する多様な需要があることを意味する。エスプレッソ愛好家からポアオーバー愛好家まで、ドバイのコーヒーメーカー市場は幅広い嗜好に対応している。
ドバイのコーヒーシーンは、革新性と創造性に富んでいる。ドバイには、スペシャルティコーヒーの焙煎業者やカフェのオーナーなど、コーヒー起業家のコミュニティがあります。こうした企業は最先端のコーヒー技術や機器を取り入れることが多く、先進的なコーヒーマシンへの関心が高まっている。こうしたイノベーターの影響はカフェの枠を超え、家庭でのコーヒーの淹れ方、ひいてはコーヒーマシンの販売にも及んでいる。
ドバイはショッピング天国であり、小売の中心地であるという評判が、コーヒーメーカー市場におけるドバイの地位を高めている。ドバイには高級ショッピングモール、家電量販店、キッチン用品専門店などが数多くあり、基本的なドリップマシンから最高級のエスプレッソマシンまで、さまざまな種類のコーヒーマシンが販売されている。観光客も居住者も、ドバイの優れた小売業を利用してコーヒーマシンを探したり購入したりしており、市場の成長に大きく貢献している。
ドバイ政府は起業家精神とイノベーションを積極的に支援しており、その姿勢はコーヒー産業にも及んでいる。中小企業の育成を目的としたイニシアチブは、地元のコーヒーマシン販売業者やブランドの出現につながった。これらの企業は市場で頭角を現し、競争を生み出し、消費者に幅広い選択肢を提供している。
ドバイの観光産業は、コーヒーメーカー市場を牽引する重要な役割を担っている。ドバイには毎年数百万人の観光客が訪れ、その多くが滞在中にコーヒーを楽しんでいる。ホテル、レストラン、カフェなどのホスピタリティセクターは、目の肥えた顧客の需要に応えるため、最先端のコーヒー機器に投資している。消費者がお気に入りのコーヒーショップでの体験を自宅でも再現しようとするため、業務用コーヒー器具の導入が進み、市場も活性化している。
主要市場プレイヤー
デロンギ・ミドルイースト&アフリカ
フィリップス・エレクトロニクス 中東・アフリカ
ネスレ・ネスプレッソ・ミドルイーストFZE
ルイジ・ラバッツァS.p.A.
エレクトロラックス・アプライアンス・ミドルイーストDMCC
ノヴィノ・トレーディングLLC
ブレビル・グループ・リミテッド
グループSEBエクスポートS.A.S
グルッポ・チンバリ・スパ
BSHホームアプライアンスFZE
レポートの範囲
本レポートでは、UAEのコーヒーマシン市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- UAEのコーヒーマシン市場:タイプ別
oフィルター/ドリップコーヒーマシン
o エスプレッソコーヒーマシン
o ポッドコーヒーマシン
- UAEコーヒーマシン市場:エンドユーザー別
o フードサービス
o 住宅
o オフィス
o 施設
o その他
- UAEのコーヒーマシン市場、技術別
o 半自動
o 全自動
- UAEのコーヒーマシン市場:販売経路別
o ディストリビューター/ディーラー
o マルチブランドストア
o 直販
o オンライン
- UAEのコーヒーマシン市場:地域別
o ドバイ
o アブダビ
o シャルジャ
o アジュマーン
o その他の地域
競合他社の状況
企業プロフィール:UAEコーヒーマシン市場に参入している主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
Tech Sci Research社のUAEコーヒーマシン市場レポートは、所定の市場データを使用して、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

ページTOPに戻る


目次

1.はじめに
1.1.製品概要
1.2.レポートの主なハイライト
1.3.市場範囲
1.4.対象市場セグメント
1.5.調査対象期間
2.調査方法
2.1.研究の目的
2.2.ベースラインの方法
2.3.主要産業パートナー
2.4.主な協会と二次情報源
2.5.予測方法
2.6.データの三角測量と検証
2.7.仮定と限界
3.要旨
3.1.市場概要
3.2.市場予測
3.3.主要地域
3.4.主要セグメント
4.お客様の声
4.1.購買決定要因
4.2.購入後に直面した課題
4.3.ブランド認知度
5.UAEコーヒーマシン市場の展望
5.1.市場規模と予測
5.1.1.金額ベース
5.2.市場シェアと予測
5.2.1.タイプ別市場シェア分析(フィルター/ドリップコーヒーマシン、エスプレッソコーヒーマシン、ポッドコーヒーマシン)
5.2.2.エンドユーザー別市場シェア分析(フードサービス、住宅、オフィス、施設、その他(病院、ホテル、自動車ショールームなど)
5.2.3.技術別市場シェア分析(半自動、全自動)
5.2.4.販売チャネル別市場シェア分析(ディストリビューター/ディーラー、マルチブランドストア、直販、オンライン)
5.2.5.地域別市場シェア分析
5.2.5.1.ドバイ市場シェア分析
5.2.5.2.アブダビ市場シェア分析
5.2.5.3.シャルジャ市場シェア分析
5.2.5.4.アジュマーン市場シェア分析
5.2.5.5.その他のUAE市場シェア分析
5.2.6.上位5社別市場シェア分析、その他(2022年)
5.3.UAEのコーヒーマシン市場マッピングと機会評価
5.3.1.タイプ別市場マッピングと機会評価
5.3.2.エンドユーザー別市場マッピングと機会評価
5.3.3.技術別市場マッピングと機会評価
5.3.4.販売チャネル別市場マッピングと機会評価
5.3.5.地域別市場マッピングと機会評価
6.UAEのフィルター/ドリップ式コーヒーマシン市場展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額ベース
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.エンドユーザー別市場シェア分析
6.2.2.技術別市場シェア分析
6.2.3.販売チャネル別市場シェア分析
6.2.4.地域別市場シェア分析
7.UAEエスプレッソコーヒーメーカーの市場展望
7.1.市場規模・予測
7.1.1.金額ベース
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.エンドユーザー別市場シェア分析
7.2.2.技術別市場シェア分析
7.2.3.販売チャネル別市場シェア分析
7.2.4.地域別市場シェア分析
8.UAEポッドコーヒーメーカーの市場展望
8.1.市場規模・予測
8.1.1.金額ベース
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.エンドユーザー別市場シェア分析
8.2.2.技術別市場シェア分析
8.2.3.販売チャネル別市場シェア分析
8.2.4.地域別市場シェア分析
9.市場ダイナミクス
9.1.促進要因
9.2.課題
10.COVID-19のUAEコーヒーマシン市場への影響
10.1.影響評価モデル
10.1.1.影響を受ける主要セグメント
10.1.2.影響を受ける主要地域
11.市場動向
12.ポーターの5つの力モデル
12.1.競争力
12.2.買い手の交渉力
12.3.供給者の交渉力
12.4.新規参入の脅威
12.5.代替品の脅威
13.SWOT分析
13.1.強み
13.2.弱み
13.3.機会
13.4.脅威
14.政策と規制
15.UAE経済プロフィール
16.競争環境
16.1.企業プロフィール
16.1.1.デロンギ・ミドルイースト&アフリカ
16.1.1.1.会社概要
16.1.1.2.製品とサービス
16.1.1.3.財務(入手可能な限り)
16.1.1.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
16.1.1.5.最近の動向
16.1.1.6.主要経営陣
16.1.2.フィリップスエレクトロニクスミドルイースト&アフリカ
16.1.2.1.会社概要
16.1.2.2.製品とサービス
16.1.2.3.財務状況(在庫状況による)
16.1.2.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
16.1.2.5.最近の動向
16.1.2.6.主要経営陣
16.1.3.ネスレネスプレッソミドルイーストFZE
16.1.3.1.会社概要
16.1.3.2.製品とサービス
16.1.3.3.財務(入手可能な限り)
16.1.3.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
16.1.3.5.最近の動向
16.1.3.6.主要経営陣
16.1.4.ルイジ・ラバッツァS.p.A.
16.1.4.1.会社概要
16.1.4.2.製品とサービス
16.1.4.3.財務(入手可能な限り)
16.1.4.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
16.1.4.5.最近の動向
16.1.4.6.主要経営陣
16.1.5.エレクトロラックス・アプライアンス・ミドルイーストDMCC
16.1.5.1.会社概要
16.1.5.2.製品・サービス
16.1.5.3.財務(入手可能な限り)
16.1.5.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
16.1.5.5.最近の動向
16.1.5.6.主要経営陣
16.1.6.ノヴィノ・トレーディングLLC
16.1.6.1.会社概要
16.1.6.2.製品とサービス
16.1.6.3.財務(入手可能な限り)
16.1.6.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
16.1.6.5.最近の動向
16.1.6.6.主要経営陣
16.1.7.ブレヴィル・グループ・リミテッド
16.1.7.1.会社概要
16.1.7.2.製品とサービス
16.1.7.3.財務(入手可能な限り)
16.1.7.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
16.1.7.5.最近の動向
16.1.7.6.主要経営陣
16.1.8.グループSEBエクスポートS.A.S.
16.1.8.1.会社概要
16.1.8.2.製品とサービス
16.1.8.3.財務(入手可能な限り)
16.1.8.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
16.1.8.5.最近の動向
16.1.8.6.主要経営陣
16.1.9.グルッポ・チンバリSpA
16.1.9.1.会社概要
16.1.9.2.製品とサービス
16.1.9.3.財務(入手可能な限り)
16.1.9.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
16.1.9.5.最近の動向
16.1.9.6.主要経営陣
16.1.10.BSHホームアプライアンスFZE
16.1.10.1.会社概要
16.1.10.2.製品とサービス
16.1.10.3.財務(入手可能な限り)
16.1.10.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
16.1.10.5.最近の動向
16.1.10.6.主要経営陣
17.戦略的提言
17.1.重点分野
17.2.ターゲット・タイプ
17.3.販売チャネル
18.会社概要・免責事項

 

ページTOPに戻る


 

Summary

UAE Coffee Machine Market has valued at USD 50.12 million in 2022 and is anticipated to project robust growth in the forecast period with a CAGR of 1.75% through 2028. The United Arab Emirates (UAE), with its thriving coffee culture, has witnessed a remarkable surge in the coffee machine market in recent years.
Coffee has long held a special place in the heart of Emirati culture. Traditionally, Arabic coffee, known as "gahwa," is a symbol of hospitality and social bonding. However, with the influx of expatriates and tourists, the UAE has embraced a diverse range of coffee styles, including espresso, cappuccino, and specialty brews. The coffee culture is not just about a beverage; it's a social ritual and a lifestyle embraced by residents and visitors alike.
The UAE's cosmopolitan population, comprised of locals, expatriates, and tourists from around the world, contributes to the coffee machine market's vibrancy. Coffee preferences vary widely, from traditional Arabic coffee to international favorites like lattes and flat whites. This diverse consumer base drives demand for a wide variety of coffee machines, ranging from traditional Arabic dallahs to high-tech espresso makers.
The UAE's growing coffee consumption has been a primary driver of the coffee machine market. The proliferation of cafes, specialty coffee shops, and a burgeoning homebrewing trend have all contributed to increased demand for coffee machines. Many residents have developed a taste for freshly brewed coffee, and they seek the convenience and customization offered by coffee machines in their own homes.
The coffee machine market in the UAE caters to every lifestyle and preference. From compact single-serve espresso machines ideal for small apartments to professional-grade coffee makers for businesses, the market offers a wide range of options. Consumers can choose from manual, semi-automatic, or fully automatic machines, each providing a unique coffee brewing experience.
The specialty coffee trend has taken the UAE by storm. Consumers are increasingly discerning, seeking high-quality coffee beans and sophisticated brewing methods. This trend has prompted coffee machine manufacturers to innovate and offer features that allow users to control factors like grind size, water temperature, and brewing time to achieve the perfect cup of specialty coffee.
While the UAE's coffee machine market presents significant opportunities, it is not without its challenges. Intense competition prevails among both local and international brands, leading to price wars and the need for continuous innovation to stand out. Additionally, supply chain logistics, given the high temperatures in the region, pose a logistical challenge for coffee machine manufacturers, particularly during shipping and storage.
As the UAE continues to evolve as a global hub for coffee, the coffee machine market is poised for further expansion. The rising preference for specialty coffee, coupled with the convenience of homebrewing, ensures a promising future. Moreover, the coffee culture, deeply ingrained in the UAE's social fabric, will continue to drive demand for coffee machines, making the industry a thriving and integral part of the nation's lifestyle.
Key Market Drivers
Growing Coffee Culture and Consumption
One of the primary drivers of the UAE coffee machine market is the burgeoning coffee culture in the country. Coffee has become an integral part of daily life for many UAE residents and tourists. The beverage transcends cultural boundaries, with both traditional Arabic coffee and international coffee variants enjoying immense popularity.
In the UAE, coffee is not just a drink but a social and cultural experience. Cafes and coffee shops are ubiquitous in cities like Dubai and Abu Dhabi, offering a wide range of coffee styles, from traditional Arabic coffee (Gahwa) and Turkish coffee to specialty espresso-based drinks and cold brews. The demand for high-quality coffee at home has also surged, driven by the desire for convenience and the aspiration to replicate the cafe experience.
This cultural shift has led to a substantial increase in coffee consumption, driving the demand for coffee machines. Consumers are looking for machines that can deliver barista-quality coffee at home or in the office, whether it's a traditional Arabic coffee maker or a high-tech espresso machine. As a result, coffee machine manufacturers are actively catering to this growing market, offering a diverse range of machines to meet various coffee preferences.
Booming Hospitality and Tourism Industry
The UAE's thriving hospitality and tourism industry is another significant driver of the coffee machine market. The country attracts millions of tourists each year, many of whom are avid coffee drinkers. In a region where hospitality is of paramount importance, offering quality coffee is a crucial element of guest satisfaction.
Hotels, restaurants, and cafes in the UAE are keen on providing top-notch coffee experiences to their customers. As a result, there is a growing demand for commercial coffee machines in these establishments. These machines need to be reliable, efficient, and capable of producing consistent coffee quality to meet the high standards expected in the UAE's competitive hospitality sector.
Furthermore, the UAE's vibrant event and exhibition scene also contributes to the demand for coffee machines. Coffee stations and refreshment areas at conferences, trade shows, and cultural events require coffee machines capable of serving large volumes of coffee quickly and efficiently.
Home and Office Coffee Convenience
The convenience factor is a crucial driver of the UAE coffee machine market. As busy lifestyles become the norm, consumers seek ways to enjoy their favorite coffee without the hassle of visiting a cafe. This has led to a surge in demand for coffee machines for home and office use.
For residential customers, coffee machines provide the convenience of brewing a fresh cup of coffee at any time, tailored to their preferences. From capsule machines for quick espresso shots to fully automated machines that can create a range of coffee beverages with the touch of a button, there is a coffee machine to suit every home.
In offices, coffee machines have become a staple in break rooms, offering employees a quick and efficient way to recharge during the workday. Many companies in the UAE prioritize providing quality coffee to their staff, recognizing its role in boosting productivity and employee satisfaction. This has created a thriving market for commercial coffee machines tailored to office settings.

Key Market Challenges
Competitive Landscape and Market Saturation
One of the foremost challenges in the UAE coffee machine market is the highly competitive landscape. The market is inundated with a multitude of brands, ranging from international giants to local players, all vying for a share of the consumer's coffee cup. This competition is driven by the UAE's strong coffee culture, with residents and visitors alike having a deep appreciation for quality coffee.
International coffee machine manufacturers, such as Nespresso, De'Longhi, and Jura, have established a significant presence in the UAE, offering a wide range of coffee machines to cater to various preferences. At the same time, local brands have emerged, tapping into the demand for authentic Arabic coffee and innovative coffee machine solutions.
This intense competition poses challenges for both new entrants and established players. Newcomers must work diligently to differentiate themselves and carve out a niche in an already crowded market. Established brands, on the other hand, must continually innovate to maintain their market share and adapt to evolving consumer trends.
Consumer Preferences and Cultural Nuances
The UAE's multicultural population adds complexity to the coffee machine market. While the nation has a strong affinity for Arabic coffee traditions, there is also a growing demand for Western-style coffee, including espresso, cappuccino, and specialty coffee beverages. This duality in preferences means that coffee machine manufacturers and retailers must cater to a diverse set of tastes and cultural nuances.
Traditional Arabic coffee, often brewed with cardamom and served in small cups, requires specific equipment, such as Arabic coffee makers (dallahs) and cezves. These traditional methods are deeply ingrained in Emirati culture and are essential for social gatherings and hospitality rituals.
Conversely, the proliferation of coffee shops and the influence of global coffee chains have popularized Western-style coffee consumption. This has led to an increased demand for espresso machines, bean-to-cup coffee makers, and single-serve coffee machines.
Navigating this intricate landscape of cultural preferences requires careful market research, product development, and marketing strategies that resonate with both traditional and modern coffee enthusiasts. Additionally, educating consumers about the different types of coffee machines and brewing methods is crucial to expanding the market.
Sustainability and Environmental Concerns
The UAE coffee machine market faces the global challenge of sustainability and environmental consciousness. With increasing awareness of environmental issues, consumers are becoming more conscious of the ecological footprint of their coffee consumption. This concern extends to the use of coffee machines, particularly single-use coffee pods and capsules.
Single-serve coffee machines, such as those compatible with pods like Nespresso, have gained popularity for their convenience. However, the environmental impact of single-use plastic and aluminum coffee capsules has raised significant concerns. These concerns are not only ecological but also resonate with the UAE's commitment to sustainability and environmental responsibility.
To address these concerns, coffee machine manufacturers and retailers are exploring more eco-friendly options, such as reusable capsules and sustainable packaging. They are also emphasizing the importance of recycling and waste reduction in coffee pod consumption.
Key Market Trends
Rising Demand for Specialty Coffee Machines
One of the most prominent trends in the UAE coffee machine market is the increasing demand for specialty coffee machines. As the coffee culture in the country continues to flourish, consumers are becoming more discerning about the quality and variety of coffee they enjoy. This has led to a growing interest in specialty coffee, which encompasses artisanal brewing methods, single-origin beans, and unique flavor profiles.
Specialty coffee machines cater to this demand by offering advanced features that allow users to brew coffee with precision and customization. These machines often come with adjustable settings for grind size, water temperature, and brewing time, allowing coffee enthusiasts to experiment with different brewing techniques to achieve the perfect cup. In addition to traditional espresso machines, UAE consumers are exploring alternative brewing methods such as pour-over, cold brew, and French press, each of which requires specialized equipment.
Moreover, the rise of specialty coffee shops and the presence of international coffee chains in the UAE have exposed consumers to a wide range of premium coffee offerings. This has created a desire among coffee enthusiasts to replicate these experiences at home, further driving the demand for specialty coffee machines. As a result, manufacturers are introducing innovative and high-end coffee machines to cater to this niche segment, contributing to the overall growth of the UAE coffee machine market.
Smart and Connected Coffee Machines
Another noteworthy trend in the UAE coffee machine market is the adoption of smart and connected coffee machines. As the country embraces the Internet of Things (IoT) and smart home technologies, coffee machine manufacturers are incorporating Wi-Fi connectivity and mobile app integration into their products. This connectivity allows users to control and monitor their coffee machines remotely, offering convenience and personalization.
With smart coffee machines, users can pre-set their coffee preferences using a mobile app, adjusting parameters like coffee strength, brewing time, and milk frothiness. They can start brewing a cup of coffee from their smartphone or even schedule it to be ready at a specific time, ensuring a freshly brewed cup as soon as they wake up. Additionally, some smart coffee machines can connect to virtual assistants like Amazon's Alexa or Google Assistant, allowing users to initiate brewing with voice commands.
In the UAE, where many residents lead fast-paced lives, the convenience offered by smart coffee machines resonates strongly. These machines align with the broader trend of home automation and smart living, making coffee preparation a seamless and enjoyable part of daily routines. As a result, the market for smart and connected coffee machines in the UAE is experiencing steady growth, with consumers willing to invest in these technologically advanced appliances.
Sustainability and Eco-Friendly Coffee Machines
Sustainability and environmental consciousness are becoming increasingly important considerations for consumers in the UAE, and this trend extends to the coffee machine market. There is a growing demand for eco-friendly coffee machines that prioritize sustainability at every stage, from production to usage and disposal.
Manufacturers are responding to this trend by designing coffee machines with energy-efficient features, such as automatic power-saving modes and timers that turn off the machine when not in use. Additionally, some coffee machine brands are committed to using recyclable and sustainable materials in their products, reducing the environmental footprint of manufacturing and disposal.
Another aspect of sustainability is the preference for coffee machines that support reusable coffee capsules or pods. These machines reduce single-use plastic waste generated by disposable capsules, aligning with the UAE's efforts to reduce plastic pollution and promote sustainable practices.
Furthermore, consumers are increasingly conscious of the environmental impact of coffee production and sourcing. They are seeking coffee machines that support fair trade and ethically sourced coffee beans, contributing to the well-being of coffee farmers and sustainable agriculture practices.
Segmental Insights
Type Insights
The espresso coffee machine has established a substantial foothold in the UAE coffee machine market, underscoring the nation's love for premium coffee and its penchant for luxury kitchen appliances. This dominance can be attributed to several key factors that make espresso coffee machines a popular choice among coffee enthusiasts and consumers in the UAE.
The UAE has witnessed a significant surge in coffee culture, with an increasing number of people turning to coffee shops and home brewing for their daily caffeine fix. Espresso, in particular, has gained prominence for its rich and robust flavor. This cultural shift towards appreciating high-quality coffee has boosted the demand for espresso coffee machines in both residential and commercial settings.
The UAE's residents and visitors have developed a taste for premium coffee experiences. Espresso coffee machines are renowned for their ability to brew high-quality, barista-style coffee, characterized by the rich crema and intense flavor that coffee connoisseurs appreciate. This pursuit of coffee quality aligns with the country's reputation for luxury and opulence.
The multicultural nature of the UAE's population is another driving force behind the popularity of espresso coffee machines. With a diverse blend of residents and expatriates hailing from various coffee-loving cultures, the demand for a variety of coffee styles, including espressos, cappuccinos, and lattes, is substantial. Espresso machines offer versatility, allowing users to prepare a range of coffee beverages to suit different preferences.
Home brewing has become a significant trend in the UAE, driven by a desire for convenience, customization, and cost-effectiveness. Espresso coffee machines offer a means to replicate the café experience at home, allowing individuals to enjoy their favorite coffee beverages whenever they please. This trend has led to an upswing in the sale of espresso machines for personal use, further solidifying their presence in the market.
Dubai and other UAE cities are renowned for their vibrant hospitality and tourism sectors. Coffee, including espresso, plays a pivotal role in welcoming guests and providing exceptional dining experiences. Hotels, restaurants, and cafes in the UAE often invest in high-quality espresso machines to meet the discerning tastes of their customers, contributing significantly to the overall espresso coffee machine market.
The UAE government has actively encouraged entrepreneurship and business growth, fostering a conducive environment for the coffee industry. Policies and initiatives have made it easier for coffee machine manufacturers, distributors, and retailers to operate in the country. The thriving coffee culture aligns with the government's efforts to promote small and medium-sized enterprises (SMEs) and innovation in the food and beverage sector.
In conclusion, the espresso coffee machine's significant share in the UAE coffee machine market reflects the nation's growing love for high-quality coffee and the pursuit of premium coffee experiences. As the UAE continues to embrace coffee culture and the trend of home brewing, espresso coffee machines are likely to remain a staple in homes and businesses across the country. These machines embody the fusion of convenience, quality, and luxury that defines the UAE's evolving coffee landscape.
Sales Channel Insights
The UAE Coffee Machine Market has witnessed a remarkable transformation in recent years, with the online sales channel emerging as a major player. This shift is reflective of changing consumer preferences, the convenience of e-commerce, and the digitalization of retail in the United Arab Emirates. Online sales channels have garnered a substantial share of the UAE coffee machine market for several compelling reasons.
One of the primary factors contributing to the online channel's success in the UAE coffee machine market is the convenience it offers to consumers. Online platforms provide easy access to a wide range of coffee machines, allowing shoppers to browse, compare, and make purchases from the comfort of their homes or on-the-go through mobile devices. This convenience aligns perfectly with the busy lifestyles of many residents and expatriates in the UAE, where time-saving solutions are highly valued.
Online retailers often boast extensive inventories, offering consumers an impressive array of coffee machine brands, models, and specifications. Whether customers are seeking traditional espresso machines, versatile pod-based systems, or fully automated coffee makers, they can find a diverse selection online. This variety caters to different coffee preferences and budgets, ensuring that consumers can find the perfect coffee machine to suit their needs.
The online marketplace in the UAE is known for its competitive pricing and frequent promotional deals. Online retailers frequently offer discounts, bundle packages, and exclusive online-only offers that make purchasing coffee machines more cost-effective. Savvy shoppers in the UAE often turn to online platforms to take advantage of these deals, which can significantly influence their decision to buy coffee machines online rather than in traditional brick-and-mortar stores.
Online shopping platforms provide a wealth of information through customer reviews and recommendations. Potential buyers can read reviews from other users who have purchased the same coffee machines, gaining insights into product performance, durability, and ease of use. These reviews and recommendations play a crucial role in helping consumers make informed decisions and build trust in their online purchases.
The UAE's efficient logistics and delivery systems ensure that online purchases, including coffee machines, are delivered quickly and reliably to customers' doorsteps. Additionally, online retailers often offer comprehensive after-sales services, including installation guidance and maintenance support. This level of service adds to the appeal of online shopping for coffee machines, as customers can enjoy hassle-free ownership and usage.
The UAE has experienced rapid digital transformation, with a tech-savvy population that embraces e-commerce as a part of daily life. This tech-driven culture has accelerated the adoption of online shopping for coffee machines and other products. Consumers in the UAE are comfortable using digital payment methods and navigating online marketplaces, making the transition to online purchases seamless.

Regional Insights
Dubai, known for its vibrant and rapidly evolving consumer landscape, has emerged as a dominant player in the UAE coffee machine market. The city's bustling coffee culture, entrepreneurial spirit, and commitment to innovation have contributed significantly to its share in this dynamic market.
Dubai's coffee culture has undergone a remarkable transformation in recent years, shifting from traditional Arabic coffee rituals to a global fascination with specialty coffee. The city's residents and visitors have developed a deep appreciation for high-quality coffee, and this cultural shift has driven the demand for coffee machines that can recreate cafe-quality brews at home and in offices.
Dubai's cosmopolitan population, comprising residents and expatriates from diverse backgrounds, further fuels the coffee machine market. Coffee is a universal beverage, and Dubai's multicultural environment means there is a diverse demand for coffee machines tailored to various tastes and brewing methods. From espresso lovers to pour-over enthusiasts, the city's coffee machine market accommodates a wide spectrum of preferences.
Dubai's coffee scene is marked by innovation and creativity. The city is home to a thriving community of coffee entrepreneurs, including specialty coffee roasters and cafe owners. These businesses often embrace cutting-edge coffee technology and equipment, leading to a heightened interest in advanced coffee machines. The influence of these innovators extends beyond the cafe setting, driving interest in home coffee brewing methods and, consequently, coffee machine sales.
Dubai's reputation as a shopping paradise and retail destination enhances its position in the coffee machine market. The city boasts a plethora of high-end shopping malls, electronic stores, and specialty kitchen appliance shops that offer a wide variety of coffee machines, from basic drip brewers to top-of-the-line espresso machines. Tourists and residents alike take advantage of Dubai's retail excellence to explore and purchase coffee machines, contributing significantly to the market's growth.
The government of Dubai actively supports entrepreneurship and innovation, and this commitment extends to the coffee industry. Initiatives aimed at fostering small and medium-sized businesses have led to the emergence of local coffee machine distributors and brands. These businesses have gained prominence in the market, creating competition and offering consumers a broader range of choices.
Dubai's booming tourism industry plays a pivotal role in driving the coffee machine market. The city attracts millions of visitors annually, many of whom enjoy a coffee experience during their stay. The hospitality sector, including hotels, restaurants, and cafes, invests in state-of-the-art coffee equipment to meet the demands of discerning customers. This increased adoption of commercial coffee machines also bolsters the market, as consumers seek to replicate their favorite coffee shop experiences at home.
Key Market Players
De'Longhi Middle East & Africa
Philips Electronics Middle East & Africa
Nestlé Nespresso Middle East FZE
Luigi Lavazza S.p.A.
Electrolux Appliances Middle East DMCC
Novino Trading LLC
Breville Group Limited
Groupe SEB Export S.A.S
Gruppo Cimbali SpA
BSH Home Appliances FZE
Report Scope:
In this report, the UAE Coffee Machine market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• UAE Coffee Machine Market, By Type:
o Filter/Drip Coffee Machine
o Espresso Coffee Machine
o Pod Coffee Machine
• UAE Coffee Machine Market, By End User:
o Food Service
o Residential
o Offices
o Institutional
o Others
• UAE Coffee Machine Market, By Technology:
o Semi-Automatic
o Fully Automatic
• UAE Coffee Machine Market, By Sales Channel:
o Distributors/Dealers
o Multi-Brand Stores
o Direct Sales
o Online
• UAE Coffee Machine Market, By Region:
o Dubai
o Abu Dhabi
o Sharjah
o Ajman
o Rest of UAE
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the UAE coffee machine market.
Available Customizations:
UAE Coffee Machine Market report with the given market data, Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer
4.1. Factors Influencing Purchase Decision
4.2. Challenges Faced Post Purchase
4.3. Brand Awareness
5. UAE Coffee Machine Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Type Market Share Analysis (Filter/Drip Coffee Machine, Espresso Coffee Machine and Pod Coffee Machine)
5.2.2. By End User Market Share Analysis (Food Service, Residential, Offices, Institutional, and Others (Hospitals, Hotels, Automotive Showrooms, etc.))
5.2.3. By Technology Market Share Analysis (Semi-Automatic and Fully Automatic)
5.2.4. By Sales Channel Market Share Analysis (Distributors/Dealers, Multi-Brand Stores, Direct Sales and Online)
5.2.5. By Regional Market Share Analysis
5.2.5.1. Dubai Market Share Analysis
5.2.5.2. Abu Dhabi Market Share Analysis
5.2.5.3. Sharjah Market Share Analysis
5.2.5.4. Ajman Market Share Analysis
5.2.5.5. Rest of UAE Market Share Analysis
5.2.6. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022)
5.3. UAE Coffee Machine Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By End User Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Technology Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.4. By Sales Channel Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.5. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
6. UAE Filter/Drip Coffee Machine Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By End User Market Share Analysis
6.2.2. By Technology Market Share Analysis
6.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
6.2.4. By Region Market Share Analysis
7. UAE Espresso Coffee Machine Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By End User Market Share Analysis
7.2.2. By Technology Market Share Analysis
7.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
7.2.4. By Region Market Share Analysis
8. UAE Pod Coffee Machine Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By End User Market Share Analysis
8.2.2. By Technology Market Share Analysis
8.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
8.2.4. By Region Market Share Analysis
9. Market Dynamics
9.1. Drivers
9.2. Challenges
10. Impact of COVID-19 on UAE Coffee Machine Market
10.1. Impact Assessment Model
10.1.1. Key Segments Impacted
10.1.2. Key Regions Impacted
11. Market Trends & Developments
12. Porter’s Five Forces Model
12.1. Competitive Rivalry
12.2. Bargaining Power of Buyers
12.3. Bargaining Power of Suppliers
12.4. Threat of New Entrants
12.5. Threat of Substitutes
13. SWOT Analysis
13.1. Strengths
13.2. Weaknesses
13.3. Opportunities
13.4. Threats
14. Policy and Regulatory Landscape
15. UAE Economic Profile
16. Competitive Landscape
16.1. Company Profiles
16.1.1. De'Longhi Middle East & Africa
16.1.1.1. Company Details
16.1.1.2. Product & Services
16.1.1.3. Financials (As Per Availability)
16.1.1.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.1.5. Recent Developments
16.1.1.6. Key Management Personnel
16.1.2. Philips Electronics Middle East & Africa
16.1.2.1. Company Details
16.1.2.2. Product & Services
16.1.2.3. Financials (As Per Availability)
16.1.2.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.2.5. Recent Developments
16.1.2.6. Key Management Personnel
16.1.3. Nestlé Nespresso Middle East FZE
16.1.3.1. Company Details
16.1.3.2. Product & Services
16.1.3.3. Financials (As Per Availability)
16.1.3.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.3.5. Recent Developments
16.1.3.6. Key Management Personnel
16.1.4. Luigi Lavazza S.p.A.
16.1.4.1. Company Details
16.1.4.2. Product & Services
16.1.4.3. Financials (As Per Availability)
16.1.4.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.4.5. Recent Developments
16.1.4.6. Key Management Personnel
16.1.5. Electrolux Appliances Middle East DMCC
16.1.5.1. Company Details
16.1.5.2. Product & Services
16.1.5.3. Financials (As Per Availability)
16.1.5.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.5.5. Recent Developments
16.1.5.6. Key Management Personnel
16.1.6. Novino Trading LLC
16.1.6.1. Company Details
16.1.6.2. Product & Services
16.1.6.3. Financials (As Per Availability)
16.1.6.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.6.5. Recent Developments
16.1.6.6. Key Management Personnel
16.1.7. Breville Group Limited
16.1.7.1. Company Details
16.1.7.2. Product & Services
16.1.7.3. Financials (As Per Availability)
16.1.7.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.7.5. Recent Developments
16.1.7.6. Key Management Personnel
16.1.8. Groupe SEB Export S.A.S
16.1.8.1. Company Details
16.1.8.2. Product & Services
16.1.8.3. Financials (As Per Availability)
16.1.8.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.8.5. Recent Developments
16.1.8.6. Key Management Personnel
16.1.9. Gruppo Cimbali SpA
16.1.9.1. Company Details
16.1.9.2. Product & Services
16.1.9.3. Financials (As Per Availability)
16.1.9.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.9.5. Recent Developments
16.1.9.6. Key Management Personnel
16.1.10. BSH Home Appliances FZE
16.1.10.1. Company Details
16.1.10.2. Product & Services
16.1.10.3. Financials (As Per Availability)
16.1.10.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.10.5. Recent Developments
16.1.10.6. Key Management Personnel
17. Strategic Recommendations
17.1. Key Focus Areas
17.2. Target Type
17.3. Target Sales Channel
18. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

TechSci Research 社の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(coffee)の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/12 10:27

160.11 円

174.44 円

209.47 円

ページTOPに戻る