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米国のゲーム内広告市場:タイプ別(静的広告、動的広告、アドバゲーム)、プラットフォーム別(スマートフォン/タブレット、PC/ラップトップ)、地域別、競争、予測、機会、2028年


United States In-Game Advertising Market By Type (Static Ads, Dynamic Ads, and Advergaming), By Platform (Smartphone/Tablet, PC/Laptop), By Region, Competition, Forecast and Opportunities, 2028

米国のゲーム内広告市場は、ゲーム視聴者の間でesportsの人気が高まっていることや、ネイティブ広告や非破壊的な広告フォーマットの統合など、さまざまな要因に後押しされて急成長を遂げている。 米国のゲーム内... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年10月3日 US$3,500
シングルユーザライセンス
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77 英語

 

サマリー

米国のゲーム内広告市場は、ゲーム視聴者の間でesportsの人気が高まっていることや、ネイティブ広告や非破壊的な広告フォーマットの統合など、さまざまな要因に後押しされて急成長を遂げている。
米国のゲーム内広告市場の範囲
ゲーム内広告には幅広いフォーマットと戦略が含まれる。最も一般的な手法の1つは、ゲーム環境に静的または動的な広告を統合することである。これらのフォーマットは、ビルボード、ポスター、あるいはゲーム内のバーチャルな商品配置であることもある。このようなレイアウトは、ゲームの美学にシームレスに溶け込むように慎重に設計され、プレイヤーの没入感を壊さないようにします。
ソーシャルゲームやモバイルゲームへの関心の高まりは、ゲーム内広告市場のシェア拡大にプラスの影響を与えると予想される。広告は、広告、クリップアート、ビルボード、背景画面を通じて、ゲーム内広告を通じてデスクトップゲームやモバイルゲームに組み込むことができる。さらに、これらの広告は中断可能であるため、プレイヤーはシームレスな体験をすることができる。ゲーム内広告は視聴覚的なインパクトが大きく、視聴者に好意的で長続きする製品印象を残すことが期待される。
米国のゲーム内広告市場概要
米国のゲーム内広告市場シェアは、ソーシャルゲームとモバイルゲームの成長から恩恵を受ける。広告、カットシーン、ビルボード、背景グラフィックなどを使って、デスクトップゲームやモバイルゲームに広告を追加することができる。これらの広告は邪魔にならないため、プレイヤーはスムーズにゲームを体験できる。ゲーム内広告は、視聴覚的なインパクトが強く、視聴者にポジティブで持続的な製品印象を残すことが期待されている。
米国のゲーム内広告は、広告コストの削減、リーチとROIの向上、迅速な統合、ソーシャルゲームでの明確な広告設定など、いくつかの要因によって推進されている。また、信頼性の高いゲーム決済手段を取り入れることで不正行為が減少し、予測期間中に市場を牽引する可能性がある。市場成長の原動力となるのは、ゲーム内広告で収益化する基本プレイ無料のスマートフォンゲームの選択肢の増加である。
新しいゲームの開発にかかる時間とコストの増加、および製品ライフサイクルの短縮は、市場の成長を阻害すると予想される。広告収入の減少に伴うゲーム会社の消極的な姿勢の強まりは、ゲーム内広告市場の成長を妨げると予想される。さらに、消費者へのインパクトが低い粗悪な広告を制限する必要性によって、市場の成長が妨げられる可能性もある。オンラインゲームやソーシャルゲームに関連した無関係で押し付けがましい広告の増加は、米国のゲーム内広告市場の成長に悪影響を及ぼすと予想される。
米国のゲーム内広告市場の促進要因
米国のゲーム内広告市場は、コンソールゲームやesportsの人気上昇など様々な主要要因によって牽引されている。ゲームは気晴らしの一形態として受け入れられるようになり、広く多様な聴衆を引きつけている。
米国のゲーム内広告市場の成長は、高速インターネット接続の利用可能性の上昇と、同国におけるスマートフォンユーザーの大幅な増加によって後押しされる可能性が高い。また、同国におけるゲーマー数の急増も、予測期間中の米国ゲーム内広告市場の拡大に寄与すると期待される。
また、様々なギャンブル決済の仕組みが採用されることで、不正行為が減少し、予測期間中の米国ゲーム内広告市場の拡大が期待される。ゲーム内広告は、無料プレイモバイルゲームで増加しており、業界の成長を促進すると予想されています。このサービスはゲームクリエイターの副収入となり、業界の拡大に貢献する。
オンラインゲームやモバイルゲームの人気の高まりが、予測期間中の米国ゲーム内広告市場の拡大を後押ししている。オンラインゲームやモバイルゲームを娯楽として利用する人が増えているため、ゲーム広告主はターゲット層にリーチするためにゲーム内広告を利用している。
米国のゲーム内広告市場の動向
米国のゲーム内広告市場の主なトレンドは、予測期間中の業界の成長を促進するネイティブおよび非破壊的な広告フォーマットの統合です。広告主は、ゲーム体験に悪影響を与えかねない押し付けがましく破壊的な広告配置から脱却しつつある。その代わりに、ゲーム内のビルボード、プロダクト・プレースメント、ブランド化されたバーチャル製品など、ゲーム環境に広告をシームレスに組み込む戦略を導入している。このアプローチにより、広告主は大きな混乱を引き起こすことなくプレイヤーの注目を集めることができ、ユーザー体験と広告効果の両方を向上させることができる。
さらに、インフルエンサーマーケティングのコラボレーションの増加は、予測期間中の米国ゲーム内広告市場の成長を促進する。ゲームコミュニティにおけるインフルエンサーやクリエイターは、大きな影響力とフォロワーを獲得しており、広告主にとって貴重なパートナーとなっている。ブランドは、スポンサードゲームプレイ、ブランドコンテンツ、製品レビューを通じて製品やサービスを宣伝するために、ゲームインフルエンサーと提携するケースが増えている。このコラボレーションにより、広告主はインフルエンサーが築き上げた信頼と忠誠心を活用し、ブランドの知名度とターゲットオーディエンスとのエンゲージメントを高めることができます。
さらに、米国のゲーム内広告市場では、指標と測定が重視されており、予測期間中の業界の成長を後押ししている。広告主は、ゲーム内広告キャンペーンの効果と影響を測定するために高度な追跡技術を使用しています。強固な測定機能により、広告主はインプレッション、クリックスルー率、コンバージョン、ブランド増幅などの主要指標を測定できるため、キャンペーンを最適化し、ゲーム空間への投資を正当化することができます。
米国のゲーム内広告市場の課題
米国のゲーム内広告市場における主な課題は、ゲーム内で消費者の注目を集めるために企業間の競争が激化していることであり、予測期間中の市場の成長を妨げる可能性がある。
さらに、企業が適切な視聴者をターゲットにすることの難しさは、予測期間中の米国ゲーム内広告市場の拡大を妨げる。広告主は、自社の広告がゲームコミュニティのターゲット層に確実に届くようにしなければならない。しかし、ゲーム市場は多様で細分化されているため、正確な視聴者をターゲットにすることは難しい。ゲームの種類やプラットフォーム、ゲーム習慣が異なれば、それぞれに合わせたアプローチが必要になるが、効果的に達成するのは難しい。
さらに、広告の押しつけがましさの問題は、予測期間中の米国ゲーム内広告市場の成長を妨げる可能性がある。広告の押しつけがましさは、企業にとって大きな懸念事項である。ユーザーエクスペリエンスを損なうことなく、ゲームへの広告の統合のバランスをとることは非常に重要である。ゲームプレイや没入感を妨げるような押し付けがましい広告は、プレイヤーのネガティブな反応を引き起こし、ゲームへの興味を失わせる可能性がある。
米国のゲーム内広告市場の機会
米国のゲーム内広告市場は、企業が市場で優位に立つための様々な機会を提供している。エスポーツは米国で大きく成長し、プロのゲームが広く認知され、何百万人もの視聴者を引きつけている。この現象は、広告主にとって、人気のあるeスポーツのイベントやチーム、あるいは選手個人に自社ブランドをターゲティングする絶好の機会となっている。ゲーム内広告は、ゲーム内でのスポンサーシップ、ブランドコンテンツ、プロダクトプレースメントなどの形をとることができ、企業は熱狂的なスポーツコミュニティの中で露出を増やし、ブランドロイヤリティを築くことができる。
ゲーム内広告の利点は、ブランドがターゲットオーディエンスにリーチし、エンゲージメントを高めるためのさまざまな広告オプションを提供できることだ。ゲーム内やフィールド内のビルボードは、多くのデベロッパーやパブリッシャーによって頻繁に検討されていますが、利用可能な広告フォーマットのほんの一部に過ぎません。ゲーム内広告には、静的広告、動的広告、アドバーゲーミングの3つのフォーマットがあります。各フォーマットは、ユーザーの体験を中断させることなく、企業がブランド認知を構築・維持できるよう、いくつかの異なるオプションを提供しています。
さらに、堅牢なインフラと技術的なアップグレードは、米国のゲーム内広告市場で企業に機会を提供しています。同国では高速インターネット接続が利用可能で、ストリーミング・プラットフォームの普及率が高まっているため、広告主はゲーム内広告を収益化できる。これにより、プレイヤーを惹きつけるリアルタイムのインタラクティブ設定で更新できるダイナミック広告や、ゲーム内でのバーチャルリアリティ体験など、革新的な広告形態への道が開かれた。このような進歩は、広告の可能性を高めると同時に、広告がゲーム体験にシームレスに統合され、プレイヤーから好意的な反応を得られるようにする。
市場区分
米国のゲーム内広告市場は、タイプ、プラットフォーム、地域、競合状況に基づいて区分される。タイプ別では、米国のゲーム内広告市場は静的広告、動的広告、アドバゲームに区分される。プラットフォーム別では、米国のゲーム内広告市場はスマートフォン/タブレットとPC/ノートPCに区分される。地域別に見ると、米国のゲーム内広告市場は南部、西部、中西部、北東部に区分される。
企業プロフィール
Activision Blizzard, Inc.、AppsFlyer Inc.、Frameplay Corporation、Pubfinity LLC、Super League Gaming, Inc.、Motive Interactive, Inc.、MediaSpike, Inc.Electronic Arts Inc.、Playwire LLC、Bidstack Group PLCなどが、米国のゲーム内広告市場における主要な市場プレイヤーです。
レポートの範囲
本レポートでは、米国のゲーム内広告市場を、以下に詳述した業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています:
- 米国のゲーム内広告市場:タイプ別
o 静的広告
o ダイナミック広告
o アドバゲーム
- 米国のゲーム内広告市場:プラットフォーム別
o スマートフォン/タブレット
o PC/ラップトップ
- 米国のゲーム内広告市場:地域別
o 南部
o 中西部
o 西部
o 北東部
競合状況
企業プロフィール:米国のゲーム内広告市場に存在する主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ
TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場プレイヤー(最大5社)の詳細分析とプロファイリング。

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目次

1. Introduction
1.1. Service Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis)
4.1. Brand Awareness
4.2. Challenges Faced
5. United States In-Game Advertising Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Type Market Share Analysis (Static Ads, Dynamic Ads, and Advergaming)
5.2.2. By Platform Share Analysis (Smartphone/Tablet, and PC/Laptop)
5.2.3. By Regional Market Share Analysis
5.2.3.1. South Market Share Analysis
5.2.3.2. Midwest Market Share Analysis
5.2.3.3. West Market Share Analysis
5.2.3.4. Northeast Market Share Analysis
5.2.4. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022)
5.3. United States In-Game Advertising Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Platform Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
6. United States Static In-Game Advertising Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type Market Share Analysis
6.2.2. By Platform Market Share Analysis
6.2.3. By Region Market Share Analysis
7. United States Dynamic In-Game Advertising Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Type Market Share Analysis
7.2.2. By Platform Market Share Analysis
7.2.3. By Region Market Share Analysis
8. United States Advergaming In-Game Advertising Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Type Market Share Analysis
8.2.2. By Platform Market Share Analysis
8.2.3. By Region Market Share Analysis
9. Market Dynamics
9.1. Drivers
9.1.1. Proliferation of mobile devices
9.1.2. Increasing internet penetration
9.1.3. Rising gaming audience
9.2. Challenges
9.2.1. Increasing competition
9.2.2. Difficulty in targeting the right audience
10. Impact of COVID-19 on United States In-Game Advertising Market
10.1. Impact Assessment Model
10.1.1. Key Segments Impacted
10.1.2. Key Regions Impacted
11. Market Trends & Developments
11.1. Rising popularity of esports
11.2. Growing influencer marketing collaborations
11.3. Increasing popularity of console gaming
11.4. Integration of native and non-disruptive ad format
11.5. Growing popularity of video games
12. SWOT Analysis
12.1. Strength
12.2. Weakness
12.3. Opportunities
12.4. Threat
13. United States Economic Profile
14. Policy & Regulatory Landscape
15. Competitive Landscape
15.1. Company Profiles
15.1.1. Activision Blizzard, Inc.
15.1.1.1. Company Details
15.1.1.2. Products & Services
15.1.1.3. Financial (As per availability)
15.1.1.4. Key Market Focus
15.1.1.5. Recent Development
15.1.1.6. Key Management Personnel
15.1.2. AppsFlyer Inc.
15.1.2.1. Company Details
15.1.2.2. Products & Services
15.1.2.3. Financial (As per availability)
15.1.2.4. Key Market Focus
15.1.2.5. Recent Development
15.1.2.6. Key Management Personnel
15.1.3. Frameplay Corporation
15.1.3.1. Company Details
15.1.3.2. Products & Services
15.1.3.3. Financial (As per availability)
15.1.3.4. Key Market Focus
15.1.3.5. Recent Development
15.1.3.6. Key Management Personnel
15.1.4. Pubfinity LLC
15.1.4.1. Company Details
15.1.4.2. Products & Services
15.1.4.3. Financial (As per availability)
15.1.4.4. Key Market Focus
15.1.4.5. Recent Development
15.1.4.6. Key Management Personnel
15.1.5. Super League Gaming, Inc.
15.1.5.1. Company Details
15.1.5.2. Financial (As per availability)
15.1.5.3. Key Market Focus
15.1.5.4. Recent Development
15.1.5.5. Key Management Personnel
15.1.6. Motive Interactive, Inc.
15.1.6.1. Company Details
15.1.6.2. Products & Services
15.1.6.3. Company Details
15.1.6.4. Products & Services
15.1.6.5. Financial (As per availability)
15.1.6.6. Key Market Focus
15.1.6.7. Recent Development
15.1.6.8. Key Management Personnel
15.1.7. MediaSpike, Inc.
15.1.7.1. Company Details
15.1.7.2. Products & Services
15.1.7.3. Financial (As per availability)
15.1.7.4. Key Market Focus
15.1.7.5. Recent Development
15.1.7.6. Key Management Personnel
15.1.8. Electronic Arts Inc.
15.1.8.1. Company Details
15.1.8.2. Products & Services
15.1.8.3. Financial (As per availability)
15.1.8.4. Key Market Focus
15.1.8.5. Recent Development
15.1.8.6. Key Management Personnel
15.1.9. Playwire LLC
15.1.9.1. Company Details
15.1.9.2. Products & Services
15.1.9.3. Financial (As per availability)
15.1.9.4. Key Market Focus
15.1.9.5. Recent Development
15.1.9.6. Key Management Personnel
15.1.10. Bidstack Group PLC
15.1.10.1. Products & Services
15.1.10.2. Financial (As per availability)
15.1.10.3. Key Market Focus
15.1.10.4. Recent Development
15.1.10.5. Key Management Personnel
16. Strategic Recommendations/Action Plan
16.1. Key Focus Areas
16.2. Target Type
16.3. Target Platform
17. About Us & Disclaimer
(Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)

 

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Summary

United States in-game advertising market has experienced rapid growth, fueled by various factors such as the increasing popularity of esports among gaming audiences and the integration of native and non-disruptive ad formats.
United States In-Game Advertising Market Scope
In-game advertising includes a wide range of formats and strategies. One of the most common methods is integrating static or dynamic ads into the game environment. These formats can be billboards, posters, or even virtual product placements within the game. Such layouts are carefully designed to blend seamlessly with the game’s aesthetics, ensuring they don't break the player's immersion.
The growing interest in social and mobile games is expected to positively impact the expansion of the in-game advertising market share. Advertisements can be integrated into desktop and mobile games through in-game advertising through advertisements, clip art, billboards, and background screens. Furthermore, these ads are interruptible, allowing players a seamless experience. In-game advertisements are expected to have a greater audiovisual impact, leaving viewers with a favorable and long-lasting product impression.
United States In-Game Advertising Market Overview
United States in-game advertising market share will benefit from growing social and mobile gaming. Ads, cutscenes, billboards, and background graphics can be used to add ads to desktop and mobile games. Since these ads are not intrusive, players can experience the game smoothly. In-game ads are expected to have a stronger audiovisual impact and leave viewers with a positive and lasting product impression.
United States in-game advertising is driven by several factors, including lower ad costs, increased reach and ROI, fast integration, and clear ad setup in social games. In addition, the inclusion of trusted gaming payment methods will reduce fraud, which may drive the market during the forecast period. Market growth is fueled by a growing selection of free-to-play smartphone games that monetize through in-game ads.
Increasing time and the cost to develop new games and shorter product life cycles are expected to impede market growth. The growing reluctance of video game companies as a result of declining advertising revenues is expected to challenge the growth of the in-game advertising market. In addition, market growth can be hindered by the need to limit poorly designed advertisements with low consumer impact. The increase in irrelevant and intrusive advertisements related to online and social gaming is expected to adversely affect the United States in-game advertising market growth.
United States In-Game Advertising Market Drivers
The United States in-game advertising market is driven by various key factors such as the rising popularity of console gaming and esports. The game has come to become an accepted form of distraction, which draws a wide and diverse audience.
The United States in-game advertising market growth is likely to be boosted by the rising availability of high-speed internet connections and the significant increase in the number of smartphone users in the country. Additionally, a surging number of gamers in the country is expected to contribute to the expansion of the United States in-game advertising market during the forecast period.
In addition, the adoption of various gambling payment mechanisms will reduce fraud, which may increase the expansion of the United States in-game advertising market during the forecast period. In-game advertising is growing portions of free-to-play mobile games and is expected to boost industry growth. This service can earn extra money for game creators, which helps in the expansion of the industry.
The surging popularity of online and mobile games drives the expansion of the United States in-game advertising market during the forecast period. Game advertisers are using in-game advertisements to reach their target audience as more people are using online and mobile games for their entertainment.
United States In-Game Advertising Market Trends
A major trend in the United States in-game advertising market is the integration of native and non-disruptive ad formats which drives the industry’s growth during the forecast period. Advertisers are moving away from intrusive and disruptive ad placements that can negatively impact the gaming experience. Instead, they implement strategies to seamlessly incorporate advertising into the game environment, such as in-game billboards, product placements, and branded virtual products. This approach allows advertisers to capture players' attention without causing significant disruption, improving both user experience and advertising effectiveness.
Additionally, the rise in influencer marketing collaborations fuels the growth of the United States in-game advertising market during the forecast period. Influencers and creators in the gaming community have gained significant influence and followers, making them valuable partners for advertisers. Brands are increasingly partnering with gaming influencers to promote their products or services through sponsored gameplay, branded content, or product reviews. This collaboration helps advertisers leverage the trust and loyalty built by influencers, which increases brand visibility and engagement with their target audience.
Furthermore, there is more emphasis on metrics and measurement in the United States in-game advertising market which drives the industry’s growth during the forecast period. Advertisers use advanced tracking techniques to measure the effectiveness and impact of their in-game advertising campaigns. With robust measurement capabilities, advertisers can measure key metrics such as impressions, click-through rates, conversions, and brand amplification, allowing them to optimize their campaigns and justify their investments in the gaming space.
United States In-Game Advertising Market Challenges
A major challenge in the United States in-game advertising market is increasing competition among companies for the consumer’s attention in games may hinder the growth of the market during the forecast period.
Additionally, the difficulty of companies in targeting the right audience impedes the United States in-game advertising market expansion during the forecast period. Advertisers must ensure that their ads reach the targeted demographic of the gaming community. However, targeting a precise audience can be difficult due to the diversity and segmentation of the gaming market. Different types, platforms, and gaming habits require tailored approaches that can be difficult to achieve effectively.
Furthermore, the issue of advertisement intrusiveness may hinder the growth of the United States in-game advertisement market during the forecast period. The intrusiveness of advertisements is a major concern of the companies. It is very important to balance the integration of ads into games without compromising the user experience. Intrusive ads that interfere with gameplay or with immersion can cause players to react negatively and may create lack of interest for the game.
United States In-Game Advertising Market Opportunities
The United States in-game advertising market provides various opportunities to the companies to have a competitive edge in the market. Esports has grown significantly in the United States, with widespread recognition of professional games and attracting millions of viewers. This phenomenon offers advertisers a great opportunity to target their brand to popular eSports events, teams, or individual players. In-game advertising can take the form of sponsorship, branded content, or product placement within games, allowing companies to gain exposure and build brand loyalty among the passionate sports community.
The advantage of in-game advertising is that it offers different advertising options for brands to reach their target audience and increase engagement. While in-game and in-field billboards are frequently explored by many developers and publishers, they represent only a fraction of the ad formats available. There are 3 formats of in-game advertising: static ads, dynamic ads, and advergaming. Each format offers several different options to help businesses build and maintain brand awareness without disrupting the users' experience.
Furthermore, robust infrastructure and technological upgradation provide opportunities to companies in the United States in-game advertising market. Advertisers are able to monetize in-game advertising due to the availability of high-speed internet connections and the rising penetration of streaming platforms in the country. This opened the way to innovative forms of advertising, such as dynamic ads that can be updated in real-time interactive setups that engage players, and even virtual reality experiences in games. These advancements increase advertising potential while ensuring that ads are seamlessly integrated into the gaming experience to receive a positive response from players.
Market Segmentation
The United States in-game advertising market is segmented based on type, platform, and region, and competitive landscape. Based on type, the United States in-game advertising market is segmented into static ads, dynamic ads, and advergaming. Based on the platform, the United States in-game advertising market is segmented into smartphone/tablet and PC/laptop. Based on region, the United States in-game advertising market is segmented into south, west, mid-west, and north-east.
Company Profiles
Activision Blizzard, Inc., AppsFlyer Inc., Frameplay Corporation, Pubfinity LLC, Super League Gaming, Inc., Motive Interactive, Inc., MediaSpike, Inc. Electronic Arts Inc., Playwire LLC, and Bidstack Group PLC, etc. are among the major market players in the United States in-game advertising market.
Report Scope:
In this report, the United States in-game advertising market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• United States In-Game Advertising Market, By Type:
o Static Ads
o Dynamic Ads
o Advergaming
• United States In-Game Advertising Market, By Platform:
o Smartphone/Tablet
o PC/Laptop
• United States In-Game Advertising Market, By Region:
o South
o Midwest
o West
o Northeast
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the United States in-game advertising market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Introduction
1.1. Service Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis)
4.1. Brand Awareness
4.2. Challenges Faced
5. United States In-Game Advertising Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Type Market Share Analysis (Static Ads, Dynamic Ads, and Advergaming)
5.2.2. By Platform Share Analysis (Smartphone/Tablet, and PC/Laptop)
5.2.3. By Regional Market Share Analysis
5.2.3.1. South Market Share Analysis
5.2.3.2. Midwest Market Share Analysis
5.2.3.3. West Market Share Analysis
5.2.3.4. Northeast Market Share Analysis
5.2.4. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022)
5.3. United States In-Game Advertising Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Platform Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
6. United States Static In-Game Advertising Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type Market Share Analysis
6.2.2. By Platform Market Share Analysis
6.2.3. By Region Market Share Analysis
7. United States Dynamic In-Game Advertising Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Type Market Share Analysis
7.2.2. By Platform Market Share Analysis
7.2.3. By Region Market Share Analysis
8. United States Advergaming In-Game Advertising Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Type Market Share Analysis
8.2.2. By Platform Market Share Analysis
8.2.3. By Region Market Share Analysis
9. Market Dynamics
9.1. Drivers
9.1.1. Proliferation of mobile devices
9.1.2. Increasing internet penetration
9.1.3. Rising gaming audience
9.2. Challenges
9.2.1. Increasing competition
9.2.2. Difficulty in targeting the right audience
10. Impact of COVID-19 on United States In-Game Advertising Market
10.1. Impact Assessment Model
10.1.1. Key Segments Impacted
10.1.2. Key Regions Impacted
11. Market Trends & Developments
11.1. Rising popularity of esports
11.2. Growing influencer marketing collaborations
11.3. Increasing popularity of console gaming
11.4. Integration of native and non-disruptive ad format
11.5. Growing popularity of video games
12. SWOT Analysis
12.1. Strength
12.2. Weakness
12.3. Opportunities
12.4. Threat
13. United States Economic Profile
14. Policy & Regulatory Landscape
15. Competitive Landscape
15.1. Company Profiles
15.1.1. Activision Blizzard, Inc.
15.1.1.1. Company Details
15.1.1.2. Products & Services
15.1.1.3. Financial (As per availability)
15.1.1.4. Key Market Focus
15.1.1.5. Recent Development
15.1.1.6. Key Management Personnel
15.1.2. AppsFlyer Inc.
15.1.2.1. Company Details
15.1.2.2. Products & Services
15.1.2.3. Financial (As per availability)
15.1.2.4. Key Market Focus
15.1.2.5. Recent Development
15.1.2.6. Key Management Personnel
15.1.3. Frameplay Corporation
15.1.3.1. Company Details
15.1.3.2. Products & Services
15.1.3.3. Financial (As per availability)
15.1.3.4. Key Market Focus
15.1.3.5. Recent Development
15.1.3.6. Key Management Personnel
15.1.4. Pubfinity LLC
15.1.4.1. Company Details
15.1.4.2. Products & Services
15.1.4.3. Financial (As per availability)
15.1.4.4. Key Market Focus
15.1.4.5. Recent Development
15.1.4.6. Key Management Personnel
15.1.5. Super League Gaming, Inc.
15.1.5.1. Company Details
15.1.5.2. Financial (As per availability)
15.1.5.3. Key Market Focus
15.1.5.4. Recent Development
15.1.5.5. Key Management Personnel
15.1.6. Motive Interactive, Inc.
15.1.6.1. Company Details
15.1.6.2. Products & Services
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15.1.6.4. Products & Services
15.1.6.5. Financial (As per availability)
15.1.6.6. Key Market Focus
15.1.6.7. Recent Development
15.1.6.8. Key Management Personnel
15.1.7. MediaSpike, Inc.
15.1.7.1. Company Details
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15.1.7.3. Financial (As per availability)
15.1.7.4. Key Market Focus
15.1.7.5. Recent Development
15.1.7.6. Key Management Personnel
15.1.8. Electronic Arts Inc.
15.1.8.1. Company Details
15.1.8.2. Products & Services
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15.1.8.4. Key Market Focus
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15.1.9. Playwire LLC
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15.1.10.1. Products & Services
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