世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インド家具市場:供給別(国内、輸入)、組織化市場対非組織化市場、タイプ別(家庭用家具、オフィス用家具、施設用家具)、製品タイプ別(ベッド、ソファ、ワードローブ、ダイニングセット、その他)、販売拠点別(オフライン、オンライン)、原材料別(木材、金属、プラスチック)、主要都市別、地域別、競争、予測、機会、2029F


India Furniture Market By Supply (Domestic, Imported), By Organized Vs. Unorganized Market, By Type (Home Furniture, Office Furniture, Institutional Furniture), By Product Type (Bed, Sofa, Wardrobe, Dining Set, Others), By Point of Sale (Offline, Online), By Raw Material (Wood, Metal, Plastic), By Leading City, By Region, Competition, Forecast and Opportunities, 2029F

インド家具市場は、消費者の住宅装飾に関する投資の増加、ビジネスのしやすさに対する企業の有利な政策、オンラインチャネルを通じた需要の増加など、様々な要因のために、今後数年間で高い需要と市場の成長を目... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年10月3日 US$3,500
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
90 英語

 

サマリー

インド家具市場は、消費者の住宅装飾に関する投資の増加、ビジネスのしやすさに対する企業の有利な政策、オンラインチャネルを通じた需要の増加など、様々な要因のために、今後数年間で高い需要と市場の成長を目撃している。
インド家具市場のスコープ
家具は、部屋や建物を生活や仕事のために使いやすくするために使用される移動可能な物体である。家具には、テーブル、椅子、机、ベッド、ソファなどが含まれる。家庭用家具には、リビングルーム、ベッドルーム、ダイニングルーム、キッチンなどに置かれるソファ、ワードローブ、ダイニングセット、ベッドなどが含まれる。オフィス家具には、机、椅子、テーブル、ソファ、収納などの家具が含まれる。
インド家具市場の概要
インドは世界第5位の家具生産国であり、世界第4位の家具消費国である。インドでは、ビジネスのしやすさを背景に、多くの新規企業が家具ビジネスに参入しており、家具の取引は著しく増加している。さらに、消費者のオンライン・チャネルに対する見方が市場成長にプラスの影響を与えている。小売家具メーカーは、消費者に地理的な障壁を与えることなくサービスを拡大するため、オンライン・チャネルにシフトしている。さらに、ホームアクセサリーに対する消費者の関心は近年著しく高まっている。この要因の影響は予測期間中に拡大し、それによって予測期間中の家具需要が増加すると見込まれる。
インド家具市場の促進要因
企業省が提供したデータによると、2022年1月から6月の間に合計90,051社が登録され、これは前年比15%増であった。このように、国内での登録オフィスの増加に伴い、オフィス家具の需要は最終的に増加した。また、インド政府が実施したmake in Indiaやその他様々な政策により、ビジネスのしやすさが向上し、多くの企業がインドに進出するようになった。例えば、ゴティエは2023年4月にインド市場への再参入を発表し、大都市に複数の店舗をオープンする予定である。
さらに、可処分所得が増加している若い購買層が多いことも、業界を後押ししている。COVID-19危機の後、インテリアデザインに対する考え方が大きく変化し、家を清潔に保ち、衛生的で、新鮮で、設備の整った家はライフスタイル全般に不可欠なものとなった。ティア3やティア4の都市では、長期的で持続可能な考え方がファッションやライフスタイルとますます結びついており、より環境に優しく持続可能な製品を求めるバイヤーが増えているため、行動の変化が顕著である。このように、家庭装飾品へのシフトと高い抵抗感が家具市場の成長に寄与している。人々は、自宅やオフィスなどに新しくてユニークな家具を好むのである。
インド家具市場の動向
家具のオンラインチャネルを通じた需要が大幅に増加し、インドの家具市場の成長に寄与している。また、オンライン家具市場では、ロックダウン後の需要の高まりにより、一般家具と在宅勤務(WFH)家具の売上が増加した。そのため、各ブランドはリアルタイムのショッピング体験を実現するため、オンライン・プレゼンスを強化している。顧客体験を向上させるため、多くの企業がバーチャルリアリティ・ソリューションを導入し、顧客が自宅から買い物をしながら店舗の雰囲気を体験できるようにしている。様々な油圧式デザイン、壁掛け式作業テーブル、引き出し式ベッド付きソファなどが導入された。オムニチャネル戦略に沿ったものだ。
さらに、インドの家具に見られる最新のトレンドは、モダンな素材とデザインの採用だ。近年、よりモダンなスタイルやデザインを求める傾向があり、多くの企業が金属やプラスチック、合成繊維を使った家具を提供している。その結果、インドの家具はより手頃な価格で、耐久性があり、スタイリッシュになった。素材だけでなく、家具のデザインも進化している。伝統的なインド家具は複雑な彫刻やデザインで知られ、現代的な家具は滑らかなラインとモダンな魅力が特徴だ。環境に優しい家具を求める傾向も高まっており、竹やリサイクル材など持続可能な素材を使った家具を提供する企業も多い。インド家具の最新トレンドはオーダーメイドだ。現在、多くの家具店がオーダーメイド家具を提供しており、顧客のニーズに合わせて家具を作ることができる。これは、家具がユニークで個人のスタイルを反映したものであることを確認する素晴らしい方法である。
インド家具市場の課題
インドの家具市場は、国内のいくつかの要因によって成長経路に大きな制約を受けている。フィナンシャル・エクスプレスが提供した数字によると、インドの家具市場の約90%は未組織であり、大工や近所の家具店によって占められている。そのため、家具市場に参入しようとしている組織化された企業にとっては大きな挑戦となっている。
さらに、家具の原材料不足と原材料価格の高騰が原因となっている。バネ、生地、板、機構、バネ、繊維、梱包材などの家具原材料が増加している。その結果、インドでは家具業界の多くの企業が家具の値上げを余儀なくされ、その後の消費者需要の低迷につながっている。
市場機会
- 新時代の新興企業やブランドは、生産から配送、ロジスティクス、その他のタッチポイントに至るまで、技術革新やプロセス革新をどんどん進めており、それがわが国の家具のバリューチェーンに影響を与えている。製品の革新も同時に進んでおり、設置やカスタマイズが容易で、メンテナンスの手間が少ない設計済み家具が、今日のユーザーに好まれる選択肢となっている。近年、中流階級と上流階級の重要性が高まっていることも、この分野の成長に寄与している。今日、インドでは、旅行好きで情報通が多く、他国に比べて懐の広い新しい層が台頭してきている。そのため、彼らは家具を単なる商品としてではなく、ライフスタイル商品として捉えており、「微妙な高級感」という家具のコンセプトの成功に貢献している。
- Atmanirbhar Bharatが勢いを増す中、インドは世界的に重要な位置にある。現在、インド経済は好調で、パンデミックによる混乱から力強く回復しつつある。さらに、インド全土の不動産需要は10年ぶりに回復し始めており、長期的にも同様の好調が見込まれている。そのため、特に家庭用家具は関連産業であり、家具業界の好況が期待できる。
市場区分
インドの家具市場は、供給、組織化市場と非組織化市場、タイプ、製品タイプ、販売拠点、原材料、地域、主要都市、競争環境に基づいてセグメント化される。供給に基づいて、市場は国内と輸入に区分される。タイプ別では、市場は家庭用家具、オフィス用家具、施設用家具に区分される。また、製品タイプに基づき、市場はベッド、ソーダ、ワードローブ、ダイニングセット、その他に区分される。販売場所に基づいて、市場はオフラインとオンラインに区分される。原材料に基づくと、市場は木材、金属、プラスチックに分けられる。また、市場は主要都市に基づいて区分される。市場は、北、南、西、東に分割された地域セグメントを研究しています。
企業プロフィール
Godrej and Boyce Manufacturing Company Limited、Nilkamal Limited、Featherlite Office Systems Pvt.Ltd.、IKEA India Private Limited、Durian Industries Limited、Forte Furniture Products India Private Limited、Haworth India Pvt.Ltd.、Usha Shriram Enterprises Pvt.Ltd.、Damro Furniture Private Limited、Dynasty Modular Furniture Pvt.Ltd.などがインド家具市場の主要市場プレイヤーである。
レポートの範囲
本レポートでは、インド家具市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- インド家具市場:供給別
o 国内
輸入
- インド家具市場:組織化対非組織化別
未組織
組織化
- インドの家具市場:タイプ別
o 家庭用家具
o オフィス家具
o 施設用家具
- インドの家具市場:製品タイプ別
o ベッド
o ソファ
o ワードローブ
o ダイニングセット
o その他
- インドの家具市場、販売拠点別
o オフライン
オンライン
- インドの家具市場:原材料別
o 木製
金属
プラスチック
- インドの家具市場:地域別
o 北部
西


- インド家具市場:主要都市別
o デリーNCR
o ムンバイ
o ベンガルール
o ハイデラバード
o コルカタ
o チェンナイ
o その他の地域
競合状況
企業プロフィール:インド家具市場における主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
TechSci Research社は、所定の市場データを用いて、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

ページTOPに戻る


目次

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. India Woodwork Industry Outlook
4.1. Key Participants in Supply Chain
4.2. Key Raw Materials Supply Centers
4.2.1. Key Production Hubs
4.2.2. Key Raw Material Centers
4.3. Key Organized Players
4.4. Mechanization in Woodworking Industry
4.4.1. Role and Importance of Mechanization in Production Process
4.4.2. Mechanization Practices Used in Production Process
4.4.3. Current Adoption Level of Mechanization and Forecast
4.4.4. Emerging Trends
4.4.4.1. Shift from Manual/Semi-Automatic to Fully Automatic Machines
4.4.4.2. Use of Mechanization from Solid Wood to Wood-based Panel and Other Inputs
4.4.4.3. Other Trends
5. Global Furniture Market Outlook
6. India Furniture Market Demand & Supply Outlook
6.1. Production
6.2. Inventory
6.3. Demand & Supply Gap
6.4. Imports
6.4.1. By Key Import Countries
6.5. Exports
6.5.1. By Key Export Countries
6.6. Key Manufacturing Hubs
7. India Furniture Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Supply (Domestic vs Imported)
7.2.2. By Organized Vs. Unorganized Market
7.2.3. By Type (Home Furniture, Office Furniture & Institutional Furniture)
7.2.4. By Product Type (Bed, Sofa, Wardrobe, Dining Set & Others)
7.2.4.1. India Bed Market Outlook
7.2.4.1.1. By Non-Storage Vs. Storage
7.2.4.1.2. By Size (Queen Size, King Size, Single Bed & Others)
7.2.4.1.3. By Point of Sale
7.2.4.1.4. By Region
7.2.4.1.5. Product Benchmarking
7.2.4.2. India Sofa Market Outlook
7.2.4.2.1. By Number of Seats ((3 to 5, 2 and Below & 6 and Above)
7.2.4.2.2. By Fabric Type (Linen, Leather, Wool & Others)
7.2.4.2.3. By Layout Type (Straight, L Shaped (Segmental), Curved & Others)
7.2.4.2.4. By Point of Sale
7.2.4.2.5. By Region
7.2.4.2.6. Product Benchmarking
7.2.4.3. India Wardrobe Market Outlook
7.2.4.3.1. By Size (Double Door, Single Door, Triple Door & Multiple Door
7.2.4.3.2. By Point of Sale
7.2.4.3.3. By Region
7.2.4.3.4. Product Benchmarking
7.2.4.4. India Dinning Set Market Outlook
7.2.4.4.1. By Seating Capacity (4 to 8, Above 9 & Below 3)
7.2.4.4.2. By Non-Expandable Vs. Expandable
7.2.4.4.3. By Table Top Type (Wood Top, Glass Top, Marble or Stone Top & Others)
7.2.5. By Point of Sale (Offline Vs. Online)
7.2.6. By Raw Material Type (Wood, Metal & Plastic)
7.2.7. By Leading City
7.2.8. By Region (North, South, West & East)
7.2.9. By Company (FY2021)
8. India Home Furniture Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Raw Material (Wood, Metal & Plastic)
8.2.2. By Point of Sale
8.2.3. By Room Type (Living Room, Bed Room, Kitchen, Dining Room & Others)
8.2.4. By Leading City
8.2.5. By Region
8.2.5.1. North India Home Furniture Market
8.2.5.1.1. By Room Type
8.2.5.2. South India Home Furniture Market
8.2.5.2.1. By Room Type
8.2.5.3. West India Home Furniture Market
8.2.5.3.1. By Room Type
8.2.5.4. East India Home Furniture Market
8.2.5.4.1. By Room Type
8.3. Pricing Analysis
8.4. Region Wise Cultural Influence on Living Room and Bed Room
8.5. SWOT Analysis – Home Furniture
9. India Office Furniture Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Raw Material (Wood, Metal & Plastic)
9.3. Pricing Analysis
10. India Institutional Furniture Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Raw Material (Wood, Metal & Plastic)
10.3. Pricing Analysis
11. India Kids Furniture Market Analysis
12. India Recliners Market Analysis
13. Supply Chain Analysis
13.1. Key Participants in the Value Chain
13.2. Margin Analysis at Each Participant Level
14. SWOT Analysis
15. Impact of COVID-19 on India Furniture Market
16. Market Dynamics
16.1. Drivers
16.2. Challenges
17. Market Trends & Developments
18. Policy and Regulatory Landscape
19. India Economic Profile
20. Competitive Landscape
20.1. Competition Matrix
20.2. Company Profiles
20.2.1. Godrej and Boyce Manufacturing Company Limited
20.2.2. Nilkamal Limited
20.2.3. Featherlite Office Systems Pvt. Ltd.
20.2.4. IKEA India Private Limited
20.2.5. Durian Industries Limited
20.2.6. Forte Furniture Products India Private Limited
20.2.7. Haworth India Pvt Ltd
20.2.8. Usha Shriram Enterprises Pvt. Ltd.
20.2.9. Damro Furniture Private Limited
20.2.10. Dynasty Modular Furniture Pvt. Ltd.
20.2.11. Lifestyle International Private Limited
21. Strategic Recommendations/Action Plan
22. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る


 

Summary

India furniture market is witnessing high demand and market growth in the coming years, owing to various factors such as rising investment among consumers regarding home decor, favorable policies for the companies towards ease for doing business, and growing demand through online channels.
India Furniture Market Scope
Furniture is a movable object used to make a room or building usable for living and working. Furniture includes tables, chairs, desks, beds, sofas, etc. Home furnishings include objects such as sofas, wardrobes, dining room sets, and beds placed in living rooms, bedrooms, dining rooms, kitchens, etc. Office furniture includes furniture such as desks, chairs, tables, sofas, and storage.
India Furniture Market Overview
India is the fifth largest furniture producer and the fourth largest consumer of furniture across the globe. The trade for furniture is significantly rising in the country as many new companies have entered into the furniture business in India, due to the ease of doing business policies. Moreover, the consumer’s perspective towards online channels has positively impacted the market growth as retail furniture companies have shifted to online channels to extend their services without geographical barriers for consumers. Additionally, consumer interest in home accessories has increased significantly in recent years. The impact of this factor is expected to increase over the forecast period, thereby increasing the demand for furniture over the forecast period.
India Furniture Market Drivers
According to the data provided by the Ministry of Corporate Affairs, a total of 90,051 companies were registered between January and June 2022 which was 15% more than the previous year. Thus, with the rise in registered offices in the country the demand for office furniture eventually increased. Additionally, with favorable policies implemented by government such as make in India and various other policies to enhance the ease of doing business attracted many companies to establish their business in the country. For instance, in April 2023, Gautier announce to re-enter the Indian market and plans to open multiple stores in metropolitan cities.
Furthermore, a large, young buyer base with increasing disposable income is boosting the industry. After the COVID-19 crisis, there was a significant shift in thinking about interior design, keeping home clean, hygienic, fresh, and well-equipped home as an integral part of overall lifestyle. Behavioral changes are evident in Tier 3 and Tier 4 cities as long-term sustainable thinking is increasingly linked to fashion and lifestyle; more and more buyers are looking for greener and more sustainable products. Thus, shift and high resistance towards home decor is contributing to the growth of furniture market as mentioned. People prefer new and unique furniture for their homes, offices, etc.
India Furniture Market Trends
The demand through online channels of the furniture has significantly increased and is contributing to the growth of furniture market in India. In addition, the online furniture market saw increased sales of both general and work from home (WFH) furniture due to pent-up demand after lockdown. Therefore, brands are now enhancing their online presence to create a real-time shopping experience. To improve the customer experience, many companies have deployed a virtual reality solution that allows customers to experience the atmosphere of the store while shopping from home. Various hydraulic designs, wall-mounted work tables and sofas with pull-out beds were introduced. In line with omnichannel strategy.
Moreover, the latest trend which can be witnessed in the Indian furniture is the use of modern materials and designs. In recent years there has been a trend towards more modern styles and designs, with many companies offering furniture made from metal, plastic, and synthetic fibers. As a result, Indian furniture has become more affordable, durable, and stylish. In addition to the materials used, the design of furniture is evolving. Traditional Indian furniture is known for its intricate carvings and designs, while contemporary furniture is characterized by smooth lines and modern appeal. There is a growing trend towards eco-friendly furniture, with many companies offering furniture made from sustainable materials such as bamboo and recycled wood. The latest trend in Indian furniture is towards custom-made products. Many furniture stores now offer bespoke furniture, allowing customers to have furniture made to their specific needs. This is a great way to make sure the furniture is unique and reflects personal style.
India Furniture Market Challenges
The furniture market in India has witnessed significant constraint in the growth path due to several factors in the country. Such as the furniture market in India is highly unorganized and according to the figures provided by Financial Express, around 90% of the furniture market is unorganized and is captured by carpenters and neighborhood furniture stores. Thus, it presents a significant challenge for the organized companies which are trying to enter in the furniture market.
Additionally, due to the shortage of raw material for furniture and raw material prices are soaring. Furniture raw material such as springs, fabrics, plates, mechanisms, springs, fibers, and packing materials has increased. As a result, many companies in the furniture industry were forced to raise furniture prices in India, leading to a subsequent slump in consumer demand.
Market Opportunities
• New age startups and brands are increasingly developing technological and process innovations ranging from production to delivery, logistics and other touchpoints that impact the furniture value chain in our country. Product innovation is happening at the same time, with pre-engineered, low-maintenance furniture that is easy to install and customize becoming the preferred choice for today's users. The growing importance of the middle and upper middle classes in recent years has also contributed to the growth of the sector as people have access to better quality and design furniture and other home furnishings. Today, India is witnessing the new emerging demography that is highly travelled, well-informed, and has large pockets compared to others. As such, they view furniture as a lifestyle product rather than just a commodity, contributing to the success of the concept of 'subtle premium' furniture.
• India is at an important position globally, as the Atmanirbhar Bharat gains momentum. Currently, the Indian economy is doing well and is recovering strongly from the disruption caused by the pandemic. Furthermore, property demand across India is starting to pick up for the first time in a decade and is expected to do similarly well over long term. Given that, especially home furnishings is a related industry and can cause an expected boom in the furniture industry.
Market Segmentation
India furniture market is segmented based on supply, organized vs unorganized market, type, product type, point of sale, raw material, region, leading city, and competitional landscape. Based on supply, the market is segmented into domestic and imported. Based on type, market is segmented into home furniture, office furniture, and institutional furniture. Also, segmentation of the market based on product type, is bed, soda, wardrobe, dining set, and others. Based on point of sale, the market is segmented into offline and Online. Based on raw material, the market is divided into wood, metal, and plastic. Also, the market is segmented based on leading cities. The market studies the regional segmentation divided among north, south, west, and east.
Company Profiles
Godrej and Boyce Manufacturing Company Limited, Nilkamal Limited, Featherlite Office Systems Pvt. Ltd., IKEA India Private Limited, Durian Industries Limited, Forte Furniture Products India Private Limited, Haworth India Pvt Ltd, Usha Shriram Enterprises Pvt. Ltd., Damro Furniture Private Limited, and Dynasty Modular Furniture Pvt. Ltd., are among the major market players in the India furniture market.
Report Scope:
In this report, India furniture market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Furniture Market, By Supply:
o Domestic
o Imported
• India Furniture Market, By Organized Vs. Unorganized:
o Unorganized
o Organized
• India Furniture Market, By Type:
o Home Furniture
o Office Furniture
o Institutional Furniture
• India Furniture Market, By Product Type:
o Bed
o Sofa
o Wardrobe
o Dining Set
o Others
• India Furniture Market, By Point of Sale:
o Offline
o Online
• India Furniture Market, By Raw Material:
o Wood
o Metal
o Plastic
• India Furniture Market, By Region:
o North
o West
o South
o East
• India Furniture Market, By Leading City:
o Delhi NCR
o Mumbai
o Bengaluru
o Hyderabad
o Kolkata
o Chennai
o Rest of India
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in India furniture market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. India Woodwork Industry Outlook
4.1. Key Participants in Supply Chain
4.2. Key Raw Materials Supply Centers
4.2.1. Key Production Hubs
4.2.2. Key Raw Material Centers
4.3. Key Organized Players
4.4. Mechanization in Woodworking Industry
4.4.1. Role and Importance of Mechanization in Production Process
4.4.2. Mechanization Practices Used in Production Process
4.4.3. Current Adoption Level of Mechanization and Forecast
4.4.4. Emerging Trends
4.4.4.1. Shift from Manual/Semi-Automatic to Fully Automatic Machines
4.4.4.2. Use of Mechanization from Solid Wood to Wood-based Panel and Other Inputs
4.4.4.3. Other Trends
5. Global Furniture Market Outlook
6. India Furniture Market Demand & Supply Outlook
6.1. Production
6.2. Inventory
6.3. Demand & Supply Gap
6.4. Imports
6.4.1. By Key Import Countries
6.5. Exports
6.5.1. By Key Export Countries
6.6. Key Manufacturing Hubs
7. India Furniture Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Supply (Domestic vs Imported)
7.2.2. By Organized Vs. Unorganized Market
7.2.3. By Type (Home Furniture, Office Furniture & Institutional Furniture)
7.2.4. By Product Type (Bed, Sofa, Wardrobe, Dining Set & Others)
7.2.4.1. India Bed Market Outlook
7.2.4.1.1. By Non-Storage Vs. Storage
7.2.4.1.2. By Size (Queen Size, King Size, Single Bed & Others)
7.2.4.1.3. By Point of Sale
7.2.4.1.4. By Region
7.2.4.1.5. Product Benchmarking
7.2.4.2. India Sofa Market Outlook
7.2.4.2.1. By Number of Seats ((3 to 5, 2 and Below & 6 and Above)
7.2.4.2.2. By Fabric Type (Linen, Leather, Wool & Others)
7.2.4.2.3. By Layout Type (Straight, L Shaped (Segmental), Curved & Others)
7.2.4.2.4. By Point of Sale
7.2.4.2.5. By Region
7.2.4.2.6. Product Benchmarking
7.2.4.3. India Wardrobe Market Outlook
7.2.4.3.1. By Size (Double Door, Single Door, Triple Door & Multiple Door
7.2.4.3.2. By Point of Sale
7.2.4.3.3. By Region
7.2.4.3.4. Product Benchmarking
7.2.4.4. India Dinning Set Market Outlook
7.2.4.4.1. By Seating Capacity (4 to 8, Above 9 & Below 3)
7.2.4.4.2. By Non-Expandable Vs. Expandable
7.2.4.4.3. By Table Top Type (Wood Top, Glass Top, Marble or Stone Top & Others)
7.2.5. By Point of Sale (Offline Vs. Online)
7.2.6. By Raw Material Type (Wood, Metal & Plastic)
7.2.7. By Leading City
7.2.8. By Region (North, South, West & East)
7.2.9. By Company (FY2021)
8. India Home Furniture Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Raw Material (Wood, Metal & Plastic)
8.2.2. By Point of Sale
8.2.3. By Room Type (Living Room, Bed Room, Kitchen, Dining Room & Others)
8.2.4. By Leading City
8.2.5. By Region
8.2.5.1. North India Home Furniture Market
8.2.5.1.1. By Room Type
8.2.5.2. South India Home Furniture Market
8.2.5.2.1. By Room Type
8.2.5.3. West India Home Furniture Market
8.2.5.3.1. By Room Type
8.2.5.4. East India Home Furniture Market
8.2.5.4.1. By Room Type
8.3. Pricing Analysis
8.4. Region Wise Cultural Influence on Living Room and Bed Room
8.5. SWOT Analysis – Home Furniture
9. India Office Furniture Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Raw Material (Wood, Metal & Plastic)
9.3. Pricing Analysis
10. India Institutional Furniture Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Raw Material (Wood, Metal & Plastic)
10.3. Pricing Analysis
11. India Kids Furniture Market Analysis
12. India Recliners Market Analysis
13. Supply Chain Analysis
13.1. Key Participants in the Value Chain
13.2. Margin Analysis at Each Participant Level
14. SWOT Analysis
15. Impact of COVID-19 on India Furniture Market
16. Market Dynamics
16.1. Drivers
16.2. Challenges
17. Market Trends & Developments
18. Policy and Regulatory Landscape
19. India Economic Profile
20. Competitive Landscape
20.1. Competition Matrix
20.2. Company Profiles
20.2.1. Godrej and Boyce Manufacturing Company Limited
20.2.2. Nilkamal Limited
20.2.3. Featherlite Office Systems Pvt. Ltd.
20.2.4. IKEA India Private Limited
20.2.5. Durian Industries Limited
20.2.6. Forte Furniture Products India Private Limited
20.2.7. Haworth India Pvt Ltd
20.2.8. Usha Shriram Enterprises Pvt. Ltd.
20.2.9. Damro Furniture Private Limited
20.2.10. Dynasty Modular Furniture Pvt. Ltd.
20.2.11. Lifestyle International Private Limited
21. Strategic Recommendations/Action Plan
22. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

TechSci Research 社の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/12 10:27

160.11 円

174.44 円

209.47 円

ページTOPに戻る