世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

サプライチェーン管理BPO市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年

サプライチェーン管理BPO市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年


Supply Chain Management BPO Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2025 - 2032

Persistence Market Research社はこのほど、サプライチェーン管理BPOの世界市場に関する包括的なレポートを発表しました。当レポートでは、促進要因、動向、機会、課題などの重要な市場ダイナミクスを徹底的に評... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2025年1月24日 US$4,995
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
通常3-5営業日以内 231 英語

※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
最新版の価格やページ数などの情報についてはお問合せください。

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、サプライチェーン管理BPOの世界市場に関する包括的なレポートを発表しました。当レポートでは、促進要因、動向、機会、課題などの重要な市場ダイナミクスを徹底的に評価し、市場構造に関する詳細な洞察を提供しています。この調査レポートは、2025年から2032年までの世界のサプライチェーン管理BPO市場の予測成長軌道を概説する独占データと統計データを掲載しています。

主な洞察

- サプライチェーン管理BPOの市場規模(2025E):325億米ドル
- 予測市場価値(2032F):580億米ドル580億米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2025~2032): 8.6%

サプライチェーン管理BPO市場 - レポートスコープ:

サプライチェーンマネジメントBPO(ビジネスプロセスアウトソーシング)は、サプライチェーン機能をアウトソーシングすることで、企業の業務効率と費用対効果を高める上で重要な役割を果たしている。これらのサービスには、調達、在庫管理、受注処理、輸送管理、ロジスティクスなどが含まれる。サプライチェーン・マネジメントBPO市場は、小売、製造、自動車、製薬、家電など幅広い業種に対応し、サプライチェーン業務の効率化を図るアウトソーシング・ソリューションを提供している。市場成長の原動力となっているのは、グローバル化の進展、費用対効果の高い業務の必要性、より効果的なサプライチェーン管理ソリューションを可能にするテクノロジーの進歩である。

市場成長の促進要因

世界のサプライチェーン管理BPO市場は、サプライチェーンプロセスの合理化と運用コストの削減に対する企業の需要の高まりなど、いくつかの重要な要因によって推進されている。複雑でグローバルなサプライチェーンを効率的に管理するニーズの高まりと、AI、IoT、ブロックチェーンなどのデジタル技術の進歩が相まって、サプライチェーン業務のアウトソーシングの魅力が高まっている。さらに、業界を超えた競争の激化や顧客満足度の向上に注力することで、企業は革新性と拡張性を提供する専門的なBPOサービスを求めるようになっている。

市場の阻害要因

有望な成長が見込まれるものの、サプライチェーン・マネジメントBPO市場は、特に機密性の高い業務データを外部のサービス・プロバイダーと共有するため、データ・セキュリティやプライバシーに関する懸念という課題に直面している。重要なサプライチェーンプロセスをサードパーティプロバイダーにアウトソーシングするリスクは、業務管理の喪失、潜在的な混乱、品質基準の維持における課題などの懸念を引き起こす。さらに、アウトソーシングされたサービスを既存のビジネス・プロセスやシステムと統合することの複雑さは、特にBPOエコシステムが成熟していない地域において、市場浸透の大きな障壁となる可能性がある。

市場機会:

サプライチェーンマネジメントBPO市場は、技術革新、ビジネスモデルの進化、専門的で柔軟なソリューションに対するニーズの高まりによって、大きな成長機会がもたらされる。サプライチェーン・マネジメントにおけるAI、機械学習、自動化の統合は、効率性の向上、予測分析、リアルタイムの可視化といった新たな機会を生み出している。さらに、eコマース・プラットフォームの導入が進み、迅速なオンデマンド・デリバリー・サービスに対する需要が高まっていることから、より堅牢なサプライチェーン・オペレーションに対するニーズが高まっており、BPOサービスの需要がさらに高まっている。こうしたビジネスチャンスを生かし、急速に変化する市場環境の中で競争力を維持するには、戦略的パートナーシップと次世代サプライチェーン・テクノロジーへの投資が不可欠である。

本レポートで取り上げている主な質問

- サプライチェーン管理BPO市場の世界的成長を促進する主な要因は何か?
- どの業界がサプライチェーン管理BPOサービスを採用し、どのような利益を得ているのか?
- サプライチェーン管理BPO市場の競争環境は技術進歩によってどのように変化しているか?
- サプライチェーン管理BPO市場に貢献している主要企業はどこか、また市場の関連性を維持するためにどのような戦略を採用しているのか?
- サプライチェーン管理BPOの世界市場における新たな動向と将来性は?

競争情報とビジネス戦略:

アクセンチュア、XPOロジスティクス、キャップジェミニなど、世界のサプライチェーン管理BPO市場の大手企業は、競争力を高めるためにイノベーション、プロセスの最適化、戦略的提携に注力しています。これらの企業は、自動化、AI、データ分析などの最先端技術を活用した次世代BPOソリューションを開発するため、研究開発に多額の投資を行っている。ロジスティクス・プロバイダー、テクノロジー開発企業、コンサルティング会社とのコラボレーションは、サービス提供の強化と市場範囲の拡大に役立っている。さらに、顧客中心のアプローチ、エンド・ツー・エンドのサプライチェーンの可視性の重視、柔軟なサービス提供モデルは、市場の成長を促進し、顧客満足度を向上させる。

主な企業

- アクセンチュア
- XPOロジスティクス
- キャップジェミニ
- ジェンパクト
- タタ・コンサルタンシー・サービシズ(TCS)
- インフォシス
- ウィプロ・リミテッド
- IBMコーポレーション
- JDAソフトウェア
- DHLサプライチェーン

サプライチェーンマネジメントBPO市場調査セグメンテーション

サービスタイプ別
- 在庫管理アウトソーシング
- 需要予測と計画
- 物流管理アウトソーシング
- リスク・コンプライアンス・アウトソーシング
- ベンダー管理アウトソーシング
- 注文管理アウトソーシング

アウトソーシングモデル別
- オフショアリング
- ニアショアリング
- オンショアリング

用途別
- 小売・CPG
- ヘルスケア&ライフサイエンス
- 製造業
- エネルギー&公益事業
- 電気通信

地域別
- 北米
- 欧州
- 東アジア
- 南アジア・オセアニア
- 中南米
- 中東・アフリカ

ページTOPに戻る


目次

1.要旨
1.1.サプライチェーン管理BPOの世界市場スナップショット、2025年~2032年
1.2.市場機会評価、2025年~2032年、US$ Mn
1.3.主要市場動向
1.4.今後の市場予測
1.5.プレミアム市場の洞察
1.6.業界動向と主要市場イベント
1.7.PMR分析と提言
2.市場概要
2.1.市場の範囲と定義
2.2.市場ダイナミクス
2.2.1.促進要因
2.2.2.阻害要因
2.2.3.機会
2.2.4.課題
2.2.5.主要トレンド
2.3.サービスタイプのライフサイクル分析
2.4.サプライチェーン管理BPO市場バリューチェーン
2.4.1.原材料サプライヤーリスト
2.4.2.メーカー一覧
2.4.3.販売業者リスト
2.4.4.アプリケーション一覧
2.4.5.収益性分析
2.5.ポーターファイブフォース分析
2.6.地政学的緊張市場への影響
2.7.マクロ経済要因
2.7.1.世界各セクターの見通し
2.7.2.世界のGDP成長率見通し
2.7.3.世界の親会社市場の概要
2.8.予測要因-関連性と影響
2.9.規制・技術情勢
3.世界のサプライチェーン管理BPO市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2025年~2032年)
3.1.主なハイライト
3.1.1.市場規模(台数)予測
3.1.2.市場規模と前年比成長率
3.1.3.絶対額ビジネスチャンス
3.2.市場規模(US$ Mn)の分析と予測
3.2.1.過去の市場規模分析、2019年〜2023年
3.2.2.現在の市場規模予測、2025年~2032年
3.3.サプライチェーン管理BPOの世界市場展望サービスタイプ
3.3.1.はじめに/主な調査結果
3.3.2.サービスタイプ別の過去市場規模(US$ Mn)および数量(ユニット)分析、2019年~2023年
3.3.3.サービスタイプ別現在の市場規模(US$ Mn)および数量(ユニット)予測:2025年~2032年
3.3.3.1.在庫管理アウトソーシング
3.3.3.2.需要予測とプランニング
3.3.3.3.物流管理アウトソーシング
3.3.3.4.リスク・コンプライアンス・アウトソーシング
3.3.3.5.ベンダー管理アウトソーシング
3.3.3.6.オーダー管理アウトソーシング
3.4.市場の魅力度分析サービスタイプ
3.5.サプライチェーン管理BPOの世界市場展望:アウトソーシングモデル
3.5.1.はじめに/主な調査結果
3.5.2.アウトソーシングモデル別の過去市場規模(百万米ドル)および数量(ユニット)分析、2019年~2023年
3.5.3.アウトソーシングモデル別の現在の市場規模(百万米ドル)および数量(ユニット)予測:2025年~2032年
3.5.3.1.オフショアリング
3.5.3.2.ニアショアリング
3.5.3.3.オンショアリング
3.6.市場の魅力度分析アウトソーシングモデル
3.7.サプライチェーン管理BPOの世界市場展望:アプリケーション
3.7.1.はじめに/主な調査結果
3.7.2.過去の市場規模(US$ Mn)および数量(ユニット)分析:用途別、2019年~2023年
3.7.3.用途別市場規模(US$ Mn)および数量(ユニット)予測、2025年~2032年
3.7.3.1.小売・CPG
3.7.3.2.ヘルスケア&ライフサイエンス
3.7.3.3.製造業
3.7.3.4.エネルギー・公益事業
3.7.3.5.電気通信
3.7.3.6.その他
3.8.市場魅力度分析:アプリケーション
4.サプライチェーン管理BPOの世界市場展望:地域別
4.1.主なハイライト
4.2.地域別の過去市場規模(US$ Mn)および数量(ユニット)分析、2019年~2023年
4.3.地域別の現在の市場規模(US$ Mn)および数量(ユニット)予測、2025年~2032年
4.3.1.北米
4.3.2.欧州
4.3.3.東アジア
4.3.4.南アジア・オセアニア
4.3.5.ラテンアメリカ
4.3.6.中東・アフリカ(MEA)
4.4.市場の魅力度分析地域
5.北米のサプライチェーン管理BPO市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2025年~2032年)
5.1.主要ハイライト
5.2.価格分析
5.3.市場別の過去市場規模(US$ Mn)と数量(台数)分析、2019年~2023年
5.3.1.国別
5.3.2.サービスタイプ別
5.3.3.アウトソーシングモデル別
5.3.4.アプリケーション別
5.4.2025年〜2032年の国別市場規模(百万米ドル)および数量(台)予測
5.4.1.米国
5.4.2.カナダ
5.5.2025年~2032年のサービスタイプ別市場規模(百万米ドル)および数量(台)予測
5.5.1.在庫管理アウトソーシング
5.5.2.需要予測とプランニング
5.5.3.物流管理アウトソーシング
5.5.4.リスクとコンプライアンスのアウトソーシング
5.5.5.ベンダー管理アウトソーシング
5.5.6.オーダー管理アウトソーシング
5.6.アウトソーシングモデル別の現在の市場規模(百万米ドル)および数量(ユニット)予測、2025年〜2032年
5.6.1.オフショアリング
5.6.2.ニアショアリング
5.6.3.オンショアリング
5.7.2025年~2032年の用途別市場規模(百万米ドル)および数量(台)予測
5.7.1.小売・CPG
5.7.2.ヘルスケア&ライフサイエンス
5.7.3.製造業
5.7.4.エネルギー・公益事業
5.7.5.電気通信
5.7.6.その他
5.8.市場魅力度分析
6.欧州サプライチェーン管理BPO市場の展望:過去(2019年~2023年)と予測(2025年~2032年)
6.1.主要ハイライト
6.2.価格分析
6.3.市場別の過去市場規模(US$ Mn)と数量(台数)分析、2019年~2023年
6.3.1.国別
6.3.2.サービスタイプ別
6.3.3.アウトソーシングモデル別
6.3.4.アプリケーション別
6.4.2025年〜2032年の国別市場規模(百万米ドル)および数量(台)予測
6.4.1.ドイツ
6.4.2.フランス
6.4.3.イギリス
6.4.4.イタリア
6.4.5.スペイン
6.4.6.ロシア
6.4.7.トルコ
6.4.8.その他のヨーロッパ
6.5.サービスタイプ別市場規模(百万米ドル)および販売台数(台)予測、2025~2032年
6.5.1.在庫管理アウトソーシング
6.5.2.需要予測とプランニング
6.5.3.物流管理アウトソーシング
6.5.4.リスクとコンプライアンスのアウトソーシング
6.5.5.ベンダー管理アウトソーシング
6.5.6.オーダー管理アウトソーシング
6.6.アウトソーシングモデル別の現在の市場規模(百万米ドル)および数量(ユニット)予測、2025年〜2032年
6.6.1.オフショアリング
6.6.2.ニアショアリング
6.6.3.オンショアリング
6.7.2025年~2032年の用途別市場規模(百万米ドル)および数量(台)予測
6.7.1.小売・CPG
6.7.2.ヘルスケア&ライフサイエンス
6.7.3.製造業
6.7.4.エネルギー・公益事業
6.7.5.電気通信
6.7.6.その他
6.8.市場魅力度分析
7.東アジアのサプライチェーン管理BPO市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2025年~2032年)
7.1.主要ハイライト
7.2.価格分析
7.3.市場別の過去市場規模(US$ Mn)と数量(台数)分析、2019年~2023年
7.3.1.国別
7.3.2.サービスタイプ別
7.3.3.アウトソーシングモデル別
7.3.4.アプリケーション別
7.4.2025年〜2032年の国別市場規模(百万米ドル)および数量(ユニット)予測
7.4.1.中国
7.4.2.日本
7.4.3.韓国
7.5.2025年~2032年のサービスタイプ別市場規模(百万米ドル)および数量(台)予測
7.5.1.在庫管理アウトソーシング
7.5.2.需要予測とプランニング
7.5.3.物流管理アウトソーシング
7.5.4.リスクとコンプライアンスのアウトソーシング
7.5.5.ベンダー管理アウトソーシング
7.5.6.オーダー管理アウトソーシング
7.6.アウトソーシングモデル別の現在の市場規模(百万米ドル)および数量(ユニット)予測、2025年〜2032年
7.6.1.オフショアリング
7.6.2.ニアショアリング
7.6.3.オンショアリング
7.7.2025年~2032年の用途別市場規模(百万米ドル)および数量(台)予測
7.7.1.小売・CPG
7.7.2.ヘルスケア&ライフサイエンス
7.7.3.製造業
7.7.4.エネルギー・公益事業
7.7.5.電気通信
7.7.6.その他
7.8.市場魅力度分析
8.南アジア・オセアニアのサプライチェーン管理BPO市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2025年~2032年)
8.1.主要ハイライト
8.2.価格分析
8.3.市場別の過去市場規模(US$ Mn)と数量(台数)分析、2019年~2023年
8.3.1.国別
8.3.2.サービスタイプ別
8.3.3.アウトソーシングモデル別
8.3.4.アプリケーション別
8.4.2025年〜2032年の国別市場規模(百万米ドル)および数量(台)予測
8.4.1.インド
8.4.2.東南アジア
8.4.3.ニュージーランド
8.4.4.その他の南アジア・オセアニア
8.5.2025年~2032年のサービスタイプ別市場規模(百万米ドル)および販売台数(台)予測
8.5.1.在庫管理アウトソーシング
8.5.2.需要予測とプランニング
8.5.3.物流管理アウトソーシング
8.5.4.リスクとコンプライアンスのアウトソーシング
8.5.5.ベンダー管理アウトソーシング
8.5.6.オーダー管理アウトソーシング
8.6.アウトソーシングモデル別の現在の市場規模(百万米ドル)および数量(ユニット)予測、2025年〜2032年
8.6.1.オフショアリング
8.6.2.ニアショアリング
8.6.3.オンショアリング
8.7.現在の市場規模(US$ Mn)および数量(台数)の用途別予測、2025年~2032年
8.7.1.小売・CPG
8.7.2.ヘルスケア&ライフサイエンス
8.7.3.製造業
8.7.4.エネルギー・公益事業
8.7.5.電気通信
8.7.6.その他
8.8.市場魅力度分析
9.ラテンアメリカのサプライチェーン管理BPO市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2025年~2032年)
9.1.主要ハイライト
9.2.価格分析
9.3.市場別の過去市場規模(US$ Mn)と数量(台数)分析、2019年~2023年
9.3.1.国別
9.3.2.サービスタイプ別
9.3.3.アウトソーシングモデル別
9.3.4.アプリケーション別
9.4.2025年〜2032年の国別市場規模(百万米ドル)および数量(台)予測
9.4.1.ブラジル
9.4.2.メキシコ
9.4.3.その他のラテンアメリカ
9.5.サービスタイプ別市場規模(US$ Mn)および数量(台数)の現在予測、2025年~2032年
9.5.1.在庫管理アウトソーシング
9.5.2.需要予測とプランニング
9.5.3.物流管理アウトソーシング
9.5.4.リスクとコンプライアンスのアウトソーシング
9.5.5.ベンダー管理アウトソーシング
9.5.6.オーダー管理アウトソーシング
9.6.アウトソーシングモデル別の現在の市場規模(百万米ドル)および数量(ユニット)予測、2025年〜2032年
9.6.1.オフショアリング
9.6.2.ニアショアリング
9.6.3.オンショアリング
9.7.2025年~2032年の用途別市場規模(百万米ドル)および数量(台)予測
9.7.1.小売・CPG
9.7.2.ヘルスケア&ライフサイエンス
9.7.3.製造業
9.7.4.エネルギー・公益事業
9.7.5.電気通信
9.7.6.その他
9.8.市場魅力度分析
10.中東・アフリカのサプライチェーン管理BPO市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2025年~2032年)
10.1.主要ハイライト
10.2.価格分析
10.3.市場別の過去市場規模(US$ Mn)と数量(台数)分析、2019年~2023年
10.3.1.国別
10.3.2.サービスタイプ別
10.3.3.アウトソーシングモデル別
10.3.4.アプリケーション別
10.4.2025年〜2032年の国別市場規模(百万米ドル)および数量(ユニット)予測
10.4.1.GCC
10.4.2.エジプト
10.4.3.南アフリカ
10.4.4.北アフリカ
10.4.5.その他の中東・アフリカ
10.5.サービスタイプ別の現在の市場規模(百万米ドル)および数量(台数)予測、2025~2032年
10.5.1.在庫管理アウトソーシング
10.5.2.需要予測とプランニング
10.5.3.物流管理アウトソーシング
10.5.4.リスクとコンプライアンスのアウトソーシング
10.5.5.ベンダー管理アウトソーシング
10.5.6.オーダー管理アウトソーシング
10.6.アウトソーシングモデル別の現在の市場規模(百万米ドル)および数量(ユニット)予測、2025年〜2032年
10.6.1.オフショアリング
10.6.2.ニアショアリング
10.6.3.オンショアリング
10.7.現在の市場規模(US$ Mn)および数量(台数)の用途別予測、2025年~2032年
10.7.1.小売・CPG
10.7.2.ヘルスケア&ライフサイエンス
10.7.3.製造業
10.7.4.エネルギー・公益事業
10.7.5.電気通信
10.7.6.その他
10.8.市場魅力度分析
11.競争環境
11.1.市場シェア分析、2024年
11.2.市場構造
11.2.1.市場別競争激化度マッピング
11.2.2.オフショアサプライチェーン管理BPOの競争
11.2.3.見かけの生産能力
11.3.企業プロファイル(詳細 - 概要、財務、戦略、最近の動向)
11.3.1.GEP
11.3.1.1.概要
11.3.1.2.セグメントと製品
11.3.1.3.主要財務データ
11.3.1.4.市場動向
11.3.1.5.市場戦略
11.3.2.HCLテクノロジーズ
11.3.2.1.概要
11.3.2.2.セグメントと製品
11.3.2.3.主要財務データ
11.3.2.4.市場動向
11.3.2.5.市場戦略
11.3.3.テレパフォーマンス
11.3.3.1.概要
11.3.3.2.セグメントと製品
11.3.3.3.主要財務データ
11.3.3.4.市場動向
11.3.3.5.市場戦略
11.3.4.アクセンチュア
11.3.4.1.概要
11.3.4.2.セグメントと製品
11.3.4.3.主要財務データ
11.3.4.4.市場動向
11.3.4.5.市場戦略
11.3.5.ジェンパクト
11.3.5.1.概要
11.3.5.2.セグメントと製品
11.3.5.3.主要財務データ
11.3.5.4.市場動向
11.3.5.5.市場戦略
11.3.6.ウィプロ
11.3.6.1.概要
11.3.6.2.セグメントと製品
11.3.6.3.主要財務データ
11.3.6.4.市場動向
11.3.6.5.市場戦略
11.3.7.TCS
11.3.7.1.概要
11.3.7.2.セグメントと製品
11.3.7.3.主要財務データ
11.3.7.4.市場動向
11.3.7.5.市場戦略
11.3.8.インフォシス
11.3.8.1.概要
11.3.8.2.セグメントと製品
11.3.8.3.主要財務
11.3.8.4.市場動向
11.3.8.5.市場戦略
11.3.9.IBMコーポレーション
11.3.9.1.概要
11.3.9.2.セグメントと製品
11.3.9.3.主要財務データ
11.3.9.4.市場動向
11.3.9.5.市場戦略
11.3.10.エムファシス
11.3.10.1.概要
11.3.10.2.セグメントと製品
11.3.10.3.主要財務データ
11.3.10.4.市場動向
11.3.10.5.市場戦略
12.付録
12.1.調査方法
12.2.調査の前提
12.3.頭字語および略語

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the worldwide market for Supply Chain Management BPO. The report offers a thorough assessment of crucial market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, providing detailed insights into the market structure. This research publication presents exclusive data and statistics outlining the anticipated growth trajectory of the global Supply Chain Management BPO market from 2025 to 2032.

Key Insights:

• Supply Chain Management BPO Market Size (2025E): USD 32.5 Billion
• Projected Market Value (2032F): USD 58.0 Billion
• Global Market Growth Rate (CAGR 2025 to 2032): 8.6%

Supply Chain Management BPO Market - Report Scope:

Supply Chain Management BPO (Business Process Outsourcing) plays a crucial role in enhancing operational efficiency and cost-effectiveness for companies by outsourcing supply chain functions. These services include procurement, inventory management, order fulfillment, transportation management, and logistics. The Supply Chain Management BPO market caters to a wide range of industries, including retail, manufacturing, automotive, pharmaceuticals, and consumer electronics, offering outsourced solutions to streamline their supply chain operations. Market growth is driven by increasing globalization, the need for cost-effective operations, and advancements in technology that enable more effective supply chain management solutions.

Market Growth Drivers:

The global Supply Chain Management BPO market is propelled by several key factors, including the growing demand for companies to streamline their supply chain processes and reduce operational costs. The rising need for efficient management of complex, global supply chains, coupled with advancements in digital technologies such as AI, IoT, and blockchain, enhances the attractiveness of outsourcing supply chain operations. Additionally, increasing competition across industries and the focus on improving customer satisfaction have led companies to seek specialized BPO services that offer innovation and scalability.

Market Restraints:

Despite promising growth prospects, the Supply Chain Management BPO market faces challenges related to data security and privacy concerns, especially with sensitive business data being shared with external service providers. The risk of outsourcing critical supply chain processes to third-party providers raises concerns about the loss of control over the operations, potential disruptions, and challenges in maintaining quality standards. Furthermore, the complexities of integrating outsourced services with existing business processes and systems can pose significant barriers to market penetration, especially in regions with less mature BPO ecosystems.

Market Opportunities:

The Supply Chain Management BPO market presents significant growth opportunities driven by technological innovations, evolving business models, and the increasing need for specialized, flexible solutions. The integration of AI, machine learning, and automation in supply chain management is creating new opportunities for enhanced efficiency, predictive analytics, and real-time visibility. Moreover, the increasing adoption of e-commerce platforms and the rise in demand for fast, on-demand delivery services are spurring the need for more robust supply chain operations, further driving the demand for BPO services. Strategic partnerships and investments in next-gen supply chain technologies are essential to capitalize on these opportunities and remain competitive in a rapidly changing market landscape.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors driving the growth of the Supply Chain Management BPO market globally?
• Which industries are adopting supply chain management BPO services, and how are they benefiting?
• How are technological advancements reshaping the competitive landscape of the Supply Chain Management BPO market?
• Who are the key players contributing to the Supply Chain Management BPO market, and what strategies are they employing to maintain market relevance?
• What are the emerging trends and future prospects in the global Supply Chain Management BPO market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global Supply Chain Management BPO market, including Accenture, XPO Logistics, and Capgemini, focus on innovation, process optimization, and strategic collaborations to gain a competitive edge. These companies invest heavily in R&D to develop next-generation BPO solutions that leverage cutting-edge technologies such as automation, AI, and data analytics. Collaborations with logistics providers, technology developers, and consulting firms help them enhance service offerings and broaden their market reach. Moreover, customer-centric approaches, emphasis on end-to-end supply chain visibility, and flexible service delivery models foster market growth and improve client satisfaction.

Key Companies Profiled:

• Accenture
• XPO Logistics
• Capgemini
• Genpact
• Tata Consultancy Services (TCS)
• Infosys Limited
• Wipro Limited
• IBM Corporation
• JDA Software
• DHL Supply Chain

Supply Chain Management BPO Market Research Segmentation

By Service Type:
• Inventory Management Outsourcing
• Demand Forecasting and Planning
• Logistics Management Outsourcing
• Risk and Compliance Outsourcing
• Vendor Management Outsourcing
• Order Management Outsourcing

By Outsourcing Model:
• Offshoring
• Nearshoring
• Onshoring

By Application:
• Retail & CPG
• Healthcare & Lifesciences
• Manufacturing
• Energy & Utilities
• Telecom

By Region:
• North America
• Europe
• East Asia
• South Asia & Oceania
• Latin America
• Middle East & Africa



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Supply Chain Management BPO Market Snapshot, 2025 - 2032
1.2. Market Opportunity Assessment, 2025 - 2032, US$ Mn
1.3. Key Market Trends
1.4. Future Market Projections
1.5. Premium Market Insights
1.6. Industry Developments and Key Market Events
1.7. PMR Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Scope and Definition
2.2. Market Dynamics
2.2.1. Drivers
2.2.2. Restraints
2.2.3. Opportunity
2.2.4. Challenges
2.2.5. Key Trends
2.3. Service Type Lifecycle Analysis
2.4. Supply Chain Management BPO Market: Value Chain
2.4.1. List of Raw Material Supplier
2.4.2. List of Manufacturers
2.4.3. List of Distributors
2.4.4. List of Application
2.4.5. Profitability Analysis
2.5. Porter Five Force's Analysis
2.6. Geopolitical Tensions: Market Impact
2.7. Macro-Economic Factors
2.7.1. Global Sectorial Outlook
2.7.2. Global GDP Growth Outlook
2.7.3. Global Parent Market Overview
2.8. Forecast Factors - Relevance and Impact
2.9. Regulatory and Technology Landscape
3. Global Supply Chain Management BPO Market Outlook: Historical (2019 - 2023) and Forecast (2025 - 2032)
3.1. Key Highlights
3.1.1. Market Volume (Units) Projections
3.1.2. Market Size and Y-o-Y Growth
3.1.3. Absolute $ Opportunity
3.2. Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast
3.2.1. Historical Market Size Analysis, 2019 - 2023
3.2.2. Current Market Size Forecast, 2025 - 2032
3.3. Global Supply Chain Management BPO Market Outlook: Service Type
3.3.1. Introduction / Key Findings
3.3.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Service Type, 2019 - 2023
3.3.3. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Service Type, 2025 - 2032
3.3.3.1. Inventory Management Outsourcing
3.3.3.2. Demand Forecasting and Planning
3.3.3.3. Logistics Management Outsourcing
3.3.3.4. Risk and Compliance Outsourcing
3.3.3.5. Vendor Management Outsourcing
3.3.3.6. Order Management Outsourcing
3.4. Market Attractiveness Analysis: Service Type
3.5. Global Supply Chain Management BPO Market Outlook: Outsourcing Model
3.5.1. Introduction / Key Findings
3.5.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Outsourcing Model, 2019 - 2023
3.5.3. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Outsourcing Model, 2025 - 2032
3.5.3.1. Offshoring
3.5.3.2. Nearshoring
3.5.3.3. Onshoring
3.6. Market Attractiveness Analysis: Outsourcing Model
3.7. Global Supply Chain Management BPO Market Outlook: Application
3.7.1. Introduction / Key Findings
3.7.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Application, 2019 - 2023
3.7.3. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Application, 2025 - 2032
3.7.3.1. Retail & CPG
3.7.3.2. Healthcare & Lifesciences
3.7.3.3. Manufacturing
3.7.3.4. Energy & Utilities
3.7.3.5. Telecom
3.7.3.6. Others
3.8. Market Attractiveness Analysis: Application
4. Global Supply Chain Management BPO Market Outlook: Region
4.1. Key Highlights
4.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Region, 2019 - 2023
4.3. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Region, 2025 - 2032
4.3.1. North America
4.3.2. Europe
4.3.3. East Asia
4.3.4. South Asia and Oceania
4.3.5. Latin America
4.3.6. Middle East & Africa (MEA)
4.4. Market Attractiveness Analysis: Region
5. North America Supply Chain Management BPO Market Outlook: Historical (2019 - 2023) and Forecast (2025 - 2032)
5.1. Key Highlights
5.2. Pricing Analysis
5.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019 - 2023
5.3.1. By Country
5.3.2. By Service Type
5.3.3. By Outsourcing Model
5.3.4. By Application
5.4. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2025 - 2032
5.4.1. U.S.
5.4.2. Canada
5.5. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Service Type, 2025 - 2032
5.5.1. Inventory Management Outsourcing
5.5.2. Demand Forecasting and Planning
5.5.3. Logistics Management Outsourcing
5.5.4. Risk and Compliance Outsourcing
5.5.5. Vendor Management Outsourcing
5.5.6. Order Management Outsourcing
5.6. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Outsourcing Model, 2025 - 2032
5.6.1. Offshoring
5.6.2. Nearshoring
5.6.3. Onshoring
5.7. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Application, 2025 - 2032
5.7.1. Retail & CPG
5.7.2. Healthcare & Lifesciences
5.7.3. Manufacturing
5.7.4. Energy & Utilities
5.7.5. Telecom
5.7.6. Others
5.8. Market Attractiveness Analysis
6. Europe Supply Chain Management BPO Market Outlook: Historical (2019 - 2023) and Forecast (2025 - 2032)
6.1. Key Highlights
6.2. Pricing Analysis
6.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019 - 2023
6.3.1. By Country
6.3.2. By Service Type
6.3.3. By Outsourcing Model
6.3.4. By Application
6.4. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2025 - 2032
6.4.1. Germany
6.4.2. France
6.4.3. U.K.
6.4.4. Italy
6.4.5. Spain
6.4.6. Russia
6.4.7. Turkey
6.4.8. Rest of Europe
6.5. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Service Type, 2025 - 2032
6.5.1. Inventory Management Outsourcing
6.5.2. Demand Forecasting and Planning
6.5.3. Logistics Management Outsourcing
6.5.4. Risk and Compliance Outsourcing
6.5.5. Vendor Management Outsourcing
6.5.6. Order Management Outsourcing
6.6. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Outsourcing Model, 2025 - 2032
6.6.1. Offshoring
6.6.2. Nearshoring
6.6.3. Onshoring
6.7. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Application, 2025 - 2032
6.7.1. Retail & CPG
6.7.2. Healthcare & Lifesciences
6.7.3. Manufacturing
6.7.4. Energy & Utilities
6.7.5. Telecom
6.7.6. Others
6.8. Market Attractiveness Analysis
7. East Asia Supply Chain Management BPO Market Outlook: Historical (2019 - 2023) and Forecast (2025 - 2032)
7.1. Key Highlights
7.2. Pricing Analysis
7.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019 - 2023
7.3.1. By Country
7.3.2. By Service Type
7.3.3. By Outsourcing Model
7.3.4. By Application
7.4. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2025 - 2032
7.4.1. China
7.4.2. Japan
7.4.3. South Korea
7.5. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Service Type, 2025 - 2032
7.5.1. Inventory Management Outsourcing
7.5.2. Demand Forecasting and Planning
7.5.3. Logistics Management Outsourcing
7.5.4. Risk and Compliance Outsourcing
7.5.5. Vendor Management Outsourcing
7.5.6. Order Management Outsourcing
7.6. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Outsourcing Model, 2025 - 2032
7.6.1. Offshoring
7.6.2. Nearshoring
7.6.3. Onshoring
7.7. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Application, 2025 - 2032
7.7.1. Retail & CPG
7.7.2. Healthcare & Lifesciences
7.7.3. Manufacturing
7.7.4. Energy & Utilities
7.7.5. Telecom
7.7.6. Others
7.8. Market Attractiveness Analysis
8. South Asia & Oceania Supply Chain Management BPO Market Outlook: Historical (2019 - 2023) and Forecast (2025 - 2032)
8.1. Key Highlights
8.2. Pricing Analysis
8.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019 - 2023
8.3.1. By Country
8.3.2. By Service Type
8.3.3. By Outsourcing Model
8.3.4. By Application
8.4. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2025 - 2032
8.4.1. India
8.4.2. Southeast Asia
8.4.3. ANZ
8.4.4. Rest of South Asia & Oceania
8.5. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Service Type, 2025 - 2032
8.5.1. Inventory Management Outsourcing
8.5.2. Demand Forecasting and Planning
8.5.3. Logistics Management Outsourcing
8.5.4. Risk and Compliance Outsourcing
8.5.5. Vendor Management Outsourcing
8.5.6. Order Management Outsourcing
8.6. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Outsourcing Model, 2025 - 2032
8.6.1. Offshoring
8.6.2. Nearshoring
8.6.3. Onshoring
8.7. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Application, 2025 - 2032
8.7.1. Retail & CPG
8.7.2. Healthcare & Lifesciences
8.7.3. Manufacturing
8.7.4. Energy & Utilities
8.7.5. Telecom
8.7.6. Others
8.8. Market Attractiveness Analysis
9. Latin America Supply Chain Management BPO Market Outlook: Historical (2019 - 2023) and Forecast (2025 - 2032)
9.1. Key Highlights
9.2. Pricing Analysis
9.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019 - 2023
9.3.1. By Country
9.3.2. By Service Type
9.3.3. By Outsourcing Model
9.3.4. By Application
9.4. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2025 - 2032
9.4.1. Brazil
9.4.2. Mexico
9.4.3. Rest of Latin America
9.5. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Service Type, 2025 - 2032
9.5.1. Inventory Management Outsourcing
9.5.2. Demand Forecasting and Planning
9.5.3. Logistics Management Outsourcing
9.5.4. Risk and Compliance Outsourcing
9.5.5. Vendor Management Outsourcing
9.5.6. Order Management Outsourcing
9.6. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Outsourcing Model, 2025 - 2032
9.6.1. Offshoring
9.6.2. Nearshoring
9.6.3. Onshoring
9.7. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Application, 2025 - 2032
9.7.1. Retail & CPG
9.7.2. Healthcare & Lifesciences
9.7.3. Manufacturing
9.7.4. Energy & Utilities
9.7.5. Telecom
9.7.6. Others
9.8. Market Attractiveness Analysis
10. Middle East & Africa Supply Chain Management BPO Market Outlook: Historical (2019 - 2023) and Forecast (2025 - 2032)
10.1. Key Highlights
10.2. Pricing Analysis
10.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019 - 2023
10.3.1. By Country
10.3.2. By Service Type
10.3.3. By Outsourcing Model
10.3.4. By Application
10.4. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2025 - 2032
10.4.1. GCC
10.4.2. Egypt
10.4.3. South Africa
10.4.4. Northern Africa
10.4.5. Rest of Middle East & Africa
10.5. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Service Type, 2025 - 2032
10.5.1. Inventory Management Outsourcing
10.5.2. Demand Forecasting and Planning
10.5.3. Logistics Management Outsourcing
10.5.4. Risk and Compliance Outsourcing
10.5.5. Vendor Management Outsourcing
10.5.6. Order Management Outsourcing
10.6. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Outsourcing Model, 2025 - 2032
10.6.1. Offshoring
10.6.2. Nearshoring
10.6.3. Onshoring
10.7. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Application, 2025 - 2032
10.7.1. Retail & CPG
10.7.2. Healthcare & Lifesciences
10.7.3. Manufacturing
10.7.4. Energy & Utilities
10.7.5. Telecom
10.7.6. Others
10.8. Market Attractiveness Analysis
11. Competition Landscape
11.1. Market Share Analysis, 2024
11.2. Market Structure
11.2.1. Competition Intensity Mapping By Market
11.2.2. Competition Offshore Supply Chain Management BPOs
11.2.3. Apparent Product Capacity
11.3. Company Profiles (Details - Overview, Financials, Strategy, Recent Developments)
11.3.1. GEP
11.3.1.1. Overview
11.3.1.2. Segments and Product
11.3.1.3. Key Financials
11.3.1.4. Market Developments
11.3.1.5. Market Strategy
11.3.2. HCL Technologies
11.3.2.1. Overview
11.3.2.2. Segments and Product
11.3.2.3. Key Financials
11.3.2.4. Market Developments
11.3.2.5. Market Strategy
11.3.3. Teleperformance
11.3.3.1. Overview
11.3.3.2. Segments and Product
11.3.3.3. Key Financials
11.3.3.4. Market Developments
11.3.3.5. Market Strategy
11.3.4. Accenture
11.3.4.1. Overview
11.3.4.2. Segments and Product
11.3.4.3. Key Financials
11.3.4.4. Market Developments
11.3.4.5. Market Strategy
11.3.5. Genpact
11.3.5.1. Overview
11.3.5.2. Segments and Product
11.3.5.3. Key Financials
11.3.5.4. Market Developments
11.3.5.5. Market Strategy
11.3.6. Wipro
11.3.6.1. Overview
11.3.6.2. Segments and Product
11.3.6.3. Key Financials
11.3.6.4. Market Developments
11.3.6.5. Market Strategy
11.3.7. TCS
11.3.7.1. Overview
11.3.7.2. Segments and Product
11.3.7.3. Key Financials
11.3.7.4. Market Developments
11.3.7.5. Market Strategy
11.3.8. Infosys
11.3.8.1. Overview
11.3.8.2. Segments and Product
11.3.8.3. Key Financials
11.3.8.4. Market Developments
11.3.8.5. Market Strategy
11.3.9. IBM Corporation
11.3.9.1. Overview
11.3.9.2. Segments and Product
11.3.9.3. Key Financials
11.3.9.4. Market Developments
11.3.9.5. Market Strategy
11.3.10. Mphasis
11.3.10.1. Overview
11.3.10.2. Segments and Product
11.3.10.3. Key Financials
11.3.10.4. Market Developments
11.3.10.5. Market Strategy
12. Appendix
12.1. Research Methodology
12.2. Research Assumptions
12.3. Acronyms and Abbreviations

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート

Persistence Market Research社のIT・通信分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(bpo)の最新刊レポート


よくあるご質問


Persistence Market Research社はどのような調査会社ですか?


パーシスタンスマーケットリサーチ(Persistence Market Research/PMR)は独自の方法論を用いたデータ解析と市場調査をベースに広範な産業調査報告書とカスタム調査を提供しています... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2025/05/30 10:26

144.87 円

165.07 円

198.12 円

ページTOPに戻る