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コネクテッドTV市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2031年

コネクテッドTV市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2031年


Connected TV Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2031

Persistence Market Research社はこのほど、コネクテッドTVの世界市場に関する包括的なレポートを発表した。当レポートでは、促進要因、トレンド、機会、課題などの重要な市場ダイナミクスを徹底的に評価し、市場... もっと見る

 

 

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Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年9月12日 US$4,900
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、コネクテッドTVの世界市場に関する包括的なレポートを発表した。当レポートでは、促進要因、トレンド、機会、課題などの重要な市場ダイナミクスを徹底的に評価し、市場構造に関する詳細な洞察を提供しています。

主要な洞察

- コネクテッドTVの市場規模(2024E):91億米ドル
- 市場予測額(2031年)201億米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2024〜2031年):12

コネクテッドTV市場 - レポートスコープ

コネクテッドTVは、ユーザーがテレビを通じてストリーミングサービス、アプリ、ウェブブラウジングにアクセスできるようにすることで、ホームエンターテイメントに革命をもたらしている。これらのデバイスはインターネット接続機能を備え、オーバー・ザ・トップ(OTT)コンテンツ、ビデオ・オン・デマンド(VOD)、ソーシャルメディア・プラットフォームをサポートしている。コネクテッドTV市場は、シームレスなストリーミング体験を求める家庭から、デジタル・マーケティングにスマート・ディスプレイを活用する企業まで、多様なユーザー層にサービスを提供している。市場成長の原動力となっているのは、高速インターネットの普及率の上昇、オンデマンド・コンテンツへの需要の高まり、ユーザー体験と双方向性の向上を提供するスマートTV技術の進歩である。

市場成長の促進要因:

世界のコネクテッドTV市場は、Netflix、Amazon Prime、Disney+のようなOTTプラットフォームの人気の高まりに後押しされたデジタルコンテンツ消費へのシフトの増加など、いくつかの重要な要因によって推進されている。スマートTVに人工知能(AI)と音声認識技術が統合されたことで、ユーザーの利便性とパーソナライゼーションが強化され、需要がさらに高まっている。さらに、マルチスクリーン視聴の増加やコードカットのトレンドは、家庭がコネクテッドTVを主なエンターテインメント・ソースとして採用することを促している。さらに、OLEDやQLEDなどのディスプレイ技術の急速な進歩により画質が向上しており、これが消費者需要の拡大に寄与している。

市場の阻害要因

有望な成長見通しにもかかわらず、コネクテッドTV市場は、データプライバシーに関する懸念、サイバーセキュリティリスク、断片化されたエコシステムに関連する課題に直面している。パーソナライズされたレコメンデーションのためにスマートTVがユーザーデータを収集・処理することは、消費者の間でプライバシーに関する懸念を引き起こし、こうした機器に対する信頼に影響を与える。さらに、スマートTVのオペレーティングシステムが標準化されておらず、特定のアプリやデバイスとの互換性に問題があることが、ユーザー導入の課題となっている。こうした懸念に対処するためには、メーカーは堅牢なセキュリティフレームワークと、さまざまなアプリケーションやサービスをシームレスに統合できる相互運用可能なソリューションに注力する必要がある。

市場機会:

コネクテッドTV市場は、スマートホームエコシステムの採用増加、コンテンツ・オンデマンドに対する消費者の嗜好の高まり、スマートディスプレイ機能の技術革新などにより、大きな成長機会をもたらしている。スマートTVとスマートスピーカーやホームオートメーションシステムなどのモノのインターネット(IoT)機器との統合は、市場プレーヤーがコネクテッド体験を提供する新たな機会を生み出している。さらに、特にアジア太平洋地域とラテンアメリカの新興市場は、可処分所得の増加とインターネットの普及拡大により、大きな成長の可能性を秘めている。コンテンツプロバイダー、ストリーミングプラットフォーム、スマートTVメーカー間の戦略的提携は、こうした機会を生かし、市場拡大を推進するために不可欠である。

本レポートで扱う主な質問

- コネクテッドTV市場の世界的成長を促進する主な要因は何か?
- 各地域でコネクテッドTVの採用を促進している技術や機能は何か?
- 技術の進歩によってコネクテッドTV市場の競争環境はどのように変化しているのか?
- コネクテッドTV市場に貢献している主要プレイヤーは誰で、市場の関連性を維持するためにどのような戦略を採用しているのか?
- 世界のコネクテッドTV市場における新たなトレンドと将来性は?

競争情報とビジネス戦略:

サムスン電子、LG電子、ソニーなど、コネクテッドTVの世界市場における主要企業は、競争力を高めるため、技術革新、製品の差別化、戦略的提携に注力しています。これらの企業は、AIを活用した音声アシスタント、優れたディスプレイ技術、一般的なストリーミング・プラットフォームとのシームレスな統合を特徴とする次世代スマートTVを開発するため、研究開発に投資している。コンテンツ・プロバイダーやOTTプラットフォームとの提携により、これらの企業はコンテンツの提供を強化し、消費者のエンゲージメントを高めている。さらに、これらのプレーヤーは、消費者への直接販売やオンライン小売などの高度なマーケティング戦略を活用して、新たな顧客層を開拓し、世界的なプレゼンスを拡大している。

主な企業

- サムスン電子
- LGエレクトロニクス
- ソニー株式会社
- ヴィジオ株式会社
- パナソニック株式会社
- TCL株式会社
- ハイセンスグループ株式会社
- アップル
- グーグル合同会社
- アマゾン・ドット・コム株式会社

コネクテッドTV市場調査セグメンテーション

スクリーンタイプ別
- 曲面
- フラット

用途別
- 屋内用
- 屋外用

スクリーンサイズ別
- 30インチ未満
- 30インチ~50インチ
- 50インチ~70インチ
- 70インチ以上

プラットフォーム別
- アンドロイド
- ロク
- その他(Ubuntuなど)

用途別
- エンターテインメント
- 教育
- 家庭用
- その他(オフィスなど)

流通チャネル別
- オンライン
- オフライン

価格別
- 低価格
- 中
- 高

解像度タイプ別
- 8K
- 4K
- 1080 p
- その他(720pなど)

ディスプレイタイプ別
- QLED
- 有機EL
- LED
- その他(LCDなど)

地域別
- 北米
- 欧州
- アジア太平洋
- 中東・アフリカ
- 南米


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目次

1.要旨
1.1.コネクテッドTVの世界市場スナップショット、2024-2031年
1.2.市場機会評価、2024-2031年、US$ Mn
1.3.主要市場動向
1.4.今後の市場予測
1.5.プレミアム市場の洞察
1.6.業界動向と主要市場イベント
1.7.PMR分析と提言
2.市場概要
2.1.市場の範囲と定義
2.2.市場ダイナミクス
2.2.1.促進要因
2.2.2.阻害要因
2.2.3.機会
2.2.4.課題
2.2.5.主要トレンド
2.3.マクロ経済要因
2.3.1.世界各セクターの見通し
2.3.2.世界のGDP成長率見通し
2.3.3.世界のIT支出見通し
2.3.4.世界のイノベーションと研究開発の見通し
2.3.5.世界の半導体産業売上高
2.4.COVID-19インパクト分析
2.5.予測要因-関連性と影響
3.付加価値の洞察
3.1.コネクテッドTVの普及分析
3.2.技術評価
3.3.規制情勢
3.4.バリューチェーン分析
3.4.1.流通チャネル/市場一覧
3.4.2.エンドユーザー(業界)のリスト
3.5.主な取引と合併
3.6.PESTLE分析
3.7.ポーターのファイブフォース分析
4.価格動向分析、2019-2031年
4.1.主要ハイライト
4.2.ディスプレイタイプ価格に影響を与える主な要因
4.3.ディスプレイタイプ別平均価格分析
4.4.地域別価格分析
5.コネクテッドTVの世界市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
5.1.主要ハイライト
5.1.1.市場規模(台数)予測
5.1.2.市場規模(億米ドル)と前年比成長率
5.1.3.絶対額ビジネスチャンス
5.2.市場規模(10億米ドル)の分析と予測
5.2.1.過去の市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
5.2.2.現在の市場規模(10億米ドル)の分析と予測、2023~2031年
5.3.コネクテッドTVの世界市場展望ディスプレイタイプ
5.3.1.イントロダクション/主な調査結果
5.3.2.過去の市場規模(億米ドル)と数量(台数)分析、ディスプレイタイプ別、2019年~2023年
5.3.3.現在の市場規模(億米ドル)および数量(台数)分析と予測:ディスプレイタイプ別、2024-2031年
5.3.3.1.QLED
5.3.3.2.OLED
5.3.3.3.LED
5.3.3.4.その他(LCDなど)
5.4.市場魅力度分析:ディスプレイタイプ
5.5.コネクテッドTVの世界市場展望:解像度タイプ
5.5.1.はじめに/主な調査結果
5.5.2.過去の市場規模(億米ドル)および数量(台数)分析、解像度タイプ別、2019年~2023年
5.5.3.現在の市場規模(億米ドル)および数量(台数)分析と予測:解像度タイプ別、2024年~2031年
5.5.3.1.8K
5.5.3.2.4K
5.5.3.3.1080 p
5.5.3.4.その他(720pなど)
5.6.市場魅力度分析:解像度タイプ
5.7.コネクテッドTVの世界市場展望:画面サイズ
5.7.1.はじめに/主な調査結果
5.7.2.スクリーンサイズ別の過去市場規模(億米ドル)および数量(台)分析、2019年~2023年
5.7.3.現在の市場規模(億米ドル)および数量(台数)分析と予測:画面サイズ別、2024-2031年
5.7.3.1.30インチ未満
5.7.3.2.30インチ以上50インチ未満
5.7.3.3.50インチから70インチ
5.7.3.4.70インチ以上
5.8.市場魅力度分析:スクリーンサイズ
5.9.コネクテッドTVの世界市場展望:流通チャネル
5.9.1.はじめに/主な調査結果
5.9.2.過去の市場規模(億米ドル)および数量(台数)分析、流通チャネル別、2019年~2023年
5.9.3.現在の市場規模(億米ドル)および数量(台数)分析・予測:流通チャネル別、2024年~2031年
5.9.3.1.オンライン
5.9.3.1.1.電子商取引サイト
5.9.3.1.2.自社サイト
5.9.3.2.オフライン
5.9.3.2.1.ハイパーマーケットとスーパーマーケット
5.9.3.2.2.専門店
5.9.3.2.3.ファクトリーアウトレット
5.9.3.2.4.個人小売店
5.9.3.2.5.その他の小売ベース店舗
5.10.市場魅力度分析:流通チャネル
5.11.コネクテッドTVの世界市場展望:最終用途
5.11.1.はじめに/主な調査結果
5.11.2.過去の市場規模(億米ドル)および数量(台数)分析、エンドユース別、2019年〜2023年
5.11.3.現在の市場規模(億米ドル)および数量(台数)分析と予測:最終用途別、2024-2031年
5.11.3.1.娯楽
5.11.3.2.教育
5.11.3.3.家庭用
5.11.3.4.その他(オフィス等)
5.12.市場の魅力度分析エンドユース
6.コネクテッドTVの世界市場展望地域
6.1.主なハイライト
6.2.過去の市場規模(億米ドル)と数量(台数)分析、地域別、2019年~2023年
6.3.現在の市場規模(億米ドル)および数量(台数)分析と予測、地域別、2024-2031年
6.3.1.北米
6.3.2.欧州
6.3.3.東アジア
6.3.4.南アジア・オセアニア
6.3.5.ラテンアメリカ
6.3.6.中東・アフリカ
6.4.市場魅力度分析:地域
7.北米コネクテッドTV市場の展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
7.1.主なハイライト
7.2.過去の市場規模(億米ドル)と市場別台数(台)分析(2019~2023年
7.2.1.国別
7.2.2.ディスプレイタイプ別
7.2.3.解像度タイプ別
7.2.4.画面サイズ別
7.2.5.流通チャネル別
7.2.6.最終用途別
7.3.現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)の分析と予測、国別、2024~2031年
7.3.1.米国
7.3.2.カナダ
7.4.現在の市場規模(億米ドル)および数量(台)の分析と予測、ディスプレイタイプ別、2024~2031年
7.4.1.QLED
7.4.2.OLED
7.4.3.LED
7.4.4.その他(LCDなど)
7.5.現在の市場規模(億米ドル)および数量(台数)の分析と予測、解像度タイプ別、2024~2031年
7.5.1.8K
7.5.2.4K
7.5.3.1080 p
7.5.4.その他(720pなど)
7.6.現在の市場規模(億米ドル)および数量(台数)の分析と予測、画面サイズ別、2024~2031年
7.6.1.30インチ未満
7.6.2.30インチ以上50インチ未満
7.6.3.50インチから70インチ
7.6.4.70インチ以上
7.7.現在の市場規模(億米ドル)および数量(台数)の分析と予測、流通チャネル別、2024~2031年
7.7.1.オンライン
7.7.1.1.電子商取引サイト
7.7.1.2.自社サイト
7.7.2.オフライン
7.7.2.1.ハイパーマーケットとスーパーマーケット
7.7.2.2.専門店
7.7.2.3.ファクトリーアウトレット
7.7.2.4.独立系小売店
7.7.2.5.その他の小売ベース店舗
7.8.現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)の分析と予測、エンドユース別、2024~2031年
7.8.1.娯楽
7.8.2.教育
7.8.3.家庭用
7.8.4.その他(オフィス等)
7.9.市場魅力度分析
8.欧州コネクテッドTV市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
8.1.主要ハイライト
8.2.過去の市場規模(億米ドル)と市場別台数(台)分析(2019~2023年
8.2.1.国別
8.2.2.ディスプレイタイプ別
8.2.3.解像度タイプ別
8.2.4.画面サイズ別
8.2.5.流通チャネル別
8.2.6.最終用途別
8.3.現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)の分析と予測、国別、2024~2031年
8.3.1.ドイツ
8.3.2.フランス
8.3.3.イギリス
8.3.4.イタリア
8.3.5.スペイン
8.3.6.ロシア
8.3.7.トルコ
8.3.8.その他のヨーロッパ
8.4.現在の市場規模(億米ドル)および数量(台)の分析と予測、ディスプレイタイプ別、2024~2031年
8.4.1.QLED
8.4.2.OLED
8.4.3.LED
8.4.4.その他(LCDなど)
8.5.現在の市場規模(億米ドル)および数量(台数)の分析と予測、解像度タイプ別、2024~2031年
8.5.1.8K
8.5.2.4K
8.5.3.1080 p
8.5.4.その他(720pなど)
8.6.現在の市場規模(億米ドル)および数量(台数)の分析と予測、画面サイズ別、2024~2031年
8.6.1.30インチ未満
8.6.2.30インチ以上50インチ未満
8.6.3.50インチから70インチ
8.6.4.70インチ以上
8.7.現在の市場規模(億米ドル)および数量(台数)の分析と予測、流通チャネル別、2024~2031年
8.7.1.オンライン
8.7.1.1.電子商取引サイト
8.7.1.2.自社サイト
8.7.2.オフライン
8.7.2.1.ハイパーマーケットとスーパーマーケット
8.7.2.2.専門店
8.7.2.3.ファクトリーアウトレット
8.7.2.4.独立系小売店
8.7.2.5.その他の小売ベース店舗
8.8.現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)の分析と予測、エンドユース別、2024~2031年
8.8.1.娯楽
8.8.2.教育
8.8.3.家庭用
8.8.4.その他(オフィス等)
8.9.市場魅力度分析
9.東アジアのコネクテッドTV市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
9.1.主要ハイライト
9.2.過去の市場規模(億米ドル)と市場別台数(台)分析(2019~2023年
9.2.1.国別
9.2.2.ディスプレイタイプ別
9.2.3.解像度タイプ別
9.2.4.画面サイズ別
9.2.5.流通チャネル別
9.2.6.最終用途別
9.3.現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)の分析と予測、国別、2024~2031年
9.3.1.中国
9.3.2.日本
9.3.3.韓国
9.4.現在の市場規模(億米ドル)および数量(台)の分析と予測、ディスプレイタイプ別、2024~2031年
9.4.1.QLED
9.4.2.OLED
9.4.3.LED
9.4.4.その他(LCDなど)
9.5.現在の市場規模(億米ドル)および数量(台数)の分析と予測、解像度タイプ別、2024~2031年
9.5.1.8K
9.5.2.4K
9.5.3.1080 p
9.5.4.その他(720pなど)
9.6.現在の市場規模(億米ドル)および数量(台数)の分析と予測、画面サイズ別、2024~2031年
9.6.1.30インチ未満
9.6.2.30インチ以上50インチ未満
9.6.3.50インチから70インチ
9.6.4.70インチ以上
9.7.現在の市場規模(億米ドル)および数量(台数)の分析と予測、流通チャネル別、2024~2031年
9.7.1.オンライン
9.7.1.1.電子商取引サイト
9.7.1.2.自社サイト
9.7.2.オフライン
9.7.2.1.ハイパーマーケットとスーパーマーケット
9.7.2.2.専門店
9.7.2.3.ファクトリーアウトレット
9.7.2.4.独立系小売店
9.7.2.5.その他の小売ベース店舗
9.8.現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)の分析と予測、エンドユース別、2024~2031年
9.8.1.娯楽
9.8.2.教育
9.8.3.家庭用
9.8.4.その他(オフィス等)
9.9.市場魅力度分析
10.南アジア・オセアニアのコネクテッドTV市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
10.1.主要ハイライト
10.2.過去の市場規模(億米ドル)と市場別台数(台)分析(2019~2023年
10.2.1.国別
10.2.2.ディスプレイタイプ別
10.2.3.解像度タイプ別
10.2.4.画面サイズ別
10.2.5.流通チャネル別
10.2.6.最終用途別
10.3.現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)の分析と予測、国別、2024~2031年
10.3.1.インド
10.3.2.東南アジア
10.3.3.ニュージーランド
10.3.4.その他の南アジア・オセアニア
10.4.現在の市場規模(億米ドル)および数量(台)の分析と予測、ディスプレイタイプ別、2024~2031年
10.4.1.QLED
10.4.2.OLED
10.4.3.LED
10.4.4.その他(LCDなど)
10.5.現在の市場規模(億米ドル)および数量(台数)の分析と予測、解像度タイプ別、2024~2031年
10.5.1.8K
10.5.2.4K
10.5.3.1080 p
10.5.4.その他(720pなど)
10.6.現在の市場規模(億米ドル)および数量(台数)の分析と予測、画面サイズ別、2024~2031年
10.6.1.30インチ未満
10.6.2.30インチ以上50インチ未満
10.6.3.50インチから70インチ
10.6.4.70インチ以上
10.7.現在の市場規模(億米ドル)および数量(台数)の分析と予測、流通チャネル別、2024~2031年
10.7.1.オンライン
10.7.1.1.電子商取引サイト
10.7.1.2.自社サイト
10.7.2.オフライン
10.7.2.1.ハイパーマーケットとスーパーマーケット
10.7.2.2.専門店
10.7.2.3.ファクトリーアウトレット
10.7.2.4.独立系小売店
10.7.2.5.その他の小売ベース店舗
10.8.現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)の分析と予測、エンドユース別、2024~2031年
10.8.1.娯楽
10.8.2.教育
10.8.3.家庭用
10.8.4.その他(オフィス等)
10.9.市場魅力度分析
11.ラテンアメリカのコネクテッドTV市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
11.1.主要ハイライト
11.2.過去の市場規模(億米ドル)と市場別台数(台)分析(2019~2023年
11.2.1.国別
11.2.2.ディスプレイタイプ別
11.2.3.解像度タイプ別
11.2.4.画面サイズ別
11.2.5.流通チャネル別
11.2.6.最終用途別
11.3.現在の市場規模(億米ドル)および数量(台数)の分析と予測、ディスプレイタイプ別、2024~2031年
11.3.1.QLED
11.3.2.OLED
11.3.3.LED
11.3.4.その他(LCDなど)
11.4.解像度タイプ別市場規模(億米ドル)および数量(台数)の現状分析と予測、2024~2031年
11.4.1.8K
11.4.2.4K
11.4.3.1080 p
11.4.4.その他(720pなど)
11.5.現在の市場規模(億米ドル)および数量(台数)の分析と予測(画面サイズ別)、2024~2031年
11.5.1.30インチ未満
11.5.2.30インチ以上50インチ未満
11.5.3.50インチから70インチ
11.5.4.70インチ以上
11.6.現在の市場規模(億米ドル)および数量(台数)の分析と予測、流通チャネル別、2024〜2031年
11.6.1.オンライン
11.6.1.1.電子商取引サイト
11.6.1.2.自社サイト
11.6.2.オフライン
11.6.2.1.ハイパーマーケットとスーパーマーケット
11.6.2.2.専門店
11.6.2.3.ファクトリーアウトレット
11.6.2.4.独立系小売店
11.6.2.5.その他の小売ベース店舗
11.7.現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)の分析と予測、エンドユース別、2024~2031年
11.7.1.娯楽
11.7.2.教育
11.7.3.家庭用
11.7.4.その他(オフィス等)
11.8.市場魅力度分析
12.中東・アフリカのコネクテッドTV市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
12.1.主要ハイライト
12.2.過去の市場規模(億米ドル)と市場別台数(台)分析(2019~2023年
12.2.1.国別
12.2.2.ディスプレイタイプ別
12.2.3.解像度タイプ別
12.2.4.画面サイズ別
12.2.5.流通チャネル別
12.2.6.最終用途別
12.3.現在の市場規模(億米ドル)および数量(台数)の分析と予測、ディスプレイタイプ別、2024~2031年
12.3.1.QLED
12.3.2.OLED
12.3.3.LED
12.3.4.その他(LCDなど)
12.4.解像度タイプ別市場規模(億米ドル)および数量(台数)の現状分析と予測、2024~2031年
12.4.1.8K
12.4.2.4K
12.4.3.1080 p
12.4.4.その他(720pなど)
12.5.現在の市場規模(億米ドル)および数量(台数)の分析と予測(画面サイズ別)、2024~2031年
12.5.1.30インチ未満
12.5.2.30インチ以上50インチ未満
12.5.3.50インチから70インチ
12.5.4.70インチ以上
12.6.現在の市場規模(億米ドル)および数量(台数)の分析と予測、流通チャネル別、2024〜2031年
12.6.1.オンライン
12.6.1.1.電子商取引サイト
12.6.1.2.自社サイト
12.6.2.オフライン
12.6.2.1.ハイパーマーケットとスーパーマーケット
12.6.2.2.専門店
12.6.2.3.ファクトリーアウトレット
12.6.2.4.独立系小売店
12.6.2.5.その他の小売ベース店舗
12.7.現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)の分析と予測、エンドユース別、2024~2031年
12.7.1.娯楽
12.7.2.教育
12.7.3.家庭用
12.7.4.その他(オフィス等)
12.8.市場魅力度分析
13.競争環境
13.1.市場シェア分析、2023年
13.2.市場構造
13.2.1.市場別競争激化度マッピング
13.2.2.競争ダッシュボード
13.3.企業プロフィール(詳細 - 概要、財務、戦略、最近の動向)
13.3.1.サムスン電子
13.3.1.1.概要
13.3.1.2.製品ポートフォリオ
13.3.1.3.主要財務
13.3.1.4.市場動向
13.3.1.5.市場戦略
13.3.2.LGエレクトロニクス
13.3.3.ソニー株式会社
13.3.4.TCLテクノロジー
13.3.5.ヴィジオ社
13.3.6.ハイセンス
13.3.7.パナソニック株式会社
13.3.8.Koninklijke Philips N.V.
13.3.9.シャープ
13.3.10.ハイアール・グループ・コーポレーション
13.3.11.日立製作所
14.付録
14.1.調査方法
14.2.調査の前提
14.3.頭字語および略語

 

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Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the worldwide market for Connected TV. The report offers a thorough assessment of crucial market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, providing detailed insights into the market structure.

Key Insights:

• Connected TV Market Size (2024E): US$9.1 Bn
• Projected Market Value (2031F): US$20.1 Bn
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2031):12%

Connected TV Market - Report Scope:

Connected TVs are revolutionizing home entertainment by enabling users to access streaming services, apps, and web browsing through their televisions. These devices are equipped with internet connectivity, supporting over-the-top (OTT) content, video-on-demand (VOD), and social media platforms. The Connected TV market serves a diverse user base, from households seeking seamless streaming experiences to businesses utilizing smart displays for digital marketing. Market growth is driven by the rising penetration of high-speed internet, increasing demand for on-demand content, and advancements in smart TV technologies, offering enhanced user experiences and interactivity.

Market Growth Drivers:

The global Connected TV market is propelled by several key factors, including the increasing shift towards digital content consumption, fueled by the growing popularity of OTT platforms like Netflix, Amazon Prime, and Disney+. The integration of artificial intelligence (AI) and voice recognition technologies in smart TVs is further driving demand by enhancing user convenience and personalization. Additionally, the rise in multi-screen viewing and cord-cutting trends is prompting households to adopt Connected TVs as a primary source of entertainment. Moreover, rapid advancements in display technologies, such as OLED and QLED, are enhancing picture quality, which contributes to the growing consumer demand.

Market Restraints:

Despite promising growth prospects, the Connected TV market faces challenges related to data privacy concerns, cybersecurity risks, and fragmented ecosystems. The collection and processing of user data by smart TVs for personalized recommendations raise privacy concerns among consumers, impacting trust in these devices. Moreover, the lack of standardization in smart TV operating systems and compatibility issues with certain apps or devices pose challenges for user adoption. Addressing these concerns requires manufacturers to focus on robust security frameworks and interoperable solutions that can seamlessly integrate various applications and services.

Market Opportunities:

The Connected TV market presents significant growth opportunities driven by the rising adoption of smart home ecosystems, increasing consumer preference for content-on-demand, and technological innovations in smart display features. The integration of smart TVs with Internet of Things (IoT) devices, such as smart speakers and home automation systems, is creating new opportunities for market players to offer connected experiences. Additionally, emerging markets, particularly in Asia-Pacific and Latin America, offer substantial growth potential due to rising disposable incomes and expanding internet penetration. Strategic collaborations between content providers, streaming platforms, and smart TV manufacturers are essential to capitalize on these opportunities and drive market expansion.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors driving the growth of the Connected TV market globally?
• Which technologies and features are driving the adoption of Connected TVs across different regions?
• How are technological advancements reshaping the competitive landscape of the Connected TV market?
• Who are the key players contributing to the Connected TV market, and what strategies are they employing to maintain market relevance?
• What are the emerging trends and future prospects in the global Connected TV market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global Connected TV market, including Samsung Electronics, LG Electronics, and Sony Corporation, focus on innovation, product differentiation, and strategic partnerships to gain a competitive edge. These companies are investing in R&D to develop next-generation smart TVs featuring AI-driven voice assistants, superior display technologies, and seamless integration with popular streaming platforms. Partnerships with content providers and OTT platforms enable these companies to enhance their content offerings, thereby increasing consumer engagement. Moreover, these players are leveraging advanced marketing strategies, such as direct-to-consumer sales and online retailing, to tap into new customer segments and expand their global presence.

Key Companies Profiled:

• Samsung Electronics Co., Ltd.
• LG Electronics, Inc.
• Sony Corporation
• Vizio Inc.
• Panasonic Corporation
• TCL Corporation
• Hisense Group Co., Ltd.
• Apple Inc.
• Google LLC
• Amazon.com, Inc.

Connected TV Market Research Segmentation

By Screen Type
• Curved
• Flat

By Usage
• Indoor
• Outdoor

By Screen Size
• Less than 30 inches
• 30 inches to 50 inches
• 50 inches to 70 inches
• Above 70 inches

By Platform Type
• Android
• Roku
• Others (Ubuntu, etc.)

By End Use
• Entertainment
• Education
• Home Use
• Others (Offices, etc.)

By Distribution Channel
• Online
• Offline

By Price
• Low
• Medium
• High

By Resolution Type
• 8K
• 4K
• 1080 p
• Others (720 p, etc.)

By Display Type
• QLED
• OLED
• LED
• Others (LCD, etc.)

By Region
• North America
• Europe
• Asia Pacific
• The Middle East and Africa
• South America



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Connected TV Market Snapshot, 2024-2031
1.2. Market Opportunity Assessment, 2024-2031, US$ Mn
1.3. Key Market Trends
1.4. Future Market Projections
1.5. Premium Market Insights
1.6. Industry Developments and Key Market Events
1.7. PMR Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Scope and Definition
2.2. Market Dynamics
2.2.1. Drivers
2.2.2. Restraints
2.2.3. Opportunity
2.2.4. Challenges
2.2.5. Key Trends
2.3. Macro-Economic Factors
2.3.1. Global Sectorial Outlook
2.3.2. Global GDP Growth Outlook
2.3.3. Global IT Spending Outlook
2.3.4. Global Innovation and R&D Outlook
2.3.5. Global Semiconductor Industry Revenue
2.4. COVID-19 Impact Analysis
2.5. Forecast Factors - Relevance and Impact
3. Value Added Insights
3.1. Connected TV Adoption Analysis
3.2. Technology Assessment
3.3. Regulatory Landscape
3.4. Value Chain Analysis
3.4.1. List of Distribution Channel/Marketplaces
3.4.2. List of End User (Industry)
3.5. Key Deals and Mergers
3.6. PESTLE Analysis
3.7. Porter’s Five Force Analysis
4. Price Trend Analysis, 2019-2031
4.1. Key Highlights
4.2. Key Factors Impacting Display Type Prices
4.3. Average Pricing Analysis, By Display Type
4.4. Regional Prices Analysis
5. Global Connected TV Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
5.1. Key Highlights
5.1.1. Market Volume (Units) Projections
5.1.2. Market Size (US$ Bn) and Y-o-Y Growth
5.1.3. Absolute $ Opportunity
5.2. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast
5.2.1. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, 2019-2023
5.2.2. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, 2023-2031
5.3. Global Connected TV Market Outlook: Display Type
5.3.1. Introduction / Key Findings
5.3.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis, By Display Type, 2019-2023
5.3.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Display Type, 2024-2031
5.3.3.1. QLED
5.3.3.2. OLED
5.3.3.3. LED
5.3.3.4. Others (LCD, etc.)
5.4. Market Attractiveness Analysis: Display Type
5.5. Global Connected TV Market Outlook: Resolution Type
5.5.1. Introduction / Key Findings
5.5.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis, By Resolution Type, 2019-2023
5.5.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Resolution Type, 2024-2031
5.5.3.1. 8K
5.5.3.2. 4K
5.5.3.3. 1080 p
5.5.3.4. Others (720 p, etc.)
5.6. Market Attractiveness Analysis: Resolution Type
5.7. Global Connected TV Market Outlook: Screen Size
5.7.1. Introduction / Key Findings
5.7.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis, By Screen Size, 2019-2023
5.7.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Screen Size, 2024-2031
5.7.3.1. Less than 30 inches
5.7.3.2. 30 inches to 50 inches
5.7.3.3. 50 inches to 70 inches
5.7.3.4. Above 70 inches
5.8. Market Attractiveness Analysis: Screen Size
5.9. Global Connected TV Market Outlook: Distribution Channel
5.9.1. Introduction / Key Findings
5.9.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis, By Distribution Channel, 2019-2023
5.9.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Distribution Channel, 2024-2031
5.9.3.1. Online
5.9.3.1.1. E-Commerce Websites
5.9.3.1.2. Company Owned Websites
5.9.3.2. Offline
5.9.3.2.1. Hypermarkets and Supermarkets
5.9.3.2.2. Specialty Stores
5.9.3.2.3. Factory Outlets
5.9.3.2.4. Independent Retailers
5.9.3.2.5. Other Retail Based Stores
5.10. Market Attractiveness Analysis: Distribution Channel
5.11. Global Connected TV Market Outlook: End Use
5.11.1. Introduction / Key Findings
5.11.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis, By End Use, 2019-2023
5.11.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By End Use, 2024-2031
5.11.3.1. Entertainment
5.11.3.2. Education
5.11.3.3. Home Use
5.11.3.4. Others (Offices, etc.)
5.12. Market Attractiveness Analysis: End Use
6. Global Connected TV Market Outlook: Region
6.1. Key Highlights
6.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis, By Region, 2019-2023
6.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Region, 2024-2031
6.3.1. North America
6.3.2. Europe
6.3.3. East Asia
6.3.4. South Asia and Oceania
6.3.5. Latin America
6.3.6. Middle East & Africa
6.4. Market Attractiveness Analysis: Region
7. North America Connected TV Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
7.1. Key Highlights
7.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis, By Market, 2019-2023
7.2.1. By Country
7.2.2. By Display Type
7.2.3. By Resolution Type
7.2.4. By Screen Size
7.2.5. By Distribution Channel
7.2.6. By End Use
7.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Country, 2024-2031
7.3.1. U.S.
7.3.2. Canada
7.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Display Type, 2024-2031
7.4.1. QLED
7.4.2. OLED
7.4.3. LED
7.4.4. Others (LCD, etc.)
7.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Resolution Type, 2024-2031
7.5.1. 8K
7.5.2. 4K
7.5.3. 1080 p
7.5.4. Others (720 p, etc.)
7.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Screen Size, 2024-2031
7.6.1. Less than 30 inches
7.6.2. 30 inches to 50 inches
7.6.3. 50 inches to 70 inches
7.6.4. Above 70 inches
7.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Distribution Channel, 2024-2031
7.7.1. Online
7.7.1.1. E-Commerce Websites
7.7.1.2. Company Owned Websites
7.7.2. Offline
7.7.2.1. Hypermarkets and Supermarkets
7.7.2.2. Specialty Stores
7.7.2.3. Factory Outlets
7.7.2.4. Independent Retailers
7.7.2.5. Other Retail Based Stores
7.8. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By End Use, 2024-2031
7.8.1. Entertainment
7.8.2. Education
7.8.3. Home Use
7.8.4. Others (Offices, etc.)
7.9. Market Attractiveness Analysis
8. Europe Connected TV Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
8.1. Key Highlights
8.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis, By Market, 2019-2023
8.2.1. By Country
8.2.2. By Display Type
8.2.3. By Resolution Type
8.2.4. By Screen Size
8.2.5. By Distribution Channel
8.2.6. By End Use
8.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Country, 2024-2031
8.3.1. Germany
8.3.2. France
8.3.3. U.K.
8.3.4. Italy
8.3.5. Spain
8.3.6. Russia
8.3.7. Turkey
8.3.8. Rest of Europe
8.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Display Type, 2024-2031
8.4.1. QLED
8.4.2. OLED
8.4.3. LED
8.4.4. Others (LCD, etc.)
8.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Resolution Type, 2024-2031
8.5.1. 8K
8.5.2. 4K
8.5.3. 1080 p
8.5.4. Others (720 p, etc.)
8.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Screen Size, 2024-2031
8.6.1. Less than 30 inches
8.6.2. 30 inches to 50 inches
8.6.3. 50 inches to 70 inches
8.6.4. Above 70 inches
8.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Distribution Channel, 2024-2031
8.7.1. Online
8.7.1.1. E-Commerce Websites
8.7.1.2. Company Owned Websites
8.7.2. Offline
8.7.2.1. Hypermarkets and Supermarkets
8.7.2.2. Specialty Stores
8.7.2.3. Factory Outlets
8.7.2.4. Independent Retailers
8.7.2.5. Other Retail Based Stores
8.8. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By End Use, 2024-2031
8.8.1. Entertainment
8.8.2. Education
8.8.3. Home Use
8.8.4. Others (Offices, etc.)
8.9. Market Attractiveness Analysis
9. East Asia Connected TV Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
9.1. Key Highlights
9.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis, By Market, 2019-2023
9.2.1. By Country
9.2.2. By Display Type
9.2.3. By Resolution Type
9.2.4. By Screen Size
9.2.5. By Distribution Channel
9.2.6. By End Use
9.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Country, 2024-2031
9.3.1. China
9.3.2. Japan
9.3.3. South Korea
9.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Display Type, 2024-2031
9.4.1. QLED
9.4.2. OLED
9.4.3. LED
9.4.4. Others (LCD, etc.)
9.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Resolution Type, 2024-2031
9.5.1. 8K
9.5.2. 4K
9.5.3. 1080 p
9.5.4. Others (720 p, etc.)
9.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Screen Size, 2024-2031
9.6.1. Less than 30 inches
9.6.2. 30 inches to 50 inches
9.6.3. 50 inches to 70 inches
9.6.4. Above 70 inches
9.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Distribution Channel, 2024-2031
9.7.1. Online
9.7.1.1. E-Commerce Websites
9.7.1.2. Company Owned Websites
9.7.2. Offline
9.7.2.1. Hypermarkets and Supermarkets
9.7.2.2. Specialty Stores
9.7.2.3. Factory Outlets
9.7.2.4. Independent Retailers
9.7.2.5. Other Retail Based Stores
9.8. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By End Use, 2024-2031
9.8.1. Entertainment
9.8.2. Education
9.8.3. Home Use
9.8.4. Others (Offices, etc.)
9.9. Market Attractiveness Analysis
10. South Asia & Oceania Connected TV Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
10.1. Key Highlights
10.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis, By Market, 2019-2023
10.2.1. By Country
10.2.2. By Display Type
10.2.3. By Resolution Type
10.2.4. By Screen Size
10.2.5. By Distribution Channel
10.2.6. By End Use
10.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Country, 2024-2031
10.3.1. India
10.3.2. Southeast Asia
10.3.3. ANZ
10.3.4. Rest of South Asia & Oceania
10.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Display Type, 2024-2031
10.4.1. QLED
10.4.2. OLED
10.4.3. LED
10.4.4. Others (LCD, etc.)
10.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Resolution Type, 2024-2031
10.5.1. 8K
10.5.2. 4K
10.5.3. 1080 p
10.5.4. Others (720 p, etc.)
10.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Screen Size, 2024-2031
10.6.1. Less than 30 inches
10.6.2. 30 inches to 50 inches
10.6.3. 50 inches to 70 inches
10.6.4. Above 70 inches
10.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Distribution Channel, 2024-2031
10.7.1. Online
10.7.1.1. E-Commerce Websites
10.7.1.2. Company Owned Websites
10.7.2. Offline
10.7.2.1. Hypermarkets and Supermarkets
10.7.2.2. Specialty Stores
10.7.2.3. Factory Outlets
10.7.2.4. Independent Retailers
10.7.2.5. Other Retail Based Stores
10.8. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By End Use, 2024-2031
10.8.1. Entertainment
10.8.2. Education
10.8.3. Home Use
10.8.4. Others (Offices, etc.)
10.9. Market Attractiveness Analysis
11. Latin America Connected TV Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
11.1. Key Highlights
11.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis, By Market, 2019-2023
11.2.1. By Country
11.2.2. By Display Type
11.2.3. By Resolution Type
11.2.4. By Screen Size
11.2.5. By Distribution Channel
11.2.6. By End Use
11.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Display Type, 2024-2031
11.3.1. QLED
11.3.2. OLED
11.3.3. LED
11.3.4. Others (LCD, etc.)
11.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Resolution Type, 2024-2031
11.4.1. 8K
11.4.2. 4K
11.4.3. 1080 p
11.4.4. Others (720 p, etc.)
11.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Screen Size, 2024-2031
11.5.1. Less than 30 inches
11.5.2. 30 inches to 50 inches
11.5.3. 50 inches to 70 inches
11.5.4. Above 70 inches
11.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Distribution Channel, 2024-2031
11.6.1. Online
11.6.1.1. E-Commerce Websites
11.6.1.2. Company Owned Websites
11.6.2. Offline
11.6.2.1. Hypermarkets and Supermarkets
11.6.2.2. Specialty Stores
11.6.2.3. Factory Outlets
11.6.2.4. Independent Retailers
11.6.2.5. Other Retail Based Stores
11.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By End Use, 2024-2031
11.7.1. Entertainment
11.7.2. Education
11.7.3. Home Use
11.7.4. Others (Offices, etc.)
11.8. Market Attractiveness Analysis
12. Middle East & Africa Connected TV Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
12.1. Key Highlights
12.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis, By Market, 2019-2023
12.2.1. By Country
12.2.2. By Display Type
12.2.3. By Resolution Type
12.2.4. By Screen Size
12.2.5. By Distribution Channel
12.2.6. By End Use
12.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Display Type, 2024-2031
12.3.1. QLED
12.3.2. OLED
12.3.3. LED
12.3.4. Others (LCD, etc.)
12.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Resolution Type, 2024-2031
12.4.1. 8K
12.4.2. 4K
12.4.3. 1080 p
12.4.4. Others (720 p, etc.)
12.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Screen Size, 2024-2031
12.5.1. Less than 30 inches
12.5.2. 30 inches to 50 inches
12.5.3. 50 inches to 70 inches
12.5.4. Above 70 inches
12.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Distribution Channel, 2024-2031
12.6.1. Online
12.6.1.1. E-Commerce Websites
12.6.1.2. Company Owned Websites
12.6.2. Offline
12.6.2.1. Hypermarkets and Supermarkets
12.6.2.2. Specialty Stores
12.6.2.3. Factory Outlets
12.6.2.4. Independent Retailers
12.6.2.5. Other Retail Based Stores
12.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By End Use, 2024-2031
12.7.1. Entertainment
12.7.2. Education
12.7.3. Home Use
12.7.4. Others (Offices, etc.)
12.8. Market Attractiveness Analysis
13. Competition Landscape
13.1. Market Share Analysis, 2023
13.2. Market Structure
13.2.1. Competition Intensity Mapping By Market
13.2.2. Competition Dashboard
13.3. Company Profiles (Details - Overview, Financials, Strategy, Recent Developments)
13.3.1. Samsung Electronics
13.3.1.1. Overview
13.3.1.2. Product Portfolio
13.3.1.3. Key Financials
13.3.1.4. Market Developments
13.3.1.5. Market Strategy
13.3.2. LG Electronics
13.3.3. Sony Corporation
13.3.4. TCL Technology
13.3.5. Vizio Inc.
13.3.6. Hisense
13.3.7. Panasonic Corporation
13.3.8. Koninklijke Philips N.V.
13.3.9. Sharp
13.3.10. Haier Group Corporation
13.3.11. Hitachi Ltd.
14. Appendix
14.1. Research Methodology
14.2. Research Assumptions
14.3. Acronyms and Abbreviations

 

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