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3Dアニメーション市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2033年


3D Animation Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2033

この調査レポートは世界の3Dアニメーション市場を分析・予測したPersistence Market Researchの市場調査報告書です。この包括的な分析は、主要な市場力学の詳細な評価を提供し、業界を形成する推進要因、動向、機... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年7月2日 US$4,900
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316 英語

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サマリー

この調査レポートは世界の3Dアニメーション市場を分析・予測したPersistence Market Researchの市場調査報告書です。この包括的な分析は、主要な市場力学の詳細な評価を提供し、業界を形成する推進要因、動向、機会、課題に関する洞察を提供します。

主要な洞察

- 3Dアニメーションの市場規模(2024E):236億3920万米ドル
- 予測市場規模(2033F):23,639.20百万米ドル65,067.30百万米ドル
- 世界市場成長率 (CAGR 2024 to 2033): 11.9%

3Dアニメーション市場 - レポートスコープ

3Dアニメーション市場は、エンターテインメント、広告、ゲーム、建築、教育、医療など、さまざまな分野で極めて重要な役割を果たしています。3Dアニメーションは、コンピュータグラフィックスを使用して3次元の動画像を作成するもので、アニメーションサービス、ソフトウェアツール、コンテンツ開発ソリューションによって幅広いエンドユーザーにサービスを提供しています。

市場成長の促進要因

世界の3Dアニメーション市場は、メディアやエンターテインメント業界全体で、視覚的に魅力的でインタラクティブなコンテンツに対する需要が高まっていることが牽引している。拡張現実(AR)や仮想現実(VR)などの技術の進歩が、市場の成長をさらに加速させている。さらに、インタラクティブな学習モジュールのための教育や医療シミュレーションのためのヘルスケアなどの分野での3Dアニメーションの採用は、市場の拡大を強化しています。

市場の阻害要因

成長の見込みはあるものの、3Dアニメーション市場は、高い制作コスト、アニメーション制作における技術的な複雑さ、知的財産権に関する問題などの課題に直面している。さらに、熟練したアニメーターや専門的なソフトウェアツールの需要は、業界関係者に運用上の課題をもたらしている。

市場機会:

3Dアニメーション市場は、デジタルプラットフォームの拡大、VRおよびAR技術への投資の増加、ストリーミングサービスの台頭により、大きなビジネスチャンスをもたらしている。リアルタイムレンダリングとインタラクティブ体験のためのAI駆動技術との3Dアニメーションの統合は、イノベーションと市場成長のための新たな道を開く。

戦略的洞察

Autodesk Inc.、Adobe Inc.、NVIDIA Corporationなど、世界の3Dアニメーション市場の主要企業は、競争優位性を維持するために、技術革新、製品の差別化、戦略的パートナーシップに注力している。これらの企業は研究開発に投資し、多様な業界のニーズや技術の進歩に対応した高度なアニメーションツールやソリューションを開発しています。

本レポートで扱う主な質問

- 世界の3Dアニメーション市場の成長を促進している要因は何か?
- 3Dアニメーション技術の採用をリードしている分野とアプリケーションは?
- 技術の進歩は3Dアニメーション市場の競争環境をどのように変えているのか?
- 3Dアニメーション市場に貢献している主要プレイヤーは誰で、市場のリーダーシップを維持するためにどのような戦略を採用しているのか?
- 世界の3Dアニメーション市場における新たなトレンドと将来性は?

競争情報とビジネス戦略:

世界の3Dアニメーション市場の主要企業は、パートナーシップ、買収、製品イノベーションを活用し、市場でのプレゼンスを拡大しています。コンテンツ制作者、技術開発者、教育機関との戦略的提携は、市場への浸透を促進し、業界の成長を促します。

主要企業のプロファイル

- オートデスク
- コーレル・コーポレーション
- DVIグループ
- インディゴ・プロダクションズ
- スタジオBフィルム
- グルモ・メディア
- ヤンス・メディア
- スピン・クリエイティブ

3Dアニメーション市場産業調査の主要セグメント

コンポーネント別
- ハードウェア
- ソフトウェア
- サービス

テクノロジー別
- 3Dモデリング
- モーショングラフィックス
- 3Dレンダリング
- 視覚効果

エンドユーザー別
- メディアとエンターテインメント
- 教育
- ヘルスケア
- 建築

地域別
- 北米
- ラテンアメリカ
- ヨーロッパ
- 東アジア
- 南アジア太平洋
- 中東・アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.主な市場動向
3.1.市場に影響を与える主なトレンド
3.2.製品イノベーション/開発動向
4.技術分析
4.1.地域別技術分析、3Dアニメーション別
4.1.1.ハードウェア技術分析
4.1.2.ソフトウェア技術分析
4.2.平均テクノロジー分析ベンチマーク
5.世界の3Dアニメーション市場の需要(金額単位:US$ Mn)分析2019-2023年および予測、2024-2033年
5.1.過去の市場価値(US$ Mn)分析、2019-2023年
5.2.現在と将来の市場価値(US$ Mn)予測、2024年~2033年
5.2.1.前年比成長トレンド分析
5.2.2.絶対価格機会分析
6.市場背景
6.1.マクロ経済要因
6.2.予測要因-関連性と影響
6.3.バリューチェーン
6.4.COVID-19危機-影響評価
6.4.1.現在の統計
6.4.2.短期・中長期の見通し
6.4.3.予想されるリバウンド
6.5.市場ダイナミクス
6.5.1.促進要因
6.5.2.阻害要因
6.5.3.機会
7.3Dアニメーションの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年(コンポーネント別
7.1.はじめに/主な調査結果
7.2.過去の市場規模(US$ Mn)分析:コンポーネント別、2019-2023年
7.3.コンポーネント別の現在および将来の市場規模(US$ Mn)分析と予測、2024-2033年
7.3.1.ハードウェア
7.3.2.ソフトウェア
7.3.3.サービス
7.4.コンポーネント別市場魅力度分析
8.3Dアニメーションの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:技術別
8.1.はじめに/主な調査結果
8.2.技術別の過去市場規模(US$ Mn)分析、2019-2023年
8.3.技術別の現在および将来の市場規模(US$ Mn)分析と予測、2024-2033年
8.3.1.3Dモデリング
8.3.2.モーショングラフィックス
8.3.3.3Dレンダリング
8.3.4.視覚効果
8.4.技術別市場魅力度分析
9.3Dアニメーションの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:エンドユーザー別
9.1.はじめに/主な調査結果
9.2.過去の市場規模(US$ Mn)分析:エンドユーザー別、2019年~2023年
9.3.エンドユーザー別の現在および将来市場規模(US$ Mn)分析と予測、2024-2033年
9.3.1.メディアとエンターテインメント
9.3.2.教育
9.3.3.ヘルスケア
9.3.4.建築
9.4.エンドユーザー別市場魅力度分析
10.3Dアニメーションの世界市場分析2019-2023年、地域別予測2024-2033年
10.1.はじめに/主な調査結果
10.2.地域別の過去市場規模(US$ Mn)分析、2019年~2023年
10.3.地域別の現在および将来の市場規模(US$ Mn)分析と予測、2024-2033年
10.3.1.北米
10.3.2.ラテンアメリカ
10.3.3.ヨーロッパ
10.3.4.東アジア
10.3.5.南アジア太平洋
10.3.6.中東・アフリカ
10.4.地域別市場魅力度分析
11.北米の3Dアニメーション市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
11.1.はじめに
11.2.過去の市場規模(US$ Mn)の市場分類別動向分析(2019-2023年
11.3.市場分類別現在および将来市場規模(US$ Mn)予測、2024-2033年
11.3.1.コンポーネント別
11.3.2.技術別
11.3.3.エンドユーザー別
11.3.4.国別
11.3.4.1.米国
11.3.4.2.カナダ
11.4.市場魅力度分析
11.4.1.コンポーネント別
11.4.2.技術別
11.4.3.エンドユーザー別
11.4.4.国別
11.5.市場動向
11.6.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
12.ラテンアメリカの3Dアニメーション市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
12.1.はじめに
12.2.過去の市場規模(US$ Mn)推移分析:市場分類別、2019-2023年
12.3.市場分類別現在および将来市場規模(US$ Mn)予測、2024-2033年
12.3.1.コンポーネント別
12.3.2.技術別
12.3.3.エンドユーザー別
12.3.4.国別
12.3.4.1.ブラジル
12.3.4.2.メキシコ
12.3.4.3.その他のラテンアメリカ
12.4.市場魅力度分析
12.4.1.コンポーネント別
12.4.2.技術別
12.4.3.エンドユーザー別
12.4.4.国別
13.欧州の3Dアニメーション市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
13.1.はじめに
13.2.過去の市場規模(US$ Mn)推移分析:市場分類別、2019-2023年
13.3.市場分類別現在および将来市場規模(US$ Mn)予測、2024-2033年
13.3.1.コンポーネント別
13.3.2.技術別
13.3.3.エンドユーザー別
13.3.4.国別
13.3.4.1.ドイツ
13.3.4.2.イタリア
13.3.4.3.フランス
13.3.4.4.イギリス
13.3.4.5.スペイン
13.3.4.6.ベネルクス
13.3.4.7.ロシア
13.3.4.8.その他のヨーロッパ
13.4.市場魅力度分析
13.4.1.コンポーネント別
13.4.2.技術別
13.4.3.エンドユーザー別
13.4.4.国別
14.南アジア・太平洋地域の3Dアニメーション市場分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
14.1.はじめに
14.2.過去の市場規模(US$ Mn)の市場分類別動向分析(2019-2023年
14.3.市場分類別現在および将来市場規模(US$ Mn)予測、2024-2033年
14.3.1.コンポーネント別
14.3.2.技術別
14.3.3.エンドユーザー別
14.3.4.国別
14.3.4.1.インド
14.3.4.2.インドネシア
14.3.4.3.マレーシア
14.3.4.4.シンガポール
14.3.4.5.オーストラリア&ニュージーランド
14.3.4.6.その他の南アジア・太平洋地域
14.4.市場魅力度分析
14.4.1.コンポーネント別
14.4.2.技術別
14.4.3.エンドユーザー別
14.4.4.国別
15.東アジアの3Dアニメーション市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
15.1.はじめに
15.2.過去の市場規模(US$ Mn)の市場分類別動向分析(2019-2023年
15.3.市場分類別現在および将来市場規模(US$ Mn)予測、2024-2033年
15.3.1.コンポーネント別
15.3.2.技術別
15.3.3.エンドユーザー別
15.3.4.国別
15.3.4.1.中国
15.3.4.2.日本
15.3.4.3.韓国
15.4.市場魅力度分析
15.4.1.コンポーネント別
15.4.2.技術別
15.4.3.エンドユーザー別
15.4.4.国別
16.中東・アフリカの3Dアニメーション市場分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
16.1.はじめに
16.2.過去の市場規模(US$ Mn)推移分析:市場分類別、2019-2023年
16.3.市場分類別現在および将来市場規模(US$ Mn)予測、2024-2033年
16.3.1.コンポーネント別
16.3.2.技術別
16.3.3.エンドユーザー別
16.3.4.国別
16.3.4.1.GCC諸国
16.3.4.2.トルコ
16.3.4.3.南アフリカ
16.3.4.4.その他の中東・アフリカ
16.4.市場魅力度分析
16.4.1.コンポーネント別
16.4.2.技術別
16.4.3.エンドユーザー別
16.4.4.国別
17.主要国分析-3Dアニメーション市場
17.1.米国の3Dアニメーション市場分析
17.1.1.コンポーネント別
17.1.2.技術別
17.1.3.エンドユーザー別
17.2.カナダの3Dアニメーション市場分析
17.2.1.コンポーネント別
17.2.2.技術別
17.2.3.エンドユーザー別
17.3.メキシコの3Dアニメーション市場分析
17.3.1.コンポーネント別
17.3.2.技術別
17.3.3.エンドユーザー別
17.4.ブラジル3Dアニメーションの市場分析
17.4.1.コンポーネント別
17.4.2.技術別
17.4.3.エンドユーザー別
17.5.ドイツの3Dアニメーション市場分析
17.5.1.コンポーネント別
17.5.2.技術別
17.5.3.エンドユーザー別
17.6.イタリアの3Dアニメーション市場分析
17.6.1.コンポーネント別
17.6.2.技術別
17.6.3.エンドユーザー別
17.7.フランスの3Dアニメーション市場分析
17.7.1.コンポーネント別
17.7.2.技術別
17.7.3.エンドユーザー別
17.8.英国の3Dアニメーション市場分析
17.8.1.コンポーネント別
17.8.2.技術別
17.8.3.エンドユーザー別
17.9.スペイン3Dアニメーション市場分析
17.9.1.コンポーネント別
17.9.2.技術別
17.9.3.エンドユーザー別
17.10.ベネルクス3Dアニメーション市場分析
17.10.1.コンポーネント別
17.10.2.技術別
17.10.3.エンドユーザー別
17.11.ロシアの3Dアニメーション市場分析
17.11.1.コンポーネント別
17.11.2.技術別
17.11.3.エンドユーザー別
17.12.その他のヨーロッパの3Dアニメーション市場分析
17.12.1.コンポーネント別
17.12.2.技術別
17.12.3.エンドユーザー別
17.13.中国3Dアニメーション市場分析
17.13.1.コンポーネント別
17.13.2.技術別
17.13.3.エンドユーザー別
17.14.日本の3Dアニメーション市場分析
17.14.1.コンポーネント別
17.14.2.技術別
17.14.3.エンドユーザー別
17.15.韓国の3Dアニメーション市場分析
17.15.1.コンポーネント別
17.15.2.技術別
17.15.3.エンドユーザー別
17.16.インドの3Dアニメーション市場分析
17.16.1.コンポーネント別
17.16.2.技術別
17.16.3.エンドユーザー別
17.17.マレーシアの3Dアニメーション市場分析
17.17.1.コンポーネント別
17.17.2.技術別
17.17.3.エンドユーザー別
17.18.インドネシアの3Dアニメーション市場分析
17.18.1.コンポーネント別
17.18.2.技術別
17.18.3.エンドユーザー別
17.19.シンガポールの3Dアニメーション市場分析
17.19.1.コンポーネント別
17.19.2.技術別
17.19.3.エンドユーザー別
17.20.オーストラリアとニュージーランドの3Dアニメーション市場分析
17.20.1.コンポーネント別
17.20.2.技術別
17.20.3.エンドユーザー別
17.21.GCC諸国の3Dアニメーション市場分析
17.21.1.コンポーネント別
17.21.2.技術別
17.21.3.エンドユーザー別
17.22.トルコの3Dアニメーション市場分析
17.22.1.コンポーネント別
17.22.2.技術別
17.22.3.エンドユーザー別
17.23.南アフリカの3Dアニメーション市場分析
17.23.1.コンポーネント別
17.23.2.技術別
17.23.3.エンドユーザー別
17.24.その他の中東およびアフリカの3Dアニメーション市場分析
17.24.1.コンポーネント別
17.24.2.技術別
17.24.3.エンドユーザー別
18.市場構造分析
18.1.企業階層別市場分析
18.2.上位企業の市場シェア分析
18.3.市場プレゼンス分析
19.競争分析
19.1.競合ダッシュボード
19.2.競合ベンチマーキング
19.3.競合ディープダイブ
19.3.1.1.オートデスク
19.3.1.2.事業概要
19.3.1.3.ソリューションポートフォリオ
19.3.1.4.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
19.3.1.5.主要戦略と展開
19.3.2.コーレル株式会社
19.3.2.1.オートデスク
19.3.2.2.事業概要
19.3.2.3.ソリューションポートフォリオ
19.3.2.4.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
19.3.2.5.主要戦略と展開
19.3.3.DVIグループ
19.3.3.1.オートデスク
19.3.3.2.事業概要
19.3.3.3.ソリューションポートフォリオ
19.3.3.4.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
19.3.3.5.主要戦略と展開
19.3.4.インディゴ・プロダクション
19.3.4.1.オートデスク
19.3.4.2.事業概要
19.3.4.3.ソリューションポートフォリオ
19.3.4.4.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
19.3.4.5.主要戦略と展開
19.3.5.スタジオBフィルム
19.3.5.1.オートデスク
19.3.5.2.事業概要
19.3.5.3.ソリューションポートフォリオ
19.3.5.4.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
19.3.5.5.主要戦略と展開
19.3.6.グルモ・メディア
19.3.6.1.オートデスク
19.3.6.2.事業概要
19.3.6.3.ソリューションポートフォリオ
19.3.6.4.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
19.3.6.5.主要戦略と展開
19.3.7.ヤンスメディア
19.3.7.1.オートデスク
19.3.7.2.事業概要
19.3.7.3.ソリューションポートフォリオ
19.3.7.4.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
19.3.7.5.主要戦略と展開
19.3.8.スピンクリエイティブ
19.3.8.1.オートデスク
19.3.8.2.事業概要
19.3.8.3.ソリューションポートフォリオ
19.3.8.4.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
19.3.8.5.主要戦略と展開
20.前提条件と略語
21.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research, a prominent market research firm, has released an extensive report on the global 3D Animation Market. This comprehensive analysis provides a detailed assessment of key market dynamics, offering insights into drivers, trends, opportunities, and challenges shaping the industry.

Key Insights:

• 3D Animation Market Size (2024E): USD 23,639.20 million
• Projected Market Value (2033F): USD 65,067.30 million
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2033): 11.9%

3D Animation Market - Report Scope:

The 3D animation market plays a pivotal role across diverse sectors such as entertainment, advertising, gaming, architecture, education, and healthcare. It involves creating three-dimensional moving images using computer-generated graphics, serving a wide range of end-users with animation services, software tools, and content development solutions.

Market Growth Drivers:

The global 3D animation market is driven by increasing demand for visually engaging and interactive content across media and entertainment industries. Advancements in technologies like augmented reality (AR) and virtual reality (VR) are further accelerating market growth. Additionally, the adoption of 3D animation in sectors such as education for interactive learning modules and in healthcare for medical simulations is enhancing market expansion.

Market Restraints:

Despite growth prospects, the 3D animation market faces challenges including high production costs, technical complexities in animation creation, and issues related to intellectual property rights. Furthermore, the demand for skilled animators and specialized software tools presents operational challenges for industry players.

Market Opportunities:

The 3D animation market presents significant opportunities driven by the expansion of digital platforms, increased investments in VR and AR technologies, and the rise of streaming services. Integration of 3D animation with AI-driven technologies for real-time rendering and interactive experiences opens new avenues for innovation and market growth.

Strategic Insights:

Key players in the global 3D animation market such as Autodesk Inc., Adobe Inc., and NVIDIA Corporation focus on innovation, product differentiation, and strategic partnerships to maintain competitive advantage. These companies invest in research and development to develop advanced animation tools and solutions, catering to diverse industry needs and technological advancements.

Key Questions Answered in the Report:

• What factors are fueling the growth of the global 3D animation market?
• Which sectors and applications are leading the adoption of 3D animation technology?
• How are technological advancements reshaping the competitive landscape of the 3D animation market?
• Who are the key players contributing to the 3D animation market, and what strategies are they employing to sustain market leadership?
• What are the emerging trends and future prospects in the global 3D animation market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading companies in the global 3D animation market leverage partnerships, acquisitions, and product innovations to expand their market presence. Strategic collaborations with content creators, technology developers, and educational institutions drive market penetration and promote industry growth.

Key Companies Profiled:

• Autodesk Inc.
• Corel Corporation
• The DVI Group
• Indigo Productions
• Studio B Films
• Grumo Media
• Yans Media
• Spin Creative

Key Segments of 3D Animation Market Industry Research

By Component:
• Hardware
• Software
• Services

By Technology:
• 3D Modelling
• Motion Graphics
• 3D Rendering
• Visual Effects

By End User:
• Media and Entertainment
• Education
• Healthcare
• Architecture

By Region:
• North America
• Latin America
• Europe
• East Asia
• South Asia Pacific
• Middle East and Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand Side Trends
1.3. Supply Side Trends
1.4. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
3. Key Market Trends
3.1. Key Trends Impacting the Market
3.2. Product Innovation / Development Trends
4. Technology Analysis
4.1. Regional Technology Analysis, By 3D Animation
4.1.1. Hardware Technology Analysis
4.1.2. Software Technology Analysis
4.2. Average Technology Analysis Benchmark
5. Global 3D Animation Market Demand (Value in US$ Mn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
5.1. Historical Market Value (US$ Mn) Analysis, 2019-2023
5.2. Current and Future Market Value (US$ Mn) Projections, 2024-2033
5.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
5.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
6. Market Background
6.1. Macro-Economic Factors
6.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
6.3. Value Chain
6.4. COVID-19 Crisis - Impact Assessment
6.4.1. Current Statistics
6.4.2. Short-Mid-Long Term Outlook
6.4.3. Likely Rebound
6.5. Market Dynamics
6.5.1. Drivers
6.5.2. Restraints
6.5.3. Opportunities
7. Global 3D Animation Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Component
7.1. Introduction / Key Findings
7.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis By Component, 2019-2023
7.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast By Component, 2024-2033
7.3.1. Hardware
7.3.2. Software
7.3.3. Services
7.4. Market Attractiveness Analysis By Component
8. Global 3D Animation Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Technology
8.1. Introduction / Key Findings
8.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis By Technology, 2019-2023
8.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast By Technology, 2024-2033
8.3.1. 3D Modelling
8.3.2. Motion Graphics
8.3.3. 3D Rendering
8.3.4. Visual Effects
8.4. Market Attractiveness Analysis By Technology
9. Global 3D Animation Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by End User
9.1. Introduction / Key Findings
9.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis By End User, 2019-2023
9.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast By End User, 2024-2033
9.3.1. Media and Entertainment
9.3.2. Education
9.3.3. Healthcare
9.3.4. Architecture
9.4. Market Attractiveness Analysis By End User
10. Global 3D Animation Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Region
10.1. Introduction / Key Findings
10.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis By Region, 2019-2023
10.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast By Region, 2024-2033
10.3.1. North America
10.3.2. Latin America
10.3.3. Europe
10.3.4. East Asia
10.3.5. South Asia Pacific
10.3.6. Middle East and Africa
10.4. Market Attractiveness Analysis By Region
11. North America 3D Animation Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
11.1. Introduction
11.2. Historical Market Size (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
11.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
11.3.1. By Component
11.3.2. By Technology
11.3.3. By End User
11.3.4. By Country
11.3.4.1. U.S.
11.3.4.2. Canada
11.4. Market Attractiveness Analysis
11.4.1. By Component
11.4.2. By Technology
11.4.3. By End User
11.4.4. By Country
11.5. Market Trends
11.6. Key Market Participants - Intensity Mapping
12. Latin America 3D Animation Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
12.1. Introduction
12.2. Historical Market Size (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
12.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
12.3.1. By Component
12.3.2. By Technology
12.3.3. By End User
12.3.4. By Country
12.3.4.1. Brazil
12.3.4.2. Mexico
12.3.4.3. Rest of Latin America
12.4. Market Attractiveness Analysis
12.4.1. By Component
12.4.2. By Technology
12.4.3. By End User
12.4.4. By Country
13. Europe 3D Animation Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
13.1. Introduction
13.2. Historical Market Size (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
13.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
13.3.1. By Component
13.3.2. By Technology
13.3.3. By End User
13.3.4. By Country
13.3.4.1. Germany
13.3.4.2. Italy
13.3.4.3. France
13.3.4.4. U.K.
13.3.4.5. Spain
13.3.4.6. BENELUX
13.3.4.7. Russia
13.3.4.8. Rest of Europe
13.4. Market Attractiveness Analysis
13.4.1. By Component
13.4.2. By Technology
13.4.3. By End User
13.4.4. By Country
14. South Asia & Pacific 3D Animation Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
14.1. Introduction
14.2. Historical Market Size (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
14.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
14.3.1. By Component
14.3.2. By Technology
14.3.3. By End User
14.3.4. By Country
14.3.4.1. India
14.3.4.2. Indonesia
14.3.4.3. Malaysia
14.3.4.4. Singapore
14.3.4.5. Australia & New Zealand
14.3.4.6. Rest of South Asia and Pacific
14.4. Market Attractiveness Analysis
14.4.1. By Component
14.4.2. By Technology
14.4.3. By End User
14.4.4. By Country
15. East Asia 3D Animation Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
15.1. Introduction
15.2. Historical Market Size (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
15.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
15.3.1. By Component
15.3.2. By Technology
15.3.3. By End User
15.3.4. By Country
15.3.4.1. China
15.3.4.2. Japan
15.3.4.3. South Korea
15.4. Market Attractiveness Analysis
15.4.1. By Component
15.4.2. By Technology
15.4.3. By End User
15.4.4. By Country
16. Middle East and Africa 3D Animation Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
16.1. Introduction
16.2. Historical Market Size (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
16.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
16.3.1. By Component
16.3.2. By Technology
16.3.3. By End User
16.3.4. By Country
16.3.4.1. GCC Countries
16.3.4.2. Turkey
16.3.4.3. South Africa
16.3.4.4. Rest of Middle East and Africa
16.4. Market Attractiveness Analysis
16.4.1. By Component
16.4.2. By Technology
16.4.3. By End User
16.4.4. By Country
17. Key Countries Analysis- 3D Animation Market
17.1. U.S. 3D Animation Market Analysis
17.1.1. By Component
17.1.2. By Technology
17.1.3. By End User
17.2. Canada 3D Animation Market Analysis
17.2.1. By Component
17.2.2. By Technology
17.2.3. By End User
17.3. Mexico 3D Animation Market Analysis
17.3.1. By Component
17.3.2. By Technology
17.3.3. By End User
17.4. Brazil 3D Animation Market Analysis
17.4.1. By Component
17.4.2. By Technology
17.4.3. By End User
17.5. Germany 3D Animation Market Analysis
17.5.1. By Component
17.5.2. By Technology
17.5.3. By End User
17.6. Italy 3D Animation Market Analysis
17.6.1. By Component
17.6.2. By Technology
17.6.3. By End User
17.7. France 3D Animation Market Analysis
17.7.1. By Component
17.7.2. By Technology
17.7.3. By End User
17.8. U.K. 3D Animation Market Analysis
17.8.1. By Component
17.8.2. By Technology
17.8.3. By End User
17.9. Spain 3D Animation Market Analysis
17.9.1. By Component
17.9.2. By Technology
17.9.3. By End User
17.10. BENELUX 3D Animation Market Analysis
17.10.1. By Component
17.10.2. By Technology
17.10.3. By End User
17.11. Russia 3D Animation Market Analysis
17.11.1. By Component
17.11.2. By Technology
17.11.3. By End User
17.12. Rest of Europe 3D Animation Market Analysis
17.12.1. By Component
17.12.2. By Technology
17.12.3. By End User
17.13. China 3D Animation Market Analysis
17.13.1. By Component
17.13.2. By Technology
17.13.3. By End User
17.14. Japan 3D Animation Market Analysis
17.14.1. By Component
17.14.2. By Technology
17.14.3. By End User
17.15. South Korea 3D Animation Market Analysis
17.15.1. By Component
17.15.2. By Technology
17.15.3. By End User
17.16. India 3D Animation Market Analysis
17.16.1. By Component
17.16.2. By Technology
17.16.3. By End User
17.17. Malaysia 3D Animation Market Analysis
17.17.1. By Component
17.17.2. By Technology
17.17.3. By End User
17.18. Indonesia 3D Animation Market Analysis
17.18.1. By Component
17.18.2. By Technology
17.18.3. By End User
17.19. Singapore 3D Animation Market Analysis
17.19.1. By Component
17.19.2. By Technology
17.19.3. By End User
17.20. Australia and New Zealand 3D Animation Market Analysis
17.20.1. By Component
17.20.2. By Technology
17.20.3. By End User
17.21. GCC Countries 3D Animation Market Analysis
17.21.1. By Component
17.21.2. By Technology
17.21.3. By End User
17.22. Turkey 3D Animation Market Analysis
17.22.1. By Component
17.22.2. By Technology
17.22.3. By End User
17.23. South Africa 3D Animation Market Analysis
17.23.1. By Component
17.23.2. By Technology
17.23.3. By End User
17.24. Rest of Middle East and Africa 3D Animation Market Analysis
17.24.1. By Component
17.24.2. By Technology
17.24.3. By End User
18. Market Structure Analysis
18.1. Market Analysis by Tier of Companies
18.2. Market Share Analysis of Top Players
18.3. Market Presence Analysis
19. Competition Analysis
19.1. Competition Dashboard
19.2. Competition Benchmarking
19.3. Competition Deep Dive
19.3.1.1. Autodesk Inc.
19.3.1.2. Business Overview
19.3.1.3. Solution Portfolio
19.3.1.4. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
19.3.1.5. Key Strategy & Developments
19.3.2. Corel Corporation
19.3.2.1. Autodesk Inc.
19.3.2.2. Business Overview
19.3.2.3. Solution Portfolio
19.3.2.4. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
19.3.2.5. Key Strategy & Developments
19.3.3. The DVI Group
19.3.3.1. Autodesk Inc.
19.3.3.2. Business Overview
19.3.3.3. Solution Portfolio
19.3.3.4. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
19.3.3.5. Key Strategy & Developments
19.3.4. Indigo Productions
19.3.4.1. Autodesk Inc.
19.3.4.2. Business Overview
19.3.4.3. Solution Portfolio
19.3.4.4. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
19.3.4.5. Key Strategy & Developments
19.3.5. Studio B Films
19.3.5.1. Autodesk Inc.
19.3.5.2. Business Overview
19.3.5.3. Solution Portfolio
19.3.5.4. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
19.3.5.5. Key Strategy & Developments
19.3.6. Grumo Media
19.3.6.1. Autodesk Inc.
19.3.6.2. Business Overview
19.3.6.3. Solution Portfolio
19.3.6.4. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
19.3.6.5. Key Strategy & Developments
19.3.7. Yans Media
19.3.7.1. Autodesk Inc.
19.3.7.2. Business Overview
19.3.7.3. Solution Portfolio
19.3.7.4. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
19.3.7.5. Key Strategy & Developments
19.3.8. Spin Creative
19.3.8.1. Autodesk Inc.
19.3.8.2. Business Overview
19.3.8.3. Solution Portfolio
19.3.8.4. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
19.3.8.5. Key Strategy & Developments
20. Assumptions and Acronyms Used
21. Research Methodology

 

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