世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ポッドキャスティング市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年

ポッドキャスティング市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年


Podcasting Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2025 - 2032

Persistence Market Research社はこのほど、ポッドキャスティングの世界市場に関する包括的なレポートを発表しました。この調査レポートは、促進要因、トレンド、機会、課題など、重要な市場ダイナミクスを徹底的... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2025年6月17日 US$4,995
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
通常3-5営業日以内 198 英語

※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
最新版の価格やページ数などの情報についてはお問合せください。

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、ポッドキャスティングの世界市場に関する包括的なレポートを発表しました。この調査レポートは、促進要因、トレンド、機会、課題など、重要な市場ダイナミクスを徹底的に評価し、市場構造に関する詳細な洞察を提供しています。この調査レポートは、2025年から2032年までの世界のポッドキャスティング市場の予測成長軌道を概説する独占データと統計を掲載しています。

主な洞察

-ポッドキャスティング市場規模(2025E):3,826.4百万米ドル
-予測市場価値(2032F):3,826.4百万米ドル148億7030万米ドル
-世界市場成長率(CAGR 2025~2032): 28.3%

ポッドキャスティング市場 - レポートスコープ

ポッドキャスティングは、デジタル・オーディオ・エンターテインメント、ニュース配信、教育コンテンツの主流形態として台頭し、世界中の多様な視聴者を魅了しています。ポッドキャスティング市場は、ストリーミング・プラットフォーム、モバイル・アプリ、専用ポッドキャスト・サービスを通じて配信される、ビジネス、健康、実録、コメディ、テクノロジー、自己啓発など、幅広いコンテンツ・カテゴリーで構成されている。市場成長の原動力となっているのは、スマートフォンの普及率の上昇、インターネットアクセスの普及、オンデマンド・コンテンツ消費の人気の高まりである。広告、購読、スポンサーシップ、リスナーからの直接支援などの収益化モデルは、高度な分析とパーソナライズされたコンテンツ配信メカニズムに支えられ、市場の収益基盤拡大に貢献している。

市場成長の促進要因:

世界のポッドキャスティング市場は、フレキシブルで外出先でも利用できるメディア・フォーマットに対する消費者の需要の高まりや、メディア企業、ハイテク大手、コンテンツ制作者による投資の増加など、いくつかの重要な要因によって推進されている。コンテンツ制作の品質向上とストリーミング・プラットフォームの普及が、ユーザー導入を加速させている。スマートスピーカーの登場と、自動車のインフォテインメント・システムへのポッドキャストの統合は、市場範囲をさらに広げている。さらに、ポッドキャストの高いエンゲージメントレベルとニッチな視聴者セグメンテーションにより、ブランドはターゲット広告にポッドキャストを活用するようになっている。ユーザーフレンドリーなポッドキャスト作成ツールとホスティングプラットフォームが利用可能になったことで、独立系ポッドキャスターの参入障壁が下がり、コンテンツの多様性と視聴者数の増加に拍車がかかっている。

市場の制約:

ポッドキャスティング市場は有望な見通しではあるものの、コンテンツの発見性、収益化の拡張性、知的財産の問題といった課題に直面している。コンテンツ量が増加する中、小規模なクリエイターは飽和市場で知名度を上げるのに苦労している。収益化は依然として、多くの視聴者を抱えるトップクラスの番組に偏っており、中堅以下のクリエイターには収入の機会が限られている。さらに、一貫性のない広告指標と標準化された測定ツールの欠如は、広告主の信頼に影響を与える。著作権侵害、著作物の無許諾使用、不明確な規制の枠組みは、持続可能な市場発展のさらなる障害となっている。

市場機会:

ポッドキャスティング市場は、グローバル展開、コンテンツのローカライゼーション、技術革新を通じて、大きなビジネスチャンスをもたらす。英語以外の言語や地域言語のポッドキャストが、特に新興市場で成長することで、新たなリスナー基盤の開拓が期待される。コンテンツ作成、編集、パーソナライズされたレコメンデーションのためのAI主導ツールの統合は、ユーザーエンゲージメントと業務効率を高める。ブランド化されたポッドキャストや企業のストーリーテリングの拡大は、クリエイターと主要オーディオプラットフォームとのパートナーシップとともに、有利な成長の道を生み出す。さらに、ビデオポッドキャストの台頭や、AR/VRのような没入型技術に支えられたインタラクティブなフォーマットは、市場進化の有望な方向性を示している。

本レポートで扱う主な質問

-ポッドキャスティング市場の世界的成長を促進する主な要因は何か?
-どのコンテンツジャンルとプラットフォームがポッドキャスティング市場を形成しているか?
-技術の進歩はポッドキャストの制作と収益化をどのように変えているか?
-ポッドキャスティングエコシステムの主要プレーヤーは誰か?
-世界のポッドキャスティング市場に影響を与える主要トレンドと長期的展望は?

競争情報とビジネス戦略

これらの企業は、オリジナルコンテンツ、独占クリエイター契約、ポッドキャストネットワークに投資し、サービスの差別化と忠実な視聴者の獲得に努めています。SpotifyによるAnchorとMegaphoneの買収のような戦略的M&Aは、技術力と広告インフラを強化する。クロスプラットフォーム統合、AI主導のアナリティクス、多言語コンテンツ制作を重視し、グローバル展開と市場浸透をサポート。独立系クリエイター、ニッチネットワーク、新興の技術系新興企業も、進化するポッドキャスティングの状況に大きく貢献している。

主な企業

-アマゾン・ドット・コム
-iHeartMedia社
-アップル社
-チューン・イン
-メガフォンLLC
-スポティファイAB
-パンドラ・メディアLLC
-Audacy, Inc.
-スティッチャー
-サウンドクラウド・リミテッド
-アドビ
-Zencastr
-アリトゥ
-コッコス・インコーポレイテッド
-Muse Group & Contributors (Audacity)
-ポッドビーン
-その他

ポッドキャスティング市場の調査区分

ポッドキャスティング市場は、コンテンツの種類、配信プラットフォーム、収益化モデル、視聴者層など多様な要素を含み、リスナーの嗜好や地域もさまざまです。

ジャンル別

-ニュースと政治
-社会と文化
-コメディ
-スポーツ
-その他

フォーマット別

-インタビュー
-パネル
-単独
-再利用コンテンツ
-対談

OSの互換性

-ウィンドウズ
-アンドロイド
-iOS
-Mac
-リナックス/GNU

用途別

-個人/プロフェッショナル
-商業/ビジネス

地域別

-北米
-ヨーロッパ
-東アジア
-南アジア・オセアニア
-ラテンアメリカ
-中東・アフリカ

ページTOPに戻る


目次

1.要旨
1.1.ポッドキャスティングの世界市場スナップショット、2025年と2032年
1.2.市場機会評価、2025年~2032年、US$ Mn
1.3.主な市場動向
1.4.今後の市場予測
1.5.プレミアム市場の洞察
1.6.業界動向と主要市場イベント
1.7.PMR分析と提言
2.市場概要
2.1.市場の範囲と定義
2.2.市場ダイナミクス
2.2.1.促進要因
2.2.2.阻害要因
2.2.3.機会
2.2.4.主要トレンド
2.3.マクロ経済要因
2.3.1.デジタル貿易政策とコンテンツ規制の影響
2.3.2.パンデミック後の景気回復とデジタルメディアへの消費支出
2.4.COVID-19の影響分析
2.5.予測要因-関連性と影響
3.付加価値の洞察
3.1.フォーマット需要分析
3.2.規制情勢
3.3.バリューチェーン分析
3.4.PESTLE分析
3.5.ポーターのファイブフォース分析
4.ポッドキャスティングの世界市場展望
4.1.主なハイライト
4.1.1.市場規模(単位)の予測
4.1.2.市場規模(US$ Mn)と前年比成長率
4.1.3.絶対額ビジネスチャンス
4.2.市場規模(US$ Mn)と数量(ユニット)の分析と予測
4.2.1.過去の市場規模(US$ Mn)分析、2019年~2024年
4.2.2.現在の市場規模(US$ Mn)の分析と予測、2025年~2032年
4.3.ポッドキャスティングの世界市場展望ジャンル
4.3.1.はじめに/主な調査結果
4.3.2.過去の市場規模(US$ Mn)と数量(ユニット)分析、ジャンル別、2019年~2024年
4.3.3.現在の市場規模(US$ Mn)および数量(ユニット)分析・予測:ジャンル別、2025-2032年
4.3.3.1.
4.3.3.1.1.ニュースおよび政治
4.3.3.1.2.社会・文化
4.3.3.1.3.コメディ
4.3.3.1.4.スポーツ
4.3.3.1.5.その他
4.3.4.市場の魅力度分析ジャンル
4.4.ポッドキャスティングの世界市場展望フォーマット
4.4.1.はじめに/主な調査結果
4.4.2.過去の市場規模(US$ Mn)分析、フォーマット別、2019年~2024年
4.4.3.現在の市場規模(US$ Mn)分析と予測、フォーマット別、2025-2032年
4.4.3.1.インタビュー
4.4.3.2.パネル
4.4.3.3.ソロ
4.4.3.4.再利用コンテンツ
4.4.3.5.カンバセーショナル
4.4.4.市場の魅力度分析フォーマット
4.5.ポッドキャスティングの世界市場展望:OS互換性
4.5.1.はじめに/主な調査結果
4.5.2.過去の市場規模(US$ Mn)分析、OS互換性別、2019年~2024年
4.5.3.現在の市場規模(US$ Mn)分析と予測:OS互換性別、2025-2032年
4.5.3.1.ウィンドウズ
4.5.3.2.アンドロイド
4.5.3.3. iOS
4.5.3.4.Mac
4.5.3.5.Linux/GNU
4.5.4.市場の魅力度分析OS互換性
4.6.ポッドキャスティングの世界市場展望:エンドユース
4.6.1.はじめに/主な調査結果
4.6.2.過去の市場規模(US$ Mn)分析、エンドユース別、2019年~2024年
4.6.3.現在の市場規模(US$ Mn)分析・予測:最終用途別、2025-2032年
4.6.3.1.個人/プロフェッショナル
4.6.3.2.商業/ビジネス
4.6.4.市場魅力度分析:最終用途
5.ポッドキャスティングの世界市場展望地域
5.1.主なハイライト
5.2.過去の市場規模(百万米ドル)および数量(ユニット)分析、地域別、2019年~2024年
5.3.現在の市場規模(US$ Mn)および数量(ユニット)分析と予測、地域別、2025-2032年
5.3.1.北米
5.3.2.欧州
5.3.3.東アジア
5.3.4.南アジア・オセアニア
5.3.5.ラテンアメリカ
5.3.6.中東・アフリカ
5.4.市場魅力度分析:地域
6.北米ポッドキャスティング市場の展望
6.1.主なハイライト
6.2.過去の市場規模(US$ Mn)分析、市場別、2019年~2024年
6.2.1.国別
6.2.2.ジャンル別
6.2.3.フォーマット別
6.2.4.OS互換性別
6.2.5.最終用途別
6.3.現在の市場規模(US$ Mn)の分析と予測、国別、2025-2032年
6.3.1.米国
6.3.2.カナダ
6.4.現在の市場規模(US$ Mn)および数量(ユニット)の分析と予測、ジャンル別、2025年~2032年
6.4.1.
6.4.1.1.
6.4.1.1.1.ニュースおよび政治
6.4.1.1.2.社会と文化
6.4.1.1.3.コメディ
6.4.1.1.4.スポーツ
6.4.1.1.5.その他
6.5.現在の市場規模(US$ Mn)の分析と予測、フォーマット別、2025-2032年
6.5.1.インタビュー
6.5.2.パネル
6.5.3.ソロ
6.5.4.再利用コンテンツ
6.5.5.カンバセーショナル
6.6.現在の市場規模(US$ Mn)の分析と予測、OS互換性別、2025年~2032年
6.6.1.ウィンドウズ
6.6.2.アンドロイド
6.6.3. iOS
6.6.4.マック
6.6.5.Linux/GNU
6.7.現在の市場規模(US$ Mn)の分析と予測、エンドユース別、2025年~2032年
6.7.1.個人/プロフェッショナル
6.7.2.商業/ビジネス
6.8.市場魅力度分析
7.ヨーロッパのポッドキャスティング市場展望
7.1.主なハイライト
7.2.過去の市場規模(US$ Mn)分析、市場別、2019年~2024年
7.2.1.国別
7.2.2.ジャンル別
7.2.3.フォーマット別
7.2.4.OS互換性別
7.2.5.最終用途別
7.3.現在の市場規模(US$ Mn)の分析と予測、国別、2025-2032年
7.3.1.ドイツ
7.3.2.フランス
7.3.3.イギリス
7.3.4.イタリア
7.3.5.スペイン
7.3.6.ロシア
7.3.7.トルコ
7.3.8.その他のヨーロッパ
7.4.現在の市場規模(US$ Mn)および数量(ユニット)の分析と予測、ジャンル別、2025-2032年
7.4.1.
7.4.1.1.
7.4.1.1.1.ニュースおよび政治
7.4.1.1.2.社会と文化
7.4.1.1.3.コメディ
7.4.1.1.4.スポーツ
7.4.1.1.5.その他
7.5.現在の市場規模(US$ Mn)の分析と予測、フォーマット別、2025-2032年
7.5.1.インタビュー
7.5.2.パネル
7.5.3.ソロ
7.5.4.再利用コンテンツ
7.5.5.カンバセーショナル
7.6.現在の市場規模(US$ Mn)の分析と予測、OS互換性別、2025年~2032年
7.6.1.ウィンドウズ
7.6.2.アンドロイド
7.6.3. iOS
7.6.4.マック
7.6.5.Linux/GNU
7.7.現在の市場規模(US$ Mn)の分析と予測、エンドユース別、2025年~2032年
7.7.1.個人/プロフェッショナル
7.7.2.商業/ビジネス
7.8.市場魅力度分析
8.東アジアのポッドキャスティング市場展望
8.1.主なハイライト
8.2.過去の市場規模(US$ Mn)分析、市場別、2019年~2024年
8.2.1.国別
8.2.2.ジャンル別
8.2.3.フォーマット別
8.2.4.OS互換性別
8.2.5.最終用途別
8.3.現在の市場規模(US$ Mn)の分析と予測、国別、2025-2032年
8.3.1.中国
8.3.2.日本
8.3.3.韓国
8.4.現在の市場規模(百万米ドル)および数量(台)の分析と予測、ジャンル別、2025~2032年
8.4.1.
8.4.1.1.
8.4.1.1.1.ニュースおよび政治
8.4.1.1.2.社会と文化
8.4.1.1.3.コメディ
8.4.1.1.4.スポーツ
8.4.1.1.5.その他
8.5.現在の市場規模(US$ Mn)の分析と予測、フォーマット別、2025-2032年
8.5.1.インタビュー
8.5.2.パネル
8.5.3.ソロ
8.5.4.再利用コンテンツ
8.5.5.カンバセーショナル
8.6.現在の市場規模(US$ Mn)の分析と予測、OS互換性別、2025年~2032年
8.6.1.ウィンドウズ
8.6.2.アンドロイド
8.6.3. iOS
8.6.4.マック
8.6.5.Linux/GNU
8.7.現在の市場規模(US$ Mn)の分析と予測、エンドユース別、2025年~2032年
8.7.1.個人/プロフェッショナル
8.7.2.商業/ビジネス
8.8.市場魅力度分析
9.南アジア・オセアニアのポッドキャスティング市場展望
9.1.主なハイライト
9.2.過去の市場規模(US$ Mn)分析、市場別、2019年~2024年
9.2.1.国別
9.2.2.ジャンル別
9.2.3.フォーマット別
9.2.4.OS互換性別
9.2.5.最終用途別
9.3.現在の市場規模(US$ Mn)の分析と予測、国別、2025-2032年
9.3.1.インド
9.3.2.東南アジア
9.3.3.ニュージーランド
9.3.4.その他の南アジア・オセアニア
9.4.現在の市場規模(百万米ドル)および数量(ユニット)の分析と予測、ジャンル別、2025~2032年
9.4.1.
9.4.1.1.
9.4.1.1.1.ニュースおよび政治
9.4.1.1.2.社会と文化
9.4.1.1.3.コメディ
9.4.1.1.4.スポーツ
9.4.1.1.5.その他
9.5.現在の市場規模(US$ Mn)の分析と予測、フォーマット別、2025-2032年
9.5.1.インタビュー
9.5.2.パネル
9.5.3.ソロ
9.5.4.再利用コンテンツ
9.5.5.カンバセーショナル
9.6.現在の市場規模(US$ Mn)の分析と予測、OS互換性別、2025年~2032年
9.6.1.ウィンドウズ
9.6.2.アンドロイド
9.6.3. iOS
9.6.4.マック
9.6.5.Linux/GNU
9.7.現在の市場規模(US$ Mn)の分析と予測、エンドユース別、2025年~2032年
9.7.1.個人/プロフェッショナル
9.7.2.商業/ビジネス
9.8.市場魅力度分析
10.ラテンアメリカのポッドキャスティング市場展望
10.1.主要ハイライト
10.2.過去の市場規模(US$ Mn)分析、市場別、2019年~2024年
10.2.1.国別
10.2.2.ジャンル別
10.2.3.フォーマット別
10.2.4.OS互換性別
10.2.5.最終用途別
10.3.現在の市場規模(US$ Mn)の分析と予測、国別、2025-2032年
10.3.1.ブラジル
10.3.2.メキシコ
10.3.3.その他のラテンアメリカ
10.4.現在の市場規模(US$ Mn)および数量(ユニット)の分析と予測、ジャンル別、2025~2032年
10.4.1.
10.4.1.1.
10.4.1.1.1.ニュースおよび政治
10.4.1.1.2.社会と文化
10.4.1.1.3.コメディ
10.4.1.1.4.スポーツ
10.4.1.1.5.その他
10.5.現在の市場規模(US$ Mn)の分析と予測、フォーマット別、2025-2032年
10.5.1.インタビュー
10.5.2.パネル
10.5.3.ソロ
10.5.4.再利用コンテンツ
10.5.5.カンバセーショナル
10.6.現在の市場規模(US$ Mn)の分析と予測、OS互換性別、2025年~2032年
10.6.1.ウィンドウズ
10.6.2.アンドロイド
10.6.3. iOS
10.6.4.マック
10.6.5.Linux/GNU
10.7.現在の市場規模(US$ Mn)の分析と予測、エンドユース別、2025年~2032年
10.7.1.個人/プロフェッショナル
10.7.2.商業/ビジネス
10.8.市場魅力度分析
11.中東・アフリカのポッドキャスティング市場展望
11.1.主なハイライト
11.2.過去の市場規模(US$ Mn)分析、市場別、2019年~2024年
11.2.1.国別
11.2.2.ジャンル別
11.2.3.フォーマット別
11.2.4.OS互換性別
11.2.5.最終用途別
11.3.現在の市場規模(US$ Mn)の分析と予測、国別、2025-2032年
11.3.1.GCC諸国
11.3.2.エジプト
11.3.3.南アフリカ
11.3.4.北アフリカ
11.3.5.その他の中東・アフリカ
11.4.現在の市場規模(百万米ドル)および数量(ユニット)の分析と予測、ジャンル別、2025~2032年
11.4.1.
11.4.1.1.
11.4.1.1.1.ニュースおよび政治
11.4.1.1.2.社会と文化
11.4.1.1.3.コメディ
11.4.1.1.4.スポーツ
11.4.1.1.5.その他
11.5.現在の市場規模(US$ Mn)の分析と予測、フォーマット別、2025-2032年
11.5.1.インタビュー
11.5.2.パネル
11.5.3.ソロ
11.5.4.再利用コンテンツ
11.5.5.カンバセーショナル
11.6.現在の市場規模(US$ Mn)の分析と予測、OS互換性別、2025年~2032年
11.6.1.ウィンドウズ
11.6.2.アンドロイド
11.6.3. iOS
11.6.4.マック
11.6.5.Linux/GNU
11.7.現在の市場規模(US$ Mn)の分析と予測、エンドユース別、2025年~2032年
11.7.1.個人/プロフェッショナル
11.7.2.商業/ビジネス
11.8.市場魅力度分析
12.競争環境
12.1.市場シェア分析、2025年
12.2.市場構造
12.2.1.市場別競争激化度マッピング
12.2.2.競争ダッシュボード
12.3.企業プロフィール(詳細 - 概要、財務、戦略、最近の動向)
12.3.1.アマゾン・ドット・コム
12.3.1.1.概要
12.3.1.2.セグメントとジャンル
12.3.1.3.主要財務状況
12.3.1.4.市場動向
12.3.1.5.市場戦略
12.3.2. アイハートメディア社
12.3.3.アップル社
12.3.4.チューン・イン
12.3.5.メガフォンLLC
12.3.6.スポティファイAB
12.3.7.パンドラ・メディア合同会社
12.3.8.Audacy, Inc.
12.3.9.スティッチャー
12.3.10.Sound Cloud Limited
12.3.11.アドビ
12.3.12.Zencastr
12.3.13.アリトゥ
12.3.14.コッコス・インコーポレイテッド
12.3.15.ミューズグループ&コントリビューター(Audacity)
12.3.16.ポッドビーン
12.3.17.その他
13.付録
13.1.調査方法
13.2.調査の前提
13.3.頭字語および略語

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the worldwide market for podcasting. The report offers a thorough assessment of crucial market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, providing detailed insights into the market structure. This research publication presents exclusive data and statistics outlining the anticipated growth trajectory of the global podcasting market from 2025 to 2032.

Key Insights:

•Podcasting Market Size (2025E): USD 3,826.4 Million
•Projected Market Value (2032F): USD 14,870.3 Million
•Global Market Growth Rate (CAGR 2025 to 2032): 28.3%

Podcasting Market – Report Scope:

Podcasting has emerged as a mainstream form of digital audio entertainment, news dissemination, and educational content, attracting a diverse global audience. The podcasting market comprises a wide array of content categories, including business, health, true crime, comedy, technology, and self-help, delivered through streaming platforms, mobile apps, and dedicated podcast services. Market growth is driven by increasing smartphone penetration, widespread internet access, and the growing popularity of on-demand content consumption. Monetization models such as advertising, subscriptions, sponsorships, and direct listener support contribute to the market’s expanding revenue base, supported by advanced analytics and personalized content delivery mechanisms.

Market Growth Drivers:

The global podcasting market is propelled by several key factors, including rising consumer demand for flexible, on-the-go media formats and increasing investment by media companies, tech giants, and content creators. Enhanced content production quality and the proliferation of streaming platforms have accelerated user adoption. The advent of smart speakers and integration of podcasts into infotainment systems in vehicles further extend market reach. Additionally, brands are increasingly leveraging podcasting for targeted advertising due to its high engagement levels and niche audience segmentation. The availability of user-friendly podcast creation tools and hosting platforms has lowered barriers to entry for independent podcasters, fueling content diversity and audience growth.

Market Restraints:

Despite its promising outlook, the podcasting market faces challenges such as content discoverability, monetization scalability, and intellectual property issues. With the increasing volume of content, smaller creators struggle to gain visibility in a saturated market. Monetization remains skewed toward top-tier shows with large audiences, leaving mid- and lower-tier creators with limited income opportunities. Additionally, inconsistent advertising metrics and the lack of standardized measurement tools affect advertiser confidence. Piracy, unlicensed use of copyrighted material, and unclear regulatory frameworks pose further obstacles to sustainable market development.

Market Opportunities:

The podcasting market presents significant opportunities through global expansion, localization of content, and technological innovation. Growth in non-English and regional language podcasts, especially in emerging markets, is expected to unlock new listener bases. The integration of AI-driven tools for content creation, editing, and personalized recommendations enhances user engagement and operational efficiency. Expansion of branded podcasts and corporate storytelling, along with partnerships between creators and major audio platforms, creates lucrative growth avenues. Furthermore, the rise of video podcasts and interactive formats supported by immersive technologies like AR/VR offer promising directions for market evolution.

Key Questions Answered in the Report:

•What are the primary factors driving the growth of the podcasting market globally?
•Which content genres and platforms are shaping the podcasting landscape?
•How are advancements in technology transforming podcast production and monetization?
•Who are the leading players in the podcasting ecosystem, and what strategic initiatives are they pursuing?
•What are the key trends and long-term prospects influencing the global podcasting market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

These companies invest in original content, exclusive creator deals, and podcast networks to differentiate offerings and attract loyal audiences. Strategic mergers and acquisitions, such as Spotify’s acquisitions of Anchor and Megaphone, enhance technological capabilities and advertising infrastructure. Emphasis on cross-platform integration, AI-driven analytics, and multilingual content production supports global expansion and market penetration. Independent creators, niche networks, and emerging tech startups also contribute significantly to the evolving podcasting landscape.

Key Companies Profiled:

•Amazon.com, Inc.
•iHeartMedia Inc.
•Apple, Inc.
•Tune In, Inc.
•Megaphone LLC
•Spotify AB
•Pandora Media, LLC
•Audacy, Inc.
•Stitcher
•Sound Cloud Limited
•Adobe
•Zencastr
•Alitu
•Cockos Incorporated
•Muse Group & Contributors (Audacity)
•Podbean
•Others

Podcasting Market Research Segmentation:

The podcasting market encompasses a diverse range of content types, distribution platforms, monetization models, and audience segments, catering to varied listener preferences and geographic regions.

By Genre

•News and Politics
•Society and Culture
•Comedy
•Sports
•Others

By Format

•Interviews
•Panels
•Solo
•Repurposed Content
•Conversational

By OS Compatibility

•Windows
•Android
•iOS
•Mac
•Linux/GNU

By End Use

•Individual/Professional
•Commercial/Business

By Region

•North America
•Europe
•East Asia
•South Asia and Oceania
•Latin America
•Middle East and Africa



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Podcasting Market Snapshot, 2025 and 2032
1.2. Market Opportunity Assessment, 2025-2032, US$ Mn
1.3. Key Market Trends
1.4. Future Market Projections
1.5. Premium Market Insights
1.6. Industry Developments and Key Market Events
1.7. PMR Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Scope and Definition
2.2. Market Dynamics
2.2.1. Drivers
2.2.2. Restraints
2.2.3. Opportunity
2.2.4. Key Trends
2.3. Macro-economic Factors
2.3.1. Impact of Digital Trade Policies and Content Regulations
2.3.2. Economic Recovery and Consumer Spending on Digital Media Post-pandemic
2.4. COVID-19 Impact Analysis
2.5. Forecast Factors - Relevance and Impact
3. Value Added Insights
3.1. Format Demand Analysis
3.2. Regulatory Landscape
3.3. Value Chain Analysis
3.4. PESTLE Analysis
3.5. Porter’s Five Force Analysis
4. Global Podcasting Market Outlook
4.1. Key Highlights
4.1.1. Market Volume (Units) Projections
4.1.2. Market Size (US$ Mn) and Y-o-Y Growth
4.1.3. Absolute $ Opportunity
4.2. Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis and Forecast
4.2.1. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis, 2019-2024
4.2.2. Current Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, 2025-2032
4.3. Global Podcasting Market Outlook: Genre
4.3.1. Introduction / Key Findings
4.3.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis, By Genre, 2019-2024
4.3.3. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Genre, 2025-2032
4.3.3.1.
4.3.3.1.1. News and Politics
4.3.3.1.2. Society and Culture
4.3.3.1.3. Comedy
4.3.3.1.4. Sports
4.3.3.1.5. Others
4.3.4. Market Attractiveness Analysis: Genre
4.4. Global Podcasting Market Outlook: Format
4.4.1. Introduction / Key Findings
4.4.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis, By Format, 2019-2024
4.4.3. Current Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, By Format, 2025-2032
4.4.3.1. Interviews
4.4.3.2. Panels
4.4.3.3. Solo
4.4.3.4. Repurposed Content
4.4.3.5. Conversational
4.4.4. Market Attractiveness Analysis: Format
4.5. Global Podcasting Market Outlook: OS Compatibility
4.5.1. Introduction / Key Findings
4.5.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis, By OS Compatibility, 2019-2024
4.5.3. Current Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, By OS Compatibility, 2025-2032
4.5.3.1. Windows
4.5.3.2. Android
4.5.3.3. iOS
4.5.3.4. Mac
4.5.3.5. Linux/GNU
4.5.4. Market Attractiveness Analysis: OS Compatibility
4.6. Global Podcasting Market Outlook: End Use
4.6.1. Introduction / Key Findings
4.6.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis, By End Use, 2019-2024
4.6.3. Current Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, By End Use, 2025-2032
4.6.3.1. Individual/Professional
4.6.3.2. Commercial/Business
4.6.4. Market Attractiveness Analysis: End Use
5. Global Podcasting Market Outlook: Region
5.1. Key Highlights
5.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis, By Region, 2019-2024
5.3. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Region, 2025-2032
5.3.1. North America
5.3.2. Europe
5.3.3. East Asia
5.3.4. South Asia and Oceania
5.3.5. Latin America
5.3.6. Middle East & Africa
5.4. Market Attractiveness Analysis: Region
6. North America Podcasting Market Outlook
6.1. Key Highlights
6.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis, By Market, 2019-2024
6.2.1. By Country
6.2.2. By Genre
6.2.3. By Format
6.2.4. By OS Compatibility
6.2.5. By End Use
6.3. Current Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, By Country, 2025-2032
6.3.1. U.S.
6.3.2. Canada
6.4. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Genre, 2025-2032
6.4.1.
6.4.1.1.
6.4.1.1.1. News and Politics
6.4.1.1.2. Society and Culture
6.4.1.1.3. Comedy
6.4.1.1.4. Sports
6.4.1.1.5. Others
6.5. Current Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, By Format, 2025-2032
6.5.1. Interviews
6.5.2. Panels
6.5.3. Solo
6.5.4. Repurposed Content
6.5.5. Conversational
6.6. Current Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, By OS Compatibility, 2025-2032
6.6.1. Windows
6.6.2. Android
6.6.3. iOS
6.6.4. Mac
6.6.5. Linux/GNU
6.7. Current Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, By End Use, 2025-2032
6.7.1. Individual/Professional
6.7.2. Commercial/Business
6.8. Market Attractiveness Analysis
7. Europe Podcasting Market Outlook
7.1. Key Highlights
7.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis, By Market, 2019-2024
7.2.1. By Country
7.2.2. By Genre
7.2.3. By Format
7.2.4. By OS Compatibility
7.2.5. By End Use
7.3. Current Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, By Country, 2025-2032
7.3.1. Germany
7.3.2. France
7.3.3. U.K.
7.3.4. Italy
7.3.5. Spain
7.3.6. Russia
7.3.7. Turkey
7.3.8. Rest of Europe
7.4. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Genre, 2025-2032
7.4.1.
7.4.1.1.
7.4.1.1.1. News and Politics
7.4.1.1.2. Society and Culture
7.4.1.1.3. Comedy
7.4.1.1.4. Sports
7.4.1.1.5. Others
7.5. Current Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, By Format, 2025-2032
7.5.1. Interviews
7.5.2. Panels
7.5.3. Solo
7.5.4. Repurposed Content
7.5.5. Conversational
7.6. Current Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, By OS Compatibility, 2025-2032
7.6.1. Windows
7.6.2. Android
7.6.3. iOS
7.6.4. Mac
7.6.5. Linux/GNU
7.7. Current Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, By End Use, 2025-2032
7.7.1. Individual/Professional
7.7.2. Commercial/Business
7.8. Market Attractiveness Analysis
8. East Asia Podcasting Market Outlook
8.1. Key Highlights
8.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis, By Market, 2019-2024
8.2.1. By Country
8.2.2. By Genre
8.2.3. By Format
8.2.4. By OS Compatibility
8.2.5. By End Use
8.3. Current Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, By Country, 2025-2032
8.3.1. China
8.3.2. Japan
8.3.3. South Korea
8.4. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Genre, 2025-2032
8.4.1.
8.4.1.1.
8.4.1.1.1. News and Politics
8.4.1.1.2. Society and Culture
8.4.1.1.3. Comedy
8.4.1.1.4. Sports
8.4.1.1.5. Others
8.5. Current Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, By Format, 2025-2032
8.5.1. Interviews
8.5.2. Panels
8.5.3. Solo
8.5.4. Repurposed Content
8.5.5. Conversational
8.6. Current Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, By OS Compatibility, 2025-2032
8.6.1. Windows
8.6.2. Android
8.6.3. iOS
8.6.4. Mac
8.6.5. Linux/GNU
8.7. Current Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, By End Use, 2025-2032
8.7.1. Individual/Professional
8.7.2. Commercial/Business
8.8. Market Attractiveness Analysis
9. South Asia & Oceania Podcasting Market Outlook
9.1. Key Highlights
9.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis, By Market, 2019-2024
9.2.1. By Country
9.2.2. By Genre
9.2.3. By Format
9.2.4. By OS Compatibility
9.2.5. By End Use
9.3. Current Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, By Country, 2025-2032
9.3.1. India
9.3.2. Southeast Asia
9.3.3. ANZ
9.3.4. Rest of South Asia & Oceania
9.4. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Genre, 2025-2032
9.4.1.
9.4.1.1.
9.4.1.1.1. News and Politics
9.4.1.1.2. Society and Culture
9.4.1.1.3. Comedy
9.4.1.1.4. Sports
9.4.1.1.5. Others
9.5. Current Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, By Format, 2025-2032
9.5.1. Interviews
9.5.2. Panels
9.5.3. Solo
9.5.4. Repurposed Content
9.5.5. Conversational
9.6. Current Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, By OS Compatibility, 2025-2032
9.6.1. Windows
9.6.2. Android
9.6.3. iOS
9.6.4. Mac
9.6.5. Linux/GNU
9.7. Current Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, By End Use, 2025-2032
9.7.1. Individual/Professional
9.7.2. Commercial/Business
9.8. Market Attractiveness Analysis
10. Latin America Podcasting Market Outlook
10.1. Key Highlights
10.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis, By Market, 2019-2024
10.2.1. By Country
10.2.2. By Genre
10.2.3. By Format
10.2.4. By OS Compatibility
10.2.5. By End Use
10.3. Current Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, By Country, 2025-2032
10.3.1. Brazil
10.3.2. Mexico
10.3.3. Rest of Latin America
10.4. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Genre, 2025-2032
10.4.1.
10.4.1.1.
10.4.1.1.1. News and Politics
10.4.1.1.2. Society and Culture
10.4.1.1.3. Comedy
10.4.1.1.4. Sports
10.4.1.1.5. Others
10.5. Current Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, By Format, 2025-2032
10.5.1. Interviews
10.5.2. Panels
10.5.3. Solo
10.5.4. Repurposed Content
10.5.5. Conversational
10.6. Current Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, By OS Compatibility, 2025-2032
10.6.1. Windows
10.6.2. Android
10.6.3. iOS
10.6.4. Mac
10.6.5. Linux/GNU
10.7. Current Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, By End Use, 2025-2032
10.7.1. Individual/Professional
10.7.2. Commercial/Business
10.8. Market Attractiveness Analysis
11. Middle East & Africa Podcasting Market Outlook
11.1. Key Highlights
11.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis, By Market, 2019-2024
11.2.1. By Country
11.2.2. By Genre
11.2.3. By Format
11.2.4. By OS Compatibility
11.2.5. By End Use
11.3. Current Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, By Country, 2025-2032
11.3.1. GCC Countries
11.3.2. Egypt
11.3.3. South Africa
11.3.4. Northern Africa
11.3.5. Rest of Middle East & Africa
11.4. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis and Forecast, By Genre, 2025-2032
11.4.1.
11.4.1.1.
11.4.1.1.1. News and Politics
11.4.1.1.2. Society and Culture
11.4.1.1.3. Comedy
11.4.1.1.4. Sports
11.4.1.1.5. Others
11.5. Current Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, By Format, 2025-2032
11.5.1. Interviews
11.5.2. Panels
11.5.3. Solo
11.5.4. Repurposed Content
11.5.5. Conversational
11.6. Current Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, By OS Compatibility, 2025-2032
11.6.1. Windows
11.6.2. Android
11.6.3. iOS
11.6.4. Mac
11.6.5. Linux/GNU
11.7. Current Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast, By End Use, 2025-2032
11.7.1. Individual/Professional
11.7.2. Commercial/Business
11.8. Market Attractiveness Analysis
12. Competition Landscape
12.1. Market Share Analysis, 2025
12.2. Market Structure
12.2.1. Competition Intensity Mapping By Market
12.2.2. Competition Dashboard
12.3. Company Profiles (Details - Overview, Financials, Strategy, Recent Developments)
12.3.1. Amazon.com, Inc.
12.3.1.1. Overview
12.3.1.2. Segments and Genres
12.3.1.3. Key Financials
12.3.1.4. Market Developments
12.3.1.5. Market Strategy
12.3.2. iHeartMedia Inc.
12.3.3. Apple, Inc.
12.3.4. Tune In, Inc.
12.3.5. Megaphone LLC
12.3.6. Spotify AB
12.3.7. Pandora Media, LLC
12.3.8. Audacy, Inc.
12.3.9. Stitcher
12.3.10. Sound Cloud Limited
12.3.11. Adobe
12.3.12. Zencastr
12.3.13. Alitu
12.3.14. Cockos Incorporated
12.3.15. Muse Group & Contributors (Audacity)
12.3.16. Podbean
12.3.17. Others
13. Appendix
13.1. Research Methodology
13.2. Research Assumptions
13.3. Acronyms and Abbreviations

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート

Persistence Market Research社のIT・通信分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(asia)の最新刊レポート


よくあるご質問


Persistence Market Research社はどのような調査会社ですか?


パーシスタンスマーケットリサーチ(Persistence Market Research/PMR)は独自の方法論を用いたデータ解析と市場調査をベースに広範な産業調査報告書とカスタム調査を提供しています... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

 

2025/06/27 10:26

145.58 円

170.57 円

202.61 円

ページTOPに戻る