粘着テープの市場調査レポート情報:タイプ別(アクリル、エポキシ、ポリウレタン、シリコーン、その他)、エンドユーザー別(電気・電子、化学、ヘルスケア、自動車・輸送、包装、建築・建設、エネルギー・電力、食品・飲料、その他)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、その他地域):2032年まで予測
Adhesive Tapes Market Research Report Information By Type (Acrylic, Epoxy, Polyurethane, Silicone, and Others), By End User (Electrical & Electronics, Chemicals, Healthcare, Automotive & Transportation, Packaging, Building & Construction, Energy & Power, Food & Beverages, and Others), and By Region (North America, Europe, Asia-Pacific, And Rest of the World) Forecast Till 2032
粘着テープの市場調査レポート情報:タイプ別(アクリル、エポキシ、ポリウレタン、シリコーン、その他)、エンドユーザー別(電気・電子、化学、ヘルスケア、自動車・輸送、包装、建築・建設、エネルギー・電力... もっと見る
サマリー 粘着テープの市場調査レポート情報:タイプ別(アクリル、エポキシ、ポリウレタン、シリコーン、その他)、エンドユーザー別(電気・電子、化学、ヘルスケア、自動車・輸送、包装、建築・建設、エネルギー・電力、食品・飲料、その他)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、その他地域):2032年まで予測
市場概要
粘着テープの世界市場は、予測期間中に5.36%という力強い複合年間成長率(CAGR)で成長すると予測される。2023年の推定市場規模は789億3,178万米ドルで、2024~2032年の予測期間終了時には1兆2,45億8,302万米ドルに達すると予測される。2023年の推定市場規模は519億5,193万平方メートルで、2024年から2032年までの予測期間終了時には772億8,621万平方メートルに達すると予測される。
粘着テープ市場は、包装、ヘルスケア、自動車、航空宇宙産業における需要の増加により、今後数年間は堅調な伸びが見込まれる。両面粘着テープや持続可能な粘着テープの使用が増加していることも、市場の成長を後押ししている。環境に優しいソリューションへのシフトは、消費者と企業の両方がカーボンフットプリントの削減を求めているため、粘着テープ市場に影響を与えている。この動きは、従来のプラスチックや生分解性のない素材から、再生資源から作られた持続可能なテープへのシフトを引き起こしている。粘着テープは、基材の片面に粘着層を塗布したものである。主なエンドユーザーである包装業界で多く利用されている。また、医療、建築、航空宇宙などの分野でも広く使われている。
市場区分
粘着テープの世界市場は、アクリル、エポキシ、ポリウレタン、シリコーン、その他の5種類に分類される。
粘着テープの世界市場は、電気・電子、化学、ヘルスケア、自動車・輸送、包装、建築・建設、エネルギー・電力、食品・飲料、その他などのエンドユーザー産業に分けられる。
地域分析
米国とカナダを含む北米は、粘着テープの成熟市場である。同地域には確立された製造基盤があり、業界リーダーの存在も大きい。自動車、建設、包装産業が北米における粘着テープ需要の主な原動力となっている。
西ヨーロッパと東ヨーロッパを含むヨーロッパは、高度な製造方法と、ヘルスケア、自動車、エレクトロニクスなどの産業における大きな需要によって、粘着テープ産業が成熟している。
アジア太平洋地域は世界市場で最も高い割合を占めている。同地域では、エレクトロニクス、自動車、建設などの産業で高性能テープへの移行が進んでおり、これが同地域の大きな市場シェアの一因となっている。
中東・アフリカ諸国を含むMEA地域は、産業活動、インフラプロジェクト、消費者需要に牽引され、粘着テープ市場が緩やかに拡大している。
主要プレイヤー
粘着テープ市場の主要プレーヤーには、3M Company(米国)、Rogers Corporation(米国)、Tesa SE(ドイツ)、Scapa Group PLC(カナダ)、日東電工株式会社(日本)、リンテック株式会社(日本)、Berry Inc.(米国)、Intertape Polymer Group(カナダ)、Lohmann GmbH(ドイツ)、Avery Dennison Corporation(米国)などが含まれる。
ページTOPに戻る
目次 目次
2.
2.
2.
2.
3.
3.
3.
3.
3.
3.
3.
3.
3.
3.
3.
3.
3.
3.
3.
3.
3.
3.
4.
4.
4.
4.
4.
4.
4.
4.
4.
4.
4.
4.
4.
4.
4.
4.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
5.
6.
6.
6.
6.
6.
6.
7.
7.
7.
7.
7.
7.
7.
7.
7.
7.
8.
8.
8.
8.
8.
8.
8.
8.
8.
8.
8.
8.
9.
9.
9.
9.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.8 ローマンGmbH & Co.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.132
10.132
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
10.
ページTOPに戻る
Summary Adhesive Tapes Market Research Report Information By Type (Acrylic, Epoxy, Polyurethane, Silicone, and Others), By End User (Electrical & Electronics, Chemicals, Healthcare, Automotive & Transportation, Packaging, Building & Construction, Energy & Power, Food & Beverages, and Others), and By Region (North America, Europe, Asia-Pacific, And Rest of the World) Forecast Till 2032
Market Overview The global adhesive tapes market is expected to grow at a strong compound annual growth rate (CAGR) of 5.36% over the projected period. The market's estimated value in 2023 was USD 78,931.78 million, and it is expected to reach a significant value of USD 1,24,583.02 million by the conclusion of the forecast period, which spans 2024-2032. The market's estimated value in 2023 was 51,951.93 million square meters, and it is expected to reach a significant volume of 77,286.21 million square meters by the end of the forecast period, which runs from 2024 to 2032. The adhesive tapes market is expected to rise steadily in the next years, owing to increased demand in the packaging, healthcare, automotive, and aerospace industries. The increased use of double-sided and sustainable adhesive tapes is also helping to drive market growth. The shift toward eco-friendly solutions has influenced the adhesive tapes market, as both consumers and businesses seek to reduce their carbon footprint. This movement is causing a shift away from traditional plastic and non-biodegradable materials and toward sustainable tapes created from recycled resources. Adhesive tapes are made up of a base material with an adhesive layer applied to one side. They are largely utilized in the packaging industry, which is the major end user. They are also widely used in healthcare, construction, and aerospace, among other areas.
Market Segmentation The Global Adhesive Tapes Market is divided into five types: acrylic, epoxy, polyurethane, silicone, and others. The Global Adhesive Tapes Market is divided into end-user industries such as electrical and electronics, chemicals, healthcare, automotive and transportation, packaging, building and construction, energy and power, food and beverage, and others.
Regional Analysis North America, which includes the United States and Canada, is a mature market for sticky tapes. The region has a well-established manufacturing base and a significant presence of industry leaders. The automobile, construction, and packing industries are the primary drivers of adhesive tape demand in North America. Europe, including Western and Eastern Europe, has a mature adhesive tapes industry distinguished by advanced manufacturing methods and significant demand in industries such as healthcare, automotive, and electronics. Asia Pacific has the highest proportion of the global market. The region is seeing a trend toward high-performance tapes in industries including electronics, automotive, and construction, which contributes to the region's significant market share. The MEA region, which includes nations in the Middle East and Africa, is experiencing moderate expansion in the adhesive tapes market, driven by industrial activity, infrastructure projects, and consumer demand.
Major Players Key players in the adhesive tapes market include 3M Company (US), Rogers Corporation (US), Tesa SE (Germany), Scapa Group PLC (Canada), Nitto Denko Corporation (Japan), Lintec Corporation (Japan), Berry Inc. (US), Intertape Polymer Group (Canada), Lohmann GmbH (Germany), and Avery Dennison Corporation (US), among others.
ページTOPに戻る
Table of Contents TABLE OF CONTENTS 1 EXECUTIVE SUMMARY ............................................................................................................... 17 2 MARKET INTRODUCTION ............................................................................................................ 19 2.1 DEFINITION .................................................................................................................................................................. 19 2.2 SCOPE OF THE STUDY .............................................................................................................................................. 19 2.3 RESEARCH OBJECTIVE ............................................................................................................................................ 19 2.4 MARKET STRUCTURE .............................................................................................................................................. 20 3 RESEARCH METHODOLOGY ...................................................................................................... 21 3.1 OVERVIEW .................................................................................................................................................................... 21 3.2 DATA FLOW .................................................................................................................................................................. 22 3.2.1 Data Mining Process ....................................................................................................................................... 23 3.3 PURCHASED DATABASE: ......................................................................................................................................... 24 3.4 SECONDARY SOURCES: ............................................................................................................................................ 25 3.4.1 Secondary Research data flow: ........................................................................................................................ 25 3.5 PRIMARY RESEARCH: ............................................................................................................................................... 26 3.5.1 Primary Research DATA FLOW: ....................................................................................................................... 27 3.5.2 Primary Research: Number of Interviews conducted ........................................................................................ 28 3.5.3 Primary Research: Regional Coverage ............................................................................................................. 28 3.6 APPROACHES FOR MARKET SIZE ESTIMATION: ........................................................................................... 29 3.6.1 Revenue Analysis Approach ............................................................................................................................ 29 3.7 DATA FORECASTING................................................................................................................................................. 30 3.7.1 Data forecasting Technique ............................................................................................................................ 30 3.8 DATA MODELING ........................................................................................................................................................ 31 3.8.1 microeconomic factor analysis: ....................................................................................................................... 31 3.8.2 Data modeling: ............................................................................................................................................... 32 3.9 TEAMS AND ANALYST CONTRIBUTION ........................................................................................................... 33 4 MARKET DYNAMICS .................................................................................................................... 34 4.1 INTRODUCTION ........................................................................................................................................................... 34 4.2 DRIVERS ......................................................................................................................................................................... 35 4.2.1 Surging demand in healthcare applications ...................................................................................................... 35 4.2.2 Growing demand as an alternative to metals and plastics ................................................................................. 35 4.2.3 Driver impact Analysis .................................................................................................................................... 36 4.3 RESTRAINTS ................................................................................................................................................................ 36 4.3.1 Volatility in raw material prices ....................................................................................................................... 36 4.3.2 Restraint Impact Analysis ............................................................................................................................... 37 4.4 OPPORTUNITY ............................................................................................................................................................. 37 4.4.1 Environmental concerns driving demand for sustainable materials .................................................................... 37 4.5 IMPACT ANALYSIS OF COVID - 19 ........................................................................................................................ 38 4.5.1 Impact on Overall Chemicals & Materials ......................................................................................................... 38 4.5.2 Impact on Global Adhesive tapes Market ......................................................................................................... 38 4.5.3 Impact on Supply Chain of Adhesive tapes ....................................................................................................... 38 4.5.4 Impact on Market Demand of Adhesive tapes................................................................................................... 38 4.5.5 Impact on Pricing of Adhesive tapes ................................................................................................................ 39 5 MARKET FACTOR ANALYSIS ...................................................................................................... 40 5.1 PORTER’S FIVE FORCES MODEL ........................................................................................................................... 40 5.1.1 THREAT OF NEW ENTRANTS ........................................................................................................................... 40 5.1.2 Bargaining Power of Suppliers ......................................................................................................................... 41 5.1.3 BARGAINING POWER OF Buyers ...................................................................................................................... 41 5.1.4 THREAT OF SUBSTITUTES .............................................................................................................................. 41 5.1.5 INTENSITY OF RIVALRY .................................................................................................................................. 41 5.2 SUPPLY CHAIN ANALYSIS ..................................................................................................................................... 41 5.2.1 RAW MATERIAL .............................................................................................................................................. 42 5.2.2 Production Process ........................................................................................................................................ 42 5.2.3 Distribution .................................................................................................................................................... 42 5.2.4 end user ......................................................................................................................................................... 42 5.3 ADHESIVE TAPE TECHNOLOGY ADVANCEMENTS ....................................................................................... 43 5.3.1 Technology Roadmap ..................................................................................................................................... 43 5.3.2 Compatibility with End-User Industries ............................................................................................................. 43 5.3.3 Advanced Testing and Analysis ....................................................................................................................... 43 5.4 REGULATORY FRAMEWORK ................................................................................................................................. 44 5.4.1 Government Policies ....................................................................................................................................... 44 5.4.2 Certification And Standards ............................................................................................................................ 44 5.4.2.1 IEC Standards ........................................................................................................................................ 44 5.4.2.2 ASTM Standards .................................................................................................................................... 44 5.4.2.3 Environmental Certifications ................................................................................................................... 44 5.5 OVERVIEW ON SUSTAINABLE ADHESIVE TAPES ......................................................................................... 45 5.6 PRICING ANALYSIS, BY REGION, 2019-2032 (USD/ MILLION SQ METER) ............................................... 45 6 GLOBAL ADHESIVE TAPES MARKET, BY TYPE ........................................................................ 46 6.1 OVERVIEW .................................................................................................................................................................... 46 6.2 ACRYLIC ......................................................................................................................................................................... 47 6.3 EPOXY ............................................................................................................................................................................ 47 6.4 POLYURETHANE ........................................................................................................................................................ 48 6.5 SILICONE ........................................................................................................................................................................ 48 6.6 OTHERS .......................................................................................................................................................................... 48 7 GLOBAL ADHESIVE TAPES MARKET, BY END-USER INDUSTRY ............................................ 50 7.1 OVERVIEW .................................................................................................................................................................... 50 7.2 ELECTRICAL & ELECTRONICS ................................................................................................................................ 51 7.3 CHEMICALS .................................................................................................................................................................. 51 7.4 HEALTHCARE .............................................................................................................................................................. 51 7.5 AUTOMOTIVE & TRANSPORTATION .................................................................................................................. 51 7.6 PACKAGING .................................................................................................................................................................. 52 7.7 BUILDING & CONSTRUCTION ................................................................................................................................. 52 7.8 ENERGY & POWER ...................................................................................................................................................... 52 7.9 FOOD & BEVERAGES .................................................................................................................................................. 52 7.10 OTHERS .......................................................................................................................................................................... 52 8 GLOBAL ADHESIVE TAPES MARKET, BY REGION .................................................................... 54 8.1 OVERVIEW .................................................................................................................................................................... 54 8.1.1 GLOBAL ADHESIVE TAPES MARKET, by Region, 2020–2032 ............................................................................. 55 8.2 NORTH AMERICA ....................................................................................................................................................... 56 8.2.1 NORTH AMERICA: ADHESIVE TAPES MARKET, by Country, 2020–2032 ............................................................. 56 8.3 EUROPE .......................................................................................................................................................................... 63 8.3.1 EUROPE: ADHESIVE TAPES MARKET, by Country, 2020–2032 ........................................................................... 64 8.4 ASIA PACIFIC ............................................................................................................................................................... 77 8.4.1 ASIA PACIFIC: ADHESIVE TAPES MARKET, by Country, 2020–2032 ................................................................... 78 8.5 SOUTH AMERICA ....................................................................................................................................................... 93 8.5.1 South America: ADHESIVE TAPES MARKET, by Country, 2020–2032 ................................................................. 94 8.6 MEA ................................................................................................................................................................................. 101 8.6.1 Middle East & Africa: ADHESIVE TAPES MARKET, by Country, 2020–2032 ......................................................... 101 9 COMPETITIVE LANDSCAPE ........................................................................................................ 109 9.1 INTRODUCTION ........................................................................................................................................................... 109 9.2 MAJOR GROWTH STRATEGY IN THE GLOBAL ADHESIVE TAPES MARKET ....................................... 110 9.3 COMPETITOR DASHBOARD..................................................................................................................................... 111 9.4 MARKET SHARE ANALYSIS 2023 (%) .................................................................................................................. 111 10 COMPANY PROFILES .................................................................................................................. 112 10.1 3M .................................................................................................................................................................................... 112 10.1.1 Company Overview ......................................................................................................................................... 112 10.1.2 Financial Overview .......................................................................................................................................... 112 10.1.3 Products Offered ............................................................................................................................................ 113 10.1.4 KEY DEVELOPMENTS ...................................................................................................................................... 113 10.1.5 SWOT Analysis ............................................................................................................................................... 113 10.1.6 Key Strategies ................................................................................................................................................ 114 10.2 NITTO DENKO .............................................................................................................................................................. 116 10.2.1 COMPANY OVERVIEW ..................................................................................................................................... 116 10.2.2 FINANCIAL OVERVIEW .................................................................................................................................... 116 10.2.3 PRODUCTS OFFERED ...................................................................................................................................... 116 10.2.4 KEY DEVELOPMENTS ...................................................................................................................................... 117 10.2.5 SWOT ANALYSIS ............................................................................................................................................ 117 10.2.6 KEY STRATEGIES ............................................................................................................................................ 118 10.3 GTS FLEXIBLE MATERIALS LTD .......................................................................................................................... 119 10.3.1 Company Overview ......................................................................................................................................... 119 10.3.2 Financial Overview .......................................................................................................................................... 119 10.3.3 Products Offered ............................................................................................................................................ 119 10.3.4 KEY DEVELOPMENTS ...................................................................................................................................... 119 10.3.5 SWOT Analysis ............................................................................................................................................... 119 10.3.6 Key Strategies ................................................................................................................................................ 120 10.4 TESA SE ......................................................................................................................................................................... 121 10.4.1 COMPANY OVERVIEW ..................................................................................................................................... 121 10.4.2 FINANCIAL OVERVIEW .................................................................................................................................... 121 10.4.3 PRODUCTS OFFERED ...................................................................................................................................... 121 10.4.4 KEY DEVELOPMENTS ...................................................................................................................................... 122 10.4.5 SWOT ANALYSIS ............................................................................................................................................ 122 10.4.6 KEY STRATEGIES ............................................................................................................................................ 123 10.5 SCAPA INDUSTRIAL .................................................................................................................................................. 124 10.5.1 COMPANY OVERVIEW ..................................................................................................................................... 124 10.5.2 FINANCIAL OVERVIEW .................................................................................................................................... 124 10.5.3 PRODUCTS OFFERED ...................................................................................................................................... 124 10.5.4 KEY DEVELOPMENTS ...................................................................................................................................... 124 10.5.5 SWOT ANALYSIS ............................................................................................................................................ 124 10.5.6 KEY STRATEGIES ............................................................................................................................................ 125 10.6 AVERY DENNISON CORPORATION ...................................................................................................................... 126 10.6.1 COMPANY OVERVIEW ..................................................................................................................................... 126 10.6.2 Financial Overview .......................................................................................................................................... 126 10.6.3 PRODUCTS OFFERED ...................................................................................................................................... 126 10.6.4 KEY DEVELOPMENTS ...................................................................................................................................... 127 10.6.5 KEY STRATEGIES ............................................................................................................................................ 127 10.7 BERRY GLOBAL INC ................................................................................................................................................... 128 10.7.1 COMPANY OVERVIEW ..................................................................................................................................... 128 10.7.2 FINANCIAL OVERVIEW .................................................................................................................................... 128 10.7.3 PRODUCTS OFFERED ...................................................................................................................................... 129 10.7.4 KEY DEVELOPMENTS ...................................................................................................................................... 129 10.7.5 KEY STRATEGIES ............................................................................................................................................ 129 10.8 LOHMANN GMBH & CO. KG ..................................................................................................................................... 130 10.8.1 COMPANY OVERVIEW ..................................................................................................................................... 130 10.8.2 FINANCIAL OVERVIEW .................................................................................................................................... 130 10.8.3 PRODUCTS OFFERED ...................................................................................................................................... 130 10.8.4 KEY DEVELOPMENTS ...................................................................................................................................... 131 10.8.5 KEY STRATEGIES ............................................................................................................................................ 131 10.9 LINTEC CORPORATION ............................................................................................................................................. 132 10.9.1 COMPANY OVERVIEW ..................................................................................................................................... 132 10.9.2 FINANCIAL OVERVIEW .................................................................................................................................... 132 10.9.3 PRODUCTS OFFERED ...................................................................................................................................... 133 10.9.4 KEY DEVELOPMENTS ...................................................................................................................................... 133 10.9.5 KEY STRATEGIES ............................................................................................................................................ 133 10.10 SAINT-GOBAIN ............................................................................................................................................................ 134 10.10.1 COMPANY OVERVIEW ..................................................................................................................................... 134 10.10.2 FINANCIAL OVERVIEW .................................................................................................................................... 134 10.10.3 PRODUCTS OFFERED ...................................................................................................................................... 135 10.10.4 KEY DEVELOPMENTS ...................................................................................................................................... 135 10.10.5 KEY STRATEGIES ............................................................................................................................................ 135
ページTOPに戻る
本レポートと同分野(運輸)の最新刊レポート
- Thermoformed Medical Packaging Market Research Report by Material (PETG, APET, PP, PS, PVC, Others), by Packaging Type (Primary Packaging, Secondary Packaging), by Application (Medical Devices & Instruments, Pharmaceuticals & Drug Delivery, Implants & Prosthetics, Surgical & Wound Care Products, Others), by End User (Pharmaceutical & Biotechnology Companies, Medical Device Manufacturers), by Region (North America, Europe, Asia-Pacific, Middle East & Africa, South America) Forecast till 2035
- North America Logistics Market Size, Share, Trends and Forecast by Model Type, Transportation Mode, End-Use, and Country, 2025-2033
- North America Healthcare Cold Chain Logistics Market Report by Product (Biopharmaceuticals, Vaccines, Clinical Trials), Segment (Transportation, Packaging, Instrumentation), and Country 2025-2033
- North America Cold Chain Market Report by Service Type (Refrigerated Storage, Refrigerated Transport), Temperature (Chilled, Frozen), End User (Meat and Seafood, Fruits and Vegetables, Bakery and Confectionery, Dairy and Frozen Products, Pharmaceuticals, and Others), and Country 2025-2033
- Indian Cold Chain Market Report by Segment (Cold Chain Storage, Cold Chain Transportation), Product (Fruits and Vegetables, Meat and Fish, Dairy Products, Healthcare Products), Sector (Private, Cooperative, Public), Organised and Unorganised (Organised, Unorganised), and State 2025-2033
- India Truck Market Report by Vehicle Type (Heavy Duty Truck, Medium Duty Truck, Light Duty Truck), Tonnage Capacity (3.5 ? 7.5 Tons, 7.5 ? 16 Tons, 16 ? 30 Tons, Above 30 Tons), Fuel Type (Diesel, Petrol, CNG & LNG), Application (Construction, Logistics, and Others), and Region 2025-2033
- Secure Logistics Market Size, Share, Trends and Forecast by Type, Service Type, Application, End User, and Region, 2025-2033
- Same Day Delivery Market Report by Service (International Service, Domestic Service), Mode of Transportation (Airways, Roadways, Railways, Intermodal), Application (Retail, E-Commerce, Healthcare, Manufacturing, Documents and Letters, and Others), End User (Business to Business (B2B), Business to Customer (B2C), Customer to Customer (C2C)), and Region 2025-2033
- FMCGロジスティクスの市場規模、シェア、動向、予測:製品タイプ、サービスタイプ、輸送手段、地域別、2025-2033年
- アジア太平洋地域のコールドチェーン市場レポート:サービスタイプ別(冷蔵保管、冷蔵輸送)、温度別(冷蔵、冷凍)、エンドユーザー別(食品・飲料、医薬品、化学品、その他)、2025-2033年
Market Research Future社のパッケージング・輸送分野での最新刊レポート
-
Thermoformed Medical Packaging Market Research Report by Material (PETG, APET, PP, PS, PVC, Others), by Packaging Type (Primary Packaging, Secondary Packaging), by Application (Medical Devices & Instruments, Pharmaceuticals & Drug Delivery, Implants & Prosthetics, Surgical & Wound Care Products, Others), by End User (Pharmaceutical & Biotechnology Companies, Medical Device Manufacturers), by Region (North America, Europe, Asia-Pacific, Middle East & Africa, South America) Forecast till 2035
-
AU、VN、USA、NZの物流市場調査レポート情報:輸送タイプ別(鉄道、水路、道路、航空)、物流タイプ別(梱包、輸送、書類、倉庫、ラインホール、ファースト/ラストマイル、その他)、サービスタイプ別(ファーストパーティ、セカンドパーティ、サードパーティ、フォーパーティ)、エンドユーザー別(製造、消費財、小売、食品、飲料、農業、ITハードウェア、ヘルスケア、化学、建設、自動車、通信、石油・ガス、その他) 2032年までの予測
-
カメルーンの小袋包装市場に関する調査レポート情報:素材別(紙、アルミニウム、プラスチック、その他)、パックサイズ別(11ml~20ml、1ml~10ml、21ml~30ml、30ml以上)、包装機械別(縦型フォームフィルシール機、横型フォームフィルシール機)、用途別(パーソナルケア&化粧品、食品、医薬品、シーラント&接着剤、ホスピタリティ、レストラン、ケータリング(HORECA)産業、潤滑油&溶剤、その他):2032年までの予測
-
発泡食品容器の市場調査レポート情報:素材別(ポリスチレン(EPS)、ポリウレタン、ポリプロピレン、その他)、製品タイプ別(ヒンジ付きクラムシェル容器、皿、ボウル、トレイ、カップ、蓋、その他)、サイズ/容量別(小(1~2人前)、中(3~5人前)、大(6人前以上))、用途別(フードサービス(クイックサービスレストラン(QSR)、フルサービスレストラン、カフェテリア、ケータリング、フードトラック、その他)、小売(スーパーマーケット、ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン小売、その他)、用途別(業務用(レストラン、ケータリングサービス、カフェテリア、施設(学校、病院)、その他)、家庭用(テイクアウト/デリバリー、屋外イベント/パーティー、その他)、その他) 2032年までの予測
-
飲料缶市場調査レポート:地域別(北米、欧州連合、アジア太平洋地域、その他の地域)世界2032年までの予測
-
欧州のフレキシブル包装市場調査レポート:タイプ別(スタンドパウチ、フラットパウチ、ロールストック、ガセット袋、ウィケット袋、ラップ、フィルム&ラミネート、その他)、印刷技術別(フレキソ印刷、グラビア印刷、デジタル印刷、その他)、素材別(プラスチック、素材別(プラスチック, 紙, アルミニウム, バイオプラスチック), エンドユーザー別(食品, 飲料, ヘルスケア, パーソナルケア, ペットフード, その他), 国別(ドイツ, 英国, フランス, スペイン, イタリア, スイス, ポーランド, デンマーク, ノルウェー, ベルギー, オランダ, スウェーデン, その他ヨーロッパ), 2032年までの地域別予測
-
英国のトイレタリーおよび化粧品用プラスチックボトル市場に関する調査レポート:タイプ別(ポリエチレンテレフタレート(PET)、高密度ポリエチレン(HDPE)、ポリプロピレン(PP)、ポリ塩化ビニル(PVC)、その他)、ボトルタイプ別(スプレーボトル、ポンプボトル、スクイズボトル、フリップトップボトル、ロールオンボトル、その他)、容量別(50mlまで、51ml~100ml, 101ml~250ml, 251ml~500ml, 500ml以上), 製品タイプ別 (シャンプー&コンディショナー, ボディウォッシュ&シャワージェル, ローション&クリーム, 洗顔料&クレンジング, 香水&フレグランス, ヘアオイル&美容液, その他), 最終用途別 (パーソナルケア製品, 化粧品, フレグランス製品, その他) 2032年までの予測
-
食料品店の紙袋市場調査レポート情報:製品タイプ別(標準紙袋、断熱紙袋、手提げ紙袋、その他)、材質別(クラフト紙、再生紙、晒し紙、その他)、サイズ別(小(10インチ未満)、中(10~14インチ)、大(14インチ以上))、用途別(食料品店、スーパーマーケット、コンビニエンスストア、専門店、その他)、中型(10~14インチ)、大型(14インチ以上))、用途別(食料品店、スーパーマーケット、コンビニエンスストア、専門店、その他)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中東・アフリカ、南米) 2032年までの市場予測
-
スプライシングテープ市場調査レポート:粘着剤タイプ別(アクリル、ゴム、シリコーン、その他)、用途別(印刷産業、紙・パルプ産業、フィルム・箔加工、包装産業、繊維産業、その他)、素材別(紙ベーススプライシングテープ、プラスチックベーススプライシングテープ・ポリエチレン(PE)、発泡ベーススプライシングテープ、その他)、タイプ別(片面スプライシングテープ、両面スプライシングテープ):2032年までの予測
-
液体包装市場調査レポート情報:素材別(板紙、プラスチック、ガラス、金属、その他)、包装タイプ別(フレキシブル、リジッド)、技術別(無菌液体包装、ブロー成形、フォームフィルシール)、エンドユーザー別(食品・飲料、パーソナルケア、医薬品、家庭用品、工業用、その他)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他地域):2035年までの市場予測
本レポートと同じKEY WORD(adhesive)の最新刊レポート
よくあるご質問
Market Research Future社はどのような調査会社ですか?
マーケットリサーチフューチャー(Market Research Future)は世界市場を幅広く調査し、主要分野、地域、国レベルの調査レポートを出版しています。
下記分野については、分野毎に専... もっと見る
調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?
在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。
注文の手続きはどのようになっていますか?
1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?
納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。
データリソース社はどのような会社ですか?
当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。
|
|