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医療用体温計市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年

医療用体温計市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Medical Thermometer Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

医療用体温計市場は、予測期間中に7.5%のCAGRを記録すると予測されています。市場拡大の主な要因は、治療法を決定するために体温の正確な測定を必要とする医療現場が増えていることです。多くの感染症は高熱を主... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
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サマリー

医療用体温計市場は、予測期間中に7.5%のCAGRを記録すると予測されています。市場拡大の主な要因は、治療法を決定するために体温の正確な測定を必要とする医療現場が増えていることです。多くの感染症は高熱を主な特徴的な症状としているため、体温の測定は多くの感染症の一次診断となっています。例えば、新型のパンデミックであるコロナウイルス感染症は、非常に速いスピードで拡大しており、人々をスクリーニングする方法の一つとして、公共の場で体温を測定することが挙げられ、各国政府は多くの顔面体温計を調達しています。

また、世界保健機関(WHO)は、過去10年間でデング熱の発生率が劇的に増加したと発表しています。現在、世界人口の約半数が危険にさらされています。毎年、1億〜4億人の感染者がいると推定されています。感染症の増加は、体温計の需要を押し上げると考えられます。この要因が、ひいては市場の成長を後押しするものと期待されています。

主な市場動向

医療用体温計市場で注目されている水銀フリーセグメント

このセグメントの成長は、デジタル体温計の利点に対する認識が高まっていることによる。水銀を使用しない体温計は、取り扱いが容易で、安全性と正確性に優れています。水銀を使用しない体温計の利点とは別に、市場の成長を後押ししている主な要因は、体温の測定が主な診断であり、正確な体温の測定が必要とされる感染症の増加です。世界保健機関によると、2018年には世界で約2億2800万人のマラリア患者が発生しています。マラリアの主な症状は、発熱、頭痛、悪寒などです。このような疾患の増加に伴い、市場は大きな成長が見込まれています。

北米が市場を支配しており、予測期間中も同様の傾向が見込まれる

予測期間中、北米は市場全体を支配すると予想されています。この市場の成長を支えているのは、キープレイヤーの存在、同地域における感染症の高い流行率、研究開発活動の活発化、技術の進歩、個人のセルフヘルスケア管理に対する関心の高まりなどの要因です。この地域では、米国が最大のシェアを占めていますが、これは医療政策の支援、患者数の多さ、医療市場の発展によるものです。米国疾病管理予防センターによると、米国では、約1,550万人が感染症や寄生虫症を主な診断名として医師の診察を受けています。これらの統計は、この国における患者数の増加と可処分所得の増加が、この地域の市場の成長を後押ししていることを示しています。

競争状況

医療用体温計市場は、国内企業だけでなく海外企業も参入しており、競争が激化しています。主要な市場参加者は、製品ポートフォリオを強化し、世界的なプレゼンスを拡大するために、新製品の発売、提携・合併、買収に注力しています。現在、市場に積極的に参入している企業には、A&D Company, Limited、American Diagnostic Corporation、Actherm Medical Corp、Exergen Corporation、Citizen Systems Japan Co.A&D Company Limited、American Diagnostic Corporation、Actherm Medical Corp、Exergen Corporation、Citizen Systems Japan Co.Ltd、Microlife Corporation、Omron Healthcare Inc.、Cardinal Health、Innovo Medical、Welch Allyn Inc.

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目次

1 イントロダクション
1.1 調査の成果物
1.2 調査の前提条件
1.3 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 市場ドライバー
4.2.1 正確な体温測定を必要とする医学的状況の増加
4.2.2 急速な技術の進歩
4.3 市場の阻害要因
4.3.1 医療機関の厳格な運営方針
4.3.2 赤外線体温計の精度の問題
4.4 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.4.1 新規参入者の脅威
4.4.2 バイヤー/消費者の交渉力(バーゲニング・パワー
4.4.3 供給者の交渉力(バーゲニングパワー
4.4.4 代替製品の脅威
4.4.5 競合他社との競争の強さ

5 マーケット・セグメンテーション
5.1 製品タイプ別
5.1.1 水銀ベース
5.1.2 水銀を使用しないタイプ
5.1.2.1 赤外線
5.1.2.2 デジタル
5.1.2.3 その他の製品タイプ
5.2 エンドユーザー別
5.2.1 病院
5.2.2 クリニック
5.2.3 その他のエンドユーザー
5.3 地域別
5.3.1 北アメリカ
5.3.1.1 米国
5.3.1.2 カナダ
5.3.1.3 メキシコ
5.3.2 ヨーロッパ
5.3.2.1 ドイツ
5.3.2.2 イギリス
5.3.2.3 フランス
5.3.2.4 イタリア
5.3.2.5 スペイン
5.3.2.6 その他のヨーロッパ諸国
5.3.3 アジア太平洋地域
5.3.3.1 中国
5.3.3.2 日本
5.3.3.3 インド
5.3.3.4 オーストラリア
5.3.3.5 韓国
5.3.3.6 その他のアジア太平洋地域
5.3.4 中東・アフリカ
5.3.4.1 GCC
5.3.4.2 南アフリカ共和国
5.3.4.3 その他の中近東・アフリカ地域
5.3.5 南アメリカ
5.3.5.1 ブラジル
5.3.5.2 アルゼンチン
5.3.5.3 その他の南アメリカ諸国

6 競争状況
6.1 会社概要
6.1.1 A&Dカンパニーリミテッド
6.1.2 アメリカン・ダイアグノスティック・コーポレーション
6.1.3 Actherm Medical Corp.
6.1.4 エクサージェン株式会社
6.1.5 シチズン・システムズ・ジャパン株式会社Ltd.
6.1.6 マイクロライフ株式会社
6.1.7 オムロンヘルスケア株式会社
6.1.8 カーディナル・ヘルス
6.1.9 イノボ・メディカル
6.1.10 ウェルチ・アリン社(Welch Allyn Inc.

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The medical thermometer market is projected to register a CAGR of 7.5% over the forecast period. The major factor attributing to the growth of the market is the growing number of medical situations that require accurate measurement of body temperature for deciding the treatment options. Many infectious diseases have high fever as a major distinctive symptom, and hence, measuring the body temperature is be the primary diagnosis of many infections. For instance, the novel pandemic Coronavirus disease is spreading at a very fast rate and one of the ways to screen the people is to measure the body temperatures in public places, therefore the governments of different countries have procured many facial thermometers.

In addition, the World health organization stated that the global incidence of dengue increased dramatically in the past decade. About half of the world's population is now at risk. There are an estimated 100-400 million infections each year. The increasing prevalence of infectious diseases is expected to boost the demand for thermometers. This factor, in turn, is expected to boost the growth of the market.

Key Market Trends

Mercury Free Segment is Gaining Attention in the Medical Thermometer Market

The increasing growth of the segment is due to the rising awareness of the advantages of digital thermometers. The mercury-free thermometers are easier to handle, more safe and accurate. Apart from the advantages of the mercury-free thermometers, the major factors boosting the market's growth are the increasing prevalence of infectious diseases where measuring body temperature is the main diagnosis and accurate measurement of the temperature is required. According to the World Health Organization, in 2018, there were about 228 million cases of malaria worldwide. The major symptoms of malaria are fever, headache, and chills. With the increasing prevalence of such diseases, the market is expected to witness significant growth.

North America Dominates the Market and Expected to do Same in the Forecast Period

North America is expected to dominate the overall market during the forecast period. The market's growth is supported by factors, such as the presence of key players, a high prevalence rate of infectious diseases in the region, increasing R&D activities, technological advances, rising concern of individuals regarding self-health care management. In this region, the United States has the maximum share due to supportive healthcare policies, a high number of patients, and a developed healthcare market. According to the Centers for Disease Control and Prevention, about 15.5 million people visit physician offices with infectious and parasitic diseases as the primary diagnosis, in the United States. These statistics indicate that the increasing patient pool and increasing disposable revenue in this country are boosting the growth of the market in the region.

Competitive Landscape

The medical thermometer market is moderately competitive and consists of international as well as local companies. Key market players are concentrating on new product launches, collaborations/mergers, and acquisitions in order to enhance their product portfolio as well as expand their global presence. Some of the companies which are currently actively present in the market are A&D Company, Limited, American Diagnostic Corporation, Actherm Medical Corp, Exergen Corporation, Citizen Systems Japan Co. Ltd, Microlife Corporation, Omron Healthcare Inc., Cardinal Health, Innovo Medical, and Welch Allyn Inc.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Growing Number of Medical Conditions Requiring Accurate Measurement of Body Temperature
4.2.2 Rapid technological advancements
4.3 Market Restraints
4.3.1 Stringent Governing Policies by Regulatory Healthcare Authority
4.3.2 Accuracy issues with infrared thermometer
4.4 Porter's Five Force Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Mercury-based
5.1.2 Mercury-free
5.1.2.1 Infrared
5.1.2.2 Digital
5.1.2.3 Other Product Types
5.2 By End User
5.2.1 Hospitals
5.2.2 Clinics
5.2.3 Other End Users
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Italy
5.3.2.5 Spain
5.3.2.6 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 South Korea
5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Middle-East and Africa
5.3.4.1 GCC
5.3.4.2 South Africa
5.3.4.3 Rest of Middle-East and Africa
5.3.5 South America
5.3.5.1 Brazil
5.3.5.2 Argentina
5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 A&D Company Limited
6.1.2 American Diagnostic Corporation
6.1.3 Actherm Medical Corp.
6.1.4 Exergen Corporation
6.1.5 Citizen Systems Japan Co. Ltd
6.1.6 Microlife Corporation
6.1.7 Omron Healthcare Inc.
6.1.8 Cardinal Health
6.1.9 Innovo Medical
6.1.10 Welch Allyn Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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