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中国書籍市場の概要、競合分析、予測、2017-2026年

中国書籍市場の概要、競合分析、予測、2017-2026年


China Books Market Summary, Competitive Analysis and Forecast, 2017-2026

中国書籍市場の概要、競合分析、予測、2017-2026年 概要 中国の書籍の産業プロファイルは、市場シェア、市場規模(2017-21年の値、2026年までの予測)など、定性的および定量的な概要情報をトップラインで... もっと見る

 

 

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2022年6月28日 US$350
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サマリー

中国書籍市場の概要、競合分析、予測、2017-2026年

概要

中国の書籍の産業プロファイルは、市場シェア、市場規模(2017-21年の値、2026年までの予測)など、定性的および定量的な概要情報をトップラインで提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力の分析など、主要企業に関する記述も含まれています。

主要なハイライト

- 書籍市場は、物理的およびデジタル的な小売総販売額で構成されています。物理的な書籍市場には、アトラス、辞書、百科事典、テキストブック、ガイドブック、楽譜、地図、フィクション、ノンフィクションなどが含まれます。デジタル分野には、コンピューターやタブレット端末などの電子機器で読むことのできる電子書籍が含まれます。その他分野には、雑誌、ダウンロードオーディオ、物理的なオーディオ、および上記分野に含まれないその他が含まれます。
- 中国の書籍市場の2021年の総売上は471億ドルで、2016年から2021年の年間平均成長率(CAGR)は10.4%であった。
- 2021年には物理セグメントが市場で最も有利であり、総収入は342億ドル、市場全体の72.5%に相当する。
- 中国では、民間および公共部門において、教育テクノロジーとオンライン教育の利用が急速に拡大しています。教育レベルの向上と世帯収入の増加により、中国の書籍市場は継続的に成長しています。

対象範囲

- 中国の書籍市場の規模、成長、主要セグメント、主要プレイヤーを特定することで、初歩的な調査にかかる時間を短縮します。
- ファイブフォース分析により、中国の書籍市場の競争力および魅力度を判断します。
- 主要企業のプロファイルから、書籍市場の主要企業のグローバルな事業展開と財務実績を明らかにします。
- 中国書籍市場の5年後の成長見通しを把握することで、プレゼンテーションやピッチに重みを持たせることができます。

購入の理由

- 2021年の中国書籍市場の規模は?
- 2026年の中国書籍市場規模はどうなるのか?
- 中国書籍市場の競争力に影響を与える要因は何か?
- 過去5年間、市場はどのように推移してきたか?
- 中国の書籍市場における上位の競合企業はどこか?

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目次

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Market rivalry
1.6. Competitive Landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players?
7.2. What strategies have leading players followed in recent years?
7.3. How has the COVID-19 pandemic affected leading players?
7.4. What have been the most significant mergers/acquisitions recently?
8 Company Profiles
8.1. E-Commerce China Dangdang Inc.
8.2. JD.com Inc
8.3. Amazon.com, Inc.
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

 

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Summary

China Books Market Summary, Competitive Analysis and Forecast, 2017-2026

Summary

Books in China industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market share, market size (value 2017-21, and forecast to 2026). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.

Key Highlights

- The books market is comprised of the value of total retail sales of physical and digital. The physical segment of the books market includes atlases, dictionaries, encyclopedias, text books, guidebooks, musical scores, maps, fiction and non-fiction. The digital segment of the books market consists of electronic books which can be read on computers or other electronic devices such as tablets. Other segment includes magazines, download audio, physical audio and other not included in the above segments.
- The Chinese books market had total revenues of $47.1bn in 2021, representing a compound annual growth rate (CAGR) of 10.4% between 2016 and 2021.
- The physical segment was the market's most lucrative in 2021, with total revenues of $34.2bn, equivalent to 72.5% of the market's overall value.
- China is witnessing rapid growth in the use of education technology and online education in the private and public sector. Increasing education levels and an increase in household income have resulted in continuous growth in the Chinese books market.

Scope

- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, major segments, and leading players in the books market in China
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the books market in China
- Leading company profiles reveal details of key books market players’ global operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the China books market with five year forecasts

Reasons to Buy

- What was the size of the China books market by value in 2021?
- What will be the size of the China books market in 2026?
- What factors are affecting the strength of competition in the China books market?
- How has the market performed over the last five years?
- Who are the top competitors in China's books market?



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Table of Contents

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Market rivalry
1.6. Competitive Landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players?
7.2. What strategies have leading players followed in recent years?
7.3. How has the COVID-19 pandemic affected leading players?
7.4. What have been the most significant mergers/acquisitions recently?
8 Company Profiles
8.1. E-Commerce China Dangdang Inc.
8.2. JD.com Inc
8.3. Amazon.com, Inc.
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

 

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