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日本の調理済み食品市場の概要、競合分析、予測、2016-2025年

日本の調理済み食品市場の概要、競合分析、予測、2016-2025年


Japan Prepared Meals Market Summary, Competitive Analysis and Forecast, 2016-2025

日本の調理済み食品市場の概要、競合分析、予測、2016-2025年 概要 日本の調理済み食品の産業プロファイルは、市場規模(2016-20年の金額、2025年までの予測)を含むトップラインの定性的および定量的な要... もっと見る

 

 

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2022年3月19日 US$350
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サマリー

日本の調理済み食品市場の概要、競合分析、予測、2016-2025年

概要

日本の調理済み食品の産業プロファイルは、市場規模(2016-20年の金額、2025年までの予測)を含むトップラインの定性的および定量的な要約情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力の分析など、主要企業に関する記述も含まれています。

主要なハイライト

- 調理済み食品市場は、調理済み食品、チルド&冷凍ピザ、ミールキットなどの小売販売で構成され、提供前に加熱するだけでよいものや、調理する際に個人の好みに合わせて組み合わせることができる調理済み食材が提供されています。市場は小売販売価格(RSP)で評価され、適用されるすべての税金が含まれています。本レポートの作成に使用したすべての通貨換算は、2020年の恒常年間平均為替レートを用いて計算されています。
- 日本の調理済み食品市場の2020年の総売上は216億ドルで、2016年から2020年の年間平均成長率(CAGR)は4.1%であった。
- 市場の消費量は2016年から2020年の間にCAGR3.4%で増加し、2020年には合計1,828百万kgに達しました。
- 日本では婚姻率が低下しており、単身世帯が増加している。

対象範囲

- 日本の調理済み食品市場の規模、成長、主要セグメント、主要プレイヤーを特定することで、初歩的な調査にかかる時間を短縮することができます。
- ファイブフォース分析により、日本の惣菜市場の競争力、魅力度を把握することができます。
- 主要企業のプロフィールは、惣菜市場の主要企業のグローバルオペレーションと財務実績の詳細を明らかにします。
- 日本の調理済み食品市場の5年後を予測することで、プレゼンテーションやピッチに重みを加えることができます。

購入の理由

- 2020年の国内調理済み食品市場規模は?
- 2025年の国内調理済み食品市場規模は?
- 日本の調理済み食品市場の競争力に影響を与える要因は何か?
- 過去5年間の市場の推移は?
- 日本の惣菜市場を構成する主なセグメントは何か?

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目次

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Market volume
1.4. Market volume forecast
1.5. Category segmentation
1.6. Geography segmentation
1.7. Market share
1.8. Market rivalry
1.9. Competitive Landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
3.2. Market volume
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
4.3. Market distribution
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
5.2. Market volume forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Market share
7.2. Who are the leading players in the Japanese prepared meals market?
7.3. Which companies have been most successful in increasing their market shares in the last four years (2016-20)?
7.4. Which companies’ market shares have suffered over the same period?
7.5. What are the most popular brands in the market?
8 Company Profiles
8.1. TableMark Co Ltd
8.2. Toyo Suisan Kaisha Ltd
8.3. Nichirei Corporation
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

 

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Summary

Japan Prepared Meals Market Summary, Competitive Analysis and Forecast, 2016-2025

Summary

Prepared Meals in Japan industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market size (value 2016-20, and forecast to 2025). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.

Key Highlights

- The Prepared meals market consists of the retail sale of ready meals, chilled & frozen pizzas and meal kits, which only require heating before serving or provided with prepared ingredients which are then combined to an individual's preference when being cooked. The market is valued according to retail selling price (RSP) and includes any applicable taxes. All currency conversions used in the creation of this report have been calculated using constant annual average 2020 exchange rates.
- The Japanese prepared meals market had total revenues of $21.6bn in 2020, representing a compound annual growth rate (CAGR) of 4.1% between 2016 and 2020.
- Market consumption volume increased with a CAGR of 3.4% between 2016-2020, to reach a total of 1,828 million kg in 2020.
- The marriage rate in Japan is declining, resulting in an increase in the number of single-person families.

Scope

- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, major segments, and leading players in the prepared meals market in Japan
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the prepared meals market in Japan
- Leading company profiles reveal details of key prepared meals market players’ global operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the Japan prepared meals market with five year forecasts

Reasons to Buy

- What was the size of the Japan prepared meals market by value in 2020?
- What will be the size of the Japan prepared meals market in 2025?
- What factors are affecting the strength of competition in the Japan prepared meals market?
- How has the market performed over the last five years?
- What are the main segments that make up Japan's prepared meals market?



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Table of Contents

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Market volume
1.4. Market volume forecast
1.5. Category segmentation
1.6. Geography segmentation
1.7. Market share
1.8. Market rivalry
1.9. Competitive Landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
3.2. Market volume
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
4.3. Market distribution
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
5.2. Market volume forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Market share
7.2. Who are the leading players in the Japanese prepared meals market?
7.3. Which companies have been most successful in increasing their market shares in the last four years (2016-20)?
7.4. Which companies’ market shares have suffered over the same period?
7.5. What are the most popular brands in the market?
8 Company Profiles
8.1. TableMark Co Ltd
8.2. Toyo Suisan Kaisha Ltd
8.3. Nichirei Corporation
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

 

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