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カンバセーショナル・コマース:ビジネスモデル分析、付加価値サービス、市場予測 2022-2027年


CONVERSATIONAL COMMERCE: BUSINESS MODEL ANALYSIS, VALUE-ADDED SERVICES & MARKET FORECASTS 2022-2027

オムニチャネルリテールと顧客エンゲージメント、デジタルチャネルにおけるカスタマージャーニー全体の進化により、サービスプロバイダはメッセージングアプリ、Webサイト、音声チャネルを複数統合してサポー... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Juniper Research
ジュニパーリサーチ社
2022年11月14日 GBP3,750
企業ライセンス
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137 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文でご納品いたします。


 

サマリー

オムニチャネルリテールと顧客エンゲージメント、デジタルチャネルにおけるカスタマージャーニー全体の進化により、サービスプロバイダはメッセージングアプリ、Webサイト、音声チャネルを複数統合してサポートし、高度なコマース体験を提供するようになってきています。ジュニパーリサーチの最新のカンバセーショナルコマースに関する調査では、メッセージングアプリを詳細に分析し、ユーザージャーニーに恩恵をもたらすこの発展途上市場の市場成長に関する洞察を示すとともに、顧客満足度を最大化するためにカンバセーショナルコマースサービスプロバイダに合わせた将来の推奨事項を示しています。
 
この会話型商取引チャネルに関する製品イノベーション研究では、複数のチャネルと垂直方向の機会を分析することで、会話型商取引市場とオンライン顧客体験における将来の機会を綿密に評価しています。製品の詳細には、市場ドライバーと課題の評価が含まれ、会話型コマースサービスプロバイダーによる潜在的な顧客との対話のための将来の推奨事項を提供しています。この深層学習レポートのその他の重要な要素としては、戦略的分析に沿った5年間の予測、19の会話型コマースベンダーを多くの定量的・定性的基準で評価したJuniper ResearchのCompetitor Leaderboardの著名なプレーヤーなどがあります。
 
必須ビジネス機能レポートには、会話型コマースツールによる破壊の呼び水となる主要産業のセクター分析が含まれています。
  • 銀行・金融サービス
  • デジタルチケット
  • eコマースと小売
  • 衣料品・ファッション
  • エレクトロニクス
  • 食品・食料品
また、4つの主要なメッセージングチャネルに分割した、徹底的な製品提供の分析も含まれています。
  • チャットボット
  • デジタルボイスアシスタント
  • OTTメッセージング
  • RCSメッセージング
この調査パッケージには以下が含まれます。
  • 市場動向と戦略 (PDF)
  • 競合他社のリーダーボード (PDF)
  • データ&フォーキャスト (PDF)
  • 5年間の市場サイジングと予測スプレッドシート(Excel)
  • 12ヶ月の収穫オンラインデータプラットフォームへのアクセス
 
主な市場統計
2022年の市場規模:133億ドル
2023年の市場規模:251億ドル
2022年から2023年の成長率:89
 
 
主な特長
主要な論点と戦略的提言。市場の主要トレンドとビジネスチャンスの概要、およびこの成長分野での活用方法に関するジュニパーリサーチの戦略的推奨事項です。
ビジネスモデル分析。会話型商取引市場の将来性を評価し、その可能性を最大限に引き出すための分析を行います。
  • カンバセーショナル・ペイメント
  • エンベデッド・ファイナンス
  • オムニチャネル・リテール
また、以下のような付加価値サービスの提案も行っています。
  • ブランド認証
  • ブランド・アイデンティティ
  • デジタル・ロイヤリティ・プログラム
  • QRコード
市場セグメント分析。会話型商取引市場の今後の成長に役立つ、ユースケースとマネタイゼーション戦略の詳細な評価と5年間の補足予測データ。ここでは、以下の3つの主要市場について考察しています。
  • 銀行・金融サービス
  • デジタルチケット
  • eコマースと小売
  • 衣料品・ファッション
  • エレクトロニクス
  • 食品・食料品
Juniper ResearchのCompetitor Leaderboard。会話型コマースプロバイダー19社の主要プレイヤーの能力と性能を評価し、既存リーダー、主要チャレンジャー、破壊者とチャレンジャーのいずれかに位置付けています。Competitor Leaderboardは、会話型商取引分野における事業規模、市場提携の範囲と幅、プラットフォームの洗練度、各社の技術革新と今後の事業見通しに関するJuniper Researchの見解に基づいて採点しています。Juniper ResearchのConversational Commerce Competitor Leaderboardに掲載されている企業は次のとおりです。
  • Clickatell
  • CM.com
  • Comviva
  • Genesys
  • Google Dialogflow
  • Gupshup
  • Infobip
  • Kaleyra
  • Kasisto
  • LivePerson
  • Meta
  • Octane AI
  • Route Mobile
  • Sinch
  • Tata Communications
  • Viber
  • Vonage
  • WhatsApp
  • Zendesk
 
ベンチマーク業界予測:会話型コマースの総ユーザー数、総トランザクション数、総トランザクション量の5年予測が提供されています。これらの予測は、チャットボット、OTTメッセージング、RCSメッセージング、音声アシスタントを含む4つのトラフィックチャネルに分割され、さらに銀行・金融サービス、eコマース・小売、デジタルチケットなど3つの主要市場によって分割されています。これらの指標は、当社の8つの主要予測地域と以下の60カ国によって分割されています。
北米。
北米:カナダ、米国
ラテンアメリカ
アルゼンチン, ブラジル, チリ, コロンビア, エクアドル, メキシコ, ペルー, ウルグアイ
西ヨーロッパ
オーストリア、ベルギー、デンマーク、フィンランド、フランス、ドイツ、ギリシャ、アイルランド、イタリア、オランダ、ノルウェー、ポルトガル、スペイン、スウェーデン、スイス、イギリス。
中央・東ヨーロッパ
クロアチア、チェコ共和国、ハンガリー、ポーランド、ルーマニア、ロシア、トルコ、ウクライナ。
極東・中国
中国、香港、日本、韓国
インド亜大陸
バングラデシュ、インド、ネパール、パキスタン
その他のアジア太平洋地域
オーストラリア、インドネシア、マレーシア、ニュージーランド、フィリピン、シンガポール、タイ、ベトナム
アフリカ・中近東
アルジェリア、エジプト、イスラエル、ケニア、クウェート、ナイジェリア、カタール、サウジアラビア、南アフリカ、アラブ首長国連邦。
 
 
回答された主な質問
  • 2027年までにカンバセーショナル・コマースの取引額はどの程度になるのか?
  • コンバージョン・コマース・サービス・プロバイダーは、ブランドや企業の収益の可能性をどのように最大化することができるのか?
  • 2027年までに最も多くのカンバセーショナル・コマース費用を生み出すのはどのコミュニケーション・チャネルか?
  • カンバセーショナル・コマースによる破壊が起きる可能性のある市場はどこか?
  • 2022年のカンバセーショナル・コマース市場の主要プレイヤーはどこか?
 
 
参考企業
Interviewed: Clickatell, CM.com, Infobip, Kaleyra, Route Mobile, Tata Communications, Vonage.
 
Included in the Juniper Research Competitor Leaderboard: Clickatell, CM.com, Comviva, Genesys, Google Dialogflow, Gupshup, Infobip, Kaleyra, Kasisto, LivePerson, Meta, Octane AI, Route Mobile, Sinch, Tata Communications, Viber, Vonage, WhatsApp, Zendesk.
 
Mentioned: 20 Minutes, A Vote, Absa, Absa Cape Epic, Accura Scan, ACL Mobile, ACTITO, Adax, Adobe, AfroSaude, AFS (Arab Financial Services), AI.Reverie, Air Asia, Airtel, Al Rayan Bank, Alfa-Bank Kazakhstan, Allied Bank, Amazon, American Express, AmeriSave Mortgage, Anam, Aramex, Arbetsformedlingen, Ares Management, Armature Studio, Asia Insurance 1950, AstraZeneca, Audiocodes, AVAYA, Axiata, Baby Coats, Bahrain Financing Company B.S.C, Banca Intesa San Paolo, Banca Sella, Banca Transilvania, Banca Widiba, Bancontact, Bandyer, Bank of Maharashtra, Barry Callebaut, Bharti Airtel, BlaBlaCar, BlackRock, Blue Turtle Technologies, BMW, Bold360, Bolt, Booking.com, Bosch Group, BotCentral, BT, Building Blocks, Bukalapak, Cake, Camouflaj, Cancer Research UK, Capitec, Carbyne, CarDekho, Carousell, CBN (Central Bank of Nigeria), Centilli, Chatfuel, Chatlayer, Cisco, CitNOW, Citrus, CIVICA, ClearFreight, Coca Cola, Comcast, ConsenSys, Conversable, Crunch, CTI Africa, Curious Thing, Curlsmith, CX Company, Cybersource, CYSM, Dahmakan, Danfoss, Daraz, DataMix, DBS, DBS Bank, Decentro, Deloitte, DHL, Dialogic, Digitel, DinarPAY, DocPlanner Group, Doctolib, Doctor Anywhere, Domino’s, Dotgo, Doxy.me, DPD UK, Dutch Government, EaseMyTrip.com, e-bot7, Ebury, Eclat Media Group, Econet Wireless, EE , Emirates, Etam, Etisalat, Euroconsumers, ExamRoom.AI, Exceed.ai, Fidelity Management, FIS, Fisher & Paykel, Five 9, FKP Scorpio, Flipkart, FlySafair, Food Network, Gamigo, Genesys, Geva Group, Giorgio Armani, Glassdoor, Global Ticket, GM Financial, GoDaddy, Goosehead Insurance, Grameenphone, GT Bank, HDFC Bank, Headsets.com, Healthcare at Home, Hellman & Friedman, HeyHi, HF Group, Holiday Inn, Hotelbeds, HP, HSBC, Hutch, ICICI Bank, Idea Cellular, iDeal, IKEA, ImagineOptix, Indosat, Infobip, Instagram, Insung Information, Inteliquent, Interteleco, IOCL, Jazz, JioChat, Johnson & Johnson, Jones Road Beauty, JP Morgan Chase, Jumper.ai, Kakao, Kellogg’s, Key Travel, Klaviyo, KLM Royal Dutch Airlines, Leanpay, Lebara Mobile, LendingPoint, LINE, LinkedIn, Litify, liveClinic, Lofelt, log build, Manulife, Marham, Masivian S.A.S , Mastercard, medGo, MediaMarkt, Mepal, Mercedes Benz, MessageMedia, MessengerPeople, Meta, Microsoft, Miracle Mink Hair, Mitel, MobiFone Vietnam, Momentive, Moneythor, Monjin, MotoGP, MTD Products, MTN, Mukuru, myElefant SAS, Nature Wisr, Nedbank, Nederlandse Loterij, Netokracija, New York Angels, New10, Nexi, Next Education, Nice inContact, Nickel, NLB Banka, Novartis, Novo Nordisk, NPR One, Oak HC/FT, OLA, Onecom, OneDirect, Ooredoo, OpenSooq, OpenTable, Orange, Ouest France, Oxfam, Paidy, PalFish, Panera Bread, Papa John’s Pizza, Parkmobile, Partnership of New York City, Pathwire, Paylogic, PayPlaza, Peerless Network, PensionBee, Pointillst, PopBox Asia, presize.ai, PUBG, Radware, Raiffeisen Bank, Rakuten, RAM Tracking, Randstad, Rapido, Rappi, ReCharge, Red Hat, Redfin, Reliance Jio, Relief International, Remitly, Revolut, Rho, Roadmap, Robi, RobinHQ.com, Routesms Solutions FZE, RSPCA, Safaricom, Santagostino, SAP, Sberbank, SBI , SecureAppbox, Selligent, Senati, Sequoia, ShoeBeDo, Shopify, Siemens, Signal Wire, Singapore Airlines, Skinny Mixes, Skype, Slack, Sngular, Spotify, SRI International, Standard Bank, Standard Chartered Bank, Sterling Bank Plc, StoryCorps, Strands, Takeaway.com, Tangerine, TanTan, TATA 1mg, TD Bank, Tea Junction, Tele2, Teledgers Technologies, Telefonica, Telegram, Tele-Town Hall, Temasek Holdings, Ten Coves Capital, Tenfold, Tesco, The Motley Fool, The Partnership Fund for New York, The Times Group, The Wall Street Journal, Thinca, Ticketmaster, Tiger Global, TM (Telekom Malaysia Berhad), TP Vision, Transcosmos Research & Development Inc, Truecaller, TTN, Tulka, Twilio, Twisted Pixel Games, Twitter, Two Sigma Ventures, UBA, Uber, UCSC, Ujet , Unilever, Unit 2 Games, US Foods, Viber, Vietnamobile, Vinted, Visa, Visionflex, Vodafone, Vogue, VoiceBase, VoicePing, VoiceSage, Volpy, Voximplant, VTB Bank, VvAA Groep BV, Wall Street English, WAVY Global, WeFarm, Wells Fargo, Welthungerhilfe, Westpase, WeWork, Wicked Edge, Within, WorkIndia, Wrigley, Wurth, Xerox, Yousign, Zain, Zamtel, Zapier, Zipcar, Zomato.
 
 
データ&インタラクティブ予測
Juniper Researchのカンバセーショナル・コマース予測スイートには以下が含まれます。
 
カンバセーショナル・コマースの市場概要。
カンバセーショナルコマースの総ユーザー数
カンバセーショナルコマースへの総支出
チャットボット商取引市場の概要。
年間アクセスされるコマースチャットボットの総数
ウェブベース
アプリベース
アプリ内課金を完了したコマースチャットボットの総数
チャットボット・コマースへの総支出
OTTメッセージングコマース市場の概要(含む
IM(インスタントメッセージング)を利用するスマートフォンユーザーの総数
会話型コマースに対応したIMユーザーの総数
IMコマースの総取引件数
IMコマースサービスによる総取引額
RCSメッセージングコマース市場の概要(以下を含む
RCS対応モバイル端末の総加入者数
カンバセーショナルコマースで支払いを行っているRCS対応加入者の総数
RCSベースのカンバセーショナルコマースでの総取引額
RCSベースのカンバセーショナルコマースチャネルでの総支出額
音声アシスタントのコマース市場の概要(例)。
決済に対応した音声アシスタントの総数
積極的に決済を行う音声アシスタントの総数
支払いに対応した音声アシスタントによる総トランザクション数
音声アシスタントによる決済の総支出額
各チャネルのデータ分割は、総支出額のうち以下の市場に帰属する割合についても記載しています。
バンキング
eコマースおよび小売
食品・食料品
衣料品・ファッション
エレクトロニクス
デジタルチケット
地域別 60カ国
テーブル数: 159テーブル
データポイント数 108,700以上のデータポイント
 
ハーベスト 当社のオンラインデータプラットフォームであるharvestは、最新の市場データを含み、年間を通じて更新されています。これは、お客様が主要なデータの傾向をよりよく理解し、チャートや表を操作できるようにするための完全な機能を備えたプラットフォームで、1つのチャートの中で異なる予測を重ね合わせたり、比較ツールを使用したりすることが可能です。マーケット・インテリジェンス・センターでお客様のビジネスを強化し、データが更新されるたびにアラートを受け取ることができます。
 
Interactive Excels(IFxl)。IFxlツールにより、お客様はエクセル環境で予測データとチャートの両方を操作し、インタラクティブ・シナリオ・ツールを使ってご自身の仮定を検証したり、カスタマイズしたチャートや表で選択した市場を並べて比較したりすることができます。IFxlは、お客様が特定の市場を理解し、ご自身の見解をモデルに統合する能力を大幅に向上させます。
 
 
予測概要
WhatsAppやWeChatなどのOTTチャンネルを利用したカンバセーショナル・コマースの世界的な支出額は、2022年の133億ドルから2023年には251億ドルに増加すると予想されています。この89%の成長は、小売業やeコマースなどの業種が牽引し、小売業者がオンライン顧客体験を洗練させることで、オンラインでの存在感や商品供給力を高めることになります。
 
eコマースと小売は、2023年におけるOTT会話型コマースチャネルによる支出の35%以上を占め、その額は世界全体で90億ドルに相当すると予想されます。しかし、OTTメッセージング領域における地域ごとの断片化は、成長への重要なハードルであると認識されています。これを克服するためには、会話型コマースのベンダーは、各国のさまざまな金融規制を厳守しながら、各メッセージングアプリを個別に取り込む必要があります。
 
会話型商取引のベンダーが直面するその他の課題には、国によって異なる支払方法の種類があります。ベンダーはこれらの違いを考慮し、さまざまなデジタルウォレットをサポートする必要があります。このような柔軟性により、ベンダーはOTTアプリ、チャットボット、ボイスボット、RCSビジネスメッセージにまたがる決済を提供し、完全なオムニチャネル体験を提供することが可能になるのです。
 
市場シェアを拡大するために、会話型コマースプラットフォームは、既存の会話型サービスとの差別化を図るために付加価値サービスにも投資する必要があります。例えば、デジタル・ロイヤリティ・プログラムを利用して、パーソナライズされたインセンティブ付きのメッセージを提供することで、デジタル・エンゲージメントの増加を実現することができます。さらに、ベンダーは、エンゲージメントをモニターするために、リンクトラッキングやコールトゥアクションのサポートなどの機能を容易にする必要があります。
 
オムニチャネルを成功させるためには、十分な数のコミュニケーション・チャネルをサポートするだけではもはや十分ではありません。ベンダーは、既存のコミュニケーションチャネルに深みを持たせるために、付加価値の高いサービスをビジネスモデルに組み込むことを検討する必要があります。
 
 
地域:8つの主要地域 - 北米、中南米、西ヨーロッパ、中央・東ヨーロッパ、極東・中国、インド亜大陸、その他のアジア太平洋地域、アフリカ・中東を含む。
国名 アルジェリア、アルゼンチン、オーストラリア、オーストリア、バングラデシュ、ベルギー、ブラジル、カナダ、チリ、中国、コロンビア、クロアチア、チェコ、デンマーク、エクアドル、エジプト、フィンランド、フランス、ドイツ、ギリシャ、香港、ハンガリー、インド、インドネシア、アイルランド、イスラエル、イタリア、日本、ケニヤ、韓国、クウェイト、マレーシア。メキシコ、ネパール、オランダ、ニュージーランド、ナイジェリア、ノルウェー、パキスタン、ペルー、フィリピン、ポーランド、ポルトガル、カタール、ルーマニア、ロシア連邦、サウジアラビア、シンガポール、南アフリカ、スペイン、スウェーデン、スイス、タイ、トルコ、ウクライナ、アラブ首長国連邦、英国、ウルグアイ、米国、ベトナム
 

 



 

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Summary

このレポートでは、メッセージングアプリを詳細に分析し、ユーザージャーニーに恩恵をもたらすカンバセーショナルコマース市場の市場成長に関する洞察を示すとともに、顧客満足度を最大化するためにカンバセーショナルコマースサービスプロバイダに合わせた将来の推奨事項を示しています。
 
Report Description
The evolution of omnichannel retail and customer engagement, and the overall customer journey in digital channels has resulted in service providers supporting multiple integrated messaging apps, websites and voice channels to provide an enhanced commerce experience. Juniper Research’s latest Conversational Commerce research offers in-depth analysis of messaging applications and insight into the market growth of this developing market benefiting the user journey, along with tailored future recommendations for conversational commerce service providers in order to maximise customer satisfaction.
 
This product innovation research into conversational commerce channels meticulously assesses future opportunities within the conversational commerce market and online customer experience by analysing multiple channel and vertical opportunities. The product details includes an assessment of market drivers and challenges, and provides future recommendations for potential customer interactions by conversational commerce service providers. Other key factors of this deep learning report include 5-year forecasts aligned with strategic analysis, and prominent players in Juniper Research’s Competitor Leaderboard, which evaluates 19 conversational commerce vendors using a number of quantitative and qualitative criteria.
 
The essential business function report contains a sector analysis of key industries primed for disruption using conversational commerce tools, including:
 
Banking & Financial Services
  • Digital Ticketing
  • eCommerce & Retail
  • Clothing & Fashion
  • Electronics
  • Food & Groceries
It also contains a thorough product offerings analysis split across 4 key messaging channels:
  • Chatbots
  • Digital Voice Assistants
  • OTT Messaging
  • RCS Messaging
This research suite includes:
  • Market Trends & Strategies (PDF)
  • Competitor Leaderboard (PDF)
  • Data & Forecasting (PDF)
  • 5-year Market Sizing & Forecast Spreadsheet (Excel)
  • 12 Months' Access to harvest Online Data Platform
 
Key Market Statistics
Market size in 2022: $13.3bn
Market size in 2023: $25.1bn
2022 to 2023 Growth: 89%
 
 
KEY FEATURES
Key Takeaways & Strategic Recommendations: An overview of the key trends and opportunities present in the market, and Juniper Research’s strategic recommendations on how to capitalise on this growing area.
Business Model Analysis: An evaluation on the future of the conversational commerce market, analysing its full potential by assessing:
  • Conversational Payments
  • Embedded Finance
  • Omnichannel Retail
As well as recommendations for value-added services including:
  • Brand Authentication
  • Brand Identity
  • Digital Loyalty Programmes
  • QR Codes
Market Segment Analysis: Deep dive evaluation of the use cases and monetisation strategies, paired with supplementary 5-year forecast data that will aid in future conversational commerce market growth. The 3 key markets considered here include:
  • Banking & Financial Services
  • Digital Ticketing
  • eCommerce & Retail
  • Clothing & Fashion
  • Electronics
  • Food & Groceries
Juniper Research Competitor Leaderboard: Key player capability and capacity assessment for 19 conversational commerce providers; positioning them as either an established leader, leading challenger, or disruptor and challenger. Our Competitor Leaderboard scores these companies on their size of operations in the conversational commerce space, their extent and breadth of market partnerships, the sophistication of their platforms, and Juniper Research's view on each company's innovation and future business prospects. The companies included in Juniper Research's Conversational Commerce Competitor Leaderboard are:
  • Clickatell
  • CM.com
  • Comviva
  • Genesys
  • Google Dialogflow
  • Gupshup
  • Infobip
  • Kaleyra
  • Kasisto
  • LivePerson
  • Meta
  • Octane AI
  • Route Mobile
  • Sinch
  • Tata Communications
  • Viber
  • Vonage
  • WhatsApp
  • Zendesk
Benchmark Industry Forecasts: 5-year forecasts are provided for total conversational commerce users, total transactions and total transaction volume. These forecasts are split into 4 traffic channels including chatbots, OTT messaging, RCS messaging, voice assistants, and further split by 3 key markets including banking & financial services, eCommerce & retail and digital ticketing. These metrics are split by our 8 key forecast regions and the 60 countries listed below: 
North America:
Canada, US
Latin America:
Argentina, Brazil, Chile, Colombia, Ecuador, Mexico, Peru, Uruguay.
West Europe:
Austria, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Ireland, Italy, Netherlands, Norway, Portugal, Spain, Sweden, Switzerland, UK.
Central & East Europe:
Croatia, Czech Republic, Hungary, Poland, Romania, Russia, Turkey, Ukraine.
Far East & China:
China, Hong Kong, Japan, South Korea.
Indian Subcontinent:
Bangladesh, India, Nepal, Pakistan.
Rest of Asia Pacific:
Australia, Indonesia, Malaysia, New Zealand, Philippines, Singapore, Thailand, Vietnam.
Africa & Middle East
Algeria, Egypt, Israel, Kenya, Kuwait, Nigeria, Qatar, Saudi Arabia, South Africa, United Arab Emirates.
 
 
KEY QUESTIONS ANSWERED
  • What will the transaction value of all conversational commerce spend be by 2027?
  • How can conversational commerce service providers maximise revenue potential for brands and enterprises?
  • Which communication channel will generate the most conversational commerce spend by 2027?
  • Which markets are primed for disruption from conversational commerce?
  • Who are the leading players in the conversational commerce market in 2022?
 
 
COMPANIES REFERENCED
Interviewed: Clickatell, CM.com, Infobip, Kaleyra, Route Mobile, Tata Communications, Vonage.
 
Included in the Juniper Research Competitor Leaderboard: Clickatell, CM.com, Comviva, Genesys, Google Dialogflow, Gupshup, Infobip, Kaleyra, Kasisto, LivePerson, Meta, Octane AI, Route Mobile, Sinch, Tata Communications, Viber, Vonage, WhatsApp, Zendesk.
 
Mentioned: 20 Minutes, A Vote, Absa, Absa Cape Epic, Accura Scan, ACL Mobile, ACTITO, Adax, Adobe, AfroSaude, AFS (Arab Financial Services), AI.Reverie, Air Asia, Airtel, Al Rayan Bank, Alfa-Bank Kazakhstan, Allied Bank, Amazon, American Express, AmeriSave Mortgage, Anam, Aramex, Arbetsformedlingen, Ares Management, Armature Studio, Asia Insurance 1950, AstraZeneca, Audiocodes, AVAYA, Axiata, Baby Coats, Bahrain Financing Company B.S.C, Banca Intesa San Paolo, Banca Sella, Banca Transilvania, Banca Widiba, Bancontact, Bandyer, Bank of Maharashtra, Barry Callebaut, Bharti Airtel, BlaBlaCar, BlackRock, Blue Turtle Technologies, BMW, Bold360, Bolt, Booking.com, Bosch Group, BotCentral, BT, Building Blocks, Bukalapak, Cake, Camouflaj, Cancer Research UK, Capitec, Carbyne, CarDekho, Carousell, CBN (Central Bank of Nigeria), Centilli, Chatfuel, Chatlayer, Cisco, CitNOW, Citrus, CIVICA, ClearFreight, Coca Cola, Comcast, ConsenSys, Conversable, Crunch, CTI Africa, Curious Thing, Curlsmith, CX Company, Cybersource, CYSM, Dahmakan, Danfoss, Daraz, DataMix, DBS, DBS Bank, Decentro, Deloitte, DHL, Dialogic, Digitel, DinarPAY, DocPlanner Group, Doctolib, Doctor Anywhere, Domino’s, Dotgo, Doxy.me, DPD UK, Dutch Government, EaseMyTrip.com, e-bot7, Ebury, Eclat Media Group, Econet Wireless, EE , Emirates, Etam, Etisalat, Euroconsumers, ExamRoom.AI, Exceed.ai, Fidelity Management, FIS, Fisher & Paykel, Five 9, FKP Scorpio, Flipkart, FlySafair, Food Network, Gamigo, Genesys, Geva Group, Giorgio Armani, Glassdoor, Global Ticket, GM Financial, GoDaddy, Goosehead Insurance, Grameenphone, GT Bank, HDFC Bank, Headsets.com, Healthcare at Home, Hellman & Friedman, HeyHi, HF Group, Holiday Inn, Hotelbeds, HP, HSBC, Hutch, ICICI Bank, Idea Cellular, iDeal, IKEA, ImagineOptix, Indosat, Infobip, Instagram, Insung Information, Inteliquent, Interteleco, IOCL, Jazz, JioChat, Johnson & Johnson, Jones Road Beauty, JP Morgan Chase, Jumper.ai, Kakao, Kellogg’s, Key Travel, Klaviyo, KLM Royal Dutch Airlines, Leanpay, Lebara Mobile, LendingPoint, LINE, LinkedIn, Litify, liveClinic, Lofelt, log build, Manulife, Marham, Masivian S.A.S , Mastercard, medGo, MediaMarkt, Mepal, Mercedes Benz, MessageMedia, MessengerPeople, Meta, Microsoft, Miracle Mink Hair, Mitel, MobiFone Vietnam, Momentive, Moneythor, Monjin, MotoGP, MTD Products, MTN, Mukuru, myElefant SAS, Nature Wisr, Nedbank, Nederlandse Loterij, Netokracija, New York Angels, New10, Nexi, Next Education, Nice inContact, Nickel, NLB Banka, Novartis, Novo Nordisk, NPR One, Oak HC/FT, OLA, Onecom, OneDirect, Ooredoo, OpenSooq, OpenTable, Orange, Ouest France, Oxfam, Paidy, PalFish, Panera Bread, Papa John’s Pizza, Parkmobile, Partnership of New York City, Pathwire, Paylogic, PayPlaza, Peerless Network, PensionBee, Pointillst, PopBox Asia, presize.ai, PUBG, Radware, Raiffeisen Bank, Rakuten, RAM Tracking, Randstad, Rapido, Rappi, ReCharge, Red Hat, Redfin, Reliance Jio, Relief International, Remitly, Revolut, Rho, Roadmap, Robi, RobinHQ.com, Routesms Solutions FZE, RSPCA, Safaricom, Santagostino, SAP, Sberbank, SBI , SecureAppbox, Selligent, Senati, Sequoia, ShoeBeDo, Shopify, Siemens, Signal Wire, Singapore Airlines, Skinny Mixes, Skype, Slack, Sngular, Spotify, SRI International, Standard Bank, Standard Chartered Bank, Sterling Bank Plc, StoryCorps, Strands, Takeaway.com, Tangerine, TanTan, TATA 1mg, TD Bank, Tea Junction, Tele2, Teledgers Technologies, Telefonica, Telegram, Tele-Town Hall, Temasek Holdings, Ten Coves Capital, Tenfold, Tesco, The Motley Fool, The Partnership Fund for New York, The Times Group, The Wall Street Journal, Thinca, Ticketmaster, Tiger Global, TM (Telekom Malaysia Berhad), TP Vision, Transcosmos Research & Development Inc, Truecaller, TTN, Tulka, Twilio, Twisted Pixel Games, Twitter, Two Sigma Ventures, UBA, Uber, UCSC, Ujet , Unilever, Unit 2 Games, US Foods, Viber, Vietnamobile, Vinted, Visa, Visionflex, Vodafone, Vogue, VoiceBase, VoicePing, VoiceSage, Volpy, Voximplant, VTB Bank, VvAA Groep BV, Wall Street English, WAVY Global, WeFarm, Wells Fargo, Welthungerhilfe, Westpase, WeWork, Wicked Edge, Within, WorkIndia, Wrigley, Wurth, Xerox, Yousign, Zain, Zamtel, Zapier, Zipcar, Zomato.
 
 
DATA & INTERACTIVE FORECAST
Juniper Research’s Conversational Commerce forecast suite includes:
 
Conversational Commerce Market Summary, including:
Total Users of Conversational Commerce
Total Spend over Conversational Commerce
Chatbot Commerce Market Summary, including:
Total Number of Commerce Chatbots Accessed per annum
Web-based
App-based
Total Number of Commerce Chatbots That Complete In-app Purchases
Total Spend over Chatbot Commerce
OTT Messaging Commerce Market Summary, including:
Total Number of Smartphone Users Who Use IM (Instant Messaging)
Total Number of IM Users That Are Conversational Commerce Capable
Total Number of IM Commerce Transactions
Total Transaction Value via IM Conversational Commerce Services
RCS Messaging Commerce Market Summary, including:
Total RCS-capable Mobile Subscribers
Total Number of RCS-capable Subscribers Making Payments via Conversational Commerce
Total Transactions via RCS-based Conversational Commerce
Total Spend over RCS-based Conversational Commerce Channels
Voice Assistants Commerce Market Summary, including:
Total Voice Assistants That Are Payment-enabled
Total Number of Voice Assistants That Actively Make Payments
Total Transactions Made by Payment-enabled Voice Assistants
Total Spend over Payment-enabled Voice Assistants
Data Splits for each channel is also provided for the proportion of total spend attributable to the following markets:
Banking
eCommerce & Retail
Food & Groceries
Clothing & Fashion
Electronics
Digital Ticketing
Geographical splits: 60 countries
Number of tables: 159 tables
Number of datapoints: Over 108,700 datapoints
 
harvest: Our online data platform, harvest, contains the very latest market data and is updated throughout the year. This is a fully featured platform enabling clients to better understand key data trends and manipulate charts and tables; overlaying different forecasts within the one chart ? using the comparison tool. Empower your business with our market intelligence centre, and receive alerts whenever your data is updated.
 
Interactive Excels (IFxl): Our IFxl tool enables clients to manipulate both forecast data and charts, within an Excel environment, to test their own assumptions using the interactive scenario tool and compare selected markets side by side in customised charts and tables. IFxls greatly increase a client’s ability to both understand a particular market and to integrate their own views into the model.
 
 
FORECAST SUMMARY
The global spend for conversational commerce over OTT channels, including WhatsApp or WeChat, will rise from $13.3 billion in 2022 to $25.1 billion in 2023. This growth of 89% will be driven by verticals such as retail and eCommerce, which provide increased online presence and product availability as retailers refine their online customer experience.
eCommerce and retail will account for over 35% of spend via OTT conversational commerce channels in 2023; equating $9 billion of spend globally. However, regional fragmentation in the OTT messaging space was identified as a key hurdle to growth. To overcome this, conversational commerce vendors must onboard each messaging app individually, while adhering strictly to the varying financial regulations in each country.
Other issues for conversational commerce vendors include the varying types of payment methods in use across countries. Vendors need to account for these differences and support various digital wallets. This flexibility will enable vendors to offer a complete omnichannel experience by providing payments across OTT apps, chatbots, voicebots and RCS business messaging.
To increase market share, conversational commerce platforms must also invest in value-added services to provide differentiation from existing conversational services. For example, digital loyalty programmes can be used to provide personalised and incentivised messages to achieve increases in digital engagement. In addition, vendors must facilitate features such as link tracking and call-to-action support to monitor engagement.
Supporting a sufficient number of communication channels is no longer enough to ensure the success of omnichannel experiences. Vendors must look to include additional value-added services into their business model to create depth within existing communication channels.
 
 
Regions:8 Key Regions - includes North America, Latin America, West Europe, Central & East Europe, Far East & China, Indian Subcontinent, Rest of Asia Pacific and Africa & Middle East
Countries:Algeria, Argentina, Australia, Austria, Bangladesh, Belgium, Brazil, Canada, Chile, China, Colombia, Croatia, Czech Republic, Denmark, Ecuador, Egypt, Finland, France, Germany, Greece, Hong Kong, Hungary, India, Indonesia, Ireland, Israel, Italy, Japan, Kenya, South Korea, Kuwait, Malaysia, Mexico, Nepal, Netherlands, New Zealand, Nigeria, Norway, Pakistan, Peru, Philippines, Poland, Portugal, Qatar, Romania, Russian Federation, Saudi Arabia, Singapore, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Thailand, Turkey, Ukraine, United Arab Emirates, UK, Uruguay, USA, Vietnam


 

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Juniper Research社はどのような調査会社ですか?


ジュニパーリサーチ社(Juniper Research)は2001年の創立以来、モバイルとデジタル技術を専門に調査・出版事... もっと見る


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在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
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当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
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2024/10/11 10:26

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