日本ジュエリー市場レポート:製品別(ネックレス、リング、イヤリング、ブレスレット、その他)、素材別(ゴールド、プラチナ、ダイヤモンド、その他)、地域別 2025-2033
Japan Jewelry Market Report by Product (Necklace, Ring, Earrings, Bracelet, and Others), Material (Gold, Platinum, Diamond, and Others), and Region 2025-2033
日本の宝飾品市場規模は2024年に113億ドルに達した。IMARCグループは、2025年から2033年にかけての成長率(CAGR)は9.6%で、2033年には276億ドルに達すると予測している。消費者の購買力の増加、オンラインショッ... もっと見る
サマリー 日本の宝飾品市場規模は2024年に113億ドルに達した。IMARCグループは、2025年から2033年にかけての成長率(CAGR)は9.6%で、2033年には276億ドルに達すると予測している。消費者の購買力の増加、オンラインショッピングプラットフォームの人気の高まり、ヴィンテージ・アンティークジュエリーの採用率の上昇、日本政府による支援政策の実施などが市場を牽引する主な要因である。
ジュエリーとは、個人を飾るために身につける装飾品のことを指す。金、銀、プラチナなどの貴金属で作られ、ダイヤモンド、ルビー、エメラルド、サファイアなどの貴石や半貴石が埋め込まれる。リング、ネックレス、ブレスレット、イヤリング、ブローチ、アンクレット、トゥリング、時計など、ジュエリーは、身につける人の美的魅力を高めるためにデザインされた膨大な種類の製品を包含している。ジュエリーの製造工程には、デザイン、成型、鋳造、研磨、石留め、仕上げなどの複数の工程があり、細心の職人技と専門知識が要求される。ジュエリーは、個人的な使用、ファッション、投資、贈り物、宗教的儀式、文化的伝統、地位や富の象徴、婚約、結婚式、誕生日、記念日などの人生のイベントの記念など、幅広い用途があります。ジュエリーは、投資の多様化、インフレへのヘッジ、個人のスタイルの向上、個性の表現、重要な瞬間の記念、愛情やコミットメントの表明、社会的地位の証明など、数多くの利点を提供する。また、ジュエリーは長持ちする価値を提供し、情緒的な満足感を与え、視覚的な美しさを高め、文化的な意味を持つ。
日本の宝飾品市場の動向:
日本の宝飾品市場は、好調な経済情勢と高い消費購買力によって大きな成長を遂げており、これが宝飾品などの贅沢品への需要を促進している。さらに、日本の消費者の間で欧米のファッショントレンドへの関心が高まっていることも、モダンで革新的なデザインのジュエリー需要を後押ししている。さらに、消費者に幅広い選択肢と便利な購入オプションを提供するオンライン・ショッピング・プラットフォームの人気が高まっていることも、市場の成長に寄与している。これとともに、手頃な価格で、倫理的な魅力から環境意識の高い消費者を引き付けるのに役立つラボグロウン・ダイヤモンドの登場が、市場成長にプラスの影響を与えている。これとは別に、日本人の間でミニマルでユニークな手作りジュエリーを好む傾向が強まっていることも、市場成長に好影響を与えている。加えて、日本の文化的な真珠への憧れから、真珠を使ったジュエリーの需要が伸びていることも、市場の成長を後押ししている。これとともに、日本の豊かな歴史と遺産にインスパイアされたアンティーク・ジュエリーやヴィンテージ・ジュエリーの採用が増加していることも、市場の成長を後押ししている。さらに、これまでは見過ごされていたメンズ・ジュエリーのトレンドが台頭してきたことも、市場の成長を強めている。このほか、クリスマス、バレンタインデー、ホワイトデーなど、さまざまなシーンでの贈り物として同製品が広く利用されていることも、市場の成長を後押ししている。さらに、日本政府が宝飾品の生産を奨励し、輸出活動を奨励するための支援策を実施していることも、市場に有益な成長機会をもたらしている。
日本宝飾品市場のセグメンテーション
IMARC Groupは、日本宝飾品市場レポートの各セグメントにおける主要動向の分析と、2025年から2033年までの国別予測を提供しています。当レポートでは、製品および素材に基づいて市場を分類しています。
製品の洞察
- ネックレス
- リング
- イヤリング
- ブレスレット
- その他
本レポートでは、製品別に市場を詳細に分類・分析している。これにはネックレス、リング、イヤリング、ブレスレット、その他が含まれる。
素材の洞察
- ゴールド
- プラチナ
- ダイヤモンド
- その他
本レポートでは、素材に基づく市場の詳細な分類と分析も行っている。これには金、プラチナ、ダイヤモンド、その他が含まれる。
地域別インサイト
- 関東地方
- 近畿地方
- 中部地方
- 九州・沖縄地方
- 東北地方
- 中国地方
- 北海道地方
- 四国地方
また、関東地方、近畿地方、中部・沖縄地方、九州・沖縄地方、東北地方、中国地方、北海道地方、四国地方といった主要な地域市場についても包括的に分析している。
競争環境:
本レポートでは、市場の競争環境についても包括的に分析しています。市場構造、主要プレイヤーのポジショニング、トップ勝ち抜き戦略、競合ダッシュボード、企業評価象限などの競合分析が網羅されています。また、主要企業の詳細なプロフィールも掲載しています。
本レポートで扱う主な質問
- 日本の宝飾品市場はこれまでどのように推移し、今後どのように推移するのか?
- COVID-19が日本の宝飾品市場に与えた影響は?
- 日本宝飾品市場の製品別内訳は?
- 日本宝飾品市場の素材別内訳は?
- 日本宝飾品市場のバリューチェーンにおける様々な段階とは?
- 日本宝飾品市場の主な推進要因と課題は何か?
- 日本宝飾品市場の構造と主要プレーヤーは?
- 日本の宝飾品市場における競争の程度は?
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目次 1 序文
2 調査範囲と方法論
2.1 調査の目的
2.2 利害関係者
2.3 データソース
2.3.1 一次情報源
2.3.2 二次情報源
2.4 市場推定
2.4.1 ボトムアップアプローチ
2.4.2 トップダウンアプローチ
2.5 予測方法
3 エグゼクティブサマリー
4 日本の宝飾品市場 - はじめに
4.1 概要
4.2 市場ダイナミクス
4.3 業界動向
4.4 競合情報
5 日本宝飾品市場の展望
5.1 歴史的・現在の市場動向(2019年~2024年)
5.2 市場予測(2025年~2033年)
6 日本宝飾品市場-製品別構成比
6.1 ネックレス
6.1.1 概要
6.1.2 歴史的・現在の市場動向(2019年~2024年)
6.1.3 市場予測(2025年~2033年)
6.2 リング
6.2.1 概要
6.2.2 歴史的・現在の市場動向(2019~2024年)
6.2.3 市場予測(2025-2033年)
6.3 イヤリング
6.3.1 概要
6.3.2 歴史的・現在の市場動向(2019年~2024年)
6.3.3 市場予測(2025-2033年)
6.4 ブレスレット
6.4.1 概要
6.4.2 過去と現在の市場動向(2019-2024年)
6.4.3 市場予測(2025-2033年)
6.5 その他
6.5.1 概要
6.5.2 過去と現在の市場動向(2019年〜2024年)
6.5.3 市場予測(2025年~2033年)
7 日本宝飾品市場-素材別構成比
7.1 ゴールド
7.1.1 概要
7.1.2 歴史的・現在の市場動向(2019年~2024年)
7.1.3 市場予測(2025年~2033年)
7.2 プラチナ
7.2.1 概要
7.2.2 過去と現在の市場動向(2019-2024)
7.2.3 市場予測(2025-2033年)
7.3 ダイヤモンド
7.3.1 概要
7.3.2 歴史的・現在の市場動向(2019年~2024年)
7.3.3 市場予測(2025-2033年)
7.4 その他
7.4.1 概要
7.4.2 過去と現在の市場動向(2019年〜2024年)
7.4.3 市場予測(2025年~2033年)
8 日本宝飾品市場-地域別内訳
8.1 関東地方
8.1.1 概要
8.1.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
8.1.3 製品別市場構成比
8.1.4 素材別市場構成比
8.1.5 主要プレイヤー
8.1.6 市場予測(2025年~2033年)
8.2 近畿地域
8.2.1 概要
8.2.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
8.2.3 製品別市場構成
8.2.4 素材別市場構成比
8.2.5 主要プレイヤー
8.2.6 市場予測(2025年~2033年)
8.3 中部・中部地域
8.3.1 概要
8.3.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
8.3.3 製品別市場構成
8.3.4 素材別市場構成比
8.3.5 主要プレイヤー
8.3.6 市場予測(2025年~2033年)
8.4 九州・沖縄地域
8.4.1 概要
8.4.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
8.4.3 製品別市場構成
8.4.4 素材別市場構成比
8.4.5 主要プレイヤー
8.4.6 市場予測(2025年~2033年)
8.5 東北地域
8.5.1 概要
8.5.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
8.5.3 製品別市場構成
8.5.4 素材別市場構成比
8.5.5 主要プレイヤー
8.5.6 市場予測(2025年~2033年)
8.6 中国地域
8.6.1 概要
8.6.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
8.6.3 製品別市場構成比
8.6.4 素材別市場構成比
8.6.5 主要プレイヤー
8.6.6 市場予測(2025年~2033年)
8.7 北海道地域
8.7.1 概要
8.7.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
8.7.3 製品別市場構成
8.7.4 素材別市場構成比
8.7.5 主要プレイヤー
8.7.6 市場予測(2025年~2033年)
8.8 四国地域
8.8.1 概要
8.8.2 過去と現在の市場動向(2019年~2024年)
8.8.3 製品別市場構成
8.8.4 素材別市場構成比
8.8.5 主要プレイヤー
8.8.6 市場予測(2025年~2033年)
9 日本宝飾品市場 - 競争環境
9.1 概要
9.2 市場構造
9.3 市場プレイヤーのポジショニング
9.4 勝つための戦略
9.5 競争ダッシュボード
9.6 企業評価象限
10 主要プレーヤーのプロフィール
10.1 A社
10.1.1 事業概要
10.1.2 提供サービス
10.1.3 事業戦略
10.1.4 SWOT分析
10.1.5 主要ニュースとイベント
10.2 B社
10.2.1 事業概要
10.2.2 提供サービス
10.2.3 事業戦略
10.2.4 SWOT分析
10.2.5 主要ニュースとイベント
10.3 C社
10.3.1 事業概要
10.3.2 提供サービス
10.3.3 事業戦略
10.3.4 SWOT分析
10.3.5 主要ニュースとイベント
10.4 D社
10.4.1 事業概要
10.4.2 提供サービス
10.4.3 事業戦略
10.4.4 SWOT分析
10.4.5 主要ニュースとイベント
10.5 E社
10.5.1 事業概要
10.5.2 提供サービス
10.5.3 事業戦略
10.5.4 SWOT分析
10.5.5 主要ニュースとイベント
11 日本宝飾市場 - 産業分析
11.1 推進要因
阻害要因
および機会
11.1.1 概要
11.1.2 推進要因
11.1.3 制止要因
11.1.4 機会
11.2 ポーターズファイブフォース分析
11.2.1 概要
11.2.2 買い手の交渉力
11.2.3 供給者の交渉力
11.2.4 競争の程度
11.2.5 新規参入の脅威
11.2.6 代替品の脅威
11.3 バリューチェーン分析
12 付録
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Summary The Japan jewelry market size reached USD 11.3 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 27.6 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 9.6% during 2025-2033. The increasing consumer purchasing power, the growing popularity of online shopping platforms, the rising adoption of vintage and antique jewelry, and the implementation of supportive policies by the Government of Japan represent some of the key factors driving the market.
Jewelry refers to an ornamental object worn for personal adornment. It is crafted from precious metals such as gold, silver, and platinum and embedded with precious and semi-precious stones, including diamonds, rubies, emeralds, and sapphires. It encompasses a vast array of products such as rings, necklaces, bracelets, earrings, brooches, anklets, toe rings, and watches, each designed to enhance the aesthetic appeal of the wearer. The manufacturing process of jewelry involves multiple steps, including design, molding, casting, polishing, stone setting, and finishing, which require meticulous craftsmanship and expertise. Jewelry finds extensive applications across personal use, fashion, investment, gift-giving, religious rituals, cultural traditions, symbols of status and wealth, and commemorations of life events, such as engagements, weddings, birthdays, and anniversaries. It provides numerous advantages, including diversifying investments, hedging against inflation, enhancing personal style, expressing individuality, commemorating significant moments, displaying affection or commitment, and demonstrating social status. Jewelry also offers long-lasting value, provides emotional satisfaction, enhances visual aesthetics, and carries cultural significance.
Japan Jewelry Market Trends: The Japan jewelry market is witnessing significant growth due to strong economic conditions and high consumer purchasing power, which is facilitating the demand for luxury goods, such as jewelry. Additionally, the increasing interest in Western fashion trends among Japanese consumers is fueling the demand for modern, innovative jewelry designs. Furthermore, the growing popularity of online shopping platforms, which offer a wide array of choices and convenient purchase options to consumers, is contributing to the market growth. Along with this, the advent of lab-grown diamonds that are affordable and aid in attracting environmentally conscious consumers due to their ethical appeal is positively influencing the market growth. Apart from this, the evolving preferences for minimalist and unique handcrafted jewelry among the Japanese population is favoring the market growth. In addition, the growing demand for pearl-based jewelry due to Japan's cultural fascination with pearls is catalyzing the market growth. Along with this, the rising adoption of antique and vintage jewelry inspired by the country's rich history and heritage is favoring the market growth. Moreover, the emerging trend of men's jewelry, which was previously an overlooked segment, is strengthening the market growth. Besides this, the widespread product utilization in gift-giving practices during various occasions, such as Christmas, Valentine's Day, and White Day, is bolstering the market growth. Additionally, the implementation of supportive initiatives by the Government of Japan to encourage the production of jewelry, incentivize export activities, is presenting remunerative growth opportunities for the market.
Japan Jewelry Market Segmentation: IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the Japan jewelry market report, along with forecasts at the country level for 2025-2033. Our report has categorized the market based on product and material.
Product Insights: • Necklace • Ring • Earrings • Bracelet • Others The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the product. This includes necklace, ring, earrings, bracelet, and others.
Material Insights: • Gold • Platinum • Diamond • Others A detailed breakup and analysis of the market based on the material has also been provided in the report. This includes gold platinum, diamond, and others.
Regional Insights: • Kanto Region • Kinki Region • Central/Chubu Region • Kyushu-Okinawa Region • Tohoku Region • Chugoku Region • Hokkaido Region • Shikoku Region The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include Kanto Region, Kinki Region, Central/Chubu Region, Kyushu-Okinawa Region, Tohoku Region, Chugoku Region, Hokkaido Region, and Shikoku Region.
Competitive Landscape: The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the market. Competitive analysis such as market structure, key player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided.
Key Questions Answered in This Report: • How has the Japan jewelry market performed so far and how will it perform in the coming years? • What has been the impact of COVID-19 on the Japan jewelry market? • What is the breakup of the Japan jewelry market on the basis of product? • What is the breakup of the Japan jewelry market on the basis of material? • What are the various stages in the value chain of the Japan jewelry market? • What are the key driving factors and challenges in the Japan jewelry market? • What is the structure of the Japan jewelry market and who are the key players? • What is the degree of competition in the Japan jewelry market?
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Table of Contents 1 Preface 2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Japan Jewelry Market - Introduction 4.1 Overview 4.2 Market Dynamics 4.3 Industry Trends 4.4 Competitive Intelligence 5 Japan Jewelry Market Landscape 5.1 Historical and Current Market Trends (2019-2024) 5.2 Market Forecast (2025-2033) 6 Japan Jewelry Market - Breakup by Product 6.1 Necklace 6.1.1 Overview 6.1.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024) 6.1.3 Market Forecast (2025-2033) 6.2 Ring 6.2.1 Overview 6.2.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024) 6.2.3 Market Forecast (2025-2033) 6.3 Earrings 6.3.1 Overview 6.3.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024) 6.3.3 Market Forecast (2025-2033) 6.4 Bracelet 6.4.1 Overview 6.4.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024) 6.4.3 Market Forecast (2025-2033) 6.5 Others 6.5.1 Overview 6.5.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024) 6.5.3 Market Forecast (2025-2033) 7 Japan Jewelry Market - Breakup by Material 7.1 Gold 7.1.1 Overview 7.1.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024) 7.1.3 Market Forecast (2025-2033) 7.2 Platinum 7.2.1 Overview 7.2.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024) 7.2.3 Market Forecast (2025-2033) 7.3 Diamond 7.3.1 Overview 7.3.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024) 7.3.3 Market Forecast (2025-2033) 7.4 Others 7.4.1 Overview 7.4.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024) 7.4.3 Market Forecast (2025-2033) 8 Japan Jewelry Market – Breakup by Region 8.1 Kanto Region 8.1.1 Overview 8.1.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024) 8.1.3 Market Breakup by Product 8.1.4 Market Breakup by Material 8.1.5 Key Players 8.1.6 Market Forecast (2025-2033) 8.2 Kinki Region 8.2.1 Overview 8.2.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024) 8.2.3 Market Breakup by Product 8.2.4 Market Breakup by Material 8.2.5 Key Players 8.2.6 Market Forecast (2025-2033) 8.3 Central/ Chubu Region 8.3.1 Overview 8.3.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024) 8.3.3 Market Breakup by Product 8.3.4 Market Breakup by Material 8.3.5 Key Players 8.3.6 Market Forecast (2025-2033) 8.4 Kyushu-Okinawa Region 8.4.1 Overview 8.4.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024) 8.4.3 Market Breakup by Product 8.4.4 Market Breakup by Material 8.4.5 Key Players 8.4.6 Market Forecast (2025-2033) 8.5 Tohoku Region 8.5.1 Overview 8.5.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024) 8.5.3 Market Breakup by Product 8.5.4 Market Breakup by Material 8.5.5 Key Players 8.5.6 Market Forecast (2025-2033) 8.6 Chugoku Region 8.6.1 Overview 8.6.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024) 8.6.3 Market Breakup by Product 8.6.4 Market Breakup by Material 8.6.5 Key Players 8.6.6 Market Forecast (2025-2033) 8.7 Hokkaido Region 8.7.1 Overview 8.7.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024) 8.7.3 Market Breakup by Product 8.7.4 Market Breakup by Material 8.7.5 Key Players 8.7.6 Market Forecast (2025-2033) 8.8 Shikoku Region 8.8.1 Overview 8.8.2 Historical and Current Market Trends (2019-2024) 8.8.3 Market Breakup by Product 8.8.4 Market Breakup by Material 8.8.5 Key Players 8.8.6 Market Forecast (2025-2033) 9 Japan Jewelry Market – Competitive Landscape 9.1 Overview 9.2 Market Structure 9.3 Market Player Positioning 9.4 Top Winning Strategies 9.5 Competitive Dashboard 9.6 Company Evaluation Quadrant 10 Profiles of Key Players 10.1 Company A 10.1.1 Business Overview 10.1.2 Services Offered 10.1.3 Business Strategies 10.1.4 SWOT Analysis 10.1.5 Major News and Events 10.2 Company B 10.2.1 Business Overview 10.2.2 Services Offered 10.2.3 Business Strategies 10.2.4 SWOT Analysis 10.2.5 Major News and Events 10.3 Company C 10.3.1 Business Overview 10.3.2 Services Offered 10.3.3 Business Strategies 10.3.4 SWOT Analysis 10.3.5 Major News and Events 10.4 Company D 10.4.1 Business Overview 10.4.2 Services Offered 10.4.3 Business Strategies 10.4.4 SWOT Analysis 10.4.5 Major News and Events 10.5 Company E 10.5.1 Business Overview 10.5.2 Services Offered 10.5.3 Business Strategies 10.5.4 SWOT Analysis 10.5.5 Major News and Events 11 Japan Jewelry Market - Industry Analysis 11.1 Drivers Restraints and Opportunities 11.1.1 Overview 11.1.2 Drivers 11.1.3 Restraints 11.1.4 Opportunities 11.2 Porters Five Forces Analysis 11.2.1 Overview 11.2.2 Bargaining Power of Buyers 11.2.3 Bargaining Power of Suppliers 11.2.4 Degree of Competition 11.2.5 Threat of New Entrants 11.2.6 Threat of Substitutes 11.3 Value Chain Analysis 12 Appendix
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1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?
納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。
データリソース社はどのような会社ですか?
当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。
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