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2024 受注管理ソフトウェア市場


2024 Order Management Software Market

製品概要 本レポートでは、小売企業が競争力を維持するために、1つの企業向け受注管理システム(OMS)にどのように投資しているかを見ている。 要約 小売企業はアマゾンやウォルマー... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
IHL Group
IHLグループ
2024年9月20日 US$4,995
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サマリー

製品概要

本レポートでは、小売企業が競争力を維持するために、1つの企業向け受注管理システム(OMS)にどのように投資しているかを見ている。

小売企業はアマゾンやウォルマートと競争している。また、小売サプライチェーンの混乱、記録的なインフレ、迫り来る世界的な景気後退は、長年成長を続けてきた小売企業に大きな試練を与えている。企業は、すべてのチャネルで利益を上げられるよう、顧客に関する真実を1つのバージョンにまとめなければならない。店舗を競争優位に変え、どこからでも注文に応えられるようにしなければならない。そのために、1つの企業向け受注管理システムに投資している。実際、エンタープライズ・オーダー・マネジメント・ソフトウェア・システムは、今後の小売業の中核となるものだ。倉庫からの出荷、店舗での受け取り、または単に従来の店舗でのフルフィルメントを可能にする単一の注文管理システムを持つことは、将来生き残るだけでなく繁栄するための鍵となる。

この調査では、単一の注文管理システムという目標に到達するためのトレンドと障壁、サイロを取り除く痛みを伴うプロセス、店舗とそのロケーションを競争上の優位性として活用するという目標について検証している。 本調査では、この分野のトップベンダー、市場規模、それらのベンダーのポジショニングについて考察しています。 一元的な受注管理プロセスへの移行を検討している小売企業やベンダーを対象としている。

ハイライト

小売業が現在取り組んでいる最もエキサイティングな開発のひとつが、ユニファイドコマースです。私たちはユニファイド・コマースを、顧客、商品、価格、調達に関するデータを1つの真実のバージョンとして提供し、チャネルに依存しない商品の調達、販売、配送を可能にする総合的なテクノロジー・スタックと定義しています。ユニファイド・コマースの傘下に収まるソリューションは、幅広い小売セグメントと階層で、極めて健全な導入が進んでいる。小売業者の議論では、コスト削減と、(小売業者と消費者の双方にとって)よりシームレスなデータフローが主な理由として挙げられている。

最も成功している小売企業は、COVIDの大流行以前からユニファイド・コマースのコンセプトを心から受け入れており、消費者がマルチチャネルショッピングに急速に移行すると、そのメリットを享受している。ユニファイド・コミュニケーション(UC)戦略を成功させるための基盤は、注文元チャネルとは無関係に注文を見ることができる、高機能で設定可能な企業向け注文管理システム(EOM)である。EOMは、Store/POS、E-Commerce、Sales/Marketing/CRM、Merchandising/SCM、BI/Analyticsからなる5つの主要テクノロジーの柱とリンクしており、右図のようになる。OMSは、企業在庫の可視化、他店舗からの注文、オンライン購入の返品、店舗からの発送、POSからのオンライン注文、クリック&コレクト、店舗間転送などの主要なPOS(販売時点情報管理)機能の自然な拡張となる。OMSが必要とする幅広い機能は、オンライン販売や電話・カタログ販売によってもたらされる注文や返品に関する新たな組み合わせを考慮すると、さらに拡張される。

プレビュー

FAQS

これは市場の包括的なビューですか?

はい、これは世界の市場規模を示すものです。北米と欧州・中東・アフリカ(EMEA)市場に特化したサイジングも行っています。

エンタープライズ・オーダー・マネジメント、分散型オーダー・マネジメントなど、さまざまな用語が使われていますが?

このレポートでは区別していません。 将来の受注管理システムには、チャネルや最適な受注処理方法に応じて受注を分配する機能が必要です。 私たちにとっては、それは単なる意味論に過ぎません。

この研究を社内で共有することはできますか?

エンタープライズ・ライセンスがあれば可能です。

この研究をパートナーや顧客と共有できますか?

IHLと配布ライセンスについて交渉していない限り、全体としてはできません。基本的に、IHLは、ライセンスを購入しなければならないパートナーやクライアントに、この研究が提供されることを望んでいません。これは私たちの生業であり、もし人々がこれに違反すれば、IHLはもはや研究を行うことができません。

プレゼンテーションやプレスリリースでこの研究を引用してもいいですか?

ほとんどの場合は問題ありませんが、まずはihl(at)ihlservices.comまでご連絡ください。通常、パーセンテージ(例:これは20%増)で共有されるものであれば問題ありません。ドルや単位での共有は通常お断りしています。しかし、IHLはお客様と一緒に仕事をすることができます。IHLのIPを保護し、お客様のニーズを満たす妥協点を見つけることができます。

調査を執筆したアナリストや共同研究者にアクセスできますか?

はい。IHLリサーチ・スタディの主な差別化ポイントのひとつは、アナリストと1時間まで面会できることです。これは、より多くのデータを得るということではなく、どのようにデータにたどり着き、そのデータからどのような結論に至ったかをより深く理解するためのものです。

 



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目次

目次

1.0 序論と主な定義

2.0 リテールOMS市場の概要

3.0 トレンド、推進要因、障壁

4.0 人工知能とOMS

5.0 ベンダー・ポジショニング・マップ

6.0 OMSベンダーの差別化要因

7.0 方法論

 

 

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Summary

Product Overview

In this report we look at how retailers are investing in one enterprise order management system (OMS) and the in order to stay competitive.

Retailers are racing to compete with Amazon and Walmart. And retail supply chain disruptions, record inflation and a looming global recession are greatly challenging retailers after multiple years of growth. Companies must get to a single version of the truth on customers so that they can be profitable in all channels. They must turn their stores into a competitive advantage and they must be able to fulfill orders from anywhere. To do so they are investing in one Enterprise Order Management system. In fact, the Enterprise Order Management Software system is the core for retail going forward. Having that single order management system that allows for shipping from the warehouse, pickup at store, or simply traditional store fulfillment is key to not only surviving but thriving in the future.

This study reviews the trends and barriers around reaching this goal of a single order management system, the painful process of removing silos, and the goal of using stores and their locations as their competitive advantage.  This research looks at the top vendors in this area, the size of the market and the positioning of those vendors.  It is designed for retailers and vendors that are looking to move to the central order management process.

Highlights

One of the most exciting developments that retailers are currently embracing is Unified Commerce. We define Unified Commerce as the holistic technology stack that provides one version of the truth for data pertaining to customers, products, pricing and sourcing, that in turn enables the procurement, sale and delivery of merchandise independent of channel. Those solutions that fit within the Unified Commerce umbrella are showing extremely healthy adoption moving forward across a broad range of retail segments and tiers. In retailer discussions the main reasons given include cost savings and a more seamless data flow (for both the retailer and the consumer).

The most successful retailers had embraced the concept of Unified Commerce wholeheartedly before the COVID pandemic and enjoyed the benefits once consumers moved quickly to multichannel shopping. The foundation for a successful Unified Commerce strategy is a highly capable and configurable enterprise order management system (EOM) that is able to look at orders independent of the originating order channel. EOM with be linked with the five key technology pillars consisting of Store/POS, E-Commerce, Sales/Marketing/CRM, Merchandising/SCM and BI/Analytics, resulting in the figure shown to the right. OMS will be the natural extension of key Point-of-Sale (POS) functionality such as enterprise inventory visibility, ordering from other stores, return of online purchases, ship from store, order online from the POS, click and collect, and store to store transfer. The broad functionality required by OMS is extended even further when one considers the additional permutations for ordering and return brought by online and phone/catalog sales.

Preview

FAQS

Yes, this provides a view of the market by size worldwide. We do breakouts on sizing also specifically for the North America and EMEA markets.

We don’t delineate in this report.  Really, any order management system of the future needs to be able to distribute orders depending on the channel and best way to fulfill.  To us it is just semantics.

Yes if you have an enterprise license.

Not in entirety unless you have negotiated a distribution license with IHL. Basically we don’t want the study going to partners and clients who should otherwise purchase a license. This is what we do for a living, and if people violate this we can no longer do the research.

In most cases this is fine but we ask that you run it by us first at ihl(at)ihlservices.com. Typically things shared in percentages (ie. this is 20% increase) then that is fine. Items in raw $$$ or units typically we will not allow to share. But we can work with you on this. We realize that you buy the research to use, so we can usually find a nice compromise that protects our IP and meets your needs.

Yes, one of the core differentiators of IHL Research Studies is that included in part of the price is up to 1 hour with the analyst to ask follow-up questions or dig further into any assumptions. This does not extend to getting more data, just better insight into how we arrived at the data and came to the conclusions from that data.

 



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Table of Contents

Table of Contents

1.0 Introduction and Key Definitions

2.0 Retail OMS Market Overview

3.0 Trends, Drivers and Barriers

4.0 Artificial Intelligence and OMS

5.0 Vendor Positioning Maps

6.0 OMS Vendor Differentiators

7.0 Methodology

 

 

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2024/10/11 10:26

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