イギリスのセキュリティスクリーニング市場概観,2030年United Kingdom Security Screening Market Overview,2030 航空安全、テロ対策、重要インフラ保護への数十年にわたる継続的な投資を反映し、英国のセキュリティ・スクリーニングの状況は、世界的にみても最も進んでいる。同国のアプローチは、2005年のロンドン爆破テロな... もっと見る
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サマリー航空安全、テロ対策、重要インフラ保護への数十年にわたる継続的な投資を反映し、英国のセキュリティ・スクリーニングの状況は、世界的にみても最も進んでいる。同国のアプローチは、2005年のロンドン爆破テロなどの事件をきっかけに大きく発展し、内務省と運輸省の下で国家安全保障政策が再構築された。英国におけるセキュリティ・スクリーニングとは、空港、港湾、都市交通システムにおいて、画像、バイオメトリクス、データ駆動型インテリジェンスを用いて、武器、爆発物、危険物を自動検出・評価することを指す。ヒースロー空港、ガトウィック空港、マンチェスター空港では、複雑な脅威をリアルタイムで識別できるコンピュータ断層撮影システムと3D X線スキャナーが導入されている。国境警備隊は、ドーバーやフェリックスストウなどの港で高エネルギーX線スキャナーを使用して貨物車両や輸送コンテナを検査し、税関や密輸防止法の遵守を確認している。英国国境局のもとで運営されているバイオメトリック・ゲートは、eパスポートを所持する乗客の顔認証認証を可能にし、処理時間を短縮して識別精度を向上させている。スクリーニング・システムに人工知能、モノのインターネット、クラウド・コンピューティングを統合することで、空港のセキュリティ・チェックポイントと国境管理センターをデジタル・プラットフォームで結びつけ、業務効率を高めている。英国規格協会(British Standards Institution)は、スクリーニング機器の校正と安全性のベンチマークを設定し、国内法および国際民間航空機関(International Civil Aviation Organization)が発行する国際航空セキュリティ・プロトコルの両方への準拠を保証している。データ分析は、資源配備を最適化し、潜在的な安全保障上の脅威を示す異常なパターンを検出する上で、ますます大きな役割を果たしている。スクリーニングのインフラは、輸送機関だけでなく、エネルギー施設、防衛施設、ウェンブリー・スタジアムやO2アリーナなどの主要な公共施設にまで拡大している。Bonafide Research社が発行した調査レポート「英国(UK)のセキュリティスクリーニング市場概要、2030年」によると、英国(UK)のセキュリティスクリーニング市場は2024年に3億7000万米ドル以上の規模になる。スミス・ディテクションやウェストミンスター・グループなどの英国メーカーは、ラピスキャン・システムズやライドスなどのグローバル・サプライヤーとともに、空港、税関センター、政府施設に重要なスクリーニング技術を提供している。ヒースロー空港がスミス・ディテクションの次世代コンピュータ断層撮影スキャナーを導入したことは、乗客が電子機器や液体をバッグの中に入れておくことを可能にし、近代化の大きなマイルストーンとなる。内務省はLeidos社と提携し、英国の主要港湾向けに自動検知システムを開発し、大量の貨物を分析するためのAI駆動型ソフトウェアを統合した。国防省は、ブライズノートン空軍やポートンダウンの国防科学技術研究所などの施設で、ミリオン・テクノロジーズ社の高度な放射線検出装置やブルカー社の携帯型爆発物微量検出器を採用している。ドーバー港では、Nuctech社の車両と貨物のスキャナーを利用して貿易フローのセキュリティを強化し、ナショナル・グリッドでは、不正侵入を防ぐためにエネルギー施設全体にアクセス・コントロールとスクリーニング・システムを配備している。G4SやMitieなどの民間警備会社は、企業や商業環境でのスクリーニング業務を管理し、カナリー・ワーフやロンドンの主要イベント会場などでエボルテックのタッチレス・エントリー・システムを導入している。英国政府の「Future Aviation Security Solutions」プログラムは、クランフィールド大学およびケンブリッジ大学との共同研究に資金を提供し、次世代セキュリティ運用のための量子センシング技術とAIベースの行動認識ソフトウェアを開発している。クラウドベースの監視システムは現在、脅威分析と省庁間の連携を強化するため、国境警備センター(National Border Targeting Centre)で採用されている。英国では、セキュリティ・スクリーニングの枠組みは、運輸省、民間航空局、国境警備隊が管理する体系的なプログラムを通じて運用されており、手荷物・貨物スクリーニング、人員スクリーニング、車両検査がその対象である。手荷物・貨物検査は、航空および国境警備の根幹をなすもので、ロンドン・ヒースロー空港、マンチェスター空港、バーミンガム空港などでは、すべての受託手荷物および機内持ち込み手荷物をX線検査システムまたはコンピュータ断層撮影システムで検査している。検査は、英国国家航空保安計画(UK National Aviation Security Programme)によって定められた規制基準のもと、訓練を受けた空港保安官によって実施される。イースト・ミッドランズ空港のような、ヨーロッパで最も多忙な貨物ハブのひとつである空港での航空貨物検査では、国際的な航空貨物セキュリティ規制を確実に遵守するため、高度な画像処理、化学物質検出、イヌによる検査が行われる。英国では、機密区域や制限区域に入る旅客、空港職員、訪問者を対象に、ウォークスルー金属探知機、フルボディ・スキャナー、国境管理ゲートでのバイオメトリクス認証を使用した本人確認システムを使用した人物検査を実施している。セキュリティ対策は、重要インフラ、政府施設、ウェンブリー・スタジアムのような大規模な娯楽施設を含む他のセクターでも同様に実施されており、そこではスクリーニング・プロトコルが大量の人々に適応されている。イギリスでは、武器、爆発物、禁制品の輸送を防ぐため、国境、港、イベント会場で車両スクリーニングが広く行われている。ドーバー港とフォークストンにある英仏海峡トンネル・ターミナルでは、国境警備隊が運営する大規模な車両スキャン・システムが、非侵入型の画像処理と放射線検出技術を使用して、隠された物品や無許可の乗客を識別している。車両検査システムは、軍事施設、発電所、国会議事堂にも設置され、制限区域へのアクセスを管理している。英国におけるセキュリティ・スクリーニングは、テロ、密輸、その他の不法行為を防ぐため、交通ハブ、港湾、公共スペースに配備された複数の検知技術に依存している。X線画像は、ロンドン・ガトウィック、エジンバラ、ブリストルなどの空港で、手荷物、小包、航空貨物検査の主要な検出方法として使用され、隠された武器、爆発物、禁止物品を明らかにするリアルタイムの画像を提供している。コンピュータ断層撮影システムは、主要空港の検問所に順次導入され、爆発物やその他の脅威を自動的に検出する3次元画像を生成する一方、乗客は液体や電子機器を手荷物の中に入れたままにしておくことができる。ヒースロー空港は、セキュリティ近代化プログラムの一環としてCTシステムを採用した先進的な空港のひとつである。中性子センシングと検出技術は、特に爆発物や放射性物質が隠されていないか貨物コンテナや工業出荷品を検査するなど、原子相互作用を通じて物質を特定することが不可欠な税関や防衛の特殊用途で使用されている。テラヘルツ波とミリ波システムは、英国の空港や安全な施設での人員スクリーニングに使用されており、電磁イメージングによって、情報コミッショナー事務局が定めたプライバシー基準を守りながら、衣服の下に隠された物品を識別している。その他の検出技術には、手荷物や貨物に残留する爆発物を識別するための化学物質検出装置、サウサンプトンやフェリックスストウなどの海港に設置された放射線監視ポータル、国境管理を強化するために顔認証と本人確認を組み合わせた空港の生体認証システムなどがある。これらの技術を組み合わせることで、画像、化学物質、放射線をベースとしたシステムを人工知能やデータ共有ネットワークと統合した多層的な検知インフラを提供し、英国の運輸、税関、公安の各領域における脅威の特定と業務効率の向上を図っている。英国のセキュリティ・スクリーニング・ネットワークは、空港、港湾、重要インフラ施設全体で高い安全基準を維持するために設計されたさまざまな特殊機器を採用している。ウォークスルー金属探知機は、ヒースロー、ガトウィック、マンチェスターを含むすべての主要空港、政府庁舎、裁判所、イベント会場に標準装備されており、個人の金属製武器や制限物を検知する。ハンドヘルド金属探知機は、特にスタジアム、鉄道駅、O2アリーナやウェンブリー・スタジアムのような文化的ランドマークで、セキュリティ担当者が入国時の二次スクリーニングに使用する。ミリ波技術を使ったフルボディ・スキャナーは、乗客のプライバシーを守りながら、隠れた脅威に対する非侵襲的なスクリーニングを強化するという民間航空局の指令を受けて、現在、英国の空港で広く配備されている。爆発物微量検出システムは、手荷物エリアと貨物ハンドリングエリアの両方で日常的に使用されており、表面のスワビングと分析を通じて爆発物から化学残留物を特定している。これらのシステムは、画像技術では見えない脅威を検出するのに不可欠です。ドーバー港やヒースロー貨物ターミナルなどの重要な国境では、核物質や放射性物質の密輸を防ぐため、携帯型探知機や車両搭載型放射線モニターなどの放射線検出装置が活躍している。ポータブル・スクリーニング・ユニットやモバイル・スクリーニング・ユニットは、一時的な検問所、災害対応ゾーン、グラストンベリー・フェスティバルやロンドン・マラソンのような大規模な集会などに柔軟に対応し、法執行機関やイベント・セキュリティ業務をサポートしています。これらのモバイル・システムには、バン搭載型X線スキャナーやポータブル爆発物探知機などがあり、リスクの高いシナリオへの備えを強化します。英国では、セキュリティー・スクリーニングの用途は多岐にわたり、輸送、ロジスティクス、公共安全、防衛の各部門にわたって統合されている。郵便物や小包のスクリーニングは、政府庁舎、郵便配送センター、企業施設において重要な機能であり、X線と痕跡検出技術により、手紙や小包が受取人に届く前に爆発物、危険化学物質、不審物がないかどうかを検査する。手荷物検査は、ヒースロー空港、ガトウィック空港、バーミンガム空港の空港セキュリティの中核を成しており、すべての受託手荷物や機内持ち込み手荷物は、民間航空局の指導の下、訓練を受けた航空セキュリティ・スタッフが操作するコンピュータ断層撮影、X線画像、爆発物検知システムを使った多層検査を通過する。貨物・車両検査は、税関・国境管理業務の中心であり、特にドーヴァー港、サウサンプトン港、英仏海峡トンネルなどの交通量の多い場所では、非侵入型検査システム、車両下スキャナー、放射線モニターが、密輸品、不法移民、危険貨物を検知する。人物検査は空港ターミナルにとどまらず、鉄道駅、大使館、ウィンブルドンやノッティングヒル・カーニバルのような主要な公共イベントにも及んでおり、警備担当者は金属探知機、携帯型スキャナー、身元確認ツールを使って武器や爆発物の持ち込みを防いでいる。爆発物や麻薬の検知は、法執行機関、国境警備隊、警察専門部隊が共同で行い、イヌの検知チーム、化学痕跡分析、移動式スクリーニング・ラボを使用して、空港、港湾、物流ハブなどのリスクの高い環境で麻薬、爆発物、バイオハザード物質を特定する。これらのアプリケーションは統合されたセキュリティ・エコシステムを形成しており、英国は先進技術、協調的な取締り、厳格な規制遵守を通じて、グローバルな輸送、郵便、貿易システムをサポートしながら、人とモノの安全な移動を確保し、安全と効率のバランスをとることができる:基準年:2024年予測年:2025年2030Aspects covered in this report- Securtiy Screening Market with value and forecast with its segments- 様々な促進要因と課題- On-going trends and developments- Top profiled companies- Strategic recommendationsタイプ別- Baggage and Cargo Screening- Personnel Screening- Vehicle Screening検出技術別- X線- コンピューター断層撮影(CT)- Neutron Sensing and Detection- Terahertz and Millimeter- Wave波 - その他の検出技術機器タイプ別 - ウォークスルー金属探知機 - ハンドヘルド金属探知機 - フルボディスキャナー - 爆発物微量検出システム - 放射線検出装置 - ポータブル/モバイルスクリーニング装置用途別 - 郵便および小包 - 手荷物検査 - 貨物および車両検査 - 人物検査 - 爆発物および麻薬の検出目次目次1.エグゼクティブサマリー 2.市場構造 2.1.市場考察 2.2.前提条件 2.3.制限事項 2.4.略語 2.5.出典 2.6.定義 3.調査方法 3.1.二次調査 3.2.一次データ収集 3.3.市場形成と検証 3.4.レポート作成、品質チェック、納品 4.イギリス地理 4.1.人口分布表 4.2.イギリスのマクロ経済指標 5.市場ダイナミクス 5.1.主要インサイト 5.2.最近の動向 5.3.市場促進要因と機会 5.4.市場の阻害要因と課題 5.5.市場動向 5.6.サプライチェーン分析 5.7.政策と規制の枠組み 5.8.業界専門家の見解 6.イギリスのセキュリティスクリーニング市場概観 6.1.市場規模(金額ベース 6.2.市場規模・予測:タイプ別 6.3.市場規模および予測:検出技術別 6.4.市場規模・予測:機器タイプ別 6.5.市場規模・予測:用途別 6.6.市場規模・予測:地域別 7.イギリスのセキュリティスクリーニング市場のセグメンテーション 7.1.イギリスのセキュリティスクリーニング市場:タイプ別 7.1.1.イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模:手荷物・貨物スクリーニング別、2019-2030年 7.1.2.イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模:人員スクリーニング別:2019-2030年 7.1.3.イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模:車両スクリーニング別:2019-2030年 7.2.イギリスのセキュリティスクリーニング市場:検出技術別 7.2.1.イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模:X線別、2019-2030年 7.2.2.イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模:コンピュータ断層撮影(CT)別、2019-2030年 7.2.3.イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模:中性子センシング・検出別、2019-2030年 7.2.4.イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模:テラヘルツ・ミリ波別、2019-2030年 7.2.5.イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模:その他の検出技術別:2019-2030年 7.3.イギリスのセキュリティスクリーニング市場:機器タイプ別 7.3.1.イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模:ウォークスルー金属探知機別、2019-2030年 7.3.2.イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模:ハンドヘルド金属探知機別、2019-2030年 7.3.3.イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模:全身スキャナー別、2019-2030年 7.3.4.イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模:爆発物微量検出システム別、2019-2030年 7.3.5.イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模:放射線検出装置別、2019-2030年 7.3.6.イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模:携帯/移動式スクリーニング装置別、2019-2030年 7.4.イギリスのセキュリティスクリーニング市場:用途別 7.4.1.イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模:郵便・小包別、2019-2030年 7.4.2.イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模:手荷物スキャン別、2019-2030年 7.4.3.イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模:貨物・車両検査別、2019-2030年 7.4.4.イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模:人体検査別、2019-2030年 7.4.5.イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模:爆発物・麻薬検知別、2019-2030年 7.5.イギリスのセキュリティスクリーニング市場:地域別 7.5.1.イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模:北部別、2019-2030年 7.5.2.イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模:東部別、2019-2030年 7.5.3.イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模:西部地域別、2019-2030年 7.5.4.イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模:南部別、2019-2030年 8.イギリスのセキュリティスクリーニング市場の機会評価 8.1.タイプ別、2025年~2030年 8.2.検出技術別、2025~2030年 8.3.装置タイプ別、2025~2030年 8.4.アプリケーション別、2025~2030年 8.5.地域別、2025~2030年 9.競争環境 9.1.ポーターの5つの力 9.2.会社概要 9.2.1.企業1 9.2.1.1.会社概要 9.2.1.2.会社概要 9.2.1.3.財務ハイライト 9.2.1.4.地理的洞察 9.2.1.5.事業セグメントと業績 9.2.1.6.製品ポートフォリオ 9.2.1.7.主要役員 9.2.1.8.戦略的な動きと展開 9.2.2.会社概要 9.2.3.会社3 9.2.4.4社目 9.2.5.5社目 9.2.6.6社 9.2.7.7社 9.2.8.8社 10.戦略的提言 11.免責事項 図表リスト図表一覧図1:イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F)(単位:百万米ドル) 図2:市場魅力度指数(タイプ別 図3:市場魅力度指数:検出技術別 図4:市場魅力度指数:機器タイプ別 図5:市場魅力度指数:用途別 図6:市場魅力度指数:地域別 図7:イギリスのセキュリティスクリーニング市場のポーターの5つの力 図表一覧 表1:セキュリティスクリーニング市場の影響要因(2024年 表2:イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模・予測:タイプ別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル) 表3:イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模・予測:検出技術別(2019〜2030F)(単位:百万米ドル) 表4:イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模・予測:装置タイプ別(2019~2030F)(単位:百万米ドル) 表5:イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模・予測:用途別(2019~2030F) (単位:百万米ドル) 表6:イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模・予測:地域別(2019~2030F)(単位:百万米ドル) 表7:イギリスの手荷物・貨物スクリーニングの市場規模(2019年~2030年)(単位:百万米ドル 表8:イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模:人員スクリーニング(2019年~2030年)(単位:百万米ドル 表9:イギリスのセキュリティスクリーニング:車両スクリーニングの市場規模(2019~2030年)(百万米ドル 表10:イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模:X線(2019年~2030年)(百万米ドル 表11:イギリスのセキュリティスクリーニングのCT(コンピュータ断層撮影)市場規模(2019~2030年):百万米ドル 表12:イギリスのセキュリティスクリーニング:中性子センシングと検出の市場規模(2019~2030年)(百万米ドル 表13:イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模:テラヘルツ波・ミリ波(2019~2030年)(百万米ドル 表14:イギリスのその他の検出技術のセキュリティスクリーニング市場規模(2019~2030年)(百万米ドル 表15:イギリスのセキュリティスクリーニング:ウォークスルー金属探知機の市場規模(2019~2030年)(百万米ドル 表16:イギリスのセキュリティスクリーニング:ハンドヘルド型金属探知機の市場規模(2019~2030年)(百万米ドル 表17:イギリスのセキュリティスクリーニング:フルボディスキャナーの市場規模(2019~2030年)(百万米ドル 表18:イギリスの爆発物微量検出システムのセキュリティスクリーニング市場規模(2019~2030年)(百万米ドル 表19:イギリスのセキュリティスクリーニング:放射線検出装置の市場規模(2019~2030年)(百万米ドル 表20:イギリスのポータブル/移動式スクリーニング装置の市場規模(2019~2030年):百万米ドル 表21:イギリスの郵便・小包向けセキュリティスクリーニング市場規模(2019~2030年):百万米ドル 表22:イギリスの手荷物スキャンの市場規模(2019~2030年):百万米ドル 表23:イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模:貨物・車両検査(2019年~2030年)(百万米ドル 表24:イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模:人体検査(2019年~2030年)(百万米ドル 表25:イギリスの爆発物・麻薬探知機のセキュリティスクリーニング市場規模(2019年~2030年):百万米ドル 表26:イギリスの北部のセキュリティスクリーニング市場規模(2019年~2030年):百万米ドル 表27:イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模(2019~2030年):東部(百万米ドル 表28:イギリスのセキュリティスクリーニング市場規模(2019~2030年):西部(百万米ドル 表29:イギリスの南部のセキュリティスクリーニング市場規模(2019年~2030年:百万米ドル
SummaryThe United Kingdom’s security screening landscape stands among the most advanced globally, reflecting decades of continuous investment in aviation safety, counterterrorism, and critical infrastructure protection. The country’s approach evolved significantly following events such as the 2005 London bombings, which reshaped national security policies under the Home Office and the Department for Transport. Security screening in the UK refers to the automated detection and assessment of weapons, explosives, and hazardous materials using imaging, biometrics, and data-driven intelligence across airports, seaports, and urban transit systems. Heathrow, Gatwick, and Manchester airports have implemented computed tomography systems and 3D X-ray scanners capable of identifying complex threats in real time. The Border Force uses high-energy X-ray scanners at ports such as Dover and Felixstowe to inspect freight vehicles and shipping containers, ensuring compliance with customs and anti-smuggling laws. Biometric gates operated under the UK Border Agency enable facial recognition verification for passengers holding ePassports, reducing processing times and improving identification accuracy. The integration of artificial intelligence, the Internet of Things, and cloud computing within screening systems has enhanced operational efficiency by linking airport security checkpoints and border control centers through digital platforms. The British Standards Institution sets calibration and safety benchmarks for screening equipment, ensuring compliance with both domestic legislation and international aviation security protocols issued by the International Civil Aviation Organization. Data analytics play a growing role in optimizing resource deployment and detecting unusual patterns that indicate potential security threats. Screening infrastructure has expanded beyond transportation to energy facilities, defense sites, and major public venues such as Wembley Stadium and the O2 Arena, where advanced imaging and access control systems protect large gatherings. According to the research report, "United Kingdom (UK) Security Screening Market Overview, 2030," published by Bonafide Research, the United Kingdom (UK) Security Screening market was valued at more than USD 370 Million in 2024. British manufacturers such as Smiths Detection and Westminster Group, alongside global suppliers like Rapiscan Systems and Leidos, provide key screening technologies across airports, customs centers, and government installations. Heathrow Airport’s introduction of next-generation computed tomography scanners from Smiths Detection represents a major modernization milestone, allowing passengers to keep electronics and liquids inside bags. The Home Office has partnered with Leidos to develop automated detection systems for the UK’s major ports, integrating AI-driven software to analyze large volumes of freight. The Ministry of Defence employs advanced radiation detection devices from Mirion Technologies and portable explosive trace detectors from Bruker at installations such as RAF Brize Norton and the Defence Science and Technology Laboratory in Porton Down. The Port of Dover utilizes vehicle and cargo scanners from Nuctech to enhance trade flow security, while the National Grid deploys access control and screening systems across energy facilities to prevent unauthorized intrusion. Private security firms including G4S and Mitie manage screening operations in corporate and commercial environments, integrating touchless entry systems from Evolv Technology at sites such as Canary Wharf and major London event venues. The UK government’s Future Aviation Security Solutions program has funded collaborative research with Cranfield University and the University of Cambridge to develop quantum sensing technologies and AI-based behavioral recognition software for next-generation security operations. Cloud-based monitoring systems are now being adopted within the National Border Targeting Centre to enhance threat analysis and cross-agency coordination. Sustainability efforts focus on reducing radiation exposure and energy consumption through eco-efficient system design. In the United Kingdom the security screening framework operates through structured programs managed by the Department for Transport, the Civil Aviation Authority, and Border Force, covering baggage and cargo screening, personnel screening, and vehicle inspection. Baggage and cargo screening forms the foundation of aviation and border protection, with all checked and carry-on baggage examined through X-ray or computed tomography systems at airports such as London Heathrow, Manchester, and Birmingham. Screening is carried out by trained airport security officers under regulatory standards established by the UK National Aviation Security Programme. Air cargo screening at facilities like East Midlands Airport, which is one of the busiest freight hubs in Europe, involves advanced imaging, chemical detection, and canine inspection to ensure compliance with international air cargo security regulations. Personnel screening in the UK encompasses passengers, airport employees, and visitors entering sensitive or restricted areas, employing walk-through metal detectors, full-body scanners, and identity verification systems that use biometric authentication at border control gates. Security measures are similarly implemented in other sectors including critical infrastructure, government facilities, and large entertainment venues such as Wembley Stadium where screening protocols are adapted for high volumes of people. Vehicle screening in the United Kingdom is widely used at border crossings, seaports, and event venues to prevent the transport of weapons, explosives, or contraband. At the Port of Dover and the Channel Tunnel Terminal in Folkestone, large-scale vehicle scanning systems operated by Border Force use non-intrusive imaging and radiation detection technology to identify hidden goods or unauthorized passengers. Vehicle screening systems are also installed at military facilities, power plants, and Parliament buildings to manage access to restricted compounds. These screening layers operate under harmonized national guidelines, ensuring the movement of passengers, cargo, and vehicles across the UK remains secure within its transport and infrastructure ecosystem. Security screening in the United Kingdom relies on multiple detection technologies deployed across transportation hubs, ports, and public spaces to safeguard against terrorism, smuggling, and other unlawful activities. X-ray imaging serves as the primary detection method for baggage, parcels, and air cargo inspections at airports such as London Gatwick, Edinburgh, and Bristol, providing real-time images that reveal concealed weapons, explosives, and prohibited items. Computed tomography systems have been progressively integrated into major airport checkpoints to produce three-dimensional imaging that automatically detects explosives or other threats while allowing passengers to leave liquids and electronics inside their bags. Heathrow Airport has been one of the leaders in adopting CT systems as part of its security modernization program. Neutron sensing and detection technologies are used in specialized customs and defense applications where identifying substances through atomic interaction is essential, particularly in inspecting freight containers and industrial shipments for concealed explosives or radioactive materials. Terahertz and millimeter-wave systems are used across the UK’s airports and secure facilities for personnel screening, where electromagnetic imaging identifies concealed items under clothing while preserving privacy standards established by the Information Commissioner’s Office. Other detection technologies include chemical trace detection equipment used to identify explosive residues on baggage or cargo, radiation monitoring portals at maritime ports such as Southampton and Felixstowe, and biometric systems at airports that combine facial recognition with identity verification for enhanced border control. Together, these technologies provide a multi-layered detection infrastructure that integrates imaging, chemical, and radiation-based systems with artificial intelligence and data-sharing networks to enhance threat identification and operational efficiency across the UK’s transport, customs, and public security domains. The United Kingdom’s security screening network employs a range of specialized equipment designed to maintain high safety standards across airports, ports, and critical infrastructure sites. Walk-through metal detectors are standard installations at all major airports including Heathrow, Gatwick, and Manchester, as well as government buildings, courthouses, and event venues, where they detect metallic weapons and restricted objects on individuals. Hand-held metal detectors are used by security personnel for targeted secondary screening at entry points, particularly at stadiums, rail stations, and cultural landmarks such as the O2 Arena and Wembley Stadium. Full-body scanners using millimeter-wave technology are now widely deployed at UK airports following the Civil Aviation Authority’s directive to enhance non-invasive screening for hidden threats while maintaining passenger privacy. Explosives trace detection systems are routinely used in both baggage and cargo handling areas to identify chemical residues from explosive materials through surface swabbing and analysis. These systems are vital in detecting threats that are not visible to imaging technologies. Radiation detection equipment, including handheld detectors and vehicle-mounted radiation monitors, operates at key border points such as the Port of Dover and Heathrow Cargo Terminal to prevent the smuggling of nuclear or radioactive substances. Portable and mobile screening units support law enforcement and event security operations, offering flexible deployment for temporary checkpoints, disaster response zones, and large-scale gatherings such as the Glastonbury Festival or London Marathon. These mobile systems include van-mounted X-ray scanners and portable explosive detectors that enhance readiness during high-risk scenarios. Collectively, this array of screening equipment provides the UK with a comprehensive infrastructure that ensures layered protection for passengers, cargo, and public events while maintaining compliance with international aviation and border security standards through integration of advanced detection and rapid response technologies. In the United Kingdom, security screening applications are diverse and integrated across transportation, logistics, public safety, and defense sectors. Mail and parcel screening is a critical function within government buildings, postal distribution centers, and corporate facilities where X-ray and trace detection technologies examine letters and packages for explosives, hazardous chemicals, or suspicious materials before they reach recipients. Baggage scanning forms a core component of airport security across Heathrow, Gatwick, and Birmingham airports, where all checked and carry-on bags pass through multiple layers of inspection using computed tomography, X-ray imaging, and explosive detection systems operated by trained aviation security staff under the Civil Aviation Authority’s guidance. Cargo and vehicle inspection is central to customs and border control operations, particularly at high-traffic locations such as the Port of Dover, Southampton, and the Channel Tunnel where non-intrusive inspection systems, under-vehicle scanners, and radiation monitors detect smuggled goods, illegal migrants, or hazardous cargo. People screening extends beyond airport terminals into railway stations, embassies, and major public events like Wimbledon or the Notting Hill Carnival, where security officers use metal detectors, handheld scanners, and identity verification tools to prevent entry of weapons or explosives. Explosives and narcotics detection is handled jointly by law enforcement agencies, the Border Force, and specialist police units using canine detection teams, chemical trace analysis, and mobile screening labs to identify drugs, explosives, or biohazard materials in high-risk environments such as airports, seaports, and logistics hubs. These applications form an integrated security ecosystem that enables the UK to balance safety with efficiency, ensuring the secure movement of people and goods while supporting its global transport, postal, and trade systems through advanced technology, coordinated enforcement, and strict regulatory compliance. Considered in this report • Historic Year: 2019 • Base year: 2024 • Estimated year: 2025 • Forecast year: 2030 Aspects covered in this report • Securtiy Screening Market with its value and forecast along with its segments • Various drivers and challenges • On-going trends and developments • Top profiled companies • Strategic recommendation By Type • Baggage and Cargo Screening • Personnel Screening • Vehicle Screening By Detection Technology • X-ray • Computed Tomography (CT) • Neutron Sensing and Detection • Terahertz and Millimeter-wave • Other Detection Technologies By Equipment Type • Walk-through Metal Detectors • Hand-held Metal Detectors • Full-body Scanners • Explosives Trace Detection Systems • Radiation Detection Equipment • Portable / Mobile Screening Units By Application • Mail and Parcel • Baggage Scanning • Cargo and Vehicle Inspection • People Screening • Explosives and Narcotics DetectionTable of ContentsTable of Content List of Tables/GraphsList of Figures
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