世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

オーストラリアRegTech市場の概要、2030年

オーストラリアRegTech市場の概要、2030年


Australia RegTech Market Overview, 2030

韓国のRegTech市場は、韓国の先進的な金融セクター、厳格な規制環境、銀行、保険、フィンテック業界全体の急速なデジタル変革に後押しされ、過去10年間で大きく発展してきた。その初期の発展は、2008年の世界金融... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2025年10月6日 US$2,450
シングルユーザーライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
2-3営業日以内 79 英語

英語原文をAIを使って翻訳しています。


 

サマリー

韓国のRegTech市場は、韓国の先進的な金融セクター、厳格な規制環境、銀行、保険、フィンテック業界全体の急速なデジタル変革に後押しされ、過去10年間で大きく発展してきた。その初期の発展は、2008年の世界金融危機の余波と、リスク管理、コンプライアンス、透明性を重視したその後の規制改革によって形作られた。金融監督院(FSS)や金融委員会(FSC)といった主要な規制当局は、顧客情報(KYC)、マネーロンダリング防止(AML)監視、取引監視、不正検知、報告義務に関する包括的な枠組みを確立し、大手銀行や保険会社は自動化されたコンプライアンス・ソリューションの採用を余儀なくされた。2015年から2020年にかけて、ソウルと釜山を中心とする韓国のフィンテックエコシステムは、AI、機械学習、クラウドベースのプラットフォームを統合し、リアルタイムのコンプライアンス監視、予測分析、デジタルオンボーディング、自動化された規制当局への報告を可能にし、RegTechの採用を加速させた。FSCが開始したサンドボックス・プログラムなどの規制イニシアチブにより、フィンテックやRegTech企業は、管理された条件下で革新的なソリューションをテストできるようになり、銀行、新興企業、テクノロジー・プロバイダー間のコラボレーションが促進された。個人情報保護法(PIPA、2011年、2020年改正)などのデータプライバシーおよびサイバーセキュリティ規制は、安全なデータ処理、本人確認、リスク管理プラットフォームへの需要をさらに高めた。現在、韓国のレグテック市場は、銀行、保険会社、フィンテック・イノベーター、規制当局が先進技術を活用してコンプライアンスの自動化、業務効率の向上、リスク管理を行うダイナミックなエコシステムを特徴としており、複雑な規制やセキュリティ要件に対応しながら、アジアにおける革新的な規制技術ソリューションの主要拠点としての地位を確立している。

Bonafide Researchの調査レポート「韓国のRegTech市場概要、2030年」によると、韓国のRegTech市場は2030年までに11億米ドル以上の市場規模に達すると予想されている。韓国のRegTechに関する規制と政策の枠組みは、金融セクターにおける金融の安定性、リスク軽減、デジタルイノベーションに重点を置く政府の姿勢を反映して、十分に構造化されている。金融委員会(FSC)は主要な政策決定機関として、金融規制の制定、銀行、保険、資本市場の監督、透明性とコンプライアンスの推進を行っている。金融監督庁(FSS)は、金融機関が規制要件を遵守し、リスクを監視し、効果的な内部統制を実施するよう、現場での監督に責任を負っている。主な規制としては、「特定金融取引情報の報告及び利用等に関する法律」(2001年、2020年改正)があり、Know Your Customer(KYC)手続き、アンチ・マネー・ロンダリング(AML)モニタリング、疑わしい取引の報告、デューデリジェンス・プロトコルが義務付けられている。銀行、保険会社、フィンテック企業はまた、銀行法、保険業法、およびオペレーショナル・リスク管理、取引監視、詐欺防止に関するFSC/FSSの関連ガイドラインを遵守する必要がある。データ保護は個人情報保護法(PIPA、2011年、2020年改正)に準拠し、同意、セキュリティ、プライバシーを重視し、個人および金融データの収集、処理、保管、国境を越えた移転に関する厳格な基準を定めている。イノベーションを奨励するため、FSCとFSSは規制のサンドボックス・プログラムを実施し、フィンテックやRegTech企業が、AIを活用した監視ツール、ブロックチェーンを活用したソリューション、クラウドプラットフォームなどの新たなコンプライアンス技術を、管理された規制条件下で試験的に利用できるようにしている。政策はまた、サイバーセキュリティ、オペレーショナル・レジリエンス、および技術的・金融的リスクを軽減するためのガバナンスの枠組みを強調している。これらを総合すると、韓国の規制・政策環境は、銀行、保険会社、フィンテック企業、その他の金融機関が、国内および国際的なコンプライアンス基準の厳格な遵守を確保しながら、先進的なRegTechソリューションを展開することを可能にする、強固でイノベーションに適した環境を提供していることになる。

韓国では、エンドユーザー別のRegTech市場は金融部門と非金融部門にまたがっており、金融委員会(FSC)と金融監督院(FSS)による厳格な監督に加え、「特定金融取引情報の報告及び利用等に関する法律」(2001年、2020年改正)、銀行法、関連規制指令に基づくコンプライアンス義務により、銀行が最大のセグメントを占めている。大手銀行は、顧客情報(KYC)、マネーロンダリング防止(AML)監視、不正検知、取引監視、リスク管理、規制当局への自動報告などのためにRegTechソリューションを導入し、業務効率とコンプライアンスを確保している。保険会社はRegTechプラットフォームを活用し、保険金請求モニタリング、ソルベンシー・レポーティング、詐欺防止、顧客本人確認を強化し、FSCやFSSのガイドラインに適合させている。FinTech企業は、デジタルオンボーディング、リアルタイムの取引モニタリング、AMLコンプライアンス、安全な本人確認ツールを採用し、ライセンシングや規制基準を効率的に満たしている。IT・通信セクターは、データプライバシー、サイバーセキュリティ、個人情報保護法(PIPA、2011年、2020年改正)への準拠のためにRegTechソリューションを活用している。公共部門は、リスク分析、不正検知、財務透明性イニシアチブのためにRegTechプラットフォームを導入している。エネルギー・公益企業は、規制報告、ESGコンプライアンス、オペレーショナル・リスク管理のためにRegTechを採用するケースが増えている。ヘルスケア、小売、ロジスティクスを含む他のセクターでは、データガバナンス、不正防止、コンプライアンス管理を強化するためにRegTechソリューションを徐々に統合しており、韓国では伝統的な金融機関だけでなく、多様な業界でRegTechの適用性が高まっていることを反映している。

韓国では、コンポーネント別のRegTech市場はソリューションとサービスに分けられ、自動化されたコンプライアンス、リスク管理、規制報告ツールに対する銀行、保険会社、フィンテック企業からの強い需要により、ソリューションが大きなシェアを占めている。ソリューションには、「特定金融取引情報の報告及び利用等に関する法律」(2001年、2020年改正)、「銀行法」、「保険業法」、「個人情報の保護に関する法律」(PIPA、2011年、2020年改正)などの規制に基づく、顧客情報(Know Your Customer:KYC)、マネーロンダリング防止(Anti-Money Laundering:AML)監視、不正検知、取引監視、リスク・コンプライアンス管理、データプライバシー遵守のためのアプリケーションが含まれる。大手銀行や保険会社は、複雑なコンプライアンス・プロセスを合理化し、運用コストを削減し、正確なレポーティングを確保するためにこれらのソリューションを導入しており、多くの場合、オンプレミス・システムとAI、機械学習、分析主導型プラットフォームを統合して、予測的コンプライアンスと運用効率を実現している。FinTechの新興企業や中堅金融機関では、拡張性、リアルタイムのモニタリング、コスト効率、特にデジタルオンボーディング、AMLコンプライアンス、本人確認、規制インテリジェンスなどのために、クラウドベースのソリューションを採用するケースが増えている。サービス部門は、コンサルティング、システム統合、導入サポート、トレーニング、継続的なメンテナンスを提供することで、ソリューションを補完している。コンサルティング・サービスは、組織が複雑な規制要件を解釈し、コンプライアンス戦略を策定し、社内プロセスを進化する国内外の基準に適合させるのを支援する。統合およびマネージド・サービスは、レガシーITシステムとのシームレスな接続性を確保し、中小の銀行やフィンテック企業がコンプライアンス業務をアウトソーシングすることを可能にし、内部リソースの負担を軽減します。ソリューションは自動化とイノベーションを促進し、サービスは金融・非金融セクターを問わず、韓国の進化するRegTechランドスケープへの効果的な展開、カスタマイズ、適応を促進します。

韓国のRegTech市場は、導入モデル別にオンプレミスとクラウドベースのソリューションに区分され、大手銀行、保険会社、フィンテック企業、その他の規制対象事業体のニーズに対応している。オンプレミスの導入は主に、機密性の高い金融データや個人データの最大限の管理、レガシーITシステムとの深い統合、「特定金融取引情報の報告及び利用等に関する法律」(2001年、2020年改正)を含む金融委員会(FSC)や金融監督院(FSS)が施行する規制への厳格な準拠を必要とする大手銀行や保険会社によって採用されている。オンプレミスのソリューションは、KYC(Know Your Customer)、AML(アンチ・マネー・ロンダリング)モニタリング、取引監視、不正検知、規制当局への報告などの重要なコンプライアンス機能に広く使用されており、高いセキュリティと運用管理を提供していますが、先行投資がかさみ、導入までの期間が長くなっています。クラウドベースのRegTechソリューションは、迅速な展開、拡張性、コスト効率、リアルタイムのコンプライアンス更新などの利点から、フィンテックの新興企業、中小銀行、中堅保険会社にますます支持されている。クラウドプラットフォームは特に、デジタルオンボーディング、AMLモニタリング、取引モニタリング、本人確認、個人情報保護法(PIPA、2011年、2020年改正)に基づくデータプライバシーコンプライアンスに適している。安全なクラウドの導入に対する規制当局のサポートにより、クラウドベースのソリューションは、運用の柔軟性、俊敏性、金融・非金融部門を問わず自動化されたスケーラブルなコンプライアンス管理の必要性に後押しされ、韓国で最も急成長している導入モデルとして浮上している。

韓国の企業規模別RegTech市場は、規制の複雑さ、運用能力、リソースの有無の違いを反映して、大企業と中小企業に区分される。大手銀行、多国籍保険会社、大手金融機関を含む大企業は、金融委員会(FSC)および金融監督院(FSS)による厳格な監督、ならびに特定金融取引情報の報告および利用等に関する法律(2001年、2020年改正)、銀行法、保険業法、個人情報保護法(PIPA、2011年、2020年改正)に基づくコンプライアンス義務により、市場を支配している。これらの企業は、KYC(Know Your Customer)、AML(Anti-Money Laundering)モニタリング、取引監視、不正検知、リスク管理、自動化された規制報告のための包括的なRegTechソリューションに多額の投資を行っており、多くの場合、オンプレミスシステムとAI、機械学習、アナリティクス主導のプラットフォームを統合し、予測コンプライアンスと業務効率を高めている。また、大企業には、社内にコンプライアンスチームを維持し、ソリューションをレガシーITインフラと統合する財務的・技術的能力がある。逆に、地方銀行、フィンテックスタートアップ企業、小規模な保険会社、非銀行系金融機関などの中小企業は、低コスト、拡張性、迅速な展開により、クラウドベースのRegTechプラットフォームの採用を増やしている。RegTech-as-a-Serviceやマネージド・サービス・モデルにより、中小企業はコンプライアンス・プロセスを自動化し、AMLやデータ・プライバシーの要件を満たし、限られた社内リソースへの依存度を下げることができる。大企業が売上の大半を占める一方で、中小企業は最も急成長しているセグメントであり、韓国の拡大するフィンテック・エコシステム、デジタルトランスフォーメーション・イニシアチブ、金融・非金融セクターを問わず俊敏でコスト効率に優れたコンプライアンス・ソリューションに対する需要の高まりがその原動力となっている。

本レポートにおける考察
- 歴史的年:2019年
- 基準年2024
- 推定年2025
- 予測年2030

本レポートの対象分野
- RegTech市場の価値とセグメント別予測
- さまざまな推進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

エンドユーザー別
- 銀行
- 保険会社
- フィンテック企業
- ITおよびテレコム
- 公共部門
- エネルギー・公益事業
- その他

コンポーネント別
- ソリューション
- サービス

導入モデル別
- オンプレミス
- クラウド

企業規模別
- 大企業
- 中小企業(SMEs)

ページTOPに戻る


目次

目次

1.エグゼクティブ・サマリー
2.市場構造
2.1.市場考察
2.2.前提条件
2.3.制限事項
2.4.略語
2.5.出典
2.6.定義
3.調査方法
3.1.二次調査
3.2.一次データ収集
3.3.市場形成と検証
3.4.レポート作成、品質チェック、納品
4.オーストラリア地理
4.1.人口分布表
4.2.オーストラリアのマクロ経済指標
5.市場ダイナミクス
5.1.主要な洞察
5.2.最近の動向
5.3.市場促進要因と機会
5.4.市場の阻害要因と課題
5.5.市場動向
5.6.サプライチェーン分析
5.7.政策と規制の枠組み
5.8.業界専門家の見解
6.オーストラリアRegTech市場の概要
6.1.市場規模(金額ベース
6.2.市場規模および予測、コンポーネント別
6.3.市場規模・予測:展開モデル別
6.4.市場規模・予測:企業規模別
6.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.6.市場規模・予測:地域別
7.オーストラリアRegTech市場のセグメンテーション
7.1.オーストラリアのRegTech市場:コンポーネント別
7.1.1.オーストラリアのRegTech市場規模、ソリューション別、2019年~2030年
7.1.2.オーストラリアのRegTech市場規模:サービス別、2019年~2030年
7.2.オーストラリアのRegTech市場:展開モデル別
7.2.1.オーストラリアのRegTech市場規模:オンプレミス別、2019年〜2030年
7.2.2.オーストラリアのRegTech市場規模:クラウド別、2019年~2030年
7.3.オーストラリアのRegTech市場規模:企業規模別
7.3.1.オーストラリアのRegTech市場規模:大企業別、2019年〜2030年
7.3.2.オーストラリアのRegTech市場規模:中小企業(SME)別、2019年~2030年
7.4.オーストラリアのRegTech市場規模:エンドユーザー別
7.4.1.オーストラリアのRegTech市場規模:銀行別、2019年〜2030年
7.4.2.オーストラリアのRegTech市場規模:保険会社別、2019年~2030年
7.4.3.オーストラリアのRegTech市場規模:フィンテック企業別、2019年~2030年
7.4.4.オーストラリアのRegTech市場規模:IT・通信別、2019年〜2030年
7.4.5.オーストラリアのRegTech市場規模:公共部門別、2019年〜2030年
7.4.6.オーストラリアのRegTech市場規模:エネルギー・公益事業別、2019年〜2030年
7.4.7.オーストラリアのRegTech市場規模:その他:2019-2030年
7.5.オーストラリアのRegTech市場:地域別
7.5.1.オーストラリアのRegTech市場規模:北部別、2019年〜2030年
7.5.2.オーストラリアRegTech市場規模:東部別、2019年〜2030年
7.5.3.オーストラリアのRegTech市場規模:西部地域別、2019年〜2030年
7.5.4.オーストラリアのRegTech市場規模:南部別、2019年~2030年
8.オーストラリアRegTech市場の機会評価
8.1.コンポーネント別、2025年~2030年
8.2.展開モデル別、2025年~2030年
8.3.企業規模別、2025~2030年
8.4.エンドユーザー別、2025~2030年
8.5.地域別、2025~2030年
9.競争環境
9.1.ポーターの5つの力
9.2.会社概要
9.2.1.企業1
9.2.1.1.会社概要
9.2.1.2.会社概要
9.2.1.3.財務ハイライト
9.2.1.4.地理的洞察
9.2.1.5.事業セグメントと業績
9.2.1.6.製品ポートフォリオ
9.2.1.7.主要役員
9.2.1.8.戦略的な動きと展開
9.2.2.会社概要
9.2.3.会社3
9.2.4.4社目
9.2.5.5社目
9.2.6.6社
9.2.7.7社
9.2.8.8社
10.戦略的提言
11.免責事項

一覧表

図1:オーストラリアのRegTech市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030年)(単位:百万米ドル)
図2:市場魅力度指数(コンポーネント別
図3:市場魅力度指数(展開モデル別
図4:市場魅力度指数(企業規模別
図5:市場魅力度指数:エンドユーザー別
図6:市場魅力度指数:地域別
図7:オーストラリアRegTech市場のポーターの5つの力

ページTOPに戻る



図表リスト

図表一覧

表1:RegTech市場の影響要因(2024年
表2:オーストラリアのRegTech市場規模・予測:コンポーネント別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル)
表3:オーストラリアのRegTech市場規模・予測:展開モデル別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル)
表4:オーストラリアRegTech市場規模・予測:企業規模別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル)
表5:オーストラリアRegTech市場規模・予測:エンドユーザー別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル)
表6:オーストラリアRegTech市場規模・予測:地域別(2019年~2030F) (単位:百万米ドル)
表7:オーストラリアのRegTech市場規模:ソリューション別(2019年~2030年)(単位:百万米ドル
表8:オーストラリアのRegTech市場規模:サービス(2019年~2030年)(単位:百万米ドル
表9:オーストラリア オンプレミスのRegTech市場規模(2019年~2030年)(百万米ドル
表10:オーストラリアのRegTech市場規模:クラウド(2019年~2030年)(百万米ドル
表11:オーストラリアの大企業のRegTech市場規模(2019年~2030年)(百万米ドル
表12:オーストラリア 中小企業のRegTech市場規模(2019年~2030年)(百万米ドル
表13:オーストラリアの銀行のRegTech市場規模(2019年~2030年)(百万米ドル
表14:オーストラリアの保険会社のRegTech市場規模(2019年~2030年)(百万米ドル
表15:オーストラリアのFinTech企業のRegTech市場規模(2019年~2030年)(百万米ドル
表16:オーストラリアのIT・通信業界のRegTech市場規模(2019年~2030年)(百万米ドル
表17:オーストラリアのRegTech市場規模(2019年~2030年):公共部門(百万米ドル
表18:オーストラリアのRegTech市場規模(2019年~2030年):エネルギー・公益事業(百万米ドル
表19:オーストラリアのRegTech市場規模:その他(2019年~2030年)(百万米ドル
表20:オーストラリア 北部のRegTech市場規模(2019年~2030年)(百万米ドル
表21:オーストラリアのRegTech市場規模(2019年~2030年)(東部:百万米ドル
表22:オーストラリアのRegTech市場規模(2019年~2030年)(単位:百万米ドル
表23:オーストラリアのRegTech市場規模(2019年~2030年)(百万米ドル

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The RegTech market in South Korea has evolved significantly over the past decade, fueled by the country’s advanced financial sector, stringent regulatory environment, and rapid digital transformation across banking, insurance, and fintech industries. Its early development was shaped by the aftermath of the 2008 global financial crisis and subsequent regulatory reforms, which emphasized risk management, compliance, and transparency. Key regulators such as the Financial Supervisory Service (FSS) and the Financial Services Commission (FSC) established comprehensive frameworks for Know Your Customer (KYC), anti-money laundering (AML) monitoring, transaction surveillance, fraud detection, and reporting obligations, compelling large banks and insurance companies to adopt automated compliance solutions. Between 2015 and 2020, the South Korean fintech ecosystem, centered in Seoul and Busan, accelerated RegTech adoption, integrating AI, machine learning, and cloud-based platforms to enable real-time compliance monitoring, predictive analytics, digital onboarding, and automated regulatory reporting. Regulatory initiatives, including sandbox programs launched by the FSC, allowed fintech and RegTech companies to test innovative solutions under controlled conditions, fostering collaboration between banks, start-ups, and technology providers. Data privacy and cybersecurity regulations, such as the Personal Information Protection Act (PIPA, 2011, amended 2020), further drove demand for secure data handling, identity verification, and risk management platforms. Today, South Korea’s RegTech market is characterized by a dynamic ecosystem where banks, insurers, fintech innovators, and regulators leverage advanced technologies to automate compliance, enhance operational efficiency, and manage risk, positioning the country as a leading hub for innovative regulatory technology solutions in Asia while addressing complex regulatory and security requirements.

According to the research report “South Korea RegTech Market Overview, 2030,”published by Bonafide Research, the South Korea RegTech market is expected to reach a market size of more than USD 1.10 Billion by 2030.The regulatory and policy framework for RegTech in South Korea is well-structured, reflecting the government’s focus on financial stability, risk mitigation, and digital innovation in the financial sector. The Financial Services Commission (FSC) serves as the primary policy-making body, establishing financial regulations, supervising banking, insurance, and capital markets, and promoting transparency and compliance. The Financial Supervisory Service (FSS) is responsible for on-the-ground supervision, ensuring institutions adhere to regulatory requirements, monitor risk, and implement effective internal controls. Key regulations include the Act on Reporting and Using Specified Financial Transaction Information (2001, amended 2020), which mandates Know Your Customer (KYC) procedures, anti-money laundering (AML) monitoring, suspicious transaction reporting, and due diligence protocols. Banks, insurance companies, and fintech firms are also required to comply with the Banking Act, Insurance Business Act, and relevant FSC/FSS guidelines on operational risk management, transaction monitoring, and fraud prevention. Data protection is governed by the Personal Information Protection Act (PIPA, 2011, amended 2020), which sets strict standards for the collection, processing, storage, and cross-border transfer of personal and financial data, emphasizing consent, security, and privacy. To encourage innovation, the FSC and FSS have implemented regulatory sandbox programs, enabling fintech and RegTech companies to pilot emerging compliance technologies such as AI-driven monitoring tools, blockchain-based solutions, and cloud platforms under controlled regulatory conditions. Policies also highlight cybersecurity, operational resilience, and governance frameworks to mitigate technological and financial risks. Collectively, South Korea’s regulatory and policy environment provides a robust, innovation-friendly landscape that enables banks, insurers, fintech firms, and other financial institutions to deploy advanced RegTech solutions while ensuring strict adherence to national and international compliance standards.

In South Korea, the RegTech market by end user spans financial and non-financial sectors, with banks representing the largest segment due to stringent oversight from the Financial Services Commission (FSC) and the Financial Supervisory Service (FSS), alongside compliance obligations under the Act on Reporting and Using Specified Financial Transaction Information (2001, amended 2020), the Banking Act, and related regulatory directives. Major banks deploy RegTech solutions for Know Your Customer (KYC), anti-money laundering (AML) monitoring, fraud detection, transaction surveillance, risk management, and automated regulatory reporting, ensuring operational efficiency and compliance. Insurance companies leverage RegTech platforms to enhance claims monitoring, solvency reporting, fraud prevention, and customer identity verification, aligning with FSC and FSS guidelines. FinTech firms adopt digital onboarding, real-time transaction monitoring, AML compliance, and secure identity verification tools to meet licensing and regulatory standards efficiently. The IT and telecom sector utilizes RegTech solutions for data privacy, cybersecurity, and compliance with the Personal Information Protection Act (PIPA, 2011, amended 2020). Public sector organizations implement RegTech platforms for risk analytics, fraud detection, and financial transparency initiatives. Energy and utilities companies are increasingly employing RegTech for regulatory reporting, ESG compliance, and operational risk management. Other sectors, including healthcare, retail, and logistics, are gradually integrating RegTech solutions to strengthen data governance, fraud prevention, and compliance management, reflecting the growing applicability of RegTech across diverse industries in South Korea beyond traditional financial institutions.

In South Korea, the RegTech market by component is divided into solutions and services, with solutions accounting for the larger share due to strong demand from banks, insurance companies, and fintech firms for automated compliance, risk management, and regulatory reporting tools. Solutions include applications for Know Your Customer (KYC), anti-money laundering (AML) monitoring, fraud detection, transaction surveillance, risk and compliance management, and data privacy compliance under regulations such as the Act on Reporting and Using Specified Financial Transaction Information (2001, amended 2020), the Banking Act, the Insurance Business Act, and the Personal Information Protection Act (PIPA, 2011, amended 2020). Large banks and insurance companies deploy these solutions to streamline complex compliance processes, reduce operational costs, and ensure accurate reporting, often integrating on-premises systems with AI, machine learning, and analytics-driven platforms for predictive compliance and operational efficiency. FinTech start-ups and mid-sized institutions increasingly adopt cloud-based solutions for scalability, real-time monitoring, and cost efficiency, particularly for digital onboarding, AML compliance, identity verification, and regulatory intelligence. The services segment complements solutions by offering consulting, system integration, implementation support, training, and ongoing maintenance. Consulting services help organizations interpret complex regulatory requirements, develop compliance strategies, and align internal processes with evolving national and international standards. Integration and managed services ensure seamless connectivity with legacy IT systems and allow smaller banks and fintech firms to outsource compliance operations, reducing internal resource burdens. Together, solutions drive automation and innovation, while services facilitate effective deployment, customization, and adaptation to South Korea’s evolving RegTech landscape across financial and non-financial sectors.

In South Korea, the RegTech market by deployment model is segmented into on-premises and cloud-based solutions, catering to the needs of large banks, insurance companies, fintech firms, and other regulated entities. On-premises deployments are primarily adopted by major banks and insurance companies that require maximum control over sensitive financial and personal data, deep integration with legacy IT systems, and strict compliance with regulations enforced by the Financial Services Commission (FSC) and the Financial Supervisory Service (FSS), including the Act on Reporting and Using Specified Financial Transaction Information (2001, amended 2020). On-premises solutions are widely used for critical compliance functions such as Know Your Customer (KYC), anti-money laundering (AML) monitoring, transaction surveillance, fraud detection, and regulatory reporting, offering high security and operational control, albeit with higher upfront investment and longer deployment timelines. Cloud-based RegTech solutions are increasingly favored by fintech start-ups, smaller banks, and mid-sized insurers due to advantages such as rapid deployment, scalability, cost efficiency, and real-time compliance updates. Cloud platforms are particularly suitable for digital onboarding, AML monitoring, transaction monitoring, identity verification, and data privacy compliance under the Personal Information Protection Act (PIPA, 2011, amended 2020). With regulatory support for secure cloud adoption, cloud-based solutions are emerging as the fastest-growing deployment model in South Korea, driven by operational flexibility, agility, and the need for automated, scalable compliance management across financial and non-financial sectors.

In South Korea, the RegTech market by enterprise size is segmented into large enterprises and small & medium enterprises (SMEs), reflecting differences in regulatory complexity, operational capacity, and resource availability. Large enterprises, including major banks, multinational insurance companies, and leading financial institutions, dominate the market due to stringent oversight from the Financial Services Commission (FSC) and the Financial Supervisory Service (FSS), along with compliance obligations under the Act on Reporting and Using Specified Financial Transaction Information (2001, amended 2020), the Banking Act, the Insurance Business Act, and the Personal Information Protection Act (PIPA, 2011, amended 2020). These organizations invest heavily in comprehensive RegTech solutions for Know Your Customer (KYC), anti-money laundering (AML) monitoring, transaction surveillance, fraud detection, risk management, and automated regulatory reporting, often integrating on-premises systems with AI, machine learning, and analytics-driven platforms to enhance predictive compliance and operational efficiency. Large enterprises also have the financial and technical capacity to maintain in-house compliance teams and integrate solutions with legacy IT infrastructure. Conversely, SMEs including regional banks, fintech start-ups, smaller insurance companies, and non-banking financial institutions are increasingly adopting cloud-based RegTech platforms due to lower cost, scalability, and faster deployment. RegTech-as-a-Service and managed service models allow SMEs to automate compliance processes, meet AML and data privacy requirements, and reduce reliance on limited internal resources. While large enterprises generate the majority of revenue, SMEs represent the fastest-growing segment, driven by South Korea’s expanding fintech ecosystem, digital transformation initiatives, and rising demand for agile, cost-effective compliance solutions across financial and non-financial sectors.

Considered in this report
• Historic Year: 2019
• Base year: 2024
• Estimated year: 2025
• Forecast year: 2030

Aspects covered in this report
• RegTech Market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By End User
• Banks
• Insurance Companies
• FinTech Firms
• IT and Telecom
• Public Sector
• Energy and Utilities
• Others

By Component
• Solution
• Services

By Deployment Model
• On-premises
• Cloud

By Enterprise Size
• Large Enterprises
• Small & Medium Enterprises (SMEs)



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Content

1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Australia Geography
4.1. Population Distribution Table
4.2. Australia Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Insights
5.2. Recent Developments
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Supply chain Analysis
5.7. Policy & Regulatory Framework
5.8. Industry Experts Views
6. Australia RegTech Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast, By Component
6.3. Market Size and Forecast, By Deployment Model
6.4. Market Size and Forecast, By Enterprise size
6.5. Market Size and Forecast, By End User
6.6. Market Size and Forecast, By Region
7. Australia RegTech Market Segmentations
7.1. Australia RegTech Market, By Component
7.1.1. Australia RegTech Market Size, By Solution, 2019-2030
7.1.2. Australia RegTech Market Size, By Services, 2019-2030
7.2. Australia RegTech Market, By Deployment Model
7.2.1. Australia RegTech Market Size, By On-premises, 2019-2030
7.2.2. Australia RegTech Market Size, By Cloud, 2019-2030
7.3. Australia RegTech Market, By Enterprise size
7.3.1. Australia RegTech Market Size, By Large Enterprises, 2019-2030
7.3.2. Australia RegTech Market Size, By Small & Medium Enterprises (SMEs), 2019-2030
7.4. Australia RegTech Market, By End User
7.4.1. Australia RegTech Market Size, By Banks, 2019-2030
7.4.2. Australia RegTech Market Size, By Insurance Companies, 2019-2030
7.4.3. Australia RegTech Market Size, By FinTech Firms, 2019-2030
7.4.4. Australia RegTech Market Size, By IT and Telecom, 2019-2030
7.4.5. Australia RegTech Market Size, By Public Sector, 2019-2030
7.4.6. Australia RegTech Market Size, By Energy and Utilities, 2019-2030
7.4.7. Australia RegTech Market Size, By Others, 2019-2030
7.5. Australia RegTech Market, By Region
7.5.1. Australia RegTech Market Size, By North, 2019-2030
7.5.2. Australia RegTech Market Size, By East, 2019-2030
7.5.3. Australia RegTech Market Size, By West, 2019-2030
7.5.4. Australia RegTech Market Size, By South, 2019-2030
8. Australia RegTech Market Opportunity Assessment
8.1. By Component, 2025 to 2030
8.2. By Deployment Model, 2025 to 2030
8.3. By Enterprise size, 2025 to 2030
8.4. By End User, 2025 to 2030
8.5. By Region, 2025 to 2030
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Tables

Figure 1: Australia RegTech Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Million)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Component
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Deployment Model
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Enterprise size
Figure 5: Market Attractiveness Index, By End User
Figure 6: Market Attractiveness Index, By Region
Figure 7: Porter's Five Forces of Australia RegTech Market

ページTOPに戻る



List of Tables/Graphs

List of Figures

Table 1: Influencing Factors for RegTech Market, 2024
Table 2: Australia RegTech Market Size and Forecast, By Component (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 3: Australia RegTech Market Size and Forecast, By Deployment Model (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 4: Australia RegTech Market Size and Forecast, By Enterprise size (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 5: Australia RegTech Market Size and Forecast, By End User (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 6: Australia RegTech Market Size and Forecast, By Region (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 7: Australia RegTech Market Size of Solution (2019 to 2030) in USD Million
Table 8: Australia RegTech Market Size of Services (2019 to 2030) in USD Million
Table 9: Australia RegTech Market Size of On-premises (2019 to 2030) in USD Million
Table 10: Australia RegTech Market Size of Cloud (2019 to 2030) in USD Million
Table 11: Australia RegTech Market Size of Large Enterprises (2019 to 2030) in USD Million
Table 12: Australia RegTech Market Size of Small & Medium Enterprises (SMEs) (2019 to 2030) in USD Million
Table 13: Australia RegTech Market Size of Banks (2019 to 2030) in USD Million
Table 14: Australia RegTech Market Size of Insurance Companies (2019 to 2030) in USD Million
Table 15: Australia RegTech Market Size of FinTech Firms (2019 to 2030) in USD Million
Table 16: Australia RegTech Market Size of IT and Telecom (2019 to 2030) in USD Million
Table 17: Australia RegTech Market Size of Public Sector (2019 to 2030) in USD Million
Table 18: Australia RegTech Market Size of Energy and Utilities (2019 to 2030) in USD Million
Table 19: Australia RegTech Market Size of Others (2019 to 2030) in USD Million
Table 20: Australia RegTech Market Size of North (2019 to 2030) in USD Million
Table 21: Australia RegTech Market Size of East (2019 to 2030) in USD Million
Table 22: Australia RegTech Market Size of West (2019 to 2030) in USD Million
Table 23: Australia RegTech Market Size of South (2019 to 2030) in USD Million

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社はどのような調査会社ですか?


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.は、最新の経済、人口統計、貿易、市場データを提供する市場調査・コンサルティング会社です。調査レポート、カスタムレポート、コ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。


詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

 

2025/12/05 10:26

156.12 円

182.18 円

210.73 円

ページTOPに戻る