世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

UAE大規模公開オンラインコース市場概観、2030年

UAE大規模公開オンラインコース市場概観、2030年


UAE Massive Open Online Course Market Overview, 2030

アラブ首長国連邦(UAE)のオンライン学習事情は、デジタル化と教育革新に対する国家の野心によって形成され、急速な変貌を遂げている。アラブ首長国連邦は、UAEビジョン2021および100周年2071戦略に基づき、人的... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2025年8月31日 US$2,450
シングルユーザーライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
2-3営業日以内 77 英語

英語原文をAIを使って翻訳しています。


 

サマリー

アラブ首長国連邦(UAE)のオンライン学習事情は、デジタル化と教育革新に対する国家の野心によって形成され、急速な変貌を遂げている。アラブ首長国連邦は、UAEビジョン2021および100周年2071戦略に基づき、人的資本開発の重要な柱として教育を優先しています。この焦点により、幼稚園から高等教育、企業や生涯学習分野に至るまで、あらゆるレベルでeラーニングモデルの導入が加速している。こうした変化は、パンデミック後も続き、ハイブリッド型や完全デジタル型の学習環境へと進化している。政府が支援するイニシアティブは、このエコシステムの形成に重要な役割を果たしてきた。Mohammed bin Rashid Al Maktoum Global Initiativesの下で開始された "Digital School "プロジェクトは、恵まれないコミュニティ全体にデジタル教育へのアクセスを拡大し、包括的で拡張可能な教育に対するUAEのコミットメントを示しました。教育機関レベルでは、ハムデン・ビン・モハメド・スマート大学やハイヤー・カレッジ・オブ・テクノロジーなどのパイオニアが、eラーニングを中核的な提供方法として組み込み、マイクロ資格認定、能力主義教育、バイリンガルコースの提供をサポートしている。教育省、ドバイのKHDA(Knowledge and Human Development Authority)、シャルジャの民間教育機関などの教育規制機関は、オンライン学習プロバイダーを認定・監督するための枠組みを開発している。これらの枠組みは、成果ベースの学習、アカデミック・インテグリティ、学習者のエンゲージメントを重視している。政府の強力な支援、強固なインターネットインフラ、技術に精通した国民性により、UAEは先進的なeラーニング環境を育成し続けている。その結果、イノベーションと政策主導の構造が融合したダイナミックで学習者中心の市場が形成され、UAEはデジタル教育変革における地域リーダーとしての地位を確立している。

Bonafide Research社の調査レポート「UAE大規模公開オンラインコース市場の概要、2030年」によると、UAEの大規模公開オンラインコース市場は、2025年から2030年にかけて年平均成長率26.32%以上で成長すると予測されている。UAEのオンライン教育部門は、技術革新と強固なサポートエコシステムによって急速に進化している。主なトレンドには、AIチューター、没入型AR/VRツール、公教育と私教育の両方に統合されたスマート教室技術の採用が含まれる。2025年からは、AIリテラシーがわずか4歳の生徒にも導入され、早期教育から計算思考とデジタル流暢性に向けた全国的な推進を示唆している。デジタル・スクールのような政府が支援するイニシアティブや、文部科学省とCourseraとのMoUのようなパートナーシップは、マイクロ資格やモジュール学習へのアクセスを拡大している。コンテンツ開発はグローバルなMOOCプロバイダーと地元の教育機関が主導し、配信は5GとAIで強化されたクラウドネイティブな学習プラットフォームによって行われ、配信チャネルは公的教育機関からエティハド航空やADNOCのようなUAEの大手企業の企業研修部門まで多岐にわたる。このインフラを支えているのは、パーソナライズされた学習経路とリアルタイムのパフォーマンス追跡を可能にする分析プラットフォームである。バックエンドでは、アブダビのHub71のようなEDテックハブが、ゲーミフィケーションやAI主導の学習ツールに注力する新興企業を育成している。

アラブ首長国連邦(UAE)のオンライン教育事情では、プラット フォームの種類を細分化すると、XMOOC(eXtended Massive Open Online Courses)とCMOOC(Connectivist Massive Open Online Courses)がそれぞれ異なる教育目的と学習者の嗜好に対応した、明確な軌跡を描いていることがわかる。XMOOCは、その構造化されたインストラクター主導のデザイン、スケーラブルなビデオ講義、評価に基づく進行により、正規の教育や専門資格の分野を支配している。Coursera、edX、Hamdan Bin Mohammed Smart UniversityのようなUAEが支援するイニシアティブなどのこれらのプラットフォームは、ビジネス、IT、ヘルスケアのスキルアップに広く利用されており、UAE百年祭2071戦略の下で国家労働力の優先事項と密接に連携している。政府機関や企業は、その一貫性、測定可能な学習成果、正式な資格認定との互換性からXMOOCを支持している。これとは対照的に、ピアコラボレーション、オープンエンドの探求、ネットワークによる知識構築を重視するCMOOCは、学術界やイノベーションに特化したコミュニティで台頭してきている。このようなプラットフォームは、オープンネットワークを介してホスティングされたり、大学のイントラネットに統合されたりすることが多く、特に芸術、デザイン思考、教育理論などの創造的な分野において、談話主導型の学習をサポートしている。モハメッド・ビン・ザイード人工知能大学のような教育機関では、研究主導型の学習環境においてCMOOCの原則を試行しており、学習者がフォーラム、ウィキ、共同プロジェクトを通じて共同創造し、参加することを奨励している。しかし、CMOOCは、標準化と評価の厳密性をめぐる課題のため、アラブ首長国連邦ではよりニッチなものにとどまっている。XMOOCが拡張性と専門的有用性でリードしている一方で、CMOOCは創造性と批判的思考を育むことで評価されている。また、XMOOCのコンテンツ構造とCMOOCスタイルの仲間との交流を融合させたハイブリッド型のアプローチも登場している。このような変化は、UAEが単にアクセスだけでなく、教育目標や学習者の成果との整合性を考慮してプラットフォームの種類を選択することに成熟しつつあることを示している。

UAEのオンライン教育エコシステムでは、学習者タイプのセグメンテーションが、同国の多様な教育戦略と国の人材育成目標との整合性を反映している。高校生は、特に教育省が特にSTEM科目や言語能力において、ブレンデッド・ラーニングや試験準備のためのデジタル・プラットフォームを統合しているため、急成長しているセグメントである。マドラサ(Madrasa)やアレフ・エデュケーション(Alef Education)のようなプラットフォームは、公立・私立両方の学校のカリキュラムをサポートし、この層に合わせて適応性のあるインタラクティブなコンテンツを提供している。主にハリファ大学、ザイード大学、高等工科大学などの教育機関に在籍する学部生は、単位取得コース、技能認定、補助的な学習のためにオンライン学習を活用している。このグループは、edXやCourseraのようなグローバル・プラットフォームを、多くの場合、教育機関との提携を通じて、積極的に利用している。大学院生、特に工学、ビジネス、AIなど、研究集約型または専門的なプログラムを専攻する学生は、柔軟で非同期型の学習形態から利益を得ている。このような学生は、ハイブリッド修士課程への登録や、働きながら専門知識を高めるためのマイクロ資格の取得を目指すことが増えている。企業の学習者は、UAEのデジタル経済の野心と首長国化政策に後押しされた戦略的セグメントを形成している。人材・首長国化省(MOHRE)のような政府主導のスキル向上イニシアティブは、データ分析、AI、サイバーセキュリティ、リーダーシップの再教育のためのデジタルプラットフォームを推進している。組織はUdacityやLinkedIn Learningのようなプラットフォームと協力し、業界に沿ったトレーニングを提供している。専門家、起業家、趣味を引退した生涯学習者は、継続的な教育への文化的シフトを反映している。

急速に成熟しつつあるアラブ首長国連邦のオンライン教育事情では、分野別のセグメンテーションにより、国家開発戦略や労働力変革の目標に沿った優先事項が進化していることが明らかになっている。テクノロジーとエンジニアリングは、ビジョン2031の下、AI、ロボット工学、スマートインフラにおけるUAEの野心に後押しされ、需要をリードしている。データサイエンス、機械学習、ソフトウェア開発、クラウドコンピューティングのコースは、Coursera、Udacity、edXのようなプラットフォームから提供されることが多く、学生と専門家の両方から強い支持を得ている。UAE AI CampやOne Million Arab Codersのような政府のイニシアチブが、技術関連のMOOCへの登録を大幅に後押ししている。ビジネスと経営は、特に起業家精神、プロジェクト管理、デジタルマーケティングの分野でその後に続いている。オンラインMBAやエグゼクティブ・リーダーシップ・プログラムは、中堅プロフェッショナルの間で人気が高まっており、ドバイ大学やグローバル・パートナーなどの教育機関が、湾岸のビジネス環境に合わせたハイブリッド学習パスを提供しています。金融技術(フィンテック)、サプライチェーンマネジメント、イノベーション戦略を重視するコースは、UAEの進化するビジネスエコシステムを反映している。健康・生命科学は、パンデミック(世界的大流行)の最中とその後に急増し、医療管理、公衆衛生、臨床研究などのプログラムに対する需要が高まっている。オンライン・プラットフォームは、民間医療や公衆衛生分野の専門家向けに、柔軟でCPD認定のコンテンツを提供している。生涯学習者にも、大学進学を目指す高校生にも役立っている。教育・指導は、学校のデジタル変革とともに不可欠なものとなっている。Edtechツール、ブレンデッド・ラーニング、インクルーシブ教育に焦点を当てた教員向けの専門能力開発プログラムは需要が高く、UAEの教育当局や世界的な大学の支援を受けていることが多い。

本レポートの考察
- 歴史的年:2019年
- 基準年2024
- 推定年2025
- 予測年2030

本レポートの対象分野
- 大規模公開オンラインコース市場の価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

プラットフォームタイプ別
- XMOOC (eXtended Massive Open Online Course)
- CMOOC(コネクティビスト大規模公開オンラインコース)

学習者タイプ別
- 高校生
- 大学生
- 大学院生
- 企業学習者
- 生涯学習者

分野別
- 芸術、人文科学、社会科学
- 技術・工学
- 自己啓発
- 健康・生命科学
- ビジネス・経営
- 教育・教職

ページTOPに戻る


目次

目次

1.エグゼクティブ・サマリー
2.市場構造
2.1.市場考察
2.2.前提条件
2.3.制限事項
2.4.略語
2.5.出典
2.6.定義
3.調査方法
3.1.二次調査
3.2.一次データ収集
3.3.市場形成と検証
3.4.レポート作成、品質チェック、納品
4.UAE地理
4.1.人口分布表
4.2.UAEのマクロ経済指標
5.市場ダイナミクス
5.1.主要インサイト
5.2.最近の動向
5.3.市場促進要因と機会
5.4.市場の阻害要因と課題
5.5.市場動向
5.6.サプライチェーン分析
5.7.政策と規制の枠組み
5.8.業界専門家の見解
6.アラブ首長国連邦の大規模公開オンラインコース市場概観
6.1.市場規模(金額ベース
6.2.市場規模および予測、プラットフォームタイプ別
6.3.市場規模・予測:学習者タイプ別
6.4.市場規模・予測:分野別
6.5.市場規模・予測:地域別
7.UAE大規模公開オンラインコース市場細分化
7.1.UAE大規模公開オンライン講座市場:プラットフォームタイプ別
7.1.1.UAEの大規模公開オンライン講座市場規模:XMOOC(拡張大規模公開オンライン講座)別、2019年〜2030年
7.1.2.UAEの大規模公開オンライン講座市場規模:CMOOC(Connectivist Massive Open Online Course)別、2019年~2030年
7.2.UAE大規模公開オンラインコース市場:学習者タイプ別
7.2.1.UAEの大規模公開オンライン講座市場規模:高校生別、2019年〜2030年
7.2.2.UAEの大規模公開オンラインコース市場規模(学部生別):2019年~2030年
7.2.3.UAEの大規模公開オンライン講座の市場規模(大学院生別):2019年~2030年
7.2.4.UAEの大規模公開オンラインコースの市場規模(法人学習者別):2019年~2030年
7.2.5.UAEの大規模公開オンラインコース市場規模:生涯学習者別、2019年~2030年
7.3.UAEの大規模公開オンライン講座市場規模(科目別
7.3.1.UAEの大規模公開オンライン講座市場規模:芸術・人文科学・社会科学別、2019年〜2030年
7.3.2.UAEの大規模公開オンライン講座市場規模:技術・工学:2019-2030年
7.3.3.UAEの大規模公開オンライン講座市場規模:自己啓発別、2019-2030年
7.3.4.UAEの大規模公開オンライン講座市場規模:健康・ライフサイエンス別、2019-2030年
7.3.5.UAEの大規模公開オンライン講座市場規模:ビジネス・経営:2019-2030年
7.3.6.UAEの大規模公開オンラインコース市場規模:教育・教授法別、2019-2030年
7.4.UAEの大規模公開オンラインコース市場規模:地域別
7.4.1.UAEの大規模公開オンラインコース市場規模:北部別、2019年-2030年
7.4.2.UAEの大規模公開オンラインコース市場規模:東部別、2019年~2030年
7.4.3.UAEの大規模公開オンラインコース市場規模:西部地域別、2019年-2030年
7.4.4.UAEの大規模公開オンラインコース市場規模:南部別、2019年~2030年
8.UAEの大規模公開オンラインコース市場の機会評価
8.1.プラットフォームタイプ別、2025年~2030年
8.2.学習者タイプ別、2025年~2030年
8.3.分野別(2025~2030年
8.4.地域別、2025~2030年
9.競争環境
9.1.ポーターの5つの力
9.2.会社概要
9.2.1.企業1
9.2.1.1.会社概要
9.2.1.2.会社概要
9.2.1.3.財務ハイライト
9.2.1.4.地理的洞察
9.2.1.5.事業セグメントと業績
9.2.1.6.製品ポートフォリオ
9.2.1.7.主要役員
9.2.1.8.戦略的な動きと展開
9.2.2.会社概要
9.2.3.会社3
9.2.4.4社目
9.2.5.5社目
9.2.6.6社
9.2.7.7社
9.2.8.8社
10.戦略的提言
11.免責事項

ページTOPに戻る



図表リスト

図表一覧

図1:UAE大規模公開オンラインコース市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F)(単位:百万米ドル)
図2:市場魅力度指数(プラットフォームタイプ別
図3:市場魅力度指数(学習者タイプ別
図4:市場魅力度指数(分野別
図5:市場魅力度指数(地域別
図6:UAE大規模公開オンラインコース市場のポーターの5つの力

表一覧

表1:大規模公開オンラインコース市場の影響要因(2024年
表2:UAEの大規模公開オンラインコース市場規模および予測:プラットフォームタイプ別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル)
表3:UAEの大規模公開オンラインコース市場規模・予測:学習者タイプ別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル)
表4:UAEの大規模公開オンラインコース市場規模・予測:科目分野別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル)
表5:UAEの大規模公開オンラインコース市場規模・予測:地域別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル)
表6:UAEの大規模公開オンライン講座(XMOOC: eXtended Massive Open Online Course)の市場規模(2019年~2030年)(単位:百万米ドル
表7:UAEの大規模公開オンライン講座(CMOOC:Connectivist Massive Open Online Course)の市場規模(2019年~2030年)(単位:百万米ドル
表8:UAEの大規模公開オンラインコースの高校生市場規模(2019年~2030年)(百万米ドル
表9:UAEの大規模公開オンライン講座の大学生市場規模(2019年~2030年)(百万米ドル
表10:UAEの大規模公開オンライン講座の大学院生市場規模(2019年~2030年)(百万米ドル
表11:UAEの法人学習者の大規模公開オンラインコース市場規模(2019年~2030年)(百万米ドル
表12:UAEの生涯学習者の大規模公開オンラインコース市場規模(2019年~2030年)(百万米ドル
表13:UAEの大規模公開オンラインコースの芸術・人文科学・社会科学の市場規模(2019年~2030年)(百万米ドル
表14:UAEの大規模公開オンライン講座の技術・工学市場規模(2019年~2030年)(百万米ドル
表15:UAEの大規模公開オンライン講座(Massive Open Online Course)の市場規模(2019年~2030年:百万米ドル
表16:UAEの大規模公開オンライン講座の市場規模(2019年~2030年)(百万米ドル
表17:UAEの大規模公開オンライン講座のビジネス・経営市場規模(2019年~2030年)(百万米ドル
表18:UAEの大規模公開オンライン講座の教育・教職市場規模(2019年~2030年)(百万米ドル
表19:UAEの大規模公開オンラインコースの北市場規模(2019年~2030年)(百万米ドル
表20:UAEの大規模公開オンラインコース市場規模(2019年~2030年)(東):百万米ドル
表21:UAEの大規模公開オンラインコースの西市場規模(2019年~2030年)(百万米ドル
表22:UAEの大規模公開オンラインコース市場規模(2019年~2030年)(百万米ドル

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The online learning landscape in the United Arab Emirates (UAE) has undergone a rapid transformation, shaped by national ambitions for digital advancement and educational innovation. Anchored in the UAE Vision 2021 and Centennial 2071 strategies, the country has prioritized education as a key pillar of human capital development. This focus has accelerated the adoption of e-learning models across all levels from K-12 and higher education to corporate and lifelong learning segments. These changes have persisted post-pandemic, evolving into hybrid and fully digital learning environments. Government-backed initiatives have played a vital role in shaping this ecosystem. The “Digital School” project, launched under the Mohammed bin Rashid Al Maktoum Global Initiatives, has expanded access to digital education across underserved communities, showcasing the UAE’s commitment to inclusive and scalable education. At the institutional level, pioneers such as Hamden Bin Mohammed Smart University and the Higher Colleges of Technology have embedded e-learning as a core delivery method, supporting micro-credentialing, competency-based education, and bilingual course offerings. Education regulators such as the Ministry of Education, KHDA (Knowledge and Human Development Authority) in Dubai, and the Sharjah Private Education Authority have developed frameworks to accredit and oversee online learning providers. These frameworks emphasize outcome-based learning, academic integrity, and learner engagement. With strong government support, robust internet infrastructure, and a tech-savvy population, the UAE continues to foster a forward-thinking e-learning environment. The result is a dynamic, learner-centric market that blends innovation with policy-led structure, positioning the UAE as a regional leader in digital education transformation.

According to the research report "UAE Massive Open Online Course Market Overview, 2030," published by Bonafide Research, the UAE Massive Open Online Course market is anticipated to grow at more than26.32 % CAGR from 2025 to 2030.The UAE’s online education sector is rapidly evolving, driven by technological innovation and a robust support ecosystem. Major trends include the adoption of AI tutors, immersive AR/VR tools, and smart classroom technologies integrated into both public and private education. Starting in 2025, AI literacy is being introduced to students as young as four, signaling a nationwide push toward computational thinking and digital fluency from early education onward. Government-backed initiatives like the Digital School and partnerships such as the Ministry of Education’s MoU with Coursera are expanding access to micro-credentials and modular learning. The industrial ecosystem consists of multiple interconnected layers: content development is led by global MOOC providers and local institutions; delivery is powered by cloud-native learning platforms enhanced with 5G and AI; and distribution channels span from public education bodies to corporate training units of major UAE firms like Etihad Airways and ADNOC. Supporting this infrastructure are analytics platforms that enable personalized learning paths and real-time performance tracking. At the backend, ed-tech hubs such as Hub71 in Abu Dhabi nurture startups focused on gamified and AI-driven learning tools.

In the UAE’s online education landscape, platform type segmentation reveals distinct trajectories for XMOOCs (eXtended Massive Open Online Courses) and CMOOCs (Connectivist Massive Open Online Courses), each serving different educational objectives and learner preferences. XMOOCs dominate the formal education and professional certification space due to their structured, instructor-led design, scalable video lectures, and assessment-based progression. These platforms such as Coursera, edX, and UAE-backed initiatives like the Hamdan Bin Mohammed Smart University are widely used for upskilling in business, IT, and healthcare, aligning closely with national workforce priorities under the UAE Centennial 2071 strategy. Government bodies and corporations favor XMOOCs for their consistency, measurable learning outcomes, and compatibility with formal credentialing. In contrast, CMOOCs, which emphasize peer collaboration, open-ended exploration, and networked knowledge construction, are emerging within academic and innovation-focused communities. These platforms often hosted via open networks or integrated within university intranets support discourse-driven learning, particularly in creative fields such as arts, design thinking, and education theory. Institutions like the Mohamed bin Zayed University for Artificial Intelligence experiment with CMOOC principles in research-led learning environments, encouraging learners to co-create and engage through forums, wikis, and collaborative projects. But, CMOOCs remain more niches in UAE due to challenges around standardization and assessment rigor. While XMOOCs lead in scalability and professional utility, CMOOCs are valued for fostering creativity and critical thinking. Hybrid approaches are also emerging, blending the content structure of XMOOCs with CMOOC-style peer interaction. These shifts indicate the UAE’s growing maturity in selecting platform types not just for access, but for alignment with pedagogical goals and learner outcomes.

In the UAE's online education ecosystem, learner type segmentation reflects the country's diversified education strategy and its alignment with national talent development goals. High school students represent a rapidly growing segment, particularly due to the Ministry of Education’s integration of digital platforms for blended learning and exam preparation, especially in STEM subjects and language proficiency. Platforms like Madrasa and Alef Education provide adaptive and interactive content tailored to this cohort, supporting both public and private school curricula. Undergraduate students, primarily enrolled in institutions such as Khalifa University, Zayed University, and the Higher Colleges of Technology, utilize online learning for credit-bearing courses, skill certification, and supplementary learning. This group heavily engages with global platforms like edX and Coursera, often through institutional partnerships. Graduate students, especially those in research-intensive or professional programs e.g., engineering, business, AI, benefit from flexible, asynchronous learning modes. These students increasingly enrol in hybrid master’s programs or pursue micro-credentials to enhance domain expertise while working. Corporate learners form a strategic segment driven by the UAE’s digital economy ambitions and Emiratisation policies. Government-led upskilling initiatives, such as those under the Ministry of Human Resources and Emiratisation (MOHRE), promote digital platforms for reskilling in data analytics, AI, cybersecurity, and leadership. Organizations collaborate with platforms like Udacity and LinkedIn Learning to deliver industry-aligned training. Lifelong learners retired professionals, entrepreneurs, or hobbyists reflect the cultural shift toward continuous education.

In the UAE's rapidly maturing online education landscape, subject area segmentation reveals evolving priorities aligned with national development strategies and workforce transformation goals. Technology & Engineering leads in demand, fueled by the UAE’s ambitions in AI, robotics, and smart infrastructure under Vision 2031. Courses in data science, machine learning, software development, and cloud computing often sourced from platforms like Coursera, Udacity, and edX receive strong traction among both students and professionals. Government initiatives such as the UAE AI Camp and One Million Arab Coders have significantly boosted enrolment in tech-related MOOCs. Business & Management follows closely, particularly in entrepreneurship, project management, and digital marketing. Online MBA and executive leadership programs are increasingly popular among mid-career professionals, with institutions like the University of Dubai and global partners offering hybrid learning paths tailored for the Gulf business environment. Courses emphasizing financial technology (fintech), supply chain management, and innovation strategy reflect the UAE’s evolving business ecosystem. Health & Life Sciences surged in prominence during and after the pandemic, with demand for programs in healthcare administration, public health, and clinical research. Online platforms provide flexible, CPD-accredited content for professionals across the private healthcare and public health sectors. They serve both lifelong learners and high school students preparing for university. Education & Teaching has become vital with the digital transformation of schools. Professional development programs for teachers focusing on edtech tools, blended learning, and inclusive education are in high demand, often supported by UAE education authorities and global universities.

Considered in this report
• Historic Year: 2019
• Base year: 2024
• Estimated year: 2025
• Forecast year: 2030

Aspects covered in this report
• Massive Open Online Course Market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Platform Type
• XMOOC (eXtended Massive Open Online Course)
• CMOOC (Connectivist Massive Open Online Course)

By Learner Type
• High school students
• Undergraduate students
• Graduate students
• Corporate learners
• Lifelong learners

By Subject Area
• Arts, Humanities & Social Sciences
• Technology & Engineering
• Personal Development
• Health & Life Sciences
• Business & Management
• Education & Teaching



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Content

1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. UAE Geography
4.1. Population Distribution Table
4.2. UAE Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Insights
5.2. Recent Developments
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Supply chain Analysis
5.7. Policy & Regulatory Framework
5.8. Industry Experts Views
6. UAE Massive Open Online Course Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast, By Platform Type
6.3. Market Size and Forecast, By Learner Type
6.4. Market Size and Forecast, By Subject Area
6.5. Market Size and Forecast, By Region
7. UAE Massive Open Online Course Market Segmentations
7.1. UAE Massive Open Online Course Market, By Platform Type
7.1.1. UAE Massive Open Online Course Market Size, By XMOOC (eXtended Massive Open Online Course), 2019-2030
7.1.2. UAE Massive Open Online Course Market Size, By CMOOC (Connectivist Massive Open Online Course), 2019-2030
7.2. UAE Massive Open Online Course Market, By Learner Type
7.2.1. UAE Massive Open Online Course Market Size, By High school students, 2019-2030
7.2.2. UAE Massive Open Online Course Market Size, By Undergraduate students, 2019-2030
7.2.3. UAE Massive Open Online Course Market Size, By Graduate students, 2019-2030
7.2.4. UAE Massive Open Online Course Market Size, By Corporate learners, 2019-2030
7.2.5. UAE Massive Open Online Course Market Size, By Lifelong learners, 2019-2030
7.3. UAE Massive Open Online Course Market, By Subject Area
7.3.1. UAE Massive Open Online Course Market Size, By Arts, Humanities & Social Sciences, 2019-2030
7.3.2. UAE Massive Open Online Course Market Size, By Technology & Engineering, 2019-2030
7.3.3. UAE Massive Open Online Course Market Size, By Personal Development, 2019-2030
7.3.4. UAE Massive Open Online Course Market Size, By Health & Life Sciences, 2019-2030
7.3.5. UAE Massive Open Online Course Market Size, By Business & Management, 2019-2030
7.3.6. UAE Massive Open Online Course Market Size, By Education & Teaching, 2019-2030
7.4. UAE Massive Open Online Course Market, By Region
7.4.1. UAE Massive Open Online Course Market Size, By North, 2019-2030
7.4.2. UAE Massive Open Online Course Market Size, By East, 2019-2030
7.4.3. UAE Massive Open Online Course Market Size, By West, 2019-2030
7.4.4. UAE Massive Open Online Course Market Size, By South, 2019-2030
8. UAE Massive Open Online Course Market Opportunity Assessment
8.1. By Platform Type, 2025 to 2030
8.2. By Learner Type, 2025 to 2030
8.3. By Subject Area, 2025 to 2030
8.4. By Region, 2025 to 2030
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

ページTOPに戻る



List of Tables/Graphs

List of Figures

Figure 1: UAE Massive Open Online Course Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Million)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Platform Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Learner Type
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Subject Area
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Region
Figure 6: Porter's Five Forces of UAE Massive Open Online Course Market

List of Tables

Table 1: Influencing Factors for Massive Open Online Course Market, 2024
Table 2: UAE Massive Open Online Course Market Size and Forecast, By Platform Type (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 3: UAE Massive Open Online Course Market Size and Forecast, By Learner Type (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 4: UAE Massive Open Online Course Market Size and Forecast, By Subject Area (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 5: UAE Massive Open Online Course Market Size and Forecast, By Region (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 6: UAE Massive Open Online Course Market Size of XMOOC (eXtended Massive Open Online Course) (2019 to 2030) in USD Million
Table 7: UAE Massive Open Online Course Market Size of CMOOC (Connectivist Massive Open Online Course) (2019 to 2030) in USD Million
Table 8: UAE Massive Open Online Course Market Size of High school students (2019 to 2030) in USD Million
Table 9: UAE Massive Open Online Course Market Size of Undergraduate students (2019 to 2030) in USD Million
Table 10: UAE Massive Open Online Course Market Size of Graduate students (2019 to 2030) in USD Million
Table 11: UAE Massive Open Online Course Market Size of Corporate learners (2019 to 2030) in USD Million
Table 12: UAE Massive Open Online Course Market Size of Lifelong learners (2019 to 2030) in USD Million
Table 13: UAE Massive Open Online Course Market Size of Arts, Humanities & Social Sciences (2019 to 2030) in USD Million
Table 14: UAE Massive Open Online Course Market Size of Technology & Engineering (2019 to 2030) in USD Million
Table 15: UAE Massive Open Online Course Market Size of Personal Development (2019 to 2030) in USD Million
Table 16: UAE Massive Open Online Course Market Size of Health & Life Sciences (2019 to 2030) in USD Million
Table 17: UAE Massive Open Online Course Market Size of Business & Management (2019 to 2030) in USD Million
Table 18: UAE Massive Open Online Course Market Size of Education & Teaching (2019 to 2030) in USD Million
Table 19: UAE Massive Open Online Course Market Size of North (2019 to 2030) in USD Million
Table 20: UAE Massive Open Online Course Market Size of East (2019 to 2030) in USD Million
Table 21: UAE Massive Open Online Course Market Size of West (2019 to 2030) in USD Million
Table 22: UAE Massive Open Online Course Market Size of South (2019 to 2030) in USD Million

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(online)の最新刊レポート


よくあるご質問


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社はどのような調査会社ですか?


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.は、最新の経済、人口統計、貿易、市場データを提供する市場調査・コンサルティング会社です。調査レポート、カスタムレポート、コ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

 

2025/09/25 10:27

149.77 円

176.19 円

204.13 円

ページTOPに戻る