世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝いします

世界の音楽ストリーミング市場の展望、2030年

世界の音楽ストリーミング市場の展望、2030年


Global Music streaming Market Outlook, 2030

音楽ストリーミング市場は、CDやダウンロードのような所有ベースのモデルから、アクセスベースのデジタル・プラットフォームへと消費者行動をシフトさせ、世界の音楽産業を根本的に再構築した。ストリーミング・... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2025年6月30日 US$4,950
シングルユーザーライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
2-3営業日以内 199 英語

英語原文をAIを使って翻訳しています。


 

サマリー

音楽ストリーミング市場は、CDやダウンロードのような所有ベースのモデルから、アクセスベースのデジタル・プラットフォームへと消費者行動をシフトさせ、世界の音楽産業を根本的に再構築した。ストリーミング・サービスは、ジャンル、言語、文化を超えた何百万もの楽曲への即時アクセスを提供し、聴衆が音楽を発見し、消費し、交流する方法に革命をもたらしている。2025年現在、音楽ストリーミングは音楽消費の主流であるだけでなく、業界の収益、イノベーション、グローバルリーチを牽引するエンジンとなっている。Spotify、Apple Music、Amazon Music、YouTube Musicのようなプラットフォームや、Gaana、JioSaavn、Tencent Musicのような地域サービスの爆発的な成長は、オンデマンドでパーソナライズされた音楽体験に対する世界的な欲求を裏付けている。スマートフォンのユビキタス化、インターネット接続の拡大、便利で広告のないリスニングへの需要の高まりにより、音楽ストリーミングのエコシステムは、世界中の何十億もの人々にとって日常生活の中心となっている。この市場の中心的な原動力のひとつは、データ主導のアルゴリズムと人工知能によって、ユーザーの嗜好をパーソナライズし、適応させる能力である。プラットフォームは、ユーザーの嗜好、リスニング・パターン、行動を分析し、高度にキュレートされたプレイリスト、オーダーメイドのレコメンデーション、ムード・ベースのチャンネルを提供する。このようなパーソナライゼーションは、ユーザーのエンゲージメントを高めるだけでなく、アーティストが従来の仲介業者を介さずにニッチでグローバルなオーディエンスにリーチする新たな手段を生み出す。

Bonafide Research社の調査レポート「Global Music Streaming Market Outlook, 2030」によると、世界の音楽ストリーミング市場は、2024年の462億1000万米ドルから2030年には1040億2000万米ドルの市場規模に達し、2025-30年までに年平均成長率14.79%で成長すると予測されている。ユーザーが広告付きの音楽に無料でアクセスしたり、広告なしのオフライン体験のためにプレミアム・バージョンにアップグレードしたりできるフリーミアム・モデルの普及は、社会経済的なセグメントを超えて音楽をより身近なものにした。その結果、ストリーミングは音楽消費を民主化し、インディーズ・アーティストでさえ、メジャー・レコード・レーベルの後ろ盾なしに知名度を上げ、収入を得ることを可能にした。ストリーミング・ブームのもう一つの大きな要因は、音楽サービスとスマート・テクノロジーの統合である。スマートスピーカー、コネクテッドカー、ウェアラブルデバイス、音声アシスタントの台頭は、ストリーミングプラットフォームのアクセシビリティと機能性を向上させた。ユーザーは、音声コマンドやクロスプラットフォーム同期によって、運転中、ワークアウト中、家事管理中でもシームレスに音楽をストリーミングできるようになった。さらに、YouTubeのような動画ベースのストリーミングサービスは、音楽と映像エンターテイメントの境界線を曖昧にし、ライブコンサート、歌詞ビデオ、舞台裏映像、インフルエンサーによる音楽ベースのコンテンツ制作のようなハイブリッドフォーマットを生み出した。このようなクロスメディア・エクスペリエンスは、ストリーミング・プラットフォームがユーザーを長く維持し、新しい形のエンゲージメントと収益化を生み出すのに役立っている。


市場促進要因

- 新興市場におけるスマートフォンとインターネットの普及:アジア、アフリカ、中南米の国々でスマートフォンの普及が急速に進み、手頃な価格でインターネットにアクセスできるようになったことで、世界のリスナー層が大幅に拡大した。何百万人という初めてのユーザーがデジタル音楽のエコシステムに参入し、ストリーミング・プラットフォームの加入者数を押し上げ、これまで未開拓だった市場を開拓している。
- AIと機械学習によるパーソナライズされたリスニング:ユーザーの行動、ムード、ジャンルの嗜好、さらには時間帯までも分析するAIを搭載したアルゴリズムが、ユーザーとのエンゲージメントを深めている。ハイパーパーソナライズされたプレイリスト、ムードベースのレコメンデーション、自動ディスカバリーツールは、リスナーの満足度を高め、リテンションを維持するために不可欠な機能となっている。

市場の課題

- アーティストの報酬とロイヤリティ分配の紛争:業界の成長にもかかわらず、多くのアーティストが、特に広告付きのプラットフォームにおいて、ストリームごとの支払いが低いことに不満を表明し続けている。レベニューシェアモデルは依然として論争の的となっており、特にインディーズや知名度の低いミュージシャンの公正な報酬をめぐる議論を巻き起こしている。
- プラットフォームの飽和と市場競争:世界的な音楽ストリーミング空間はますます混雑し、世界的な大手と地域的なサービスの両方が、ユーザーの注目を集めるために競争している。熾烈な価格競争、独占コンテンツの争奪戦、ユーザーのプラットフォーム疲労が、市場における持続可能性と差別化を難しくしている。

市場動向

- ソーシャルメディアやクリエイター・エコシステムとの統合:プラットフォームは、ユーザーがプレイリストを共有したり、音楽コンテンツでコラボレーションしたり、インフルエンサーを通じて音楽を発見したりできる、ソーシャル・インタラクティブ・スペースへと進化している。コラボレーションプレイリスト、アプリ内ビデオクリップ、アーティストとファンのエンゲージメントツールなどの機能は、ストリーミングとソーシャルネットワーキングの境界線を曖昧にしている。
- 没入型オーディオと次世代リスニング体験:空間オーディオ、ドルビーアトモス、ハイレゾロスレスフォーマットの採用は、特にプレミアム加入者の間で支持を集めている。VR/ARコンサート体験やスマートスピーカーとの統合と相まって、トレンドはより没入的で多次元的な音楽消費へと向かっている。


オンデマンド・ストリーミングが音楽ストリーミング市場をリードしているのは、ユーザーに比類のないコントロール、パーソナライズ、膨大な音楽ライブラリーへの即時アクセスをいつでもどこでも提供できるからだ。

オンデマンド・ストリーミングが音楽ストリーミング市場を支配しているのは、主にそれがリスナーに提供する自由と柔軟性のためである。従来のラジオやキュレーションされたプレイリストとは異なり、オンデマンド・プラットフォームは、特定の曲、アルバム、アーティスト、プレイリストなど、ユーザーが聴きたいものを好きな時に正確に選べるようにする。特に、利便性、パーソナライゼーション、インスタント・グラティフィケーションが高く評価される世界では、このレベルのコントロールは、現代の音楽消費習慣の中心となっている。消費者は、曲をスキップしたり、カスタムプレイリストを作ったり、オフラインで音楽を保存したり、自分のリスニングパターンや気分、好みに合わせたAI主導のレコメンデーションを受けたりすることができる。これらの機能は、ユーザー体験を受動的なリスニングから能動的なキュレーションの旅へと変える。さらに、オンデマンド・ストリーミング・サービスは、スマートフォン、スマート・スピーカー、自動車、ウェアラブル・デバイスを通じて日常生活に深く溶け込んでおり、1日のあらゆる瞬間に音楽にアクセスできるようになっている。アーティストやレコード・レーベルにとって、このフォーマットはまた、ファンのエンゲージメントやトラック・パフォーマンスに関する強力なデータ・インサイトを提供し、よりスマートなプロモーションやコンテンツ戦略を可能にする。

アプリが音楽ストリーミング市場をリードしているのは、スマートフォンやコネクテッドデバイスで、パーソナライズされた機能豊富な音楽体験にシームレスに外出先からアクセスできるからだ。

モバイルおよびデスクトップ・アプリケーションは、その利便性、双方向性、ユーザーのライフスタイルへの適応性により、音楽ストリーミングの主要なアクセス・ポイントとなっている。スマートフォンと高速インターネットの世界的な台頭により、スポティファイ、アップル・ミュージック、ユーチューブ・ミュージック、地域プラットフォームなどの音楽ストリーミング・アプリは、リスナーが音楽を消費する方法に革命をもたらし、ライブラリ全体をポケットに入れて持ち運べるようになった。これらのアプリは、単に音楽を再生するだけでなく、スマートなパーソナライズアルゴリズム、キュレーションされたプレイリスト、オフラインリスニング、リアルタイムの歌詞、ポッドキャストとの統合、ソーシャル共有機能など、ユーザーフレンドリーなインターフェイスのすべてを提供している。さらに、アプリはスマートスピーカー、フィットネストラッカー、自動車、ホームエンターテイメントシステムと互換性のあるスマートエコシステムに深く統合されており、音楽へのアクセスをより没入的でユビキタスなものにしている。プッシュ通知、ゲーミフィケーション、アーティストとのインタラクション、AIによるサジェストも、日々のユーザーエンゲージメントに貢献し、より高いリテンションと長時間のリスニングセッションを促している。無料の広告付きモデルから段階的なサブスクリプションまで、アプリは多様な層や地域に適した柔軟な収益化経路を提供する。ブラウザベースのアクセスや他のレガシーなフォーマットとは対照的に、音楽ストリーミングアプリは、現代のデジタル行動に沿った、ダイナミックで進化し、応答性の高いプラットフォームを提供し、市場でのリーダーシップを確固たるものにしている。

オーディオが音楽ストリーミング市場をリードしているのは、便利でデータ効率に優れ、没入感のあるリスニング体験を提供し、さまざまな活動や環境においてユーザーの日常生活にシームレスにフィットするからだ。

オーディオコンテンツ、特に音楽とポッドキャストの形態が音楽ストリーミング市場を支配しているのは、それが人々の生活、移動、マルチタスクの方法に完全に合致しているからである。視覚的な注意と高い帯域幅を必要とするビデオコンテンツとは異なり、オーディオストリーミングは軽量であるため、ユーザーはワークアウト中、通勤中、勉強中、料理中、あるいは仕事中でも、日常生活を中断することなくリスニングを楽しむことができる。ワイヤレスイヤホン、スマートスピーカー、携帯電話の使用が増えたことで、オーディオの利用範囲がさらに広がり、事実上どこでもアクセスできるようになりました。オーディオはデータ消費量も少ないため、新興市場やインターネットアクセスが限られているユーザーにとっては特に重要だ。スポティファイ、アップル・ミュージック、アマゾン・ミュージックのようなプラットフォームは、HD、ロスレス、または空間オーディオ・オプションを提供し、プレミアム・ユーザーの没入感を高める音質の向上に継続的に投資している。さらに、パーソナライズされたプレイリスト、アルゴリズムに基づく曲の提案、ムードに特化したリスニングの台頭は、オーディオストリーミングをより感情的かつ文脈的に魅力的なものにしている。プライベートで、カスタマイズ可能で、押し付けがましくない体験にユーザーが傾倒する中、オーディオは、利便性、感情、アクセシビリティを兼ね備え、現在のところ他のメディアにはない、ストリーミング業界で好まれるフォーマットとしてリードし続けている。

個人セグメントが音楽ストリーミング市場をリードしているのは、各ユーザーの好みやライフスタイルに合わせた、パーソナライズされた柔軟で手頃なリスニング体験を提供しているからである。

音楽ストリーミング市場における個人ユーザー・セグメントの優位性は、リスナー一人ひとりの好みや気分、日課を反映した、個人的で外出先でも楽しめるエンターテインメントへの需要が高まっていることに起因している。個人サブスクリプションや無料アカウントによって、ユーザーはカスタムプレイリストを作成したり、楽曲に「いいね!」を付けたりスキップしたり、リスニング行動に基づいてアルゴリズムでキュレートされた提案を受けたりしながら、自分だけの音楽の旅を作り上げることができる。このような機能は、ファミリープランや公開放送のような共有型や受動的な形式とは異なり、ユーザーに自分の体験に対する所有感を与える。さらに、個人プランは通常、グループ契約よりも低価格であるため、特に新興市場において、学生や若年層、単独ユーザーにとって魅力的な選択肢となっている。また、モバイル・ファースト行動の台頭も重要な役割を果たしている。プラットフォームはユーザーデータを活用し、パーソナライズされたコンテンツ、限定アーティストのレコメンデーション、リスニング統計を提供することでエンゲージメントを高め、個人とサービスとのつながりを深めている。

サブスクリプションが音楽ストリーミング市場をリードしているのは、ユーザーの満足度と長期的なエンゲージメントを高める、広告のない、高品質で機能豊富な体験を提供するからだ。

サブスクリプション・ベース・モデルは、現代の消費者の期待に沿う、途切れることのないプレミアムなリスニング体験を提供できることから、音楽ストリーミング業界で圧倒的な力を持つようになった。加入者は、広告なしの再生、オフラインダウンロード、より高い音質、無制限のスキップ、ユーザーの満足度と利便性を高める独占コンテンツなど、さまざまな特典を利用できる。このモデルは、より没入的でパーソナライズされた体験をサポートし、ユーザーは広告や制限によるフラストレーションを感じることなく、音楽により深く関わることができる。さらに、音楽ストリーミング・サービスは、サブスクリプション収入を使って、より優れたコンテンツのキュレーション、アーティストとのコラボレーション、AIを活用したレコメンデーション、ユーザーインターフェースの改善などに投資し、品質とロイヤリティの好循環を生み出している。消費者は、シームレスで充実したデジタル体験をますます優先するようになり、特に、家族プラン、学生割引、通信事業者との提携とバンドルされた場合、サブスクリプションが提供する付加価値に喜んでお金を払うようになっている。ビジネス面では、サブスクリプションは予測可能で定期的な収益源となるため、プラットフォームは技術革新を行いやすく、アーティストの報酬を維持しやすくなる。


北米が音楽ストリーミング市場をリードしているのは、先進的なデジタルインフラ、スマートフォンの高い普及率、サブスクリプション型エンターテイメントの消費者への普及が背景にある。

世界の音楽ストリーミング市場における北米の優位性は、高速インターネットへのアクセスの普及、テクノロジーに精通した人口、スマートフォンやコネクテッドデバイスの成熟市場など、確立されたデジタルエコシステムによるところが大きい。この地域には、スポティファイ、アップル・ミュージック、アマゾン・ミュージック、パンドラといった世界有数の音楽ストリーミング・プラットフォームがあり、米国とカナダの消費者に深く浸透し、大きなブランド・ロイヤルティを持っている。さらに、北米のユーザーはデジタル・コンテンツにお金を払うことに強い意欲を示しており、サブスクリプション・ベース・モデルはこの地域で大きな成功を収めている。個人で楽しむ文化、スマートホームデバイスの頻繁な使用、ポッドキャストやオーディオブックの利用者の増加が、これらのプラットフォームにおけるエンゲージメントとリテンションの向上にさらに貢献している。さらに、積極的なマーケティング、アーティストの独占配信、ロスレスオーディオや空間音響などの技術革新の早期導入、ソーシャルメディアやフィットネスアプリとの統合が、ストリーミングサービスがこの地域の進化するライフスタイルの需要に応えるのに役立っている。北米はまた、知的財産権の保護が徹底しているため、大手レコード会社や独立系アーティストがストリーミング・プラットフォームを通じて積極的に作品を配信し、コンテンツ・ライブラリーが充実しているというメリットもある。


- 2025年2月、スポティファイはアルゼンチンで、新進アーティストを支援するための音楽コンテスト「Mi Primer Escenario」(マイ・ファースト・ステージ)を開始した。このコンテストは、アルゼンチンの新進気鋭のミュージシャンに才能を披露し、リスナーと交流する機会を提供するもので、最優秀賞には、メジャーな音楽フェスティバルであるキルメス・ロックで、実績のあるアーティストと共にパフォーマンスする枠が与えられる。
- 2024年12月、アップル社(Apple Music)は、3つの新しい放送局を開設し、ライブ・グローバル・ラジオの提供を拡大した:Apple Música Uno、Apple Music Club、Apple Music Chillである。これらの局は、Apple Music 1、Hits、Countryに加わり、リスナーに多様なアーティストがホストを務めるより独占的な番組を提供する。Apple Música Unoはラテンミュージックに焦点を当て、Becky Gがホストを務め、Apple Music Clubはダンスミュージックやエレクトロニックミュージックの愛好家に向け、トップDJによるミックスを提供する。Apple Music Chillは、リラックスできる音楽を流し続け、心を落ち着かせることができる。
- 2024年8月、Amazon.com, Inc. (Amazon Music)は、iOSとAndroidで米国の一部の顧客向けにベータ版を提供中のAIプレイリストジェネレーター、Maestroを発表した。さらに、Amazon MusicはAIが生成するポッドキャストの「トピックス」タグを導入しており、リスナーはエピソードの説明文の下にあるタグをタップすることで関連コンテンツを発見できる。ユーザーは、Amazon Musicアプリを最新版にアップデートし、ポッドキャスト・セクションに移動することで、The Daily、SmartLess、This American Lifeなどの人気ポッドキャストでこれらのタグを見つけることができる。


本レポートの対象
- 歴史的年:2019年
- 基準年2024
- 推定年2025
- 予測年2030

本レポートの対象分野
- 音楽ストリーミング市場の価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

サービス別
- オンデマンド・ストリーミング
- ライブストリーミング

コンテンツタイプ別
- オーディオ
- ビデオ

収益チャネル別
- サブスクリプション
- サブスクリプション

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を理解し、市場に存在する企業をリストアップするために行われた。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースの分析などの第三者情報源からなる。二次ソースからデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要なプレーヤーと電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引を行いました。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、この業界に関連する団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが、市場中心の戦略を調整するのに役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、この業界に関する競合知識を高めることもできます。

***注:ご注文確認後、レポートのお届けまで48時間(2営業日)かかります。

ページTOPに戻る


目次

目次

1.エグゼクティブ・サマリー
2.市場ダイナミクス
2.1.市場促進要因と機会
2.2.市場の阻害要因と課題
2.3.市場動向
2.3.1.XXXX
2.3.2.XXXX
2.3.3.XXXX
2.3.4.XXXX
2.3.5.XXXX
2.4.サプライチェーン分析
2.5.政策と規制の枠組み
2.6.業界専門家の見解
3.調査方法
3.1.二次調査
3.2.一次データ収集
3.3.市場形成と検証
3.4.レポート作成、品質チェック、納品
4.市場構造
4.1.市場への配慮
4.2.前提条件
4.3.制限事項
4.4.略語
4.5.出典
4.6.定義
5.経済・人口統計
6.世界の音楽ストリーミング市場の展望
6.1.市場規模(金額ベース
6.2.地域別市場シェア
6.3.地域別市場規模および予測
6.4.市場規模・予測:サービス別
6.5.市場規模・予測:プラットフォーム別
6.6.市場規模・予測:コンテンツタイプ別
6.7.市場規模・予測:エンドユース別
6.8.市場規模・予測:収益チャネル別
7.北米音楽ストリーミング市場展望
7.1.市場規模(金額ベース
7.2.国別市場シェア
7.3.サービス別市場規模および予測
7.4.市場規模・予測、プラットフォーム別
7.5.市場規模・予測:コンテンツタイプ別
7.6.市場規模・予測:収益チャネル別
7.7.米国の音楽ストリーミング市場展望
7.7.1.金額別市場規模
7.7.2.サービス別市場規模と予測
7.7.3.コンテンツタイプ別市場規模・予測
7.7.4.収益チャネル別市場規模・予測
7.8.カナダの音楽ストリーミング市場展望
7.8.1.金額別市場規模
7.8.2.サービス別市場規模と予測
7.8.3.コンテンツタイプ別市場規模・予測
7.8.4.収益チャネル別の市場規模と予測
7.9.メキシコ音楽ストリーミング市場展望
7.9.1.金額別市場規模
7.9.2.サービス別市場規模と予測
7.9.3.コンテンツタイプ別市場規模・予測
7.9.4.収益チャネル別市場規模・予測
8.欧州音楽ストリーミング市場展望
8.1.市場規模(金額ベース
8.2.国別市場シェア
8.3.サービス別市場規模および予測
8.4.市場規模・予測、プラットフォーム別
8.5.市場規模・予測:コンテンツタイプ別
8.6.市場規模・予測:収益チャネル別
8.7.ドイツの音楽ストリーミング市場展望
8.7.1.市場規模(金額ベース
8.7.2.サービス別市場規模と予測
8.7.3.コンテンツタイプ別市場規模・予測
8.7.4.収益チャネル別市場規模・予測
8.8.イギリス(UK)の音楽ストリーミング市場展望
8.8.1.金額別市場規模
8.8.2.サービス別市場規模と予測
8.8.3.コンテンツタイプ別市場規模・予測
8.8.4.収益チャネル別の市場規模と予測
8.9.フランス音楽ストリーミング市場展望
8.9.1.金額別市場規模
8.9.2.サービス別市場規模と予測
8.9.3.コンテンツタイプ別市場規模・予測
8.9.4.収益チャネル別市場規模・予測
8.10.イタリアの音楽ストリーミング市場展望
8.10.1.金額別市場規模
8.10.2.サービス別市場規模と予測
8.10.3.コンテンツタイプ別市場規模・予測
8.10.4.収益チャネル別市場規模・予測
8.11.スペイン音楽ストリーミング市場展望
8.11.1.金額別市場規模
8.11.2.サービス別市場規模と予測
8.11.3.コンテンツタイプ別市場規模・予測
8.11.4.収益チャネル別市場規模・予測
8.12.ロシアの音楽ストリーミング市場展望
8.12.1.金額別市場規模
8.12.2.サービス別市場規模・予測
8.12.3.コンテンツタイプ別市場規模・予測
8.12.4.収益チャネル別市場規模・予測
9.アジア太平洋地域の音楽ストリーミング市場展望
9.1.金額別市場規模
9.2.国別市場シェア
9.3.サービス別市場規模および予測
9.4.市場規模・予測、プラットフォーム別
9.5.市場規模・予測:コンテンツタイプ別
9.6.市場規模・予測:収益チャネル別
9.7.中国音楽ストリーミング市場の展望
9.7.1.市場規模(金額ベース
9.7.2.サービス別市場規模と予測
9.7.3.コンテンツタイプ別市場規模・予測
9.7.4.収益チャネル別市場規模・予測
9.8.日本の音楽ストリーミング市場の展望
9.8.1.金額別市場規模
9.8.2.サービス別市場規模と予測
9.8.3.コンテンツタイプ別市場規模・予測
9.8.4.収益チャネル別の市場規模と予測
9.9.インド音楽ストリーミング市場の展望
9.9.1.金額別市場規模
9.9.2.サービス別市場規模と予測
9.9.3.コンテンツタイプ別市場規模・予測
9.9.4.収益チャネル別市場規模・予測
9.10.オーストラリア音楽ストリーミング市場展望
9.10.1.金額別市場規模
9.10.2.サービス別市場規模と予測
9.10.3.コンテンツタイプ別市場規模・予測
9.10.4.収益チャネル別市場規模・予測
9.11.韓国の音楽ストリーミング市場展望
9.11.1.金額別市場規模
9.11.2.サービス別市場規模と予測
9.11.3.コンテンツタイプ別市場規模・予測
9.11.4.収益チャネル別市場規模・予測
10.南米の音楽ストリーミング市場展望
10.1.金額別市場規模
10.2.国別市場シェア
10.3.サービス別市場規模および予測
10.4.市場規模・予測、プラットフォーム別
10.5.市場規模・予測:コンテンツタイプ別
10.6.市場規模・予測:収益チャネル別
10.7.ブラジル音楽ストリーミング市場展望
10.7.1.市場規模(金額ベース
10.7.2.サービス別市場規模と予測
10.7.3.コンテンツタイプ別市場規模・予測
10.7.4.収益チャネル別市場規模・予測
10.8.アルゼンチン音楽ストリーミング市場展望
10.8.1.金額別市場規模
10.8.2.サービス別市場規模と予測
10.8.3.コンテンツタイプ別市場規模・予測
10.8.4.収益チャネル別の市場規模と予測
10.9.コロンビアの音楽ストリーミング市場展望
10.9.1.金額ベースの市場規模
10.9.2.サービス別市場規模及び予測
10.9.3.コンテンツタイプ別市場規模・予測
10.9.4.収益チャネル別市場規模・予測
11.中東・アフリカ音楽ストリーミング市場展望
11.1.金額別市場規模
11.2.国別市場シェア
11.3.サービス別市場規模および予測
11.4.市場規模・予測、プラットフォーム別
11.5.市場規模・予測:コンテンツタイプ別
11.6.市場規模・予測:収益チャネル別
11.7.アラブ首長国連邦(UAE)の音楽ストリーミング市場展望
11.7.1.市場規模(金額ベース
11.7.2.サービス別市場規模と予測
11.7.3.コンテンツタイプ別市場規模・予測
11.7.4.収益チャネル別市場規模・予測
11.8.サウジアラビアの音楽ストリーミング市場展望
11.8.1.金額別市場規模
11.8.2.サービス別の市場規模と予測
11.8.3.コンテンツタイプ別市場規模・予測
11.8.4.収益チャネル別の市場規模と予測
11.9.南アフリカの音楽ストリーミング市場展望
11.9.1.金額別市場規模
11.9.2.サービス別市場規模と予測
11.9.3.コンテンツタイプ別市場規模・予測
11.9.4.収益チャネル別市場規模・予測
12.競争環境
12.1.競合ダッシュボード
12.2.主要企業の事業戦略
12.3.主要プレーヤーの市場シェアの洞察と分析、2024年
12.4.主要プレーヤーの市場ポジショニングマトリックス
12.5.ポーターの5つの力
12.6.企業プロフィール
12.6.1.アマゾン・ドット・コム
12.6.1.1.会社概要
12.6.1.2.会社概要
12.6.1.3.財務ハイライト
12.6.1.4.地理的洞察
12.6.1.5.事業セグメントと業績
12.6.1.6.製品ポートフォリオ
12.6.1.7.主要役員
12.6.1.8.戦略的な動きと展開
12.6.2.スポティファイ・テクノロジーS.A.
12.6.3.アップル
12.6.4.グーグル合同会社
12.6.5.IDAGIO
12.6.6.Soundcloud Global Limited & Co.Kg
12.6.7.Audiomack
12.6.8.Deezer SA
12.6.9.ナップスター
12.6.10.パンドラ・メディア
12.6.11. アイハートメディア社
12.6.12.シリウスXMホールディングス
12.6.13.タイダル
12.6.14.テンセント・ホールディングス
12.6.15.JioSaavn
12.6.16.ネットイース
12.6.17.ウィンク・ミュージック
12.6.18.株式会社ライン
12.6.19.トランスネット・ミュージック・リミテッド
12.6.20.アンガミ
13.戦略的提言
14.付録
14.1.よくある質問
14.2.注意事項
14.3.関連レポート
15.免責事項


 

ページTOPに戻る



図表リスト

図表一覧

図1:世界の音楽ストリーミング市場規模(USD Billion)、地域別、2024年・2030年
図2: 市場魅力度指数(2030年地域別
図3: 市場魅力度指数(2030年セグメント別)
図4:音楽ストリーミングの世界市場規模(金額ベース)(2019年、2024年、2030F)(単位:百万米ドル
図5:音楽ストリーミング世界市場地域別シェア(2024年)
図6:北米の音楽ストリーミング市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F)(単位:百万米ドル)
図7:北米音楽ストリーミング市場国別シェア(2024年)
図8: 米国の音楽ストリーミング市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:百万米ドル)
図9:カナダの音楽ストリーミング市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F)(単位:百万米ドル)
図10: メキシコ音楽ストリーミング市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:百万米ドル)
図11: 欧州の音楽ストリーミング市場規模:金額 (2019, 2024 & 2030F) (単位:USD Million)
図12: 欧州音楽ストリーミング市場国別シェア(2024年)
図13:ドイツの音楽ストリーミング市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:百万米ドル)
図14:イギリス(UK)の音楽ストリーミング市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:百万米ドル)
図15:フランス 音楽ストリーミング市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F)(単位:百万米ドル)
図16:イタリアの音楽ストリーミング市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:百万米ドル)
図17:スペインの音楽ストリーミング市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:百万米ドル)
図18:ロシアの音楽ストリーミング市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:百万米ドル)
図19:アジア太平洋地域の音楽ストリーミング市場規模:金額(2019年、2024年、2030年)(単位:百万米ドル)
図20:アジア太平洋地域の音楽ストリーミング市場国別シェア(2024年)
図21:中国 音楽ストリーミング市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:百万米ドル)
図22:日本の音楽ストリーミング市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030年)(単位:百万米ドル)
図23:インドの音楽ストリーミング市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:百万米ドル)
図24:オーストラリア 音楽ストリーミング市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:百万米ドル)
図25:韓国の音楽ストリーミング市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:百万米ドル)
図26:南米の音楽ストリーミング市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:百万米ドル)
図27:南米の音楽ストリーミング市場南米の音楽ストリーミング市場国別シェア(2024年)
図28:ブラジルの音楽ストリーミング市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:百万米ドル)
図29: アルゼンチンアルゼンチン音楽ストリーミング市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:百万米ドル)
図30:コロンビアの音楽ストリーミング市場コロンビアの音楽ストリーミング市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:百万米ドル)
図31:中東・アフリカ音楽ストリーミング市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:百万米ドル)
図 32:中東・アフリカ音楽ストリーミング市場国別シェア(2024年)
図33: アラブ首長国連邦(UAEアラブ首長国連邦(UAE)の音楽ストリーミング市場規模:金額(2019年、2024年、2030F) (単位:百万米ドル)
図34:サウジアラビアの音楽ストリーミング市場規模:金額(2019年、2024年、2030F) (単位:百万米ドル)
図35:サウジアラビアの音楽ストリーミング市場規模南アフリカの音楽ストリーミング市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:百万米ドル)
図36:世界の音楽ストリーミング市場のポーターの5つの力

 


表一覧

表1:世界の音楽ストリーミング市場スナップショット(セグメント別)(2024年・2030年)(単位:億米ドル
表2:音楽ストリーミング市場の影響要因(2024年
表3:上位10カ国の経済スナップショット(2022年
表4:その他の主要国の経済スナップショット(2022年
表5:外国通貨から米国通貨への平均為替レートドル
表6:音楽ストリーミングの世界市場規模・予測:地域別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル)
表7:音楽ストリーミングの世界市場規模・予測:サービス別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル)
表8:音楽ストリーミングの世界市場規模・予測:プラットフォーム別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル)
表9:音楽ストリーミングの世界市場規模・予測:コンテンツタイプ別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル)
表10:音楽ストリーミングの世界市場規模・予測:エンドユース別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル)
表11:音楽ストリーミングの世界市場規模・予測:収益チャネル別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル)
表12:北米の音楽ストリーミング市場規模・予測:サービス別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル)
表13:北米音楽ストリーミング市場規模・予測:プラットフォーム別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル)
表14:北米音楽ストリーミング市場規模・予測:コンテンツタイプ別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル)
表15:北米音楽ストリーミング市場規模・予測:収益チャネル別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル)
表16:米国の音楽ストリーミング市場規模・予測:サービス別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル)
表17:米国の音楽ストリーミング市場規模・予測:コンテンツタイプ別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル)
表18:米国の音楽ストリーミング市場規模・予測:収益チャネル別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル)
表19:カナダの音楽ストリーミング市場規模・予測:サービス別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル)
表20:カナダの音楽ストリーミング市場規模・予測:コンテンツタイプ別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル)
表21:カナダの音楽ストリーミング市場規模・予測:収益チャネル別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル)
表22:メキシコの音楽ストリーミング市場規模・予測:サービス別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル)
表23:メキシコの音楽ストリーミング市場規模・予測:コンテンツタイプ別(2019~2030F)(単位:USD Million)
表24:メキシコの音楽ストリーミング市場規模・予測:収益チャネル別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル)
表25:欧州音楽ストリーミング市場規模・予測:サービス別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表26:欧州音楽ストリーミング市場欧州音楽ストリーミング市場規模・予測:プラットフォーム別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表27:欧州音楽ストリーミング市場欧州音楽ストリーミング市場規模・予測:コンテンツタイプ別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表28:欧州音楽ストリーミング市場規模・予測:収益チャネル別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表29:ドイツドイツ 音楽ストリーミング市場規模・予測:サービス別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表30:ドイツの音楽ストリーミング市場ドイツ音楽ストリーミング市場規模・予測:コンテンツタイプ別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表31:ドイツの音楽ストリーミング市場ドイツの音楽ストリーミング市場規模・予測:収益チャネル別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表 32: ドイツの音楽ストリーミング市場イギリス(UK)の音楽ストリーミング市場規模・予測:サービス別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル)
表33:英国(UK)の音楽ストリーミング市場イギリス(英国)の音楽ストリーミング市場規模・予測:コンテンツタイプ別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表34:イギリス(英国)の音楽ストリーミング市場規模・予測:収益チャネル別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表35:フランスフランス 音楽ストリーミング市場規模・予測:サービス別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表36:フランスの音楽ストリーミング市場フランス音楽ストリーミング市場規模・予測:コンテンツタイプ別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表37:フランスの音楽ストリーミング市場フランス音楽ストリーミング市場規模・予測:収益チャネル別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表38:イタリアイタリアの音楽ストリーミング市場規模・予測:サービス別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル)
表39:イタリアの音楽ストリーミング市場イタリアの音楽ストリーミング市場規模・予測:コンテンツタイプ別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表40:イタリアの音楽ストリーミング市場イタリアの音楽ストリーミング市場規模・予測:収益チャネル別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表41:スペイン音楽ストリーミング市場スペインの音楽ストリーミング市場規模・予測:サービス別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表42:スペインの音楽ストリーミング市場スペインの音楽ストリーミング市場規模・予測:コンテンツタイプ別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表43:スペインの音楽ストリーミング市場スペインの音楽ストリーミング市場規模・予測:収益チャネル別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表44:ロシアロシア 音楽ストリーミング市場規模・予測:サービス別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表45:ロシアの音楽ストリーミング市場ロシア 音楽ストリーミング市場規模・予測:コンテンツタイプ別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表46:ロシアの音楽ストリーミング市場ロシアの音楽ストリーミング市場規模・予測:収益チャネル別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表47:ロシアアジア太平洋地域の音楽ストリーミング市場規模・予測:サービス別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル)
表48:アジア太平洋地域の音楽ストリーミング市場アジア太平洋地域の音楽ストリーミング市場規模・予測:プラットフォーム別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表49:アジア太平洋地域の音楽ストリーミング市場アジア太平洋地域の音楽ストリーミング市場規模・予測:コンテンツタイプ別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表50:アジア太平洋地域の音楽ストリーミング市場規模・予測:収益チャネル別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル)
表51:アジア太平洋地域の音楽ストリーミング市場中国 音楽ストリーミング市場規模・予測:サービス別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表52:中国音楽ストリーミング市場中国音楽ストリーミング市場規模・予測:コンテンツタイプ別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表53:中国音楽ストリーミング市場中国音楽ストリーミング市場規模・予測:収益チャネル別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表54:中国音楽ストリーミング市場日本の音楽ストリーミング市場規模・予測:サービス別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表55:日本の音楽ストリーミング市場日本の音楽ストリーミング市場規模・予測:コンテンツタイプ別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表56:日本の音楽ストリーミング市場日本の音楽ストリーミング市場規模・予測:収益チャネル別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表57:インドインド 音楽ストリーミング市場規模・予測:サービス別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表58:インドの音楽ストリーミング市場インド音楽ストリーミング市場規模・予測:コンテンツタイプ別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表59:インドの音楽ストリーミング市場インド音楽ストリーミング市場規模・予測:収益チャネル別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表60:オーストラリア 音楽ストリーミング市場規模・予測:サービス別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル)
表61:オーストラリアの音楽ストリーミング市場オーストラリア音楽ストリーミング市場規模・予測:コンテンツタイプ別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表62:オーストラリアの音楽ストリーミング市場オーストラリア音楽ストリーミング市場規模・予測:収益チャネル別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表63:オーストラリア韓国 音楽ストリーミング市場規模・予測:サービス別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表64:韓国の音楽ストリーミング市場韓国音楽ストリーミング市場規模・予測:コンテンツタイプ別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表65:韓国の音楽ストリーミング市場韓国の音楽ストリーミング市場規模・予測:収益チャネル別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表 66:南米の音楽ストリーミング市場規模・予測:サービス別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表67:南米の音楽ストリーミング市場南米の音楽ストリーミング市場規模・予測:プラットフォーム別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表 68:南米の音楽ストリーミング市場規模・予測:コンテンツタイプ別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表69:南米の音楽ストリーミング市場南米の音楽ストリーミング市場規模・予測:収益チャネル別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表70:ブラジル音楽ストリーミング市場規模・予測:サービス別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表71:ブラジルの音楽ストリーミング市場ブラジル音楽ストリーミング市場規模・予測:コンテンツタイプ別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表72:ブラジルの音楽ストリーミング市場ブラジル音楽ストリーミング市場規模・予測:収益チャネル別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表73:アルゼンチン音楽ストリーミング市場アルゼンチン 音楽ストリーミング市場規模・予測:サービス別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表74:アルゼンチンの音楽ストリーミング市場アルゼンチンの音楽ストリーミング市場規模・予測:コンテンツタイプ別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表75:アルゼンチンの音楽ストリーミング市場アルゼンチンの音楽ストリーミング市場規模・予測:収益チャネル別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表76:コロンビアの音楽ストリーミング市場コロンビアの音楽ストリーミング市場規模・予測:サービス別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表77:コロンビアの音楽ストリーミング市場コロンビアの音楽ストリーミング市場規模・予測:コンテンツタイプ別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表78:コロンビアの音楽ストリーミング市場コロンビアの音楽ストリーミング市場規模・予測:収益チャンネル別(2019~2030F) (単位:百万米ドル)
表 79:中東・アフリカ音楽ストリーミング市場規模・予測:サービス別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表80:中東・アフリカ音楽ストリーミング市場規模・予測:プラットフォーム別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表 81:中東・アフリカ音楽ストリーミング市場規模・予測:コンテンツタイプ別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表82:中東・アフリカ音楽ストリーミング市場規模・予測:収益チャネル別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表83:アラブ首長国連邦(UAEアラブ首長国連邦(UAE)の音楽ストリーミング市場規模・予測:サービス別(2019年~2030F) (単位:百万米ドル)
表84:アラブ首長国連邦(UAE)の音楽ストリーミング市場アラブ首長国連邦(UAE)の音楽ストリーミング市場規模・予測:コンテンツタイプ別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
第85表 アラブ首長国連邦(UAE)アラブ首長国連邦(UAE)の音楽ストリーミング市場規模・予測:収益チャネル別(2019年~2030F) (単位:百万米ドル)
表86:サウジアラビアの音楽ストリーミング市場規模・予測:サービス別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表87:サウジアラビアの音楽ストリーミング市場規模・予測:コンテンツタイプ別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表88:サウジアラビアの音楽ストリーミング市場規模・予測:収益チャネル別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表89:南アフリカの音楽ストリーミング市場規模・予測:サービス別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル)
表90:南アフリカの音楽ストリーミング市場南アフリカの音楽ストリーミング市場規模・予測:コンテンツタイプ別(2019~2030F)(単位:百万米ドル)
表91:南アフリカの音楽ストリーミング市場規模・予測:収益チャネル別(2019年~2030F)(単位:百万米ドル)
表92:南アフリカの音楽ストリーミング市場上位5社の競争ダッシュボード(2024年
表93:音楽ストリーミング市場における主要プレイヤーの市場シェア洞察と分析(2024年

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The music streaming market has fundamentally reshaped the global music industry, shifting consumer behavior from ownership-based models like CDs and downloads to access-based digital platforms. Streaming services offer instant access to millions of tracks across genres, languages, and cultures, revolutionizing how audiences discover, consume, and interact with music. As of 2025, music streaming is not just the dominant mode of music consumption it is the engine driving the industry's revenue, innovation, and global reach. The explosive growth of platforms like Spotify, Apple Music, Amazon Music, YouTube Music, and regional services such as Gaana, JioSaavn, and Tencent Music underscores the global appetite for on-demand, personalized music experiences. With the ubiquity of smartphones, expanding internet connectivity, and rising demand for convenient, ad-free listening, the music streaming ecosystem has become a central part of everyday life for billions around the world. One of the core drivers of this market is its ability to personalize and adapt to users’ tastes through data-driven algorithms and artificial intelligence. Platforms analyze user preferences, listening patterns, and behavior to offer highly curated playlists, tailored recommendations, and mood-based channels. This personalization not only enhances user engagement but also creates new avenues for artists to reach niche and global audiences without the need for traditional intermediaries.

According to the research report “Global Music Streaming Market Outlook, 2030” published by Bonafide Research, the global Music Streaming market is projected to reach market size of USD 104.02 Billion by 2030 increasing from USD 46.21 Billion in 2024, growing with 14.79% CAGR by 2025-30. The proliferation of freemium models where users can access music for free with ads, or upgrade to premium versions for an ad-free, offline experience has made music more accessible across socio-economic segments. As a result, streaming has democratized music consumption, enabling even independent artists to gain visibility and generate income without the backing of major record labels. Another major contributor to the streaming boom is the integration of music services with smart technologies. The rise of smart speakers, connected cars, wearable devices, and voice assistants has enhanced the accessibility and functionality of streaming platforms. Users can now stream music seamlessly while driving, working out, or managing household tasks through voice commands and cross-platform syncing. Additionally, video-based streaming services like YouTube have blurred the lines between music and visual entertainment, giving rise to hybrid formats like live concerts, lyric videos, behind-the-scenes footage, and music-based content creation by influencers. These cross-medium experiences are helping streaming platforms retain users longer and generate new forms of engagement and monetization.


Market Drivers

• Surge in Smartphone and Internet Penetration in Emerging Markets: The rapid increase in smartphone adoption and affordable internet access in countries across Asia, Africa, and Latin America has significantly expanded the global listener base. Millions of first-time users are entering the digital music ecosystem, boosting subscriber numbers for streaming platforms and opening up previously untapped markets.
• Personalized Listening Through AI and Machine Learning: AI-powered algorithms that analyze user behavior, mood, genre preferences, and even time of day are driving deeper user engagement. Hyper-personalized playlists, mood-based recommendations, and automated discovery tools have become essential features, increasing listener satisfaction and retention.

Market Challenges

• Artist Compensation and Royalty Distribution Disputes: Despite the industry’s growth, many artists continue to express dissatisfaction with low per-stream payouts, especially on ad-supported platforms. The revenue-sharing model remains a contentious issue, sparking debates over fair compensation, especially for independent or lesser-known musicians.
• Platform Saturation and Market Competition: The global music streaming space is increasingly crowded, with both global giants and regional services competing for user attention. Intense price wars, exclusive content battles, and platform fatigue among users challenge sustainability and differentiation in the market.

Market Trends

• Integration with Social Media and Creator Ecosystems: Platforms are evolving into socially interactive spaces, where users can share playlists, collaborate on music content, or discover music through influencers. Features like collaborative playlists, in-app video clips, and artist-fan engagement tools are blurring the lines between streaming and social networking.
• Immersive Audio and Next-Gen Listening Experiences: The adoption of spatial audio, Dolby Atmos, and high-resolution lossless formats is gaining traction, especially among premium subscribers. Combined with VR/AR concert experiences and smart speaker integration, the trend is moving toward more immersive and multidimensional music consumption.


On-demand streaming is leading the music streaming market because it offers users unparalleled control, personalization, and instant access to vast music libraries anytime, anywhere.

On-demand streaming dominates the music streaming market primarily due to the freedom and flexibility it provides to listeners. Unlike traditional radio or curated playlists, on-demand platforms empower users to choose exactly what they want to listen to whether it’s a specific song, album, artist, or playlist whenever they want. This level of control has become central to modern music consumption habits, especially in a world where convenience, personalization, and instant gratification are highly valued. Consumers can skip tracks, build custom playlists, save music offline, and receive AI-driven recommendations tailored to their listening patterns, mood, and preferences. These capabilities transform the user experience from passive listening to an actively curated journey. Additionally, on-demand streaming services are deeply integrated into daily life through smartphones, smart speakers, cars, and wearable devices, making music accessible across all moments of the day. For artists and record labels, the format also offers powerful data insights into fan engagement and track performance, enabling smarter promotion and content strategies.

Apps are leading the music streaming market because they offer seamless, on-the-go access to personalized, feature-rich music experiences across smartphones and connected devices.

Mobile and desktop applications have become the primary access point for music streaming due to their convenience, interactivity, and adaptability to user lifestyles. With the global rise of smartphones and high-speed internet, music streaming apps like Spotify, Apple Music, YouTube Music, and regional platforms have revolutionized how listeners consume music allowing them to carry entire libraries in their pocket. These apps offer much more than just music playback; they provide smart personalization algorithms, curated playlists, offline listening, real-time lyrics, podcast integrations, and social sharing features, all within a user-friendly interface. Moreover, apps are deeply integrated into smart ecosystems compatible with smart speakers, fitness trackers, cars, and home entertainment systems making music access more immersive and ubiquitous. Push notifications, gamification, artist interactions, and AI-driven suggestions also contribute to daily user engagement, encouraging higher retention and longer listening sessions. From free ad-supported models to tiered subscriptions, apps offer flexible monetization paths that suit diverse demographics and geographies. In contrast to browser-based access or other legacy formats, music streaming apps provide a dynamic, evolving, and responsive platform that aligns with modern digital behaviors cementing their leadership in the market.

Audio is leading in the music streaming market because it delivers a convenient, data-efficient, and immersive listening experience that seamlessly fits into users' daily lives across various activities and environments.

Audio content, particularly in the form of music and podcasts, dominates the music streaming market because it aligns perfectly with how people live, move, and multitask. Unlike video content, which demands visual attention and higher bandwidth, audio streaming is lightweight, allowing users to enjoy uninterrupted listening during workouts, commuting, studying, cooking, or even working without disrupting their routines. The increasing use of wireless earbuds, smart speakers, and mobile phones has further amplified audio’s reach, making it accessible virtually anywhere. Audio also requires less data consumption, which is particularly important in emerging markets or for users with limited internet access. Platforms like Spotify, Apple Music, and Amazon Music continuously invest in improving sound quality offering HD, lossless, or spatial audio options enhancing the immersive experience for premium users. Moreover, the rise of personalized playlists, algorithm-based song suggestions, and mood-specific listening has made audio streaming more emotionally and contextually engaging. As users lean into experiences that are private, customizable, and non-intrusive, audio continues to lead as the preferred format in the streaming industry combining convenience, emotion, and accessibility in a way that no other medium currently matches.

The individual segment is leading in the music streaming market because it offers personalized, flexible, and affordable listening experiences tailored to each user's unique preferences and lifestyle.

The dominance of the individual user segment in the music streaming market stems from the growing demand for personal and on-the-go entertainment that reflects each listener’s distinct taste, mood, and routine. Individual subscriptions or free accounts allow users to craft their own musical journey creating custom playlists, liking or skipping tracks, and receiving algorithmically curated suggestions based on their listening behavior. These features empower users to feel a sense of ownership over their experience, unlike shared or passive formats such as family plans or public broadcasts. Furthermore, individual plans are typically priced lower than group subscriptions, making them an attractive option for students, young adults, and solo users, especially in emerging markets. The rise of mobile-first behavior has also played a critical role people want music that follows them everywhere, from their morning workout to their evening wind-down, without the need to coordinate with others. Platforms leverage user data to enhance engagement by delivering personalized content, exclusive artist recommendations, and listening statistics, deepening the individual’s connection to the service.

Subscription is leading in the music streaming market because it provides an ad-free, high-quality, and feature-rich experience that enhances user satisfaction and long-term engagement.

The subscription-based model has emerged as the dominant force in the music streaming industry due to its ability to offer a premium, uninterrupted listening experience that aligns with modern consumer expectations. Subscribers gain access to a wide array of benefits including ad-free playback, offline downloads, higher audio quality, unlimited skips, and exclusive content which collectively enhance user satisfaction and convenience. This model supports a more immersive and personalized experience, allowing users to engage more deeply with music without the frustration of ads or limitations. Moreover, music streaming services use subscription revenue to invest in better content curation, artist collaborations, AI-powered recommendations, and improved user interfaces creating a virtuous cycle of quality and loyalty. As consumers increasingly prioritize seamless and enriched digital experiences, they are more willing to pay for the added value subscriptions offer, especially when bundled with family plans, student discounts, or partnerships with telecom providers. On the business side, subscriptions provide a predictable and recurring revenue stream, making it easier for platforms to innovate and sustain artist payouts.


North America is leading in the music streaming market due to its advanced digital infrastructure, high smartphone penetration, and widespread consumer adoption of subscription-based entertainment.

North America’s dominance in the global music streaming market is largely driven by its well-established digital ecosystem, which includes widespread access to high-speed internet, a tech-savvy population, and a mature market for smartphones and connected devices. The region is home to several of the world's leading music streaming platforms such as Spotify, Apple Music, Amazon Music, and Pandora which have deep market penetration and significant brand loyalty among U.S. and Canadian consumers. Moreover, North American users show a strong willingness to pay for digital content, making subscription-based models highly successful in the region. The culture of individual entertainment, frequent use of smart home devices, and a growing podcast and audiobook audience further contribute to higher engagement and retention on these platforms. Additionally, aggressive marketing, artist exclusives, early adoption of innovations like lossless audio and spatial sound, and integration with social media and fitness apps have helped streaming services cater to the region’s evolving lifestyle demands. North America also benefits from strong intellectual property rights enforcement, which encourages major record labels and independent artists to actively distribute their work through streaming platforms, enriching the content libraries.


• In February 2025, Spotify launched "Mi Primer Escenario" (My First Stage) in Argentina, a music contest designed to support emerging artists. The contest offers up-and-coming Argentine musicians the chance to showcase their talent and connect with listeners, with the grand prize being a performance slot at Quilmes Rock, a major music festival, alongside established acts.
• In December 2024, Apple, Inc. (Apple Music) expanded its live global radio offering with the launch of three new stations: Apple Música Uno, Apple Music Club, and Apple Music Chill. These stations join Apple Music 1, Hits, and Country to provide listeners with more exclusive shows hosted by a diverse range of artists. Apple Música Uno focuses on Latin music, with Becky G as the launch host, while Apple Music Club caters to dance and electronic music enthusiasts with mixes from top DJs. Apple Music Chill offers a calming escape with a continuous flow of relaxing music.
• In August 2024, Amazon.com, Inc. (Amazon Music) launched Maestro, an AI playlist generator currently in beta for select U.S. customers on iOS and Android. Additionally, Amazon Music is introducing AI-generated "Topics" tags for podcasts, allowing listeners to discover related content by tapping on these tags beneath episode descriptions. Users can find these tags on popular podcasts like The Daily, SmartLess, and This American Life by updating to the latest version of the Amazon Music app and navigating to the podcast section.


Considered in this report
• Historic Year: 2019
• Base year: 2024
• Estimated year: 2025
• Forecast year: 2030

Aspects covered in this report
• Music Streaming Market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Service
• On-demand Streaming
• Live Streaming

By Content Type
• Audio
• Video

By Revenue Channels
• Subscription
• Non-Subscription

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and listing out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual report of companies, analyzing the government generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducted trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us we have started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to this industry, government bodies and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.

***Please Note: It will take 48 hours (2 Business days) for delivery of the report upon order confirmation.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Content

1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers & Opportunities
2.2. Market Restraints & Challenges
2.3. Market Trends
2.3.1. XXXX
2.3.2. XXXX
2.3.3. XXXX
2.3.4. XXXX
2.3.5. XXXX
2.4. Supply chain Analysis
2.5. Policy & Regulatory Framework
2.6. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Global Music Streaming Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Share By Region
6.3. Market Size and Forecast, By Geography
6.4. Market Size and Forecast, By Service
6.5. Market Size and Forecast, By Platform
6.6. Market Size and Forecast, By Content Type
6.7. Market Size and Forecast, By End Use
6.8. Market Size and Forecast, By Revenue Channels
7. North America Music Streaming Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Share By Country
7.3. Market Size and Forecast, By Service
7.4. Market Size and Forecast, By Platform
7.5. Market Size and Forecast, By Content Type
7.6. Market Size and Forecast, By Revenue Channels
7.7. United States Music Streaming Market Outlook
7.7.1. Market Size by Value
7.7.2. Market Size and Forecast By Service
7.7.3. Market Size and Forecast By Content Type
7.7.4. Market Size and Forecast By Revenue Channels
7.8. Canada Music Streaming Market Outlook
7.8.1. Market Size by Value
7.8.2. Market Size and Forecast By Service
7.8.3. Market Size and Forecast By Content Type
7.8.4. Market Size and Forecast By Revenue Channels
7.9. Mexico Music Streaming Market Outlook
7.9.1. Market Size by Value
7.9.2. Market Size and Forecast By Service
7.9.3. Market Size and Forecast By Content Type
7.9.4. Market Size and Forecast By Revenue Channels
8. Europe Music Streaming Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast, By Service
8.4. Market Size and Forecast, By Platform
8.5. Market Size and Forecast, By Content Type
8.6. Market Size and Forecast, By Revenue Channels
8.7. Germany Music Streaming Market Outlook
8.7.1. Market Size by Value
8.7.2. Market Size and Forecast By Service
8.7.3. Market Size and Forecast By Content Type
8.7.4. Market Size and Forecast By Revenue Channels
8.8. United Kingdom (UK) Music Streaming Market Outlook
8.8.1. Market Size by Value
8.8.2. Market Size and Forecast By Service
8.8.3. Market Size and Forecast By Content Type
8.8.4. Market Size and Forecast By Revenue Channels
8.9. France Music Streaming Market Outlook
8.9.1. Market Size by Value
8.9.2. Market Size and Forecast By Service
8.9.3. Market Size and Forecast By Content Type
8.9.4. Market Size and Forecast By Revenue Channels
8.10. Italy Music Streaming Market Outlook
8.10.1. Market Size by Value
8.10.2. Market Size and Forecast By Service
8.10.3. Market Size and Forecast By Content Type
8.10.4. Market Size and Forecast By Revenue Channels
8.11. Spain Music Streaming Market Outlook
8.11.1. Market Size by Value
8.11.2. Market Size and Forecast By Service
8.11.3. Market Size and Forecast By Content Type
8.11.4. Market Size and Forecast By Revenue Channels
8.12. Russia Music Streaming Market Outlook
8.12.1. Market Size by Value
8.12.2. Market Size and Forecast By Service
8.12.3. Market Size and Forecast By Content Type
8.12.4. Market Size and Forecast By Revenue Channels
9. Asia-Pacific Music Streaming Market Outlook
9.1. Market Size By Value
9.2. Market Share By Country
9.3. Market Size and Forecast, By Service
9.4. Market Size and Forecast, By Platform
9.5. Market Size and Forecast, By Content Type
9.6. Market Size and Forecast, By Revenue Channels
9.7. China Music Streaming Market Outlook
9.7.1. Market Size by Value
9.7.2. Market Size and Forecast By Service
9.7.3. Market Size and Forecast By Content Type
9.7.4. Market Size and Forecast By Revenue Channels
9.8. Japan Music Streaming Market Outlook
9.8.1. Market Size by Value
9.8.2. Market Size and Forecast By Service
9.8.3. Market Size and Forecast By Content Type
9.8.4. Market Size and Forecast By Revenue Channels
9.9. India Music Streaming Market Outlook
9.9.1. Market Size by Value
9.9.2. Market Size and Forecast By Service
9.9.3. Market Size and Forecast By Content Type
9.9.4. Market Size and Forecast By Revenue Channels
9.10. Australia Music Streaming Market Outlook
9.10.1. Market Size by Value
9.10.2. Market Size and Forecast By Service
9.10.3. Market Size and Forecast By Content Type
9.10.4. Market Size and Forecast By Revenue Channels
9.11. South Korea Music Streaming Market Outlook
9.11.1. Market Size by Value
9.11.2. Market Size and Forecast By Service
9.11.3. Market Size and Forecast By Content Type
9.11.4. Market Size and Forecast By Revenue Channels
10. South America Music Streaming Market Outlook
10.1. Market Size By Value
10.2. Market Share By Country
10.3. Market Size and Forecast, By Service
10.4. Market Size and Forecast, By Platform
10.5. Market Size and Forecast, By Content Type
10.6. Market Size and Forecast, By Revenue Channels
10.7. Brazil Music Streaming Market Outlook
10.7.1. Market Size by Value
10.7.2. Market Size and Forecast By Service
10.7.3. Market Size and Forecast By Content Type
10.7.4. Market Size and Forecast By Revenue Channels
10.8. Argentina Music Streaming Market Outlook
10.8.1. Market Size by Value
10.8.2. Market Size and Forecast By Service
10.8.3. Market Size and Forecast By Content Type
10.8.4. Market Size and Forecast By Revenue Channels
10.9. Colombia Music Streaming Market Outlook
10.9.1. Market Size by Value
10.9.2. Market Size and Forecast By Service
10.9.3. Market Size and Forecast By Content Type
10.9.4. Market Size and Forecast By Revenue Channels
11. Middle East & Africa Music Streaming Market Outlook
11.1. Market Size By Value
11.2. Market Share By Country
11.3. Market Size and Forecast, By Service
11.4. Market Size and Forecast, By Platform
11.5. Market Size and Forecast, By Content Type
11.6. Market Size and Forecast, By Revenue Channels
11.7. United Arab Emirates (UAE) Music Streaming Market Outlook
11.7.1. Market Size by Value
11.7.2. Market Size and Forecast By Service
11.7.3. Market Size and Forecast By Content Type
11.7.4. Market Size and Forecast By Revenue Channels
11.8. Saudi Arabia Music Streaming Market Outlook
11.8.1. Market Size by Value
11.8.2. Market Size and Forecast By Service
11.8.3. Market Size and Forecast By Content Type
11.8.4. Market Size and Forecast By Revenue Channels
11.9. South Africa Music Streaming Market Outlook
11.9.1. Market Size by Value
11.9.2. Market Size and Forecast By Service
11.9.3. Market Size and Forecast By Content Type
11.9.4. Market Size and Forecast By Revenue Channels
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Dashboard
12.2. Business Strategies Adopted by Key Players
12.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2024
12.4. Key Players Market Positioning Matrix
12.5. Porter's Five Forces
12.6. Company Profile
12.6.1. Amazon.com, Inc.
12.6.1.1. Company Snapshot
12.6.1.2. Company Overview
12.6.1.3. Financial Highlights
12.6.1.4. Geographic Insights
12.6.1.5. Business Segment & Performance
12.6.1.6. Product Portfolio
12.6.1.7. Key Executives
12.6.1.8. Strategic Moves & Developments
12.6.2. Spotify Technology S.A.
12.6.3. Apple Inc.
12.6.4. Google LLC
12.6.5. IDAGIO
12.6.6. Soundcloud Global Limited & Co. Kg
12.6.7. Audiomack
12.6.8. Deezer SA
12.6.9. Napster
12.6.10. Pandora Media, Inc.
12.6.11. iHeartMedia Inc.
12.6.12. SiriusXM Holdings Inc.
12.6.13. Tidal
12.6.14. Tencent Holdings Ltd.
12.6.15. JioSaavn
12.6.16. NetEase, Inc.
12.6.17. Wynk Music
12.6.18. Line Corporation
12.6.19. Transsnet Music Limited
12.6.20. Anghami
13. Strategic Recommendations
14. Annexure
14.1. FAQ`s
14.2. Notes
14.3. Related Reports
15. Disclaimer


 

ページTOPに戻る



List of Tables/Graphs

List of Figures

Figure 1: Global Music Streaming Market Size (USD Billion) By Region, 2024 & 2030
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2030
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2030
Figure 4: Global Music Streaming Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Million)
Figure 5: Global Music Streaming Market Share By Region (2024)
Figure 6: North America Music Streaming Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Million)
Figure 7: North America Music Streaming Market Share By Country (2024)
Figure 8: US Music Streaming Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Million)
Figure 9: Canada Music Streaming Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Million)
Figure 10: Mexico Music Streaming Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Million)
Figure 11: Europe Music Streaming Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Million)
Figure 12: Europe Music Streaming Market Share By Country (2024)
Figure 13: Germany Music Streaming Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Million)
Figure 14: United Kingdom (UK) Music Streaming Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Million)
Figure 15: France Music Streaming Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Million)
Figure 16: Italy Music Streaming Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Million)
Figure 17: Spain Music Streaming Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Million)
Figure 18: Russia Music Streaming Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Million)
Figure 19: Asia-Pacific Music Streaming Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Million)
Figure 20: Asia-Pacific Music Streaming Market Share By Country (2024)
Figure 21: China Music Streaming Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Million)
Figure 22: Japan Music Streaming Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Million)
Figure 23: India Music Streaming Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Million)
Figure 24: Australia Music Streaming Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Million)
Figure 25: South Korea Music Streaming Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Million)
Figure 26: South America Music Streaming Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Million)
Figure 27: South America Music Streaming Market Share By Country (2024)
Figure 28: Brazil Music Streaming Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Million)
Figure 29: Argentina Music Streaming Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Million)
Figure 30: Colombia Music Streaming Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Million)
Figure 31: Middle East & Africa Music Streaming Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Million)
Figure 32: Middle East & Africa Music Streaming Market Share By Country (2024)
Figure 33: United Arab Emirates (UAE) Music Streaming Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Million)
Figure 34: Saudi Arabia Music Streaming Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Million)
Figure 35: South Africa Music Streaming Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Million)
Figure 36: Porter's Five Forces of Global Music Streaming Market
 


List pf Tables

Table 1: Global Music Streaming Market Snapshot, By Segmentation (2024 & 2030) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Music Streaming Market, 2024
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2022
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2022
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global Music Streaming Market Size and Forecast, By Geography (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 7: Global Music Streaming Market Size and Forecast, By Service (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 8: Global Music Streaming Market Size and Forecast, By Platform (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 9: Global Music Streaming Market Size and Forecast, By Content Type (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 10: Global Music Streaming Market Size and Forecast, By End Use (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 11: Global Music Streaming Market Size and Forecast, By Revenue Channels (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 12: North America Music Streaming Market Size and Forecast, By Service (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 13: North America Music Streaming Market Size and Forecast, By Platform (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 14: North America Music Streaming Market Size and Forecast, By Content Type (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 15: North America Music Streaming Market Size and Forecast, By Revenue Channels (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 16: United States Music Streaming Market Size and Forecast By Service (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 17: United States Music Streaming Market Size and Forecast By Content Type (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 18: United States Music Streaming Market Size and Forecast By Revenue Channels (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 19: Canada Music Streaming Market Size and Forecast By Service (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 20: Canada Music Streaming Market Size and Forecast By Content Type (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 21: Canada Music Streaming Market Size and Forecast By Revenue Channels (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 22: Mexico Music Streaming Market Size and Forecast By Service (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 23: Mexico Music Streaming Market Size and Forecast By Content Type (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 24: Mexico Music Streaming Market Size and Forecast By Revenue Channels (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 25: Europe Music Streaming Market Size and Forecast, By Service (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 26: Europe Music Streaming Market Size and Forecast, By Platform (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 27: Europe Music Streaming Market Size and Forecast, By Content Type (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 28: Europe Music Streaming Market Size and Forecast, By Revenue Channels (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 29: Germany Music Streaming Market Size and Forecast By Service (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 30: Germany Music Streaming Market Size and Forecast By Content Type (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 31: Germany Music Streaming Market Size and Forecast By Revenue Channels (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 32: United Kingdom (UK) Music Streaming Market Size and Forecast By Service (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 33: United Kingdom (UK) Music Streaming Market Size and Forecast By Content Type (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 34: United Kingdom (UK) Music Streaming Market Size and Forecast By Revenue Channels (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 35: France Music Streaming Market Size and Forecast By Service (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 36: France Music Streaming Market Size and Forecast By Content Type (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 37: France Music Streaming Market Size and Forecast By Revenue Channels (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 38: Italy Music Streaming Market Size and Forecast By Service (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 39: Italy Music Streaming Market Size and Forecast By Content Type (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 40: Italy Music Streaming Market Size and Forecast By Revenue Channels (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 41: Spain Music Streaming Market Size and Forecast By Service (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 42: Spain Music Streaming Market Size and Forecast By Content Type (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 43: Spain Music Streaming Market Size and Forecast By Revenue Channels (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 44: Russia Music Streaming Market Size and Forecast By Service (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 45: Russia Music Streaming Market Size and Forecast By Content Type (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 46: Russia Music Streaming Market Size and Forecast By Revenue Channels (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 47: Asia-Pacific Music Streaming Market Size and Forecast, By Service (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 48: Asia-Pacific Music Streaming Market Size and Forecast, By Platform (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 49: Asia-Pacific Music Streaming Market Size and Forecast, By Content Type (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 50: Asia-Pacific Music Streaming Market Size and Forecast, By Revenue Channels (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 51: China Music Streaming Market Size and Forecast By Service (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 52: China Music Streaming Market Size and Forecast By Content Type (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 53: China Music Streaming Market Size and Forecast By Revenue Channels (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 54: Japan Music Streaming Market Size and Forecast By Service (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 55: Japan Music Streaming Market Size and Forecast By Content Type (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 56: Japan Music Streaming Market Size and Forecast By Revenue Channels (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 57: India Music Streaming Market Size and Forecast By Service (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 58: India Music Streaming Market Size and Forecast By Content Type (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 59: India Music Streaming Market Size and Forecast By Revenue Channels (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 60: Australia Music Streaming Market Size and Forecast By Service (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 61: Australia Music Streaming Market Size and Forecast By Content Type (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 62: Australia Music Streaming Market Size and Forecast By Revenue Channels (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 63: South Korea Music Streaming Market Size and Forecast By Service (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 64: South Korea Music Streaming Market Size and Forecast By Content Type (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 65: South Korea Music Streaming Market Size and Forecast By Revenue Channels (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 66: South America Music Streaming Market Size and Forecast, By Service (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 67: South America Music Streaming Market Size and Forecast, By Platform (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 68: South America Music Streaming Market Size and Forecast, By Content Type (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 69: South America Music Streaming Market Size and Forecast, By Revenue Channels (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 70: Brazil Music Streaming Market Size and Forecast By Service (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 71: Brazil Music Streaming Market Size and Forecast By Content Type (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 72: Brazil Music Streaming Market Size and Forecast By Revenue Channels (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 73: Argentina Music Streaming Market Size and Forecast By Service (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 74: Argentina Music Streaming Market Size and Forecast By Content Type (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 75: Argentina Music Streaming Market Size and Forecast By Revenue Channels (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 76: Colombia Music Streaming Market Size and Forecast By Service (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 77: Colombia Music Streaming Market Size and Forecast By Content Type (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 78: Colombia Music Streaming Market Size and Forecast By Revenue Channels (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 79: Middle East & Africa Music Streaming Market Size and Forecast, By Service (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 80: Middle East & Africa Music Streaming Market Size and Forecast, By Platform (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 81: Middle East & Africa Music Streaming Market Size and Forecast, By Content Type (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 82: Middle East & Africa Music Streaming Market Size and Forecast, By Revenue Channels (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 83: United Arab Emirates (UAE) Music Streaming Market Size and Forecast By Service (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 84: United Arab Emirates (UAE) Music Streaming Market Size and Forecast By Content Type (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 85: United Arab Emirates (UAE) Music Streaming Market Size and Forecast By Revenue Channels (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 86: Saudi Arabia Music Streaming Market Size and Forecast By Service (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 87: Saudi Arabia Music Streaming Market Size and Forecast By Content Type (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 88: Saudi Arabia Music Streaming Market Size and Forecast By Revenue Channels (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 89: South Africa Music Streaming Market Size and Forecast By Service (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 90: South Africa Music Streaming Market Size and Forecast By Content Type (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 91: South Africa Music Streaming Market Size and Forecast By Revenue Channels (2019 to 2030F) (In USD Million)
Table 92: Competitive Dashboard of top 5 players, 2024
Table 93: Key Players Market Share Insights and Anaylysis for Music Streaming Market 2024

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD(music)の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社はどのような調査会社ですか?


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.は、最新の経済、人口統計、貿易、市場データを提供する市場調査・コンサルティング会社です。調査レポート、カスタムレポート、コ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

 

2025/08/28 10:28

148.42 円

173.11 円

203.11 円

ページTOPに戻る