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BYODおよびエンタープライズモビリティの世界市場規模調査・予測:製品タイプ別(オンプレミス、クラウドベース)、アプリケーション別(モバイルデバイス管理(MDM)、モバイルアプリケーション管理(MAM)、モバイルコンテンツ管理(MCM))、エンドユーザー別(政府・防衛、BFSI、ヘルスケア・ライフサイエンス、製造、小売、教育)、セキュリティ別(ネットワークセキュリティ、デバイスセキュリティ)、地域別予測:2025年~2035年

BYODおよびエンタープライズモビリティの世界市場規模調査・予測:製品タイプ別(オンプレミス、クラウドベース)、アプリケーション別(モバイルデバイス管理(MDM)、モバイルアプリケーション管理(MAM)、モバイルコンテンツ管理(MCM))、エンドユーザー別(政府・防衛、BFSI、ヘルスケア・ライフサイエンス、製造、小売、教育)、セキュリティ別(ネットワークセキュリティ、デバイスセキュリティ)、地域別予測:2025年~2035年


Global BYOD and Enterprise Mobility Market Size Study & Forecast, by Product Type (On-Premise, Cloud-Based), by Application (Mobile Device Management (MDM), Mobile Application Management (MAM), Mobile Content Management (MCM)), by End-User (Government and Defense, BFSI, Healthcare and Life Sciences, Manufacturing, Retail, Education), by Security (Network Security, Device Security) and Regional Forecasts 2025-2035

世界のBYOD(Bring Your Own Device)およびエンタープライズモビリティ市場は、2024年に約842億2000万米ドルと評価され、2025年から2035年の予測期間を通じて15.99%の驚異的な複合年間成長率(CAGR)で成長する... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2025年8月11日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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3-5営業日以内 285 英語

 

サマリー

世界のBYOD(Bring Your Own Device)およびエンタープライズモビリティ市場は、2024年に約842億2000万米ドルと評価され、2025年から2035年の予測期間を通じて15.99%の驚異的な複合年間成長率(CAGR)で成長すると予測されています。急速に進化する今日のデジタル・ファーストの企業エコシステムでは、モビリティと安全なデバイスの柔軟性は、競争上の差別化要因から業務上の必需品へと移行している。かつてはオプションとして認識されていたBYODポリシーは、現在では従業員の生産性を高め、ハードウェアの調達コストを削減し、柔軟性を通じて従業員に権限を与えるために、ますます受け入れられています。リモートワークの導入、クラウドの普及、エッジ・コンピューティングに後押しされたこのようなワーク・カルチャーの激変により、従業員の利便性と組織のセキュリティおよび制御のバランスを取るエンタープライズ・モビリティ・ソリューションの採用が加速しています。
企業が個人用デバイスと企業用デバイスをデジタルインフラにシームレスに統合しようとする中、包括的なデバイス、アプリケーション、コンテンツ管理プラットフォームに対する需要が急増している。モバイル中心のワークフローや俊敏な作業環境の出現とともに、マルチデバイス・アクセスが増加しているため、企業はモバイル・デバイス管理(MDM)、モバイル・アプリケーション管理(MAM)、モバイル・コンテンツ管理(MCM)ツールを導入し、データの保護、ポリシーの徹底、コンプライアンスの徹底を図る必要に迫られている。さらに、モバイル・エンドポイントに関連するサイバー脆弱性の増加に伴い、企業はネットワークの暗号化、デバイスレベルの認証、高度なアクセス制御システムなど、重層的なセキュリティ対策に重点的に投資している。ハイブリッド・クラウド・ベースのプラットフォームや拡張性の高いエンタープライズ・モビリティ・ソリューションに対する需要が急増していることから、データの完全性を損なうことなく従業員の拡大に対応できるよう設計された堅牢なモジュール式アーキテクチャが、業界をさらに後押ししている。
地域別では、北米が成熟したITインフラ、スマートフォンの高い普及率、リモートワーク・ソリューションの早期導入により、BYODおよびエンタープライズ・モビリティ市場で主導的地位を維持すると予測される。特に米国は、主要ソフトウェア・ベンダーや企業がレガシー・システムのデジタル化に積極的に取り組んでおり、エンタープライズ・モビリティ革新の拠点となっている。一方、アジア太平洋地域は、中小企業全体の急速なデジタル変革、5Gインフラの拡大、中国、インド、韓国などの国々におけるモバイル労働力の増加に後押しされ、最も急成長している市場として浮上している。欧州は、厳格なデータセキュリティ規制、GDPRコンプライアンスへの取り組み、統合モビリティフレームワークを必要とする国境を越えたビジネスオペレーションの増加などに支えられ、引き続き大きな躍進を遂げている。
本レポートに含まれる主な市場プレイヤー
- IBM Corporation
- マイクロソフト株式会社
- ヴイエムウェア
- シトリックス・システムズ
- ブラックベリー社
- インフォシス
- モバイルアイアン
- サムスン電子
- AT&T Inc.
- オラクル
- グーグル合同会社
- ヒューレット・パッカード・エンタープライズ・ディベロップメントLP
- シスコシステムズ
- タタ・コンサルタンシー・サービシズ・リミテッド
- アクセンチュア
世界のBYODと企業モビリティ市場レポート範囲:
- 過去データ - 2023年、2024年
- 予測基準年 - 2024年
- 予測期間 - 2025-2035
- レポート対象範囲 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、トレンド
- 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東・アフリカ
- カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間相当まで)。国、地域、セグメントスコープ*の追加または変更
本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面を盛り込むよう設計されています。また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:
製品タイプ別
- オンプレミス
- クラウドベース
アプリケーション別
- モバイルデバイス管理(MDM)
- モバイル・アプリケーション管理(MAM)
- モバイル・コンテンツ管理(MCM)
エンドユーザー別
- 政府・防衛
- 銀行、金融サービス、保険(BFSI)
- ヘルスケア・ライフサイエンス
- 製造業
- 小売
- 教育
セキュリティ
- ネットワーク・セキュリティ
- デバイスセキュリティ
地域別
北米
- 米国
- カナダ
欧州
- 英国
- ドイツ
- フランス
- スペイン
- イタリア
- その他のヨーロッパ
アジア太平洋
- 中国
- インド
- 日本
- オーストラリア
- 韓国
- その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
- ブラジル
- メキシコ
中東・アフリカ
- UAE
- サウジアラビア
- 南アフリカ
- その他の中東・アフリカ
主な内容
- 2025年から2035年までの10年間の市場推定と予測。
- 各市場セグメントの年換算収益と地域レベル分析。
- 主要地域の国レベル分析による地理的展望の詳細分析。
- 市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
- 主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
- 市場の競争構造の分析
- 市場の需要サイドと供給サイドの分析


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目次

目次
第1章.世界のBYODおよびエンタープライズモビリティ市場のレポート範囲と方法論
1.1.調査目的
1.2.調査方法
1.2.1.予測モデル
1.2.2.デスクリサーチ
1.2.3.トップダウン・アプローチとボトムアップ・アプローチ
1.3.リサーチの属性
1.4.研究の範囲
1.4.1.市場の定義
1.4.2.市場セグメンテーション
1.5.調査の前提
1.5.1.包含と除外
1.5.2.制限事項
1.5.3.調査対象年
第2章.要旨
2.1.CEO/CXOの立場
2.2.戦略的洞察
2.3.ESG分析
2.4.主な調査結果
第3章.世界のBYODとエンタープライズモビリティの市場勢力分析
3.1.世界のBYODおよびエンタープライズモビリティ市場を形成する市場勢力(2024年~2035年)
3.2.推進要因
3.2.1.企業全体におけるリモートおよびハイブリッド・ワーク・モデルの採用の増加
3.2.2.モバイルファーストのビジネスオペレーションとクラウドベースのソリューションに対する需要の高まり
3.3.阻害要因
3.3.1.モバイル・エンドポイントからのセキュリティ懸念の高まりとデータ侵害
3.3.2.BYOD 環境における複雑なデバイスの多様性と管理の課題
3.4.機会
3.4.1.AIとアナリティクスのエンタープライズモビリティ管理ソリューションへの統合
3.4.2.新興国における拡張可能なクラウドベースのBYODフレームワークに対する需要の高まり
第4章.世界のBYODとエンタープライズモビリティ産業の分析
4.1.ポーターの 5 フォース・モデル
4.1.1.買い手の交渉力
4.1.2.サプライヤーの交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競争上のライバル
4.2.ポーターの5フォース予測モデル(2024年~2035年)
4.3.PESTEL分析
4.3.1.政治的要因
4.3.2.経済
4.3.3.社会
4.3.4.技術
4.3.5.環境
4.3.6.法律
4.4.主な投資機会
4.5.トップ勝ち組戦略(2025年)
4.6.市場シェア分析(2024-2025)
4.7.世界の価格分析と動向(2025年
4.8.アナリストの推奨と結論
第5章.BYODとエンタープライズモビリティの世界市場:製品タイプ別市場規模&予測 2025-2035
5.1.市場概要
5.2.オンプレミス
5.2.1.2024~2035年、上位国別内訳推計・予測
5.2.2.市場規模分析、地域別、2025-2035年
5.3.クラウドベース
5.3.1.上位国別内訳の推定と予測、2024-2035年
5.3.2.市場規模分析、地域別、2025-2035年
第6章.BYODとエンタープライズモビリティの世界市場規模&予測:用途別、2025~2035年
6.1.市場概要
6.2.モバイルデバイス管理(MDM)
6.2.1.主要国の内訳推定と予測、2024〜2035年
6.2.2.市場規模分析、地域別、2025-2035年
6.3.モバイルアプリケーション管理(MAM)
6.3.1.上位国内訳の推定と予測、2024年〜2035年
6.3.2.市場規模分析、地域別、2025年~2035年
6.4.モバイルコンテンツ管理(MCM)
6.4.1.上位国内訳の推定と予測、2024年〜2035年
6.4.2.市場規模分析、地域別、2025-2035年
第7章.BYODと企業モビリティの世界市場規模:エンドユーザー別予測、2025-2035年
7.1.政府および防衛
7.2.銀行、金融サービス、保険(BFSI)
7.3.ヘルスケアとライフサイエンス
7.4.製造業
7.5.小売業
7.6.教育
第8章.BYODと企業モビリティの世界市場規模および予測:セキュリティ別 2025-2035
8.1.ネットワーク・セキュリティ
8.2.デバイス・セキュリティ
第9章.BYODとエンタープライズモビリティの世界市場規模および地域別予測 2025-2035
9.1.世界市場、地域別スナップショット
9.2.主要国と新興国
9.3.北米
9.3.1.米国
9.3.2.カナダ
9.4.ヨーロッパ
9.4.1.英国
9.4.2.ドイツ
9.4.3.フランス
9.4.4.スペイン
9.4.5.イタリア
9.4.6.その他のヨーロッパ
9.5.アジア太平洋
9.5.1.中国
9.5.2.インド
9.5.3.日本
9.5.4.オーストラリア
9.5.5.韓国
9.5.6.その他のアジア太平洋地域
9.6.ラテンアメリカ
9.6.1.ブラジル
9.6.2.メキシコ
9.7.中東・アフリカ
9.7.1.アラブ首長国連邦
9.7.2.サウジアラビア
9.7.3.南アフリカ
9.7.4.その他の中東・アフリカ
第10章.コンペティティブ・インテリジェンス
10.1.トップ市場戦略
10.2.IBMコーポレーション
10.2.1.会社概要
10.2.2.主要役員
10.2.3.会社概要
10.2.4.財務実績(データの入手可能性による)
10.2.5.製品・サービスポート
10.2.6.最近の開発状況
10.2.7.市場戦略
10.2.8.SWOT分析
10.3.マイクロソフト株式会社
10.4.ヴイエムウェア
10.5.シトリックス・システムズ
10.6.ブラックベリー・リミテッド
10.7.インフォシス
10.8.モバイルアイアン社
10.9.サムスン電子
10.10.AT&T Inc.
10.11.オラクル
10.12.グーグル合同会社
10.13.ヒューレット・パッカード・エンタープライズ・ディベロップメントLP
10.14.シスコシステムズ
10.15.タタ・コンサルタンシー・サービシズ・リミテッド
10.16.アクセンチュア

 

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Summary

The Global BYOD (Bring Your Own Device) and Enterprise Mobility Market is valued at approximately USD 84.22 billion in 2024 and is anticipated to grow at an impressive compound annual growth rate (CAGR) of 15.99% throughout the forecast period 2025–2035. In today’s rapidly evolving digital-first enterprise ecosystem, mobility and secure device flexibility have transitioned from being competitive differentiators to operational necessities. BYOD policies, once perceived as optional, are now increasingly embraced to enhance workforce productivity, reduce hardware procurement costs, and empower employees through flexibility. This seismic shift in work culture—fueled by remote work adoption, cloud proliferation, and edge computing—has bolstered the adoption of enterprise mobility solutions that balance employee convenience with organizational security and control.
As businesses seek seamless integration of personal and corporate devices into their digital infrastructure, the demand for comprehensive device, application, and content management platforms is soaring. The rise in multi-device access, along with the advent of mobile-centric workflows and agile work environments, is compelling organizations to deploy mobile device management (MDM), mobile application management (MAM), and mobile content management (MCM) tools to safeguard data, enforce policies, and ensure compliance. In addition, with the increase in cyber vulnerabilities linked to mobile endpoints, organizations are heavily investing in layered security measures including network encryption, device-level authentication, and advanced access control systems. The burgeoning demand for hybrid cloud-based platforms and scalable enterprise mobility solutions is further pushing the industry toward robust, modular architectures designed to accommodate workforce expansion without compromising data integrity.
Regionally, North America is projected to maintain a leading position in the BYOD and enterprise mobility market due to the region’s mature IT infrastructure, high smartphone penetration, and early adoption of remote work solutions. The U.S., in particular, stands as a hub for enterprise mobility innovation, with a concentration of key software vendors and enterprises actively digitizing legacy systems. Meanwhile, the Asia Pacific region is emerging as the fastest-growing market, propelled by rapid digital transformation across SMEs, expanding 5G infrastructure, and increasing mobile workforce in countries such as China, India, and South Korea. Europe continues to make significant strides, supported by stringent data security regulations, GDPR compliance initiatives, and rising cross-border business operations that demand integrated mobility frameworks.
Major market player included in this report are:
• IBM Corporation
• Microsoft Corporation
• VMware, Inc.
• Citrix Systems, Inc.
• BlackBerry Limited
• Infosys Limited
• MobileIron, Inc.
• Samsung Electronics Co., Ltd.
• AT&T Inc.
• Oracle Corporation
• Google LLC
• Hewlett Packard Enterprise Development LP
• Cisco Systems, Inc.
• Tata Consultancy Services Limited
• Accenture PLC
Global BYOD and Enterprise Mobility Market Report Scope:
• Historical Data – 2023, 2024
• Base Year for Estimation – 2024
• Forecast period – 2025–2035
• Report Coverage – Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
• Regional Scope – North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
• Customization Scope – Free report customization (equivalent up to 8 analysts’ working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values for the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within the countries involved in the study. The report also provides detailed information about crucial aspects, such as driving factors and challenges, which will define the future growth of the market. Additionally, it incorporates potential opportunities in micro-markets for stakeholders to invest, along with a detailed analysis of the competitive landscape and product offerings of key players.
The detailed segments and sub-segments of the market are explained below:
By Product Type:
• On-Premise
• Cloud-Based
By Application:
• Mobile Device Management (MDM)
• Mobile Application Management (MAM)
• Mobile Content Management (MCM)
By End-User:
• Government and Defense
• Banking, Financial Services, and Insurance (BFSI)
• Healthcare and Life Sciences
• Manufacturing
• Retail
• Education
By Security:
• Network Security
• Device Security
By Region:
North America
• U.S.
• Canada
Europe
• UK
• Germany
• France
• Spain
• Italy
• Rest of Europe
Asia Pacific
• China
• India
• Japan
• Australia
• South Korea
• Rest of Asia Pacific
Latin America
• Brazil
• Mexico
Middle East & Africa
• UAE
• Saudi Arabia
• South Africa
• Rest of Middle East & Africa
Key Takeaways:
• Market Estimates & Forecast for 10 years from 2025 to 2035.
• Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
• Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
• Competitive landscape with information on major players in the market.
• Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
• Analysis of competitive structure of the market.
• Demand side and supply side analysis of the market.



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Table of Contents

Table of Contents
Chapter 1. Global BYOD and Enterprise Mobility Market Report Scope & Methodology
1.1. Research Objective
1.2. Research Methodology
1.2.1. Forecast Model
1.2.2. Desk Research
1.2.3. Top Down and Bottom-Up Approach
1.3. Research Attributes
1.4. Scope of the Study
1.4.1. Market Definition
1.4.2. Market Segmentation
1.5. Research Assumption
1.5.1. Inclusion & Exclusion
1.5.2. Limitations
1.5.3. Years Considered for the Study
Chapter 2. Executive Summary
2.1. CEO/CXO Standpoint
2.2. Strategic Insights
2.3. ESG Analysis
2.4. Key Findings
Chapter 3. Global BYOD and Enterprise Mobility Market Forces Analysis
3.1. Market Forces Shaping The Global BYOD and Enterprise Mobility Market (2024-2035)
3.2. Drivers
3.2.1. Increasing adoption of remote and hybrid work models across enterprises
3.2.2. Growing demand for mobile-first business operations and cloud-based solutions
3.3. Restraints
3.3.1. Heightened security concerns and data breaches from mobile endpoints
3.3.2. Complex device diversity and management challenges in BYOD environments
3.4. Opportunities
3.4.1. Integration of AI and analytics in enterprise mobility management solutions
3.4.2. Rising demand for scalable cloud-based BYOD frameworks in emerging economies
Chapter 4. Global BYOD and Enterprise Mobility Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Forces Model
4.1.1. Bargaining Power of Buyers
4.1.2. Bargaining Power of Suppliers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Forecast Model (2024-2035)
4.3. PESTEL Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economic
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top Investment Opportunities
4.5. Top Winning Strategies (2025)
4.6. Market Share Analysis (2024-2025)
4.7. Global Pricing Analysis and Trends 2025
4.8. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global BYOD and Enterprise Mobility Market Size & Forecasts by Product Type 2025-2035
5.1. Market Overview
5.2. On-Premise
5.2.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
5.2.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035
5.3. Cloud-Based
5.3.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
5.3.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035
Chapter 6. Global BYOD and Enterprise Mobility Market Size & Forecasts by Application 2025–2035
6.1. Market Overview
6.2. Mobile Device Management (MDM)
6.2.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
6.2.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035
6.3. Mobile Application Management (MAM)
6.3.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
6.3.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035
6.4. Mobile Content Management (MCM)
6.4.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024-2035
6.4.2. Market Size Analysis, by Region, 2025-2035
Chapter 7. Global BYOD and Enterprise Mobility Market Size & Forecasts by End-User 2025–2035
7.1. Government and Defense
7.2. Banking, Financial Services, and Insurance (BFSI)
7.3. Healthcare and Life Sciences
7.4. Manufacturing
7.5. Retail
7.6. Education
Chapter 8. Global BYOD and Enterprise Mobility Market Size & Forecasts by Security 2025–2035
8.1. Network Security
8.2. Device Security
Chapter 9. Global BYOD and Enterprise Mobility Market Size & Forecasts by Region 2025–2035
9.1. Global Market, Regional Snapshot
9.2. Top Leading & Emerging Countries
9.3. North America
9.3.1. U.S.
9.3.2. Canada
9.4. Europe
9.4.1. UK
9.4.2. Germany
9.4.3. France
9.4.4. Spain
9.4.5. Italy
9.4.6. Rest of Europe
9.5. Asia Pacific
9.5.1. China
9.5.2. India
9.5.3. Japan
9.5.4. Australia
9.5.5. South Korea
9.5.6. Rest of Asia Pacific
9.6. Latin America
9.6.1. Brazil
9.6.2. Mexico
9.7. Middle East and Africa
9.7.1. UAE
9.7.2. Saudi Arabia
9.7.3. South Africa
9.7.4. Rest of Middle East and Africa
Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Top Market Strategies
10.2. IBM Corporation
10.2.1. Company Overview
10.2.2. Key Executives
10.2.3. Company Snapshot
10.2.4. Financial Performance (Subject to Data Availability)
10.2.5. Product/Services Port
10.2.6. Recent Development
10.2.7. Market Strategies
10.2.8. SWOT Analysis
10.3. Microsoft Corporation
10.4. VMware, Inc.
10.5. Citrix Systems, Inc.
10.6. BlackBerry Limited
10.7. Infosys Limited
10.8. MobileIron, Inc.
10.9. Samsung Electronics Co., Ltd.
10.10. AT&T Inc.
10.11. Oracle Corporation
10.12. Google LLC
10.13. Hewlett Packard Enterprise Development LP
10.14. Cisco Systems, Inc.
10.15. Tata Consultancy Services Limited
10.16. Accenture PLC

 

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