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舶用エンジンの世界市場規模調査・予測:船舶タイプ別(オイルタンカー、バルクキャリア、一般貨物船、コンテナ船、ガスキャリア、ケミカルタンカー、支援船、フェリー・旅客船、その他)、容量別、燃料別、速度別、ストローク別、地域別予測 20252035

舶用エンジンの世界市場規模調査・予測:船舶タイプ別(オイルタンカー、バルクキャリア、一般貨物船、コンテナ船、ガスキャリア、ケミカルタンカー、支援船、フェリー・旅客船、その他)、容量別、燃料別、速度別、ストローク別、地域別予測 20252035


Global Marine Engines Market Size Study & Forecast, by Ship Type (Oil Tankers, Bulk Carriers, General Cargo Ships, Container Ships, Gas Carriers, Chemical Tankers, Support Vessels, Ferries and Passenger Ships, and Others), by Capacity, Fuel, Speed, Stroke, and Regional Forecasts 20252035

世界の舶用エンジン市場は、2024年に約133億1,000万米ドルと評価され、2025年から2035年までの予測期間中に44.85%の堅調な複合年間成長率(CAGR)で拡大すると予測されている。国際的な海上貿易が加速し、世界の... もっと見る

 

 

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Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年11月15日 US$4,950
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3-5営業日以内 285 英語

 

サマリー

世界の舶用エンジン市場は、2024年に約133億1,000万米ドルと評価され、2025年から2035年までの予測期間中に44.85%の堅調な複合年間成長率(CAGR)で拡大すると予測されている。国際的な海上貿易が加速し、世界の船隊が貨物の機動性と環境コンプライアンスの要求を満たすために近代化するにつれて、舶用エンジン部門はかつてない牽引力を目の当たりにしている。船舶の生命線として機能するこれらのエンジンは、推進システム、補助作業、船内エネルギー需要に電力を供給する上で極めて重要な役割を果たしている。世界的な貿易量の着実な増加、エネルギー効率の高い推進力に対する需要の高まり、老朽化した船隊の入れ替えの増加により、関係者は、より高い燃料効率、排出ガスの削減、モニタリングとメンテナンスのためのデジタル統合を提供する先進的で高性能な舶用エンジンの採用に向かっている。
国際海事機関(IMO)の厳しい環境規制に支えられ、LNG燃料やハイブリッド舶用エンジンへのシフトが進んでいるため、エンジンメーカーは急速な技術革新を迫られている。オイルタンカーやばら積み貨物船のような大型船では低速2ストロークエンジンの採用が増加しており、フェリー、巡視船、コンテナ船では中・高速エンジンの統合が進んでいることから、舶用推進技術の多用途性が示されている。さらに、クルーズや旅客フェリー業界の急拡大は、効率的でありながら世界的な排出規制を遵守するエンジンに対する大きな需要を生み出している。海上輸送における脱炭素化の推進は、LNGや先進的な舶用ガスオイル混合燃料などのよりクリーンな燃料への投資をさらに促し、技術革新と市場浸透の新たな道を開いている。
地域的には、北米は、米国の海軍艦隊と沿岸海運事業の近代化によって支えられており、船舶用エンジンのエコシステムにおける重要なプレーヤーであり続けている。しかし、アジア太平洋地域は、中国、韓国、日本における旺盛な造船活動や、東南アジア経済圏からの海上貿易の増加により、他の地域を上回る成長を遂げようとしている。欧州諸国でも、環境に優しい推進システムへの投資が加速しており、特にスカンジナビア諸国では、従来のディーゼル船を積極的に廃止し、LNGや電気ハイブリッド船を採用している。一方、中南米と中東では、港湾拡張プロジェクトや海洋探査の増加により勢いを増しており、いずれも技術的に先進的な船舶用エンジンの導入が必要となっている。
本レポートに含まれる主な市場プレイヤー
- MAN Energy Solutions
- バルチラ株式会社
- 三菱重工業株式会社
- キャタピラー
- 現代重工業株式会社
- ロールス・ロイス・ホールディングス・ピーエルシー
- カミンズ
- 川崎重工業
- ボルボ・ペンタ
- ヤンマーホールディングス
- ダイハツディーゼル工業株式会社
- スカニア
- ドウサン・インフラコア
- フェアバンクス・モース
- アングロ・ベルギー・コーポレーションNV
舶用エンジンの世界市場レポートスコープ
- 過去データ - 2023年、2024年
- 予測基準年 - 2024年
- 予測期間 - 2025年〜2035年
- レポート対象範囲:収益予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向
- 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東・アフリカ
- カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間相当まで)。国、地域、セグメントスコープ*の追加または変更
本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面を盛り込むよう設計されています。また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:
船舶タイプ別
- オイルタンカー
- バルクキャリア
- 一般貨物船
- コンテナ船
- ガス運搬船
- ケミカルタンカー
- 支援船
- フェリー・客船
- その他
容量別
- 0 - 10000馬力
- 10000 - 20000馬力
- 20000 - 30000 hp
- 30000 - 40000 hp
- 40000 - 50000 HP
- 110000馬力以上
燃料別
- 重油
- 中間燃料油
- 舶用軽油
- 舶用軽油
- LNG
- その他
速度別
- 高速
- 中速
- 低速
ストローク別
- 2ストローク
- 4ストローク
- その他
地域別
北米
- 米国
- カナダ
欧州
- 英国
- ドイツ
- フランス
- スペイン
- イタリア
- その他のヨーロッパ
アジア太平洋
- 中国
- インド
- 日本
- オーストラリア
- 韓国
- その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
- ブラジル
- メキシコ
中東・アフリカ
- UAE
- サウジアラビア
- 南アフリカ
- その他の中東・アフリカ
主な内容
- 2025年から2035年までの10年間の市場推定と予測。
- 各市場セグメントの年換算収益と地域レベル分析。
- 主要地域の国レベル分析による地理的展望の詳細分析。
- 市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
- 主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
- 市場の競争構造の分析
- 市場の需要サイドと供給サイドの分析


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目次

目次
第1章.舶用エンジンの世界市場レポート範囲と方法論
1.1.調査目的
1.2.調査方法
1.2.1.予測モデル
1.2.2.デスクリサーチ
1.2.3.トップダウン・アプローチとボトムアップ・アプローチ
1.3.リサーチの属性
1.4.研究の範囲
1.4.1.市場の定義
1.4.2.市場セグメンテーション
1.5.調査の前提
1.5.1.包含と除外
1.5.2.制限事項
1.5.3.調査対象年
第2章.要旨
2.1.CEO/CXOの立場
2.2.戦略的洞察
2.3.ESG分析
2.4.主な調査結果
第3章.舶用エンジンの世界市場勢力分析
3.1.舶用エンジンの世界市場を形成する市場勢力(2024年~2035年)
3.2.推進要因
3.2.1.世界の海上貿易の増加と船隊の近代化
3.2.2.LNGとハイブリッドエンジンの採用を促進する厳しい海上排ガス規制
3.3.阻害要因
3.3.1.高い設備投資と運用コスト
3.3.2.燃料価格の変動とサプライチェーンの混乱
3.4.機会
3.4.1.エンジン効率とデジタル化における技術の進歩
3.4.2.新興市場での拡大と海軍の近代化
第4章.世界の舶用エンジン産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.買い手の交渉力
4.1.2.サプライヤーの交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競争上のライバル
4.2.ポーターの5フォース予測モデル(2024年~2035年)
4.3.PESTEL分析
4.3.1.政治的要因
4.3.2.経済的
4.3.3.社会
4.3.4.技術
4.3.5.環境
4.3.6.法律
4.4.主な投資機会
4.5.トップ勝ち組戦略(2025年)
4.6.市場シェア分析(2024-2025)
4.7.世界の価格分析と動向(2025年
4.8.アナリストの推奨と結論
第5章 舶用エンジンの世界市場船舶用エンジンの世界市場規模・船舶タイプ別予測(2025年~2035年)
5.1.市場概要
5.2.舶用エンジンの世界市場実績-ポテンシャル分析(2025年)
5.3.石油タンカー
5.3.1.上位国の内訳推定と予測、2024年~2035年
5.3.2.市場規模分析、地域別、2025年~2035年
5.4.バルクキャリア
5.5.一般貨物船
5.6.コンテナ船
5.7.ガス運搬船
5.8.ケミカルタンカー
5.9.支援船
5.10.フェリー・旅客船
5.11.その他
第6章 舶用エンジンの世界市場舶用エンジンの世界市場規模・容量別予測(2025年~2035年)
6.1.市場概要
6.2.0 - 10000 HP
6.3.10000 - 20000馬力
6.4.20000 - 30000 馬力
6.5.30000 - 40000 hp
6.6.40000 - 50000 hp
6.7.110000馬力以上
第7章.舶用エンジンの世界市場規模・燃料別予測(2025~2035年)
7.1.市場概要
7.2.重油
7.3.中間燃料油
7.4.舶用軽油
7.5.舶用軽油
7.6.LNG
7.7.その他
第8章.舶用エンジンの世界市場規模・速度別予測(2025~2035年)
8.1.市場概要
8.2.高速
8.3.中速
8.4.低速
第9章.舶用エンジンのストローク別世界市場規模・予測(2025~2035年)
9.1.市場概要
9.2.2ストローク
9.3.4ストローク
9.4.その他
第10章.舶用エンジンの世界市場規模・地域別予測(2025年~2035年)
10.1.舶用エンジンの世界市場 - 地域別スナップショット
10.2.主要国と新興国
10.3.北米の舶用エンジン市場
10.3.1.米国の舶用エンジン市場
10.3.1.1.船舶タイプの内訳規模と予測、2025年~2035年
10.3.1.2.船腹容量の内訳、規模および予測、2025~2035年
10.3.2.カナダの舶用エンジン市場
10.3.2.1.船舶タイプの内訳規模と予測、2025~2035年
10.3.2.2.生産能力の内訳、規模および予測、2025~2035年
10.4.欧州舶用エンジン市場
10.4.1.イギリスの舶用エンジン市場
10.4.2.ドイツの舶用エンジン市場
10.4.3.フランス舶用エンジン市場
10.4.4.スペイン舶用エンジン市場
10.4.5.イタリアの舶用エンジン市場
10.4.6.その他のヨーロッパ
10.5.アジア太平洋舶用エンジン市場
10.5.1.中国舶用エンジン市場
10.5.2.インド舶用エンジン市場
10.5.3.日本の舶用エンジン市場
10.5.4.オーストラリア舶用エンジン市場
10.5.5.韓国舶用エンジン市場
10.5.6.その他のアジア太平洋地域
10.6.中南米の舶用エンジン市場
10.6.1.ブラジル舶用エンジン市場
10.6.2.メキシコ舶用エンジン市場
10.7.中東・アフリカの舶用エンジン市場
10.7.1.アラブ首長国連邦の舶用エンジン市場
10.7.2.サウジアラビアの舶用エンジン市場
10.7.3.南アフリカの舶用エンジン市場
10.7.4.その他の中東・アフリカ
第11章.コンペティティブ・インテリジェンス
11.1.トップ市場戦略
11.2.MANエネルギー・ソリューション
11.2.1.会社概要
11.2.2.主要役員
11.2.3.会社概要
11.2.4.財務実績(データの入手可能性による)
11.2.5.製品/サービスポートフォリオ
11.2.6.最近の動向
11.2.7.市場戦略
11.2.8.SWOT分析
11.3.バルチラ株式会社
11.4.三菱重工業株式会社 4.
11.5.キャタピラー
11.6.現代重工業
11.7.ロールス・ロイス・ホールディングス・ピーエルシー
11.8.カミンズ
11.9.川崎重工業
11.10.ボルボ・ペンタ
11.11.ヤンマーホールディングス
11.12.ダイハツディーゼル工業(株
11.13.スカニア
11.14.斗山インフラコア
11.15.フェアバンクス・モース
11.16.アングロ・ベルギー・コーポレーション NV

 

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Summary

The Global Marine Engines Market is valued at approximately USD 13.31 billion in 2024 and is anticipated to expand at a robust compound annual growth rate (CAGR) of 44.85% over the forecast period from 2025 to 2035. As international maritime trade accelerates and global shipping fleets modernize to meet the demands of cargo mobility and environmental compliance, the marine engines sector is witnessing unprecedented traction. These engines, functioning as the lifeblood of sea-going vessels, play a pivotal role in powering propulsion systems, auxiliary operations, and onboard energy needs. The steady surge in global trade volume, rising demand for energy-efficient propulsion, and rising replacement of aging fleets are driving stakeholders toward the adoption of advanced, high-performance marine engines that offer greater fuel efficiency, reduced emissions, and digital integration for monitoring and maintenance.
An increasing shift toward LNG-fueled and hybrid marine engines, supported by stringent environmental regulations from the International Maritime Organization (IMO), is compelling engine manufacturers to innovate rapidly. The rising adoption of low-speed two-stroke engines in large vessels like oil tankers and bulk carriers, combined with the integration of medium and high-speed engines in ferries, patrol boats, and container ships, showcases the versatility of marine propulsion technologies. Moreover, the rapid expansion of the cruise and passenger ferry industry is generating considerable demand for engines that are both efficient and compliant with global emission norms. The drive toward decarbonization in maritime transportation is further encouraging investment in cleaner fuels such as LNG and advanced marine gas oil blends, thereby opening up fresh avenues for innovation and market penetration.
Regionally, North America remains a significant player in the marine engine ecosystem, supported by modernization of the U.S. naval fleet and coastal shipping operations. However, Asia Pacific is poised to outpace other regions in growth due to robust shipbuilding activity in China, South Korea, and Japan, as well as growing maritime trade from Southeast Asian economies. European nations are also witnessing accelerated investment in greener propulsion systems, particularly in Scandinavian countries that are actively phasing out conventional diesel-powered vessels in favor of LNG and electric hybrids. Meanwhile, Latin America and the Middle East are gaining momentum through port expansion projects and increased offshore exploration efforts, both of which necessitate the deployment of technologically advanced marine engines.
Major market player included in this report are:
• MAN Energy Solutions
• Wärtsilä Corporation
• Mitsubishi Heavy Industries Ltd.
• Caterpillar Inc.
• Hyundai Heavy Industries Co., Ltd.
• Rolls-Royce Holdings plc
• Cummins Inc.
• Kawasaki Heavy Industries, Ltd.
• Volvo Penta
• Yanmar Holdings Co., Ltd.
• Daihatsu Diesel Mfg. Co., Ltd.
• Scania AB
• Doosan Infracore
• Fairbanks Morse
• Anglo Belgian Corporation NV
Global Marine Engines Market Report Scope:
• Historical Data – 2023, 2024
• Base Year for Estimation – 2024
• Forecast period – 2025–2035
• Report Coverage – Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
• Regional Scope – North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
• Customization Scope – Free report customization (equivalent up to 8 analysts’ working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values for the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within the countries involved in the study. The report also provides detailed information about crucial aspects, such as driving factors and challenges, which will define the future growth of the market. Additionally, it incorporates potential opportunities in micro-markets for stakeholders to invest, along with a detailed analysis of the competitive landscape and product offerings of key players.
The detailed segments and sub-segments of the market are explained below:
By Ship Type:
• Oil Tankers
• Bulk Carriers
• General Cargo Ships
• Container Ships
• Gas Carriers
• Chemical Tankers
• Support Vessels
• Ferries and Passenger Ships
• Others
By Capacity:
• 0 – 10000 HP
• 10000 – 20000 HP
• 20000 – 30000 HP
• 30000 – 40000 HP
• 40000 – 50000 HP
• Greater Than 110000 HP
By Fuel:
• Heavy Fuel Oil
• Intermediate Fuel Oil
• Marine Diesel Oil
• Marine Gas Oil
• LNG
• Others
By Speed:
• High Speed
• Medium Speed
• Low Speed
By Stroke:
• Two Stroke
• Four Stroke
• Others
By Region:
North America
• U.S.
• Canada
Europe
• UK
• Germany
• France
• Spain
• Italy
• Rest of Europe
Asia Pacific
• China
• India
• Japan
• Australia
• South Korea
• Rest of Asia Pacific
Latin America
• Brazil
• Mexico
Middle East & Africa
• UAE
• Saudi Arabia
• South Africa
• Rest of Middle East & Africa
Key Takeaways:
• Market Estimates & Forecast for 10 years from 2025 to 2035.
• Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
• Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
• Competitive landscape with information on major players in the market.
• Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
• Analysis of competitive structure of the market.
• Demand side and supply side analysis of the market.



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Table of Contents

Table of Contents
Chapter 1. Global Marine Engines Market Report Scope & Methodology
1.1. Research Objective
1.2. Research Methodology
1.2.1. Forecast Model
1.2.2. Desk Research
1.2.3. Top Down and Bottom-Up Approach
1.3. Research Attributes
1.4. Scope of the Study
1.4.1. Market Definition
1.4.2. Market Segmentation
1.5. Research Assumption
1.5.1. Inclusion & Exclusion
1.5.2. Limitations
1.5.3. Years Considered for the Study
Chapter 2. Executive Summary
2.1. CEO/CXO Standpoint
2.2. Strategic Insights
2.3. ESG Analysis
2.4. Key Findings
Chapter 3. Global Marine Engines Market Forces Analysis
3.1. Market Forces Shaping the Global Marine Engines Market (2024–2035)
3.2. Drivers
3.2.1. Rising global seaborne trade and modernization of fleets
3.2.2. Strict maritime emission regulations driving LNG and hybrid engine adoption
3.3. Restraints
3.3.1. High capital investment and operational costs
3.3.2. Fluctuating fuel prices and supply chain disruptions
3.4. Opportunities
3.4.1. Technological advancements in engine efficiency and digitalization
3.4.2. Expansion in emerging markets and naval modernization
Chapter 4. Global Marine Engines Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Forces Model
4.1.1. Bargaining Power of Buyers
4.1.2. Bargaining Power of Suppliers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Forces Forecast Model (2024–2035)
4.3. PESTEL Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top Investment Opportunities
4.5. Top Winning Strategies (2025)
4.6. Market Share Analysis (2024–2025)
4.7. Global Pricing Analysis and Trends 2025
4.8. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Marine Engines Market Size & Forecasts by Ship Type (2025–2035)
5.1. Market Overview
5.2. Global Marine Engines Market Performance - Potential Analysis (2025)
5.3. Oil Tankers
5.3.1. Top Countries Breakdown Estimates & Forecasts, 2024–2035
5.3.2. Market Size Analysis, by Region, 2025–2035
5.4. Bulk Carriers
5.5. General Cargo Ships
5.6. Container Ships
5.7. Gas Carriers
5.8. Chemical Tankers
5.9. Support Vessels
5.10. Ferries and Passenger Ships
5.11. Others
Chapter 6. Global Marine Engines Market Size & Forecasts by Capacity (2025–2035)
6.1. Market Overview
6.2. 0 – 10000 HP
6.3. 10000 – 20000 HP
6.4. 20000 – 30000 HP
6.5. 30000 – 40000 HP
6.6. 40000 – 50000 HP
6.7. Greater Than 110000 HP
Chapter 7. Global Marine Engines Market Size & Forecasts by Fuel (2025–2035)
7.1. Market Overview
7.2. Heavy Fuel Oil
7.3. Intermediate Fuel Oil
7.4. Marine Diesel Oil
7.5. Marine Gas Oil
7.6. LNG
7.7. Others
Chapter 8. Global Marine Engines Market Size & Forecasts by Speed (2025–2035)
8.1. Market Overview
8.2. High Speed
8.3. Medium Speed
8.4. Low Speed
Chapter 9. Global Marine Engines Market Size & Forecasts by Stroke (2025–2035)
9.1. Market Overview
9.2. Two Stroke
9.3. Four Stroke
9.4. Others
Chapter 10. Global Marine Engines Market Size & Forecasts by Region (2025–2035)
10.1. Global Marine Engines Market – Regional Snapshot
10.2. Top Leading & Emerging Countries
10.3. North America Marine Engines Market
10.3.1. U.S. Marine Engines Market
10.3.1.1. Ship Type Breakdown Size & Forecasts, 2025–2035
10.3.1.2. Capacity Breakdown Size & Forecasts, 2025–2035
10.3.2. Canada Marine Engines Market
10.3.2.1. Ship Type Breakdown Size & Forecasts, 2025–2035
10.3.2.2. Capacity Breakdown Size & Forecasts, 2025–2035
10.4. Europe Marine Engines Market
10.4.1. UK Marine Engines Market
10.4.2. Germany Marine Engines Market
10.4.3. France Marine Engines Market
10.4.4. Spain Marine Engines Market
10.4.5. Italy Marine Engines Market
10.4.6. Rest of Europe
10.5. Asia Pacific Marine Engines Market
10.5.1. China Marine Engines Market
10.5.2. India Marine Engines Market
10.5.3. Japan Marine Engines Market
10.5.4. Australia Marine Engines Market
10.5.5. South Korea Marine Engines Market
10.5.6. Rest of Asia Pacific
10.6. Latin America Marine Engines Market
10.6.1. Brazil Marine Engines Market
10.6.2. Mexico Marine Engines Market
10.7. Middle East & Africa Marine Engines Market
10.7.1. UAE Marine Engines Market
10.7.2. Saudi Arabia Marine Engines Market
10.7.3. South Africa Marine Engines Market
10.7.4. Rest of Middle East & Africa
Chapter 11. Competitive Intelligence
11.1. Top Market Strategies
11.2. MAN Energy Solutions
11.2.1. Company Overview
11.2.2. Key Executives
11.2.3. Company Snapshot
11.2.4. Financial Performance (Subject to Data Availability)
11.2.5. Product/Services Portfolio
11.2.6. Recent Developments
11.2.7. Market Strategies
11.2.8. SWOT Analysis
11.3. Wärtsilä Corporation
11.4. Mitsubishi Heavy Industries Ltd.
11.5. Caterpillar Inc.
11.6. Hyundai Heavy Industries Co., Ltd.
11.7. Rolls-Royce Holdings plc
11.8. Cummins Inc.
11.9. Kawasaki Heavy Industries, Ltd.
11.10. Volvo Penta
11.11. Yanmar Holdings Co., Ltd.
11.12. Daihatsu Diesel Mfg. Co., Ltd.
11.13. Scania AB
11.14. Doosan Infracore
11.15. Fairbanks Morse
11.16. Anglo Belgian Corporation NV

 

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2025/10/09 10:26

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