世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インドリアルチョコレート市場:製品タイプ別(ダーク、ミルク、ホワイト)、包装タイプ別(パウチ・袋、箱入りチョコレート、その他)、販売チャネル別(スーパーマーケット・ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン、その他)、地域別、競合予測・機会:2019-2029F


India Real Chocolate Market By Product Type (Dark, Milk, and White), By Packaging Type (Pouches & Bags, Boxed Chocolate, and Others), By Sales Channel (Supermarkets/Hypermarkets, Convenience Stores, Online, and Others), By Region, By Competition Forecast & Opportunities, 2019-2029F

2023年、インドのリアルチョコレート市場の評価額は25億米ドルに達し、2029年までの年間平均成長率(CAGR)は8.5%と予測され、予測期間中に力強い成長が見込まれている。インドのリアルチョコレート市場は近年大... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年11月7日 US$3,500
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
90 英語

 

サマリー

2023年、インドのリアルチョコレート市場の評価額は25億米ドルに達し、2029年までの年間平均成長率(CAGR)は8.5%と予測され、予測期間中に力強い成長が見込まれている。インドのリアルチョコレート市場は近年大きな変貌を遂げ、ニッチな嗜好品から主流の食の楽しみへと進化している。

インドがチョコレートに親しんできたのは、ヨーロッパの植民者によってカカオ豆が亜大陸に持ち込まれたことに端を発する。しかし、チョコレートがインドで人気のお菓子として定着したのは20世紀後半のことで、主に多国籍チョコレート・ブランドが牽引した。当初はベーシックな板チョコレートから始まったが、現在では高級チョコレートや職人技を駆使したチョコレートなど、多様な商品へと進化している。

消費者の嗜好の変化が、インドにおける本格的なチョコレート市場の成長の原動力となっている。インドの消費者はより洗練された味覚を持つようになり、より高品質で多様なフレーバー、ユニークなチョコレート体験を求めるようになった。そのため、カカオベースの本格的なチョコレートの消費が急増している。

チョコレートのプレミアム化はインド市場で顕著な傾向であり、消費者は高品質で倫理的に調達された革新的なチョコレート製品にプレミアムを支払うことを望んでいる。国内外のショコラティエは、このような目の肥えた層に対応するため、高級チョコレートや職人技を駆使したチョコレートを発売している。

風味の革新は、インドの本格的チョコレート市場の成長において極めて重要な役割を果たしている。チョコレート・メーカーは、インド人の嗜好に合うユニークな風味を作り出すために、地元産の材料やエキゾチックな材料を常に試している。スパイス、ハーブ、フルーツ、地域の食材の融合が、多様なチョコレートの風味を生み出している。

健康志向の消費者は、よりヘルシーなチョコレートを求めるようになり、健康に良いとされるダークチョコレートの人気につながっている。ショコラティエはまた、製品の栄養価を高めるために、ナッツ、種子、ドライフルーツなどの素材を取り入れている。

職人的なショコラティエやブティック・チョコレート・ショップの出現は、インドの本格的なチョコレート市場において注目すべきトレンドである。こうした職人技を駆使したチョコレートは、職人技、独特の風味、高品質の素材に重点を置いており、個性的で極上のチョコレート体験を求める消費者にアピールしている。

消費者は現在、チョコレート製造の環境的・倫理的側面をより意識している。ショコラティエたちは、カカオ豆を責任を持って調達し、フェアトレードに取り組むことで対応している。こうした持続可能性への取り組みは、消費者の共感を呼ぶだけでなく、ブランド価値を高めることにもつながっている。

インドでは、本物のチョコレートを扱う小売店が大幅に拡大している。伝統的な個人商店が重要であることに変わりはないが、スーパーマーケット、ハイパーマーケット、オンライン・プラットフォームといった近代的な小売店は、本物のチョコレートをより多くの消費者が利用できるようにする上で極めて重要な役割を果たしている。

目覚ましい成長にもかかわらず、インドのリアルチョコレート市場は、価格敏感性、他の菓子製品との競争、リアルチョコレートの複雑さに関する消費者教育の継続的な必要性などの課題に直面している。しかし、市場のダイナミックな性質と継続的なイノベーションは、インドにおけるリアルチョコレートの有望な将来を示唆している。
主な市場牽引要因
消費者の嗜好の変化とインドにおけるチョコレート消費の拡大
インド・リアルチョコレート市場を推進する主な要因の一つは、消費者の嗜好の変化と国内におけるチョコレート消費の著しい急増である。歴史的に、インドはチョコレートの消費量がそれほど多くなく、伝統的なお菓子が菓子市場を支配していた。しかし近年、消費者の嗜好や好みに大きな変化が生じている。
都市化、各国料理への接触、可処分所得の増加などが、インド人のチョコレートへの親近感を高めている。かつてはたまのご馳走と考えられていたチョコレートは、今や多くの人々にとって日々の楽しみの一部となっている。この変化は、高品質で本格的なチョコレートの需要を急増させている。
消費者はチョコレートの甘さだけでなく、多様な風味、食感、カカオ含有量も求めている。カカオの風味や産地がはっきりしたプレミアム・チョコレートの需要が高まっている。健康に良いとされるダークチョコレートは、健康志向の消費者に特に人気がある。
さらに、インドでは贈答文化が浸透しており、お祭り、結婚式、誕生日、企業イベントなど、さまざまな機会にチョコレートが贈答品として好まれている。このような文化的変化がチョコレートの売上をさらに押し上げ、消費者はプレミアムでパーソナライズされたチョコレートギフトオプションを求めている。
プレミアム・チョコレートと職人製チョコレートの拡大
インドの本格的チョコレート市場のもう一つの大きな原動力は、プレミアム・チョコレートや職人技を駆使したチョコレートの提供の拡大である。消費者の嗜好が進化するにつれて、チョコレートメーカーは、目の肥えた消費者に応える高品質な本物のチョコレートを含む製品ポートフォリオを多様化することで対応してきた。
国際的な大手チョコレート・ブランドや国内チョコレート・メーカーは、プレミアム・チョコレートや職人技を駆使したチョコレートを発売している。これらのチョコレートの特徴は、高品質のカカオ豆の使用、丁寧な職人技、独特の風味、視覚に訴えるパッケージである。特に、職人気質のチョコレート・メーカーは、おいしいだけでなく、職人技と本物であることを物語るチョコレートを作ることに全力を注いでいることで認知されている。
インドの主要都市に職人的なチョコレートのブティックやショコラティエが増えているのは、本物の高級チョコレートへの需要が高まっている証拠である。これらのブティック・ショコラティエは、洗練された味覚に応える多様なフレーバーを作り出すために、単一原産カカオ、エキゾチックなナッツ、スパイス、フルーツなど、ユニークな素材を試すことが多い。
消費者は、優れた感覚を提供する本格的なチョコレートにプレミアムを支払うことを望むようになってきている。この傾向はチョコレート業界の技術革新を促し、メーカーは目の肥えたインドのチョコレート愛好家の要求に応えるため、新しいカカオ豆の供給源、フレーバーの注入、持続可能な慣行を模索している。
チョコレートの選択における健康とウェルネスへの配慮
チョコレートの選択に健康とウェルネスへの配慮を取り入れることは、インドの本格的チョコレート市場において注目すべき推進力である。従来、チョコレートは嗜好品やたまのご褒美というイメージが強かった。しかし、健康志向の高まりが消費者に影響を与え、食生活の嗜好や健康の目標に沿ったチョコレートを求めるようになっている。
特にダーク・チョコレートは、その潜在的な健康効果が注目されている。ダーク・チョコレートは、カカオ含有量が高く、抗酸化物質を含み、心臓に良い特性を持つ可能性があるため、ミルク・チョコレートに代わる健康的な選択肢として認識されている。こうした認識がダーク・チョコレートの需要を押し上げ、メーカー各社はカカオ含有率の異なるダーク・チョコレートのバリエーションを発売することで対応している。
さらに、糖尿病患者向けの砂糖不使用チョコレート、植物性食生活を実践している人向けのビーガンチョコレート、グルテン過敏症の人向けのグルテンフリーチョコレートなど、特定の食事要件に対応したチョコレートへの関心も高まっている。メーカー各社は、こうした特殊な食事ニーズに対応することの重要性を認識し、それに応じて製品ラインを拡大している。
さらに、原材料の透明性と倫理的な調達は、チョコレートの購買決定において重要な要素となってきている。消費者は、カカオ生産が環境や社会に与える影響にますます関心を寄せています。その結果、倫理的に調達され、持続可能で、フェアトレードの慣行を支持するチョコレートが求められている。
主な市場課題
価格敏感性と手頃な価格
インドのリアルチョコレート市場が直面する主な課題のひとつは、消費者の価格感応度である。チョコレート、特に高品質のカカオ豆から作られる本物のチョコレートは、市場に出回っている他の菓子製品と比べて比較的高価な傾向がある。この価格差は、プレミアムな品質よりも手頃な価格を優先することが多いインド国民のかなりの部分を抑止する可能性がある。
人口の多くが中低所得者層であるこの国では、価格に対する敏感さは特に顕著である。インドの地域によって所得格差が大きいことを考えると、値ごろ感という要素はさらに重要になる。都市部では、高品質のチョコレートに割高な価格を支払っても構わないという裕福な消費者層がいるかもしれないが、農村部や半都市部では、購買力の乏しい消費者が多い。
この課題に対処するため、インドのチョコレート・メーカーは、製品の品質と信頼性を維持しつつ、より幅広い消費者層に対応できる手頃な価格の選択肢を提供するという、微妙なバランスを見つける必要がある。そのためには、費用対効果の高い調達方法を模索し、生産工程を最適化し、生産コストを削減するためのスケールメリットに投資する必要があるかもしれない。
流通とアクセシビリティ
インドの地理的な多様性と広大さは、本格的なチョコレート市場に大きな流通上の課題をもたらしている。都市部では流通網が整備され、消費者が高級チョコレートにアクセスできる近代的な小売店舗がある一方、農村部や遠隔地ではそうしたインフラが整っていないことが多い。このような流通の格差は、市場へのリーチを制限し、本物のチョコレートブランドがインド市場の潜在力をフルに活用することを妨げる可能性がある。
さらに、インドの気候、特に夏期は、気温の変化に非常に敏感な本物のチョコレートの流通に難題をもたらす。輸送や保管中にチョコレート製品の品質と完全性を維持することは、高温多湿の条件下では困難です。
流通の課題に対処するため、チョコレート・メーカーは堅牢で効率的なロジスティクスと流通ネットワークに投資する必要がある。そのためには、現地の流通業者と提携したり、Eコマース・プラットフォームを活用したり、コールドチェーン倉庫を設置したりして、サプライチェーン全体で製品の品質を維持できるようにする必要がある。さらに、膨大な潜在的消費者層を開拓するためには、農村部や半都市部市場への参入を拡大することが重要である。
競争と市場の飽和
インドの本格的チョコレート市場は、近年大幅な成長を遂げており、国内外のプレーヤーが参入している。この成長は市場の可能性を示す一方で、競争の激化と市場の飽和にもつながっている。幅広い種類のリアルチョコレート製品を提供する数多くのブランドが存在するため、個々の企業が際立って大きな市場シェアを獲得することは困難である。
さらに、消費者はますます目が肥えてきており、高品質のチョコレートだけでなく、ユニークなフレーバー、革新的なパッケージ、倫理的な調達・生産方法を求めるようになってきている。このような消費者の要求に応えるには、絶え間ない革新と差別化が必要だが、混雑した市場では困難な課題となりうる。
このような課題に対処するため、チョコレート・メーカーは製品の差別化、革新、ブランディングに注力する必要がある。これには、新しく刺激的なフレーバーの導入、持続可能で倫理的な調達方法の採用、強力なブランド・アイデンティティを生み出すマーケティング戦略への投資などが含まれる。忠実な顧客ベースを築き、思い出に残るチョコレート体験を提供することは、企業が競争環境の中で成功するのに役立つ。
主な市場動向
プレミアム化と職人チョコレート
インドの本格的なチョコレート市場で最も顕著なトレンドのひとつは、高級チョコレートや職人技を駆使したチョコレート製品に対する需要の高まりである。消費者の目が肥え、多様な味や食感を探求するようになるにつれ、高品質で手作りのチョコレートにますます目が向けられるようになっている。このトレンドは、チョコレート市場を再形成し、大量生産された標準的な製品の域を超えつつある。
インドでは、職人的なクラフト・チョコレート・メーカーが人気を集めている。これらのショコラティエは、高品質のカカオ豆を使用することに重点を置いており、多くの場合、特定の地域から調達し、ユニークで複雑な風味を作り出している。クラフト・チョコレートは一般的に少量生産で、細部にまで細心の注意を払い、風味を試すことができる。
単一地域のカカオ豆から作られるシングル・オリジン・チョコレートは、インド市場でニッチな地位を確立している。これらのチョコレートは、テロワールに由来する独特の風味で賞賛され、消費者にカカオの原産地の味を提供している。
ショコラティエがカカオ豆の調達から最終製品の製造まで、チョコレート製造工程のあらゆる側面を管理するBean to Barムーブメントが人気を博している。これによって透明性と品質管理が確保され、本物のチョコレート体験を求める消費者にアピールしている。
チョコレートの健康とウェルネス
インドの消費者はますます健康とウェルネスに気を配るようになっており、この意識がチョコレートの選択に影響を与えている。その結果、嗜好品としてだけでなく、健康にも良いチョコレートの需要が高まっている。このカテゴリーでは、いくつかのトレンドが生まれつつある:
ダークチョコレートの優勢:ダーク・チョコレートの優位性:カカオ含有量が高く、健康効果が期待できることで知られるダーク・チョコレートは、インドで大きな成長を遂げている。消費者はダークチョコレートの抗酸化作用と気分を高める効果に惹かれている。メーカー各社は、栄養価を高めたさまざまなダークチョコレートを発売し、これに応えている。
機能性成分:ナッツ、シード、ベリー、スパイスなどの機能性成分を配合したチョコレートが人気を集めている。こうした素材は、風味や食感を増すだけでなく、さらなる健康効果をもたらし、健康志向の消費者にアピールしている。
砂糖の代替品:砂糖の消費量削減にますます注目が集まる中、ステビア、ココナッツシュガー、デーツなどの天然代替品で甘味をつけたチョコレートの需要が高まっている。こうした選択肢は、罪悪感のない嗜好品を求める消費者に応えるものである。
倫理的で持続可能なチョコレート
倫理的で持続可能な実践は、インドの本格的なチョコレート市場にとって不可欠なものとなりつつある。消費者は自分たちの購入が環境や社会に与える影響をより意識するようになっており、チョコレートメーカーはこうした懸念に対応するための取り組みで対応している:
フェアトレードと倫理的調達である:フェア・トレードと倫理的調達:多くのチョコレート・ブランドがフェア・トレードに取り組んでおり、カカオ農家が労働の対価として公正な報酬を受け取れるようにしている。倫理的な調達は、生物多様性を促進し、カカオ生産の環境フットプリントを削減する、環境に優しい農法にまで及んでいる。
認証:チョコレートブランドは、フェアトレード、レインフォレスト・アライアンス、オーガニックなど、倫理的で持続可能な慣行へのコミットメントを示す認証をますます求めるようになっています。これらの認証は、消費者にチョコレートの原産地と生産過程に関する透明性と保証を提供します。
豆のトレーサビリティ:一部のブランドは、消費者がカカオ豆の生産地からチョコレート・バーまでの道のりを追跡できるよう、豆のトレーサビリティ・システムを導入しています。この透明性は信頼を育み、責任ある調達へのコミットメントを示す。
セグメント別インサイト
製品タイプ別インサイト
消費者の嗜好の変化と、チョコレートが単に楽しいお菓子としてだけでなく、健康に役立つ可能性のあるものであるという理解の進化を反映して、インドのリアルチョコレート市場ではダークチョコレートが大きなシェアを確保し、着実に成長している。
消費者の嗜好の変化:ここ数年、インドの消費者の味覚には顕著な変化が見られる。伝統的に、インドは主にミルクチョコレートやお菓子を好む市場であった。しかし、健康志向の高まりや、より洗練された味への欲求から、ダークチョコレートの人気が急上昇している。消費者は現在、ダーク・チョコレートの特徴であるカカオ含有量の高いチョコレートを求めている。
健康への配慮:ダーク・チョコレートは、その潜在的な健康効果で高い評価を得ている。ダーク・チョコレートには抗酸化物質、特にフラボノイドが含まれており、心臓の健康、炎症、健康全般に良い影響を与えると考えられている。このような健康的なイメージが、食生活に配慮しながら甘いものを楽しみたい消費者にとって、ダーク・チョコレートを魅力的な選択肢にしている。
カカオ含有量と味の特徴:ダーク・チョコレートの特徴は、ミルク・チョコレートに比べてカカオ含有量が高いことである。ダーク・チョコレートのカカオ固形分は、リッチで複雑、そして少しビターな風味を特徴としており、より濃厚で甘さを抑えた味を好む人々にアピールしている。ダーク・チョコレートの深みのある味わいは、インド人の増加傾向にある層によく響いた。
プレミアムと職人技:インド・リアル・チョコレート市場では、品質、職人技、ユニークな風味の組み合わせに重点を置いたプレミアム・ブランドや職人的ダークチョコレートブランドが台頭してきている。これらのブランドは、グルメなチョコレート体験を求める消費者に対応しており、優れた味と原材料のために割高な料金を支払うことを厭わない。
認知と教育:ダーク・チョコレート、ミルク・チョコレート、ホワイト・チョコレートの区別など、チョコレートの種類に関する消費者の意識は著しく高まっている。メーカーやショコラティエは、教育キャンペーンやテイスティングを実施し、消費者が十分な情報を得た上で選択できるようにすることで、その一翼を担っている。
ギフトとグルメ文化:ダーク・チョコレートは、特にお祭りや特別な日のギフトとして人気がある。そのエレガントなパッケージとプレミアムな魅力は、個人的な贈り物にも企業への贈り物にも魅力的な選択肢となっている。このことが、ダーク・チョコレートの市場シェアを高めている。
販売チャネル
インドの本格的なチョコレート市場は近年著しい変貌を遂げており、成長を促し消費者の嗜好を形成する極めて重要な力としてオンライン販売チャネルが台頭している。この市場におけるオンライン販売チャネルの重要性は、消費者行動の変化、利便性、インド全土を覆うデジタル革命の反映である。
Eコマースの普及:インドにおけるEコマース・プラットフォームの普及は目覚ましいものがある。Amazon、Flipkart、チョコレート専門小売店などのオンライン・マーケットプレイスにより、消費者は自宅にいながら本物のチョコレート製品を閲覧、比較、購入することがかつてないほど容易になった。この変化は、地理的な境界を越え、遠隔地の消費者にもグルメ・チョコレート・ブランドを提供することで、本物のチョコレート市場のリーチを大幅に拡大した。
利便性と多様性:オンライン販売チャネルは、消費者に比類のない利便性を提供する。買い物客は、数回クリックするだけで、膨大な種類の本物のチョコレート製品にアクセスでき、実店舗を訪れる必要がなくなる。さらに、オンライン・プラットフォームでは、多様なチョコレートのフレーバー、原産地、ブランドを簡単に調べることができる。この多様性により、消費者は従来の実店舗ではなかなか手に入らなかった高級チョコレートや職人技のチョコレートを発見し、堪能することができるようになった。
独占的な提供:多くのチョコレート・メーカーや小売業者は、オンライン販売チャネルの可能性を認識し、限定チョコレート製品を紹介している。ウェブサイトやeコマース・プラットフォームを利用して、新フレーバーや季節限定コレクション、有名ショコラティエとのコラボレーションなどを発表することも多い。このような限定商品は、話題を呼ぶだけでなく、チョコレート愛好家の期待感を高める。
ギフトと特別な日:本物のチョコレートは特別な日の贈り物に好まれるようになり、オンライン販売チャネルがこの傾向を促進している。オンラインでチョコレートを注文し、受取人の玄関先まで直接届けるという手軽さが、誕生日、記念日、お祭り、企業へのギフトに人気の選択肢となっている。パーソナライズされたパッケージやカスタマイズ可能なギフトセットは、気の利いたエレガントな贈り物としての本物のチョコレートの魅力をさらに高めている。
消費者のレビューと推薦:オンライン販売チャネルは、消費者がレビューや推薦を残すプラットフォームを提供し、他の人の購買決定に影響を与える。好意的なフィードバックや口コミによる推奨は、本物のチョコレート・ブランドの信頼と信用を築く上で重要な役割を果たす。オンライン・レビューは、品質と味の保証を求める消費者にとって貴重な情報源となる。
デジタルマーケティングとプロモーション:チョコレート・メーカーや小売業者は、デジタル・マーケティングやソーシャルメディアを活用して、製品の販売促進や消費者との関わりを深めています。視覚に訴える広告、インタラクティブなキャンペーン、魅力的なコンテンツを通じて、ブランドの認知度を高め、オンラインでの存在感を維持します。このデジタル・マーケティング戦略は、新規顧客の獲得だけでなく、ブランド・ロイヤルティの醸成にもつながっている。
競争力のある価格設定と割引:オンライン販売チャネルは、競争力のある価格設定と限定割引を特徴とすることが多く、本物のチョコレートをより多くの人々が手に入れやすいものにしている。このような競争力のある価格設定は、玄関先までの配達という利便性と相まって、消費者がオンラインで本物のチョコレート製品を探索し、購入する動機付けとなっている。
地域別インサイト
インド北部地域は、急成長する同国のリアルチョコレート市場において重要な地位を確立しており、この美味な業界においてかなりのシェアを誇っている。この目覚ましい偉業は、北部地域を本物のチョコレート消費の領域で主導的地位に押し上げた多くの要因に起因する。
まず第一に、消費者の嗜好の変化と舌の肥え具合が、インド・リアルチョコレート市場における北部の地位向上に最も重要な役割を果たしている。人々が世界の菓子トレンドに触れる機会が増え、高品質のチョコレートを好むようになったことで、本物のチョコレート製品に対する需要が急増した。このような消費者の嗜好の変化により、チョコレートメーカーは本格的なチョコレートを味わいたいという欲求の高まりに応えるようになった。
都市化と可処分所得の増加もまた、リアル・チョコレート市場における北部の優位性に拍車をかけている。この地域では、経済活動の急増に伴い、より多くの都市が出現しており、消費者はプレミアムで本格的なチョコレートを嗜好する意欲が高まっている。豊かなカカオ含有量と独特の風味を持つ本物のチョコレートは、食体験に贅沢さを求める人々に支持されている。
さらに、北部の小売事情は大きな変貌を遂げている。近代的な小売店、チョコレート専門ブティック、eコマース・プラットフォームの普及により、消費者は幅広い種類の本物のチョコレート製品に簡単にアクセスできるようになった。このようなアクセスの向上が、北部の市場シェア拡大の重要な原動力となっている。
地域の多様性と美食の革新への嗜好もまた、北部のリアルチョコレート市場の成功に極めて重要な役割を果たしている。この地域の食のタペストリーは、無数の味と伝統を包含しており、チョコレート・メーカーは、伝統的なスパイス、果物、その他の土着の材料を注入した地域特有のチョコレートのバリエーションを導入することによって、この多様性を活用している。このローカライゼーション戦略は消費者の共感を呼び、本物のチョコレートの消費をさらに促進している。
さらに、食品加工を促進し、製菓産業を支援することを目的とした政府の取り組みや政策が、北部のリアルチョコレート市場の成長を助長する環境を育んできた。こうした政策は、生産設備、品質管理、サプライチェーン・マネジメントへの投資を促している。
主要市場プレイヤー
モンデリーズ・インターナショナル
マース・インコーポレイテッド
ネスレSA
フェレロ・インターナショナルSA
ハーシー
ショコラデファブリケン・リンツ&シュプルングリAG
ザ・キャンプコ・リミテッド
グジャラート協同組合牛乳販売連盟(アムール)
ロータス・チョコレート・カンパニー・リミテッド
ITCリミテッド
レポートの範囲
本レポートでは、インドのリアルチョコレート市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- インドのリアルチョコレート市場:製品タイプ別
o ダーク
ミルク
o ホワイト
- インドのリアルチョコレート市場:包装タイプ別
o パウチ&バッグ
o 箱入りチョコレート
o その他
- インドのリアルチョコレート市場:販売チャネル別
o スーパーマーケット/ハイパーマーケット
o コンビニエンスストア
o オンライン
o その他
- インドのリアルチョコレート市場:地域別
o 北部
o 南部

西
競合状況
企業プロフィール:インドのリアルチョコレート市場に参入している主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
Tech Sci Research社のインドリアルチョコレート市場レポートは、所定の市場データを使用して、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。本レポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

ページTOPに戻る


目次

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis)
4.1. Brand Awareness
4.2. Factors Influencing Purchase Decision
4.3. Challenges Faced Post Purchase
5. India Real Chocolate Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Dark, Milk, and White)
5.2.2. By Packaging Type Market Share Analysis (Pouches & Bags, Boxed Chocolate, and Others)
5.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis (Supermarkets/Hypermarkets, Convenience Stores, Online, and Others)
5.2.4. By Regional Market Share Analysis
5.2.4.1. North Market Share Analysis
5.2.4.2. South Market Share Analysis
5.2.4.3. East Market Share Analysis
5.2.4.4. West Market Share Analysis
5.2.5. By Company Market Share Analysis
5.3. India Real Chocolate Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Packaging Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Sales Channel Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
6. India Dark Real Chocolate Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Packaging Type Market Share Analysis
6.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
7. India Milk Real Chocolate Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Packaging Type Market Share Analysis
7.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
8. India White Real Chocolate Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Packaging Type Market Share Analysis
8.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
9. Market Dynamics
9.1. Drivers
9.2. Challenges
10. Impact of COVID-19 on India Real Chocolate Market
10.1. Impact Assessment Model
10.1.1. Key Segments Impacted
10.1.2. Key Regions Impacted
11. Market Trends & Developments
12. Porter’s Five Forces Model
12.1. Competitive Rivalry
12.2. Bargaining Power of Buyers
12.3. Bargaining Power of Suppliers
12.4. Threat of New Entrants
12.5. Threat of Substitutes
13. SWOT Analysis
13.1. Strengths
13.2. Weaknesses
13.3. Opportunities
13.4. Threats
14. Policy and Regulatory Landscape
15. India Economic Profile
16. Competitive Landscape
16.1. Company Profiles
16.1.1. Mondelēz International Inc.
16.1.2. Company Details
16.1.2.1. Product & Services
16.1.2.2. Financials (As Per Availability)
16.1.2.3. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.2.4. Recent Developments
16.1.2.5. Key Management Personnel
16.1.3. Mars Incorporated
16.1.3.1. Company Details
16.1.3.2. Product & Services
16.1.3.3. Financials (As Per Availability)
16.1.3.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.3.5. Recent Developments
16.1.3.6. Key Management Personnel
16.1.4. Nestlé SA
16.1.4.1. Company Details
16.1.4.2. Product & Services
16.1.4.3. Financials (As Per Availability)
16.1.4.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.4.5. Recent Developments
16.1.4.6. Key Management Personnel
16.1.5. Ferrero International SA
16.1.5.1. Company Details
16.1.5.2. Product & Services
16.1.5.3. Financials (As Per Availability)
16.1.5.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.5.5. Recent Developments
16.1.5.6. Key Management Personnel
16.1.6. The Hershey Company
16.1.6.1. Company Details
16.1.6.2. Product & Services
16.1.6.3. Financials (As Per Availability)
16.1.6.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.6.5. Recent Developments
16.1.6.6. Key Management Personnel
16.1.7. Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli AG
16.1.7.1. Company Details
16.1.7.2. Product & Services
16.1.7.3. Financials (As Per Availability)
16.1.7.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.7.5. Recent Developments
16.1.7.6. Key Management Personnel
16.1.8. Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation (Amul)
16.1.8.1. Company Details
16.1.8.2. Product & Services
16.1.8.3. Financials (As Per Availability)
16.1.8.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.8.5. Recent Developments
16.1.8.6. Key Management Personnel
16.1.9. Lotus Chocolate Company Limited
16.1.9.1. Company Details
16.1.9.2. Product & Services
16.1.9.3. Financials (As Per Availability)
16.1.9.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.9.5. Recent Developments
16.1.9.6. Key Management Personnel
16.1.10. The Campco Limited
16.1.10.1. Company Details
16.1.10.2. Product & Services
16.1.10.3. Financials (As Per Availability)
16.1.10.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.10.5. Recent Developments
16.1.10.6. Key Management Personnel
16.1.11. ITC Limited
16.1.11.1. Company Details
16.1.11.2. Product & Services
16.1.11.3. Financials (As Per Availability)
16.1.11.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.11.5. Recent Developments
16.1.11.6. Key Management Personnel
17. Strategic Recommendations
17.1. Key Focus Areas
17.2. Target Product Type
17.3. Target Sales Channel
18. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る


 

Summary

In 2023, the India real chocolate market has reached a valuation of USD 2.5 billion and is poised for robust growth in the forecast period, with a projected Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 8.5% through 2029. The India real chocolate market has undergone a significant transformation in recent years, evolving from a niche indulgence to a mainstream culinary delight.

India's affinity for chocolate has a historical legacy dating back centuries, with the introduction of cacao beans to the subcontinent by European colonizers. However, it was in the late 20th century that chocolate truly found its place as a popular treat in India, primarily driven by multinational chocolate brands. What initially started with basic chocolate bars has since evolved into a diverse landscape that now includes premium and artisanal chocolates.

Changing consumer preferences have been a driving force behind the growth of the real chocolate market in India. Indian consumers have developed more sophisticated palates, seeking higher quality, diverse flavors, and unique chocolate experiences. This has led to a surge in the consumption of authentic cocoa-based chocolates.

Premiumization of chocolate has been a prominent trend in the Indian market, with consumers willing to pay a premium for high-quality, ethically sourced, and innovative chocolate products. Both domestic and international chocolatiers have introduced luxury and artisanal chocolate offerings to cater to this discerning segment.

Flavor innovation has played a pivotal role in the India real chocolate market's growth. Chocolate manufacturers constantly experiment with local and exotic ingredients to create unique flavor profiles that resonate with Indian tastes. Infusions of spices, herbs, fruits, and regional ingredients have given rise to a diverse array of chocolate flavors.

Health-conscious consumers are increasingly seeking healthier chocolate options, leading to the popularity of dark chocolate, which is perceived to have health benefits. Chocolatiers are also incorporating ingredients like nuts, seeds, and dried fruits to enhance the nutritional value of their products.

The emergence of artisanal chocolatiers and boutique chocolate shops has been a noteworthy trend in the India real chocolate market. These artisanal creations place a strong emphasis on craftsmanship, unique flavors, and high-quality ingredients, appealing to consumers seeking a personalized and exquisite chocolate experience.

Consumers are now more aware of the environmental and ethical aspects of chocolate production. Chocolatiers are responding by responsibly sourcing cocoa beans and engaging in fair trade practices. This commitment to sustainability not only resonates with consumers but also enhances brand value.

The retail landscape for real chocolate in India has expanded significantly. While traditional mom-and-pop stores remain important, modern retail outlets such as supermarkets, hypermarkets, and online platforms have played a pivotal role in making real chocolate accessible to a broader consumer base.

Despite the impressive growth, the India real chocolate market faces challenges such as price sensitivity, competition from other confectionery products, and the ongoing need for consumer education about the intricacies of real chocolate. However, the market's dynamic nature and continuous innovation suggest a promising future for real chocolate in India.
Key Market Drivers
Changing Consumer Preferences and Growing Chocolate Consumption in India
One of the primary drivers propelling the India real chocolate market is the changing consumer preferences and the remarkable surge in chocolate consumption within the country. Historically, India was not a significant consumer of chocolates, with traditional sweets dominating the confectionery landscape. However, in recent years, there has been a substantial shift in consumer tastes and preferences.
Urbanization, exposure to international cuisines, and increasing disposable incomes have contributed to a growing affinity for chocolates among Indians. Chocolate, once considered an occasional treat, is now a part of daily indulgence for many. This shift has created a burgeoning demand for high-quality, real chocolates.
Consumers are not only seeking chocolates for their sweetness but also for their diverse flavors, textures, and cocoa content. The demand for premium chocolates with distinct cocoa flavors and origins is on the rise. Dark chocolates, with their perceived health benefits, have witnessed particular popularity among health-conscious consumers.
Moreover, the gifting culture in India has embraced chocolates as a preferred gift item for various occasions, including festivals, weddings, birthdays, and corporate events. This cultural shift has further boosted chocolate sales, with consumers looking for premium and personalized chocolate gifting options.
Expansion of Premium and Artisanal Chocolate Offerings
Another significant driver of the India real chocolate market is the expansion of premium and artisanal chocolate offerings. As consumer preferences have evolved, chocolate manufacturers have responded by diversifying their product portfolios to include high-quality, real chocolates that cater to a discerning audience.
Leading international chocolate brands, as well as domestic players, have introduced premium and artisanal chocolate ranges. These chocolates are characterized by their use of high-quality cocoa beans, meticulous craftsmanship, unique flavor profiles, and visually appealing packaging. Artisanal chocolate makers, in particular, have gained recognition for their commitment to creating chocolates that are not only delicious but also tell a story of craftsmanship and authenticity.
The rise of artisanal chocolate boutiques and chocolatiers across major cities in India is evidence of the growing demand for real and premium chocolates. These boutique chocolatiers often experiment with unique ingredients, such as single-origin cocoa, exotic nuts, spices, and fruits, to create a diverse range of flavors that cater to a sophisticated palate.
Consumers are increasingly willing to pay a premium for real chocolates that offer a superior sensory experience. This trend is driving innovation in the chocolate industry, with manufacturers exploring new cocoa bean sources, flavor infusions, and sustainable practices to meet the demands of the discerning Indian chocolate connoisseur.
Health and Wellness Considerations in Chocolate Choices
The incorporation of health and wellness considerations into chocolate choices is a noteworthy driver in the India real chocolate market. Traditionally, chocolates were associated with indulgence and occasional treats. However, a growing awareness of health-consciousness has influenced consumers to seek chocolates that align with their dietary preferences and wellness goals.
Dark chocolate, in particular, has garnered attention for its potential health benefits. It is perceived as a healthier alternative to milk chocolate due to its higher cocoa content, which contains antioxidants and may have heart-healthy properties. This perception has driven the demand for dark chocolates, and manufacturers are responding by introducing dark chocolate variants with varying cocoa percentages.
Additionally, there is a growing interest in chocolates that cater to specific dietary requirements, such as sugar-free chocolates for diabetics, vegan chocolates for those adhering to plant-based diets, and gluten-free chocolates for individuals with gluten sensitivities. Manufacturers are recognizing the importance of catering to these specialized dietary needs and are expanding their product lines accordingly.
Furthermore, the transparency and ethical sourcing of ingredients are becoming important factors in chocolate purchasing decisions. Consumers are increasingly concerned about the environmental and social impact of cocoa production. As a result, there is a demand for chocolates that are ethically sourced, sustainable, and support fair trade practices.
Key Market Challenges
Price Sensitivity and Affordability
One of the primary challenges faced by the India real chocolate market is the price sensitivity of consumers. Chocolate, particularly real chocolate made from high-quality cocoa beans, tends to be relatively expensive compared to other confectionery products available in the market. This price differential can deter a significant portion of the Indian population, which often prioritizes affordability over premium quality.
Price sensitivity is particularly pronounced in a country where a large percentage of the population falls within the middle to lower-income brackets. The affordability factor becomes even more critical when considering the vast income disparities across different regions of India. While urban areas may have a more affluent consumer base willing to pay a premium for quality chocolates, rural and semi-urban areas often have consumers with limited purchasing power.
To address this challenge, chocolate manufacturers in India need to find a delicate balance between maintaining the quality and authenticity of their products while also offering affordable options to cater to a broader consumer base. This might involve exploring cost-effective sourcing methods, optimizing production processes, and investing in economies of scale to reduce production costs.
Distribution and Accessibility
The geographical diversity and vastness of India pose a significant distribution challenge for the real chocolate market. While urban areas have well-established distribution networks and modern retail outlets where consumers can access premium chocolates, rural and remote regions often lack such infrastructure. This disparity in distribution can limit the market's reach and prevent real chocolate brands from tapping into the full potential of the Indian market.
Additionally, India's climate, especially in the summer months, poses a challenge for the distribution of real chocolates, which are highly sensitive to temperature fluctuations. Maintaining the quality and integrity of chocolate products during transportation and storage can be challenging in hot and humid conditions.
To address distribution challenges, chocolate manufacturers need to invest in robust and efficient logistics and distribution networks. This might involve partnering with local distributors, leveraging e-commerce platforms, and establishing cold chain storage facilities to ensure the quality of their products is maintained throughout the supply chain. Moreover, expanding their reach into rural and semi-urban markets will be crucial to tap into the vast potential consumer base.
Competition and Market Saturation
The India real chocolate market has witnessed substantial growth in recent years, attracting both domestic and international players. While this growth indicates the market's potential, it also leads to increased competition and market saturation. The presence of numerous brands offering a wide range of real chocolate products can make it challenging for individual companies to stand out and gain a significant market share.
Furthermore, consumers are becoming increasingly discerning, seeking not only high-quality chocolate but also unique flavors, innovative packaging, and ethical sourcing and production practices. Meeting these evolving consumer demands requires continuous innovation and differentiation, which can be a challenging task in a crowded marketplace.
To address these challenges, chocolate manufacturers need to focus on product differentiation, innovation, and branding. This might involve introducing new and exciting flavors, adopting sustainable and ethical sourcing practices, and investing in marketing strategies that create a strong brand identity. Building a loyal customer base and offering a memorable chocolate experience can help companies thrive in a competitive environment.
Key Market Trends
Premiumization and Artisanal Chocolate
One of the most prominent trends in the Indian real chocolate market is the growing demand for premium and artisanal chocolate products. As consumers become more discerning and willing to explore diverse flavors and textures, they are increasingly turning to high-quality, handcrafted chocolates. This trend is reshaping the chocolate market, elevating it beyond mass-produced, standard offerings.
Artisanal and craft chocolate makers are gaining popularity in India. These chocolatiers focus on using high-quality cocoa beans, often sourced from specific regions, to create unique and complex flavor profiles. Craft chocolate is typically produced in small batches, allowing for meticulous attention to detail and flavor experimentation.
Single-origin chocolates, made from cocoa beans sourced from a single geographic region, have found a niche in the Indian market. These chocolates are celebrated for their distinct terroir-driven flavors, providing consumers with a taste of the cocoa's origin.
The bean-to-bar movement, where chocolatiers control every aspect of the chocolate-making process, from sourcing the cocoa beans to crafting the final product, has gained traction. This ensures transparency and quality control, appealing to consumers looking for an authentic chocolate experience.
Health and Wellness in Chocolate
Consumers in India are increasingly mindful of their health and wellness, and this awareness is influencing their chocolate choices. As a result, there is a growing demand for chocolates that offer not only indulgence but also health benefits. Several trends are emerging in this category:
Dark Chocolate Dominance: Dark chocolate, known for its higher cocoa content and potential health benefits, is witnessing significant growth in India. Consumers are drawn to its antioxidant properties and potential mood-enhancing effects. Manufacturers are responding by introducing a variety of dark chocolate options, some with enhanced nutritional features.
Functional Ingredients: Chocolates infused with functional ingredients such as nuts, seeds, berries, and spices are gaining popularity. These ingredients not only add flavor and texture but also provide additional health benefits, appealing to health-conscious consumers.
Sugar Alternatives: With an increasing focus on reducing sugar consumption, there is a growing demand for chocolates sweetened with natural alternatives like stevia, coconut sugar, or dates. These options cater to consumers looking for guilt-free indulgence.
Ethical and Sustainable Chocolate
Ethical and sustainable practices are becoming integral to the Indian real chocolate market. Consumers are more conscious of the environmental and social impact of their purchases, and chocolate makers are responding with initiatives to address these concerns:
Fair Trade and Ethical Sourcing: Many chocolate brands are committing to fair trade practices, ensuring that cocoa farmers receive fair compensation for their labor. Ethical sourcing extends to environmentally friendly farming practices that promote biodiversity and reduce the environmental footprint of cocoa production.
Certifications: Chocolate brands are increasingly seeking certifications such as Fair Trade, Rainforest Alliance, and Organic, which signal their commitment to ethical and sustainable practices. These certifications provide consumers with transparency and assurance regarding the chocolate's origin and production process.
Bean Traceability: Some brands are implementing bean traceability systems that allow consumers to trace the journey of the cocoa beans from the farm to the chocolate bar. This transparency fosters trust and demonstrates a commitment to responsible sourcing.
Segmental Insights
Product Type Insights
Dark chocolate has secured a substantial and steadily growing share in the India Real Chocolate Market, reflecting shifting consumer preferences and an evolving understanding of chocolate as not just a delightful treat but also a potential source of health benefits.
Changing Consumer Tastes: Over the years, there has been a noticeable shift in the Indian consumer's palate. Traditionally, India has been a market primarily inclined toward milk chocolate and sweets. However, the growing awareness of health-consciousness and the desire for more sophisticated flavors have led to a surge in the popularity of dark chocolate. Consumers are now seeking chocolate options with higher cocoa content, which is a defining characteristic of dark chocolate.
Health Considerations: Dark chocolate has gained a reputation for its potential health benefits. It contains antioxidants, particularly flavonoids, which are believed to have positive effects on heart health, inflammation, and overall well-being. This perceived healthiness has made dark chocolate an attractive choice for consumers looking to indulge their sweet tooth while making mindful choices about their diet.
Cocoa Content and Taste Profile: Dark chocolate is characterized by its higher cocoa content compared to milk chocolate. The cocoa solids in dark chocolate give it a rich, complex, and slightly bitter flavor profile, which appeals to those who appreciate a more intense and less sweet taste experience. The depth of flavor in dark chocolate has resonated well with a growing segment of the Indian population.
Premium and Artisanal Offerings: The India Real Chocolate Market has seen the emergence of premium and artisanal dark chocolate brands that focus on quality, craftsmanship, and unique flavor combinations. These brands cater to consumers seeking a gourmet chocolate experience and are willing to pay a premium for superior taste and ingredients.
Awareness and Education: Consumer awareness about the different types of chocolate, including the distinctions between dark, milk, and white chocolate, has grown significantly. Manufacturers and chocolatiers have played a role in this by conducting educational campaigns and tastings, helping consumers make informed choices.
Gift and Gourmet Culture: Dark chocolate has become a popular choice for gifting, especially during festivals and special occasions. Its elegant packaging and premium appeal make it an attractive option for both personal and corporate gifting. This has further contributed to its share in the market.
Sales Channel Insights
The India real chocolate market has witnessed a notable transformation in recent years, with the emergence of online sales channels as a pivotal force driving growth and shaping consumer preferences. The significance of online sales channels in this market is a reflection of changing consumer behavior, convenience, and the digital revolution sweeping across India.
E-commerce Proliferation: The proliferation of e-commerce platforms in India has been nothing short of remarkable. Online marketplaces like Amazon, Flipkart, and specialized chocolate retailers have made it easier than ever for consumers to browse, compare, and purchase real chocolate products from the comfort of their homes. This shift has significantly expanded the reach of the real chocolate market, transcending geographical boundaries and bringing gourmet chocolate brands to consumers even in remote areas.
Convenience and Variety: Online sales channels offer unparalleled convenience to consumers. Shoppers can access a vast array of real chocolate products with a few clicks, eliminating the need for physical store visits. Moreover, the online platform allows for easy exploration of diverse chocolate flavors, origins, and brands. This variety has made it possible for consumers to discover and indulge in premium and artisanal chocolates that were previously not readily available in traditional brick-and-mortar stores.
Exclusive Offerings: Many chocolate manufacturers and retailers have recognized the potential of online sales channels to showcase exclusive and limited-edition chocolate products. They often use their websites and e-commerce platforms to launch new flavors, seasonal collections, and collaborations with renowned chocolatiers. These exclusive offerings not only generate buzz but also create a sense of anticipation among chocolate enthusiasts.
Gifting and Special Occasions: Real chocolate has become a favored choice for gifting on special occasions, and online sales channels have facilitated this trend. The ease of ordering chocolates online and having them delivered directly to the recipient's doorstep has made it a popular choice for birthdays, anniversaries, festivals, and corporate gifting. Personalized packaging and customizable gift sets further enhance the appeal of real chocolate as a thoughtful and elegant gift.
Consumer Reviews and Recommendations: Online sales channels provide a platform for consumers to leave reviews and recommendations, which influence the purchasing decisions of others. Positive feedback and word-of-mouth endorsements play a vital role in building trust and credibility for real chocolate brands. Online reviews serve as a valuable resource for consumers seeking assurance of quality and taste.
Digital Marketing and Promotion: Chocolate manufacturers and retailers leverage digital marketing and social media to promote their products and engage with consumers. Through visually appealing advertisements, interactive campaigns, and engaging content, they create brand awareness and maintain a strong online presence. This digital marketing strategy not only attracts new customers but also fosters brand loyalty.
Competitive Pricing and Discounts: Online sales channels often feature competitive pricing and exclusive discounts, making real chocolate more accessible to a wider audience. This competitive pricing, coupled with the convenience of doorstep delivery, incentivizes consumers to explore and purchase real chocolate products online.
Regional Insights
The North region of India has firmly established itself as a pivotal player in the country's burgeoning real chocolate market, boasting a substantial share in this delectable industry. This remarkable feat is attributed to a multitude of factors that have collectively propelled the North into a leading position within the realm of real chocolate consumption.
First and foremost, the changing preferences and discerning palates of consumers have played a paramount role in elevating the North's status within the India real chocolate market. As people have become increasingly exposed to global confectionery trends and developed a taste for high-quality chocolates, the demand for real chocolate products has soared. This shift in consumer preferences has prompted chocolate manufacturers to cater to the growing appetite for authentic chocolate experiences.
Urbanization and rising disposable incomes have also been instrumental in fueling the North's dominance in the real chocolate market. As more urban centers have emerged in the region, accompanied by a surge in economic activities, consumers have exhibited a heightened willingness to indulge in premium and real chocolate offerings. Real chocolate, with its rich cocoa content and distinct flavors, has found favor among those looking for a touch of luxury in their culinary experiences.
Furthermore, the retail landscape in the North has witnessed a significant transformation. The proliferation of modern retail outlets, specialty chocolate boutiques, and e-commerce platforms has made it easier for consumers to access a wide array of real chocolate products. This enhanced accessibility has been a key driver in the North's increasing share of the market.
Regional diversity and a penchant for gastronomic innovation have also played a pivotal role in the North's real chocolate market success. The region's culinary tapestry encompasses a myriad of flavors and traditions, and chocolate manufacturers have capitalized on this diversity by introducing region-specific chocolate variants infused with traditional spices, fruits, and other indigenous ingredients. This localization strategy has resonated with consumers, further driving the consumption of real chocolate.
Additionally, government initiatives and policies aimed at promoting food processing and supporting the confectionery industry have fostered an environment conducive to the growth of the real chocolate market in the North. These policies have encouraged investments in production facilities, quality control, and supply chain management.
Key Market Players
Mondelēz International Inc.
Mars Incorporated
Nestlé SA
Ferrero International SA
The Hershey Company
Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli AG
The Campco Limited
Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation (Amul)
Lotus Chocolate Company Limited
ITC Limited
Report Scope:
In this report, the India Real Chocolate market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Real Chocolate Market, By Product Type:
o Dark
o Milk
o White
• India Real Chocolate Market, By Packaging Type:
o Pouches & Bags
o Boxed Chocolate
o Others
• India Real Chocolate Market, By Sales Channel:
o Supermarkets/Hypermarkets
o Convenience Stores
o Online
o Others
• India Real Chocolate Market, By Region:
o North
o South
o East
o West
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the India real chocolate market.
Available Customizations:
India Real Chocolate Market report with the given market data, Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis)
4.1. Brand Awareness
4.2. Factors Influencing Purchase Decision
4.3. Challenges Faced Post Purchase
5. India Real Chocolate Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Dark, Milk, and White)
5.2.2. By Packaging Type Market Share Analysis (Pouches & Bags, Boxed Chocolate, and Others)
5.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis (Supermarkets/Hypermarkets, Convenience Stores, Online, and Others)
5.2.4. By Regional Market Share Analysis
5.2.4.1. North Market Share Analysis
5.2.4.2. South Market Share Analysis
5.2.4.3. East Market Share Analysis
5.2.4.4. West Market Share Analysis
5.2.5. By Company Market Share Analysis
5.3. India Real Chocolate Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Packaging Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Sales Channel Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
6. India Dark Real Chocolate Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Packaging Type Market Share Analysis
6.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
7. India Milk Real Chocolate Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Packaging Type Market Share Analysis
7.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
8. India White Real Chocolate Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Packaging Type Market Share Analysis
8.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
9. Market Dynamics
9.1. Drivers
9.2. Challenges
10. Impact of COVID-19 on India Real Chocolate Market
10.1. Impact Assessment Model
10.1.1. Key Segments Impacted
10.1.2. Key Regions Impacted
11. Market Trends & Developments
12. Porter’s Five Forces Model
12.1. Competitive Rivalry
12.2. Bargaining Power of Buyers
12.3. Bargaining Power of Suppliers
12.4. Threat of New Entrants
12.5. Threat of Substitutes
13. SWOT Analysis
13.1. Strengths
13.2. Weaknesses
13.3. Opportunities
13.4. Threats
14. Policy and Regulatory Landscape
15. India Economic Profile
16. Competitive Landscape
16.1. Company Profiles
16.1.1. Mondelēz International Inc.
16.1.2. Company Details
16.1.2.1. Product & Services
16.1.2.2. Financials (As Per Availability)
16.1.2.3. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.2.4. Recent Developments
16.1.2.5. Key Management Personnel
16.1.3. Mars Incorporated
16.1.3.1. Company Details
16.1.3.2. Product & Services
16.1.3.3. Financials (As Per Availability)
16.1.3.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.3.5. Recent Developments
16.1.3.6. Key Management Personnel
16.1.4. Nestlé SA
16.1.4.1. Company Details
16.1.4.2. Product & Services
16.1.4.3. Financials (As Per Availability)
16.1.4.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.4.5. Recent Developments
16.1.4.6. Key Management Personnel
16.1.5. Ferrero International SA
16.1.5.1. Company Details
16.1.5.2. Product & Services
16.1.5.3. Financials (As Per Availability)
16.1.5.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.5.5. Recent Developments
16.1.5.6. Key Management Personnel
16.1.6. The Hershey Company
16.1.6.1. Company Details
16.1.6.2. Product & Services
16.1.6.3. Financials (As Per Availability)
16.1.6.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.6.5. Recent Developments
16.1.6.6. Key Management Personnel
16.1.7. Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli AG
16.1.7.1. Company Details
16.1.7.2. Product & Services
16.1.7.3. Financials (As Per Availability)
16.1.7.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.7.5. Recent Developments
16.1.7.6. Key Management Personnel
16.1.8. Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation (Amul)
16.1.8.1. Company Details
16.1.8.2. Product & Services
16.1.8.3. Financials (As Per Availability)
16.1.8.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.8.5. Recent Developments
16.1.8.6. Key Management Personnel
16.1.9. Lotus Chocolate Company Limited
16.1.9.1. Company Details
16.1.9.2. Product & Services
16.1.9.3. Financials (As Per Availability)
16.1.9.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.9.5. Recent Developments
16.1.9.6. Key Management Personnel
16.1.10. The Campco Limited
16.1.10.1. Company Details
16.1.10.2. Product & Services
16.1.10.3. Financials (As Per Availability)
16.1.10.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.10.5. Recent Developments
16.1.10.6. Key Management Personnel
16.1.11. ITC Limited
16.1.11.1. Company Details
16.1.11.2. Product & Services
16.1.11.3. Financials (As Per Availability)
16.1.11.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.11.5. Recent Developments
16.1.11.6. Key Management Personnel
17. Strategic Recommendations
17.1. Key Focus Areas
17.2. Target Product Type
17.3. Target Sales Channel
18. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

TechSci Research 社の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/23 10:28

157.74 円

172.13 円

206.60 円

ページTOPに戻る