世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

アルパカアパレル・アクセサリー市場の世界産業規模、シェア、動向、機会、予測、製品タイプ別(アパレル、アクセサリー)、エンドユーザー別(男性、女性)、販売チャネル別(ハイパーマーケット・スーパーマーケット、専門店、オンライン、その他)、地域別、競合別セグメント、2018-2028年


Alpaca Apparel And Accessories Market Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, Segmented By Product Type (Apparel, Accessories), By End User (Men, Women), By Sales Channel (Hypermarket/Supermarket, Specialty Stores, Online, Others), By Region, By Competition, 2018-2028

アルパカアパレルとアクセサリーの世界市場は、2022年に6億5,030万米ドルと評価され、2028年までのCAGRは7.62%で、予測期間中に力強い成長を予測している。アルパカ・アパレル・アクセサリーの世界市場は、持続可... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年11月7日 US$4,900
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
190 英語

 

サマリー

アルパカアパレルとアクセサリーの世界市場は、2022年に6億5,030万米ドルと評価され、2028年までのCAGRは7.62%で、予測期間中に力強い成長を予測している。アルパカ・アパレル・アクセサリーの世界市場は、持続可能で贅沢な製品に対する需要の高まりから、注目すべき人気急上昇を経験している。南米のラクダ科の動物に由来するアルパカ繊維は、その類まれな柔らかさ、暖かさ、環境に優しい特性から、ファッション業界で珍重されるようになった。
消費者は、持続可能性のトレンドに沿ったアルパカ製品にますます惹かれている。アルパカは環境への影響が少ないことで知られ、他の繊維生産動物に比べ、世話に必要な資源は最小限である。アルパカは、他の繊維生産動物に比べて環境負荷が低いことで知られ、環境に優しく残酷な扱いを受けない繊維を求めるファッション業界の意識の高まりと合致している。
セーター、マフラー、ショールなど、アルパカの衣料品はその優れた保温性で知られ、かさばることなく暖かさを提供する。アルパカ繊維の多用途性により、様々な気候に適した、軽量で肌触りの良い衣服を作ることができる。さらに、帽子や手袋などのアルパカ・アクセサリーも、その柔らかさと快適さで人気を集めている。
市場の成長は、ファッション業界がユニークで高品質な素材に注目していることも後押ししている。アルパカ繊維は従来のウールに代わる贅沢な素材であり、デザイナーはスタイルと持続可能性の両方を求める目の肥えた消費者層に対応するため、コレクションにアルパカ繊維を取り入れている。
全体として、世界のアルパカ・アパレル・アクセサリー市場は、消費者がファッションを購入する際に倫理的で環境に配慮した選択をますます優先するようになり、継続的な拡大が見込まれている。
主な市場牽引要因
持続可能性と倫理的ファッション
アルパカ・アパレル・アクセサリー市場の成長を促す主な要因の1つは、持続可能で倫理的なファッションに対する需要の高まりである。現代の消費者は、自分たちの購買決定が環境や倫理に与える影響についてますます意識するようになっている。アルパカ繊維は従来の素材に代わる持続可能な素材であり、アルパカは他の繊維生産動物に比べて環境への影響が少ない。アルパカの放牧習慣は土地へのダメージが少なく、アルパカ自身が必要とする飼料や水も他の家畜より少ない。
ファッション業界は持続可能性へのパラダイムシフトを目の当たりにしており、消費者は自分の価値観に沿った製品を求めている。アルパカ繊維は生分解性と再生可能性に優れ、二酸化炭素排出量を削減したい消費者に環境に優しい選択肢を提供する。その結果、ファッション・ブランドやデザイナーは、持続可能で倫理的なファッションに対する需要の高まりに応えるため、アルパカ繊維をコレクションに取り入れている。
卓越した繊維特性
アルパカ繊維には、アルパカ・アパレルやアクセサリーの人気の一因となっているユニークで卓越した特徴がある。その柔らかさで知られるアルパカ繊維は、ウールなどの多くの伝統的な素材よりも細く、贅沢な肌触りを提供する。また、繊維が軽いため、アルパカの衣服は着心地がよく、しかも保温性に優れている。セーター、マフラー、ショールなど、アルパカの衣料品は、他の冬用衣料品にありがちなかさばらずに暖かさを提供できる点で好まれている。
さらに、アルパカ繊維は低刺激性であるため、他の素材では刺激を感じるような敏感肌の人にも適している。この特性がアルパカ製品の市場アピールを広げ、衣服に快適さと機能性の両方を求める消費者を惹きつけている。
豊かさと可処分所得の増加
世界的な豊かさと可処分所得の増加は、アルパカ・アパレルやアクセサリーを含む高級品や贅沢品の需要に直接的な影響を与えている。より多くの個人が高収入を得るにつれ、消費者の嗜好も高品質で高級な製品へとシフトしている。アルパカ繊維は高級感と柔らかさを連想させ、ユニークで高級な商品を求める消費者にアピールする。
アルパカ製品には憧れを抱かせる価値があるため、中間層やアッパーミドル層が増加する中で、アルパカ製品が好まれるようになっている。可処分所得が増加傾向にある新興経済国や発展途上国では、アルパカ・アパレルのような高級ファッション・アイテムの需要が顕著に増加している。
ファッション業界の採用と革新
ファッション業界がアルパカ繊維を採用することは、市場の成長に大きく貢献している。デザイナーやブランドは、アルパカが万能で贅沢な素材である可能性を認識し、ファッション・コレクションへの採用が増加している。アルパカ繊維は伝統的な防寒着だけでなく、ドレスやスーツ、さらにはアクティブウェアなど、さまざまなタイプの衣料品に使われている。
アルパカ繊維を積極的に試すことで、業界は革新的なデザインとエンド・ユーザーを生み出している。これには、アルパカを他の素材とブレンドして特定の品質を高めたり、帽子や手袋などのアルパカ・アクセサリーを導入して商品の多様化を図ったりすることが含まれる。アルパカ繊維の多用途性をアピールするファッションセクターの能力は、市場の魅力を広げ、様々なスタイルの嗜好を持つ幅広い消費者を惹きつけている。
文化的・職人的魅力
アルパカ製品の文化的・職人的な魅力は、アルパカ市場の成長をさらに後押ししている。南米、特にペルーのような地域では、アルパカは何世紀にもわたって家畜として飼われており、文化的重要性を持っている。この文化的なつながりがアルパカ製品に信憑性を与え、これらの製品にまつわる伝統や職人技を高く評価する消費者を惹きつけている。
アルパカ製品の多くは熟練した職人によって作られ、何世代にもわたって受け継がれてきた伝統的な技法が用いられていることが多い。アルパカ・アパレルやアクセサリーの職人的な性質は、それぞれの製品に独自のストーリーや個性があり、そのユニークさに貢献している。消費者、特にハンドメイドや職人技を重視する人々は、アルパカ製品に込められた本物志向や職人技に惹かれる。
主な市場課題
限られたサプライチェーンの透明性とトレーサビリティ
アルパカ産業における最大の課題のひとつは、サプライ・チェーンにおける透明性とトレーサビリティが限られていることである。アルパカ繊維が倫理的かつ持続可能な方法で調達されていることを確認することは、持続可能で環境に優しいファッションに対する需要の高まりに応える上で極めて重要である。しかし、特にアルパカが主に飼育されている地域では、サプライチェーンが複雑であるため、農場から最終製品までの明確な可視性を維持することが困難な場合がある。
透明性を実現するには、アルパカの飼育農家から加工業者、製造業者まで、サプライチェーン全体で協力する必要がある。強固なトレーサビリティ・システムを導入し、おそらくはブロックチェーンなどの技術を活用することで、生産プロセス全体を通じて原産地と倫理的慣行を認証することができる。これは消費者に製品の持続可能性を保証するだけでなく、動物に対する非倫理的な扱いや誤った表示などの問題から守ることにもつながる。
環境と気候への配慮
一般的にアルパカは他の繊維生産動物に比べて環境への影響が少ないと考えられていますが、それでもこの産業は環境と気候に関連した課題に直面しています。気候変動はアルパカが飼育されている地域に影響を与え、アルパカの生息地、食料供給、そして全体的な幸福に影響を与える可能性があります。気温、降水パターン、適切な放牧地の有無の変化は、アルパカの健康と生産性に影響を与える可能性がある。
さらに、アルパカの繊維をアパレルやアクセサリーに加工する生産工程も、環境に影響を与える可能性がある。例えば染色や仕上げの工程は、責任を持って管理されなければ公害の原因となる可能性がある。こうした課題に対処するため、業界は持続可能な農業を優先し、環境に優しい加工方法を模索し、廃棄物を最小限に抑える循環型経済の原則を採用する必要がある。
市場競争と価格圧力
アルパカ製品の人気が高まるにつれ、市場の競争も激化している。需要が増加する一方で、小規模な職人的生産者から大規模な製造業者まで、市場に参入する業者の数も増えている。このような競争の激化は価格圧力につながり、アルパカ農家や職人の生活に影響を与える可能性がある。
市場の需要を満たすことと、生産過程に携わる人々への公正な補償を確保することのバランスを取ることは、微妙な課題である。解決策としては、フェアトレードの実践、すべてのステークホルダーに利益をもたらす協力関係の確立、倫理的に生産されたアルパカ製品の価値を消費者に伝えることなどが考えられる。さらに、製品デザインやマーケティング戦略の革新を促進することは、混雑した市場においてアルパカ製品を差別化するのに役立つ。
動物福祉と倫理的懸念
アルパカは環境負荷が比較的低く、世話のかからない動物と考えられているにもかかわらず、アルパカ産業は動物福祉と倫理的懸念に関する継続的な課題に直面している。アルパカの毛刈り作業や生活環境全般など、アルパカの人道的扱いをめぐる疑問が注目を集めている。過剰な剪毛や不十分なケアといった非倫理的な行為は、アルパカの健康と福祉に悪影響を及ぼしかねない。
こうした懸念に対処するには、アルパカ畜産業界全体で高水準の動物福祉に取り組む必要がある。倫理的ガイドラインの導入と施行、責任ある繁殖方法の推進、適切な獣医学的ケアの確保は不可欠なステップである。動物愛護団体や認証機関との協力的な取り組みは、動物の倫理的扱いを優先する消費者の信頼を築くのに役立つ。
主要市場動向
持続可能性と環境意識
サステイナビリティ(持続可能性)は、ファッション業界において依然として重要なトレンドであり、アルパカ市場も例外ではない。消費者は購入品が環境に与える影響をますます気にするようになり、持続可能で環境に優しい製品への需要が高まっている。アルパカ繊維は自然に再生可能で、生分解性があり、ウールのような従来の素材に比べて環境への影響が少ない。その結果、ブランドはアルパカ製品の持続可能性を、調達と生産工程の両面からアピールすることにますます力を入れるようになっている。
さらに、アルパカ業界では透明性と倫理的慣行を求める傾向が強まっている。各ブランドは、アルパカの倫理的な扱いと、農家や職人への公正な報酬の確保に取り組んでいる。このような持続可能性と倫理への取り組みは、環境意識の高い消費者にアピールするだけでなく、業界の長期的目標にも合致している。
アルパカと他素材の混合
アルパカ市場における注目すべきトレンドは、素材ブレンドの革新である。デザイナーやメーカーは、アルパカ繊維とシルク、カシミア、オーガニックコットンなど他の素材との混紡を試み、ユニークで高性能なテキスタイルを生み出している。このような混紡により、柔らかさや耐久性が向上し、さらに多彩なスタイリング・オプションが可能になる。
例えば、アルパカとシルクの混紡はシルクのような光沢を持つ贅沢で軽量な生地を提供し、アルパカとコットンの混紡は両方の繊維の長所を組み合わせ、通気性と保温性を提供します。こうした技術革新は、製品の多様化をもたらすだけでなく、特定の場面や気候に合わせたソリューションを求める消費者にも応えるものである。
ファッション・テックとスマート・テキスタイル
しばしば「ファッション・テック」と呼ばれる、ファッションへのテクノロジーの統合は、アルパカ市場でも存在感を示している。電子部品や機能性を組み込んだスマート・テキスタイルが人気を集めている。アルパカのアパレルやアクセサリーも例外ではない。
例えば、アルパカのスカーフや手袋にはヒーターが内蔵されており、寒冷地で人気を博している。さらに、吸湿発散性や体温調節機能を備えたスマート・テキスタイルがアルパカのアクティブウェアに取り入れられ、ファッション性と機能性の両方を優先する消費者にアピールしている。
技術の進歩が進むにつれ、アルパカ・ファッション・テックのさらなる革新が期待され、様々な消費者のニーズや嗜好に応えることができるだろう。
カスタマイズとパーソナライゼーション
カスタマイズとパーソナライゼーションのトレンドは、アルパカ市場を再形成し、消費者がユニークで唯一無二の作品を作ることを可能にしている。多くのブランドや職人がカスタマイズ・オプションを提供し、顧客が製品の色や柄、アルパカ繊維の種類まで選べるようにしている。
パーソナライゼーションは美しさだけでなく、サイズやフィット感も含まれる。完璧なフィットを実現するため、顧客がサイズを提供できるオーダーメイド・サービスを提供するブランドが増えている。このアプローチは、顧客体験を向上させるだけでなく、返品の必要性を減らし、より持続可能で効率的なサプライチェーンに貢献する。
3DスキャンやAR(拡張現実)フィッティングツールなど、技術の進歩に伴い、カスタマイズやパーソナライゼーションは、消費者にとってさらに身近で魅力的なものになると予想される。
包括性と多様な表現
ファッション業界はより包括的で多様なものになりつつあり、この傾向はアルパカ市場にも反映されている。ブランドは、より幅広い体型、性別、文化的背景に対応するため、商品ラインナップを拡大している。この包括性は、単に幅広いサイズを提供するだけでなく、多様なモデルやデザインのインスピレーションを紹介することでもある。
包括性は、持続可能で倫理的な実践にも及んでいる。各ブランドは、アルパカの調達と生産プロセスが文化的伝統を尊重し、サプライチェーンに関わるすべての人々にとって公平であるよう取り組んでいる。包括性を受け入れることで、アルパカ市場はよりアクセスしやすくなり、世界中の人々にとって魅力的なものとなっている。
職人技とスローファッション
ファストファッションと大量生産の時代にあって、職人技とスローファッションへの評価が高まっている。消費者は、ストーリーがあり寿命の長い、ユニークな手作りのアルパカ製品を求めている。このトレンドは、アルパカ生産の職人的性質とよく合致しており、熟練した職人が精巧な製品を作る上で重要な役割を果たしている。
アルパカ製品の背景にある職人技や伝統を重視するブランドは、量より質を重視する消費者の間で人気を集めている。スローファッションは、流行を超越した、時代を超越した耐久性のある作品に投資するという考えを促進し、アルパカのアパレルやアクセサリーはこのような精神に適している。
セグメント別インサイト
製品タイプ別インサイト
世界のアルパカ産業におけるアパレル分野は、著しい成長と変貌を遂げている。セーター、マフラー、コートなどを含むアルパカ・アパレルは、急成長するファッション・トレンドとして台頭してきており、その原動力となっているのはいくつかの重要な要因である。
まず第一に、消費者がアルパカ・アパレルに惹かれるようになったのは、その優れた品質によるものである。アルパカ繊維はその柔らかさ、暖かさ、軽さで有名だ。この快適さと保温性の組み合わせにより、アルパカの衣服は様々な気候や場面で非常に好まれる。さらに、アルパカ繊維は低刺激性であるため、敏感肌の人にも適している。
持続可能性もまた、アルパカ・アパレルの成長の重要な原動力である。エコ意識が消費者の選択を形成し続ける中、アルパカ繊維は環境への影響が少ないという点で支持されている。アルパカは大地を軽々と草を食む世話の少ない動物で、その繊維は生分解性で再生可能であるため、持続可能性を重視する消費者の価値観にぴったりと一致する。
さらに、ラグジュアリーで環境に優しい素材としてのアルパカに対するファッション業界の関心の高まりが、アルパカの人気を後押ししている。一流のデザイナーやブランドはアルパカをコレクションに取り入れ、モダンでスタイリッシュなデザインでこの天然繊維の多用途性を紹介している。
消費者が持続可能で快適、かつファッショナブルな衣料品を求める一方、業界は革新的な取り組みを続け、多様なアルパカ・アパレルを提供することでこうした需要に応えている。
販売チャネルの洞察
世界のアルパカ産業におけるオンライン・セグメントは、eコマースがますます不可欠な存在となるにつれ、著しい成長と変貌を遂げている。オンライン・プラットフォームは、アルパカ製品へのアクセシビリティ、利便性、グローバル・リーチの重要な原動力となっている。
オンライン販売の重要性が高まっている主な理由のひとつは、消費者が多種多様なアルパカのアパレルやアクセサリーに簡単にアクセスできることだ。オンライン・マーケットプレイスや専用のEコマース・サイトは、アルパカ製品の膨大な品揃えを提供し、多くの場合、素材、職人技、倫理的調達に関する詳細な情報を提供している。これによって消費者は、持続可能性、品質、スタイルなどの好みに基づいて、十分な情報に基づいた選択をすることができる。
さらに、オンライン・プラットフォームのグローバルな展開により、アルパカの生産者や職人は世界中の顧客とつながることができる。アルパカ製品は、かつては主にアルパカが飼育されている特定の地域でしか手に入らなかったが、今ではオンライン販売を通じて世界中の人々に届けられるようになった。このようなリーチの拡大は、生産者に利益をもたらすだけでなく、多様な背景を持つ消費者がアルパカのユニークな特質を発見し、評価することを可能にする。
オンライン・マーケットプレイスやeコマース専門店の台頭も競争を促進し、製品デザイン、マーケティング、顧客体験の革新を促している。ブランドはデジタル・プラットフォームを活用し、アルパカ製品の背景にある職人技や伝統について説得力のあるストーリーを語り、本物志向で価値を求める消費者への訴求力を高めている。
結論として、アルパカ業界のオンライン・セグメントは、Eコマースのパワーを活用して消費者と多様なアルパカ・アパレルやアクセサリーを結びつけ、グローバルなアクセスを容易にし、市場のイノベーションを促進することで繁栄している。デジタルコマースがアルパカ業界の展望を形成し続けているため、この傾向は続くと予想される。
地域別の洞察
北米は、世界のアルパカ産業において成長し、ダイナミックなセグメントとして浮上している。米国とカナダを含むこの地域は、いくつかの要因によってアルパカ製品への関心と需要が急増している。
まず、北米の消費者の間でアルパカ繊維の優れた品質に対する評価が高まっている。セーター、マフラー、靴下などのアルパカ衣料品は、その柔らかさ、暖かさ、低刺激性が珍重されている。これらの特性は、北部の州や地方の寒い冬から太平洋岸北西部の涼しい夜まで、さまざまな気候の地域でアルパカ製品を特に魅力的にしている。
さらに、北米ではサステイナビリティ・ムーブメントが定着し、消費者は環境に優しく、倫理的に調達された製品を求めるようになっている。アルパカは環境への負荷が低いことで知られ、繊維自体も生分解性で再生可能であるため、アルパカ繊維はこうした価値観に完全に合致している。
近年、北米ではアルパカ産業の振興に力を注いでおり、アルパカ農園やブリーダーの数が増加している。この拡大により、アルパカ製品はより身近なものとなり、このニッチ市場に対するこの地域の関心の高まりに貢献している。
さらに北米では、小規模生産者やデザイナーがユニークで高品質なアルパカ・アパレルやアクセサリーを作るなど、職人的なクラフツマンシップが台頭している。こうした職人的アプローチは、職人技、本物志向、地元企業の支援を重視する消費者の共感を呼んでいる。
全体として、北米のアルパカ産業は、アルパカ繊維の卓越した品質に対する消費者の評価、持続可能性へのコミットメントの高まり、活気ある職人市場の出現に牽引され、上昇基調にある。アルパカ製品の認知度が高まるにつれ、この地域は世界のアルパカ産業においてますます重要な役割を果たすようになっている。
主要市場プレイヤー
ザ・ナチュラル・ファイバー・カンパニー
アルパカ・ダイレクト社
プリマスヤーン社
メアリー・マキシム社
アルパカ・オーナーズ・アソシエーション
ライオンブランドヤーン
ベロコ社
カスケードヤーン
マラブリゴ毛糸
フィルカティア
レポートの範囲
本レポートでは、アルパカ・アパレル・アクセサリーの世界市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- アルパカ・アパレル・アクセサリー市場:製品タイプ別
o アパレル
アクセサリー
- アルパカ・アパレル・アクセサリー市場:エンドユーザー別
o 男性
女性
- アルパカ・アパレル・アクセサリー市場:販売チャネル別
o ハイパーマーケット/スーパーマーケット
o 専門店
o オンライン
o その他
- アルパカアパレル・アクセサリー市場:地域別
o 北米
 米国
 カナダ
 メキシコ
ヨーロッパ
 フランス
 イギリス
 イタリア
 ドイツ
 スペイン
o アジア太平洋
 中国
 インド
 日本
 オーストラリア
 韓国
 インドネシア
中東・アフリカ
 南アフリカ
 サウジアラビア
 UAE
 トルコ
o 南米
 アルゼンチン
 コロンビア
 ブラジル
競争状況
企業プロフィール:アルパカ・アパレル・アクセサリーの世界市場における主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ:
Tech Sci Research社は、与えられた市場データを用いて、アルパカのアパレルとアクセサリーの世界市場レポートを作成し、企業固有のニーズに合わせたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

ページTOPに戻る


目次

1.はじめに
1.1.製品概要
1.2.レポートの主なハイライト
1.3.市場範囲
1.4.対象市場セグメント
1.5.調査対象期間
2.調査方法
2.1.研究の目的
2.2.ベースラインの方法
2.3.主要産業パートナー
2.4.主な協会と二次情報源
2.5.予測方法
2.6.データの三角測量と検証
2.7.仮定と限界
3.要旨
3.1.市場概要
3.2.市場予測
3.3.主要地域
3.4.主要セグメント
4.お客様の声
4.1.ブランド認知度
4.2.購買決定要因
4.3.情報源
5.アルパカ・アパレル・アクセサリーの世界市場展望
5.1.市場規模と予測
5.1.1.金額ベース
5.2.市場シェアと予測
5.2.1.製品タイプ別市場シェア分析(アパレル、アクセサリー)
5.2.2.エンドユーザー別市場シェア分析(男性、女性)
5.2.3.販売チャネル別市場シェア分析(ハイパーマーケット・スーパーマーケット、専門店、オンライン、その他)
5.2.4.地域別市場シェア分析
5.2.4.1.北米市場シェア分析
5.2.4.2.ヨーロッパ市場シェア分析
5.2.4.3.アジア太平洋市場シェア分析
5.2.4.4.中東・アフリカ市場シェア分析
5.2.4.5.南米市場シェア分析
5.2.5.上位5社別市場シェア分析、その他(2022年)
5.3.アルパカ・アパレル・アクセサリーの世界市場マッピングと機会評価
5.3.1.製品タイプ別市場マッピングと機会評価
5.3.2.エンドユーザー別市場マッピングと機会評価
5.3.3.販売チャネル別市場マッピングと機会評価
5.3.4.地域別市場マッピングと機会評価
6.北米アルパカアパレル・アクセサリー市場展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額ベース
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
6.2.2.エンドユーザー別市場シェア分析
6.2.3.販売チャネル別市場シェア分析
6.2.4.国別市場シェア分析
6.2.4.1.米国アルパカアパレル・アクセサリー市場の展望
6.2.4.1.1.市場規模と予測
6.2.4.1.1.1.金額ベース
6.2.4.1.2.市場シェアと予測
6.2.4.1.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
6.2.4.1.2.2.エンドユーザー別市場シェア分析
6.2.4.1.2.3.販売チャネル別市場シェア分析
6.2.4.2.カナダのアルパカアパレル・アクセサリー市場の展望
6.2.4.2.1.市場規模・予測
6.2.4.2.1.1.金額ベース
6.2.4.2.2.市場シェアと予測
6.2.4.2.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
6.2.4.2.2.2.エンドユーザー別市場シェア分析
6.2.4.2.2.3.販売チャネル別市場シェア分析
6.2.4.3.メキシコのアルパカアパレル・アクセサリー市場の展望
6.2.4.3.1.市場規模・予測
6.2.4.3.1.1.金額ベース
6.2.4.3.2.市場シェアと予測
6.2.4.3.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
6.2.4.3.2.2.エンドユーザー別市場シェア分析
6.2.4.3.2.3.販売チャネル別市場シェア分析
7.欧州アルパカアパレル・アクセサリー市場展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.金額ベース
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
7.2.2.エンドユーザー別市場シェア分析
7.2.3.販売チャネル別市場シェア分析
7.2.4.国別市場シェア分析
7.2.4.1.フランスのアルパカアパレル・アクセサリー市場の展望
7.2.4.1.1.市場規模と予測
7.2.4.1.1.1.金額ベース
7.2.4.1.2.市場シェアと予測
7.2.4.1.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
7.2.4.1.2.2.エンドユーザー別市場シェア分析
7.2.4.1.2.3.販売チャネル別市場シェア分析
7.2.4.2.イギリスのアルパカアパレル・アクセサリー市場の展望
7.2.4.2.1.市場規模・予測
7.2.4.2.1.1.金額ベース
7.2.4.2.2.市場シェアと予測
7.2.4.2.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
7.2.4.2.2.2.エンドユーザー別市場シェア分析
7.2.4.2.2.3.販売チャネル別市場シェア分析
7.2.4.3.イタリアのアルパカアパレル・アクセサリー市場の展望
7.2.4.3.1.市場規模・予測
7.2.4.3.1.1.金額ベース
7.2.4.3.2.市場シェアと予測
7.2.4.3.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
7.2.4.3.2.2.エンドユーザー別市場シェア分析
7.2.4.3.2.3.販売チャネル別市場シェア分析
7.2.4.4.ドイツのアルパカアパレル・アクセサリー市場の展望
7.2.4.4.1.市場規模・予測
7.2.4.4.1.1.金額ベース
7.2.4.4.2.市場シェアと予測
7.2.4.4.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
7.2.4.4.2.2.エンドユーザー別市場シェア分析
7.2.4.4.2.3.販売チャネル別市場シェア分析
7.2.4.5.スペインのアルパカアパレル・アクセサリー市場の展望
7.2.4.5.1.市場規模・予測
7.2.4.5.1.1.金額ベース
7.2.4.5.2.市場シェアと予測
7.2.4.5.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
7.2.4.5.2.2.エンドユーザー別市場シェア分析
7.2.4.5.2.3.販売チャネル別市場シェア分析
8.アジア太平洋地域のアルパカアパレル・アクセサリー市場の展望
8.1.市場規模と予測
8.1.1.金額ベース
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
8.2.2.エンドユーザー別市場シェア分析
8.2.3.販売チャネル別市場シェア分析
8.2.4.国別市場シェア分析
8.2.4.1.中国アルパカアパレル・アクセサリー市場展望
8.2.4.1.1.市場規模と予測
8.2.4.1.1.1.金額ベース
8.2.4.1.2.市場シェアと予測
8.2.4.1.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
8.2.4.1.2.2.エンドユーザー別市場シェア分析
8.2.4.1.2.3.販売チャネル別市場シェア分析
8.2.4.2.インドのアルパカアパレル・アクセサリー市場の展望
8.2.4.2.1.市場規模・予測
8.2.4.2.1.1.金額ベース
8.2.4.2.2.市場シェアと予測
8.2.4.2.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
8.2.4.2.2.2.エンドユーザー別市場シェア分析
8.2.4.2.2.3.販売チャネル別市場シェア分析
8.2.4.3.日本のアルパカアパレル・アクセサリー市場の展望
8.2.4.3.1.市場規模・予測
8.2.4.3.1.1.金額ベース
8.2.4.3.2.市場シェアと予測
8.2.4.3.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
8.2.4.3.2.2.エンドユーザー別市場シェア分析
8.2.4.3.2.3.販売チャネル別市場シェア分析
8.2.4.4.オーストラリアのアルパカアパレル・アクセサリー市場の展望
8.2.4.4.1.市場規模・予測
8.2.4.4.1.1.金額ベース
8.2.4.4.2.市場シェアと予測
8.2.4.4.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
8.2.4.4.2.2.エンドユーザー別市場シェア分析
8.2.4.4.2.3.販売チャネル別市場シェア分析
8.2.4.5.韓国アルパカアパレル・アクセサリー市場の展望
8.2.4.5.1.市場規模と予測
8.2.4.5.1.1.金額ベース
8.2.4.5.2.市場シェアと予測
8.2.4.5.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
8.2.4.5.2.2.エンドユーザー別市場シェア分析
8.2.4.5.2.3.販売チャネル別市場シェア分析
8.2.4.6.インドネシアのアルパカアパレル・アクセサリー市場の展望
8.2.4.6.1.市場規模・予測
8.2.4.6.1.1.金額ベース
8.2.4.6.2.市場シェアと予測
8.2.4.6.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
8.2.4.6.2.2.エンドユーザー別市場シェア分析
8.2.4.6.2.3.販売チャネル別市場シェア分析
9.中東・アフリカのアルパカアパレル・アクセサリー市場展望
9.1.市場規模と予測
9.1.1.金額ベース
9.2.市場シェアと予測
9.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
9.2.2.エンドユーザー別市場シェア分析
9.2.3.販売チャネル別市場シェア分析
9.2.4.国別市場シェア分析
9.2.4.1.南アフリカのアルパカアパレル・アクセサリー市場の展望
9.2.4.1.1.市場規模と予測
9.2.4.1.1.1.金額ベース
9.2.4.1.2.市場シェアと予測
9.2.4.1.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
9.2.4.1.2.2.エンドユーザー別市場シェア分析
9.2.4.1.2.3.販売チャネル別市場シェア分析
9.2.4.2.サウジアラビアのアルパカ・アパレル・アクセサリー市場の展望
9.2.4.2.1.市場規模・予測
9.2.4.2.1.1.金額ベース
9.2.4.2.2.市場シェアと予測
9.2.4.2.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
9.2.4.2.2.2.エンドユーザー別市場シェア分析
9.2.4.2.2.3.販売チャネル別市場シェア分析
9.2.4.3.UAEアルパカアパレル・アクセサリー市場の展望
9.2.4.3.1.市場規模・予測
9.2.4.3.1.1.金額ベース
9.2.4.3.2.市場シェアと予測
9.2.4.3.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
9.2.4.3.2.2.エンドユーザー別市場シェア分析
9.2.4.3.2.3.販売チャネル別市場シェア分析
9.2.4.4.トルコのアルパカアパレル・アクセサリー市場の展望
9.2.4.4.1.市場規模・予測
9.2.4.4.1.1.金額ベース
9.2.4.4.2.市場シェアと予測
9.2.4.4.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
9.2.4.4.2.2.エンドユーザー別市場シェア分析
9.2.4.4.2.3.販売チャネル別市場シェア分析
10.南米のアルパカアパレル・アクセサリー市場の展望
10.1.市場規模と予測
10.1.1.金額ベース
10.2.市場シェアと予測
10.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
10.2.2.エンドユーザー別市場シェア分析
10.2.3.販売チャネル別市場シェア分析
10.2.4.国別市場シェア分析
10.2.4.1.アルゼンチンのアルパカ・アパレル・アクセサリー市場展望
10.2.4.1.1.市場規模と予測
10.2.4.1.1.1.金額ベース
10.2.4.1.2.市場シェアと予測
10.2.4.1.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
10.2.4.1.2.2.エンドユーザー別市場シェア分析
10.2.4.1.2.3.販売チャネル別市場シェア分析
10.2.4.2.コロンビアのアルパカアパレル・アクセサリー市場の展望
10.2.4.2.1.市場規模&予測
10.2.4.2.1.1.金額ベース
10.2.4.2.2.市場シェアと予測
10.2.4.2.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
10.2.4.2.2.2.エンドユーザー別市場シェア分析
10.2.4.2.2.3.販売チャネル別市場シェア分析
10.2.4.3.ブラジルのアルパカアパレル・アクセサリー市場の展望
10.2.4.3.1.市場規模と予測
10.2.4.3.1.1.金額ベース
10.2.4.3.2.市場シェアと予測
10.2.4.3.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
10.2.4.3.2.2.エンドユーザー別市場シェア分析
10.2.4.3.2.3.販売チャネル別市場シェア分析
11.市場ダイナミクス
11.1.推進要因
11.2.課題
12.COVID-19がアルパカ・アパレル・アクセサリーの世界市場に与える影響
12.1.影響評価モデル
12.1.1.影響を受ける主要セグメント
12.1.2.影響を受ける主要販売チャネル
12.1.3.影響を受ける主要国
13.市場動向
14.競争環境
14.1.企業プロフィール
14.1.1.天然繊維会社
14.1.1.1.会社概要
14.1.1.2.製品
14.1.1.3.財務(入手可能な限り)
14.1.1.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.1.5.最近の動向
14.1.1.6.主要経営陣
14.1.2.アルパカ・ダイレクト社
14.1.2.1.会社の詳細
14.1.2.2.製品
14.1.2.3.財務(入手可能な限り)
14.1.2.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.2.5.最近の動向
14.1.2.6.主要経営陣
14.1.3.プリマスヤーン社
14.1.3.1.会社概要
14.1.3.2.製品
14.1.3.3.財務(入手可能な限り)
14.1.3.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.3.5.最近の動向
14.1.3.6.主要経営陣
14.1.4.メアリー・マキシム社
14.1.4.1.会社概要
14.1.4.2.製品
14.1.4.3.財務(入手可能な限り)
14.1.4.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.4.5.最近の動向
14.1.4.6.主要経営陣
14.1.5.アルパカオーナー協会
14.1.5.1.会社概要
14.1.5.2.製品
14.1.5.3.財務(入手可能な限り)
14.1.5.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.5.5.最近の動向
14.1.5.6.主要経営陣
14.1.6.ライオンブランド糸
14.1.6.1.会社概要
14.1.6.2.製品
14.1.6.3.財務(入手可能な限り)
14.1.6.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.6.5.最近の動向
14.1.6.6.主要経営陣
14.1.7.ベロコ社
14.1.7.1.会社概要
14.1.7.2.製品
14.1.7.3.財務(入手可能な限り)
14.1.7.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.7.5.最近の動向
14.1.7.6.主要経営陣
14.1.8.カスケードヤーン
14.1.8.1.会社概要
14.1.8.2.製品
14.1.8.3.財務(入手可能な限り)
14.1.8.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.8.5.最近の動向
14.1.8.6.主要経営陣
14.1.9.マラブリゴ糸
14.1.9.1.会社概要
14.1.9.2.製品
14.1.9.3.財務(入手可能な限り)
14.1.9.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.9.5.最近の動向
14.1.9.6.主要経営陣
14.1.10.フィル・カティア
14.1.10.1.会社概要
14.1.10.2.製品
14.1.10.3.財務状況(入手可能な限り)
14.1.10.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.10.5.最近の動向
14.1.10.6.主要経営陣
15.戦略的提言/行動計画
15.1.重点分野
15.2.ターゲット製品タイプ
15.3.販売チャネル
会社概要・免責事項

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Alpaca Apparel And Accessories Market has valued at USD 650.3 Million in 2022 and is anticipated to project robust growth in the forecast period with a CAGR of 7.62% through 2028. The global market for alpaca apparel and accessories is experiencing a notable surge in popularity, attributed to the increasing demand for sustainable and luxurious products. Alpaca fibers, derived from the South American camelid, have become prized in the fashion industry for their exceptional softness, warmth, and eco-friendly characteristics.
Consumers are increasingly drawn to alpaca products as they align with sustainability trends. Alpacas are known for their low environmental impact, requiring minimal resources for their care compared to other fiber-producing animals. This aligns with the growing awareness and preference for eco-friendly and cruelty-free options in the fashion sector.
Alpaca apparel, including sweaters, scarves, and shawls, is renowned for its exceptional insulation properties, providing warmth without bulk. The versatility of alpaca fibers allows for the creation of lightweight yet cozy garments suitable for various climates. Additionally, alpaca accessories like hats and gloves are gaining popularity for their softness and comfort.
The market's growth is also fueled by the fashion industry's focus on unique and high-quality materials. Alpaca fibers offer a luxurious alternative to traditional wool, and designers are incorporating them into their collections to cater to a discerning consumer base seeking both style and sustainability.
Overall, the global alpaca apparel and accessories market is poised for continued expansion as consumers increasingly prioritize ethical and eco-conscious choices in their fashion purchases.
Key Market Drivers
Sustainability and Ethical Fashion
One of the primary drivers for the growth of the alpaca apparel and accessories market is the escalating demand for sustainable and ethical fashion. Modern consumers are becoming increasingly conscious of the environmental and ethical implications of their purchasing decisions. Alpaca fibers offer a sustainable alternative to conventional materials, as alpacas have a lower environmental impact compared to other fiber-producing animals. Their grazing habits are less damaging to the land, and alpacas themselves require less feed and water than other livestock.
The fashion industry has witnessed a paradigm shift towards sustainability, with consumers seeking products that align with their values. Alpaca fibers are biodegradable and renewable, providing an eco-friendly option for those looking to reduce their carbon footprint. As a result, fashion brands and designers are incorporating alpaca fibers into their collections to meet the rising demand for sustainable and ethical fashion.
Exceptional Fiber Characteristics
Alpaca fibers possess unique and exceptional characteristics that contribute to the popularity of alpaca apparel and accessories. Known for their softness, alpaca fibers are finer than many traditional materials, such as wool, providing a luxurious feel against the skin. The fibers are also lightweight, making alpaca garments comfortable to wear while still offering excellent insulation. Alpaca apparel, including sweaters, scarves, and shawls, is favored for its ability to provide warmth without the bulk often associated with other winter wear.
Additionally, alpaca fibers are hypoallergenic, making them suitable for individuals with sensitive skin who may experience irritation with other materials. This characteristic broadens the market appeal of alpaca products, attracting consumers seeking both comfort and functionality in their clothing.
Rising Affluence and Disposable Income
The global increase in affluence and disposable income has a direct impact on the demand for premium and luxury goods, including alpaca apparel and accessories. As more individuals attain higher levels of income, there is an associated shift in consumer preferences towards high-quality and exclusive products. Alpaca fibers, being associated with luxury and softness, appeal to consumers seeking unique and premium items.
The aspirational value attached to alpaca products makes them desirable among the growing middle and upper-middle-class demographics. In emerging economies and developing nations where disposable incomes are on the rise, the demand for luxury fashion items like alpaca apparel is experiencing a notable uptick.
Fashion Industry Adoption and Innovation
The fashion industry's embrace of alpaca fibers has significantly contributed to the market's growth. Designers and brands are recognizing the potential of alpaca as a versatile and luxurious material, leading to increased adoption in fashion collections. Alpaca fibers are being used not only for traditional winter wear but also in various types of clothing, including dresses, suits, and even activewear.
The industry's willingness to experiment with alpaca fibers has led to innovative designs and End Users. This includes blending alpaca with other materials to enhance specific qualities or introducing alpaca accessories such as hats and gloves to diversify product offerings. The fashion sector's ability to showcase the versatility of alpaca fibers has broadened the market appeal, attracting a wider range of consumers across different style preferences.
Cultural and Artisanal Appeal
The cultural and artisanal appeal of alpaca products adds another layer to the market's growth. Alpacas have cultural significance in South America, particularly in regions like Peru, where they have been domesticated for centuries. This cultural connection lends authenticity to alpaca products, attracting consumers who appreciate the heritage and craftsmanship associated with these items.
Many alpaca products are crafted by skilled artisans, often employing traditional techniques passed down through generations. The artisanal nature of alpaca apparel and accessories contributes to their uniqueness, with each piece having its own story and character. Consumers, especially those who value handmade and artisanal products, are drawn to the authenticity and craftsmanship embedded in alpaca items.
Key Market Challenges
Limited Supply Chain Transparency and Traceability
One of the foremost challenges in the alpaca industry is the limited transparency and traceability within the supply chain. Ensuring that alpaca fibers are ethically and sustainably sourced is crucial in meeting the growing demand for sustainable and eco-friendly fashion. However, the complexity of supply chains, particularly in regions where alpacas are predominantly raised, can make it challenging to maintain clear visibility from farm to finished product.
Achieving transparency requires collaboration across the supply chain, from alpaca breeders and farmers to processors and manufacturers. Implementing robust traceability systems, perhaps leveraging technologies like blockchain, can help authenticate the origin and ethical practices throughout the production process. This not only assures consumers of the product's sustainability but also safeguards against issues such as unethical treatment of animals or mislabeling.
Environmental and Climate Concerns
While alpacas are generally considered to have a lower environmental impact compared to other fiber-producing animals, the industry still faces environmental and climate-related challenges. Climate change can affect the regions where alpacas are raised, influencing their habitat, food supply, and overall well-being. Changes in temperature, precipitation patterns, and the availability of suitable grazing land can impact the health and productivity of alpacas.
Furthermore, the production processes involved in turning alpaca fibers into apparel and accessories may have environmental implications. Dyeing and finishing processes, for example, can contribute to pollution if not managed responsibly. To address these challenges, the industry needs to prioritize sustainable farming practices, explore eco-friendly processing methods, and adopt circular economy principles to minimize waste.
Market Competition and Pricing Pressures
As the popularity of alpaca products grows, the market is becoming more competitive. While demand is increasing, so is the number of players entering the market, ranging from small artisanal producers to large-scale manufacturers. This increased competition can lead to pricing pressures, potentially impacting the livelihoods of alpaca farmers and artisans.
Striking a balance between meeting market demand and ensuring fair compensation for those involved in the production process is a delicate challenge. Some solutions may involve implementing fair trade practices, establishing collaborations that benefit all stakeholders, and communicating the value of ethically produced alpaca products to consumers. Additionally, fostering innovation in product design and marketing strategies can help differentiate alpaca products in a crowded marketplace.
Animal Welfare and Ethical Concerns
Despite alpacas being considered low-maintenance animals with a relatively low environmental impact, the industry faces ongoing challenges related to animal welfare and ethical concerns. Questions surrounding the humane treatment of alpacas, including shearing practices and overall living conditions, have gained attention. Unethical practices, such as over-shearing or inadequate care, can negatively impact the health and well-being of these animals.
Addressing these concerns requires a commitment to high standards of animal welfare throughout the alpaca farming industry. Implementing and enforcing ethical guidelines, promoting responsible breeding practices, and ensuring proper veterinary care are essential steps. Collaborative efforts with animal welfare organizations and certification bodies can help build trust among consumers who prioritize ethical treatment of animals.
Key Market Trends
Sustainability and Eco-consciousness
Sustainability remains a dominant trend in the fashion industry, and the alpaca market is no exception. Consumers are increasingly concerned about the environmental impact of their purchases, driving a demand for sustainable and eco-friendly products. Alpaca fibers are naturally renewable, biodegradable, and have a lower environmental footprint compared to conventional materials like wool. As a result, brands are increasingly focusing on promoting the sustainability of their alpaca products, both in terms of sourcing and production processes.
Furthermore, there's a growing trend toward transparency and ethical practices in the alpaca industry. Brands are working to ensure the ethical treatment of alpacas and the fair compensation of farmers and artisans. This commitment to sustainability and ethics not only appeals to eco-conscious consumers but also aligns with the industry's long-term goals.
Blending Alpaca with Other Materials
Innovation in material blending is a notable trend in the alpaca market. Designers and manufacturers are experimenting with blending alpaca fibers with other materials like silk, cashmere, and organic cotton to create unique and high-performing textiles. These blends offer benefits such as enhanced softness, durability, and even more versatile styling options.
For example, alpaca-silk blends provide a luxurious and lightweight fabric with a silky sheen, while alpaca-cotton blends combine the best of both fibers, offering breathability and warmth. These innovations not only diversify product offerings but also cater to consumers seeking tailored solutions for specific occasions and climates.
Fashion Tech and Smart Textiles
The integration of technology into fashion, often referred to as "fashion tech," is making its presence felt in the alpaca market. Smart textiles, which incorporate electronic components or functionality, are gaining traction. Alpaca apparel and accessories are no exception, as they offer a natural canvas for integrating technology.
For instance, heated alpaca scarves or gloves that provide warmth through embedded heating elements are becoming popular in colder climates. Additionally, smart textiles with moisture-wicking properties and temperature regulation features are being incorporated into alpaca activewear, appealing to consumers who prioritize both fashion and functionality.
As technology continues to advance, we can expect further innovations in alpaca fashion tech, catering to various consumer needs and preferences.
Customization and Personalization
The trend toward customization and personalization is reshaping the alpaca market, allowing consumers to create unique and one-of-a-kind pieces. Many brands and artisans are offering customization options, allowing customers to choose the color, pattern, and even the type of alpaca fiber used in their products.
Personalization extends beyond aesthetics; it also includes sizing and fit. Brands are increasingly offering made-to-measure services, where customers can provide their measurements for a perfect fit. This approach not only enhances the customer experience but also reduces the need for returns, contributing to a more sustainable and efficient supply chain.
With advancements in technology, such as 3D scanning and augmented reality (AR) fitting tools, customization and personalization are expected to become even more accessible and appealing to consumers.
Inclusivity and Diverse Representation
The fashion industry is becoming more inclusive and diverse, and this trend is reflected in the alpaca market. Brands are expanding their product ranges to cater to a broader range of body types, genders, and cultural backgrounds. This inclusivity is not only about offering a wider range of sizes but also showcasing diverse models and design inspirations.
Inclusivity extends to sustainable and ethical practices as well. Brands are working to ensure that their alpaca sourcing and production processes are respectful of cultural traditions and equitable for all involved in the supply chain. By embracing inclusivity, the alpaca market is becoming more accessible and appealing to a global audience.
Artisanal Craftsmanship and Slow Fashion
In an era of fast fashion and mass production, there is a growing appreciation for artisanal craftsmanship and slow fashion. Consumers are seeking unique, handcrafted alpaca products that tell a story and have a longer lifespan. This trend aligns well with the artisanal nature of alpaca production, where skilled artisans play a significant role in creating exquisite pieces.
Brands that emphasize the craftsmanship and heritage behind their alpaca products are gaining traction among consumers who value quality over quantity. Slow fashion promotes the idea of investing in timeless, durable pieces that transcend trends, and alpaca apparel and accessories are well-suited to this ethos.
Segmental Insights
Product Type Insights
The apparel segment within the global alpaca industry is experiencing remarkable growth and transformation. Alpaca apparel, including sweaters, scarves, coats, and more, has emerged as a burgeoning fashion trend, driven by several key factors.
First and foremost, consumers are increasingly gravitating towards alpaca apparel due to its exceptional qualities. Alpaca fibers are renowned for their softness, warmth, and lightweight nature. This combination of comfort and insulation makes alpaca garments highly desirable in a variety of climates and occasions. Furthermore, alpaca fibers are hypoallergenic, making them suitable for individuals with sensitive skin.
Sustainability is another critical driver of the growth in alpaca apparel. As eco-consciousness continues to shape consumer choices, alpaca fibers are favored for their minimal environmental impact. Alpacas are low-maintenance animals that graze lightly on the land, and their fibers are biodegradable and renewable, aligning perfectly with the values of sustainability-conscious consumers.
Additionally, the fashion industry's increasing interest in alpaca as a luxurious and eco-friendly material has propelled its popularity. Leading designers and brands are incorporating alpaca into their collections, showcasing the versatility of this natural fiber in modern, stylish designs.
Overall, the apparel segment in the alpaca industry is poised for sustained growth as consumers seek sustainable, comfortable, and fashionable clothing options, while the industry continues to innovate and meet these demands with a diverse range of alpaca apparel offerings.
Sales Channel Insights
The online segment within the global alpaca industry is experiencing significant growth and transformation as e-commerce becomes an increasingly integral part of the marketplace. Online platforms have become a key driver of accessibility, convenience, and global reach for alpaca products.
One of the primary reasons for the growing prominence of online sales is the ease with which consumers can access a wide variety of alpaca apparel and accessories. Online marketplaces and dedicated e-commerce websites offer a vast selection of alpaca products, often providing detailed information about materials, craftsmanship, and ethical sourcing. This allows consumers to make informed choices based on their preferences for sustainability, quality, and style.
Furthermore, the global reach of online platforms enables alpaca producers and artisans to connect with customers worldwide. Alpaca products, once primarily found in specific regions where alpacas are raised, can now reach a global audience through online sales. This expanded reach not only benefits producers but also allows consumers from diverse backgrounds to discover and appreciate alpaca's unique qualities.
The rise of online marketplaces and dedicated e-commerce stores has also fostered competition, encouraging innovation in product design, marketing, and customer experience. Brands are leveraging digital platforms to tell compelling stories about the craftsmanship and heritage behind their alpaca products, enhancing their appeal to consumers seeking authenticity and value.
In conclusion, the online segment in the alpaca industry is flourishing as it harnesses the power of e-commerce to connect consumers with a diverse range of alpaca apparel and accessories while facilitating global access and promoting innovation in the market. This trend is expected to continue as digital commerce continues to shape the landscape of the alpaca industry.
Regional Insights
North America is emerging as a growing and dynamic segment within the global alpaca industry. This region, encompassing the United States and Canada, is experiencing a surge in interest and demand for alpaca products, driven by several factors.
Firstly, there is a growing appreciation for the exceptional qualities of alpaca fibers among North American consumers. Alpaca apparel, including sweaters, scarves, and socks, is prized for its softness, warmth, and hypoallergenic properties. These attributes make alpaca products particularly appealing in regions with varying climates, from the cold winters of northern states and provinces to the cooler evenings of the Pacific Northwest.
Moreover, the sustainability movement has taken hold in North America, with consumers increasingly seeking eco-friendly and ethically sourced products. Alpaca fibers align perfectly with these values, as alpacas are known for their low environmental impact and the fibers themselves are biodegradable and renewable.
In recent years, there has been a concerted effort to promote the alpaca industry in North America, with alpaca farms and breeders increasing in number. This expansion has made alpaca products more accessible and contributed to the region's growing interest in this niche market.
Additionally, North America has seen a rise in artisanal craftsmanship, with small-scale producers and designers creating unique and high-quality alpaca apparel and accessories. This artisanal approach resonates with consumers who value craftsmanship, authenticity, and supporting local businesses.
Overall, North America's alpaca industry is on an upward trajectory, driven by consumer appreciation for the exceptional qualities of alpaca fibers, a growing commitment to sustainability, and the emergence of a vibrant artisanal market. As awareness of alpaca products continues to grow, the region is poised to play an increasingly significant role in the global alpaca industry.
Key Market Players
The Natural Fibre Company
Alpaca Direct, LLC
Plymouth Yarn Company, Inc.
Mary Maxim Inc
Alpaca Owners Association, Inc
Lion Brand Yarn
Berroco, Inc.
Cascade Yarns
Malabrigo Yarn
Fil Katia
Report Scope:
In this report, the Global Alpaca Apparel And Accessories Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Alpaca Apparel And Accessories Market, By Product Type:
o Apparel
o Accessories
• Alpaca Apparel And Accessories Market, By End User:
o Men
o Women
• Alpaca Apparel And Accessories Market, By Sales Channel:
o Hypermarket/Supermarket
o Specialty Stores
o Online
o Others
• Alpaca Apparel And Accessories Market, By Region:
o North America
 United States
 Canada
 Mexico
o Europe
 France
 United Kingdom
 Italy
 Germany
 Spain
o Asia-Pacific
 China
 India
 Japan
 Australia
 South Korea
 Indonesia
o Middle East & Africa
 South Africa
 Saudi Arabia
 UAE
 Turkey
o South America
 Argentina
 Colombia
 Brazil
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Global Alpaca Apparel And Accessories Market.
Available Customizations:
Global Alpaca Apparel And Accessories market report with the given market data, Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer
4.1. Brand Awareness
4.2. Factors Influencing Purchase Decision
4.3. Sources of Information
5. Global Alpaca Apparel And Accessories Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Apparel, Accessories)
5.2.2. By End User Market Share Analysis (Men, Women)
5.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis (Hypermarket/Supermarket, Specialty Stores, Online, Others)
5.2.4. By Regional Market Share Analysis
5.2.4.1. North America Market Share Analysis
5.2.4.2. Europe Market Share Analysis
5.2.4.3. Asia-Pacific Market Share Analysis
5.2.4.4. Middle East & Africa Market Share Analysis
5.2.4.5. South America Market Share Analysis
5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022)
5.3. Global Alpaca Apparel And Accessories Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By End User Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Sales Channel Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
6. North America Alpaca Apparel And Accessories Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Product Type Market Share Analysis
6.2.2. By End User Market Share Analysis
6.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
6.2.4. By Country Market Share Analysis
6.2.4.1. United States Alpaca Apparel And Accessories Market Outlook
6.2.4.1.1. Market Size & Forecast
6.2.4.1.1.1. By Value
6.2.4.1.2. Market Share & Forecast
6.2.4.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
6.2.4.1.2.2. By End User Market Share Analysis
6.2.4.1.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
6.2.4.2. Canada Alpaca Apparel And Accessories Market Outlook
6.2.4.2.1. Market Size & Forecast
6.2.4.2.1.1. By Value
6.2.4.2.2. Market Share & Forecast
6.2.4.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis
6.2.4.2.2.2. By End User Market Share Analysis
6.2.4.2.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
6.2.4.3. Mexico Alpaca Apparel And Accessories Market Outlook
6.2.4.3.1. Market Size & Forecast
6.2.4.3.1.1. By Value
6.2.4.3.2. Market Share & Forecast
6.2.4.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis
6.2.4.3.2.2. By End User Market Share Analysis
6.2.4.3.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
7. Europe Alpaca Apparel And Accessories Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Product Type Market Share Analysis
7.2.2. By End User Market Share Analysis
7.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
7.2.4. By Country Market Share Analysis
7.2.4.1. France Alpaca Apparel And Accessories Market Outlook
7.2.4.1.1. Market Size & Forecast
7.2.4.1.1.1. By Value
7.2.4.1.2. Market Share & Forecast
7.2.4.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
7.2.4.1.2.2. By End User Market Share Analysis
7.2.4.1.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
7.2.4.2. United Kingdom Alpaca Apparel And Accessories Market Outlook
7.2.4.2.1. Market Size & Forecast
7.2.4.2.1.1. By Value
7.2.4.2.2. Market Share & Forecast
7.2.4.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis
7.2.4.2.2.2. By End User Market Share Analysis
7.2.4.2.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
7.2.4.3. Italy Alpaca Apparel And Accessories Market Outlook
7.2.4.3.1. Market Size & Forecast
7.2.4.3.1.1. By Value
7.2.4.3.2. Market Share & Forecast
7.2.4.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis
7.2.4.3.2.2. By End User Market Share Analysis
7.2.4.3.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
7.2.4.4. Germany Alpaca Apparel And Accessories Market Outlook
7.2.4.4.1. Market Size & Forecast
7.2.4.4.1.1. By Value
7.2.4.4.2. Market Share & Forecast
7.2.4.4.2.1. By Product Type Market Share Analysis
7.2.4.4.2.2. By End User Market Share Analysis
7.2.4.4.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
7.2.4.5. Spain Alpaca Apparel And Accessories Market Outlook
7.2.4.5.1. Market Size & Forecast
7.2.4.5.1.1. By Value
7.2.4.5.2. Market Share & Forecast
7.2.4.5.2.1. By Product Type Market Share Analysis
7.2.4.5.2.2. By End User Market Share Analysis
7.2.4.5.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
8. Asia-Pacific Alpaca Apparel And Accessories Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Product Type Market Share Analysis
8.2.2. By End User Market Share Analysis
8.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
8.2.4. By Country Market Share Analysis
8.2.4.1. China Alpaca Apparel And Accessories Market Outlook
8.2.4.1.1. Market Size & Forecast
8.2.4.1.1.1. By Value
8.2.4.1.2. Market Share & Forecast
8.2.4.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
8.2.4.1.2.2. By End User Market Share Analysis
8.2.4.1.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
8.2.4.2. India Alpaca Apparel And Accessories Market Outlook
8.2.4.2.1. Market Size & Forecast
8.2.4.2.1.1. By Value
8.2.4.2.2. Market Share & Forecast
8.2.4.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis
8.2.4.2.2.2. By End User Market Share Analysis
8.2.4.2.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
8.2.4.3. Japan Alpaca Apparel And Accessories Market Outlook
8.2.4.3.1. Market Size & Forecast
8.2.4.3.1.1. By Value
8.2.4.3.2. Market Share & Forecast
8.2.4.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis
8.2.4.3.2.2. By End User Market Share Analysis
8.2.4.3.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
8.2.4.4. Australia Alpaca Apparel And Accessories Market Outlook
8.2.4.4.1. Market Size & Forecast
8.2.4.4.1.1. By Value
8.2.4.4.2. Market Share & Forecast
8.2.4.4.2.1. By Product Type Market Share Analysis
8.2.4.4.2.2. By End User Market Share Analysis
8.2.4.4.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
8.2.4.5. South Korea Alpaca Apparel And Accessories Market Outlook
8.2.4.5.1. Market Size & Forecast
8.2.4.5.1.1. By Value
8.2.4.5.2. Market Share & Forecast
8.2.4.5.2.1. By Product Type Market Share Analysis
8.2.4.5.2.2. By End User Market Share Analysis
8.2.4.5.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
8.2.4.6. Indonesia Alpaca Apparel And Accessories Market Outlook
8.2.4.6.1. Market Size & Forecast
8.2.4.6.1.1. By Value
8.2.4.6.2. Market Share & Forecast
8.2.4.6.2.1. By Product Type Market Share Analysis
8.2.4.6.2.2. By End User Market Share Analysis
8.2.4.6.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
9. Middle East & Africa Alpaca Apparel And Accessories Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Product Type Market Share Analysis
9.2.2. By End User Market Share Analysis
9.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
9.2.4. By Country Market Share Analysis
9.2.4.1. South Africa Alpaca Apparel And Accessories Market Outlook
9.2.4.1.1. Market Size & Forecast
9.2.4.1.1.1. By Value
9.2.4.1.2. Market Share & Forecast
9.2.4.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
9.2.4.1.2.2. By End User Market Share Analysis
9.2.4.1.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
9.2.4.2. Saudi Arabia Alpaca Apparel And Accessories Market Outlook
9.2.4.2.1. Market Size & Forecast
9.2.4.2.1.1. By Value
9.2.4.2.2. Market Share & Forecast
9.2.4.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis
9.2.4.2.2.2. By End User Market Share Analysis
9.2.4.2.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
9.2.4.3. UAE Alpaca Apparel And Accessories Market Outlook
9.2.4.3.1. Market Size & Forecast
9.2.4.3.1.1. By Value
9.2.4.3.2. Market Share & Forecast
9.2.4.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis
9.2.4.3.2.2. By End User Market Share Analysis
9.2.4.3.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
9.2.4.4. Turkey Alpaca Apparel And Accessories Market Outlook
9.2.4.4.1. Market Size & Forecast
9.2.4.4.1.1. By Value
9.2.4.4.2. Market Share & Forecast
9.2.4.4.2.1. By Product Type Market Share Analysis
9.2.4.4.2.2. By End User Market Share Analysis
9.2.4.4.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
10. South America Alpaca Apparel And Accessories Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Product Type Market Share Analysis
10.2.2. By End User Market Share Analysis
10.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
10.2.4. By Country Market Share Analysis
10.2.4.1. Argentina Alpaca Apparel And Accessories Market Outlook
10.2.4.1.1. Market Size & Forecast
10.2.4.1.1.1. By Value
10.2.4.1.2. Market Share & Forecast
10.2.4.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
10.2.4.1.2.2. By End User Market Share Analysis
10.2.4.1.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
10.2.4.2. Colombia Alpaca Apparel And Accessories Market Outlook
10.2.4.2.1. Market Size & Forecast
10.2.4.2.1.1. By Value
10.2.4.2.2. Market Share & Forecast
10.2.4.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis
10.2.4.2.2.2. By End User Market Share Analysis
10.2.4.2.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
10.2.4.3. Brazil Alpaca Apparel And Accessories Market Outlook
10.2.4.3.1. Market Size & Forecast
10.2.4.3.1.1. By Value
10.2.4.3.2. Market Share & Forecast
10.2.4.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis
10.2.4.3.2.2. By End User Market Share Analysis
10.2.4.3.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
11. Market Dynamics
11.1. Drivers
11.2. Challenges
12. Impact of COVID-19 on Global Alpaca Apparel And Accessories Market
12.1. Impact Assessment Model
12.1.1. Key Segments Impacted
12.1.2. Key Sales Channel Impacted
12.1.3. Key Countries Impacted
13. Market Trends & Developments
14. Competitive Landscape
14.1. Company Profiles
14.1.1. The Natural Fibre Company
14.1.1.1. Company Details
14.1.1.2. Products
14.1.1.3. Financials (As Per Availability)
14.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.1.5. Recent Developments
14.1.1.6. Key Management Personnel
14.1.2. Alpaca Direct, LLC
14.1.2.1. Company Details
14.1.2.2. Products
14.1.2.3. Financials (As Per Availability)
14.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.2.5. Recent Developments
14.1.2.6. Key Management Personnel
14.1.3. Plymouth Yarn Company, Inc.
14.1.3.1. Company Details
14.1.3.2. Products
14.1.3.3. Financials (As Per Availability)
14.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.3.5. Recent Developments
14.1.3.6. Key Management Personnel
14.1.4. Mary Maxim Inc
14.1.4.1. Company Details
14.1.4.2. Products
14.1.4.3. Financials (As Per Availability)
14.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.4.5. Recent Developments
14.1.4.6. Key Management Personnel
14.1.5. Alpaca Owners Association, Inc
14.1.5.1. Company Details
14.1.5.2. Products
14.1.5.3. Financials (As Per Availability)
14.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.5.5. Recent Developments
14.1.5.6. Key Management Personnel
14.1.6. Lion Brand Yarn
14.1.6.1. Company Details
14.1.6.2. Products
14.1.6.3. Financials (As Per Availability)
14.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.6.5. Recent Developments
14.1.6.6. Key Management Personnel
14.1.7. Berroco, Inc.
14.1.7.1. Company Details
14.1.7.2. Products
14.1.7.3. Financials (As Per Availability)
14.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.7.5. Recent Developments
14.1.7.6. Key Management Personnel
14.1.8. Cascade Yarns
14.1.8.1. Company Details
14.1.8.2. Products
14.1.8.3. Financials (As Per Availability)
14.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.8.5. Recent Developments
14.1.8.6. Key Management Personnel
14.1.9. Malabrigo Yarn
14.1.9.1. Company Details
14.1.9.2. Products
14.1.9.3. Financials (As Per Availability)
14.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.9.5. Recent Developments
14.1.9.6. Key Management Personnel
14.1.10. Fil Katia
14.1.10.1. Company Details
14.1.10.2. Products
14.1.10.3. Financials (As Per Availability)
14.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.10.5. Recent Developments
14.1.10.6. Key Management Personnel
15. Strategic Recommendations/Action Plan
15.1. Key Focus Areas
15.2. Target Product Type
15.3. Target Sales Channel
About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

TechSci Research 社の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/12 10:27

160.11 円

174.44 円

209.47 円

ページTOPに戻る