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GCCチョコレート市場:製品タイプ別(ミルクチョコレート、ダークチョコレート、ホワイトチョコレート)、カテゴリー別(カウントライン、タブレット、箱入りチョコレート、その他(チョコレートパウチ・袋など))、販売チャネル別(スーパーマーケット・ハイパーマーケット、百貨店、コンビニエンスストア、オンライン、その他)、国別、企業別、2018-2028Fの予測と機会


GCC Chocolate Market, By Product Type (Milk Chocolate, Dark Chocolate, White Chocolate), By Category, (Countline, Tablets, Boxed Chocolates, and Others (Chocolate Pouches & Bags etc.)), By Sales Channel (Supermarkets/Hypermarkets, Departmental Stores, Convenience Stores, Online, Others), By Country, By Company, Forecast and Opportunities, 2018-2028F

GCCチョコレート市場は、チョコレートフレーバーの種類の増加や、この地域の主食である果物であるデーツとチョコレートを組み合わせることで、新たなフレーバーを加えた新製品を市場プレーヤーが発売することで、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年9月5日 US$4,400
シングルユーザライセンス
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130 英語

 

サマリー

GCCチョコレート市場は、チョコレートフレーバーの種類の増加や、この地域の主食である果物であるデーツとチョコレートを組み合わせることで、新たなフレーバーを加えた新製品を市場プレーヤーが発売することで、予測期間中の市場成長を後押しすると予測される。
この地域のチョコレート事業は、消費者の嗜好の変化とムース、ロールケーキ、ファッジなどのチョコレート由来製品の入手可能性により活況を呈している。スペシャルティチョコレートの需要の増加と本物の味への欲求の高まりにより、職人的なお菓子作りの可能性を検討する生産者が増えている。人々を幸せにし、心を落ち着かせる能力があるため、チョコレートの売上は今後数年間で増加すると予想される。
チョコレートを多く消費する他の地域には、中東やアフリカがある。在リヤド・ベルギー領事館によると、ベルギーでは年間70万トンのチョコレートが生産され、その80%が輸出されている。
新製品の発売が市場成長を後押し
消費者は、高品質な製品を入手するために幅広い選択肢を求めるようになっている。その結果、チョコレート市場のプレーヤーは、需要の増加に対応するため、新製品の発売と製品ポートフォリオの拡充に注力している。製品は新鮮なカカオ豆で作られ、チョコレートに刻まれる。品質が重視される中、カカオ豆本来の風味が強調されている。例えば、2022年には、職人技を駆使したチョコレート・ブティック、メイド・バイ・ツーが、グレーズド加工を施した高級チョコレートのラインを立ち上げた。この製品ラインは、芸術、形、デザインにインスパイアされたもので、ユニークなフレーバー、大胆な色使い、重要なディテールが盛り込まれている。同様に、バリー・カレボーは2022年3月、アラブ首長国連邦でホールフルーツチョコレートのブランド「カカオバリー」を発売した。この製品は、従来のダークチョコレートよりも砂糖の含有量が40%少なく、カカオの果実のみで作られている。同社は、エクアドルのカカオ農家コミュニティと密接に協力するCabosse Naturals社(Cocoa Horizonsサステナビリティ・プログラムに参加)と提携し、この製品に使用するカカオ果肉と皮を調達した。このような要因が、予想される期間を通じてチョコレート市場の拡大をさらに加速させると予測される。
ダークチョコレートの消費による健康効果への意識の高まり
消費の増加は主に、アンチエイジング、抗毒性、ストレス緩和、血圧調整など、望ましい健康上の利点によるものである。消費者の嗜好の変化により、消費者のチョコレートに対する食欲が高まり、「コーヒー文化」のような新しいトレンドが、チョコレートの使用方法や消費方法に影響を与えている。さらに、特にミレニアル世代や若者の間でチョコレートへの嗜好が高まっていることが、チョコレートの需要を押し上げている。チョコレートは他のスナックと比較して高級スナックの選択肢になりつつあるため、菓子スナックは人気が高まっており、比較的高価である。その結果、ダーク・チョコレートは潜在的なスーパーフードとみなされ、チョコレート・バー、キャンディー、ベーカリー食品、飲料といった食品の調理に欠かせない材料として広く使われている。さらに、健康的で持続可能なスナックに対する消費者の嗜好の変化や、GCC地域全体でパッケージ化された便利な食品の人気が高まっていることも、市場の成長を後押しするだろう。
ギフト・オプションとしてのチョコレートの採用増加
チョコレート・バーは、家族や友人との社交手段としてこの地域の地元住民や駐在員の間で人気があり、ビジネス取引や祝祭の際に利用されることが増えている。ラマダン(断食月)、イード、結婚式、出産、社交の場など、さまざまな場面でチョコレートが欠かせない要素となっている。ここ数十年、この地域のショッピングモールや街角に国内外のチョコレート・ブランドが登場し、チョコレートの存在感が増している。例えば、2022年、m cacaoは、カスタマイズ可能なチョコレート・ビデオ・ボックスを発売した。これは、料理にインスパイアされたチョコレートの箱の中に、パーソナライズされたビデオ体験をギフトとして提供するものである。同様に、2022年、カインド・ライフは、人気のチョコレートディップクッキー、ダブルチョコレートチャンククッキー、チョコレートチャンククッキーを含む8つの人気のビーガンクッキーと、クラシック、チョコレートブラウニー、2つのピーカンパイクッキー生地バイトを含む4つのおいしいクッキー生地バイトボックスを含むビーガン・ラマダーンギフトボックスを発売した。近年では、「リヤドのコーヒー&チョコレート国際展示会」、「カタールのチョコレート・紅茶・コーヒーフェスティバル」、チョコレートファウンテンやチョコレートエッグハントが行われるドバイのチョコレートバザールなど、専門的なチョコレートフェスティバルが開催され、期間中の市場成長を後押ししている。
市場の細分化
GCCチョコレート市場は、製品タイプ、カテゴリー、販売チャネル、国、企業によって区分される。製品タイプに基づき、市場はさらにミルクチョコレート、ダークチョコレート、ホワイトチョコレートに区分される。カテゴリー別では、GCCチョコレート市場はカウントライン、タブレット、箱入りチョコレート、チョコレートポーチ&バッグ、その他に区分される。販売チャネルに基づくと、市場はさらにスーパーマーケット/ハイパーマーケット、デパート、コンビニエンスストア、オンライン、その他に区分される。
企業プロフィール
Mars GCC FZE、Nestle Middle East FZE、Ferrero Trading Dubai、Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli、Mondelez Arabia for Trading LLC、Patchi SAL、Al Nassma Chocolate LLC、Al Kazemi International Food Industries、Sweets of Oman SAOG、Godiva Chocolatier LLCなどがGCCチョコレート市場で事業を展開するトッププレーヤーである。
レポートの範囲
本レポートでは、GCCチョコレート市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- GCCのチョコレート市場、製品タイプ別
o ミルクチョコレート
o ダークチョコレート
o ホワイトチョコレート
- GCCのチョコレート市場:カテゴリー別
o カウントライン
o タブレット
o 箱入りチョコレート
o チョコレートパウチ&バッグ
o その他
- GCCのチョコレート市場:販売チャネル別
o スーパーマーケット/ハイパーマーケット
o デパート
o コンビニエンスストア
o オンライン
o その他
- GCCのチョコレート市場、国別
o サウジアラビア
o アラブ首長国連邦
o クウェート
o カタール
o オマーン
o バーレーン
競合他社の状況
企業プロフィール:GCCチョコレート市場における主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ:
TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じてカスタマイズを提供します。本レポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1. Introduction
1.1. Market Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis)
4.1. Sample Size Determination
4.2. Respondent Demographics
4.2.1. By Gender
4.2.2. By Age
4.2.3. By Occupation
4.3. Brand Awareness
4.4. Frequency of Purchase
4.5. Factors Influencing Purchase Decision
4.6. Brand Satisfaction
4.7. Sources of Awareness
5. GCC Chocolate Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.1.2. By Volume
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Milk Chocolate, Dark Chocolate and White Chocolate)
5.2.2. By Category Market Share Analysis (Countline, Tablets, Boxed Chocolates, and Others (Chocolate Pouches & Bags, etc.))
5.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis (Supermarkets/Hypermarkets, Departmental Stores, Convenience Stores, Online, Others)
5.2.4. By Countries Market Share Analysis
5.2.4.1. Saudi Arabia Market Analysis
5.2.4.2. UAE Market Analysis
5.2.4.3. Kuwait Market Analysis
5.2.4.4. Qatar Market Analysis
5.2.4.5. Oman Market Analysis
5.2.4.6. Bahrain Market Analysis
5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis (2022)
5.3. GCC Chocolate Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Category Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Sales Channel Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.4. By Countries Market Mapping & Opportunity Assessment
6. GCC: Country Analysis
6.1. Saudi Arabia Chocolate Market Outlook
6.1.1. Market Size & Forecast
6.1.1.1. By Value
6.1.1.2. By Volume
6.1.2. Market Share & Forecast
6.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
6.1.2.2. By Category Market Share Analysis
6.1.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
6.2. UAE Chocolate Market Outlook
6.2.1. Market Size & Forecast
6.2.1.1. By Value
6.2.1.2. By Volume
6.2.2. Market Share & Forecast
6.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis
6.2.2.2. By Category Market Share Analysis
6.2.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
6.3. Kuwait Chocolate Market Outlook
6.3.1.1. Market Size & Forecast
6.3.1.1.1. By Value
6.3.1.1.2. By Volume
6.3.1.2. Market Share & Forecast
6.3.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
6.3.1.2.2. By Category Market Share Analysis
6.3.1.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
6.4. Qatar Chocolate Market Outlook
6.4.1.1. Market Size & Forecast
6.4.1.1.1. By Value
6.4.1.1.2. By Volume
6.4.1.2. Market Share & Forecast
6.4.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
6.4.1.2.2. By Category Market Share Analysis
6.4.1.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
6.5. Oman Chocolate Market Outlook
6.5.1.1. Market Size & Forecast
6.5.1.1.1. By Value
6.5.1.1.2. By Volume
6.5.1.2. Market Share & Forecast
6.5.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
6.5.1.2.2. By Category Market Share Analysis
6.5.1.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
6.6. Bahrain Chocolate Market Outlook
6.6.1.1. Market Size & Forecast
6.6.1.1.1. By Value
6.6.1.1.2. By Volume
6.6.1.2. Market Share & Forecast
6.6.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
6.6.1.2.2. By Category Market Share Analysis
6.6.1.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
7. Market Dynamics
7.1. Drivers
7.1.1. Rising adoption of chocolate as a gift
7.1.2. New Product Launches
7.1.3. Growing awareness of health benefits
7.2. Challenges
7.2.1. Rising demand for chocolate alternatives
7.2.2. High competition
8. Impact of COVID-19 on GCC Chocolate Market
8.1.1. Impact Assessment Model
8.1.2. Key Segments Impacted
8.1.3. Key Regions Impacted
9. Market Trends & Developments
9.1. Ease of availability
9.2. Availability of varieties of flavors
9.3. Increasing promotional and marketing strategy
9.4. Changing consumer buying preference
9.5. Increasing demand for chocolate confectioneries
10. SWOT Analysis
10.1. Strength
10.2. Weakness
10.3. Opportunities
10.4. Threats
11. Porter’s Five Forces Model
11.1. Competitive Rivalry
11.2. Bargaining Power of Suppliers
11.3. Bargaining Power of Buyers
11.4. Threat of New Entrants
11.5. Threat of Substitutes
12. Policy & Regulatory Landscape
13. Competitive Landscape
13.1. Company Profiles
13.1.1. Mars GCC FZE
13.1.1.1. Company Details
13.1.1.2. Products
13.1.1.3. Financial (As per availability)
13.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.1.5. Recent Development
13.1.1.6. Key Management Personnel
13.1.2. Nestle Middle East FZE
13.1.2.1. Company Details
13.1.2.2. Products
13.1.2.3. Financial (As per availability)
13.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.2.5. Recent Development
13.1.2.6. Key Management Personnel
13.1.3. Ferrero Trading Dubai
13.1.3.1. Company Details
13.1.3.2. Products
13.1.3.3. Financial (As per availability)
13.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.3.5. Recent Development
13.1.3.6. Key Management Personnel
13.1.4. Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli
13.1.4.1. Company Details
13.1.4.2. Products
13.1.4.3. Financial (As per availability)
13.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.4.5. Recent Development
13.1.4.6. Key Management Personnel
13.1.5. Mondelez Arabia for Trading LLC
13.1.5.1. Company Details
13.1.5.2. Products
13.1.5.3. Financial (As per availability)
13.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.5.5. Recent Development
13.1.5.6. Key Management Personnel
13.1.6. Patchi SAL
13.1.6.1. Company Details
13.1.6.2. Products
13.1.6.3. Financial (As per availability)
13.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.6.5. Recent Development
13.1.6.6. Key Management Personnel
13.1.7. Al Nassma Chocolate LLC
13.1.7.1. Company Details
13.1.7.2. Products
13.1.7.3. Financial (As per availability)
13.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.7.5. Recent Development
13.1.7.6. Key Management Personnel
13.1.8. Al Kazemi International Food Industries
13.1.8.1. Company Details
13.1.8.2. Products
13.1.8.3. Financial (As per availability)
13.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.8.5. Recent Development
13.1.8.6. Key Management Personnel
13.1.9. Sweets of Oman SAOG
13.1.9.1. Company Details
13.1.9.2. Products
13.1.9.3. Financial (As per availability)
13.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.9.5. Recent Development
13.1.9.6. Key Management Personnel
13.1.10. Godiva Chocolatier LLC
13.1.10.1. Company Details
13.1.10.2. Products
13.1.10.3. Financial (As per availability)
13.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.10.5. Recent Development
13.1.10.6. Key Management Personnel
14. Strategic Recommendations/Action Plan
14.1. Key Focus Areas
14.2. Target Product Type
14.3. Target Sales Channel
15. About Us & Disclaimer

(Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)

 

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Summary

The GCC chocolate market is anticipated to be driven by an increase in the variety of chocolate flavors and market players launching new products with additional flavors by combining chocolate with dates, the region's staple fruit, which will boost market growth during the forecast period.
The region's chocolate business is booming due to the shift in consumer tastes and the availability of chocolate-derived products like mousse, rolls, fudge, etc. Due to the increased demand for specialty chocolate and the increasing desire for real flavor, more and more producers are considering the possibility of making artisanal sweets. Due to its capacity to make people happy and calm their minds, chocolate sales are anticipated to rise in the upcoming years.
Other regions that consume a lot of chocolate include the Middle East and Africa. Belgium produces 700,000 tonnes of chocolate per year, with 80 percent exported, according to the Belgian Consulate in Riyadh.
New Product Launches Fueled the Market Growth
Consumers are increasingly seeking a wide range of options for obtaining high-quality products. As a result, chocolate market players are focusing on launching new products and expanding their product portfolio to meet rising demand. The products are made with fresh cocoa beans and carved into chocolates. With the emphasis on quality, the inherent flavor of cocoa beans is being highlighted. For instance, in 2022, Made By Two, an artisanal chocolate boutique, has launched a line of glazed luxury chocolates. The product line is inspired by art, form, and design, and it includes unique flavors, bold colors, and significant detailing. Similarly, In March 2022, Barry Callebaut launched its Cacao Barry brand of whole fruit chocolates in the United Arab Emirates. The product contains 40% less sugar than traditional dark chocolate and is made entirely of cacao fruit. The company has collaborated with Cabosse Naturals, who works closely with local cacao fruit farming communities in Ecuador that are part of the Cocoa Horizons sustainability programme to source the upcycled cacao fruit pulp and peels for the product. This factor is projected to further accelerate the market expansion of chocolate throughout the anticipated time frame.
Growing Awareness of Heath Benefits of Dark Chocolate Consumption
Increased consumption is primarily due to desired health benefits such as anti-aging, anti-intoxication, stress relief, blood pressure regulation, etc. Changing consumer tastes have increased consumers' appetite for chocolate and new trends, such as "coffee culture," are influencing how people use and consume chocolate. Furthermore, the growing preference for chocolate, particularly among millennials and young people, is driving up demand for chocolate. Confectionery snacks have grown in popularity and are relatively expensive, as chocolates are becoming a premium snack option compared to other snack options. As a result, dark chocolate is regarded as a potential superfood and widely used as a vital ingredient in the preparation of food products such as chocolate bars, candies, bakery foods, and beverages. Furthermore, the shifting consumer preference toward healthy and sustainable snacks and the growing popularity of packaged & convenient foods across the GCC region will fuel the market growth.
Rising adoption of chocolates as a Gifting Option
Chocolate bars are popular among locals and expatriates in the region as a means of socializing with family and friends and growingly used during business dealings and festivals. Occasions have incorporated chocolates as a necessary factor, including the Holy Month of Ramadan, Eid, weddings, births, and social gatherings; as the chocolate presence grows, with local and international chocolate brands appearing in malls and streets throughout the region in the last few decades. For instance, 2022, m cacao launched a Customizable Chocolate Video Box, which offering a personalized video experience inside a box of culinary-inspired chocolates as a gift. Similarly, in 2022, Kind Lyfe has launched the Vegan Ramadan Gift Box, which includes eight popular vegan cookies, including the popular Chocolate Dipped Cookie, Double Chocolate Chunk Cookie, and Chocolate Chunk Cookie, as well as four yummy cookie dough bite boxes, including a Classic, a Chocolate Brownie, and two Pecan Pie Cookie Dough Bites. In recent years, specialized chocolate festivals such as “the Coffee & Chocolate International Exhibition in Riyadh”, “the Chocolate, “Tea, and Coffee Festival in Qatar", and a Chocolate Bazaar in Dubai with a chocolate fountain and chocolate egg hunt have all taken place boost the market growth during the period.
Market Segmentation
The GCC chocolate market is segmented based on product type, category, Sales Channel, countries, and company. Based on product type, the market is further segmented into milk chocolate, dark chocolate, and white chocolate. Based on category, the GCC Chocolate market is segmented into countline, tablets, boxed chocolates, chocolate pouches & bags, and others. Based on Sales Channels, the market is further segmented into supermarkets/hypermarkets, departmental stores, convenience stores, online, others.
Company Profiles
Mars GCC FZE, Nestle Middle East FZE, Ferrero Trading Dubai, Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli, Mondelez Arabia for Trading LLC, Patchi SAL, Al Nassma Chocolate LLC, Al Kazemi International Food Industries, Sweets of Oman SAOG, Godiva Chocolatier LLC, are among the top players operating in the GCC chocolate market.
Report Scope:
In this report, GCC chocolate market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• GCC Chocolate Market, By Product Type:
o Milk Chocolate
o Dark Chocolate
o White Chocolate
• GCC Chocolate Market, By Category:
o Countline
o Tablets
o Boxed Chocolates
o Chocolate Pouches & Bags
o Others
• GCC Chocolate Market, By Sales Channel
o Supermarkets/Hypermarkets
o Departmental Stores
o Convenience Stores
o Online
o Others
• GCC Chocolate Market, By Country:
o Saudi Arabia
o UAE
o Kuwait
o Qatar
o Oman
o Bahrain
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in GCC chocolate market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Introduction
1.1. Market Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis)
4.1. Sample Size Determination
4.2. Respondent Demographics
4.2.1. By Gender
4.2.2. By Age
4.2.3. By Occupation
4.3. Brand Awareness
4.4. Frequency of Purchase
4.5. Factors Influencing Purchase Decision
4.6. Brand Satisfaction
4.7. Sources of Awareness
5. GCC Chocolate Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.1.2. By Volume
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Milk Chocolate, Dark Chocolate and White Chocolate)
5.2.2. By Category Market Share Analysis (Countline, Tablets, Boxed Chocolates, and Others (Chocolate Pouches & Bags, etc.))
5.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis (Supermarkets/Hypermarkets, Departmental Stores, Convenience Stores, Online, Others)
5.2.4. By Countries Market Share Analysis
5.2.4.1. Saudi Arabia Market Analysis
5.2.4.2. UAE Market Analysis
5.2.4.3. Kuwait Market Analysis
5.2.4.4. Qatar Market Analysis
5.2.4.5. Oman Market Analysis
5.2.4.6. Bahrain Market Analysis
5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis (2022)
5.3. GCC Chocolate Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Category Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Sales Channel Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.4. By Countries Market Mapping & Opportunity Assessment
6. GCC: Country Analysis
6.1. Saudi Arabia Chocolate Market Outlook
6.1.1. Market Size & Forecast
6.1.1.1. By Value
6.1.1.2. By Volume
6.1.2. Market Share & Forecast
6.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
6.1.2.2. By Category Market Share Analysis
6.1.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
6.2. UAE Chocolate Market Outlook
6.2.1. Market Size & Forecast
6.2.1.1. By Value
6.2.1.2. By Volume
6.2.2. Market Share & Forecast
6.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis
6.2.2.2. By Category Market Share Analysis
6.2.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
6.3. Kuwait Chocolate Market Outlook
6.3.1.1. Market Size & Forecast
6.3.1.1.1. By Value
6.3.1.1.2. By Volume
6.3.1.2. Market Share & Forecast
6.3.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
6.3.1.2.2. By Category Market Share Analysis
6.3.1.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
6.4. Qatar Chocolate Market Outlook
6.4.1.1. Market Size & Forecast
6.4.1.1.1. By Value
6.4.1.1.2. By Volume
6.4.1.2. Market Share & Forecast
6.4.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
6.4.1.2.2. By Category Market Share Analysis
6.4.1.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
6.5. Oman Chocolate Market Outlook
6.5.1.1. Market Size & Forecast
6.5.1.1.1. By Value
6.5.1.1.2. By Volume
6.5.1.2. Market Share & Forecast
6.5.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
6.5.1.2.2. By Category Market Share Analysis
6.5.1.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
6.6. Bahrain Chocolate Market Outlook
6.6.1.1. Market Size & Forecast
6.6.1.1.1. By Value
6.6.1.1.2. By Volume
6.6.1.2. Market Share & Forecast
6.6.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
6.6.1.2.2. By Category Market Share Analysis
6.6.1.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis
7. Market Dynamics
7.1. Drivers
7.1.1. Rising adoption of chocolate as a gift
7.1.2. New Product Launches
7.1.3. Growing awareness of health benefits
7.2. Challenges
7.2.1. Rising demand for chocolate alternatives
7.2.2. High competition
8. Impact of COVID-19 on GCC Chocolate Market
8.1.1. Impact Assessment Model
8.1.2. Key Segments Impacted
8.1.3. Key Regions Impacted
9. Market Trends & Developments
9.1. Ease of availability
9.2. Availability of varieties of flavors
9.3. Increasing promotional and marketing strategy
9.4. Changing consumer buying preference
9.5. Increasing demand for chocolate confectioneries
10. SWOT Analysis
10.1. Strength
10.2. Weakness
10.3. Opportunities
10.4. Threats
11. Porter’s Five Forces Model
11.1. Competitive Rivalry
11.2. Bargaining Power of Suppliers
11.3. Bargaining Power of Buyers
11.4. Threat of New Entrants
11.5. Threat of Substitutes
12. Policy & Regulatory Landscape
13. Competitive Landscape
13.1. Company Profiles
13.1.1. Mars GCC FZE
13.1.1.1. Company Details
13.1.1.2. Products
13.1.1.3. Financial (As per availability)
13.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.1.5. Recent Development
13.1.1.6. Key Management Personnel
13.1.2. Nestle Middle East FZE
13.1.2.1. Company Details
13.1.2.2. Products
13.1.2.3. Financial (As per availability)
13.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.2.5. Recent Development
13.1.2.6. Key Management Personnel
13.1.3. Ferrero Trading Dubai
13.1.3.1. Company Details
13.1.3.2. Products
13.1.3.3. Financial (As per availability)
13.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.3.5. Recent Development
13.1.3.6. Key Management Personnel
13.1.4. Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli
13.1.4.1. Company Details
13.1.4.2. Products
13.1.4.3. Financial (As per availability)
13.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.4.5. Recent Development
13.1.4.6. Key Management Personnel
13.1.5. Mondelez Arabia for Trading LLC
13.1.5.1. Company Details
13.1.5.2. Products
13.1.5.3. Financial (As per availability)
13.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.5.5. Recent Development
13.1.5.6. Key Management Personnel
13.1.6. Patchi SAL
13.1.6.1. Company Details
13.1.6.2. Products
13.1.6.3. Financial (As per availability)
13.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.6.5. Recent Development
13.1.6.6. Key Management Personnel
13.1.7. Al Nassma Chocolate LLC
13.1.7.1. Company Details
13.1.7.2. Products
13.1.7.3. Financial (As per availability)
13.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.7.5. Recent Development
13.1.7.6. Key Management Personnel
13.1.8. Al Kazemi International Food Industries
13.1.8.1. Company Details
13.1.8.2. Products
13.1.8.3. Financial (As per availability)
13.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.8.5. Recent Development
13.1.8.6. Key Management Personnel
13.1.9. Sweets of Oman SAOG
13.1.9.1. Company Details
13.1.9.2. Products
13.1.9.3. Financial (As per availability)
13.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.9.5. Recent Development
13.1.9.6. Key Management Personnel
13.1.10. Godiva Chocolatier LLC
13.1.10.1. Company Details
13.1.10.2. Products
13.1.10.3. Financial (As per availability)
13.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.10.5. Recent Development
13.1.10.6. Key Management Personnel
14. Strategic Recommendations/Action Plan
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14.2. Target Product Type
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