![]() オーストラリアチョコレート市場:製品タイプ別(ミルク、ダーク、ホワイト)、カテゴリー別(タブレット、カウントライン、箱入りチョコレート、その他(アソートチョコレート、チョコレートポーチ&バッグなど))、流通チャネル別(百貨店、コンビニエンスストア/外商、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、オンライン、その他(専門店、免税店、キオスク、薬局など))、地域別、競争、予測、機会、2028FAustralia Chocolate Market, By Product Type (Milk, Dark, White), By Category (Tablets, Countline, Boxed Chocolates, and Others (Assorted Chocolates, Chocolate Pouches & Bags, etc.)), By Distribution Channel (Departmental Stores, Convenience Stores/Forecourt Retailers, Supermarkets/Hypermarkets, Online, and Others (Specialty Stores, Duty-free Shops, Kiosks, Pharmacies, etc.)), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2028F オーストラリアのチョコレート市場は、健康意識の高まり、可処分所得の増加、子供の間でのチョコレート需要の増加などの要因によって、予測期間中に力強い成長を遂げる準備が整っている。オーストラリアのチョコ... もっと見る
サマリーオーストラリアのチョコレート市場は、健康意識の高まり、可処分所得の増加、子供の間でのチョコレート需要の増加などの要因によって、予測期間中に力強い成長を遂げる準備が整っている。オーストラリアのチョコレート市場を促進する注目すべき触媒には、FMCGセクターのEコマース状況の急速な拡大や、業界参加者による製品選択の急増などがある。さらに、消費者の健康志向の高まりや高級チョコレートの需要の高まりは、市場の上昇に影響を与える重要な要因である。増加するオーガニック・チョコレート・セグメント オーストラリアでは、オーガニックや自然由来の製品への嗜好が高まっており、生産者はオーガニック・チョコレートを製品ポートフォリオに組み込むよう促している。2022年、オーストラリア人はチョコレート製品に1人当たり平均135.70米ドルを費やす。健康志向の消費者に対応するため、大手チョコレートメーカーは、オーガニック、ビーガン、シュガーフリー、グルテンフリーのチョコレートなど、より健康的な代替品を発売している。 チョコレート生産における「酒類」の優位性 オーストラリアで消費されるチョコレートの大半は、モンデリーズ、マース、ネスレ、ハーシー・カンパニーなどの大手メーカーが製造する「リキュール」を原料としている。2021年には、成人オーストラリア人の49%が定期的にキャンディーやチョコレートを消費していた。2022年までに、オーストラリアには429のチョコレート・菓子メーカーがあった。 箱入り詰め合わせと職人チョコレートの急増 特に復活祭の時期にチョコレートを贈る傾向が、箱入り詰め合わせや職人技のチョコレートへの傾倒とともに、市場の成長を後押ししている。高級チョコレートが豊かさの象徴となるにつれて、消費者のこうした製品に対する嗜好も高まっている。ボックス入り詰め合わせのプレゼントとしての魅力は、職人技が光るチョコレートの環境に優しく自然な特性と相まって、需要をさらに押し上げている。さらに、職人技を駆使したチョコレートは、動物由来原料を使用しないビーガン(完全菜食主義者)向けの選択肢を提供し、その人気に貢献している。 プレミアム化の進展が市場拡大を牽引 高級チョコレートへの欲求は全国的に急増しており、チョコレート専門店の設立を後押ししている。オーストラリアは国民一人当たりの所得が高く、嗜好が肥えているため、プレミアム・チョコレートへの関心が高まっている。企業は、社会的地位の向上に関連する製品への消費者の投資意欲を利用し、プレミアム製品の提供を拡大することによって、この傾向を利用している。 成長を育む幅広い製品群 消費者の健康志向の高まりにより、低脂肪・低糖分の製品への関心が高まっている。この傾向を認識したチョコレート・メーカーは、より健康的な選択肢や倫理的に生産された選択肢を取り入れるため、製品レンジを多様化している。栄養価を高めるためにチョコレートに機能性食品を組み込んだり、オーガニック・チョコレートを発売したりといったイノベーションが健康志向の人々の共感を呼び、チョコレートの消費を押し上げている。 結論として、オーストラリアのチョコレート市場の軌跡は、健康意識、プレミアム化、技術革新、消費者の嗜好の進化など、さまざまな要因によって特徴づけられ、そのすべてが活気ある成長の見通しに寄与している。 市場区分 オーストラリアのチョコレート市場は、製品タイプ、カテゴリー、流通チャネル、地域、競争環境に基づいて区分される。製品タイプに基づき、市場はさらにミルクチョコレート、ダークチョコレート、ホワイトチョコレートに区分される。カテゴリーに基づくと、市場はさらに錠剤、カウントライン、箱入りチョコレート、その他(チョコレート詰め合わせ、チョコレートポーチ&袋など)に分けられる。流通チャネルに基づくと、市場はさらにデパート、コンビニエンスストア/フォアコート小売店、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、オンライン、その他(専門店、免税店、キオスク、薬局など)に区分される。また、この市場分析では、オーストラリア首都特別地域&ニューサウスウェールズ州、ノーザンテリトリー&南オーストラリア州、西オーストラリア州、クイーンズランド州、ビクトリア州&タスマニア州に分け、地域別の市場セグメンテーションを考案している。 企業プロフィール モンデリーズ・オーストラリア社Ltd., Mars Australia Pty.Ltd.、Lindt & Sprüngli (Australia) Pty Ltd.、Nestlé Australia Limited、Ferrero Australia Pty.Ltd.、Darrell Lea Confectionery Co.Ltd.、AE Haigh Pty.Ltd.、AE Haigh Pty Ltd.、Stuart Alexander & Co Pty Ltd.、J.H. Whittaker & Sons (Aust) Limited、Monsieur Truffeなども近年積極的に市場に参入しており、市場の成長をさらに強めている。 報告書の範囲 本レポートでは、オーストラリアのチョコレート市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - オーストラリアのチョコレート市場:製品タイプ別 o ミルク o ダーク o ホワイト - オーストラリアのチョコレート市場:カテゴリー別 o タブレット o カウントライン o 箱入りチョコレート o その他 - オーストラリアのチョコレート市場:流通経路別 o 百貨店 o コンビニエンスストア/高級小売店 o スーパーマーケット/ハイパーマーケット o オンライン o その他 - オーストラリアのチョコレート市場:地域別 o オーストラリア首都特別地域 & ニューサウスウェールズ州 o オーストラリア北部準州および南部準州 o 西オーストラリア州 o クイーンズランド州 o ビクトリア州およびタスマニア州 競合状況 企業プロフィール:オーストラリアのチョコレート市場に参入している主要企業の詳細分析。 利用可能なカスタマイズ TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Brand Awareness 4.4. Factors Influencing Purchase Decision 4.5. Sources of Awareness 5. Australia Chocolate Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.1.2. By Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Milk, Dark, White) 5.2.2. By Category Market Share Analysis (Tablets, Countline, Boxed Chocolates, and Others (Assorted Chocolates, Chocolate Pouches & Bags, etc.)) 5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Departmental Stores, Convenience Stores/Forecourt Retailers, Supermarkets/Hypermarkets, Online, and Others (Specialty Stores, Duty-free Shops, Kiosks, Pharmacies, etc.)) 5.2.4. By Region Market Share Analysis 5.2.4.1. Australia Capital Territory & New South Wales Market Analysis 5.2.4.2. Northern Territory & Southern Australia Market Share Analysis 5.2.4.3. Western Australia Market Share Analysis 5.2.4.4. Queensland Market Share Analysis 5.2.4.5. Victoria & Tasmania Market Share Analysis 5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. Australia Chocolate Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Product Type Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Category Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. Australia Milk Chocolate Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Category Market Share Analysis 6.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 7. Australia Dark Chocolate Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Category Market Share Analysis 7.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 8. Australia White Chocolate Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.1.2. By Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Category Market Share Analysis 8.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 9. Market Dynamics 9.1. Drivers 9.1.1. Rising demand of artisanal chocolates 9.1.2. Availability of wide range of products 9.1.3. Rising premiumization of chocolates 9.2. Challenges 9.2.1. High pricing 9.2.2. High competition among brands 10. Impact of COVID-19 on Australia Chocolate Market 10.1. Impact Assessment Model 10.1.1. Key Segments Impacted 10.1.2. Key Regions Impacted 10.1.3. Key Distribution Channel Impacted 11. Market Trends & Developments 11.1. Rising demand of vegan chocolates 11.2. Changing lifestyle 11.3. Increasing urbanization 11.4. Increasing affordability 11.5. Increase in online presence 12. Porter’s Five Forces Model 12.1. Competitive Rivalry 12.2. Bargaining Power of Buyers 12.3. Bargaining power of Suppliers 12.4. Threat of New Entrants 12.5. Threat of Substitutes 13. SWOT Analysis 13.1. Strengths 13.2. Weaknesses 13.3. Opportunities 13.4. Threats 14. Policy & Regulatory Landscape 15. Australia Economic Profile 16. Competitive Landscape 16.1. Company Profiles 16.1.1. Mondelēz Australia Pty. Ltd. 16.1.1.1. Company Details 16.1.1.2. Product & Services 16.1.1.3. Financials (As Per Availability) 16.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.1.5. Recent Developments 16.1.1.6. Key Management Personnel 16.1.2. Mars Australia Pty. Ltd. 16.1.2.1. Company Details 16.1.2.2. Product & Services 16.1.2.3. Financials (As Per Availability) 16.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.2.5. Recent Developments 16.1.2.6. Key Management Personnel 16.1.3. Lindt & Sprüngli (Australia) Pty Ltd 16.1.3.1. Company Details 16.1.3.2. Product & Services 16.1.3.3. Financials (As Per Availability) 16.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.3.5. Recent Developments 16.1.3.6. Key Management Personnel 16.1.4. Nestlé Australia Limited 16.1.4.1. Company Details 16.1.4.2. Product & Services 16.1.4.3. Financials (As Per Availability) 16.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.4.5. Recent Developments 16.1.4.6. Key Management Personnel 16.1.5. Ferrero Australia Pty. Ltd. 16.1.5.1. Company Details 16.1.5.2. Product & Services 16.1.5.3. Financials (As Per Availability) 16.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.5.5. Recent Developments 16.1.5.6. Key Management Personnel 16.1.6. Darrell Lea Confectionery Co. Pty. Ltd 16.1.6.1. Company Details 16.1.6.2. Product & Services 16.1.6.3. Financials (As Per Availability) 16.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.6.5. Recent Developments 16.1.6.6. Key Management Personnel 16.1.7. AE Haigh Pty Ltd 16.1.7.1. Company Details 16.1.7.2. Product & Services 16.1.7.3. Financials (As Per Availability) 16.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.7.5. Recent Developments 16.1.7.6. Key Management Personnel 16.1.8. Stuart Alexander & Co Pty Ltd. 16.1.8.1. Company Details 16.1.8.2. Product & Services 16.1.8.3. Financials (As Per Availability) 16.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.8.5. Recent Developments 16.1.8.6. Key Management Personnel 16.1.9. J.H. Whittaker & Sons (Aust) Limited 16.1.9.1. Company Details 16.1.9.2. Product & Services 16.1.9.3. Financials (As Per Availability) 16.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.9.5. Recent Developments 16.1.9.6. Key Management Personnel 16.1.10. Monsieur Truffe 16.1.10.1. Company Details 16.1.10.2. Product & Services 16.1.10.3. Financials (As Per Availability) 16.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.10.5. Recent Developments 16.1.10.6. Key Management Personnel 17. Strategic Recommendations/Action Plan 17.1. Key Focus Areas 17.2. Target Product Type 17.3. Target Distribution Channel 18. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
SummaryThe Australia chocolate market is poised for robust growth in the forecast period, driven by factors like heightened health awareness, increased disposable income, and growing chocolate demand among children. Noteworthy catalysts propelling the Australian chocolate market include the rapid expansion of the FMCG sector's e-commerce landscape and the proliferation of product choices by industry participants. Moreover, the surge in consumer inclination towards healthier options and the escalating demand for premium chocolates are pivotal factors influencing the market's ascent. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Brand Awareness 4.4. Factors Influencing Purchase Decision 4.5. Sources of Awareness 5. Australia Chocolate Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.1.2. By Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Milk, Dark, White) 5.2.2. By Category Market Share Analysis (Tablets, Countline, Boxed Chocolates, and Others (Assorted Chocolates, Chocolate Pouches & Bags, etc.)) 5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Departmental Stores, Convenience Stores/Forecourt Retailers, Supermarkets/Hypermarkets, Online, and Others (Specialty Stores, Duty-free Shops, Kiosks, Pharmacies, etc.)) 5.2.4. By Region Market Share Analysis 5.2.4.1. Australia Capital Territory & New South Wales Market Analysis 5.2.4.2. Northern Territory & Southern Australia Market Share Analysis 5.2.4.3. Western Australia Market Share Analysis 5.2.4.4. Queensland Market Share Analysis 5.2.4.5. Victoria & Tasmania Market Share Analysis 5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. Australia Chocolate Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Product Type Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Category Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. Australia Milk Chocolate Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Category Market Share Analysis 6.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 7. Australia Dark Chocolate Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Category Market Share Analysis 7.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 8. Australia White Chocolate Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.1.2. By Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Category Market Share Analysis 8.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 9. Market Dynamics 9.1. Drivers 9.1.1. Rising demand of artisanal chocolates 9.1.2. Availability of wide range of products 9.1.3. Rising premiumization of chocolates 9.2. Challenges 9.2.1. High pricing 9.2.2. High competition among brands 10. Impact of COVID-19 on Australia Chocolate Market 10.1. Impact Assessment Model 10.1.1. Key Segments Impacted 10.1.2. Key Regions Impacted 10.1.3. Key Distribution Channel Impacted 11. Market Trends & Developments 11.1. Rising demand of vegan chocolates 11.2. Changing lifestyle 11.3. Increasing urbanization 11.4. Increasing affordability 11.5. Increase in online presence 12. Porter’s Five Forces Model 12.1. Competitive Rivalry 12.2. Bargaining Power of Buyers 12.3. Bargaining power of Suppliers 12.4. Threat of New Entrants 12.5. Threat of Substitutes 13. SWOT Analysis 13.1. Strengths 13.2. Weaknesses 13.3. Opportunities 13.4. Threats 14. Policy & Regulatory Landscape 15. Australia Economic Profile 16. Competitive Landscape 16.1. Company Profiles 16.1.1. Mondelēz Australia Pty. Ltd. 16.1.1.1. Company Details 16.1.1.2. Product & Services 16.1.1.3. Financials (As Per Availability) 16.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.1.5. Recent Developments 16.1.1.6. Key Management Personnel 16.1.2. Mars Australia Pty. Ltd. 16.1.2.1. Company Details 16.1.2.2. Product & Services 16.1.2.3. Financials (As Per Availability) 16.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.2.5. Recent Developments 16.1.2.6. Key Management Personnel 16.1.3. Lindt & Sprüngli (Australia) Pty Ltd 16.1.3.1. Company Details 16.1.3.2. Product & Services 16.1.3.3. Financials (As Per Availability) 16.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.3.5. Recent Developments 16.1.3.6. Key Management Personnel 16.1.4. Nestlé Australia Limited 16.1.4.1. Company Details 16.1.4.2. Product & Services 16.1.4.3. Financials (As Per Availability) 16.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.4.5. Recent Developments 16.1.4.6. Key Management Personnel 16.1.5. Ferrero Australia Pty. Ltd. 16.1.5.1. Company Details 16.1.5.2. Product & Services 16.1.5.3. Financials (As Per Availability) 16.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.5.5. Recent Developments 16.1.5.6. Key Management Personnel 16.1.6. Darrell Lea Confectionery Co. Pty. Ltd 16.1.6.1. Company Details 16.1.6.2. Product & Services 16.1.6.3. Financials (As Per Availability) 16.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.6.5. Recent Developments 16.1.6.6. Key Management Personnel 16.1.7. AE Haigh Pty Ltd 16.1.7.1. Company Details 16.1.7.2. Product & Services 16.1.7.3. Financials (As Per Availability) 16.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.7.5. Recent Developments 16.1.7.6. Key Management Personnel 16.1.8. Stuart Alexander & Co Pty Ltd. 16.1.8.1. Company Details 16.1.8.2. Product & Services 16.1.8.3. Financials (As Per Availability) 16.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.8.5. Recent Developments 16.1.8.6. Key Management Personnel 16.1.9. J.H. Whittaker & Sons (Aust) Limited 16.1.9.1. Company Details 16.1.9.2. Product & Services 16.1.9.3. Financials (As Per Availability) 16.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.9.5. Recent Developments 16.1.9.6. Key Management Personnel 16.1.10. Monsieur Truffe 16.1.10.1. Company Details 16.1.10.2. Product & Services 16.1.10.3. Financials (As Per Availability) 16.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.10.5. Recent Developments 16.1.10.6. Key Management Personnel 17. Strategic Recommendations/Action Plan 17.1. Key Focus Areas 17.2. Target Product Type 17.3. Target Distribution Channel 18. 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