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インドタクシー市場:車両タイプ別(乗用車、二輪車、三輪車)、推進タイプ別(電気自動車、ICE自動車)、タクシータイプ別(無線、普通、自動運転)、ユーザーセグメント別(個人、法人、観光客)、モード別(オンライン、オフライン)、支払いモード別(現金、オンライン支払い)、地域別、競合予測・競争、機会、2018年~2028年


India Taxi Market By Vehicle Type (Passenger Car, Two-Wheeler, Three-Wheeler), By Propulsion Type (Electric Vehicle, ICE Vehicle), By Taxi Type (Radio, Regular, Self-Driving), By User Segment (Individuals, Corporate, and Tourist), By Mode (Online and Offline), By Payment Mode (Cash and Online Payment), By Region, Competition Forecast & Competition, Opportunities, 2018- 2028

インドのタクシー市場は、2028年までに金額ベースで堅調なCAGRを記録すると予測されている。スマートフォンの普及とインターネットアクセスの増加により、ライドヘイリングアプリの利用が増加し、消費者がタクシ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年8月1日 US$3,500
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76 英語

 

サマリー

インドのタクシー市場は、2028年までに金額ベースで堅調なCAGRを記録すると予測されている。スマートフォンの普及とインターネットアクセスの増加により、ライドヘイリングアプリの利用が増加し、消費者がタクシーを予約しやすくなった。都市化と消費者の嗜好の変化により、オンデマンド交通サービスへの需要が増加している。また、消費者はモバイルアプリを通じたタクシー予約の利便性と柔軟性を好むようになっている。政府はシェアード・モビリティ・サービスの利用を促進しており、これがタクシー市場の成長に有利な環境作りに役立っている。eコマースの成長により宅配サービスの需要が増加しており、これがタクシー市場の成長を後押ししている。
タイヤ1およびタイヤ2の都市におけるタクシー導入の増加
大都市では、タクシー事業の約35%が企業部門から生まれている。タクシー会社はハイテクに精通するようになり、広告や外装・内装のブランディングのためにタクシー車内でデジタル・タブレットを使用している。タクシーは、外部ブランディングの一環として、4枚のドアパネルと背面ガラスストリップを使用している。
一方、車内ブランディングのために、シートカバー、ヘッドカバー、その他のアクセサリーを提供している。運転席の後ろにはタブレットとデジタルスクリーンが戦略的に配置されている。これにより、通勤客はファッション、エンターテインメント、ニュース、ライフスタイルなど、さまざまなカテゴリーからコンテンツを選ぶことができる。企業はまた、紙幣ロールへの広告、SMSキャンペーン(TRAIの許可を得て)、タクシー内でのサンプル配布など、タクシー広告の他の方法を選択する選択肢もある。
企業セグメントからの需要の高まり
タクシー広告は、新しいブランドを促進するための重要な手段となっている。しかし、数年前までは、企業や法人はコスト削減の方法に頼り、広告やプロモーションへの支出を制限していた。この傾向は変化を目の当たりにしている。タクシー広告というコンセプトが、インドの外資系企業や国内企業のマーケティングの基本に新たな局面をもたらしたのだ。企業はタクシー事業者と契約を結び、月単位、四半期単位、半年単位、1年単位で、それぞれの都合に合わせて自社ブランドのプロモーションを行う。タクシーに対する大きな需要は、企業部門から生じている。企業部門は、時間厳守で信頼できるサービスを求めるため、タクシー事業者のサービスを好む。セキュリティの強化や快適な通勤も、公共交通機関や従来のタクシーの代わりに無線タクシーサービスを利用する社会人を誘致している。
都市化と自動車産業からの支援
OEMメーカーもまた、OlaやUberといったタクシーアグリゲーターからの需要の高まりに対応している。例えば、ヒュンダイ・モーター・インディアは、タクシー専用のコンパクトセダンXcentの販売を開始した。ルノーもタクシーアグリゲーターの需要増に対応するため、7人乗り仕様の新型Lodgyの発売を計画している。同様に、マルチ・スズキはタクシー会社向けにスイフト・ディザイア「ツアーズ」バージョンを発売した。
アグリゲーターモデルの人気の高まり
アグリゲーター・モデルは、インドのタクシー市場で最も人気のあるビジネス・モデルのひとつである。OLAはアグリゲーター・モデルに取り組み始め、小規模な車両所有者や1台の車両所有者は、会社のブランド名を使用し、会社に登録することができる。車の所有者やドライバーは、どの会社のタクシーにも自由に乗ることができるが、その会社が始めたタクシーに乗るごとに、その会社が獲得したシェアの一部を支払うことになる。
市場細分化
インドタクシー市場は、車両タイプ、推進力タイプ、タクシータイプ、ユーザーセグメント、モード、支払いモード、地域別、競合状況に基づいてセグメント化される。車両タイプに基づき、市場は乗用車、二輪車、三輪車に区分される。推進力タイプに基づき、市場は電気自動車、ICE自動車に区分される。タクシータイプに基づき、市場は無線、通常、自動運転に区分される。利用者セグメントに基づいて、市場は個人、企業、観光客に区分される。利用形態により、市場はオンラインとオフラインに区分される。支払い方法によって、市場は現金とオンライン支払いに区分される。地域別に見ると、インドのタクシー市場はさらに北、東、西、南に分けられる。
企業プロフィール
インドタクシー市場で事業を展開している主要企業には、ANI Technologies Private Limited、Uber India Technology Private Limited、Meru Cab Company Pvt. Ltd.、Wings Travel India Management Private Limited、Carzonrent (India) Pvt. Ltd.、Zoomcar India Private Ltd.、Voler Car Private Limited、AVIS、Savaari、Fast Track Call Cab Private Limitedなどがある。

レポートの範囲
本レポートでは、インドのタクシー市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- インドのタクシー市場:車両タイプ別
o 乗用車
o 二輪車
o 三輪車
- インドのタクシー市場:推進タイプ別
o 電気自動車
o ICE自動車
- インドのタクシー市場:タクシータイプ別
o 無線
o レギュラー
o自動運転
- インドのタクシー市場:ユーザーセグメント別
o 個人
o 企業
o 観光客
- インドのタクシー市場:モード別
o オンライン
o オフライン
- インドタクシー市場:支払いモード別
o 現金
オンライン決済
- インドのタクシー市場:地域別
北部

西

- 競合状況
企業プロフィール:インドタクシー市場に参入している主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ:
TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1. Introduction
1.1. Market Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Impact of COVID-19 on India Taxi Market
5. Voice of Customer
5.1. Factors Influencing Purchase Decision
5.2. Brand Awareness
5.3. Brand Satisfaction Level
6. India Taxi Market Outlook, 2018-2028
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Passenger Car, Two-Wheeler, Three-Wheeler)
6.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis (Electric Vehicle, ICE Vehicle)
6.2.3. By Taxi Type Market Share Analysis (Radio, Regular, Self-Driving)
6.2.4. By User Segment Market Share Analysis (Individuals, Corporate, and Tourist)
6.2.5. By Mode Market Share Analysis (Online and Offline)
6.2.6. By Payment Mode Market Share Analysis (Cash and Online Payment)
6.2.7. By Regional Market Share Analysis
6.2.7.1. North Market Share Analysis
6.2.7.2. East Market Share Analysis
6.2.7.3. West Market Share Analysis
6.2.7.4. South Market Share Analysis
6.2.8. By Company Market Share Analysis (By Value, 2022)
6.3. India Taxi Market Mapping and Opportunities
6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.2. By Propulsion Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.3. By Taxi Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.4. By User Segment Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.5. By Mode Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.6. By Payment Mode Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.7. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
7. India Passenger Car Taxi Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Volume and Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Propulsion Type Market Share Analysis
7.2.2. By Taxi Type Market Share Analysis
7.2.3. By User Segment Market Share Analysis
7.2.4. By Mode Market Share Analysis
7.2.5. By Payment Mode Market Share Analysis
8. India Two-Wheeler Taxi Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Volume and Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Propulsion Type Market Share Analysis
8.2.2. By Taxi Type Market Share Analysis
8.2.3. By User Segment Market Share Analysis
8.2.4. By Mode Market Share Analysis
8.2.5. By Payment Mode Market Share Analysis
9. India Three-Wheeler Taxi Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Volume and Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Propulsion Type Market Share Analysis
9.2.2. By Taxi Type Market Share Analysis
9.2.3. By User Segment Market Share Analysis
9.2.4. By Mode Market Share Analysis
9.2.5. By Payment Mode Market Share Analysis
10. Market Dynamics
10.1. Drivers
10.2. Challenges
11. Mark Trends & Developments
11.1. Global Investor Interest
11.2. Rising Demand from Corporate Segment
11.3. Urbanization and Support from Automobile Sector
11.4. Growing Internet User In the Market
11.5. Growing Market Penetration Due to Addition of Market Players
12. Porter’s Five Forces Model
12.1. Competitive Rivalry
12.2. Bargaining Powers of Suppliers
12.3. Bargaining Powers of Buyers
12.4. Threat of New Entrants
12.5. Threat of Substitutes
13. Policy & Regulatory Landscape
14. India Economic Profile
15. Competitive Landscape
15.1. Company Profiles (Up To 10 Major Companies)
15.1.1. ANI Technologies Private Limited
15.1.1.1. Company Details
15.1.1.2. Products & Services
15.1.1.3. Recent Development
15.1.1.4. Key Management Personnel
15.1.2. Uber India Technology Private Limited
15.1.2.1. Company Details
15.1.2.2. Products & Services
15.1.2.3. Recent Development
15.1.2.4. Key Management Personnel
15.1.3. Meru Cab Company Pvt. Ltd
15.1.3.1. Company Details
15.1.3.2. Products & Services
15.1.3.3. Recent Development
15.1.3.4. Key Management Personnel
15.1.4. Wings Travel India Management Private Limited
15.1.4.1. Company Details
15.1.4.2. Products & Services
15.1.4.3. Recent Development
15.1.4.4. Key Management Personnel
15.1.5. Carzonrent (India) Pvt. Ltd
15.1.5.1. Company Details
15.1.5.2. Products & Services
15.1.5.3. Recent Development
15.1.5.4. Key Management Personnel
15.1.6. Zoomcar India Private Ltd
15.1.6.1. Company Details
15.1.6.2. Products & Services
15.1.6.3. Recent Development
15.1.6.4. Key Management Personnel
15.1.7. Voler Car Private Limited
15.1.7.1. Company Details
15.1.7.2. Products & Services
15.1.7.3. Recent Development
15.1.7.4. Key Management Personnel
15.1.8. AVIS
15.1.8.1. Company Details
15.1.8.2. Products & Services
15.1.8.3. Recent Development
15.1.8.4. Key Management Personnel
15.1.9. Savaari
15.1.9.1. Company Details
15.1.9.2. Products & Services
15.1.9.3. Recent Development
15.1.9.4. Key Management Personnel
15.1.10. Fast Track Call Cab Private
15.1.10.1. Company Details
15.1.10.2. Products & Services
15.1.10.3. Recent Development
15.1.10.4. Key Management Personnel
16. Strategic Recommendations/Action Plan
16.1. Key Focus Areas
16.1.1. Target Regions
16.1.2. Target Vehicle Type
16.1.3. Target Propulsion Type
17. About Us & Disclaimer

 

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Summary

The India Taxi Market is anticipated to register a robust CAGR in terms of value by 2028. Increasing adoption of smartphones and internet access has led to a rise in the use of ride-hailing apps and has made it easier for consumers to book a taxi. Urbanization and changing consumer preferences has led to an increase in the demand for on-demand transportation services. Consumers are also increasingly preferring the convenience and flexibility of booking a taxi through a mobile app. The government has been promoting the use of shared mobility services, which has helped to create a favorable environment for the growth of the taxi market. Growth of e-commerce has led to an increase in the demand for delivery services, which has helped to drive the growth of the taxi market.
Rising Adoption of Taxis in Tire 1 and Tire 2 Cities
In metro cities, around 35% taxi business emanates from the corporate sector. Taxi companies are becoming tech savvy and are using digital tablets inside taxi for advertising and for exterior/interior branding. The taxis use 4 door panel and back glass strip, as a part of external branding.
On the other hand, companies provide seat covers, head cover and other accessories for interior branding. Tablets and digital screens are strategically located behind driver’s seat. This would enable commuters to choose content from different categories including fashion, entertainment, news and lifestyle. Companies also have the option of choosing other ways of cab advertising such as ads on bill rolls, SMS campaign (with the permission of TRAI) and sample distribution in taxis.
Rising Demand from Corporate Segment
Taxi advertisements have become an important means of promoting new brands. However, a couple of years back, companies and corporate houses resorted to cost cutting methods and limited expenditure on advertisements and promotions. This trend has been witnessing a change. The concept of cab advertisements has given a new dimension to the way of marketing fundamentals for foreign and domestic companies in India. Companies sign a contract with taxi operators to promote their brand on a monthly, quarterly, half-yearly and yearly basis, as per their convenience. A large demand for taxis emanates from the corporate sector. Corporate sector prefers services of taxi operators, as they want punctual and reliable service. Enhanced security and comfortable commute also lure working professionals to use of radio taxi services instead of public transport and traditional taxis.
Urbanization and Support from Automobile Sector
OEM manufacturers are also helping in addressing the rising demand from cab aggregators such as Ola and Uber. For example, Hyundai Motor India started selling its compact sedan Xcent specifically for taxis. Renault also plans to launch the new 7-seater version Lodgy specifically to meet the rising demand for cab aggregators. Similarly, Maruti Suzuki came with Swift Dzire ‘Tours’ version for taxi companies.
Growing Popularity of Aggregator Model
Aggregator model is one of the most popular business models in India taxi market, wherein, drivers are attaching their individual cabs to a taxi service provider. OLA started to work on aggregator model, wherein small fleet owners or single car owners can use the brand name of the company and get registered with them. The car owners and drivers are free to take up any company’s rides, but for every ride initiated by the company, they pay the company a portion of the earned share.
Market Segmentation
The India Taxi Market is segmented based on vehicle type, propulsion type, taxi type, user segment, mode, payment mode and by region and competitive landscape. Based on vehicle type the market is segmented into passenger car, two-wheeler, and three-wheeler. Based on propulsion type, the market is segmented into electric vehicle, and ICE vehicle. Based on taxi type the market is segmented into radio, regular, and self-driving. Based on user segment the market is segmented into individuals, corporate, and tourist. Based on mode the market is segmented into online and offline. Based on payment mode the market is segmented into cash and online payment. Based on regional scope the India Taxi Market is further divided into North, East, West and South.
Company Profiles
Some of the major players which are operating in India Taxi Market are ANI Technologies Private Limited, Uber India Technology Private Limited, Meru Cab Company Pvt. Ltd., Wings Travel India Management Private Limited, Carzonrent (India) Pvt. Ltd, Zoomcar India Private Ltd, Voler Car Private Limited, AVIS, Savaari, Fast Track Call Cab Private Limited.

Report Scope:
In this report, India Taxi Market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Taxi Market, By Vehicle Type:
o Passenger Car
o Two-Wheeler
o Three-Wheeler
• India Taxi Market, By Propulsion Type:
o Electric Vehicle
o ICE Vehicle
• India Taxi Market, By Taxi Type:
o Radio
o Regular
o Self-Driving
• India Taxi Market, By User Segment:
o Individuals
o Corporate
o Tourist
• India Taxi Market, By Mode:
o Online
o Offline
• India Taxi Market, By Payment Mode:
o Cash
o Online Payment
• India Taxi Market, By Region
o North
o East
o West
o South
• Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in India Taxi Market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Introduction
1.1. Market Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Impact of COVID-19 on India Taxi Market
5. Voice of Customer
5.1. Factors Influencing Purchase Decision
5.2. Brand Awareness
5.3. Brand Satisfaction Level
6. India Taxi Market Outlook, 2018-2028
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Passenger Car, Two-Wheeler, Three-Wheeler)
6.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis (Electric Vehicle, ICE Vehicle)
6.2.3. By Taxi Type Market Share Analysis (Radio, Regular, Self-Driving)
6.2.4. By User Segment Market Share Analysis (Individuals, Corporate, and Tourist)
6.2.5. By Mode Market Share Analysis (Online and Offline)
6.2.6. By Payment Mode Market Share Analysis (Cash and Online Payment)
6.2.7. By Regional Market Share Analysis
6.2.7.1. North Market Share Analysis
6.2.7.2. East Market Share Analysis
6.2.7.3. West Market Share Analysis
6.2.7.4. South Market Share Analysis
6.2.8. By Company Market Share Analysis (By Value, 2022)
6.3. India Taxi Market Mapping and Opportunities
6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.2. By Propulsion Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.3. By Taxi Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.4. By User Segment Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.5. By Mode Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.6. By Payment Mode Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.7. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
7. India Passenger Car Taxi Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Volume and Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Propulsion Type Market Share Analysis
7.2.2. By Taxi Type Market Share Analysis
7.2.3. By User Segment Market Share Analysis
7.2.4. By Mode Market Share Analysis
7.2.5. By Payment Mode Market Share Analysis
8. India Two-Wheeler Taxi Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Volume and Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Propulsion Type Market Share Analysis
8.2.2. By Taxi Type Market Share Analysis
8.2.3. By User Segment Market Share Analysis
8.2.4. By Mode Market Share Analysis
8.2.5. By Payment Mode Market Share Analysis
9. India Three-Wheeler Taxi Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Volume and Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Propulsion Type Market Share Analysis
9.2.2. By Taxi Type Market Share Analysis
9.2.3. By User Segment Market Share Analysis
9.2.4. By Mode Market Share Analysis
9.2.5. By Payment Mode Market Share Analysis
10. Market Dynamics
10.1. Drivers
10.2. Challenges
11. Mark Trends & Developments
11.1. Global Investor Interest
11.2. Rising Demand from Corporate Segment
11.3. Urbanization and Support from Automobile Sector
11.4. Growing Internet User In the Market
11.5. Growing Market Penetration Due to Addition of Market Players
12. Porter’s Five Forces Model
12.1. Competitive Rivalry
12.2. Bargaining Powers of Suppliers
12.3. Bargaining Powers of Buyers
12.4. Threat of New Entrants
12.5. Threat of Substitutes
13. Policy & Regulatory Landscape
14. India Economic Profile
15. Competitive Landscape
15.1. Company Profiles (Up To 10 Major Companies)
15.1.1. ANI Technologies Private Limited
15.1.1.1. Company Details
15.1.1.2. Products & Services
15.1.1.3. Recent Development
15.1.1.4. Key Management Personnel
15.1.2. Uber India Technology Private Limited
15.1.2.1. Company Details
15.1.2.2. Products & Services
15.1.2.3. Recent Development
15.1.2.4. Key Management Personnel
15.1.3. Meru Cab Company Pvt. Ltd
15.1.3.1. Company Details
15.1.3.2. Products & Services
15.1.3.3. Recent Development
15.1.3.4. Key Management Personnel
15.1.4. Wings Travel India Management Private Limited
15.1.4.1. Company Details
15.1.4.2. Products & Services
15.1.4.3. Recent Development
15.1.4.4. Key Management Personnel
15.1.5. Carzonrent (India) Pvt. Ltd
15.1.5.1. Company Details
15.1.5.2. Products & Services
15.1.5.3. Recent Development
15.1.5.4. Key Management Personnel
15.1.6. Zoomcar India Private Ltd
15.1.6.1. Company Details
15.1.6.2. Products & Services
15.1.6.3. Recent Development
15.1.6.4. Key Management Personnel
15.1.7. Voler Car Private Limited
15.1.7.1. Company Details
15.1.7.2. Products & Services
15.1.7.3. Recent Development
15.1.7.4. Key Management Personnel
15.1.8. AVIS
15.1.8.1. Company Details
15.1.8.2. Products & Services
15.1.8.3. Recent Development
15.1.8.4. Key Management Personnel
15.1.9. Savaari
15.1.9.1. Company Details
15.1.9.2. Products & Services
15.1.9.3. Recent Development
15.1.9.4. Key Management Personnel
15.1.10. Fast Track Call Cab Private
15.1.10.1. Company Details
15.1.10.2. Products & Services
15.1.10.3. Recent Development
15.1.10.4. Key Management Personnel
16. Strategic Recommendations/Action Plan
16.1. Key Focus Areas
16.1.1. Target Regions
16.1.2. Target Vehicle Type
16.1.3. Target Propulsion Type
17. About Us & Disclaimer

 

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