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3D ICと2.5D IC市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年

3D ICと2.5D IC市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2025年~2032年


3D IC and 2.5D IC Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2025 - 2032

Persistence Market Research社はこのほど、3D ICと2.5D IC技術の世界市場に関する包括的なレポートを発表した。当レポートでは、促進要因、トレンド、機会、課題などの重要な市場ダイナミクスを徹底的に評価し、... もっと見る

 

 

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Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2025年5月29日 US$4,995
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、3D ICと2.5D IC技術の世界市場に関する包括的なレポートを発表した。当レポートでは、促進要因、トレンド、機会、課題などの重要な市場ダイナミクスを徹底的に評価し、市場構造に関する詳細な洞察を提供しています。この調査レポートは、2025年から2032年までの世界の3D ICおよび2.5D IC市場の予測成長軌道を概説する独占データと統計を掲載しています。

主な洞察

-3D ICと2.5D ICの市場規模(2025E):621億米ドル
-予測市場価値(2032F):1,113億米ドル1,113億米ドル
-世界市場成長率 (CAGR 2025 to 2032): 8.7%

3D ICと2.5D IC市場 - レポートスコープ:

3D ICおよび2.5D IC技術は、複数の集積回路を垂直に積み重ねる(3D IC)、またはインターポーザーを使用してチップを横に並べて接続する(2.5D IC)先進的な半導体パッケージングソリューションであり、より高い性能、消費電力の削減、コンパクトなフォームファクタを可能にする。これらの技術は、ハイパフォーマンス・コンピューティング、人工知能、5G、カーエレクトロニクス、コンシューマーエレクトロニクスなどのアプリケーションにおいて重要である。同市場は、通信、自動車、データセンター、医療機器などの業界に対応しており、スタックドメモリ、異種集積、システムインパッケージ(SiP)設計などのソリューションを提供している。市場成長の原動力は、高帯域幅でエネルギー効率の高いチップに対する需要の増加、パッケージング技術の進歩、AIやIoTデバイスの普及である。

市場成長の促進要因

世界の3D ICおよび2.5D IC市場は、データセンターやAIアプリケーションにおける高性能コンピューティング需要の高まりなど、いくつかの重要な要因によって推進されている。スマートフォンやウェアラブルなどの民生用電子機器では、小型で電力効率に優れたデバイスが求められており、市場の拡大がさらに加速している。シリコン貫通ビア(TSV)やシリコンインターポーザなどの技術的進歩は、チップの性能と集積能力を向上させ、業界全体での採用を促進している。さらに、5G技術の採用拡大や、特に自律走行車における車載エレクトロニクスの複雑化は、高度なパッケージング・ソリューションに対する大きな需要を生み出し、市場の成長を促進している。

市場の阻害要因

有望な成長見通しにもかかわらず、3D ICおよび2.5D IC市場は、高い製造コスト、複雑な設計プロセス、熱管理の問題に関連する課題に直面している。TSVやウェーハボンディングなどの複雑な製造工程は製造コストを上昇させ、コスト重視のアプリケーションでの採用を制限している。自動車や医療機器などの業界における厳しい品質・信頼性基準は、メーカーにさらなるコンプライアンス負担を課している。さらに、標準化された設計ツールがなく、特定の3D ICプロセスの拡張性が限られていることが、特に中小企業にとって市場浸透の障壁となっています。これらの課題に対処するには、費用対効果の高い製造技術への投資と、設計手法の標準化に向けた協力的な取り組みが必要です。

市場機会:

3D ICおよび2.5D IC市場は、技術革新、アプリケーションの拡大、業界の要求の進化により、大きな成長機会をもたらしている。ロジック、メモリー、センサーを組み合わせた異種チップ設計の統合は、AI、機械学習、IoTアプリケーションの性能を高め、新たな市場の道を開く。エッジコンピューティングの台頭と、5G ネットワークにおける低レイテンシ、高帯域幅ソリューションの需要は、イノベーションをさらに刺激する。半導体メーカー、ファウンドリ、設計会社間の戦略的パートナーシップは、高度なパッケージング技術の研究開発への投資とともに、新たな機会を活用し、ダイナミックな半導体情勢で市場のリーダーシップを維持するために不可欠である。

本レポートで扱う主な質問

-3D ICと2.5D IC市場の世界的な成長を促進する主な要因は何か?
-各業界で採用が進んでいる技術タイプやアプリケーションは何か?
-パッケージング技術の進歩は競争環境をどのように変えているか?
-3D ICおよび2.5D IC市場に貢献している主要プレーヤーは誰か?
-3D ICおよび2.5D ICの世界市場における新たなトレンドと将来性は?

競争情報とビジネス戦略:

TSMC、サムスン電子、インテルなど、世界の3D ICおよび2.5D IC市場の大手企業は、競争力を高めるために技術革新、プロセスの最適化、戦略的提携に注力している。これらの企業は、ファンアウト・ウェーハレベル・パッケージング、チップ・オン・ウェーハ・オン・サブストレート(CoWoS)、モノリシック3Dインテグレーションなどの高度なパッケージング・ソリューションを開発するため、研究開発に多額の投資を行っており、多様な業界のニーズに対応している。ファウンドリー、装置サプライヤー、クラウドコンピューティングや自動車などのエンドユーザー業界とのパートナーシップにより、市場参入と技術採用を促進しています。歩留まり向上、コスト削減、拡張性を重視することで、市場の成長と競争力を高めています。

主な企業

-台湾半導体製造会社
-インテル・コーポレーション
-ユナイテッド・マイクロエレクトロニクス・コーポレーション
-サムスン電子株式会社
-ASEグループ
-アムコール・テクノロジー
-STマイクロエレクトロニクスNV
-ブロードコム
-江蘇長江電子科技有限公司
-株式会社東芝

3D ICと2.5D IC市場調査セグメント化:

3D ICおよび2.5D IC市場は、多様な技術、アプリケーション、エンドユーザーセグメントを包含し、さまざまな性能および効率ニーズに対応している。

パッケージング技術別:

-3Dウェハレベル・チップスケール・パッケージング
-3Dスルーシリコン・ビア
-2.5D

アプリケーション別

-ロジック
-イメージングとオプトエレクトロニクス
-メモリ
-微小電気機械システム/センサー
-発光ダイオード
-パワー
-アナログ&ミックスドシグナル
-無線周波数
-フォトニクス

エンドユーザー別:

-コンシューマー・エレクトロニクス
-電気通信
-産業分野
-自動車
-軍事・航空宇宙
-スマート・テクノロジー
-医療機器

地域別

-北米
-ラテンアメリカ
-欧州
-アジア太平洋
-中東・アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.技術ロードマップ分析
1.5.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.市場の背景
3.1.市場ダイナミクス
3.1.1.促進要因
3.1.2.阻害要因
3.1.3.機会
3.1.4.トレンド
3.2.シナリオ予測
3.2.1.楽観シナリオにおける需要
3.2.2.可能性の高いシナリオにおける需要
3.2.3.保守的シナリオにおける需要
3.3.機会マップ分析
3.4.投資可能性マトリックス
3.5.PESTLE分析とポーター分析
3.6.規制情勢
3.6.1.主要地域別
3.6.2.主要国別
3.7.地域別親市場展望
4.世界の3D ICと2.5D IC市場分析2019-2024年と予測、2025-2032年
4.1.過去の市場規模金額(兆米ドル)分析、2019-2024年
4.2.現在と将来の市場規模金額(US$兆)予測、2025-2032年
4.2.1.前年比成長トレンド分析
4.2.2.絶対額機会分析
5.3D ICと2.5D ICの世界市場分析2019-2024年、予測2025-2032年、パッケージング技術別
5.1.イントロダクション/主な調査結果
5.2.パッケージング技術別の過去市場規模金額(US$兆)分析、2019-2024年
5.3.包装技術別の現在および将来の市場規模金額(兆米ドル)分析と予測、2025-2032年
5.3.1.3Dウェハレベルのチップスケールパッケージング
5.3.2.3Dスルーシリコンビア
5.3.3. 2.5D
5.4.パッケージング技術別の前年比成長トレンド分析(2019~2024年
5.5.包装技術別の絶対額機会分析、2025-2032年
6.3D ICおよび2.5D ICの世界市場分析2019-2024年および予測2025-2032年、用途別
6.1.はじめに/主な調査結果
6.2.過去の市場規模金額(US$兆)分析:アプリケーション別、2019-2024年
6.3.現在および将来の市場規模金額(US$ trillion)アプリケーション別分析・予測、2025-2032年
6.3.1.ロジック
6.3.2.イメージング&オプトエレクトロニクス
6.3.3.メモリー
6.3.4.マイクロエレクトロメカニカルシステム/センサー
6.3.5.発光ダイオード
6.3.6.電力
6.3.7.アナログ&ミックスドシグナル
6.3.8.無線周波数
6.3.9.フォトニクス
6.4.アプリケーション別前年比成長トレンド分析(2019-2024年
6.5.アプリケーション別絶対価格機会分析、2025年~2032年
7.3D ICおよび2.5D ICの世界市場分析2019-2024年および予測2025-2032年:最終用途別
7.1.イントロダクション/主な調査結果
7.2.エンドユース別市場規模推移(兆米ドル)分析-2024年
7.3.現在および将来の市場規模金額(US$ trillion)分析と最終用途別予測、2025-2032年
7.3.1.コンシューマー・エレクトロニクス
7.3.2.電気通信
7.3.3.産業部門
7.3.4.自動車
7.3.5.軍事・航空宇宙
7.3.6.スマートテクノロジー
7.3.7.医療機器
7.4.エンドユース別前年比成長トレンド分析(2019年~2024年
7.5.エンドユース別絶対価格機会分析、2025-2032年
8.3D ICと2.5D ICの世界市場分析2019-2024年および予測2025-2032年、地域別
8.1.はじめに
8.2.過去の地域別市場規模金額(US$兆)分析、2019-2024年
8.3.地域別の現在の市場規模金額(US$ trillion)分析と予測、2025-2032年
8.3.1.北米
8.3.2.中南米
8.3.3.ヨーロッパ
8.3.4.アジア太平洋
8.3.5.中東・アフリカ
8.4.地域別市場魅力度分析
9.北米の3D ICおよび2.5D IC市場分析2019-2024年および予測2025-2032年(国別
9.1.過去の市場規模金額(US$兆)推移分析:市場分類別、2019-2024年
9.2.市場分類別市場規模金額(US$兆)予測、2025年~2032年
9.2.1.国別
9.2.1.1.米国
9.2.1.2.カナダ
9.2.2.包装技術別
9.2.3.用途別
9.2.4.最終用途別
9.3.市場魅力度分析
9.3.1.国別
9.3.2.包装技術別
9.3.3.用途別
9.3.4.最終用途別
9.4.主要項目
10.ラテンアメリカの3D ICおよび2.5D IC市場分析2019-2024年および予測2025-2032年:国別
10.1.過去の市場規模金額(US$兆)市場分類別動向分析、2019-2024年
10.2.市場分類別市場規模金額(US$兆)予測、2025-2032年
10.2.1.国別
10.2.1.1.ブラジル
10.2.1.2.メキシコ
10.2.1.3.その他のラテンアメリカ
10.2.2.包装技術別
10.2.3.用途別
10.2.4.最終用途別
10.3.市場魅力度分析
10.3.1.国別
10.3.2.包装技術別
10.3.3.用途別
10.3.4.最終用途別
10.4.主要項目
11.欧州の3D ICおよび2.5D IC市場分析2019-2024年および予測2025-2032年(国別
11.1.過去の市場規模金額(US$兆)市場分類別動向分析、2019-2024年
11.2.市場分類別市場規模金額(US$兆)予測、2025-2032年
11.2.1.国別
11.2.1.1.ドイツ
11.2.1.2.イギリス
11.2.1.3.フランス
11.2.1.4.スペイン
11.2.1.5.イタリア
11.2.1.6.その他のヨーロッパ
11.2.2.包装技術別
11.2.3.用途別
11.2.4.最終用途別
11.3.市場魅力度分析
11.3.1.国別
11.3.2.包装技術別
11.3.3.用途別
11.3.4.最終用途別
11.4.主要項目
12.アジア太平洋地域の3D ICおよび2.5D IC市場の国別分析2019-2024年および予測2025-2032年
12.1.過去の市場規模金額(US$兆)市場分類別動向分析、2019-2024年
12.2.市場分類別市場規模金額(US$兆)予測、2025-2032年
12.2.1.国別
12.2.1.1.中国
12.2.1.2.日本
12.2.1.3.韓国
12.2.1.4.シンガポール
12.2.1.5.タイ
12.2.1.6.インドネシア
12.2.1.7.オーストラリア
12.2.1.8.ニュージーランド
12.2.1.9.その他のアジア太平洋地域
12.2.2.包装技術別
12.2.3.用途別
12.2.4.最終用途別
12.3.市場魅力度分析
12.3.1.国別
12.3.2.包装技術別
12.3.3.用途別
12.3.4.最終用途別
12.4.主要項目
13.中東・アフリカの3D ICと2.5D IC市場分析2019-2024年および予測2025-2032年:国別
13.1.市場分類別市場規模推移分析(2019-2024年) 2.
13.2.市場分類別市場規模金額(US$兆)予測、2025-2032年
13.2.1.国別
13.2.1.1.湾岸協力会議諸国
13.2.1.2.南アフリカ
13.2.1.3.イスラエル
13.2.1.4.その他の中東・アフリカ
13.2.2.包装技術別
13.2.3.用途別
13.2.4.最終用途別
13.3.市場魅力度分析
13.3.1.国別
13.3.2.包装技術別
13.3.3.用途別
13.3.4.最終用途別
13.4.主要項目
14.主要国の3D ICと2.5D IC市場分析
14.1.米国
14.1.1.価格分析
14.1.2.市場シェア分析、2025年
14.1.2.1.包装技術別
14.1.2.2.用途別
14.1.2.3.最終用途別
14.2.カナダ
14.2.1.価格分析
14.2.2.市場シェア分析、2025年
14.2.2.1.包装技術別
14.2.2.2.用途別
14.2.2.3.最終用途別
14.3.ブラジル
14.3.1.価格分析
14.3.2.市場シェア分析、2025年
14.3.2.1.包装技術別
14.3.2.2.用途別
14.3.2.3.最終用途別
14.4.メキシコ
14.4.1.価格分析
14.4.2.市場シェア分析、2025年
14.4.2.1.包装技術別
14.4.2.2.用途別
14.4.2.3.最終用途別
14.5.ドイツ
14.5.1.価格分析
14.5.2.市場シェア分析、2025年
14.5.2.1.包装技術別
14.5.2.2.用途別
14.5.2.3.最終用途別
14.6.イギリス
14.6.1.価格分析
14.6.2.市場シェア分析、2025年
14.6.2.1.包装技術別
14.6.2.2.用途別
14.6.2.3.最終用途別
14.7.フランス
14.7.1.価格分析
14.7.2.市場シェア分析、2025年
14.7.2.1.包装技術別
14.7.2.2.用途別
14.7.2.3.最終用途別
14.8.スペイン
14.8.1.価格分析
14.8.2.市場シェア分析、2025年
14.8.2.1.包装技術別
14.8.2.2.用途別
14.8.2.3.最終用途別
14.9.イタリア
14.9.1.価格分析
14.9.2.市場シェア分析、2025年
14.9.2.1.包装技術別
14.9.2.2.用途別
14.9.2.3.最終用途別
14.10.中国
14.10.1.価格分析
14.10.2.市場シェア分析、2025年
14.10.2.1.包装技術別
14.10.2.2.用途別
14.10.2.3.最終用途別
14.11.日本
14.11.1.価格分析
14.11.2.市場シェア分析、2025年
14.11.2.1.包装技術別
14.11.2.2.用途別
14.11.2.3.最終用途別
14.12.韓国
14.12.1.価格分析
14.12.2.市場シェア分析、2025年
14.12.2.1.包装技術別
14.12.2.2.用途別
14.12.2.3.最終用途別
14.13.シンガポール
14.13.1.価格分析
14.13.2.市場シェア分析、2025年
14.13.2.1.包装技術別
14.13.2.2.用途別
14.13.2.3.最終用途別
14.14.タイ
14.14.1.価格分析
14.14.2.市場シェア分析、2025年
14.14.2.1.包装技術別
14.14.2.2.用途別
14.14.2.3.最終用途別
14.15.インドネシア
14.15.1.価格分析
14.15.2.市場シェア分析、2025年
14.15.2.1.包装技術別
14.15.2.2.用途別
14.15.2.3.最終用途別
14.16.オーストラリア
14.16.1.価格分析
14.16.2.市場シェア分析、2025年
14.16.2.1.包装技術別
14.16.2.2.用途別
14.16.2.3.最終用途別
14.17.ニュージーランド
14.17.1.価格分析
14.17.2.市場シェア分析、2025年
14.17.2.1.包装技術別
14.17.2.2.用途別
14.17.2.3.最終用途別
14.18.湾岸協力会議諸国
14.18.1.価格分析
14.18.2.市場シェア分析、2025年
14.18.2.1.包装技術別
14.18.2.2.用途別
14.18.2.3.最終用途別
14.19.南アフリカ
14.19.1.価格分析
14.19.2.市場シェア分析、2025年
14.19.2.1.包装技術別
14.19.2.2.用途別
14.19.2.3.最終用途別
14.20.イスラエル
14.20.1.価格分析
14.20.2.市場シェア分析、2025年
14.20.2.1.包装技術別
14.20.2.2.用途別
14.20.2.3.最終用途別
15.市場構造分析
15.1.競争ダッシュボード
15.2.競合ベンチマーキング
15.3.トッププレーヤーの市場シェア分析
15.3.1.地域別
15.3.2.包装技術別
15.3.3.用途別
15.3.4.最終用途別
16.競合分析
16.1.競争の深層
16.1.1.台湾積体電路製造股份有限公司
16.1.1.1.概要
16.1.1.2.製品ポートフォリオ
16.1.1.3.市場セグメント別収益性
16.1.1.4.販売拠点
16.1.1.5.戦略の概要
16.1.1.5.1.マーケティング戦略
16.1.2.サムスン電子
16.1.2.1.概要
16.1.2.2.製品ポートフォリオ
16.1.2.3.市場セグメント別収益性
16.1.2.4.販売拠点
16.1.2.5.戦略の概要
16.1.2.5.1.マーケティング戦略
16.1.3.株式会社東芝
16.1.3.1.概要
16.1.3.2.製品ポートフォリオ
16.1.3.3.市場セグメント別収益性
16.1.3.4.販売拠点
16.1.3.5.戦略の概要
16.1.3.5.1.マーケティング戦略
16.1.4.ASEグループ
16.1.4.1.概要
16.1.4.2.製品ポートフォリオ
16.1.4.3.市場セグメント別収益性
16.1.4.4.販売拠点
16.1.4.5.戦略の概要
16.1.4.5.1.マーケティング戦略
16.1.5.アムコーの技術
16.1.5.1.概要
16.1.5.2.製品ポートフォリオ
16.1.5.3.市場セグメント別収益性
16.1.5.4.販売拠点
16.1.5.5.戦略の概要
16.1.5.5.1.マーケティング戦略
16.1.6.ユナイテッド・マイクロエレクトロニクス
16.1.6.1.概要
16.1.6.2.製品ポートフォリオ
16.1.6.3.市場セグメント別収益性
16.1.6.4.販売拠点
16.1.6.5.戦略の概要
16.1.6.5.1.マーケティング戦略
16.1.7.STマイクロエレクトロニクスNv
16.1.7.1.概要
16.1.7.2.製品ポートフォリオ
16.1.7.3.市場セグメント別収益性
16.1.7.4.販売拠点
16.1.7.5.戦略の概要
16.1.7.5.1.マーケティング戦略
16.1.8.ブロードコム
16.1.8.1.概要
16.1.8.2.製品ポートフォリオ
16.1.8.3.市場セグメント別収益性
16.1.8.4.販売拠点
16.1.8.5.戦略の概要
16.1.8.5.1.マーケティング戦略
16.1.9.インテル株式会社
16.1.9.1.概要
16.1.9.2.製品ポートフォリオ
16.1.9.3.市場セグメント別収益性
16.1.9.4.販売拠点
16.1.9.5.戦略の概要
16.1.9.5.1.マーケティング戦略
16.1.10.江蘇長江電子科技有限公司 1.10.
16.1.10.1.概要
16.1.10.2.製品ポートフォリオ
16.1.10.3.市場セグメント別収益性
16.1.10.4.販売拠点
16.1.10.5.戦略の概要
16.1.10.5.1.マーケティング戦略
17.前提条件と略語
18.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the worldwide market for 3D IC and 2.5D IC technologies. The report offers a thorough assessment of crucial market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, providing detailed insights into the market structure. This research publication presents exclusive data and statistics outlining the anticipated growth trajectory of the global 3D IC and 2.5D IC market from 2025 to 2032.

Key Insights:

•3D IC and 2.5D IC Market Size (2025E): USD 62.1 Billion
•Projected Market Value (2032F): USD 111.3 Billion
•Global Market Growth Rate (CAGR 2025 to 2032): 8.7%

3D IC and 2.5D IC Market - Report Scope:

3D IC and 2.5D IC technologies are advanced semiconductor packaging solutions that stack multiple integrated circuits vertically (3D IC) or use interposers to connect chips side-by-side (2.5D IC), enabling higher performance, reduced power consumption, and compact form factors. These technologies are critical in applications such as high-performance computing, artificial intelligence, 5G, automotive electronics, and consumer electronics. The market caters to industries like telecommunications, automotive, data centers, and medical devices, offering solutions like stacked memory, heterogeneous integration, and system-in-package (SiP) designs. Market growth is driven by increasing demand for high-bandwidth, energy-efficient chips, advancements in packaging technologies, and the proliferation of AI and IoT devices.

Market Growth Drivers:

The global 3D IC and 2.5D IC market is propelled by several key factors, including the rising demand for high-performance computing in data centers and AI applications. The need for compact, power-efficient devices in consumer electronics, such as smartphones and wearables, further accelerates market expansion. Technological advancements, such as through-silicon vias (TSVs) and silicon interposers, enhance chip performance and integration capabilities, fostering adoption across industries. Additionally, the growing adoption of 5G technology and the increasing complexity of automotive electronics, particularly in autonomous vehicles, create significant demand for advanced packaging solutions, driving market growth.

Market Restraints:

Despite promising growth prospects, the 3D IC and 2.5D IC market faces challenges related to high manufacturing costs, complex design processes, and thermal management issues. The intricate fabrication processes, including TSV and wafer bonding, increase production costs, limiting adoption in cost-sensitive applications. Stringent quality and reliability standards in industries like automotive and medical devices impose additional compliance burdens on manufacturers. Furthermore, the lack of standardized design tools and limited scalability of certain 3D IC processes pose barriers to market penetration, particularly for smaller players. Addressing these challenges requires investment in cost-effective manufacturing techniques and collaborative efforts to standardize design methodologies.

Market Opportunities:

The 3D IC and 2.5D IC market presents significant growth opportunities driven by technological innovations, expanding applications, and evolving industry demands. The integration of heterogeneous chip designs, combining logic, memory, and sensors, enhances performance in AI, machine learning, and IoT applications, opening new market avenues. The rise of edge computing and the demand for low-latency, high-bandwidth solutions in 5G networks further stimulate innovation. Strategic partnerships between semiconductor manufacturers, foundries, and design firms, along with investments in R&D for advanced packaging technologies, are essential to capitalize on emerging opportunities and maintain market leadership in the dynamic semiconductor landscape.

Key Questions Answered in the Report:

•What are the primary factors driving the growth of the 3D IC and 2.5D IC market globally?
•Which technology types and applications are driving adoption across different industries?
•How are advancements in packaging technologies reshaping the competitive landscape?
•Who are the key players contributing to the 3D IC and 2.5D IC market, and what strategies are they employing?
•What are the emerging trends and future prospects in the global 3D IC and 2.5D IC market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global 3D IC and 2.5D IC market, including TSMC, Samsung Electronics, and Intel, focus on innovation, process optimization, and strategic collaborations to gain a competitive edge. These companies invest heavily in R&D to develop advanced packaging solutions, such as fan-out wafer-level packaging, chip-on-wafer-on-substrate (CoWoS), and monolithic 3D integration, catering to diverse industry needs. Partnerships with foundries, equipment suppliers, and end-user industries like cloud computing and automotive facilitate market access and technology adoption. Emphasis on yield improvement, cost reduction, and scalability drives market growth and competitiveness.

Key Companies Profiled:

•Taiwan Semiconductor Manufacturing Company
•Intel Corporation
•United Microelectronics Corporation
•Samsung Electronics Co., Ltd.
•ASE Group
•Amkor Technology
•ST Microelectronics NV
•Broadcom Ltd.
•Jiangsu Changjiang Electronics Technology Co., Ltd
•Toshiba Corporation

3D IC and 2.5D IC Market Research Segmentation:

The 3D IC and 2.5D IC market encompasses a diverse range of technologies, applications, and end-user segments, addressing various performance and efficiency needs.

By Packaging Technology:

•3D Wafer-level Chip-scale Packaging
•3D Through-silicon Via
•2.5D

By Application:

•Logic
•Imaging and Optoelectronics
•Memory
•Micro-electromechanical Systems/Sensors
•Light-emitting Diode
•Power
•Analog & Mixed Signal
•Radio Frequency
•Photonics

By End User:

•Consumer Electronics
•Telecommunication
•Industry Sector
•Automotive
•Military and Aerospace
•Smart Technologies
•Medical Devices

By Region:

•North America
•Latin America
•Europe
•Asia Pacific
•Middle East and Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand-side Trends
1.3. Supply-side Trends
1.4. Technology Roadmap Analysis
1.5. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
3. Market Background
3.1. Market Dynamics
3.1.1. Drivers
3.1.2. Restraints
3.1.3. Opportunity
3.1.4. Trends
3.2. Scenario Forecast
3.2.1. Demand in Optimistic Scenario
3.2.2. Demand in Likely Scenario
3.2.3. Demand in Conservative Scenario
3.3. Opportunity Map Analysis
3.4. Investment Feasibility Matrix
3.5. PESTLE and Porter’s Analysis
3.6. Regulatory Landscape
3.6.1. By Key Regions
3.6.2. By Key Countries
3.7. Regional Parent Market Outlook
4. Global 3D IC and 2.5D IC Market Analysis 2019-2024 and Forecast, 2025-2032
4.1. Historical Market Size Value (US$ trillion) Analysis, 2019-2024
4.2. Current and Future Market Size Value (US$ trillion) Projections, 2025-2032
4.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
4.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
5. Global 3D IC and 2.5D IC Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032, By Packaging Technology
5.1. Introduction / Key Findings
5.2. Historical Market Size Value (US$ trillion) Analysis By Packaging Technology, 2019-2024
5.3. Current and Future Market Size Value (US$ trillion) Analysis and Forecast By Packaging Technology, 2025-2032
5.3.1. 3D Wafer-level Chip-scale Packaging
5.3.2. 3D Through-silicon via
5.3.3. 2.5D
5.4. Y-o-Y Growth Trend Analysis By Packaging Technology, 2019-2024
5.5. Absolute $ Opportunity Analysis By Packaging Technology, 2025-2032
6. Global 3D IC and 2.5D IC Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032, By Application
6.1. Introduction / Key Findings
6.2. Historical Market Size Value (US$ trillion) Analysis By Application, 2019-2024
6.3. Current and Future Market Size Value (US$ trillion) Analysis and Forecast By Application, 2025-2032
6.3.1. Logic
6.3.2. Imaging & Optoelectronics
6.3.3. Memory
6.3.4. Micro-electromechanical Systems/Sensors
6.3.5. Light-emitting Diode
6.3.6. Power
6.3.7. Analog & Mixed Signal
6.3.8. Radio Frequency
6.3.9. Photonics
6.4. Y-o-Y Growth Trend Analysis By Application, 2019-2024
6.5. Absolute $ Opportunity Analysis By Application, 2025-2032
7. Global 3D IC and 2.5D IC Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032, By End Use
7.1. Introduction / Key Findings
7.2. Historical Market Size Value (US$ trillion) Analysis by End Use-2024
7.3. Current and Future Market Size Value (US$ trillion) Analysis and Forecast By End Use, 2025-2032
7.3.1. Consumer Electronics
7.3.2. Telecommunication
7.3.3. Industry Sector
7.3.4. Automotive
7.3.5. Military & Aerospace
7.3.6. Smart Technologies
7.3.7. Medical Devices
7.4. Y-o-Y Growth Trend Analysis By End Use, 2019-2024
7.5. Absolute $ Opportunity Analysis By End Use, 2025-2032
8. Global 3D IC and 2.5D IC Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032, By Region
8.1. Introduction
8.2. Historical Market Size Value (US$ trillion) Analysis By Region, 2019-2024
8.3. Current Market Size Value (US$ trillion) Analysis and Forecast By Region, 2025-2032
8.3.1. North America
8.3.2. Latin America
8.3.3. Europe
8.3.4. Asia Pacific
8.3.5. Middle East and Africa
8.4. Market Attractiveness Analysis By Region
9. North America 3D IC and 2.5D IC Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032, By Country
9.1. Historical Market Size Value (US$ trillion) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
9.2. Market Size Value (US$ trillion) Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
9.2.1. By Country
9.2.1.1. USA
9.2.1.2. Canada
9.2.2. By Packaging Technology
9.2.3. By Application
9.2.4. By End Use
9.3. Market Attractiveness Analysis
9.3.1. By Country
9.3.2. By Packaging Technology
9.3.3. By Application
9.3.4. By End Use
9.4. Key Takeaways
10. Latin America 3D IC and 2.5D IC Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032, By Country
10.1. Historical Market Size Value (US$ trillion) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
10.2. Market Size Value (US$ trillion) Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
10.2.1. By Country
10.2.1.1. Brazil
10.2.1.2. Mexico
10.2.1.3. Rest of Latin America
10.2.2. By Packaging Technology
10.2.3. By Application
10.2.4. By End Use
10.3. Market Attractiveness Analysis
10.3.1. By Country
10.3.2. By Packaging Technology
10.3.3. By Application
10.3.4. By End Use
10.4. Key Takeaways
11. Europe 3D IC and 2.5D IC Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032, By Country
11.1. Historical Market Size Value (US$ trillion) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
11.2. Market Size Value (US$ trillion) Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
11.2.1. By Country
11.2.1.1. Germany
11.2.1.2. United Kingdom
11.2.1.3. France
11.2.1.4. Spain
11.2.1.5. Italy
11.2.1.6. Rest of Europe
11.2.2. By Packaging Technology
11.2.3. By Application
11.2.4. By End Use
11.3. Market Attractiveness Analysis
11.3.1. By Country
11.3.2. By Packaging Technology
11.3.3. By Application
11.3.4. By End Use
11.4. Key Takeaways
12. Asia Pacific 3D IC and 2.5D IC Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032, By Country
12.1. Historical Market Size Value (US$ trillion) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
12.2. Market Size Value (US$ trillion) Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
12.2.1. By Country
12.2.1.1. China
12.2.1.2. Japan
12.2.1.3. South Korea
12.2.1.4. Singapore
12.2.1.5. Thailand
12.2.1.6. Indonesia
12.2.1.7. Australia
12.2.1.8. New Zealand
12.2.1.9. Rest of Asia Pacific
12.2.2. By Packaging Technology
12.2.3. By Application
12.2.4. By End Use
12.3. Market Attractiveness Analysis
12.3.1. By Country
12.3.2. By Packaging Technology
12.3.3. By Application
12.3.4. By End Use
12.4. Key Takeaways
13. Middle East and Africa 3D IC and 2.5D IC Market Analysis 2019-2024 and Forecast 2025-2032, By Country
13.1. Historical Market Size Value (US$ trillion) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2024
13.2. Market Size Value (US$ trillion) Forecast By Market Taxonomy, 2025-2032
13.2.1. By Country
13.2.1.1. Gulf Cooperation Council Countries
13.2.1.2. South Africa
13.2.1.3. Israel
13.2.1.4. Rest of Middle East and Africa
13.2.2. By Packaging Technology
13.2.3. By Application
13.2.4. By End Use
13.3. Market Attractiveness Analysis
13.3.1. By Country
13.3.2. By Packaging Technology
13.3.3. By Application
13.3.4. By End Use
13.4. Key Takeaways
14. Key Countries 3D IC and 2.5D IC Market Analysis
14.1. USA
14.1.1. Pricing Analysis
14.1.2. Market Share Analysis, 2025
14.1.2.1. By Packaging Technology
14.1.2.2. By Application
14.1.2.3. By End Use
14.2. Canada
14.2.1. Pricing Analysis
14.2.2. Market Share Analysis, 2025
14.2.2.1. By Packaging Technology
14.2.2.2. By Application
14.2.2.3. By End Use
14.3. Brazil
14.3.1. Pricing Analysis
14.3.2. Market Share Analysis, 2025
14.3.2.1. By Packaging Technology
14.3.2.2. By Application
14.3.2.3. By End Use
14.4. Mexico
14.4.1. Pricing Analysis
14.4.2. Market Share Analysis, 2025
14.4.2.1. By Packaging Technology
14.4.2.2. By Application
14.4.2.3. By End Use
14.5. Germany
14.5.1. Pricing Analysis
14.5.2. Market Share Analysis, 2025
14.5.2.1. By Packaging Technology
14.5.2.2. By Application
14.5.2.3. By End Use
14.6. United Kingdom
14.6.1. Pricing Analysis
14.6.2. Market Share Analysis, 2025
14.6.2.1. By Packaging Technology
14.6.2.2. By Application
14.6.2.3. By End Use
14.7. France
14.7.1. Pricing Analysis
14.7.2. Market Share Analysis, 2025
14.7.2.1. By Packaging Technology
14.7.2.2. By Application
14.7.2.3. By End Use
14.8. Spain
14.8.1. Pricing Analysis
14.8.2. Market Share Analysis, 2025
14.8.2.1. By Packaging Technology
14.8.2.2. By Application
14.8.2.3. By End Use
14.9. Italy
14.9.1. Pricing Analysis
14.9.2. Market Share Analysis, 2025
14.9.2.1. By Packaging Technology
14.9.2.2. By Application
14.9.2.3. By End Use
14.10. China
14.10.1. Pricing Analysis
14.10.2. Market Share Analysis, 2025
14.10.2.1. By Packaging Technology
14.10.2.2. By Application
14.10.2.3. By End Use
14.11. Japan
14.11.1. Pricing Analysis
14.11.2. Market Share Analysis, 2025
14.11.2.1. By Packaging Technology
14.11.2.2. By Application
14.11.2.3. By End Use
14.12. South Korea
14.12.1. Pricing Analysis
14.12.2. Market Share Analysis, 2025
14.12.2.1. By Packaging Technology
14.12.2.2. By Application
14.12.2.3. By End Use
14.13. Singapore
14.13.1. Pricing Analysis
14.13.2. Market Share Analysis, 2025
14.13.2.1. By Packaging Technology
14.13.2.2. By Application
14.13.2.3. By End Use
14.14. Thailand
14.14.1. Pricing Analysis
14.14.2. Market Share Analysis, 2025
14.14.2.1. By Packaging Technology
14.14.2.2. By Application
14.14.2.3. By End Use
14.15. Indonesia
14.15.1. Pricing Analysis
14.15.2. Market Share Analysis, 2025
14.15.2.1. By Packaging Technology
14.15.2.2. By Application
14.15.2.3. By End Use
14.16. Australia
14.16.1. Pricing Analysis
14.16.2. Market Share Analysis, 2025
14.16.2.1. By Packaging Technology
14.16.2.2. By Application
14.16.2.3. By End Use
14.17. New Zealand
14.17.1. Pricing Analysis
14.17.2. Market Share Analysis, 2025
14.17.2.1. By Packaging Technology
14.17.2.2. By Application
14.17.2.3. By End Use
14.18. Gulf Cooperation Council Countries
14.18.1. Pricing Analysis
14.18.2. Market Share Analysis, 2025
14.18.2.1. By Packaging Technology
14.18.2.2. By Application
14.18.2.3. By End Use
14.19. South Africa
14.19.1. Pricing Analysis
14.19.2. Market Share Analysis, 2025
14.19.2.1. By Packaging Technology
14.19.2.2. By Application
14.19.2.3. By End Use
14.20. Israel
14.20.1. Pricing Analysis
14.20.2. Market Share Analysis, 2025
14.20.2.1. By Packaging Technology
14.20.2.2. By Application
14.20.2.3. By End Use
15. Market Structure Analysis
15.1. Competition Dashboard
15.2. Competition Benchmarking
15.3. Market Share Analysis of Top Players
15.3.1. By Regional
15.3.2. By Packaging Technology
15.3.3. By Application
15.3.4. By End Use
16. Competition Analysis
16.1. Competition Deep Dive
16.1.1. Taiwan Semiconductor Manufacturing Company Limited
16.1.1.1. Overview
16.1.1.2. Product Portfolio
16.1.1.3. Profitability by Market Segments
16.1.1.4. Sales Footprint
16.1.1.5. Strategy Overview
16.1.1.5.1. Marketing Strategy
16.1.2. Samsung Electronics Co., Ltd.
16.1.2.1. Overview
16.1.2.2. Product Portfolio
16.1.2.3. Profitability by Market Segments
16.1.2.4. Sales Footprint
16.1.2.5. Strategy Overview
16.1.2.5.1. Marketing Strategy
16.1.3. Toshiba Corp.
16.1.3.1. Overview
16.1.3.2. Product Portfolio
16.1.3.3. Profitability by Market Segments
16.1.3.4. Sales Footprint
16.1.3.5. Strategy Overview
16.1.3.5.1. Marketing Strategy
16.1.4. ASE Group
16.1.4.1. Overview
16.1.4.2. Product Portfolio
16.1.4.3. Profitability by Market Segments
16.1.4.4. Sales Footprint
16.1.4.5. Strategy Overview
16.1.4.5.1. Marketing Strategy
16.1.5. Amkor Technology
16.1.5.1. Overview
16.1.5.2. Product Portfolio
16.1.5.3. Profitability by Market Segments
16.1.5.4. Sales Footprint
16.1.5.5. Strategy Overview
16.1.5.5.1. Marketing Strategy
16.1.6. United Microelectronics Corp.
16.1.6.1. Overview
16.1.6.2. Product Portfolio
16.1.6.3. Profitability by Market Segments
16.1.6.4. Sales Footprint
16.1.6.5. Strategy Overview
16.1.6.5.1. Marketing Strategy
16.1.7. STMicroelectronics Nv
16.1.7.1. Overview
16.1.7.2. Product Portfolio
16.1.7.3. Profitability by Market Segments
16.1.7.4. Sales Footprint
16.1.7.5. Strategy Overview
16.1.7.5.1. Marketing Strategy
16.1.8. Broadcom Ltd.
16.1.8.1. Overview
16.1.8.2. Product Portfolio
16.1.8.3. Profitability by Market Segments
16.1.8.4. Sales Footprint
16.1.8.5. Strategy Overview
16.1.8.5.1. Marketing Strategy
16.1.9. Intel Corporation
16.1.9.1. Overview
16.1.9.2. Product Portfolio
16.1.9.3. Profitability by Market Segments
16.1.9.4. Sales Footprint
16.1.9.5. Strategy Overview
16.1.9.5.1. Marketing Strategy
16.1.10. Jiangsu Changjiang Electronics Technology Co., Ltd.
16.1.10.1. Overview
16.1.10.2. Product Portfolio
16.1.10.3. Profitability by Market Segments
16.1.10.4. Sales Footprint
16.1.10.5. Strategy Overview
16.1.10.5.1. Marketing Strategy
17. Assumptions & Acronyms Used
18. Research Methodology

 

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2025/06/06 10:26

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